Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Τελωνειακές

Υ.Α. 5015968/2915/2009 Διαδικασίες και δικαιολογητικά χαρακτηρισμού των ειδικών περιπτώσεων επιβατικών αυτοκινήτων και φορτηγών οχημάτων ως αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και διαπίστωσης της Οδηγίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας τις προδιαγραφές της οποίας πληρούν εκ κατασκευής.

Αριθμ. 5015968/2915 

ΦΕΚ Β 798/29-4-2009 

Διαδικασίες και δικαιολογητικά χαρακτηρισμού των ειδικών περιπτώσεων επιβατικών αυτοκινήτων και φορτηγών οχημάτων ως αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και διαπίστωσης της Οδηγίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας τις προδιαγραφές της οποίας πληρούν εκ κατασκευής. 

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ 

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ 
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ 
ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ 

Έχοντας υπόψη: 

1. Τις διατάξεις του άρθρου 84 του ν. 2696/1999 (ΦΕΚ 57/Α΄) «Περί κυρώσεως του Κ.Ο.Κ.». 

2. Τις διατάξεις της παρ. 8 του άρθρου 121 του ν. 2960/2001, όπως αυτό τροποποιήθηκε με τις διατάξεις της περίπτωσης γ’ της παρ. 37 του άρθρου 1 του ν. 3583/2007 (ΦΕΚ 142 Α΄) «Αναμόρφωση του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα και άλλες διατάξεις» και της παρ. 8 του άρθρου 123 του ν. 2960/2001 (ΦΕΚ 265 Α΄) «Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας». 

3. Τις διατάξεις του ν. 1650/1986 (ΦΕΚ 160/Α΄) «Για την προστασία του Περιβάλλοντος». 

4. Τις διατάξεις των άρθρων 37 και 38 του ν. 1882/1990 (ΦΕΚ 43/Α΄), όπως αντικαταστάθηκε από τις διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 2052/1992 (ΦΕΚ 94/Α΄) που αφορά «Μέτρα για την αντιμετώπιση του νέφους και πολεοδομικές ρυθμίσεις». 

5. Τις διατάξεις του δευτέρου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 39 του ν.1882/1990 (ΦΕΚ 43/Α΄), όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου 11 του ν.2443/1996 (ΦΕΚ 265/Α΄). 

6. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του π.δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98/Α΄) «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα». 

7. Την υπ’ αριθμ. 1666/ΔΙΟΕ89/13.1.2009 (ΦΕΚ 40/Β΄/ 16.1.2009) κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών περί «Καθορισμού αρμοδιοτήτων των Υφυπουργών Οικονομίας και Οικονομικών». 

8. Την υπ’ αριθμ. Υ300/14.11.2007 (ΦΕΚ 2210/Β΄/14.11.2007) κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων περί «Ανάθεσης αρμοδιοτήτων του Υπουργού Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων στους Υφυπουργούς». 

9. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε

Άρθρο 1 

Αυτοκίνητα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας 

Ορισμός 

Για τις ανάγκες της παρούσας απόφασης, ως αυτοκίνητα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας νοούνται εκείνα, τα οποία πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές των παραρτημάτων των παρακάτω Οδηγιών: 

α) 88/76 Ε.Ο.Κ., 89/458 Ε.Ο.Κ., 91/441 Ε.Ο.Κ., 94/12 Ε.Κ., 98/69 Ε.Κ. φάση Α΄ ή μεταγενέστερης Οδηγίας φάση Α΄, 98/69 Ε.Κ. φάση Β΄ ή μεταγενέστερης Οδηγίας φάση Β΄, οι οποίες αφορούν κυρίως επιβατικά οχήματα, 

β) 88/77 Ε.Ο.Κ., 91/542 Ε.Ο.Κ. φάση Α΄, 91/542 Ε.Ο.Κ. φάση Β΄, 96/69 Ε.Κ., 99/96 Ε.Κ. φάση Α΄, 99/96 Ε.Κ. φάση Β΄ ή μεταγενέστερων αυτών και 2005/55 Ε.Κ. ή μεταγενέστερης αυτής, οι οποίες αφορούν κυρίως φορτηγά οχήματα. 1

Η υπαγωγή στον αντίστοιχο συντελεστή τέλους ταξινόμησης της παρ. 2 του άρθρου 121 του ν. 2960/2001, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, αυτοκινήτων οχημάτων που κατατάσσονται στη δασμολογική κλάση 87.03 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας (Σ.Ο.) των επιβατικών αυτοκινήτων, όπως ασθενοφόρα, αυτοκινούμενα τροχόσπιτα και οχήματα πολλαπλών χρήσεων (διπλοκάμπινα) και τα οποία πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές Οδηγίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας της περίπτωσης (β), θα γίνεται με αντιστοίχηση προς τις Οδηγίες της περίπτωσης (α) ως ακολούθως: 88/76 ↔ 88/77, 91/441 ↔ 91/542 A΄, 94/12 ↔ 91/542 Β΄, 98/69 Α΄ ↔ 99/96 Α΄, 98/69 Β΄ ↔ 99/96 Β΄ και 98/69 Β΄ ↔ 2005/55 Β΄. 

Η αντιστοίχηση, σε περίπτωση έναρξης ισχύος νέων προδιαγραφών αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, γνωστοποιείται από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών. 

Για τους σκοπούς της παρούσας απόφασης, αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης είναι: 

α) η υπηρεσία της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης στην οποία ανήκει η Τελωνειακή Αρχή η οποία εκδίδει το πιστοποιητικό ταξινόμησης του οχήματος ή 

β) η υπηρεσία της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης στην οποία έχει έδρα ο εισαγωγέας ή ο κάτοχος του οχήματος. 

Άρθρο 2 

Δικαιολογητικά Έγγραφα 

Η Οδηγία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τις προδιαγραφές της οποίας πληροί εκ κατασκευής ένα όχημα, προκύπτει από τα παρακάτω, κατά περίπτωση, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 4 της παρούσας, δικαιολογητικά έγγραφα: 

α) Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης οχήματος, 

β) Έγκριση Τύπου (Εθνική) οχήματος, 

γ) Δελτίο Κοινοποίησης Έγκρισης Τύπου (Ε.Κ.) οχήματος, 

δ) Πιστοποιητικό Καυσαερίων από το Τμήμα Ελέγχων της Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας και Περιβάλλοντος (Δ.Ο.Α.Π.) του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, αν υπάρχει τεχνική δυνατότητα μέτρησης, το οποίο εκδίδεται εφόσον:

αα) από το εργοστάσιο κατασκευής ή από την επίσημη αντιπροσωπεία του εσωτερικού ή της χώρας αγοράς του οχήματος βεβαιώνεται η Οδηγία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που ικανοποιεί το όχημα. Η προϋπόθεση αυτή δεν είναι υποχρεωτική στις περιπτώσεις οχημάτων που προέρχονται από τρίτες προς την Ευρωπαϊκή Ένωση χώρες και

ββ) από την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος προκύπτει ότι δεν έχει υπάρξει διασκευή του οχήματος ή αντικατάσταση του κινητήρα του και επομένως, η Οδηγία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τις προδιαγραφές της οποίας πληροί το όχημα, είναι η «εκ κατασκευής». 

Για τα οχήματα που εισάγονται από τρίτες, προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, χώρες που δε φέρουν το δικαιολογητικό (αα), η μέτρηση καυσαερίων από το Τμήμα Ελέγχων της Δ.Ο.Α.Π. γίνεται για την επιβεβαίωση: ότι το αυτοκίνητο ικανοποιεί τις απαιτήσεις της τελευταίας ισχύουσας Οδηγίας καυσαερίων Ε.Κ., εφόσον ταξινομήθηκε ως καινούργιο, μετά την ημερομηνία εφαρμογής της παραπάνω Οδηγίας, αναφορικά με την έγκριση τύπου ή ότι ικανοποιεί τις απαιτήσεις της Οδηγίας καυσαερίων που ίσχυε, κατά την πρώτη ταξινόμηση του οχήματος, εφόσον η εισαγωγή γίνεται με τη διαδικασία της μετοικεσίας. 

ε) Βεβαίωση από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, για την έκδοση της οποίας απαιτείται:

αα) Βεβαίωση, είτε από το εργοστάσιο κατασκευής, είτε από την επίσημη αντιπροσωπεία του εσωτερικού ή της χώρας αγοράς του οχήματος, είτε από την Κρατική Αρχή που είχε εκδώσει την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος στη ξένη χώρα, προκειμένου για μεταχειρισμένο όχημα, για την Οδηγία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας τις προδιαγραφές της οποίας πληροί εκ κατασκευής και

ββ) Πιστοποιητικό Έγκρισης Τύπου (καυσαερίων) οχήματος, που εκδίδεται σύμφωνα με τις προϋποθέσεις των αντιστοίχων Οδηγιών. 

Εναλλακτικά των ανωτέρω δικαιολογητικών (αα) και (ββ): πρακτικό δοκιμής καυσαερίων για το συγκεκριμένο όχημα από κοινοποιημένα εργαστήρια των αρμόδιων για εγκρίσεις τύπου αρχών των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

Για την έκδοση της βεβαίωσης, ο κάτοχος του οχήματος προσκομίζει στην αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης την πρωτότυπη άδεια κυκλοφορίας της ξένης χώρας. Η βεβαίωση εκδίδεται σε δύο αντίτυπα εκ των οποίων, το πρώτο προορίζεται για την αρμόδια τελωνειακή αρχή, το δε δεύτερο για την αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και 

Επικοινωνιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης για την ταξινόμηση του οχήματος. Η υπηρεσία που εκδίδει τη βεβαίωση επικυρώνει επίσης δύο αντίγραφα της άδειας κυκλοφορίας, το πρώτο εκ των οποίων επισυνάπτεται στη βεβαίωση που προορίζεται προς την τελωνειακή αρχή το δε δεύτερο παραμένει στο αρχείο της. 

Ειδικά στις περιπτώσεις οχημάτων που εισάγονται από τρίτες, προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, χώρες που για τεχνικούς λόγους (διαστάσεις κ.λ.π.) δεν μπορούν να ελεγχθούν από το εργαστήριο ελέγχου καυσαερίων του Τμήματος Ελέγχων της Δ.Ο.Α.Π. στο Ελληνικό, για την έκδοση της βεβαίωσης προσκομίζονται τα παρακάτω δικαιολογητικά: 

α) Βεβαίωση του εργαστηρίου του Τμήματος Ελέγχων της Δ.Ο.Α.Π. στο Ελληνικό, ότι για τεχνικούς λόγους δεν είναι δυνατό να ελεγχθεί το συγκεκριμένο όχημα και 

β) Βεβαίωση του εργοστασίου κατασκευής ή του επισήμου αντιπροσώπου στη χώρα αγοράς, επικυρωμένη από το αρμόδιο Προξενείο μας στη χώρα του εργοστασίου κατασκευής ή από τον επίσημο αντιπρόσωπο του εργοστασίου κατασκευής στη χώρα μας, ότι το εν λόγω όχημα (θα αναφέρεται ο αριθμός πλαισίου και κινητήρα του οχήματος), σε ό,τι αφορά τις εκπομπές καυσαερίων, πληροί την «Οδηγία ……». 

Στην περίπτωση που απαιτείται η μετακίνηση του οχήματος για τεχνικό έλεγχο, παρέχεται έγκριση της αρμόδιας τελωνειακής αρχής, στην οποία έχει κατατεθεί το σχετικό δηλωτικό εισαγωγής ή η δήλωση άφιξης οχήματος. Η έγκριση παρέχεται μετά από αίτηση του ιδιοκτήτη του οχήματος, αφού προηγούμενα έχουν ληφθεί τα αναγκαία, κατά την κρίση της αρμόδιας τελωνειακής αρχής, διασφαλιστικά των συμφερόντων του Δημοσίου, μέτρα (εξασφάλιση ταυτότητας του αυτοκινήτου, λεπτομερής καταγραφή του προαιρετικού εξοπλισμού κ.λ.π.). στ) Άδεια κυκλοφορίας στην οποία αναγράφεται η Οδηγία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που πληροί το όχημα.  

Άρθρο 3 

Ειδικές περιπτώσεις 

Στις ειδικές περιπτώσεις επιβατικών οχημάτων, καινούργιων και μεταχειρισμένων, που δεν διαθέτουν τα οριζόμενα από το πρώτο εδάφιο της παρ. 8 του άρθρου 121 του ν. 2960/2001 δικαιολογητικά με τα οποία διαπιστώνεται η Οδηγία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας τις προδιαγραφές της οποίας πληρούν εκ κατασκευής τα οχήματα, ήτοι: πιστοποιητικό συμμόρφωσης, έγκριση τύπου ή δελτίο κοινοποίησης έγκρισης τύπου οχημάτων ή εφόσον τα δικαιολογητικά αυτά που αφορούν μεταχειρισμένα οχήματα άλλων κρατών – μελών της 

Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν μπορούν να προσκομισθούν για λόγους σχετικής νομοθεσίας που ισχύει στα κράτη – μέλη αυτά, εμπίπτουν οι παρακάτω κατηγορίες: 

α) οχήματα παραγόμενα σε μικρές σειρές, όπως αυτές ορίζονται στο Παράρτημα XII της Οδηγίας 70/156 Ε.Ο.Κ., ως κάθε φορά ισχύει, 

β) καινούργια οχήματα που εισάγονται μεμονωμένα από τρίτες, προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, χώρες, 

γ) μεταχειρισμένα οχήματα που εισέρχονται στην ημεδαπή, ανεξαρτήτως χώρας προέλευσης, 

δ) τροχόσπιτα και ασθενοφόρα που προέρχονται από διασκευή φορτηγών οχημάτων, για τα οποία δεν έχουν εκδοθεί τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, 

ε) οχήματα πολλαπλών χρήσεων (διπλοκάμπινα) της περίπτωσης (ε) της παρ. 1 του άρθρου 123 του ν. 2960/2001, που κατατάσσονται στη δασμολογική κλάση 87.03 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας, για τα οποία δεν έχουν εκδοθεί τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, 

στ) μεταχειρισμένα οχήματα πρώτης ταξινόμησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, πριν από το 2000 και 

ζ) κάθε άλλη περίπτωση οχημάτων για τα οποία δεν έχουν εκδοθεί τα δικαιολογητικά ως (α), (β), (γ) του άρθρου 2 της παρούσας και αυτό βεβαιώνεται, είτε από το εργοστάσιο κατασκευής, είτε από την επίσημη αντιπροσωπεία του εξωτερικού ή εσωτερικού, είτε από την Κρατική Αρχή που είχε εκδώσει την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος στη ξένη χώρα και υπάρχει αδυναμία έκδοσης του δικαιολογητικού (δ), του άρθρου 2 της παρούσας. 

Άρθρο 4 

Πιστοποίηση 

Η πιστοποίηση της Οδηγίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τις προδιαγραφές της οποίας πληρούν εκ κατασκευής τα επιβατικά και φορτηγά οχήματα και η επιλογή του αντίστοιχου συντελεστή τέλους ταξινόμησης, πραγματοποιείται από την αρμόδια τελωνειακή αρχή, πριν από την καταβολή των οφειλομένων φορολογικών επιβαρύνσεων. 

1. Για τα επιβατικά οχήματα, απαιτείται η προσκόμιση των αναφερόμενων στο πρώτο εδάφιο της παρ. 8 του άρθρου 121 του ν. 2960/2001, δικαιολογητικών. 

2. Για τα επιβατικά οχήματα των ειδικών περιπτώσεων του προηγούμενου άρθρου 3 της παρούσας, για την πιστοποίηση της Οδηγίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, απαιτείται, κατά περίπτωση, η προσκόμιση στην αρμόδια τελωνειακή αρχή των παρακάτω δικαιολογητικών: 

α) Για τα οχήματα της περίπτωσης (α), πιστοποιητικό συμμόρφωσης και πιστοποιητικό καυσαερίων οχήματος. 

β) Για τα οχήματα της περίπτωσης (β), πιστοποιητικό καυσαερίων οχήματος ή βεβαίωση ως περίπτωση (ε) του άρθρου 2 της παρούσας. 

γ) Για τα οχήματα της περίπτωσης (γ): αα) άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, ως περίπτωση (στ) του άρθρου 2 της παρούσας για τα μεταφερόμενα ή αποστελλόμενα οχήματα από άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και χώρες του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου ή ββ) πιστοποιητικό καυσαερίων οχήματος ή βεβαίωση ως περίπτωση (ε) του άρθρου 2 της παρούσας, για τα προερχόμενα οχήματα από τρίτη προς την Ευρωπαϊκή Ένωση χώρα, καθώς και για τα μεταφερόμενα ή αποστελλόμενα οχήματα από άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και χώρες του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου στην άδεια κυκλοφορίας των οποίων δεν αναγράφεται Οδηγία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. 

δ) Για τα οχήματα των περιπτώσεων (δ) και (ε), όπως τροχόσπιτα, ασθενοφόρα και οχήματα πολλαπλών χρήσεων (διπλοκάμπινα) αντίστοιχα, ανεξαρτήτως χώρας προέλευσης: αα) έγκριση τύπου οχήματος ή ββ) πιστοποιητικό καυσαερίων οχήματος, εφόσον αυτό μπορεί να εκδοθεί ή γγ) βεβαίωση ως περίπτωση (ε) του άρθρου 2 της παρούσας, που εκδίδεται από την αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, επί της οποίας εκτός της Οδηγίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας θα αναγράφεται, εντός παρενθέσεως, η αντίστοιχη Οδηγία σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 1 της παρούσας. 

ε) Για τα οχήματα της περίπτωσης (στ), ανάλογα με τα δικαιολογητικά που διαθέτουν, ήτοι: αα) έγκριση τύπου οχήματος ή ββ) πιστοποιητικό καυσαερίων οχήματος ή γγ) βεβαίωση ως περίπτωση (ε) του άρθρου 2 της παρούσας. στ) Για τα οχήματα της περίπτωσης (ζ), βεβαίωση ως περίπτωση (ε) του άρθρου 2 της παρούσας. 

3. Η πιστοποίηση ότι ένα φορτηγό όχημα της δασμολογικής κλάσης 87.04 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας, πληροί τις προδιαγραφές των Οδηγιών 91/542 Ε.Ο.Κ. φάση Β΄ ή 96/69 Ε.Κ. ή μεταγενέστερων, πραγματοποιείται με την υποβολή των παρακάτω δικαιολογητικών: 

α) έγκριση τύπου οχήματος ή 

β) πιστοποιητικό καυσαερίων οχήματος ή 

γ) βεβαίωση ως περίπτωση (ε) του άρθρου 2 της παρούσας ή 

δ) άδεια κυκλοφορίας, στην οποία αναγράφεται η Οδηγία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που πληροί το όχημα. 

Για τα φορτηγά οχήματα άνω των 3,5 τόνων που δε διαθέτουν τα παραπάνω (α) ή (β) δικαιολογητικά, για την έκδοση της βεβαίωσης από την αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης απαιτείται βεβαίωση, είτε από το εργοστάσιο κατασκευής, είτε από την επίσημη αντιπροσωπεία του εσωτερικού ή της χώρας αγοράς του οχήματος, είτε από την Κρατική Αρχή που είχε εκδώσει την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος στη ξένη χώρα, για την Οδηγία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τις προδιαγραφές της οποίας πληροί εκ κατασκευής το όχημα. 

4. Προκειμένου για επιβατικά ή φορτηγά οχήματα που χαρακτηρίζονται ως συμβατικής τεχνολογίας, για τα οποία δεν ζητείται η πιστοποίηση ότι πληρούν τις προδιαγραφές των ανωτέρω Οδηγιών, παρέλκει η υποβολή των ανωτέρω κατά περίπτωση δικαιολογητικών. 

5. Για τα μεταχειρισμένα επιβατικά ή φορτηγά οχήματα απαιτείται υποχρεωτικά επιπλέον η προσκόμιση στην τελωνειακή αρχή:

α) Πρωτότυπης άδειας κυκλοφορίας του οχήματος της ξένης χώρας και 

β) Υπεύθυνης Δήλωσης του ν. 1599/1986 του εισαγωγέα του οχήματος, στην οποία θα δηλώνει, ότι τα δικαιολογητικά που υπέβαλε είναι αληθή. 

Άρθρο 5 

Ταξινόμηση περιορισμοί ειδικές περιπτώσεις 

1. Προκειμένου να ταξινομηθεί ένα αυτοκίνητο όχημα, o κάτοχός του υποβάλλει στην αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης το Πιστοποιητικό Ταξινόμησης Οχήματος, που εκδίδεται από την αρμόδια τελωνειακή αρχή στην οποία τηρήθηκαν οι διατυπώσεις θέσης σε ανάλωση του οχήματος. Στο πιστοποιητικό ταξινόμησης αναφέρεται η Οδηγία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και προκειμένου για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, επισυνάπτεται από την αρμόδια τελωνειακή αρχή: 

α) η πρωτότυπη άδεια κυκλοφορίας του οχήματος και 

β) κατά περίπτωση, το δεύτερο αντίτυπο της βεβαίωσης ως περίπτωση (ε) του άρθρου 2 της παρούσας. 

Η πρωτότυπη άδεια κυκλοφορίας, βάσει της Οδηγίας 1999/37 Ε.Κ., επιστρέφεται στην υπηρεσία της χώρας έκδοσης. Η αρμόδια τελωνειακή αρχή επισυνάπτει ακριβές αντίγραφο της πρωτότυπης άδειας κυκλοφορίας στο παραστατικό ανάλωσης του οχήματος. 

2. Τα πιστοποιητικά ταξινόμησης οχημάτων, μετά τη διασύνδεση των Μηχανογραφικών Συστημάτων των Υπουργείων Οικονομίας και Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών, δύνανται να διαβιβάζονται και ηλεκτρονικά. 

3. Κατά την ταξινόμηση του οχήματος πρέπει να συντρέχουν οι παρακάτω προϋποθέσεις: 

α) Κατά το χρόνο ταξινόμησης ενός καινούργιου οχήματος, η έγκριση τύπου αυτού πρέπει να υπάρχει και να είναι σε ισχύ. 

β) Για τα μεταχειρισμένα οχήματα που κυκλοφορούσαν προηγούμενα σε χώρα μη μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, απαιτείται οι εκπομπές καυσαερίων αυτών να ικανοποιούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του παραρτήματος της τελευταίας ισχύουσας για την ταξινόμηση Οδηγίας καυσαερίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

γ) Μεταχειρισμένα επιβατικά οχήματα με προηγούμενη ταξινόμηση σε χώρα μη μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης που παραλαμβάνονται από πρόσωπα του κεφαλαίου Β΄ της υπ’ αριθμ. Δ.245/1988 Α.Υ.Ο.Ο. ταξινομούνται, μόνο εφόσον ικανοποιούν τις απαιτήσεις της Οδηγίας που αφορά τις εκπομπές ρύπων που ίσχυε στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατά τον χρόνο της ταξινόμησης αυτών, ως καινούργια. 

δ) Μεταχειρισμένα οχήματα, ανεξαρτήτως χώρας προηγούμενης κυκλοφορίας που παραλαμβάνονται από διπλωματικούς υπαλλήλους και φέρουν πινακίδες Διπλωματικού Σώματος, ταξινομούνται, εφόσον ικανοποιούν τις απαιτήσεις της Οδηγίας που αφορά τις εκπομπές ρύπων που ίσχυε στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατά το χρόνο πρώτης κυκλοφορίας τους. 

ε) Για την ταξινόμηση καινούργιων μεμονωμένων επιβατικών αυτοκινήτων, στις περιπτώσεις που δεν υφίσταται πιστοποιητικό έγκρισης τύπου Ε.Κ., σύμφωνα με την Οδηγία 1999/100 Ε.Κ. ή πιστοποιητικό συμμόρφωσης, από το οποίο να προκύπτει ότι το όχημα ικανοποιεί τις απαιτήσεις της παραπάνω Οδηγίας ή εισάγονται με τη διαδικασία της μετοικεσίας από τους επαναπατριζόμενους, γίνεται δεκτό πιστοποιητικό μεμονωμένου οχήματος, που εκδίδεται από το Τμήμα Ελέγχων της Δ.Ο.Α.Π του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, του οποίου οι προδιαγραφές, όσον αφορά την μέτρηση του CO2  και της κατανάλωσης καυσίμου ικανοποιούν τους όρους της Οδηγίας 1999/100 Ε.Κ.. 

στ) Τα οχήματα πολλαπλών χρήσεων (διπλοκάμπινα) της δασμολογικής κλάσης 87.03 της Σ.Ο. των επιβατικών αυτοκινήτων, τα τρίκυκλα ή τετράκυκλα αυτοκίνητα οχήματα της ίδιας δασμολογικής κλάσης της περίπτωσης ε’ της παρ. 2 του άρθρου 121 του ν. 2960/2001, καθώς και τα όμοια οχήματα της δασμολογικής κλάσης 87.04 της Σ.Ο. της περίπτωσης ζ’ της παρ. 1 του άρθρου 123 του ν. 2960/2001, ταξινομούνται, όπως αυτά περιγράφονται στα δικαιολογητικά του άρθρου 2 της παρούσας (εκτός του δ΄). 

Άρθρο 6 

Ταξινόμηση οχημάτων που διασκευάζονται για να λειτουργούν και με υγραέριο 

1. Η ταξινόμηση αυτοκινήτων οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τα οποία διασκευάζονται για να χρησιμοποιούν ως καύσιμο και υγραέριο (LPG) επιτρέπεται, εφόσον πληρούνται οι πιο κάτω προϋποθέσεις: 

α) Οι εκπομπές καυσαερίων με χρήση υγραερίου να είναι ίσες ή μικρότερες από τα όρια που ίσχυαν κατά τον χαρακτηρισμό του οχήματος ως νέας τεχνολογίας. 

β) Η διασκευή του κινητήρα για την τοποθέτηση συσκευής υγραερίου πρέπει να γίνεται σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 18586/698/2000 (411/Β΄/29.3.2000) απόφαση, όπως αυτή κάθε φορά ισχύει. 

γ) Δεν υφίσταται σχετική απαγόρευση από τον κατασκευαστή του οχήματος. 

2. Για την έκδοση ή ανανέωση της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος, λόγω προσθήκης της συσκευής υγραερίου (LPG) ως εναλλακτικού καυσίμου, υποβάλλεται στην αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, επιπλέον των λοιπών απαιτούμενων δικαιολογητικών και: 

α) Πιστοποιητικό του εργοστασίου κατασκευής του οχήματος ή της συσκευής υγραερίου, από το οποίο να προκύπτει ότι με τη χρήση υγραερίου (LPG), η περιεκτικότητα των καυσαερίων του εν λόγω τύπου οχήματος με το συγκεκριμένο τύπο κινητήρα, σε ουσίες που ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα, είναι μικρότερες ή ίσες από εκείνες που ίσχυαν κατά το χαρακτηρισμό του οχήματος ως νέας τεχνολογίας. Το πιστοποιητικό αυτό μπορεί να εκδίδεται, εναλλακτικά, από το Τμήμα Ελέγχων της Δ.Ο.Α.Π. του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών. 

β) Με το προηγούμενο δικαιολογητικό θα υποβάλλεται από τον ενδιαφερόμενο και βεβαίωση του εργοστασίου κατασκευής του οχήματος ή του εργοστασίου κατασκευής της συσκευής υγραερίου, από την οποία θα προκύπτουν: αα) ότι είναι επιτρεπτή η διασκευή του συγκεκριμένου τύπου κινητήρα και η τοποθέτηση συσκευής χρησιμοποίησης ως καυσίμου του υγραερίου στο συγκεκριμένο τύπο οχήματος και ββ) η τεχνική περιγραφή της συσκευής του υγραερίου και της εγκατάστασής της και θα καθορίζονται οι τύποι της συσκευής που είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθούν στο συγκεκριμένο (ή τους συγκεκριμένους) τύπο (ή τύπους) οχημάτων. 

Επίσης, στην περίπτωση που το όχημα είναι εφοδιασμένο με ρυθμιζόμενο καταλύτη, θα πρέπει να επιβεβαιώνεται η δυνατότητα λειτουργίας της συσκευής υγραερίου σε συνδυασμό με τον αισθητήρα οξυγόνου (λensor). 

Τα πιστοποιητικά αυτά θα πρέπει να είναι αρμοδίως επικυρωμένα και μεταφρασμένα στην ελληνική γλώσσα. 

Άρθρο 7 

Καταργούμενες διατάξεις 

Από την έναρξη εφαρμογής της παρούσας απόφασης καταργούνται οι παρακάτω κοινές υπουργικές αποφάσεις, όπως ισχύουν: 

α) η υπ’ αριθμ. Οικ. 31949/2725/18.11.1998 (ΦΕΚ 338/Β΄/8.4.1999), 

β) η υπ’ αριθμ. Οικ. 34713/3639/26.12.1999 (ΦΕΚ 2140/Β΄/10.12.1999), 

γ) η υπ’ αριθμ. Οικ. 19069/748/21.3.2000 (ΦΕΚ 439/Β΄/3.4.2000), 

δ) η υπ’ αριθμ. 46771/2146/17.7.2001 (ΦΕΚ 973/Β΄/ 27.7.2001) και 

ε) η υπ’ αριθμ. 22172/1385/6.4.2006 (ΦΕΚ 498/Β΄/19.4.2006). 

Άρθρο 8 

Έναρξη διατάξεων 

Η ισχύς της απόφασης αυτής αρχίζει από την ημερομηνία δημοσίευσής της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 

Αθήνα, 22 Απριλίου 2009 

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ 

ΥΦΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΠΕΖΑΣ 

ΥΦΥΠ. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ ΣΤΑΥΡΟΣ ΕΛ. ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ 

ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ 

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!