Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

ΔΙΔΑΔ/Φ.69/200/οικ.1333/2022 Μέτρα και ρυθμίσεις στο πλαίσιο της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού (73η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ
ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ
ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ
ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ
ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ
Ταχ. Δ/νση: Βασ. Σοφίας 15
Τ.Κ. 106 74 Αθήνα
Τηλέφωνα: Για υπαλλήλους και υπηρεσίες του Δημοσίου:
213131-3340, -3378, (για θέματα COVID)
2131313215, -212, -315 (για εκλογές αιρετών εκπροσώπων)
Email: ped.hrm@ypes.gov.gr
Τηλέφωνα: Για τους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού:
213 1364382 (για μόνιμο προσωπικό),
2131364323, 2131364372, 2131364327, 2131364367 (για
προσωπικό ιδιωτικού δικαίου), 2131364-029,-030
Email: info@ypes.gr
Τηλέφωνα: Για την εφαρμογή Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού
Δημοσίου Τομέα: 2131313383

Α.Δ.Α.: 9ΗΠΙ46ΜΤΛ6-ΞΚΠ

ΑΝΑΡΤΗΤΕΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ

Αθήνα, 31/1/2022

Αριθμ. Πρωτ.: ΔΙΔΑΔ/Φ.69/200/οικ.1333

ΠΡΟΣ : Όπως πίνακας αποδεκτών
Με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

ΘΕΜΑ: Μέτρα και ρυθμίσεις στο πλαίσιο της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού (73η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ)

Σχετ.: Όλες οι σχετικές με το θέμα εγκύκλιες οδηγίες της Υπηρεσίας μας (βλ. Παράρτημα).

Σε συνέχεια των σχετικών με το θέμα εγκυκλίων, στο πλαίσιο της περιοδικής ενημέρωσής σας σχετικά με τα μέτρα που αφορούν στην πρόληψη, την προστασία και την αναγκαιότητα περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού, σας γνωρίζουμε κατά λόγο αρμοδιότητας τα εξής:

Α. ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΤΟΥ COVID-19

Εκδόθηκε η αρ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 4761/28-1-2022 (ΦΕΚ Β' 290) ΚΥΑ με θέμα «Έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 στο σύνολο της Επικράτειας, για το διάστημα από τη Δευτέρα, 31 Ιανουαρίου 2022 και ώρα 6:00 έως και τη Δευτέρα, 7 Φεβρουαρίου 2022 και ώρα 6:00» (προς αντικατάσταση της προηγούμενης αριθ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 3608/21-1-2022 ΚΥΑ, ΦΕΚ Β' 155)

1. Με τις διατάξεις του άρθρου 1 της ως άνω ΚΥΑ προβλέπεται εκ νέου η θέσπιση έκτακτων μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις διατάξεις της περ. 1 του Πίνακα Β της παρ. 1 του άρθρου 1 της ως άνω Κ.Υ.Α. που αφορούν στις δημόσιες υπηρεσίες προβλέπονται τα εξής:

A/A ΠΕΔΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
1. Δημόσιες υπηρεσίες
  • Τήρηση των μέτρων του πίνακα Α.
  • Ο αριθμός των εργαζομένων με τηλεργασία καθορίζεται σε ποσοστό έως πενήντα τοις εκατό (50%), βάσει πλάνου εργασιών κάθε υπηρεσίας, για την κατάρτιση του οποίου λαμβάνονται υπόψη η φύση των καθηκόντων των εργαζομένων, οι εργαζόμενοι που ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου και οι ανάγκες κάθε υπηρεσίας.
  • Οι υπάλληλοι του Δημοσίου που ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου (υποπερ. 2.1 – 2.9 της περ. 2 της υπό στοιχεία ΔΙΔΑΔ/Φ.64/420/16446/17.9.2020 κοινής απόφασης των Υπουργών Υγείας και Εσωτερικών, Β’ 4011), επανέρχονται στην εργασία τους με αυτοπρόσωπη παρουσία.
  • Οι υπάλληλοι του Δημοσίου που ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου (υποπερ. 1.1 – 1.11 της περ. 1 της υπό στοιχεία ΔΙΔΑΔ/Φ.64/420/16446/17.9.2020 κοινής απόφασης των Υπουργών Υγείας και Εσωτερικών), επανέρχονται στην εργασία τους με αυτοπρόσωπη παρουσία, σε θέσεις που δεν έχουν επαφή με κοινό.
  • Ειδικά για το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό κρίνεται από τη Διοίκηση κάθε φορέα η αξιοποίησή του στις κατάλληλες θέσεις, αναλόγως της κατηγορίας κινδύνου όπου ανήκει.
  • Η προσέλευση των εργαζομένων πραγματοποιείται σταδιακά, σύμφωνα με τις υπηρεσιακές ανάγκες και τις οδηγίες του αρμόδιου Προϊσταμένου.
  • Η εξυπηρέτηση του κοινού γίνεται κατά προτίμηση, αλλά όχι αποκλειστικά, κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.
  • Το κοινό εισέρχεται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο:

[α] πιστοποιητικού εμβολιασμού, σύμφωνα με την
παρ. 2 του άρθρου 9 ή

[β] πιστοποιητικού νόσησης, σύμφωνα με την παρ.
3 του άρθρου 9 ή

[γ] βεβαίωσης αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου για
κορωνοϊό COVID-19 (PCR ή rapid test), σύμφωνα με
την παρ. 3 του άρθρου 9. Οι ανήλικοι από τεσσάρων
(4) έως και δεκαεπτά ετών, δύνανται να προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test),σύμφωνα με τις παρ. 3 και 4 του άρθρου 9.

Εξαιρούνται από την εφαρμογή του παρόντος
σημείου απολύτως κατεπείγουσες περιπτώσεις,
ιδίως πρόσβασης σε αστυνομικά τμήματα, που δεν
επιδέχονται αναβολής.

  • Οι συνεδριάσεις των συλλογικών οργάνων και οι συναντήσεις εργασίας πραγματοποιούνται ως εξής:

α) Μέσω τηλεδιάσκεψης άνευ οιουδήποτε
περιορισμού αναφορικά με τον αριθμό των
συμμετεχόντων, ή

β) μέσω φυσικής παρουσίας με τη συμμετοχή έως
επτά (7) ατόμων (ανεξαρτήτως του εάν αυτά είναι
εμβολιασμένα ή όχι ή εάν έχουν νοσήσει κατά το
τελευταίο τρίμηνο ή όχι σύμφωνα με τις παρ. 2 και 3
του άρθρου 9) και σε περίπτωση ύπαρξης και άλλων
συμμετεχόντων, αυτοί δύνανται να συμμετέχουν με
τηλεδιάσκεψη. Στην περίπτωση αυτή τα άτομα που
συμμετέχουν με φυσική παρουσία καθορίζονται
κατόπιν αίτησής τους με απόφαση του
προεδρεύοντος ή

γ) μέσω φυσικής παρουσίας όσων συμμετεχόντων
είναι πλήρως εμβολιασμένοι, σύμφωνα με την παρ. 2
του άρθρου 9 ή νοσήσαντες κατά το τελευταίο
τρίμηνο, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 9. Στην
περίπτωση αυτή οι συμμετέχοντες που δεν είναι
πλήρως εμβολιασμένοι ή δεν έχουν νοσήσει κατά το
τελευταίο τρίμηνο, σύμφωνα με το προηγούμενο
εδάφιο συμμετέχουν με τηλεδιάσκεψη.

  • Κατά τη λειτουργία συλλογικών οργάνων που διενεργούν διαδικασίες στις οποίες προβλέπεται συνέντευξη, αυτή διενεργείται είτε με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων χωρίς τη φυσική παρουσία του καλούμενου σε συνέντευξη είτε δια ζώσης εφόσον πληρούται το ως άνω όριο. Σε περίπτωση διενέργειας συνέντευξης εξ αποστάσεως το συλλογικό όργανο ορίζει τους αναγκαίους όρους και τις προϋποθέσεις για τη διασφάλιση της αξιοπιστίας της διαδικασίας αναφορικά με την ταυτοπροσωπία του καλούμενου και τη μη υποβοήθησή του από εξωγενείς παράγοντες.
  • O 28ος Εισαγωγικός Διαγωνισμός της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης διενεργείται με φυσική παρουσία, σύμφωνα με το υγειονομικό πρωτόκολλο του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας που περιλαμβάνεται στην ανακοίνωση της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων, όπως έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ), www.ekdd.gr.
  • Τα επιμορφωτικά προγράμματα του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ) δύνανται να υλοποιούνται με φυσική παρουσία, υπό την προϋπόθεση τήρησης των μέτρων του σημείου 8.

Ο πίνακας Α της παρ. 1 του άρθρου 1 της ως άνω ΚΥΑ έχει ως εξής:

Α. ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΙΣΧΥΟΥΝ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1. Χρήση προστατευτικής μάσκας (οδηγίες χρήσης στην υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.17917/22.3.2021 εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας, αναρτημένη στην ιστοσελίδα: www.moh.gov.gr/articles/health/dieythynsh-dhmosias-ygieinhs/metra-prolhpshs-enantikoronoioysars-cov-2/8607-systaseis-anaforika-me-thn-xrhsh-ths-maskas-sto-plaisio-thspandhmias-covid-19):

α) σε όλους τους εσωτερικούς χώρους, συμπεριλαμβανομένων και των χώρων εργασίας, εξαιρουμένων όσων εργάζονται σε ατομικό χώρο χωρίς την παρουσία οποιουδήποτε άλλου προσώπου,

β) σε όλους τους εξωτερικούς χώρους, εκτός αν αναφέρεται διαφορετικά σε συγκεκριμένα πρωτόκολλα που προβλέπονται σε ειδικές διατάξεις της παρούσας. Από την υποχρέωση χρήσης μάσκας εξαιρούνται:

α) τα άτομα για τα οποία η χρήση μάσκας δεν ενδείκνυται για ιατρικούς λόγους που αποδεικνύονται με τα κατάλληλα έγγραφα, όπως λόγω αναπνευστικών προβλημάτων και

β) τα παιδιά ηλικίας κάτω των τεσσάρων (4) ετών.

2. Τήρηση αποστάσεων ενάμισι (1,5) μέτρου μεταξύ των ατόμων [ένα (1) άτομο ανά 2 τ.μ.] σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, είτε αμιγείς για πλήρως εμβολιασμένους και νοσήσαντες κατά το τελευταίο τρίμηνο είτε μικτούς, όπου δεν προβλέπεται μεγαλύτερο εμβαδόν ανά άτομο στις επιμέρους προβλέψεις της παρούσας.

3. Τοποθέτηση/χρήση αλκοολούχου διαλύματος περιεκτικότητας άνω του εβδομήντα τοις εκατό (70%) για την αντισηψία χεριών.

4. Υποχρέωση ανάρτησης με έγγραφο ή ψηφιακό τρόπο σε εμφανές σημείο των κανόνων λειτουργίας καταστημάτων και επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένου και του μέγιστου αριθμού ατόμων, που επιτρέπεται να βρίσκονται εντός του χώρου.

5. Εξαερισμός των χώρων με φυσικό ή τεχνητό τρόπο κατ’ εφαρμογή των υπό στοιχεία Δ1(δ)/ΓΠ.οικ.26335/23.4.2020 και Δ1/ΓΠ.οικ.81816/18.12.2020 εγκυκλίων του Υπουργείου Υγείας που έχουν αναρτηθεί, αντίστοιχα, στις ιστοσελίδες:

www.moh.gov.gr/articles/health/dieythynsh-dhmosias-ygieinhs/metra-prolhpshs-enantikoronoioysars-cov-2/7108-lhpsh-metrwn-diasfalishs-ths-dhmosias-ygeias-apo-iogeneis-kaialles-loimwkseiskata-th-xrhsh-klimatistikwn-monadwn

και

www.moh.gov.gr/articles/health/dieythynsh-dhmosias-ygieinhs/metra-prolhpshs-enantikoronoioysars-cov-2/8149-systaseis-gia-ton-eksaerismo-eswterikwn-xwrwn-kata-thxeimerinh-periodo-ypo-toprisma-ths-pandhmias-toy-ioy-sars-cov-2 .

1. Σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 1 της ισχύουσας ΚΥΑ, εξακολουθεί να ισχύει ότι «4. Όλοι οι εργαζόμενοι του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα που δεν είναι πλήρως εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες υπό την έννοια των παρ. 2 και 3 του άρθρου 9 αντιστοίχως και παρέχουν εργασία με φυσική παρουσία εντός ή εκτός των εγκαταστάσεων της υπηρεσίας τους υποχρεούνται σε διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου δύο (2) φορές την εβδομάδα με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR) ή με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) σε ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια, όπως ορίζονται στο π.δ. 84/2001 (Α’ 70), ή σε ιδιωτικές κλινικές ή σε φαρμακεία ή σε ιδιώτη γιατρό, με δική τους δαπάνη, σύμφωνα με την υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.55570/12.9.2021 (Β’ 4207) κοινή υπουργική απόφαση, όπως τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.69461/5.11.2021 (Β’ 5163) όμοια απόφαση, και την υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.64232/15.10.2021 (Β’ 4766) κοινή υπουργική απόφαση, όπως τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.69459/5.11.2021 (Β’ 5165) όμοια απόφαση, αντιστοίχως, όπως εκάστοτε ισχύουν.».

2. Όσον αφορά τη στελέχωση των υπηρεσιών του Δημοσίου επισημαίνεται ότι για το διάστημα από 31.1.2022 έως 7.2.2022, ο αριθμός των εργαζομένων με τηλεργασία καθορίζεται σε ποσοστό έως πενήντα τοις εκατό (50%), βάσει πλάνου εργασιών κάθε υπηρεσίας, για την κατάρτιση του οποίου λαμβάνονται υπόψη η φύση των καθηκόντων των εργαζομένων, οι εργαζόμενοι που ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου και οι ανάγκες κάθε υπηρεσίας.

3. Για την είσοδο του κοινού στις δημόσιες υπηρεσίες ισχύουν τα αναφερόμενα στον ανωτέρω πίνακα και οι σχετικές οδηγίες που δόθηκαν με την 66η εγκύκλιο της Υπηρεσίας μας. Στο σημείο αυτό διευκρινίζεται εκ νέου ότι δεδομένης της αύξησης του ποσοστού της τηλεργασίας, οι αρμόδιες Υπηρεσίες για την κατάρτιση πλάνου εργασιών, θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους την κρίσιμη αυτή αρμοδιότητα, οπότε και να διασφαλίσουν ότι η παρεχόμενη από τους υπαλλήλους τηλεργασία δεν θα επηρεάσει την εξυπηρέτηση των πολιτών και να μεριμνήσουν για την ενημέρωση του κοινού με κάθε πρόσφορο τρόπο για τους τρόπους εξυπηρέτησής του κατά την περίοδο αυτή.

4. Εξακολουθεί να ισχύει το μέτρο της σταδιακής προσέλευσης των εργαζομένων στις δημόσιες υπηρεσίες σύμφωνα με τις οδηγίες που δόθηκαν με την 67η εγκύκλιο της Υπηρεσίας μας.

5. Σε ό,τι αφορά τις εκλογές αιρετών εκπροσώπων για τα υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια, διευκρινίζεται εκ νέου ότι για τη διενέργεια αυτών προβλέπονται τα εξής στην παρ. 6 του αρ. 1 της ισχύουσας ΚΥΑ: «6. Εκλογές αιρετών εκπροσώπων και οργάνων διοίκησης, συμπεριλαμβανομένων και των εκλογών ανάδειξης αιρετών εκπροσώπων των υπαλλήλων του Δημοσίου στα υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια, καθώς και των εκλογών για την ανάδειξη των οργάνων διοίκησης των Δήμων, των Περιφερειών και των νομικών τους προσώπων δύνανται να διενεργούνται είτε με ηλεκτρονικά μέσα είτε δια ζώσης είτε και με τους δύο (2) τρόπους (υβριδικά), με την επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης σύμφωνα με τις παρ. 2 και 3 του άρθρου 9, αντιστοίχως, ή αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου νόσησης για κορωνοϊό COVID-19 (PCR ή rapid test), σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 9. Σε κάθε περίπτωση, τηρούνται τα μέτρα του πίνακα Α της παρ. 1, καθώς και το πρωτόκολλο των συνεδρίων (Παράρτημα 10), εφόσον δεν υφίσταται ειδικότερη διάταξη στην παρούσα.».

Εξυπακούεται ότι οι εκλογές αιρετών εκπροσώπων που είχαν προγραμματιστεί να πραγματοποιηθούν κατά τις ημέρες που ανεστάλη η λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών λόγω της έκτακτης κακοκαιρίας, καθώς και τις επόμενες της κακοκαιρίας αυτής ημέρες, για τις οποίες συστάθηκε η εξ αποστάσεως εργασία, θα επαναπροκηρυχθούν λόγω ανωτέρας βίας σε νεώτερη ημερομηνία.

Β. ΧΡΟΝΟΣ ΙΣΧΥΟΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΝΟΣΗΣΗΣ

Παρ. 2 αρ. 9 ισχύουσας ΚΥΑ:

Σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 9 της αριθ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 4761/28-1-2022 (ΦΕΚ Β' 290) ΚΥΑ, «2. …Πλήρως εμβολιασμένοι θεωρούνται: α) όσοι έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον δεκατεσσάρων (14) ημερών τον εμβολιασμό για κορωνοϊό COVID-19 και επιδεικνύουν πιστοποιητικό εμβολιασμού με ταυτόχρονο έλεγχο ταυτοπροσωπίας του κατόχου και β) όσοι έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον δεκατεσσάρων (14) ημερών τον εμβολιασμό για κορωνοϊό COVID-19 με μία (1) δόση εμβολίου λόγω νόσησής τους από κορωνοϊό COVID-19 και επιδεικνύουν βεβαίωση πλήρους κάλυψης - ανάρρωσης και εμβολιασμού με ταυτόχρονο έλεγχο ταυτοπροσωπίας του κατόχου. Ειδικώς ως προς όσους έχουν συμπληρώσει το εξηκοστό έτος της ηλικίας τους και έχει παρέλθει χρονικό διάστημα τουλάχιστον επτά (7) μηνών από τη χορήγηση της δεύτερης δόσης ή, στην περίπτωση μονοδοσικών εμβολίων, από τη χορήγηση της μοναδικής δόσης, πλήρως εμβολιασμένοι θεωρούνται όσοι έχουν λάβει και την αναμνηστική δόση. Από την 7η.2.2022, και χωρίς τον ηλικιακό περιορισμό του προηγούμενου εδαφίου, όσοι ενήλικοι έχουν εμβολιαστεί και έχει παρέλθει χρονικό διάστημα τουλάχιστον επτά (7) μηνών από τη χορήγηση της δεύτερης δόσης ή, στην περίπτωση μονοδοσικών εμβολίων, τριών (3) μηνών από τη χορήγηση της μοναδικής δόσης, θεωρούνται πλήρως εμβολιασμένοι εφόσον έχουν λάβει και την αναμνηστική δόση… Η χρήση πιστοποιητικού εμβολιασμού, στην περίπτωση νόσησης φυσικού προσώπου πλήρως εμβολιασμένου, δεν επιτρέπεται για όσο χρονικό διάστημα προβλέπεται από τα εκάστοτε ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα».

  • Κατόπιν των ανωτέρω επισημαίνεται ότι από 7.2.2022 όσοι εργαζόμενοι έχουν εμβολιαστεί και μετά την πάροδο χρονικού διαστήματος τουλάχιστον επτά (7) μηνών από τη χορήγηση της δεύτερης δόσης ή, στην περίπτωση μονοδοσικών εμβολίων, τριών (3) μηνών από τη χορήγηση της μοναδικής δόσης, δεν έχουν λάβει και την αναμνηστική δόση, θα είναι υπόχρεοι διενέργειας διαγνωστικών ελέγχων κατά τα οριζόμενα στην αριθ. Δ1α/ΓΠ. Οικ.55570/12-92021 (Β’ 4207) ΚΥΑ, όπως ισχύει, και τις διατάξεις της παρ. 4 του αρ. 1 της ισχύουσας ΚΥΑ των μέτρων (Β' 290) ήτοι δύο φορές την εβδομάδα και έναντι αντιτίμου με επιβάρυνση δική τους. Σε αυτή την περίπτωση η υποχρέωση αυτή αίρεται άμεσα από την ημέρα διενέργειας της αναμνηστικής δόσης.
  • Υπενθυμίζεται ότι, όπως είχε επισημανθεί και με την 66 η εγκύκλιο της Υπηρεσίας μας, οι υπάλληλοι/εργαζόμενοι, οι οποίοι υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 206 του ν.4820/2021 και είναι υπόχρεοι σε εμβολιασμό και έχει παρέλθει χρονικό διάστημα τουλάχιστον επτά (7) μηνών από τη χορήγηση της δεύτερης δόσης ή, στην περίπτωση μονοδοσικών εμβολίων, από τη χορήγηση της μοναδικής δόσης, δεν τίθενται σε αναστολή άσκησης καθηκόντων σε περίπτωση μη χορήγησης και της αναμνηστικής δόσης, δεδομένου ότι το εν λόγω μέτρο δεν επιβάλλεται ή αίρεται με τη διενέργεια της πρώτης ή της μοναδικής δόσης του εμβολίου και υπό την προϋπόθεση ότι θα πραγματοποιηθεί και θα ολοκληρωθεί ο εμβολιαστικός κύκλος στον προβλεπόμενο χρόνο. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη και τα αναφερόμενα ανωτέρω, στην περίπτωση αυτή υποχρεούνται σε διενέργεια διαγνωστικών ελέγχων κατά τις ισχύουσες διατάξεις.
  • Επισημαίνεται ότι μέχρι την προσαρμογή της εφαρμογής του Μητρώου Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου προκειμένου να περιλαμβάνει και στοιχεία σχετικά με τη χορήγηση της αναμνηστικής δόσης, οι Υπηρεσίες προς διαπίστωση της υποχρέωσης -ή μη - διενέργειας διαγνωστικών ελέγχων θα ζητούν από τους υπαλλήλους/εργαζόμενους, κατ' εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 205 του ν.4820/2021, την επίδειξη του πιστοποιητικού εμβολιασμού τους, από το οποίο να προκύπτει η χορήγηση της αναμνηστικής δόσης του εμβολίου.
  • Στο σημείο αυτό διευκρινίζεται επίσης ότι για τους υπαλλήλους/εργαζόμενους, οι οποίοι, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 206 του ν.4820/2021 είναι υπόχρεοι σε εμβολιασμό, και είτε δεν τους έχει επιβληθεί το διοικητικό μέτρο της αναστολής λόγω εξαίρεσής τους από την υποχρέωση (π.χ. λόγω νόσησης) είτε τους επιβλήθηκε μεν αλλά στη συνέχεια ήρθη (π.χ. λόγω νόσησης μετά το χρονικό σημείο της έναρξης της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού), προκειμένου να εξεταστεί εκ νέου τυχόν υποχρέωση επιβολής του εν λόγω διοικητικού μέτρου λόγω του ότι δεν συντρέχουν πλέον οι λόγοι εξαίρεσης από την υποχρέωση εμβολιασμού (π.χ. λόγω λήξης ισχύος πιστοποιητικού νόσησης), θα πρέπει κατά τον κρίσιμο αυτό χρόνο να παρέχουν εργασία με φυσική παρουσία και να μην τους έχει χορηγηθεί κατά τις κείμενες διατάξεις οποιαδήποτε άδεια που να δικαιολογεί την απουσία τους. Σε περίπτωση νόμιμης απουσίας τους από την εργασία κατά τον κρίσιμο αυτό χρόνο, το διοικητικό μέτρο της αναστολής, εφόσον εξακολουθούν να συντρέχουν οι λόγοι επιβολής του, θα πρέπει να επιβληθεί με την επιστροφή των υπαλλήλων στην εργασία τους.

Παρ. 3 αρ. 9 ισχύουσας ΚΥΑ:

«3. …Το πιστοποιητικό νόσησης εκδίδεται: α) κατόπιν εργαστηριακού ελέγχου με τη μέθοδο PCR για κορωνοϊό COVID-19, εντός δεκατεσσάρων (14) ημερών μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο, β) ειδικώς για τους πλήρως εμβολιασμένους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 2, και κατόπιν θετικού ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test). Η ισχύς του πιστοποιητικού νόσησης διαρκεί έως ενενήντα (90) ημέρες μετά από τον κατά τα ανωτέρω μοναδικό ή πρώτο θετικό έλεγχο, με την επιφύλαξη των δύο επόμενων εδαφίων. Ειδικώς, τα πιστοποιητικά νόσησης που εκδόθηκαν από τις 31.7.2021 έως και τις 31.10.2021 είτε κατόπιν εργαστηριακού ελέγχου με τη μέθοδο PCR είτε κατόπιν ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) παραμένουν σε ισχύ έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και πάντως όχι πέραν της 31ης.1.2022. Η ισχύς των πιστοποιητικών νόσησης που εκδόθηκαν από την 1η.11.2021 έως και τις 4.12.2021 είτε κατόπιν εργαστηριακού ελέγχου με τη μέθοδο PCR είτε κατόπιν ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) διαρκεί ενενήντα (90) ημέρες…».

Διευκρινίζεται, κατόπιν ερωτημάτων που έχουν τεθεί στην Υπηρεσία μας, ότι στις περιπτώσεις υπαλλήλων, οι οποίοι σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 206 του ν.4820/2021 είναι υπόχρεοι σε εμβολιασμό και λόγω νόσησής τους με Covid-19 είτε δεν τέθηκαν σε αναστολή άσκησης καθηκόντων είτε ήρθη το μέτρο της αναστολής και στη συνέχεια νοσούν εκ νέου με COVID-19, δεν επιβάλλεται το μέτρο της αναστολής άσκησης καθηκόντων εφόσον κατά τη λήξη ισχύος του πρώτου πιστοποιητικού νόσησης έχει ξεκινήσει ήδη να ισχύει το πιστοποιητικό της δεύτερης νόσησης ή έχει εκδοθεί πιστοποιητικό για τη δεύτερη νόσηση ακόμη και εάν δεν έχει εκκινήσει η ισχύς του.

Γ. ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΕΙΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ/ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΛΟΓΩ ΝΟΣΗΣΗΣ ΤΕΚΝΟΥ ΜΕ COVID-19

Σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 66 του . 4886/2022 (Α’ 12):

«1. Στο άρθρο 5Α της από 11.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α' 55), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4682/2020 (Α'76), προστίθενται παρ. 4 και 5 ως εξής:

«4. Οι διευκολύνσεις της παρ. 1 χορηγούνται υπό τις προϋποθέσεις των παρ. 3 και 5 και στους γονείς υπαλλήλους, που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής της παρ. 1 του άρθρου 5, των οποίων τα τέκνα νοσούν με κορωνοϊό COVID-19. Για τη χορήγηση μίας εκ των προβλεπόμενων διευκολύνσεων, εκδίδεται απόφαση του αρμόδιου οργάνου, ανεξαρτήτως της αιτούμενης διευκόλυνσης από τον υπάλληλο και αφού ληφθεί υπόψη η εξυπηρέτηση των υπηρεσιακών αναγκών. Ειδικά, στην περίπτωση χορήγησης άδειας ειδικού σκοπού λόγω νόσησης τέκνου με κορωνοϊό COVID-19, αυτή χορηγείται μόνο σε γονείς τέκνων, βρεφών, προνηπίων, νηπίων και μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που φοιτούν έως και την Γ' Τάξη Γυμνασίου, καθώς και τέκνων που φοιτούν σε ειδικά σχολεία ή σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας αυτών, καθώς και ατόμων με αναπηρία, τα οποία, ανεξαρτήτως της ηλικίας τους, είναι ωφελούμενοι σε δομές παροχής υπηρεσιών ανοικτής φροντίδας για άτομα με αναπηρία, για χρονικό διάστημα έως πέντε (5) εργάσιμων ημερών, εκ των οποίων έως τρεις (3) ημέρες απουσίας καταγράφονται από την υπηρεσία ως δικαιολογημένη απουσία λόγω νόσησης τέκνου με κορωνοϊό COVID-19 και έως δύο (2) ημέρες απουσίας αποτελούν κανονική άδεια. Μετά τη χρήση της ανωτέρω άδειας και εφόσον το τέκνο συνεχίζει να νοσεί, δεν επιτρέπεται η εκ νέου χορήγηση άδειας ειδικού σκοπού του προηγούμενου εδαφίου, αλλά δύναται να χορηγηθεί άλλη διευκόλυνση των περ. α, β, γ της παρ. 1, η οποία πάντως δεν εφαρμόζεται στους εκπαιδευτικούς των δημόσιων εκπαιδευτικών δομών. Για την παροχή των διευκολύνσεων της παρ. 1, αρκεί η απόδειξη θετικού διαγνωστικού ελέγχου, σύμφωνα με τα εκάστοτε ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα.

5. Εφόσον ο ένας εκ των δύο (2) γονέων, των οποίων το τέκνο νοσεί με κορωνοϊό COVID-19 εργάζεται σε φορέα παροχής υπηρεσιών υγείας, η άδεια ειδικού σκοπού χορηγείται υποχρεωτικά στον άλλον γονέα, εφόσον είναι δικαιούχος της άδειας ειδικού σκοπού, ανεξαρτήτως εάν ο άλλος γονέας απασχολείται στον δημόσιο ή στον ιδιωτικό τομέα. Με εξαίρεση την περίπτωση που ο ένας γονέας απασχολείται σε φορέα παροχής υπηρεσιών υγείας, οπότε εφαρμόζεται κατά προτεραιότητα το πρώτο εδάφιο, εφόσον ο ένας εκ των δύο εργαζομένων είναι εκπαιδευτικός, η άδεια ειδικού σκοπού χορηγείται υποχρεωτικά στον άλλον γονέα, εφόσον είναι δικαιούχος της άδειας ειδικού σκοπού, ανεξαρτήτως εάν απασχολείται στον δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα. Εφόσον ο ένας εκ των δύο εργαζομένων είναι προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας ή των καταστημάτων κράτησης, η άδεια ειδικού σκοπού χορηγείται υποχρεωτικά στον άλλο γονέα, εφόσον είναι δικαιούχος της άδειας ειδικού σκοπού, ανεξαρτήτως εάν απασχολείται στον δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα, με εξαίρεση την περίπτωση που ο άλλος γονέας απασχολείται σε φορείς παροχής υπηρεσιών υγείας ή είναι εκπαιδευτικός. Για την εφαρμογή της παρ. 4, για τους υπαλλήλους που απασχολούνται, με οποιοδήποτε καθεστώς εργασίας, στο Υπουργείο Υγείας, σε φορείς παροχής υπηρεσιών υγείας, στο Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου και τους φορείς αυτού, απαιτείται αιτιολογημένη απόφαση του αρμόδιου οργάνου της υπηρεσίας κατόπιν σύμφωνης γνώμης του αρμόδιου Υπουργού. Για την εφαρμογή της παρ. 4, εφόσον ο γονέας στον οποίο χορηγείται η άδεια είναι εκπαιδευτικός, αποφαίνεται ο Διευθυντής της Σχολικής Μονάδας, μετά από σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή Εκπαίδευσης. Επιτρέπεται η ανάθεση καθηκόντων διδασκαλίας με τηλεκπαίδευση σε εκπαιδευτικούς στους οποίους χορηγείται η άδεια ειδικού σκοπού της παρ. 4. Για την εφαρμογή της παρ. 4 στο προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και των καταστημάτων κράτησης, απαιτείται μόνο αιτιολογημένη απόφαση του αρμοδίου οργάνου της υπηρεσίας, όπου υπηρετεί. Τα αρμόδια όργανα αποφαίνονται εάν είναι δυνατή η παροχή των διευκολύνσεων της παρ. 4 ή, στην περίπτωση που και οι δύο γονείς υπηρετούν στους ανωτέρω φορείς ή είναι ένστολο προσωπικό, σε ποιον από τους δύο γονείς είναι δυνατή η χορήγηση διευκόλυνσης, με βάση τη θέση, όπου υπηρετούν και τα καθήκοντα που ασκούν.»

2. Το παρόν ισχύει έως τις 15.4.2022. Η ισχύς του δύναται να παρατείνεται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών.»

Κατόπιν των ανωτέρω επισημαίνονται τα εξής:

  • Υπάλληλοι, που απασχολούνται σε δημόσιες υπηρεσίες, αποκεντρωμένες διοικήσεις, ΟΤΑ Α και Β` βαθμού και νομικά πρόσωπα αυτών, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου εντός Γενικής Κυβέρνησης με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και έχουν τέκνα που νοσούν με κορωνοϊό COVID-19 μπορούν να λάβουν τις εξής διευκολύνσεις:

α) παροχή εξ αποστάσεως εργασίας, εφόσον αυτό είναι δυνατό με βάση τα καθήκοντα που ασκεί ο/η υπάλληλος,

β) παροχή εργασίας κατά πλήρες ωράριο σε διαφορετικό χρόνο από το προβλεπόμενο ωράριο λειτουργίας της υπηρεσίας,

γ) παροχή εργασίας με μειωμένο ωράριο εργασίας, μέχρι και 25% ημερησίως σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 5 της από 11.3.2020 ΠΝΠ, η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν.4682/2020,

δ) χορήγηση άδειας ειδικού σκοπού

  • Για τη χορήγηση μίας εκ των προβλεπόμενων διευκολύνσεων, εκδίδεται απόφαση του αρμόδιου οργάνου, ανεξαρτήτως της αιτούμενης διευκόλυνσης από τον υπάλληλο και αφού ληφθεί υπόψη η εξυπηρέτηση των υπηρεσιακών αναγκών.
  • Ειδικά, στην περίπτωση χορήγησης άδειας ειδικού σκοπού λόγω νόσησης τέκνου με κορωνοϊό COVID-19, αυτή χορηγείται άπαξ μόνο σε γονείς τέκνων, βρεφών, προνηπίων, νηπίων και μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που φοιτούν έως και την Γ' Τάξη Γυμνασίου, καθώς και τέκνων που φοιτούν σε ειδικά σχολεία ή σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας αυτών, καθώς και ατόμων με αναπηρία, τα οποία, ανεξαρτήτως της ηλικίας τους, είναι ωφελούμενοι σε δομές παροχής υπηρεσιών ανοικτής φροντίδας για άτομα με αναπηρία, για χρονικό διάστημα έως πέντε (5) εργάσιμων ημερών, εκ των οποίων έως τρεις (3) ημέρες απουσίας καταγράφονται από την υπηρεσία ως δικαιολογημένη απουσία λόγω νόσησης τέκνου με κορωνοϊό COVID-19 και έως δύο (2) ημέρες απουσίας αποτελούν κανονική άδεια. Μετά τη χρήση της ανωτέρω άδειας και εφόσον το τέκνο συνεχίζει να νοσεί, δεν επιτρέπεται η εκ νέου χορήγηση άδειας ειδικού σκοπού, αλλά δύναται να χορηγηθεί άλλη διευκόλυνση των ανωτέρω περ. α, β, γ, η οποία πάντως δεν εφαρμόζεται στους εκπαιδευτικούς των δημόσιων εκπαιδευτικών δομών, άλλως ο εργαζόμενος δύναται να κάνει χρήση άλλης άδειας προκειμένου να δικαιολογηθεί η απουσία του, ιδίως κανονική άδεια ή άδεια ασθένειας τέκνου.
  • Για την χορήγηση των ανωτέρω διευκολύνσεων, αρκεί η απόδειξη θετικού διαγνωστικού ελέγχου του τέκνου σύμφωνα με τα εκάστοτε ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα π.χ. για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων και τη δικαιολογημένη απουσία των μαθητών λόγω νόσησης με COVID-19.
  • Για τη χορήγηση των ανωτέρω διευκολύνσεων θα πρέπει να συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παρ. 3 του άρθρου 5Α της από 11.3.2020 ΠΝΠ, όπως το άρθρο αυτό προστέθηκε με τη διάταξη του άρθρου 68 του ν. 4722/2020 (σχετική η 16η εγκύκλιος της Υπηρεσίας μας) και ειδικά για τη χορήγηση της άδειας ειδικού σκοπού θα πρέπει να εξεταστούν επιπλέον και οι προϋποθέσεις της νέας παρ. 5 του άρθρου 5Α ανάλογα με τον φορέα, όπου υπηρετούν οι αιτούντες τη χορήγηση άδειας ειδικού σκοπού καθώς και ο έτερος γονέας.
  • Για τη χορήγηση του συνόλου των διευκολύνσεων προβλέπεται στη νέα παρ. 5 του άρθρου 5Α συγκεκριμένη και ειδική διαδικασία χορήγησης αυτών εφόσον πρόκειται για προσωπικό που ανήκει σε συγκεκριμένη κατηγορία (π.χ. εκπαιδευτικοί, ένστολο προσωπικό κλπ.) ή υπηρετεί σε συγκεκριμένους φορείς (π.χ. φορείς παροχής υπηρεσιών Υγείας, Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου κλπ.).
  • Ειδικά στην περίπτωση χορήγησης της διευκόλυνσης εξ αποστάσεως εργασίας, αυτή δύναται να υπερβαίνει το προβλεπόμενο και ισχύον σήμερα ποσοστό, όπως έχει καθοριστεί σε κάθε υπηρεσία, καθώς η χορήγησή της δεν είναι δυνατόν εκ των προτέρων να ληφθεί υπόψη κατά το σχεδιασμό και κατάρτιση του πλάνου εργασιών κάθε υπηρεσίας.
  • Η συνολική διάρκεια χορήγησης των προβλεπόμενων ανωτέρω διευκολύνσεων σε συνδυασμό μεταξύ τους ή μεμονωμένα και με την επιφύλαξη της πενθήμερης διάρκειας της άδειας ειδικού σκοπού, δεν δύναται να υπερβαίνει το χρονικό διάστημα, κατά το οποίο το τέκνο οφείλει υποχρεωτικά να μην προσέρχεται στην οικεία εκπαιδευτική δομή σύμφωνα με τα εν ισχύ υγειονομικά πρωτόκολλα.
  • Στην περίπτωση χορήγησης της διευκόλυνσης της άδειας ειδικού σκοπού, σημειώνεται ότι εφόσον δεν καταστεί τελικώς αναγκαία η χρήση και των πέντε ημερών από το γονέα ή σε περίπτωση που στο πενθήμερο του οποίου κάνει χρήση ο εργαζόμενος γονέας, συμπεριλαμβάνονται και μη εργάσιμες ημέρες, τότε δεν χρεώνονται υποχρεωτικά οι υπάλληλοι την κανονική άδεια, εφόσον γίνει χρήση λιγότερων ημερών.
  • Σε κάθε περίπτωση αρμόδιος φορέας για την παροχή διευκρινίσεων σχετικά με τη διαδικασία χορήγησης των ως άνω προβλεπόμενων διευκολύνσεων είναι ο φορέας όπου υπηρετούν οι υπάλληλοι ή ο φορέας που εποπτεύει τη λειτουργία τους και τυχόν σχετικά ερωτήματα θα πρέπει να απευθύνονται απευθείας στους φορείς αυτούς.

Δ. ΑΠΟΥΣΙΑ ΛΟΓΩ ΝΟΣΗΣΗΣ

Σύμφωνα και με την νέα αριθ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 3608/21-1-2022 (ΦΕΚ Β' 155) ΚΥΑ και ειδικότερα σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 3Α του άρθρου 9, «3Α. Για να θεωρηθεί νόμιμη η απουσία από την εργασία λόγω νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19, σύμφωνα με τα εκάστοτε ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα, αρκεί η βεβαίωση θετικού ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) σύμφωνα με την παρ. 3. Ειδικώς ως προς τους δημοσίους υπαλλήλους εφαρμόζεται η παρ. 3 του άρθρου τριακοστού όγδοου της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 68), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4683/2020 (Α’ 83)».

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 3 του άρθρου τριακοστού όγδοου της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 68), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4683/2020 (Α’ 83), «3. Σε περίπτωση που υπάλληλος του Δημοσίου, όπως ορίζεται στο πεδίο εφαρμογής της από 11.3.2020 Π.Ν.Π., απαιτείται να τεθεί σε περιορισμό, λόγω των έκτακτων μέτρων για τον κορωνοϊό COVID-19 και κατόπιν οδηγιών που του έχουν δοθεί αρμοδίως από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.) ή από άλλο αρμόδιο δημόσιο φορέα, ο οποίος ενημερώνει αμελλητί τον Ε.Ο.Δ.Υ., απουσιάζει δικαιολογημένα από την Υπηρεσία με αναρρωτική άδεια ειδικού σκοπού, κατόπιν υποβολής υπεύθυνης δήλωσης. Η αναρρωτική άδεια ειδικού σκοπού δεν αφαιρείται από τη δικαιούμενη αναρρωτική άδεια του υπαλλήλου, ούτε απαιτείται ο υπάλληλος να παραπεμφθεί στην αρμόδια Υγειονομική Επιτροπή. Οι υπάλληλοι της παρούσας παραγράφου προσμετρώνται στους υπαλλήλους, οι οποίοι μπορούν να παρέχουν εξ αποστάσεως εργασία με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων» (σχετική η 4η εγκύκλιος της Υπηρεσίας μας).

Σε συνέχεια της 71ης και 72ης εγκυκλίου της Υπηρεσίας μας διευκρινίζονται τα εξής αναφορικά με τη χορήγηση της αναρρωτικής άδειας ειδικού σκοπού:

  • Δεδομένου ότι οι υπάλληλοι, οι οποίοι νοσούν οι ίδιοι με COVID-19 και για το λόγο αυτό αιτούνται τη χορήγηση αναρρωτικής άδειας ειδικού σκοπού, υποχρεούνται σύμφωνα με τη μεταγενέστερη διάταξη του άρθρου 205 του ν.4820/2021 να επιδεικνύουν στην Υπηρεσία, όπου υπηρετούν, το σχετικό πιστοποιητικό νόσησης ή βεβαίωση θετικού διαγνωστικού ελέγχου, διευκρινίζεται ότι στην περίπτωση αυτή δεν είναι υποχρεωτική η υποβολή και σχετικής υπεύθυνης δήλωσης. Στην περίπτωση αυτή η αναρρωτική άδεια ειδικού σκοπού χορηγείται για τόσες ημέρες όσες προβλέπουν οι σχετικές οδηγίες του ΕΟΔΥ (https://eody.gov.gr/odigies-apomonosis-karantinas-kroysmaton-covid-19-kai-epafon-toys/) ότι είναι υποχρεωτική η παραμονή σε απομόνωση, ήτοι για πέντε (5) ημέρες σύμφωνα με τα ισχύουσες οδηγίες. Εφόσον η ανάγκη παραμονής σε απομόνωση πρέπει να παραταθεί λόγω βαρύτητας της νόσησης και συνέχισης των συμπτωμάτων, θα απαιτείται υποβολή σχετικής ιατρικής γνωμάτευσης και θα χορηγείται αναρρωτική άδεια σύμφωνα με τις πάγιες διατάξεις. Σε κάθε περίπτωση οι υπάλληλοι που νοσούν με COVID-19, μέχρι την έναρξη ισχύος του πιστοποιητικού νόσησης εντός δεκατεσσάρων (14) ημερών από τον πρώτο θετικό έλεγχο και εφόσον παρέχουν εργασία με φυσική παρουσία, υποχρεούνται σε διενέργεια δύο διαγνωστικών ελέγχων την εβδομάδα (rapid test), τα οποία δύνανται να διενεργούνται σε δημόσια ή ιδιωτική δομή.
  • Σε περίπτωση αίτησης χορήγησης αναρρωτικής άδειας ειδικού σκοπού λόγω υποχρέωσης απομόνωσης υπαλλήλου κατόπιν επαφής με επιβεβαιωμένο κρούσμα απαιτείται υποβολή υπεύθυνης δήλωσης από την οποία να προκύπτουν οι λόγοι της υποχρεωτικής απομόνωσης δυνάμει των σχετικών οδηγιών του ΕΟΔΥ (https://eody.gov.gr/odigies-apomonosis-karantinas-kroysmaton-covid-19-kai-epafon-toys/). Για τη διάρκεια της υποχρεωτικής απομόνωσης ισχύουν σε κάθε περίπτωση οι σχετικές οδηγίες του ΕΟΔΥ.

Ε. ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΕΘΕΙ ΣΕ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ

Σύμφωνα με το άρθρο 67 του ν. 4886/2022 (Α’ 12):

«1. Στο τέλος της περ. Α' της παρ. 6 του άρθρου 206 του ν. 4820/2021 (Α' 130) προστίθενται δύο νέα εδάφια και η περ. α' διαμορφώνεται ως εξής:

«α) Ειδικώς στην περίπτωση εργαζομένων σε φορείς του δημοσίου τομέα, υπό την έννοια της περ. (α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α' 143), που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος, με απόφαση του επικεφαλής του φορέα επιβάλλεται, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης, το ειδικό διοικητικό μέτρο της αναστολής καθηκόντων για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας. Κατά τον χρόνο αναστολής καθηκόντων, ο οποίος δεν λογίζεται ως χρόνος πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας, δεν καταβάλλονται αποδοχές. Με την πραγματοποίηση της πρώτης ή της μοναδικής δόσης η αναστολή αίρεται με όμοια απόφαση του φορέα, υπό την προϋπόθεση της ολοκλήρωσης του εμβολιαστικού κύκλου, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες και στον προβλεπόμενο χρόνο. Στους εργαζόμενους, στους οποίους έχει επιβληθεί το μέτρο της αναστολής άσκησης καθηκόντων και μέχρι την άρση αυτού δεν επιτρέπεται η διενέργεια οποιασδήποτε υπηρεσιακής μεταβολής, η άσκηση ή η χορήγηση άδειας για την άσκηση ιδιωτικού έργου με αμοιβή, καθώς και η χορήγηση πάσης φύσεως αδειών. Στους εργαζόμενους αυτούς, για το χρονικό διάστημα που τελούν σε αναστολή, ισχύουν οι περιορισμοί και τα ασυμβίβαστα σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία».

2. Η παρ. 1 ισχύει αναδρομικά από την ημερομηνία επιβολής του ειδικού διοικητικού μέτρου της αναστολής άσκησης καθηκόντων σε κάθε εργαζόμενο και οι διοικητικές πράξεις που έχουν εκδοθεί κατά παράβαση αυτής ανακαλούνται.»

Κατόπιν των ανωτέρω διευκρινίζεται ότι για τους υπαλλήλους, στους οποίους έχει επιβληθεί το μέτρο της αναστολής άσκησης καθηκόντων λόγω μη συμμόρφωσης με την υποχρέωση εμβολιασμού και μέχρι την άρση του μέτρου αυτού κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 206 του ν.4820/2021 δεν επιτρέπεται:

  • οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή, όπως π.χ. η μετάταξη ή απόσπαση
  • η χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή ή η άσκηση ιδιωτικού έργου με αμοιβή δυνάμει απόφασης που είχε εκδοθεί πριν την επιβολή του μέτρου της αναστολής
  • η χορήγηση οποιασδήποτε άδειας απουσίας

Δεδομένου ότι σύμφωνα με την παρ. 2 η διάταξη αυτή ισχύει αναδρομικά από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του μέτρου της αναστολής άσκησης καθηκόντων, η οποία ποικίλλει ανάλογα με την κατηγορία προσωπικού που αφορά, π.χ. 16/8/2021, 1/9/2021 κ.ο.κ., τυχόν διοικητικές πράξεις που έχουν εκδοθεί μετά την κατά περίπτωση έναρξη ισχύος του μέτρου τη αναστολής με αντικείμενο τα ανωτέρω και κατά παράβαση της ανωτέρω ρύθμισης, ανακαλούνται από την ημερομηνία έκδοσής τους.

ΣΤ. ΠΑΡΟΥΣΙΟΛΟΓΙΟ COVID 19

Για τη συμπλήρωση της εφαρμογής «Στελέχωση Υπηρεσιών στο πλαίσιο των μέτρων για COVID 19» (https://hr.apografi.gov.gr/app/do?5Link) ισχύουν τα αναφερόμενα στις προηγούμενες σχετικές εγκυκλίους της Υπηρεσίας μας.

Ζ. ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ – ΤΡΟΠΟΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΜΑΣ

1. Οι αποδέκτες της παρούσας εγκυκλίου παρακαλούνται να την κοινοποιήσουν, με κάθε πρόσφορο τρόπο, στους υπαλλήλους και σε όλους τους φορείς που υπάγονται ή εποπτεύονται από αυτούς.

2. Ερωτήματα που αφορούν στην υπαγωγή ή μη συγκεκριμένων Υπηρεσιών του Δημοσίου ή συγκεκριμένων κατηγοριών προσωπικού στις διατάξεις του αρ. 206 του ν. 4820/2021 περί της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού ή την εξαίρεση υπαλλήλων από την εν λόγω υποχρέωση για λόγους υγείας θα πρέπει να απευθύνονται στο Υπουργείο Υγείας.

3. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την υποχρεωτική τηλεργασία, η Υπηρεσία μας σε καμία περίπτωση δεν είναι αρμόδια για τον υπολογισμό του προβλεπόμενου ποσοστού, καθώς η πραγματική κατάσταση και οι ανάγκες κάθε Υπηρεσίας, όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί κατά το χρόνο έναρξης ισχύος του εν λόγω μέτρου, τελούν σε αποκλειστική γνώση και κρίση της οικείας Υπηρεσίας.

4. Εφόσον ανακύπτουν ερωτήματα, τα οποία δεν καλύπτονται από τις οδηγίες που έχουν δοθεί με τις σχετικές εγκυκλίους, οι Διευθύνσεις Προσωπικού αποκλειστικά θα απευθύνονται για περαιτέρω πληροφορίες ή διευκρινίσεις στην Υπηρεσία μας, στους αριθμούς που αναγράφονται στην παρούσα εγκύκλιο ή με την αποστολή εγγράφων ερωτημάτων από τα αρμόδια όργανα, συνοδευόμενα από την άποψη της Υπηρεσίας και τα πραγματικά περιστατικά κάθε περίπτωσης. Ερωτήματα που αποστέλλονται ως μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου χωρίς να περιλαμβάνουν με πληρότητα τα πραγματικά περιστατικά ή δεν αποστέλλονται αρμοδίως υπογεγραμμένα από το αρμόδιο προς τούτο όργανο κάθε Υπηρεσίας, δεν θα απαντώνται.

Τα ανωτέρω επισημαίνονται καθώς η Υπηρεσία μας έχει γίνει αποδέκτης πολλών ερωτημάτων είτε απευθείας από τους ίδιους τους ενδιαφερόμενους, οι οποίοι δεν απευθύνονται, ως οφείλουν, στις Υπηρεσίες τους, ή από υπαλλήλους των διευθύνσεων προσωπικού, παρακάμπτοντας την διοικητική ιεραρχία, της οποίας αρμοδιότητα αποτελεί μεταξύ άλλων η επίλυση θεμάτων που ανακύπτουν κατά την εφαρμογή των διατάξεων. Ως εκ των ανωτέρω και προκειμένου να δύναται να διατυπωθεί εκ μέρους της Υπηρεσίας σύννομη απάντηση και προκειμένου να υπάρχει αποτελεσματική διαχείριση των αναφυόμενων θεμάτων, οι υπάλληλοι θα απευθύνονται αποκλειστικά στις Διευθύνσεις Προσωπικού, στις οποίες υπάγονται, δεδομένου ότι είναι αδύνατη η υπαγωγή των πραγματικών περιστατικών στις εφαρμοστέες κατά περίπτωση έκτακτου χαρακτήρα ρυθμίσεις από την Υπηρεσία μας.

Ειδικότερα, για την περιοδικότητα εν προκειμένω της διενέργειας διαγνωστικού ελέγχου δύο φορές την εβδομάδα, αρμόδιοι για να παράσχουν οδηγίες στους υπαλλήλους, είναι αποκλειστικά οι ίδιες οι Υπηρεσίες, στις οποίες ανήκουν οργανικά ή στις οποίες υπηρετούν, καθώς αυτές είναι αποκλειστικά αρμόδιες να γνωρίζουν τα πραγματικά περιστατικά. Η Υπηρεσία μας θα επιλαμβάνεται επί μεμονωμένων ερωτημάτων υπαλλήλων, τα οποία αποστέλλονται απευθείας στο Υπουργείο, μόνο εφόσον αποδεικνύεται ότι έχει λάβει σχετικώς γνώση η Υπηρεσία του υπαλλήλου ή εφόσον συνοδεύονται από την έγγραφη άποψη της Υπηρεσίας, όπου και θα εκτίθενται τα πραγματικά περιστατικά.

5. Ειδικότερα, όσον αφορά στην αποστολή ερωτημάτων που αφορούν σε υπαλλήλους και υπηρεσίες ΟΤΑ, οι υπάλληλοι θα απευθύνονται αποκλειστικά στη Διεύθυνση Προσωπικού του φορέα τους. Σε περιπτώσεις που οι αρμόδιες υπηρεσίες προσωπικού κρίνουν ότι δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν ζητήματα που ανακύπτουν κατά την εφαρμογή των εγκύκλιων οδηγιών, θα απευθύνονται αποκλειστικά στις οικείες Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και, εφόσον κριθεί απαραίτητο, οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις θα επικοινωνούν με τη Διεύθυνση Προσωπικού Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου για περαιτέρω διευκρινίσεις μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης info@ypes.gr ή στους σχετικούς τηλεφωνικούς αριθμούς για τους ΟΤΑ που αναγράφονται στις πληροφορίες της παρούσας. Κατόπιν των ανωτέρω, επισημαίνεται ότι μεμονωμένα ερωτήματα υπαλλήλων, τα οποία αποστέλλονται απευθείας στο Υπουργείο, δεν θα απαντώνται.

6. Η Υπηρεσία μας δεν επιλαμβάνεται ερωτημάτων για θέματα της παρούσας εγκυκλίου που αφορούν τους δικαστικούς υπαλλήλους, το πάσης φύσεως ένστολο προσωπικό, τους εκπαιδευτικούς και το διοικητικό και λοιπό προσωπικό των σχολικών μονάδων, τους εργαζομένους που υπηρετούν στο Υπουργείο Υγείας, σε φορείς παροχής υπηρεσιών υγείας, στο Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, στις ανώνυμες εταιρείες ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΥ, ΟΣΕ, ΟΑΣΘ, Αττικό Μετρό, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και Εγνατία, καθώς και στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, καθώς εν προκειμένω αρμόδιοι αποκλειστικά είναι οι φορείς, στους οποίους ανήκουν οργανικά οι εν λόγω υπάλληλοι.

7. Υπενθυμίζεται ότι κατά λόγο αρμοδιότητας κάθε προϊστάμενης αρχής για τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού που υπηρετεί σε αυτήν, θα πρέπει οι αρμόδιοι προϊστάμενοι, σταθμίζοντας την υποχρέωση αφενός προστασίας της υγείας των υπαλλήλων, αλλά και της δημόσιας υγείας γενικότερα και αφετέρου εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος, να προβαίνουν στο πλαίσιο της συνετής χρήσης της διακριτικής τους ευχέρειας σε κάθε απαραίτητη ενέργεια για τη διασφάλισή τους τηρώντας τις ισχύουσες διατάξεις καθώς και τις παρασχεθείσες οδηγίες από την Υπηρεσία μας.

8. Η παρούσα εγκύκλιος, καθώς και το Παράρτημα προς συμπλήρωση των στοιχείων για τις εκλογές αιρετών εκπροσώπων σε επεξεργάσιμη μορφή, έχει αναρτηθεί κεντρικά στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών, www.ypes.gr, καθώς και στη διαδρομή «Ανθρώπινο Δυναμικό Δημοσίου Τομέα – Οδηγίες COVID 19».

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΓΙΑΝΝΗ

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ:

ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ:

  1. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/108/οικ.7874/12.3.2020 (ΑΔΑ: ΩΦΠΩ46ΜΤΛ6-87Χ),
  2. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/109/οικ.8000/16.3.2020 (ΑΔΑ: ΩΤΣΟ46ΜΤΛ6-6Ι1),
  3. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/110/οικ.8189/20.3.2020 (ΑΔΑ: 6Δ8Ι46ΜΤΛ6-8ΞΩ),
  4. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/111/οικ. 8196/23.3.2020 (ΑΔΑ: 6Ω4Υ46ΜΤΛ6-ΖΕΒ),
  5. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/112/οικ. 8632/2.4.2020 (ΑΔΑ: ΩΗ5446ΜΤΛ6-ΟΩΧ),
  6. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/113/9246/29.4.2020 (ΑΔΑ:6ΣΜ046ΜΤΛ6-Ο14),
  7. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/114/9708/8.5.2020 (ΑΔΑ: ΨΘΓΘ46ΜΤΛ6-ΘΘΦ),
  8. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/115/9670/18.5.2020 (ΑΔΑ: ΨΩ4446ΜΤΛ6-ΠΡΧ),
  9. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/116/10486/26.5.2020 (ΑΔΑ: 62Η746ΜΤΛ6-ΓΜΛ),
  10. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/118/11134/29.5.2020 (ΑΔΑ: ΩΒ3Π46ΜΤΛ6-Ε9Ψ),
  11. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/119/οικ.11682/9.6.2020 (ΑΔΑ: 9Β3Π46ΜΤΛ6-Χ5Α),
  12. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/120/12705/30-6-2020 (ΑΔΑ: 6ΙΤΠ46ΜΤΛ6-ΙΡΘ),
  13. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/123/14268/29.7.2020 (ΑΔΑ: ΩΛΟΟ46ΜΤΛ6-ΘΜΨ),
  14. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/124/οικ.15984/17.8.2020 (ΑΔΑ: 9ΠΙ946ΜΤΛ6-ΝΟΒ),
  15. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/125/16452/31.8.2020 (ΑΔΑ: Ψ6Μ246ΜΤΛ6-ΜΕΦ),
  16. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/126/16316/20.9.2020 (ΑΔΑ: ΩΩΔΩ46ΜΤΛ6-2ΞΧ),
  17. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/127/17682/22.9.20 (ΑΔΑ: ΨΧ6Θ46ΜΤΛ6-8Ε0),
  18. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/128/17765/2.10.2020 (ΑΔΑ: 9ΣΧΒ46ΜΤΛ6-Ρ3Π),
  19. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/129/18771/13.10.2020 (ΑΔΑ: 9ΠΨΤ46ΜΤΛ6-ΧΞΤ),
  20. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/131/οικ.19907/23.10.20 (ΑΔΑ: 66Κ046ΜΤΛ6-ΤΙ9),
  21. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/132/οικ.20413/3.11.20 (ΑΔΑ: Ω2Δ946ΜΤΛ6-72Η),
  22. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/133/οικ. 20764/7.11.2020 (ΑΔΑ: Ψ48Γ46ΜΤΛ6-ΛΣΡ),
  23. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/134/οικ. 21190/13.11.2020 (ΑΔΑ: ΨΞ8046ΜΤΛ6-5ΩΙ).
  24. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/136/οικ. 22080/30.11.2020 (ΑΔΑ:ΩΓ3Π46ΜΤΛ6-ΑΘ1).
  25. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/137/οικ. 22414/7-12-2020 (ΑΔΑ:ΨΝΣΚ46ΜΤΛ6-5Ξ2).
  26. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/138/οικ. 22959/14-12-2020 (ΑΔΑ: 60ΝΣ46ΜΤΛ6-Α1Χ).
  27. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/139/οικ.431/11-1-2021 (Α.Δ.Α.: 9ΣΥΡ46ΜΤΛ6-4ΧΣ)
  28. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/140/οικ. 1031/ 20-1-2021 (ΑΔΑ: ΨΒ3Τ46ΜΤΛ6-ΩΝ10)
  29. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/141/οικ. 1387/ 25-1-2021 (ΑΔΑ: 6ΤΝΧ46ΜΤΛ6-ΝΔ4)
  30. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/142/οικ. 1813/ 1-2-2021 (ΑΔΑ: ΩΙΤΘ46ΜΤΛ6-9Φ1)
  31. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/143/οικ. 2343/ 8-2-2021 (ΑΔΑ: 620346ΜΤΛ6-ΝΙ1)
  32. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/144/οικ. 2605/ 11-2-2021 (ΑΔΑ: 9ΣΦΕ46ΜΤΛ6-ΞΑ4)
  33. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/146/οικ. 3713/ 1-3-2021 (ΑΔΑ: ΨΛΩΞ46ΜΤΛ6-ΨΚΔ)
  34. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/147/οικ. 4166/ 8-3-2021 (ΑΔΑ: 93ΓΗ46ΜΤΛ6-4Α0)
  35. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/148/οικ. 4600/ 16-3-2021 (ΑΔΑ: 67Β046ΜΤΛ6-156)
  36. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/149/οικ. 5132/23-3-2021 (ΑΔΑ: ΨΛΤΧ46ΜΤΛ6-ΣΔΗ)
  37. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/151/οικ. 5525/29-3-2021 (ΑΔΑ: 6ΑΠ646ΜΤΛ6-89Χ)
  38. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/154/οικ. 6020/5-4-2021 (ΑΔΑ: ΨΒΒΔ46ΜΤΛ6-6Ψ3)
  39. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/155/οικ. 6602/13-4-2021 (ΑΔΑ: 9ΖΝΗ46ΜΤΛ6-ΕΟΟ)
  40. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/156/οικ. 6988/20-4-2021 (ΑΔΑ: Ψ2ΛΟ46ΜΤΛ6-ΔΘΦ)
  41. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/157/οικ. 7330/23-4-2021 (ΑΔΑ: 647Δ46ΜΤΛ6-0ΝΞ)
  42. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/158/οικ. 7423/26-4-2021 (ΑΔΑ: Ω29046ΜΤΛ6ΔΘΝ)
  43. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/160/οικ. 8032/10-5-2021 (ΑΔΑ: Ω1Γ846ΜΤΛ6-50Ξ)
  44. αρ. ΔΙΔΑΔ/φ.69/161/οικ. 8599/17-5-2021 (ΑΔΑ: 6ΠΒ946ΜΤΛ6-ΟΦΚ)
  45. αρ. ΔΙΔΑΔ/φ.69/162/οικ. 9207/24-5-2021 (ΑΔΑ: 6Ω2Ξ46ΜΤΛ6-ΓΡΠ)
  46. αρ. ΔΙΔΑΔ/φ.69/163/οικ. 10556/1-6-2021 (ΑΔΑ:ΨΑΨΒ46ΜΤΛ6-ΠΩΟ)
  47. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/164/οικ. 11266/8-6-2021 (ΑΔΑ: ΨΖΕ946ΜΤΛ6-7ΚΣ)
  48. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/166/οικ. 12332/14-6-2021 (ΑΔΑ: 6ΠΓΧ46ΜΤΛ6-8ΩΤ)
  49. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/167/οικ.13250/28-6-2021 (ΑΔΑ: 6ΓΣ646ΜΤΛ6-2Γ8)
  50. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/ 168 /οικ.13727/5-7-2021 (ΑΔΑ: 6ΚΦ346ΜΤΛ6-23Φ)
  51. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/170 /οικ.14187/13-7-2021 (ΑΔΑ: ΩΔ0Ε46ΜΤΛ6-Γ18)
  52. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/171 /οικ.14578/19-7-2021 (ΑΔΑ: ΩΣΖ946ΜΤΛ6-Φ4Γ)
  53. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/172/οικ.15287/28-7-2021 (ΑΔΑ: Ψ3ΞΣ46ΜΤΛ6-ΟΧ9)
  54. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/174/οικ.15591/2-8-2021 (ΑΔΑ: 60ΨΥ46ΜΤΛ6-ΛΞΡ)
  55. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/175/οικ.15910/9-8-2021 (ΑΔΑ:ΨΥΣ946ΜΤΛ6-6Α0)
  56. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/176/οικ.16259/16-8-2021 (ΑΔΑ: 94Η846ΜΤΛ6-Γ4Τ)
  57. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/177/οικ.16474/23-8-2021 (ΑΔΑ: 6Γ7Ν46ΜΤΛ6-6ΣΘ)
  58. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/178/οικ.16663/26-8-2021 (ΑΔΑ 9ΚΗΩ46ΜΤΛ6-ΕΜ2)
  59. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/179/οικ.16812/30-8-2021 (ΑΔΑ: 6ΤΤΡ46ΜΤΛ6-ΑΨ7)
  60. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/180/οικ.17530/13-9-2021 (ΑΔΑ ΩΚΦΥ46ΜΤΛ6-Ι2Ε)
  61. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/180/οικ.17896/20-9-2021 (ΑΔΑ: 9ΝΙΖ46ΜΤΛ6-ΑΚ6)
  62. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/183/οικ.18664/30-9-2021 (ΑΔΑ: ΩΞΡΜ46ΜΤΛ6-Φ3Π)
  63. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/184/οικ.19515/12-10-2021 (ΑΔΑ: 9ΙΑΩ46ΜΤΛ6-5Ι1)
  64. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/186/οικ.19888/19-10-2021 (ΑΔΑ: 64ΥΦ46ΜΤΛ6-ΥΝ7)
  65. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/187/οικ.20236/25-10-2021 (ΑΔΑ: 907746ΜΤΛ6-ΥΟ8)
  66. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/188/οικ.21100/8-11-2021 (ΑΔΑ: Ψ0ΛΖ46ΜΤΛ6-7ΣΠ)
  67. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/189/οικ.21929/23-11-2021 (ΑΔΑ: ΩΧΓ846ΜΤΛ6-5Θ9)
  68. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/190/οικ.22678/6-12-2021 (ΑΔΑ: Ψ2ΨΛ46ΜΤΛ6-Λ27)
  69. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/192/οικ.23660/22-12-2021 (ΑΔΑ: 6ΚΧ646ΜΤΛ6-Ο2Α)
  70. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/193/οικ.24091/30-12-2021 (ΑΔΑ: ΨΤΔΠ46ΜΤΛ6-ΩΒΘ)
  71. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/194/οικ.280/7-1-2022 (ΑΔΑ: ΨΙ2Λ46ΜΤΛ6-ΩΨ3)
  72. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/196/οικ.705/17-1-2022 (ΑΔΑ: 6ΟΧΥ46ΜΤΛ6-07Θ)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!