Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

Υ.Α. 187501 ΕΞ 2025 Σκοπός, αρμοδιότητες και εσωτερική διάρθρωση της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού της Εφαρμογής (ΕΥΣΕ) του άρθρου 20 παρ. 6 του ν. 4914/2022 (Α’ 61).

Αριθμ. 187501 ΕΞ 2025

ΦΕΚ B’ 5803/03.11.2025

Σκοπός, αρμοδιότητες και εσωτερική διάρθρωση της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού της Εφαρμογής (ΕΥΣΕ) του άρθρου 20 παρ. 6 του ν. 4914/2022 (Α’ 61).

Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Το άρθρο 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98) που διατηρήθηκε σε ισχύ με την διάταξη του άρθρου 119 παρ. 22 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).

2. Τον ν. 4914/2022 «Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027, σύσταση Ανώνυμης Εταιρείας ’’Εθνικό Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων Α.Ε.’’ και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων» (Α’ 61) και ειδικότερα το άρθρο 20, την παρ. 6Α του άρθρου 21 και την παρ. 1 του άρθρου 63.

3. Τον ν. 5233/2025 «Ενίσχυση των Υπηρεσιών των Αναπτυξιακών Προγραμμάτων και συναφή οργανωτικά και διοικητικά ζητήματα και λοιπές διατάξεις» (Α’ 166) και ειδικότερα το άρθρο 40 αυτού.

4. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2021/1060 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 24ης Ιουνίου 2021 για τον καθορισμό κοινών διατάξεων για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο+, το Ταμείο Συνοχής, το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας, Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας, και δημοσιονομικών κανόνων για τα εν λόγω Ταμεία και για το Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης, το Ταμείο Εσωτερικής Ασφάλειας και το Μέσο για τη Χρηματοδοτική Στήριξη της Διαχείρισης των Συνόρων και την Πολιτική των Θεωρήσεων.

5. Την με απ. C (2021) 5617 Εκτελεστική Απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της 29.7.2021 για την έγκριση της συμφωνίας εταιρικής σχέσης με την Ελληνική Δημοκρατία.

6. Το π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α’ 181).

7. Το π.δ. 85/2025 «Τροποποίηση διατάξεων του π.δ. 142/2017 ’’Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών’’» (Α’ 171).

8. Το π.δ. 79/2023 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 131).

9. Το π.δ. 77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και μετονομασία Υπουργείων - Σύσταση, κατάργηση και μετονομασία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων» (Α’ 130).

10. Το π.δ. 82/2023 «Μετονομασία Υπουργείου - Σύσταση και μετονομασία Γενικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων και θέσεων προσωπικού - Τροποποίηση και συμπλήρωση του π.δ. 77/2023 (Α’ 130) - Μεταβατικές διατάξεις» (Α’ 139).

11. Την παρ. 2 του άρθρου 1 του π.δ. 50/2024 «Σύσταση Γενικών Γραμματειών, κατάργηση Γενικής Γραμματείας και Ειδικών Γραμματειών» (Α’ 138).

12. Την υπό στοιχεία Υ12/7.7.2023 απόφαση Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Νικόλαο Παπαθανάση» (Β’ 4403).

13. Την υπό στοιχεία 184836 ΕΞ 2025 ΥΠΕΘΟΟ/ 22-10-2025 Εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

14. Την υπό στοιχεία 182233 ΕΞ 2025 ΥΠΕΘΟΟ/ 18-10-2025 (σε ορθή επανάληψη 22-10-2025) εισήγηση και πρόταση του Γενικού Γραμματέα ΕΣΠΑ.

15. Το γεγονός ότι από την παρούσα προκαλείται δαπάνη στον κρατικό προϋπολογισμό.

16. Το γεγονός ότι οι διατάξεις της παρούσας δεν αφορούν σε διοικητική διαδικασία για την οποία υπάρχει υποχρέωση καταχώρισης στο ΕΜΔΔ-ΜΙΤΟΣ, αποφασίζει:

Τον καθορισμό του σκοπού, των αρμοδιοτήτων και της εσωτερικής διάρθρωσης της Ειδικής Υπηρεσίας ως ακολούθως:

Άρθρο 1

Σκοπός

Η Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού της Εφαρμογής (ΕΥΣΕ) έχει ως σκοπό τον συντονισμό του σχεδιασμού, της παρακολούθησης, της αναθεώρησης, της αξιολόγησης, της εφαρμογής καθώς και της προβολής και επικοινωνίας των Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ και των έργων και δράσεων που εντάσσονται σε αυτά. Παρακολουθεί και συντονίζει θέματα που αφορούν στον προγραμματισμό, στην εξειδίκευση στην προβολή και επικοινωνία των Ταμείων Αλληλεγγύης και BREXIT, του Μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη», στα Προγράμματα Urbact IV και ESPON 2030 και στην εφαρμογή της πλατφόρμας στρατηγικών τεχνολογιών για την Ευρώπη (STEP).

Άρθρο 2

Διάρθρωση Ειδικής Υπηρεσίας

Η Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού της Εφαρμογής (ΕΥΣΕ) διαρθρώνεται σε τέσσερις (4) Μονάδες επιπέδου Τμήματος:

Ειδικότερα, η Ειδική Υπηρεσία διαρθρώνεται ως εξής:

Μονάδα Α: Σχεδιασμού και Παρακολούθησης Προγραμμάτων.

Μονάδα Β: Αξιολόγησης Προγραμμάτων, Αναγκαίων Όρων και Δεικτών.

Μονάδα Γ: Συντονισμού και Παρακολούθησης Μηχανισμών και λοιπών Ταμείων.

Μονάδα Δ: Προβολής, Δημοσιότητας και επικοινωνίας.

Άρθρο 3

Αρμοδιότητες Ειδικής Υπηρεσίας

Οι αρμοδιότητες της Ειδικής Υπηρεσίας κατανέμονται μεταξύ των Μονάδων της ως εξής:

I. Μονάδα Α: Σχεδιασμού και Παρακολούθησης Προγραμμάτων

I.1. Συντονίζει τον σχεδιασμό των Προγραμμάτων που χρηματοδοτούνται για το στόχο «Επενδύσεις στην απασχόληση και την ανάπτυξη» και διαπραγματεύεται την έγκρισή τους από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μεριμνώντας ιδίως για τη συμβατότητά τους με τις εθνικές πολιτικές και τις πολιτικές και προτεραιότητες της ΕΕ. Στο πλαίσιο αυτό συνεργάζεται κατά περίπτωση και όπου απαιτείται με την Μονάδα Α’ της ΕΥΣΣ, με την ΕΥΣΠεΠ και με την ΕΥΣΕΚΤ.

I.2. Παρακολουθεί και συντονίζει τη συγκέντρωση πόρων για ειδικές κατηγορίες παρεμβάσεων που προβλέπονται από τους Κανονισμούς της ΕΕ, όπως για τη θεματική συγκέντρωση του στόχου «Επενδύσεις στην απασχόληση και την ανάπτυξη», την κατανομή πόρων ανά κατηγορία περιφέρειας και τις παρεμβάσεις όπως για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, της αστικής και χωρικής ανάπτυξης και του ΕΚΤ+.

I.3. Συντονίζει την αναθεώρηση όλων των Προγραμμάτων του στόχου «Επενδύσεις στην απασχόληση και την ανάπτυξη» και είναι αρμόδια για την υποβολή πρότασης αναθεώρησής τους στην Ε.Ε.. Στο πλαίσιο αυτό, συνεργάζεται κατά περίπτωση και όπου απαιτείται με την ΕΥΣΣ, την ΕΥΣΠεΠ και την ΕΥΣΕΚΤ.

I.4. Παρέχει κατευθύνσεις και εκδίδει οδηγίες σε συνεργασία κατά περίπτωση με άλλες υπηρεσίες της ΓΓ ΕΣΠΑ για το κλείσιμο των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2014-2020, των Προγραμμάτων ΕΣΠΑ 2021-2027 καθώς και το κλείσιμο των ημιτελών και μη λειτουργικών πράξεων. I.5. Συντονίζει την εφαρμογή των Τομεακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2021-2027, του ΕΠ Αλιείας και Θάλασσας, καθώς και του στόχου Ευρωπαϊκή Εδαφική συνεργασία.

I.6. Συντονίζει και παρακολουθεί τη συνέργεια και τη συμπληρωματικότητα της εφαρμογής των Προγραμμάτων ΕΣΠΑ με το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

I.7. Έχει την ευθύνη υποβολής στην ΕΕ των δημοσιονομικών δεδομένων των Προγραμμάτων (σύμφωνα με το άρ. 42 του ΚΚΔ)μέσω SFC.

I.8. Αναπτύσσει μεθοδολογία, εργαλεία και μοντέλα προβλέψεων και παράγει σχετικές αναφορές.

I.9. Αναπτύσσει Μεθοδολογία παρακολούθησης της εφαρμογής των Προγραμμάτων και παρακολουθεί την χρηματοοικονομική πρόοδό τους.

I.10. Παρακολουθεί και υποστηρίζει τις Διαχειριστικές Αρχές για την αποφυγή εφαρμογής του κανόνα αυτόματης αποδέσμευσης (ν+3/ν+2).

I.11. Παρακολουθεί τον προγραμματισμό και υλοποίηση του ΑΠΔΕ και τις αποκλίσεις μεταξύ πληρωμών/ δαπανών. Για το σκοπό συνεργάζεται με τη Διεύθυνση Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου και με τις αρμόδιες Διαχειριστικές Αρχές για την ομαλή χρηματοδότηση των πράξεων των Προγραμμάτων.

I.12. Διαμορφώνει Σχέδια Δράσης επίτευξης στόχων των Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ σε συνεργασία με τις Διαχειριστικές Αρχές, παρακολουθεί την εφαρμογή τους.

I.13. Παρακολουθεί τις ενδεχόμενες υπερδεσμεύσεις των Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ, συμμετέχει στη διαδικασία έγκρισης των υπερδεσμεύσεων των Τομεακών Προγραμμάτων και ενημερώνει για τις όποιες μεταβολές το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα.

I.14. Στο πλαίσιο του συντονιστικού της ρόλου εντοπίζει ανάγκες υποστήριξης δικαιούχων Συνεργάζεται με την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Προγράμματος «Τεχνική Βοήθεια και Υποστήριξη Δικαιούχων» και εισηγείται σε συνεργασία με τις κατά περίπτωση Διαχειριστικές Αρχές, την προτεραιοποίηση των αναγκών υποστήριξης δικαιούχων. I.15. Υποβάλλει τα αιτήματα υποστήριξης για την ενεργοποίηση του μηχανισμού JASPERS, PASSA της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και παρακολουθεί και συντονίζει τις σχετικές δράσεις.

I.16. Συντονίζει τη σύναψη δανειακών συμβάσεων για τα Προγράμματα του ΕΣΠΑ.

I.17. Παρακολουθεί και συντονίζει την εφαρμογή της πρωτοβουλίας STEP στα προγράμματα και λειτουργεί ως Εθνικό Σημείο Επαφής (NCP) στο ευρωπαϊκό δίκτυο εθνικών εκπροσώπων STEP.

I.18. Ασκεί τις αρμοδιότητες της Μονάδας Β Προβλέψεων Δημοσιονομικής Εκτέλεσης και Ειδικών Θεμάτων καθώς και της Μονάδας Γ Παρακολούθησης και Συντονισμού των Τομεακών Προγραμμάτων και εφαρμογής τομεακών πολιτικών ΕΣΠΑ της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού της Εφαρμογής του άρθρου 15 παρ. 2 του ν. 4314/2014 για την προγραμματική περίοδο ΕΣΠΑ 2014-2020, όπως αυτές εξειδικεύονται περαιτέρω στην υπό στοιχεία 112012/ΕΥΘΥ1046/2015 απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού (Β’ 2473).

II. Μονάδα Β: Αξιολόγησης Προγραμμάτων, Αναγκαίων Όρων και Δεικτών

II.1. Συντονίζει τη διαδικασία αξιολόγησης των Προγραμμάτων και παρέχει οδηγίες στις Διαχειριστικές Αρχές, για τη διενέργεια των αξιολογήσεων και την αξιοποίηση των πορισμάτων τους.

II.2. Συντονίζει και παρέχει οδηγίες για την κατάρτιση και αναθεώρηση των σχεδίων αξιολόγησης των Προγραμμάτων και παρακολουθεί την πρόοδο εφαρμογής τους. II.3. Προετοιμάζει και διενεργεί τις αξιολογήσεις του ΕΣΠΑ και μεριμνά για τις στρατηγικής φύσης αξιολογήσεις και την εκπόνηση θεματικών αξιολογήσεων.

II.4. Συνεργάζεται με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την εκπόνηση της ενδιάμεσης και της εκ των υστέρων αξιολόγησης.

II.5. Συντονίζει το Δίκτυο Αξιολόγησης και επεξεργάζεται και εισηγείται στην ΕΑΣ τη λήψη μέτρων σε θέματα δεικτών και αξιολόγησης.

II.6. Υποστηρίζει την εκπροσώπηση της χώρας στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Αξιολόγησης της ΓΔ Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής (Dg Regio) και στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Αξιολόγησης (ESF Evaluation Partnership) της Γεν. Διεύθυνσης Απασχόλησης Κοινωνικών Υποθέσεων και Κοινωνικής Ένταξης (DG Employment) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και μεριμνά για τη μεταφορά της σχετικής τεχνογνωσίας και τη διάχυση μεθοδολογικών εγγράφων και οδηγιών προς τις αρμόδιες Διαχειριστικές Αρχές των προγραμμάτων σε θέματα δεικτών και αξιολόγησης.

II.7. Τηρεί ηλεκτρονικό αρχείο μελετών αξιολόγησης παρεμβάσεων, οι οποίες διενεργούνται από τις Διαχειριστικές Αρχές και τους Ενδιάμεσους Φορείς.

II.8. Αξιολογεί, όταν απαιτηθεί, τις δράσεις του ΕΚΤ+ στο σκέλος EaSI του Κανονισμού ΕΚΤ+ και δύναται να αξιολογεί παρεμβάσεις στο εν λόγω σκέλος σε συνεργασία με τις αρμόδιες Μονάδες της ΕΥΣΕΚΤ.

II.9. Υποστηρίζει σε συνεργασία με τη Μονάδα Α της ΕΥΣΕΚΤ τη λειτουργία του θεματικού δικτύου «Συντονισμός Δράσεων ΕΚΤ+» της παρ. 2 του άρθρου 28 του ν. 4914/2022 ως προς το αντικείμενό της.

II.10. Διαβουλεύεται με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και παρέχει τις πληροφορίες και την απαιτούμενη αιτιολόγηση εκπλήρωσης των αναγκαίων πρόσφορων όρων.

II.11. Συντονίζει και παρακολουθεί την τήρηση των δεσμεύσεων για την εκπλήρωση των Αναγκαίων Πρόσφορων Όρων.

II.12. Συνεργάζεται με κάθε αρμόδιο φορέα που συμβάλλει στην εκπλήρωση των κριτηρίων των Αναγκαίων Πρόσφορων Όρων, καθώς και με τις λοιπές αρμόδιες Υπηρεσίες της ΓΓ ΕΣΠΑ.

II.13. Είναι αρμόδια για την εκπόνηση και συνεχή επικαιροποίηση Ενιαίου Σύστηματος Παρακολούθησης Δεικτών και τη διασφάλιση της ποιότητας, της ακρίβειας και της αξιοπιστίας του συστήματος παρακολούθησης και των δεδομένων σχετικά με τους δείκτες.

II.14. Παρέχει οδηγίες για τη διαμόρφωση του πλαισίου επίδοσης και του μεθοδολογικού εγγράφου για το πλαίσιο επίδοσης.

II.15. Παρακολουθεί και αξιολογεί την επίτευξη των οροσήμων και των στόχων όπως αυτά ορίζονται στο πλαίσιο επίδοσης των Προγραμμάτων και συντονίζει τα θέματα που αφορούν τους δείκτες σε εθνικό επίπεδο.

II.16. Μεριμνά για τη συστηματική ποσοτικοποίηση των εκροών και των αποτελεσμάτων των Προγραμμάτων σε συνεργασία με τις Διαχειριστικές Αρχές, την παροχή κατευθύνσεων σε θέματα δεικτών και την ανάπτυξη - μεταφορά τεχνογνωσίας μεταξύ των Διαχειριστικών Αρχών και της ΕΑΣ.

II.17. Ασκεί τις αρμοδιότητες της Μονάδας Β Σχεδιασμός και αξιολόγηση της Ειδικής Υπηρεσίας Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης του άρθρου 15 παρ. 1 του ν. 4314/2014 για την προγραμματική περίοδο ΕΣΠΑ 2014-2020 όπως αυτές εξειδικεύονται περαιτέρω στην υπό στοιχεία 69136/ΕΥΘΥ627 απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού (Β’ 1451), όπως ισχύει.

II.18. Ασκεί τις αρμοδιότητες της Μονάδας Γ «Συντονισμού της αξιολόγησης των δράσεων ΕΚΤ των ΕΠ» της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού και Παρακολούθησης Δράσεων Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου του ν. 4314/2014 για την προγραμματική περίοδο ΕΣΠΑ 2014-2020 όπως αυτές εξειδικεύονται περαιτέρω στην υπό στοιχεία 70313/ΕΥΘΥ646/30-06-2015 απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού (Β’ 1467), όπως ισχύει, οι οποίες και μεταφέρονται στη Μονάδα Γ της ΕΥΣΕΚΤ και αφορούν τα θέματα αξιολόγησης των δράσεων ΕΚΤ.

III. Μονάδα Γ: Συντονισμού και Παρακολούθησης Μηχανισμών και λοιπών Ταμείων

III.1. Αναλαμβάνει τον προγραμματισμό, την παρακολούθηση της υλοποίησης και το συντονισμό της στρατηγικής χρηματοδότησης των έργων/δράσεων του Μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη», μεριμνώντας ιδίως για τη συμβατότητά αυτών με τις εθνικές και ενωσιακές πολιτικές.

III.2. Υποστηρίζει την εκπροσώπηση της χώρας στα αρμόδια κοινοτικά όργανα ως Εθνικός Συντονιστής και λειτουργεί ως σύνδεσμος με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη χρηματοδότηση έργων και δράσεων του Διευρωπαϊκού Δικτύου στους τομείς των Μεταφορών, της Ενέργειας και του Ψηφιακού Τομέα.

III.3. Υποστηρίζει την εκπροσώπηση της χώρας (Επιτροπές, Ομάδες, Forums) και συνεργάζεται με τα άλλα κράτη-μέλη και τους Ευρωπαίους Συντονιστές στις διαδικασίες των διαδρόμων ελληνικού ενδιαφέροντος και των οριζόντιων προτεραιοτήτων.

III.4. Μεριμνά, για την έκδοση Συστήματος Διακυβέρνησης του Μηχανισμού κάθε χρηματοδοτικής περιόδου.

III.5. Ενημερώνει σε εθνικό επίπεδο για τις διαδικασίες χρηματοδότησης έργων/δράσεων των Διευρωπαϊκών Δικτύων από το Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» και εκδίδει προσκλήσεις για την υποβολή προτάσεων χορήγησης χρηματοδοτικής ενίσχυσης σε συνέχεια προσκλήσεων που εκδίδονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, περιγράφοντας τη σχετική εθνική διαδικασία υποβολής προτάσεων.

III.6. Συντονίζει τη διαδικασία υποβολής προτάσεων χορήγησης χρηματοδοτικής ενίσχυσης δράσεων του Μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και εκδίδει τη σύμφωνη γνώμη του Κράτους Μέλους (Letter of Support).

III.7. Παρακολουθεί την εξέλιξη της ανταγωνιστικής διαδικασίας αξιολόγησης, επιλογής και σύναψης συμφώνων χρηματοδοτικής ενίσχυσης έργων/δράσεων του Μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ενημερώνει σχετικά τις εθνικές αρχές.

III.8. Παρακολουθεί την εφαρμογή των συμφώνων χρηματοδοτικής ενίσχυσης έργων/δράσεων του Μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» και των ειδικών όρων που περιλαμβάνονται σε αυτά και μεριμνά για σχετικά επιτελικά θέματα για την ορθή και απρόσκοπτη υλοποίηση του φυσικού και οικονομικού τους αντικειμένου.

III.9. Παρακολουθεί τη διαδικασία υποβολής και το περιεχόμενο των Περιοδικών Εκθέσεων Προόδου (Periodic Reports) του Μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» και ενημερώνει σχετικά τις εμπλεκόμενες εθνικές αρχές για τις τυχόν αποκλίσεις κατά την υλοποίηση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου τους.

III.10. Συντονίζει και συμμετέχει στη διενέργεια ελέγχων των έργων/δράσεων του Μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» που πραγματοποιούνται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

III.11. Συντονίζει, παρακολουθεί και υποβάλλει αιτήματα κινητοποίησης για το Ταμείο Αλληλεγγύης.

III.12. Δύναται εφόσον απαιτηθεί να λειτουργεί αναλόγως και για λοιπά αντίστοιχα Ταμεία της Ε.Ε.

III.13. Οργανώνει την εκπαίδευση του προσωπικού της Υπηρεσίας, κατόπιν διαπίστωσης αναγκών και σχετικών αιτημάτων των Μονάδων.

III.14. Συγκεντρώνει τις ανάγκες της Υπηρεσίας που αφορούν σε υλικοτεχνική υποδομή στην κατάρτιση και εκτέλεση εκ μέρους της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Προγράμματος «Τεχνική Βοήθεια και Υποστήριξη Δικαιούχων» (ΕΥΔ ΤεΒο), ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας, για την προγραμματική περίοδο 2021-2027.

III.15. Χειρίζεται τα θέματα που αφορούν στο προσωπικό, κατόπιν διαπίστωσης αναγκών και σχετικών αιτημάτων των Μονάδων και τηρεί το αναγκαίο αρχείο προσωπικού της Υπηρεσίας, συμπεριλαμβανομένων των παρουσιών/απουσιών αυτού.

III.16. Μεριμνά σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές/ φορείς για την οργάνωση και γραμματειακή υποστήριξη ημερίδων, τεχνικών συναντήσεων, καθώς και συναντήσεων εργασίας που διοργανώνονται από την Υπηρεσία.

III.17. Τηρεί το πρωτόκολλο και το αρχείο της Υπηρεσίας, έχει την ευθύνη της διεκπεραίωσης της αλληλογραφίας και της διακίνησης των εγγράφων και την εν γένει γραμματειακή υποστήριξη των Μονάδων και του προσωπικού της.

III.18. Αποστέλλει στη Μονάδα Γ της ΕΥΔ ΤεΒο, ως δικαιούχου εκτέλεσης ενεργειών τεχνικής βοήθειας και διαχειριστή λογαριασμού, παραστατικά δαπανών για μετακινήσεις του προσωπικού της Ειδικής Υπηρεσίας, μέσω πόρων του Προγράμματος Τεχνικής Βοήθειας, για την προγραμματική περίοδο 2021-2027, οι οποίες διενεργούνται κατόπιν έγκρισης του ΓΓ ΕΣΠΑ, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και εσωτερικές διαδικασίες μεταξύ της ΕΥΔ ΤεΒο και των υπηρεσιών της ΕΑΣ.

III.19. Δύναται να υποστηρίζει διοικητικά, εξαιρουμένου του προσωπικού που κατέχει θέσεις ευθύνης, καθώς και γραμματειακά, τη Γενική Διεύθυνση στην οποία υπάγεται.

III.20. Ασκεί τις αρμοδιότητες της Μονάδας Α Υποστήριξης Διαχειριστικών Αρχών, Μεγάλων Έργων και Ταμείου Αλληλεγγύης της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού της Εφαρμογής του άρθρου 15 παρ. 2 του ν. 4314/2014 για την προγραμματική περίοδο ΕΣΠΑ 2014-2020 όπως αυτές εξειδικεύονται περαιτέρω στην υπό στοιχεία 112012/ ΕΥΘΥ1046 απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού (Β’ 2473).

III.21. Ασκεί τις αρμοδιότητες, για το Ταμείο Συνοχής 2000-2006 και το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών 2007-2013, της Μονάδας Ε Διευρωπαϊκών Δικτύων και Επιτελικών Θεμάτων της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού της Εφαρμογής του άρθρου 15 παρ. 2 του ν. 4314/2014 για την προγραμματική περίοδο ΕΣΠΑ 2014-2020 όπως αυτές εξειδικεύονται περαιτέρω στην υπό στοιχεία 112012/ΕΥΘΥ1046 απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού (Β’ 2473).

III.22. Ασκεί τις αρμοδιότητες της Μονάδας E Διευρωπαϊκών Δικτύων και Επιτελικών Θεμάτων της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού της Εφαρμογής του άρθρου 15 παρ. 2 του ν. 4314/2014 για την προγραμματική περίοδο ΕΣΠΑ 2014-2020 όπως αυτές εξειδικεύονται περαιτέρω στην υπό στοιχεία 112012/ΕΥΘΥ1046 απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού (Β’ 2473).

III.23. Λειτουργεί ως εθνικό σημείο επαφής στα Προγράμματα Urbact IV και ESPON 2030 Cooperation Programme.

IV. Μονάδα Δ: Προβολής Δημοσιότητας και Επικοινωνίας

IV.1. Διαμορφώνει και παρακολουθεί το πλαίσιο αρχών προβολής και επικοινωνίας για το ΕΣΠΑ και τα προγράμματά των λοιπών Ταμείων και Χρηματοδοτικών Μηχανισμών όπως ορίζονται στον Κανονισμό ΕΕ 2021/1060. Παρέχει οδηγίες και κατευθύνσεις στις Διαχειριστικές Αρχές των προγραμμάτων, προκειμένου να εξασφαλίζεται η τήρηση των κανονιστικών υποχρεώσεων, η ομοιογένεια, η συνοχή και ο συντονισμός των μέτρων προβολής και επικοινωνίας.

IV.2. Διαμορφώνει και επικαιροποιεί, όταν χρειάζεται, τον Οδηγό Επικοινωνίας ο οποίος περιλαμβάνει οδηγίες και κατευθύνσεις για τις δράσεις επικοινωνίας των διαχειριστικών αρχών και των δικαιούχων των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ.

IV.3. Έχει την ευθύνη της δημιουργίας και διαχείρισης περιεχομένου της ενιαίας διαδικτυακής πύλης www.espa.gr που παρέχει αναλυτική πληροφόρηση και πρόσβαση στις προσκλήσεις του ΕΣΠΑ, ενεργές και αναμενόμενες, και σε όλα τα προγράμματα της περιόδου 2021-2027. Στο πλαίσιο αυτό:

ΙV.3.i. Συνεργάζεται με τη ΜΟΔ για την τεχνική υποστήριξη της διαδικτυακής πύλης όπως και για λειτουργικά θέματα και θέματα σχεδιασμού.

IV.3.ii. Συνεργάζεται με την ΕΥΘΥΠΣ ώστε να εξασφαλίζεται η ορθή και συνεπής ροή της πληροφορίας με δεδομένα από τη βάση του ΟΠΣ και του www.anaptyxi.gov.gr. ΙV.3.iii. Υποστηρίζει επί θεμάτων επικοινωνίας, την ανάπτυξη/αναβάθμιση και λειτουργία του διαδικτυακού τόπου για την πορεία υλοποίησης των έργων του ΕΣΠΑ www.anaptyxi.gov.gr.

IV.4. Έχει την ευθύνη της διαχείρισης των επίσημων λογαριασμών του ΕΣΠΑ στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (ΜΚΔ). Στο πλαίσιο αυτό:

IV.4.i. Μεριμνά για την τακτική ανάρτηση νέων σχετικών με το ΕΣΠΑ και τις δράσεις που ενδιαφέρουν το ευρύ κοινό.

IV.4.ii. Επιμελείται τα κείμενα των αναρτήσεων που παρέχουν οι καθ’ ύλην αρμόδιες υπηρεσίες.

IV.4.iii. Συγκεντρώνει φωτογραφίες και στοιχεία έργων για την προβολή τους.

IV.4.iv. Συνεργάζεται όπου απαιτείται με γραφίστα για την δημιουργία infographics, videographics και ελκυστικού εικαστικού περιεχομένου για τα ΜΚΔ.

IV.5. Είναι υπεύθυνη για την επισκόπηση των μέτρων προβολής και επικοινωνίας που εφαρμόζονται σε επίπεδο κράτους - μέλους και την υποβολή των σχετικών αναφορών στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Εξασφαλίζει την τήρηση της κανονιστικής υποχρέωσης σχετικά με την προβολή των πράξεων στρατηγικής σημασίας παρακολουθώντας και εποπτεύοντας την υλοποίησή τους.

IV.6. Συντονίζει το εθνικό δίκτυο των υπεύθυνων επικοινωνίας των προγραμμάτων και τις ενέργειες που υλοποιούν το στόχο «Επενδύσεις στην απασχόληση και την ανάπτυξη». Φροντίζει για την διοργάνωση συναντήσεων της ολομέλειας του δικτύου σε ετήσια βάση.

IV.7. Συμμετέχει στο δίκτυο επικοινωνίας EU INFORM της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής πολιτικής και Αστικής Ανάπτυξης και στο INFORM EXPERT GROUP ως εθνικός συντονιστής επικοινωνίας.

IV.8. Επικοινωνεί ως εθνικός συντονιστής για τις δραστηριότητες επικοινωνίας με την Αντιπροσωπεία της ΕΕ στην Ελλάδα, το Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, τα ευρωπαϊκά δίκτυα πληροφόρησης και άλλους σχετικούς εταίρους.

IV.9. Αναλαμβάνει την υλοποίηση εκστρατειών επικοινωνίας του ΕΣΠΑ πανελλαδικά, με στόχο την ευρεία διάδοση των ευκαιριών χρηματοδότησης και τη διασφάλιση της διαφάνειας σχετικά με την πορεία υλοποίησης των έργων και την ανάδειξη του ρόλου της ΕΕ και των Ταμείων.

IV.10. Συντονίζει και εποπτεύει τη συμμετοχή των Προγραμμάτων στις ευρωπαϊκές καμπάνιες ενημέρωσης Europe in my Region.

IV.11. Υποστηρίζει το γραφείο ενημέρωσης κοινού και την τηλεφωνική γραμμή πληροφόρησης.

IV.12. Υλοποιεί και υποστηρίζει ενέργειες επικοινωνίας ευρωπαϊκών πολιτικών και πρωτοβουλιών που διαχειρίζεται/αναλαμβάνει η Εθνική Αρχή Συντονισμού ΕΣΠΑ.

IV.13. Συνεργάζεται με τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας για την παρακολούθηση των θεσμικών υποχρεώσεων για την κρατική διαφήμιση και τη διαχείριση της πλατφόρμας e-pasithea, καθώς και την τήρηση των υποχρεώσεων προβολής και επικοινωνίας των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων.

IV.14. Ασκεί τις αρμοδιότητες της Μονάδας Γ Πληροφόρηση και Επικοινωνία της Ειδικής Υπηρεσίας Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης του άρθρου 15 παρ. 1 του ν. 4314/2014 για την προγραμματική περίοδο ΕΣΠΑ 2014-2020 όπως αυτές εξειδικεύονται περαιτέρω στην υπό στοιχεία 69136/ΕΥΘΥ627 απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού (Β’ 1451), όπως ισχύει, οι οποίες και μεταφέρονται στη Μονάδα Δ της ΕΥΣΣΑΕ.

V. Κάθε Μονάδα της Υπηρεσίας

1. Οργανώνει και τηρεί ηλεκτρονική βιβλιοθήκη απαραίτητων εντύπων/κειμένων/μελετών και προβαίνει στις αναγκαίες ενέργειες για τη διασφάλιση της πρόσβασης σε ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων περιεχομένου για την απρόσκοπτη εκτέλεση των αρμοδιοτήτων της.

2. Ενημερώνει εθνικούς και ευρωπαϊκούς φορείς για θέματα αρμοδιότητάς της, παρέχει πληροφορίες, διευκρινίσεις, απαντήσεις προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Υπουργεία, άλλους φορείς, πολίτες, καθώς και απαντήσεις στη Βουλή επί Αναφορών, Ερωτήσεων και Επερωτήσεων.

3. Μεριμνά για την εκπόνηση μελετών, ερευνών, εμπειρογνωμοσυνών σχετικών με το αντικείμενο της Μονάδας και ενημερώνει με αυτές το ηλεκτρονικό αποθετήριο μελετών της ΕΥΔ ΤεΒο.

4. Παρακολουθεί τις εξελίξεις στους διεθνείς και εθνικούς Οργανισμούς, συμμετέχει σε σχετικές επιτροπές, ομάδες εργασίας και διακυβερνητικά δίκτυα, διατυπώνει προτάσεις και εισηγήσεις σε θέματα αρμοδιότητάς της και συντάσσει αναφορές σχετικά με τη συμμετοχή προς τα ιεραρχικά αρμόδια όργανα. Η συμμετοχή στελεχών σε ομάδες, θεματικά δίκτυα, επιτροπές, εθνικές ή διεθνείς θα γίνεται κατόπιν συνεννόησης με τις αρμόδιες ΕΥ της ΓΓ ΕΣΠΑ και μετά από έγκριση του Γενικού Γραμματέα ΕΣΠΑ.

Άρθρο 4

Προσωπικό της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού της Εφαρμογής (ΕΥΣΕ)

Το προσωπικό της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού της Εφαρμογής (ΕΥΣΕ) ανέρχεται σε 40 άτομα, τα οποία κατά κατηγορία είναι:

Α. Κατηγορία Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ) και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ) συμπεριλαμβανομένου του ειδικού επιστημονικού προσωπικού σαράντα (37) άτομα.

Β. Κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ) τρία (3) άτομα.

Άρθρο 5

Σύσταση θέσεων Προϊσταμένου της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού της Εφαρμογής (ΕΥΣΕ) και Προϊσταμένων Μονάδων

Στην Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού της Εφαρμογής (ΕΥΣΕ) συστήνονται: μία (1) θέση Προϊσταμένου Ειδικής Υπηρεσίας, και τέσσερις (4) θέσεις Προϊσταμένων Μονάδων.

Άρθρο 6

Προσόντα για τη στελέχωση της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού της Εφαρμογής (ΕΥΣΕ)

1. Για την πλήρωση των θέσεων Προϊσταμένων απαιτούνται τα εξής τυπικά προσόντα:

1.1. Για τη θέση του Προϊσταμένου της Ειδικής Υπηρεσίας:

α) Πτυχίο ή δίπλωμα ΑΕΙ (ΠΕ/ΤΕ) της ημεδαπής ή ισότιμου τίτλου αναγνωρισμένου εκπαιδευτικού ιδρύματος της αλλοδαπής και,

β) δεκαετής (10ετής) επαγγελματική εμπειρία για τους κατόχους πτυχίου ή διπλώματος ΑΕΙ (ΠΕ/ΤΕ) της ημεδαπής ή ισότιμου τίτλου αναγνωρισμένου εκπαιδευτικού ιδρύματος της αλλοδαπής, ή οκταετής (8ετής) επαγγελματική εμπειρία για τους κατόχους μεταπτυχιακού τίτλου της ημεδαπής ή ισότιμου τίτλου αναγνωρισμένου εκπαιδευτικού ιδρύματος της αλλοδαπής ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης καθώς και για τους απόφοιτους της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΣΔΔΑ), ή εξαετής (6ετής) επαγγελματική εμπειρία για τους κατόχους διδακτορικού διπλώματος της ημεδαπής ή ισότιμου της αλλοδαπής.

1.2. Για τις θέσεις των Προϊσταμένων Μονάδων:

α) Πτυχίο ή δίπλωμα ΑΕΙ (ΠΕ/ΤΕ) της ημεδαπής ή ισότιμου τίτλου, αναγνωρισμένου εκπαιδευτικού ιδρύματος της αλλοδαπής και

β) οκταετής (8ετής) επαγγελματική εμπειρία για τους κατόχους πτυχίου ΑΕΙ ή διπλώματος της ημεδαπής ή ισότιμου τίτλου αναγνωρισμένου εκπαιδευτικού ιδρύματος της αλλοδαπής, ή εξαετής (6ετής) επαγγελματική εμπειρία για τους κατόχους μεταπτυχιακού τίτλου της ημεδαπής ή ισότιμου τίτλου αναγνωρισμένου εκπαιδευτικού ιδρύματος της αλλοδαπής ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης καθώς και για τους απόφοιτους της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΣΔΔΑ), ή πενταετής (5ετής) επαγγελματική εμπειρία για τους κατόχους διδακτορικού διπλώματος της ημεδαπής ή ισότιμου της αλλοδαπής.

Για την επιλογή του Προϊσταμένου της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού της Εφαρμογής (ΕΥΣΕ) και των Προϊσταμένων των Μονάδων της συνεκτιμώνται ως ουσιαστικά προσόντα, η πολύ καλή γνώση και εμπειρία επί ζητημάτων και διαδικασιών σχεδιασμού, διαχείρισης ή/ και συντονισμού ή/και ελέγχου ή/και εφαρμογής κοινοτικών και αναπτυξιακών προγραμμάτων ή έργων, η ικανότητα διοίκησης και οργάνωσης, η ικανότητα ανάληψης πρωτοβουλιών και ευθυνών, η ικανότητα παρακίνησης των υφισταμένων και εστίασης στο αποτέλεσμα, η ικανότητα για συνεργασία και επικοινωνία, η καλή γνώση μίας ξένης γλώσσας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), η ικανότητα χρήσης εφαρμογών αυτοματισμού γραφείου και υπηρεσιών διαδικτύου, η ικανότητα αντίληψης ηλεκτρονικών εφαρμογών παρακολούθησης διαδικασιών δημόσιου τομέα.

Για την επιλογή του Προϊσταμένου της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού της Εφαρμογής (ΕΥΣΕ) και των Προϊσταμένων Μονάδων, συνεκτιμώνται ως επιθυμητά/ πρόσθετα προσόντα, οι μεταπτυχιακές σπουδές κατά προτίμηση σε συναφές με το αντικείμενο της Ειδικής Υπηρεσίας πεδίο, η αποφοίτηση από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΣΔΔΑ) και η γνώση δεύτερης ξένης γλώσσας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ). Εκτός των ανωτέρω, για τον Προϊστάμενο της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού της Εφαρμογής (ΕΥΣΕ) και για τους Προϊσταμένους Μονάδων, ως πρόσθετο προσόν, συνεκτιμάται και η άσκηση αρμοδιοτήτων διοίκησης σε οποιοδήποτε επίπεδο.

2. Για τα στελέχη της κατηγορίας ΠΕ/ΤΕ της Ειδικής Υπηρεσίας απαιτούνται τα εξής τυπικά προσόντα:

α) Πτυχίο ή δίπλωμα ΑΕΙ (ΠΕ) της ημεδαπής ή ισότιμου τίτλου αναγνωρισμένου εκπαιδευτικού ιδρύματος της αλλοδαπής και

β) τριετής (3ετής) επαγγελματική εμπειρία για τους κατόχους πτυχίου ΑΕΙ ή διπλώματος της ημεδαπής ή ισότιμου τίτλου αναγνωρισμένου εκπαιδευτικού ιδρύματος της αλλοδαπής, ή διετής (2ετής) επαγγελματική εμπειρία για τους κατόχους μεταπτυχιακού τίτλου της ημεδαπής ή ισότιμου τίτλου αναγνωρισμένου εκπαιδευτικού ιδρύματος της αλλοδαπής ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης και για τους αποφοίτους της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, ή μονοετής (1ετής) για τους κατόχους διδακτορικού διπλώματος της ημεδαπής ή ισότιμου τίτλου της αλλοδαπής.

Για την επιλογή των στελεχών κατηγορίας ΠΕ/ΤΕ της Ειδικής Υπηρεσίας συνεκτιμώνται, ως ουσιαστικά προσόντα, η γνώση ή/και εμπειρία των διαδικασιών σχεδιασμού, αξιολόγησης, διαχείρισης ή/και συντονισμού ή/και ελέγχου ή/και εφαρμογής κοινοτικών και αναπτυξιακών προγραμμάτων ή έργων, ή/και εκτέλεσης έργων του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα κατά προτίμηση στα θεματικά αντικείμενα του τομέα ευθύνης της Ειδικής Υπηρεσίας, η ικανότητα οργάνωσης και εστίασης στο αποτέλεσμα, η ικανότητα επικοινωνίας και συνεργασίας, η ικανότητα ανάληψης πρωτοβουλιών και ευθυνών, η καλή γνώση μιας τουλάχιστον ξένης γλώσσας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η ικανότητα χρήσης εφαρμογών αυτοματισμού γραφείου και υπηρεσιών διαδικτύου.

Για την επιλογή των στελεχών κατηγορίας ΠΕ/ΤΕ συνεκτιμώνται, ως επιθυμητά/πρόσθετα προσόντα, οι μεταπτυχιακές σπουδές κατά προτίμηση σε συναφές με το αντικείμενο της Ειδικής Υπηρεσίας πεδίο, η αποφοίτηση από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΣΔΔΑ) και η γνώση μιας δεύτερης ξένης γλώσσας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

3. Για τα στελέχη της κατηγορίας ΔΕ της Ειδικής Υπηρεσίας απαιτούνται, ως τυπικά προσόντα, απολυτήριος τίτλος Γενικού Επαγγελματικού (ΓΕΛ) ή Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑΛ) και 6ετής επαγγελματική εμπειρία. Για την επιλογή των στελεχών κατηγορίας ΔΕ συνεκτιμώνται, ως ουσιαστικά προσόντα, η γνώση ή/και εμπειρία σε θέματα πληρωμών των δαπανών συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων και διαχείρισης λογαριασμών, ή/και διαχείρισης προσωπικού ή/και σε διοικητικά καθήκοντα ή/και σε λογιστική ή/και σε διαχείριση ευρωπαϊκών προγραμμάτων, ή και σε διοικητική υποστήριξη, η ικανότητα επικοινωνίας και συνεργασίας, η ικανότητα οργάνωσης γραφείου και η ικανότητα χρήσης εφαρμογών αυτοματισμού γραφείου και υπηρεσιών διαδικτύου. Για την επιλογή των στελεχών κατηγορίας ΔΕ συνεκτιμώνται, ως επιθυμητά/πρόσθετα προσόντα, η κατοχή πτυχίου Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ)/ Σχολής Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ)/Εργαστηρίου Ελευθέρων Σπουδών (ΕΕΣ) ή ισότιμου τίτλου και η γνώση μιας ξένης γλώσσας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

4. Επιπροσθέτως των προσόντων που αναφέρονται στο παρόν άρθρο, με την προκήρυξη για την πλήρωση των θέσεων, δύναται να καθορίζονται πρόσθετα ουσιαστικά και επιθυμητά προσόντα για κάθε θέση.

Άρθρο 7

Έναρξη Ισχύος

1. Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την τοποθέτηση Προϊσταμένου στην Ειδική Υπηρεσία σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 40 του ν. 5233/2025 (Α’ 166).

2. Μετά την έναρξη ισχύος της παρούσας καταργείται η υπ’ αρ. 121735/15-12-2022 υπουργική απόφαση «Σκοπός, αρμοδιότητες και εσωτερική διάρθρωση της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού του Σχεδιασμού, της Αξιολόγησης και της Εφαρμογής (ΕΥΣΣΑΕ) της παρ. 6 β του άρθρου 65 του ν. 4914/2022 (Α’ 61)» (Β’ 6546).

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 29 Οκτωβρίου 2025

Ο Αναπληρωτής Υπουργός

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!