Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

ΕΛΠ (Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα)

νέα ερώτηση

θεώρηση στοιχείων

επιχείρηση ενοικίασης αυτοκινήτων έως 31/12/2012 τηρούσε πρόσθετο βιβλίο εισερχομένων αυτοκινήτων και αθεώρητο συνενωμένο μισθωτήριο συμβόλαιο ενοικίασης-απυ.Από 01/01/2013 καταργείται το πρόσθετο βιβλίο.Θα εκδίδει θεωρημένο συνενωμένο μισθωτήριο συμβόλαιο-απυ ή πρέπει να εκδίδει αποδειξη από φορολογικό μηχανισμό ή ταμειακή μηχανή?

  • 1 Απάντηση

Υποθέτω εννοείτε τηρούσε πρόσθετο Βιβλίο κίνησης οχημάτων και οχι βιβλίο εισερχομένων οχημάτων.
Μέχρι 28/02/13 (περίοδος προσαρμογής βάση ΠΟΛ 1004/4.1/2003) μπορει να χρησιμοποιεί το προηγούμενο καθεστώς δηλαδή  προσθετο βιβλίο(προυπόθεση η θεώρηση του) και αθεώρητα Μισθωτήριο -ΑΠΥ.
Από 01/03/13 εκδίδει τα φορολογικά της στοιχεία βάσει των γενικών διατάξεων των αρθρων 6,7 & 9 του ΚΦΑΣ, καθως επίσης και των διατάξεων του αρθρου 1 του ν.1809/1988.
Αυτά Επισήμως.
Ανεπισήμως
Ο νόμος ν.1809/1988 στο άρθρο 1 , και συγκεκριμένα στην  παράγραφο 1 προβλέπει κατ' εξαίρεση έκδοση χειρογράφων αποδείξεων παροχης Υπηρεσιων κλπ, "σε ειδικές περιπτώσεις για συναλλαγές που πραγματοποιεί ο επιτηδευματίας (σήμερα ο Υπόχρεος απεικόνισης συναλλαγών) εκτός του κεντρικου καταστήματος ή υποκαταστήματος του"
Το συγκεριμένο από μόνο του δίδει την δυνατότητα έκδοσης Θεωρημένου Συνενωμένου Μισθωτήριου Συμβόλαιου/ΑΠΥ, για συναλλαγές εκτός γραφείου.(πχ.σε παραδόσεις παραλαβές σε ξενοδοχεία κλπ. μετά από τηλεφωνική κράτηση)
Ο ιδιος νόμος στο ίδιο άρθρο 1 στην παράγραφο 2, τονίζει ότι με απόφαση Υπουργού ρυθμίζονται τόσο η έναρξη ισχύος του μέτρου όσο και οι κατηγορίες επαγγελματιων που υπάγονται σε αυτό. Με την ΑΥΟ  ΠΟΛ. 1037/92 ο τότε Υπουργός δημοσίευσε τις κατηγορίες επαγγελμάτων που εξαιρούνται και μιά απο αυτές είναι η Ενοικίαση αυτοκινήτων.
Στην πρόσφατη  ερμηνεία του ΚΦΑΣ από τον κο Δασκαλόπουλο, και για την Ενοικίαση αυτοκινήτων , σημειώνει ότι "Καταργήθηκε το πρόσθετο Βιβλίο αλλά οι επιχειρήσεις αυτές εξαιρούνται από την υποχρεωτική φ.τ.μ.,με την ΑΥΟ ΠΟΛ 1037/92" με την υποδειξη ότι στις εξαιρέσεις της ΠΟΛ 1037/92, δεν αναφερονται η ενοικίαση μοτοπσυκλετων ή μοτοποδηλάτων, οπότε η δραστηριότητα αυτή υποκειται στην χρήση φτμ.
Οπότε με το σκεπτικό αυτό είστε καλυμμένη με θεώρηση συνενωμένου Μισθωτηρίου/ΑΠΥ  στην ΔΟΥ.
Προσοχή όμως σε διάφορες ΔΟΥ αλλα και μεταξύ λογιστών οι απόψεις ακόμη διίστανται προφανώς  γιατί ακόμα ο ΚΦΑΣ είναι σε νηπιακή κατάσταση και η ενημέρωση έρχεται είτε αργά είτε ετεροχρονισμένα.
Η άποψη μου (χωρίς να είμαι ειδικός) είναι ότι αφού η ΠΟΛ 1037/92 δεν ρυθμίζει θέματα του ΚΒΣ αλλά θέματα άλλου νόμου, και στο σημείο που δεν έρχονται σε αντίθεση με άλλα άρθρα του ΚΦΑΣ , εξακολουθούν να ισχύουν (οπότε και η ερμηνεία Δασκαλόπουλου είναι ορθή)
Παραμένουν όμως αναπάντητα και κάποια ερωτηματικά όσον αφορά τα υπόλοιπα στοιχεία που πρέπει να εκδίδει η επιχείρηση (λόγω της φύσης του επαγγέλματος)  και ειδικότερα την εξομοίωση ή όχι του μισθωτηρίου Συμβολαίου (συνενωμένου ή μη) με  Δελτιο Αποστολής (συνοδευτικού) του οχήματος (το οποίο όχημα είναι πάγιο στοιχείο της επιχείρησης και πρέπει να δικαιολογεί τις μετακινήσεις του εκτός μονάδας.) ή ομοίως την εξομοίωση με Δελτίο Αποστολής του Υπηρεσιακού Σημειώματος (non revenew ticket) (για τις διάφορες μετακινήσεις του οχήματος εκτός εγκατάστασης της επιχείρησης, π.χ. για επισκευή,συνεργείο, κτεο , για διάθεση υποκαταστήματος κ.λ,π,)(Στο Βιβλιο Κίνησης οχημάτων ήταν υποχρεωτική η εγγραφή καθε κίνησης στην μερίδα του κάθε αυτοκινήτου.Λόγω του ότι ήταν θεωρημένο , αποτελούσε και φορολογικό στοιχείο)Τώρα όμως?
Γι αυτά πιστεύω θα πρέπει να περιμένουμε κι αλλη διευκρινιστική Εγκύκλιο, οι οποία ελπίζω να έρθει και σύντομα (ευχή δικιά μου).

Προσθέστε τη δική σας απάντηση