ΠΟΦΕΕ Ανάγκη ψηφιοποίησης της διαδικασίας υποβολής δελτίων μεταβολής Α.Π.Δ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ
Π.Ο.Φ.Ε.Ε.
Ιουλιανού 42-46, 10434 Αθήνα
Τηλ.:210 82 53 445, Fax: 210 82 53 446
e-mail:info@pofee.gr, web site: ww.pofee.gr
ΠΡΟΣ
Τον Διοικητή του e-ΕΦΚΑ
κ. Αλέξανδρο Βαρβέρη
Κοινοποίηση
Τον Γενικό Γραμματέα Εργασιακών Σχέσεων
κ. Νικόλαο Μηλαπίδη
Αθήνα, 16 Μαΐου 2025
Θέμα: Ανάγκη ψηφιοποίησης της διαδικασίας υποβολής δελτίων μεταβολής Α.Π.Δ. και διευκόλυνσης της πρόσβασης των Λογιστών – Φοροτεχνικών στις υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ
Η διαδικασία υποβολής των δελτίων μεταβολής της Α.Π.Δ. εξακολουθεί να μην υποστηρίζεται ηλεκτρονικά έως και σήμερα, γεγονός που αναγκάζει τους Λογιστές – Φοροτεχνικούς ή τους εκπροσώπους των επιχειρήσεων να προσέρχονται αυτοπροσώπως στα κατά τόπους υποκαταστήματα του e-ΕΦΚΑ.
Η διαδικασία αυτή απαιτεί την προσκόμιση των απαραίτητων στοιχείων με απαρχαιωμένα μέσα, όπως είναι η καταγραφή σε CD, μια πρακτική που σήμερα θεωρείται όχι μόνο αναχρονιστική αλλά και εξαιρετικά δυσλειτουργική.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα σημαντική επιβάρυνση για τους επαγγελματίες του κλάδου και τις επιχειρήσεις που εξυπηρετούν, οι οποίοι σπαταλούν πολύτιμο χρόνο και πόρους σε μετακινήσεις και αναμονές, αντί να αξιοποιούν τα ψηφιακά εργαλεία για την άμεση και αποτελεσματική διεκπεραίωση των υποχρεώσεών τους. Η ταλαιπωρία αυτή εντείνει τον διοικητικό φόρτο, αυξάνει τον κίνδυνο λαθών, δυσχεραίνει τον προγραμματισμό και αντιβαίνει στους στόχους της Δημόσιας Διοίκησης για πλήρη ψηφιοποίηση των υπηρεσιών και απλούστευση των διαδικασιών.
Η κατάσταση επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο από την υποστελέχωση πολλών υποκαταστημάτων του e-ΕΦΚΑ, η οποία οδηγεί σε καθυστερήσεις, περιορισμένη διαθεσιμότητα ραντεβού και δυσχερής εξυπηρέτηση, γεγονός που καθιστά την ανάγκη για ψηφιακές λύσεις ακόμη πιο επιτακτική.
Η Ομοσπονδία μας έχει γίνει αποδέκτης πλήθους διαμαρτυριών και παραπόνων από τις Ενώσεις-Μέλη μας σε όλη τη χώρα, γεγονός που καταδεικνύει τη σοβαρότητα και την καθολικότητα του προβλήματος. Οι συνάδελφοι εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκειά τους για την προσκόλληση σε ξεπερασμένες γραφειοκρατικές πρακτικές, οι οποίες όχι μόνο δεν συνάδουν με την ψηφιακή εποχή, αλλά υπονομεύουν και τη συνολική προσπάθεια εκσυγχρονισμού της Δημόσιας Διοίκησης.
Για την εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων, την αποφυγή άσκοπων μετακινήσεων και την εναρμόνιση με τις σύγχρονες ψηφιακές απαιτήσεις της Δημόσιας Διοίκησης, θεωρούμε επιβεβλημένη την άμεση θεσμοθέτηση και λειτουργία κατάλληλης ηλεκτρονικής πλατφόρμας μέσω της οποίας θα γίνεται η υποβολή των δελτίων μεταβολής Α.Π.Δ., χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας στα υποκαταστήματα.
Επιπλέον, θεωρούμε αναγκαίο να υπενθυμίσουμε την εγκύκλιο του e-ΕΦΚΑ 102725/23-03-2021: «Εξυπηρέτηση λογιστών/φοροτεχνικών από τις Υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ», η οποία αποτέλεσε ένα θετικό βήμα προς τη διευκόλυνση του έργου μας, καθώς προέβλεπε την εξυπηρέτηση των Λογιστών – Φοροτεχνικών χωρίς την απαίτηση προγραμματισμένου ραντεβού και η οποία πλέον δεν είναι σε ισχύ.
Λαμβάνοντας υπόψη τις αυξημένες απαιτήσεις της καθημερινότητας και την ανάγκη για άμεση και αποτελεσματική εξυπηρέτηση, ζητούμε την άμεση έκδοση νέας εγκυκλίου, η οποία θα επαναφέρει τη δυνατότητα προσέλευσης των Λογιστών – Φοροτεχνικών στα υποκαταστήματα του e-ΕΦΚΑ χωρίς ραντεβού, κατά το πρότυπο της εξυπηρέτησης των Δικηγόρων (ν. 4194/2013). Μια τέτοια ρύθμιση θα ενισχύσει την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα της εξυπηρέτησης.
Προς επίρρωση των παραπάνω, σας επισυνάπτουμε ενδεικτικά τέσσερις από τις πάρα πολλές επιστολές διαμαρτυρίας που έχουμε λάβει σχεδόν από όλες τις Ενώσεις φοροτεχνικών - μελών της ΠΟΦΕΕ ανά την Ελλάδα.
Με εκτίμηση,
για το Δ.Σ. της Π.Ο.Φ.Ε.Ε.
Ο Πρόεδρος
Χριστοφοράκης Δημήτριος
Η Γενική Γραμματέας
Νησιούδη Σύλβια
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!