Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

Δ.ΟΡΓ.Α 1059459 EΞ2020 Τροποποίηση της Δ.ΟΡΓ.Α 1036960 ΕΞ 2017/ 10.3.2017 (Β΄ 968 και 1238) απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), ως προς τον ανακαθορισμό της δομής και των αρμοδιοτήτων της Διεύθυνσης Ελέγχων (Δ.ΕΛ.), καθώς και καθορισμός των οργανικών θέσεων προσωπικού της Κεντρικής Υπηρεσίας της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικής Διοίκησης (Γ.Δ.Φ.Δ.)

Αριθμ. Δ.ΟΡΓ.Α 1059459 EΞ2020

ΦΕΚ B’ 2240/11.06.2020

Τροποποίηση της Δ.ΟΡΓ.Α 1036960 ΕΞ 2017/ 10.3.2017 (Β΄ 968 και 1238) απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), ως προς τον ανακαθορισμό της δομής και των αρμοδιοτήτων της Διεύθυνσης Ελέγχων (Δ.ΕΛ.), καθώς και καθορισμός των οργανικών θέσεων προσωπικού της Κεντρικής Υπηρεσίας της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικής Διοίκησης (Γ.Δ.Φ.Δ.).

Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ

ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α) του Κεφαλαίου Α΄ «Σύσταση Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων» του Μέρους Πρώτου του ν. 4389/2016 «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις» (Α΄ 94) και ειδικότερα των παρ. 1 και 3 του άρθρου 6, των περ. αα΄, ββ΄, γγ΄ και εε΄ της υποπαρ. θ΄ της παρ. 4, της υποπαρ. α΄ της παρ. 2, των υποπαρ. α΄ και γ΄ της παρ. 6 και των παρ. 1 και 5 του άρθρου 14, της υποπαρ. θ’ της παρ. 2 του άρθρου 9, των άρθρων 2, 7, 19, 26 και 27 και των παρ. 2 έως και 5 του άρθρου 41 αυτού, όπως ισχύουν,

β) του ν. 4174/2013 «Φορολογικές διαδικασίες και άλλες διατάξεις» (Α΄ 170), όπως ισχύουν,

γ) του ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α΄ 143), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει,

δ) του άρθρου 90 του κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, ο οποίος κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98) «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα», σε συνδυασμό με τις παρ. 5 και 6 του άρθρου 19 του ν. 4389/2016 και την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α΄ 133),

ε) της υπ’ αρ. Δ.ΟΡΓ.Α 1036960 ΕΞ 2017/10.3.2017 (Β΄ 968 και1238) απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.)», όπως τροποποιήθηκε, συμπληρώθηκε και ισχύει και ειδικότερα των άρθρων 26, 27, 28, 32 και 33 αυτής.

2. Την υπ’ αρ. Δ.ΟΡΓ.Α 1115805 ΕΞ 2017/31.7.2017 απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων και εξουσιοδότηση υπογραφής “Με εντολή Διοικητή” σε όργανα της Φορολογικής Διοίκησης» (Β΄ 2743), όπως συμπληρώθηκε και τροποποιήθηκε.

3. Την υπ’ αρ. Δ.ΟΡΓ.Α 1179904 ΕΞ 2017/1.12.2017 κοινή απόφαση του Υπουργού και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών και της Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης «Σύσταση χιλίων οκτακοσίων (1.800) οργανικών θέσεων διάφορων κλάδων μόνιμου προσωπικού της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), κατηγορίας ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ και ΥΕ» (Β΄ 4373).

4. Την υπ’ αρ. Δ.ΟΡΓ.Α 1180286 ΕΞ 2016/12.12.2016 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, «Τροποποίηση της αριθμ. Δ.ΟΡΓ.Α 1147691 ΕΞ 2014/6.11.2014 (Β΄ 3017) απόφασης της Γενικής Γραμματέως της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων «Κατανομή των οργανικών θέσεων προσωπικού, μόνιμου και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου κατά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα, μεταξύ των Γενικών Διευθύνσεων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών και των Υπηρεσιών που υπάγονται απευθείας στον Γενικό Γραμματέα αυτής, καθώς και μεταξύ των Υπηρεσιών που υπάγονται στις Γενικές Διευθύνσεις» (Β΄ 4009), όπως συμπληρώθηκε και τροποποιήθηκε, σε συνδυασμό με τις διατάξεις της υποπαρ. γ΄ της παρ. 3 του άρθρου 41 του ν. 4389/2016.

5. Τα από 20.2.2020 (δύο), 25.2.2020, 27.4.2020 (δύο) και 12.5.2020 μηνύματα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας υπηρεσιών της Α.Α.Δ.Ε..

6. Το υπ’ αρ. Δ.Π.Δ.Α. Α.Α.Δ.Ε. Α 1029607 ΕΞ 2020/ 27.2.2020 έγγραφο του Προϊσταμένου της Γ.Δ.Ο.Υ. της Α.Α.Δ.Ε., σχετικά με την εκτίμηση της δαπάνης που προκαλείται από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης, η οποία είναι εντός των ανώτατων ορίων δαπανών του προϋπολογισμού, έτους 2020, του Ειδικού Φορέα 1023801-0000000 και του ισχύοντος Μ.Π.Δ.Σ., καθώς και την υπ’ αρ. Δ.Π.Δ.Α. Α.Α.Δ.Ε. A 1176977 ΕΞ 2019/20.12.2019 (ΑΔΑ: 6ΨΩΩ46ΜΠ3Ζ-ΗΘΧ) απόφαση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε., περί Ανάληψης Υποχρέωσης.

7. Τις αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών:

α) υπ’ αρ. 2/77928/0004/27.9.2016 (Υ.Ο.Δ.Δ. 507) «Διορισμός μελών του Συμβουλίου Διοίκησης της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων» και

β) υπ’ αρ. 2/77929/0004/27.9.2016 (Υ.Ο.Δ.Δ. 507) «Ορισμός Εμπειρογνώμονα για την παροχή εξειδικευμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών στο Συμβούλιο Διοίκησης της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων».

8. Την από 21.5.2020 συνεδρίαση του Συμβουλίου Διοίκησης (Σ.Δ.) της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), κατά την οποία παρείχε τη σύμφωνη γνώμη του, σύμφωνα τις διατάξεις της υποπαραγράφου θ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 9 του ν. 4389/2016 (αριθμ. 28/21.5.2020 έγγραφο του Προέδρου του Σ.Δ.).

9. Την υπ’ αρ. 1 της 20.1.2016 (Υ.Ο.Δ.Δ. 18) Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου «Επιλογή και διορισμός Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών», σε συνδυασμό με τις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της παρ. 10 του άρθρου 41 του ν. 4389/2016 και τις υπ’ αρ. 39/3/30.11.2017 (Υ.Ο.Δ.Δ. 689) αποφάσεις του Συμβουλίου Διοίκησης της Α.Α.Δ.Ε. και υπ’ αρ. 5294 ΕΞ 2020/17.1.2020 (Υ.Ο.Δ.Δ. 27) του Υπουργού Οικονομικών, με θέμα «Ανανέωση της θητείας του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.».

10. Την ανάγκη ανασυγκρότησης και ανακαθορισμού των αρμοδιοτήτων της Διεύθυνσης Ελέγχων για τη βελτίωση της ποιότητας και της αποδοτικότητας του φοροελεγκτικού μηχανισμού με στόχο τη μεγιστοποίηση της διασφάλισης των συμφερόντων του Δημοσίου.

11. Το γεγονός ότι, από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης, προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Προϋπολογισμού της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), που θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του έτους 2020, με ποσόν ύψους δεκαεπτά χιλιάδες οχτακόσια ενενήντα δύο (17.892) € και για κάθε επόμενο έτος, με ποσόν ύψους τριάντα πέντε χιλιάδες επτακόσια ογδόντα τέσσερα (35.784) € η οποία εγγράφεται στους Α.Λ.Ε. 2120104001, 2190201002, 2190201003 και 2190202001 του Ειδικού Φορέα 1023-801-0000000 και η οποία βρίσκεται εντός των ανώτατων ορίων δαπανών του τρέχοντος προϋπολογισμού της Α.Α.Δ.Ε. και του ισχύοντος Μ.Π.Δ.Σ., αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

Α.Τροποποιούμε και συμπληρώνουμε την αριθμ. Δ. ΟΡΓ. Α 1036960 ΕΞ 2017/10.3.2017 (Β΄ 968 και 1238) απόφαση, με θέμα «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.)», όπως τροποποιήθηκε, συμπληρώθηκε και ισχύει, ως κατωτέρω:

α) Ανακαθορίζουμε τη διάρθρωση και τις αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Ελέγχων, μετονομάζουμε και ανακαθορίζουμε τις αρμοδιότητες των υφιστάμενων Τμημάτων αυτής, συνιστούμε πέντε (5), επιπλέον, Τμήματα, καθορίζουμε τις αρμοδιότητές τους και αντικαθιστούμε τις διατάξεις του άρθρου 28 αυτής.

β) Συμπληρώνουμε τους τίτλους των άρθρων 27 «Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης», 32 «Διεύθυνση Εφαρμογής Φορολογίας Κεφαλαίου και Περιουσιολογίου» και 33 «Αυτοτελές Τμήμα Υποστήριξης» με συντομογραφία.

γ) Αντικαθιστούμε τα άρθρα 26 «IV. Γενική Διεύθυνση Φορολογικής Διοίκησης (Γ.Δ.Φ.Δ.)» και 33 «Αυτοτελές Τμήμα Υποστήριξης» αυτής, ως εξής:

«Άρθρο 26

IV. Γενική Διεύθυνση Φορολογικής Διοίκησης (Γ.Δ.Φ.Δ.)

1.Οι στρατηγικοί σκοποί της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικής Διοίκησης (Γ.Δ.Φ.Δ.) είναι οι ακόλουθοι:

α) Η μεγιστοποίηση των δημοσίων εσόδων μέσα από βελτιωμένες διαδικασίες ελέγχου και είσπραξης αυτών.

β) Ο εντοπισμός, η καταπολέμηση και ο κολασμός της φοροαποφυγής και φοροδιαφυγής.

γ) Η διασφάλιση της συνεργασίας με τις ελεγκτικές υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε. για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου, καθώς και με τις υπηρεσίες αυτής, που είναι συναρμόδιες ή εμπλεκόμενες σε θέματα αρμοδιότητας της Γενικής Διεύθυνσης.

δ) Η συνδρομή στη συνεχή βελτίωση των υπηρεσιών προς τους φορολογουμένους, από κοινού με τις Γενικές Διευθύνσεις Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Γ.Δ.ΗΛΕ.Δ.) και Ανθρώπινου Δυναμικού και Οργάνωσης (Γ.Δ.Α.Δ.Ο.), κατά λόγο αρμοδιότητας, καθώς και η ενίσχυση της εθελοντικής συμμόρφωσης αυτών.

ε) Η συνεχής βελτίωση και απλούστευση: αα) των λειτουργικών διαδικασιών των Υπηρεσιών της Γ.Δ.Φ.Δ., μέσω της καταγραφής και προτυποποίησης αυτών και η υποβολή προτάσεων για την ηλεκτρονικοποίησή τους, ββ) του περιεχομένου των εντύπων, αρμοδιότητας των Υπηρεσιών της.

2. Η Γ.Δ.Φ.Δ. διαρθρώνεται στις κατωτέρω Υπηρεσίες, ως εξής:

α) Υπηρεσίες της Κεντρικής Υπηρεσίας (Κ.Υ.)

αα) Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης (Δ.Φ.Σ.)

ββ) Διεύθυνση Ελέγχων (Δ.ΕΛ.)

γγ) Διεύθυνση Εισπράξεων (Δ.ΕΙΣ.)

δδ) Διεύθυνση Εφαρμογής Άμεσης Φορολογίας (Δ.Ε.Α.Φ.)

εε) Διεύθυνση Εφαρμογής Έμμεσης Φορολογίας (Δ.Ε.Ε.Φ.)

στστ) Διεύθυνση Εφαρμογής Φορολογίας Κεφαλαίου και Περιουσιολογίου (Δ.Ε.Φ.Κ. και Π.)

ζζ) Αυτοτελές Τμήμα Υποστήριξης (Α.Τ.Υ.)

β) Ειδικές Αποκεντρωμένες Υπηρεσίες (Ε.Α.Υ.)

αα) Επιχειρησιακή Μονάδα Είσπραξης (Ε.Μ.ΕΙΣ.)

ββ) Κέντρο Είσπραξης Οφειλών (Κ.Ε.ΟΦ.) Αττικής

γγ) Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (Κ.Ε.ΜΕ. ΕΠ.)

δδ) Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π.)

εε) Τέσσερις (4) Φορολογικές Περιφέρειες (Φ.Π.)

γ) Περιφερειακές Υπηρεσίες (Π.Υ.) Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ.).

«1.ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ (Κ.Υ.)

Άρθρο 27

Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης (Δ.Φ.Σ.)»

«Άρθρο 28

Διεύθυνση Ελέγχων (Δ.ΕΛ.)

1.Οι επιχειρησιακοί στόχοι της Διεύθυνσης Ελέγχων (Δ.ΕΛ.) είναι οι ακόλουθοι:

α) Ο εντοπισμός και η καταπολέμηση της φοροαποφυγής και η τιμωρία της φοροδιαφυγής.

β) Η βελτίωση: αα) της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας του φοροελεγκτικού μηχανισμού και η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των φορολογουμένων και ββ) της ποιότητας του ελεγκτικού έργου του φοροελεγκτικού μηχανισμού για τη μεγιστοποίηση της διασφάλισης των συμφερόντων του Δημοσίου.

γ) Η διοικητική συνεργασία και η ανταλλαγή πληροφοριών με άλλα Κ-Μ της ΕΕ στον τομέα Φ.Π.Α. και η αξιοποίηση της πληροφορίας για τη στόχευση επικίνδυνων υποθέσεων προς έλεγχο και για την ενημέρωση των ελεγκτικών Υπηρεσιών.

δ) Η εποπτεία των υπόχρεων προσώπων που ορίζονται στο άρθρο 6 του ν. 4557/2018 (Α΄ 139).

ε) Η ευθύνη για την παρακολούθηση του βαθμού επίτευξης των στόχων που έχουν τεθεί για φορολογικούς ελέγχους στα Ελεγκτικά Κέντρα και στις Δ.Ο.Υ..

στ) Η διενέργεια στόχευσης για την επιλογή υποθέσεων προς έλεγχο με τη χρήση μεθόδων ανάλυσης κινδύνου, με πρόσβαση στις βάσεις δεδομένων των πληροφοριακών συστημάτων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), με στόχο τη μείωση της φοροδιαφυγής και τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης.

ζ) Η απλούστευση των διαδικασιών και των εντύπων και η ορθή απεικόνιση των δεδομένων του μητρώου φορολογουμένων.

η) Η παρακολούθηση της εφαρμογής των υποχρεώσεων που προκύπτουν από τον ορισμό της ως «Τμήμα Διασύνδεσης», βάσει των διατάξεων του ν. 4170/2013 (Α΄ 163), όπως ισχύει, για τη βέλτιστη και έγκαιρη τήρηση αυτών.

θ) Η υποβολή προτάσεων προς το Α.Τ.Υ. της Γ.Δ.Φ.Δ., για τις εκπαιδευτικές ανάγκες των υπαλλήλων των Περιφερειακών (Π.Υ.) και των Ειδικών Αποκεντρωμένων Υπηρεσιών (Ε.Α.Υ.), σε θέματα αρμοδιότητας της Δ.ΕΛ..

ι) Η καθοδήγηση και η αρωγή προς τις Ε.Α.Υ. και τις Π.Υ., με την παροχή σαφών και έγκαιρων οδηγιών, εγκυκλίων και απαντήσεων, στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της, για την ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή από αυτές της εθνικής και της ενωσιακής νομοθεσίας και νομολογίας και η ενσωμάτωση της δεύτερης, όπου απαιτείται, στην εγχώρια νομοθεσία, καθώς και των σχετικών διαδικασιών και η παρακολούθηση της εφαρμογής τους.

2. Η Διεύθυνση διαρθρώνεται σε δώδεκα (12) Τμήματα, ως κατωτέρω:

α) Τμήμα Α΄ - Ψηφιακής Απεικόνισης Συναλλαγών και Διαβίβασης Δεδομένων

β) Τμήμα Β΄ - Επιχειρησιακού Σχεδιασμού Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων

γ) Τμήμα Γ΄ - Επιχειρησιακού Σχεδιασμού Ελέγχου Φυσικών Προσώπων Μεγάλου Πλούτου

δ) Τμήμα Δ΄ - Επιχειρησιακού Σχεδιασμού Ελέγχου Μεσαίων και Μικρών Επιχειρήσεων και Φυσικών Προσώπων

ε) Τμήμα Ε΄ - Ενδοομιλικών Συναλλαγών - Πολυμερών και Ειδικών Ελέγχων

στ) Τμήμα ΣΤ΄ - Διοικητικής Συνεργασίας και Ανταλλαγής Πληροφοριών στον Τομέα του Φ.Π.Α.

ζ) Τμήμα Ζ΄ - Προτεραιοποίησης Υποθέσεων Ελέγχου και Ανίχνευσης Τάσεων Παραβατικότητας, Μηχανογραφικής Υποστήριξης και Αναφορών

η) Τμήμα Η΄ - Υποστήριξης Ελεγκτικών Υπηρεσιών επί Θεμάτων Ελέγχου και Μερικών Επιτόπιων Ελέγχων Πρόληψης

θ) Τμήμα Θ΄ - Διοικητικών και Ποινικών Κυρώσεων και Παρακολούθησης Δικαστηριακής Νομολογίας

ι) Τμήμα Ι΄ - Αντιμετώπισης Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και Αυτόματης Ανταλλαγής Πληροφοριών

ια) Τμήμα ΙΑ΄ - Μητρώου και Εικόνας Φορολογουμένων

ιβ) Τμήμα ΙΒ΄ - Συντονισμού και Διοικητικής Υποστήριξης

3.Οι αρμοδιότητες της Δ.ΕΛ. κατανέμονται μεταξύ των Τμημάτων της, ως ακολούθως:

Ι. Τμήμα Α΄ - Ψηφιακής Απεικόνισης Συναλλαγών και Διαβίβασης Δεδομένων

α) Η μελέτη και η εισήγηση για την προσαρμογή του θεσμικού πλαισίου και για την κατάρτιση κανονιστικών πράξεων, εγκυκλίων και οδηγιών για θέματα, που αφορούν στην τήρηση λογιστικών αρχείων (βιβλίων και έκδοση στοιχείων), στον καταλογισμό παραβάσεων και στην επιβολή προστίμων για τη μη συμμόρφωση με τις κείμενες διατάξεις, περί τήρησης βιβλίων, έκδοσης στοιχείων και υποχρέωσης χρήσης Φ.Η.Μ., με βάση τις διαμορφούμενες συνθήκες, τάσεις, μεταβολές και απαιτήσεις του ευρύτερου οικονομικού περιβάλλοντος και του φοροελεγκτικού και φοροεισπρακτικού μηχανισμού, καθώς και η μέριμνα για την ερμηνεία αυτών.

β) Η παροχή κατευθύνσεων και οδηγιών στις Ειδικές Αποκεντρωμένες (Ε.Α.Υ.) και στις Περιφερειακές Υπηρεσίες (Π.Υ.), η παρακολούθηση της ορθής, ενιαίας και ομοιόμορφης εφαρμογής της εγχώριας και ενωσιακής σχετικής νομοθεσίας και η ενσωμάτωση της δεύτερης, όπου απαιτείται, στην εγχώρια νομοθεσία.

γ) Η επιχειρησιακή υποστήριξη:

αα) των Ηλεκτρονικών Βιβλίων “MyData” και η εισήγηση για τη συνολική και συνδυαστική αξιοποίηση των δεδομένων αυτών, που διαβιβάζονται στην Α.Α.Δ.Ε., στα πλαίσια των ως άνω βιβλίων,

ββ) της Ηλεκτρονικής Διαβίβασης Δεδομένων,

γγ) της Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης και

δδ) του Ηλεκτρονικού Δελτίου Αποστολής.

δ) Η μέριμνα για την έρευνα και τη μελέτη του τρόπου διεξαγωγής των εργασιών κατά κλάδο επιχειρήσεων και η διατύπωση πορισμάτων σχετικών με την τήρηση των βιβλίων, που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία.

ε) Ο καθορισμός των υπόχρεων έκδοσης αποδείξεων λιανικών συναλλαγών με τη χρήση φορολογικών μηχανισμών, καθώς και εξαιρέσεων από τη χρήση αυτών.

στ) Η μελέτη και η κατάρτιση εγχειριδίων μερικών επιτόπιων ελέγχων, πρόληψης, κατά λόγο αρμοδιότητας, με βάση τις σχετικές με την τήρηση λογιστικών αρχείων επιχειρησιακές απαιτήσεις.

ζ) Η συμμετοχή και η εκπροσώπηση σε ομάδες εργασίας, συνέδρια και συσκέψεις, καθώς και στη διαπραγμάτευση προτάσεων στην Ε.Ε. και σε διεθνείς οργανισμούς, σε θέματα με αντικείμενο τους ενιαίους κανόνες τιμολόγησης στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την ηλεκτρονική τιμολόγηση.

IΙ. Τμήμα Β΄ - Επιχειρησιακού Σχεδιασμού Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων

Οι αρμοδιότητες του Τμήματος αφορούν στις μεγάλες επιχειρήσεις.

Ειδικότερα:

α) Η αναγνώριση των κινδύνων και η εκπόνηση ετήσιου επιχειρησιακού σχεδίου ελέγχων, με στόχο την πάταξη της φοροδιαφυγής.

β) Η αξιολόγηση και η πρόταση ποσοστών κάλυψης των ελέγχων ανά τύπο ελέγχου, με βάση το επιχειρησιακό σχέδιο.

γ) Ο προγραμματισμός του ελέγχου εξωχώριων εταιρειών (offshore) και σε περιπτώσεις τεχνητών μεταφορών φορολογικής κατοικίας φυσικών προσώπων στο εξωτερικό, από κοινού με το Τμήμα Ε΄ της ίδιας Διεύθυνσης.

δ) Η δημιουργία υποδειγμάτων ανάλυσης κινδύνου με μαθηματικούς ή μη τρόπους και η εφαρμογή τους σε πραγματικά δεδομένα, καθώς και η επανατροφοδότησή τους βάσει νέων - συμπληρωματικών στοιχείων.

ε) Ο καθορισμός κριτηρίων και προδιαγραφών για τη διενέργεια διασταυρώσεων με βάση τα στοιχεία από τα πληροφοριακά συστήματα της Α.Α.Δ.Ε., Υπουργείων ή/και Τρίτων Φορέων, και με τη χρήση της διαδικασίας data-mining.

στ) Η ανάπτυξη: αα) συστημάτων μοριοδότησης (scoring) των κριτηρίων ανάλυσης και ιεράρχησης κινδύνου, ββ) μεθόδων και συστημάτων διασταύρωσης στοιχείων και ανάλυσης κινδύνου για την αξιολόγηση των ελεγχομένων, με σκοπό τη στόχευση υποθέσεων, καθώς και η δυνατότητα πρότασης ελεγκτικών επαληθεύσεων.

ζ) Οι διασταυρωτικές επαληθεύσεις επί συναλλαγών ή περιουσιακών στοιχείων των φορολογουμένων.

η) Η αξιοποίηση δεδομένων της βάσης καταγγελιών της ΔΙ.Π.Α.Ε.Ε., καθώς και παραβατών μεγάλης φοροδιαφυγής.

θ) Η παρακολούθηση των επιλεγμένων υποθέσεων για έλεγχο επιστροφών φόρων και λοιπών εσόδων.

ι) Η διενέργεια στόχευσης για την επιλογή υποθέσεων προς έλεγχο και για την αποστολή στις ελεγκτικές υπηρεσίες

ια) Η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των ελέγχων των ελεγκτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο.

ιβ) Η ανάλυση των αποτελεσμάτων των ελέγχων, με σκοπό την διαπίστωση της αποτελεσματικότητας αυτού.

ιγ) Η παροχή οδηγιών προς τις Ελεγκτικές Υπηρεσίες καθώς και η παρακολούθηση των αποτελεσμάτων των υποθέσεων που επιλέγονται προς έλεγχο.

IIΙ. Τμήμα Γ΄ - Επιχειρησιακού Σχεδιασμού Ελέγχου Φυσικών Προσώπων Μεγάλου Πλούτου

Αρμοδιότητες ίδιες με του Τμήματος Β΄ - Επιχειρησιακού Σχεδιασμού Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων, κατά το μέρος που αφορούν στα φυσικά πρόσωπα μεγάλου πλούτου.

IV. Τμήμα Δ΄ - Επιχειρησιακού Σχεδιασμού Ελέγχου Μεσαίων και Μικρών Επιχειρήσεων και Φυσικών Προσώπων

Αρμοδιότητες ίδιες με του Τμήματος Β΄ - Επιχειρησιακού Σχεδιασμού Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων, κατά το μέρος που αφορούν στις μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις και στα φυσικά πρόσωπα.

V. Τμήμα Ε΄ - Ενδοομιλικών Συναλλαγών - Πολυμερών και Ειδικών Ελέγχων

α) Η εκπόνηση ειδικών επιχειρησιακών προγραμμάτων ελέγχων ηλεκτρονικού εμπορίου, ενδοομιλικών συναλλαγών, εξωχώριων (offshore) εταιρειών και ειδικών περιπτώσεων των ελεγκτικών Υπηρεσιών η κεντρική υποστήριξη αυτών, καθώς και η μελέτη και η εισήγηση για την προσαρμογή του θεσμικού πλαισίου και για την κατάρτιση σχετικών κανονιστικών πράξεων, εγκυκλίων και οδηγιών.

β) Η έκδοση αποφάσεων προέγκρισης μεθοδολογίας ενδοομιλικής τιμολόγησης, είτε μονομερών, είτε διμερών/πολυμερών κατόπιν διαπραγμάτευσης με αλλοδαπές φορολογικές αρχές.

γ) Ο συντονισμός πολυμερών (ταυτόχρονων) ελέγχων, ελέγχων από κοινού και διοικητικών παρουσιών, που διενεργούνται από ελληνικές και αλλοδαπές φορολογικές αρχές και η ανταλλαγή πληροφοριών.

δ) Η μελέτη, η έρευνα και η συγκέντρωση στοιχείων από φορολογουμένους και από αρμόδιες υπηρεσίες στην ημεδαπή και στην αλλοδαπή, για θέματα ελέγχου ηλεκτρονικού εμπορίου και λοιπών ειδικών περιπτώσεων.

ε) Η διαπραγμάτευση, στα πλαίσια της Διαδικασίας Αμοιβαίου Διακανονισμού για θέματα ελέγχου ενδοομιλικών τιμολογήσεων, με αλλοδαπές φορολογικές αρχές, η μελέτη, η εισήγηση και η κατάρτιση αποφάσεων αμοιβαίου διακανονισμού, καθώς και αποφάσεων, εγκυκλίων και οδηγιών για θέματα επίλυσης διαφορών.

στ) Η παροχή διευκρινίσεων προς τους φορολογουμένους (νομικά και φυσικά πρόσωπα) αναφορικά με ζητήματα που άπτονται του αντικειμένου του Τμήματος.

ζ) Η υπογραφή με άλλες αρμόδιες αρχές, στα πλαίσια συνεργασίας, διμερών ή πολυμερών μνημονίων, για ανταλλαγή εμπιστευτικών και μη πληροφοριών, για τη διευκόλυνση και τη διενέργεια κοινών ελέγχων, καθώς και η μελέτη τρόπων και μεθόδων για σύγκλιση εποπτικών πρακτικών, από κοινού με τη Δ.Ο.Σ..

η) Η τήρηση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τις διατάξεις της περ. α΄ της παρ. 4 του άρθρου 5 του ν. 4170/2013 (Α΄ 163), όπως ισχύει, ως «Τμήμα Διασύνδεσης», από κοινού με τα λοιπά Τμήματα της Διεύθυνσης, για τα επιμέρους ζητήματα αρμοδιότητάς τους.

θ) Η υποβολή προτάσεων προς το Τμήμα Β΄ της Δ.ΕΛ. αναφορικά με ποιοτικά κριτήρια ανάλυσης κινδύνου για τις ενδοομιλικές συναλλαγές, κατόπιν αξιοποίησης πληροφοριών από την αυτόματη ανταλλαγή.

ι) Η διερεύνηση συναλλαγών Ελλήνων φορολογουμένων με επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε χώρες με ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς.

ια) Η παρακολούθηση της ολοκλήρωσης της διαδικασίας ανάκτησης κρατικών ενισχύσεων των άρθρων 2 και 3 του ν. 3220/2004.

VI. Τμήμα ΣΤ΄ - Διοικητικής Συνεργασίας και Ανταλλαγής Πληροφοριών στον Τομέα του Φ.Π.Α.

Ως η Κεντρική Υπηρεσία Διασύνδεσης (CLO) της Ελλάδος, το Τμήμα ασκεί τις κατωτέρω αρμοδιότητες:

α) την ανταλλαγή πληροφοριών: αα) με τα άλλα κράτη μέλη της Ε.Ε., με σκοπό τη διοικητική συνεργασία και την καταπολέμηση της απάτης στον τομέα του Φ.Π.Α., σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κανονισμό (Ε.Ε.) αριθμ. 904/2010 του Συμβουλίου της 7ης Οκτωβρίου 2010, όπως ισχύει και με τις αρμοδιότητες που πηγάζουν από αυτόν, τη συμμετοχή στις εργασίες του κοινοτικού δικτύου EUROFISC, τη διαχείριση του συστήματος M.O.S.S. και την αυτόματη, χωρίς προηγούμενη αίτηση, ανταλλαγή πληροφοριών, σύμφωνα με τον ανωτέρω Κανονισμό και τον εκτελεστικό Κανονισμό (Ε.Ε.) αριθμ. 79/2012 της Επιτροπής, όπως ισχύει ββ) σχετικά με Φ.Π.Α., όπως προβλέπεται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β΄ του ν. 4153/2013 (Α΄ 116) «Κύρωση της Σύμβασης του Συμβουλίου της Ευρώπης και του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (Ο.Ο.Σ.Α), με τα συναφή Παραρτήματα Α΄ και Β΄ σχετικά με την αμοιβαία διοικητική συνδρομή σε φορολογικά θέματα και του Πρωτοκόλλου Τροποποίησης αυτής.», γγ) με το Βασίλειο της Νορβηγίας, με σκοπό τη διοικητική συνεργασία και την καταπολέμηση της απάτης στον τομέα του Φ.Π.Α., σύμφωνα με τα οριζόμενα στη ΣΥΜΦΩΝΙΑ μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Βασιλείου της Νορβηγίας σχετικά με τη διοικητική συνεργασία, την καταπολέμηση της απάτης και την είσπραξη απαιτήσεων στον τομέα του φόρου προστιθέμενης αξίας που δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (L195/1.8.2018).

β) Τη συμμετοχή και την εκπροσώπηση σε επιτροπές υψηλού επιπέδου (SCAC, ATFS), ομάδες εργασίας, συνέδρια και συσκέψεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επί θεμάτων αμοιβαίας διοικητικής συνδρομής και καταπολέμησης της απάτης του ενδοκοινοτικού Φ.Π.Α., παρέχοντας σχετική ενημέρωση και οδηγίες προς τις Ε.Α.Υ. και Π.Υ.

VII. Τμήμα Ζ΄ - Προτεραιοποίησης Υποθέσεων Ελέγχου και Ανίχνευσης Τάσεων Παραβατικότητας, Μηχανογραφικής Υποστήριξης και Αναφορών

α) Ο συντονισμός της εκπόνησης του ετήσιου επιχειρησιακού σχεδίου ελέγχων, με στόχο την πάταξη της φοροδιαφυγής, από κοινού με τα Τμήματα Β΄, Γ΄ και Δ΄ της Διεύθυνσης.

β) Ο καθορισμός των κριτηρίων για τις αρμοδιότητες των ελεγκτικών υπηρεσιών και ο διαχωρισμός των φορολογουμένων ανά ελεγκτική υπηρεσία, από κοινού με τα Τμήματα Η΄ και Θ΄ της Δ.ΕΛ..

γ) Η υποστήριξη του Προϊσταμένου της Γ.Δ.Φ.Δ. για την έγκριση των υποθέσεων ελέγχου, κατόπιν εισήγησης των Ελεγκτικών Υπηρεσιών, μέσω του Ο.Π.Σ. Elenxis, η αποστολή των προς έλεγχο υποθέσεων σε αυτές, μέσω του ίδιου συστήματος, η παροχή οδηγιών και η παρακολούθησή τους, ως προς την ορθή χρήση και τήρηση του Ο.Π.Σ. Elenxis.

δ) Η επικαιροποίηση του Ο.Π.Σ. Elenxis από κοινού με τα άλλα Τμήματα της Δ.ΕΛ. και τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Γ.Δ.ΗΛΕ.Δ..

ε) Ο καθορισμός επιχειρησιακών απαιτήσεων ανάπτυξης εφαρμογών και αναφορών, από κοινού με τα άλλα Τμήματα της Δ.ΕΛ..

στ) Η παρακολούθηση και επεξεργασία των αποτελεσμάτων των ελέγχων των Ελεγκτικών Υπηρεσιών, σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο και τις εκάστοτε επιχειρησιακές απαιτήσεις.

ζ) Η σύνταξη αναφορών αποτελεσμάτων των ελέγχων των Ελεγκτικών Υπηρεσιών, από κοινού με τα Τμήματα της Δ.ΕΛ. και των αρμόδιων Υπηρεσιών της Γ.Δ.ΗΛΕ.Δ..

η) Η τήρηση των εισερχόμενων πληροφοριών σε ηλεκτρονικό αρχείο ή σε εφαρμογή και: αα) η διαχείριση όσων σχετίζονται με τις αρμοδιότητες της Δ.ΕΛ. και των Ελεγκτικών Υπηρεσιών της Γ.Δ.Φ.Δ. και η διαβίβασή τους στις αρμόδιες Υπηρεσίες, ββ) η διαβίβαση των λοιπών πληροφοριών, που δεν σχετίζονται με τις ως άνω αρμοδιότητες, στην αρμόδια Υπηρεσία ή Φορέα.

θ) Η διενέργεια στοχευμένων ερευνών και διασταυρώσεων προς επαλήθευση και η αξιοποίηση καταγγελιών ιδιωτών ή άλλων στοιχείων που περιέρχονται σε γνώση της Δ.Ε.Λ. από κάθε πηγή.

ι) Η ανίχνευση υφιστάμενων και μελλοντικών τάσεων φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής, μέσω του διαδικτύου ή του έντυπου τύπου και της αξιοποίησης των σχετικών πληροφοριών.

ια) Ο καθορισμός και η διαχείριση του περιεχομένου των κατωτέρω βάσεων δεδομένων, που τηρούνται από την αρμόδια Υπηρεσία της Γ.Δ.ΗΛΕ.Δ.: αα) εκδοτών και ληπτών εικονικών και πλαστών φορολογικών στοιχείων, ββ) του μητρώου εξωχώριων (offshore) εταιρειών.

VIII. Τμήμα Η΄ - Υποστήριξης Ελεγκτικών Υπηρεσιών επί Θεμάτων Ελέγχου και Μερικών Επιτόπιων Ελέγχων Πρόληψης

α) Η παροχή γενικών και επί μέρους λύσεων και απαντήσεων σε ερωτήματα ελέγχου, καθώς και η υποστήριξη των ελεγκτικών υπηρεσιών σε θέματα ελέγχου.

β) Η εκπόνηση: αα) ειδικών επιχειρησιακών προγραμμάτων ελέγχων, για τους οποίους θα εφαρμόζονται μέθοδοι έμμεσου προσδιορισμού φορολογητέας ύλης, καθώς και η μελέτη και η εισήγηση για την προσαρμογή του θεσμικού πλαισίου και την κατάρτιση σχετικών κανονιστικών πράξεων, εγκυκλίων και οδηγιών για θέματα ελέγχου, ββ) ελεγκτικών προγραμμάτων, καθώς και τα θέματα, που αφορούν στο φορολογικό πιστοποιητικό, όπως εκάστοτε ισχύουν, γγ) προγραμμάτων ελέγχου της ορθής και ποιοτικής εφαρμογής των διαδικασιών ελέγχου για την βελτίωση αυτών, δδ) και η τήρηση διαδικασιών για το εύρος τύπων ελέγχου.

γ) Ο καθορισμός των κριτηρίων για τις αρμοδιότητες των ελεγκτικών υπηρεσιών και ο διαχωρισμός των φορολογουμένων ανά ελεγκτική υπηρεσία, από κοινού με τα Τμήματα Ζ΄ και Θ΄ της Δ.ΕΛ..

δ) Η μελέτη και η κατάρτιση εγχειριδίων, καθώς και η εν γένει υποστήριξη των Ελεγκτικών Υπηρεσιών για θέματα μερικών επιτόπιων ελέγχων πρόληψης, από κοινού με τα άλλα Τμήματα της Δ.ΕΛ., κατά λόγο αρμοδιότητας.

IX. Τμήμα Θ΄ - Διοικητικών και Ποινικών Κυρώσεων και Παρακολούθησης της Δικαστηριακής Νομολογίας

α) Η μελέτη και η εισήγηση για την προσαρμογή του θεσμικού πλαισίου και για την κατάρτιση κανονιστικών πράξεων, εγκυκλίων και οδηγιών, που αφορούν σε θέματα ελέγχου και άπτονται της ποινικοποίησης της φοροδιαφυγής, των ποινικών και των λοιπών διοικητικών κυρώσεων και των σχετικών με τον Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας διαδικασιών, ιδίως για: αα) την επιβολή του μέτρου της αναστολής λειτουργίας επαγγελματικών εγκαταστάσεων επιτηδευματιών, ββ) τη λήψη των διασφαλιστικών μέτρων κατά τον έλεγχο, γγ) τα πρόστιμα και τις λοιπές διοικητικές κυρώσεις που επιβάλλονται κατόπιν ελέγχου, από κοινού με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε., κατά λόγο αρμοδιότητας.

β) Οι εισηγήσεις για την επιβολή του μέτρου της αναστολής λειτουργίας επαγγελματικών εγκαταστάσεων επιτηδευματιών και των λοιπών πρόσθετων διοικητικών κυρώσεων.

γ) Η γραπτή συναίνεση για τη μη χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας, ακόμη και όταν συντρέχουν οι προϋποθέσεις χορήγησης αυτού, σε ειδικές περιπτώσεις διασφάλισης σοβαρών συμφερόντων του Δημοσίου ή σε περιπτώσεις οικονομικού εγκλήματος και μεγάλης έκτασης φοροδιαφυγή.

δ) Η παρακολούθηση της δικαστηριακής νομολογίας, που αφορά σε θέματα αρμοδιότητας της Δ.ΕΛ., η άντληση συμπερασμάτων, η αξιολόγηση αυτών και η εισήγηση νομοθετικών ρυθμίσεων για την εναρμόνιση των υφιστάμενων διατάξεων και διαδικασιών με τη νομολογία, καθώς και η έκδοση σχετικών εγκυκλίων και η παροχή οδηγιών, από κοινού, κατά λόγο αρμοδιότητας, με όλα τα Τμήματα της Δ.ΕΛ..

Χ. Τμήμα Ι΄ - Αντιμετώπισης Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και Αυτόματης Ανταλλαγής Πληροφοριών

α) Ο συντονισμός: αα) και η υποστήριξη των ενεργειών της Α.Α.Δ.Ε., ως αρμόδιας αρχής για την εποπτεία των υπόχρεων προσώπων που ορίζονται στις διατάξεις του νόμου για την πρόληψη και την καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, καθώς και η έκδοση σχετικών αποφάσεων, εγκυκλίων και οδηγιών, ββ) των ελέγχων των υπόχρεων προσώπων, αρμοδιότητας της Α.Α.Δ.Ε., που αναφέρονται στον νόμο για την πρόληψη και την καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες.

β) Η τήρηση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τις διατάξεις: αα) της περ. α΄ της παρ. 4 του άρθρου 5 του ν. 4170/2013 (Α΄ 163), όπως ισχύει, κατά λόγο αρμοδιότητας, καθώς και η κατάρτιση σχετικών αποφάσεων, εγκυκλίων και οδηγιών, ββ) του ν. 4557/2018 (Α΄ 139), σχετικά με το Κεντρικό Μητρώο Πραγματικών Δικαιούχων, κατά λόγο αρμοδιότητας.

γ) Η υποστήριξη των ελέγχων δέουσας επιμέλειας, αυτόματης ανταλλαγής πληροφοριών και νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες από κοινού, κατά λόγο αρμοδιότητας, με τα Τμήματα Ζ΄, Η΄ και Θ΄ της Δ.ΕΛ..

δ) Η υποβολή, τον πρώτο μήνα κάθε έτους, αναλυτικής έκθεσης στον Κεντρικό Συντονιστικό Φορέα, που προβλέπεται από τον νόμο για την πρόληψη και την καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, σχετικά με την οργανωτική διάρθρωση, τις δραστηριότητες, τις κανονιστικές αποφάσεις και τις εγκυκλίους, τα αποτελέσματα των διενεργηθέντων ελέγχων και της αξιολόγησης των υπόχρεων προσώπων, καθώς και με τα μέτρα ή τις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί.

ε) Η υποβολή προτάσεων προς τα Τμήματα Β΄, Γ΄ και Δ΄ της Δ.ΕΛ. αναφορικά με ποιοτικά κριτήρια ανάλυσης κινδύνου για θέματα αρμοδιότητας του Τμήματος.

ΧI. Τμήμα ΙΑ΄ - Μητρώου και Εικόνας Φορολογουμένων

α) Η μέριμνα για: αα) τη χάραξη της στρατηγικής και ο καθορισμός των διαδικασιών για την εγγραφή των φορολογουμένων, την απόδοση και την αναστολή/απενεργοποίηση Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.), ββ) τη δημιουργία εικόνας του φορολογουμένου και την πληρότητα των δεδομένων του τηρούμενου Μητρώου φορολογουμένων, γγ) την υποχρεωτική εγγραφή στο Μητρώο Φορολογουμένων, σε περιπτώσεις μη συμμόρφωσης και την εκκαθάριση των μη ενεργών Α.Φ.Μ. από αυτό, δδ) την ανταλλαγή δεδομένων, απόψεων και πληροφοριών με άλλους φορείς του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, ιδιαίτερα με αυτούς που τηρούν μητρώα.

β) Η παρακολούθηση: αα) της εικόνας των φορολογουμένων και των μεταβολών αυτής (ενάρξεις, διακοπές, μεταβολές, αναστολές, απενεργοποιήσεις και επανενεργοποιήσεις και απεγγραφές), ββ) της εφαρμογής της νομοθεσίας και η παροχή κατευθύνσεων και οδηγιών για την ορθή, ενιαία και ομοιόμορφη εφαρμογή της.

γ) Η επιχειρησιακή υποστήριξη υιοθέτησης ενός «Μοναδικού Ενιαίου Αριθμού Πολίτη» και όλων των απαιτούμενων διασυνδέσεων και ενεργειών καθαρισμού βάσεων δεδομένων και μοναδικής ταυτοποίησης προσώπων.

δ) Ο καθορισμός και η διαμόρφωση της κατάλληλης νομικής βάσης των διαδικασιών απόδοσης του Α.Φ.Μ..

ε) Η επεξεργασία και η χρήση δεδομένων από τρίτους φορείς για τη βελτίωση της ποιότητας του Μητρώου των φορολογουμένων, από κοινού, κατά λόγο αρμοδιότητας, με τις Υπηρεσίες της Γ.Δ.ΗΛΕ.Δ..

στ) Η διάθεση υπηρεσιών διαλειτουργικότητας της Α.Α.Δ.Ε. με φορείς και υπηρεσίες, στο πλαίσιο του φορολογικού και τελωνειακού απορρήτου, για την αυτόματη εξυπηρέτηση των κατά λόγο αρμοδιότητας ενεργειών τους.

ΧΙΙ. Τμήμα ΙΒ΄ - Συντονισμού και Διοικητικής Υποστήριξης

Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Συντονισμού και Διοικητικής Υποστήριξης είναι, ενδεικτικά, οι κάτωθι:

Η γραμματειακή υποστήριξη του Προϊσταμένου της Δ.ΕΛ. και η υποστήριξη αυτού στην άσκηση του έργου του, ως εξής:

α) στη διαμόρφωση της ετήσιας στοχοθεσίας, των δράσεων και των έργων της Δ.ΕΛ., στην παρακολούθηση της πορείας επίτευξής αυτών, καθώς και στην παρακολούθηση της πορείας επίτευξης των στόχων των φορολογικών ελέγχων των ελεγκτικών υπηρεσιών.

β) στην παρακολούθηση των βέλτιστων πρακτικών, που αφορούν στην άσκηση των αρμοδιοτήτων της Διεύθυνσης.

γ) στη συλλογή και καταγραφή των εκπαιδευτικών αναγκών των υπαλλήλων της Δ.ΕΛ. και των Π.Υ. και Ε.Α.Υ., σε θέματα αρμοδιότητας της Διεύθυνσης.

δ) στην παρακολούθηση των Τμημάτων της Δ.ΕΛ. για την καταγραφή των λειτουργικών διαδικασιών τους.

ε) στην έγκριση των εφαρμογών και ηλεκτρονικών υπηρεσιών που ζητούν τα Τμήματα της Δ.ΕΛ., στην αξιολόγηση των απαιτήσεων που προτείνονται από αυτά, στη διαπίστωση της επιχειρησιακής και της νομοθετικής συνέπειας των απαιτήσεων αυτών, καθώς και της εφικτότητας υλοποίησής τους και στην ιεράρχηση αυτών, προκειμένου να προταθούν στο Α.Τ.Υ. της Γ.Δ.Φ.Δ..

4. -I. Στις αρμοδιότητες των Τμημάτων Α΄ έως και ΙΑ΄, κατά λόγο αρμοδιότητας, ανήκουν:

α) Η αναγνώριση, η διαμόρφωση και η υποβολή προτάσεων στο Α.Τ.Υ. της Γ.Δ.Φ.Δ., για τις επιχειρησιακές απαιτήσεις που πρέπει να ικανοποιούν οι προς ανάπτυξη, βελτίωση, επικαιροποίηση εφαρμογές και ηλεκτρονικές υπηρεσίες, αφού έχει διασφαλιστεί η νομοθετική και επιχειρησιακή συνέπεια των απαιτήσεων, από κοινού με τις συναρμόδιες υπηρεσίες της ίδιας Γενικής Διεύθυνσης, όπου απαιτείται.

β) Η εισήγηση στο Α.Τ.Υ. της Γ.Δ.Φ.Δ. για τη βελτίωση και απλούστευση των διαδικασιών και του περιεχομένου των εντύπων, από κοινού με τις συναρμόδιες υπηρεσίες αυτής, καθώς και της Γ.Δ.ΗΛΕ.Δ. για τη διερεύνηση της εφικτότητας υλοποίησής τους.

γ) Η εισήγηση υποθέσεων ελέγχου.

δ) Η υποδοχή, η λύση και η απάντηση ερωτημάτων.

IΙ. Στις αρμοδιότητες των Τμημάτων Α΄, Ε΄, ΣΤ΄, Η΄, Θ΄, Ι΄ και ΙΑ΄, κατά λόγο αρμοδιότητας, ανήκει η ανάλυση των επιπτώσεων και εν γένει θεμάτων που προκύπτουν κατά την εφαρμογή της νομοθεσίας και η υποβολή προτάσεων, καθώς και η μελέτη, η ανάλυση, η αξιολόγηση και η αποτύπωση των επιπτώσεων των προτάσεων των τροποποιήσεων αυτής.

III. Στις αρμοδιότητες των Τμημάτων Α΄, ΣΤ΄, Ζ΄ και Η΄, κατά λόγο αρμοδιότητας, ανήκει η δυνατότητα υποβολής προτάσεων προς τα Τμήματα Β΄, Γ΄ και Δ΄ της Διεύθυνσης, αναφορικά με ποιοτικά κριτήρια ανάλυσης κινδύνου, κατά περίπτωση, για θέματα αρμοδιότητας του Τμήματος.

5. Η Διεύθυνση Ελέγχων (Δ.ΕΛ.), για την επίτευξη της αποστολής της, δύναται να λειτουργεί όλο το εικοσιτετράωρο και όλες τις ημέρες της εβδομάδας, ανάλογα με τις ανάγκες της Υπηρεσίας.».

«Άρθρο 32

Διεύθυνση Εφαρμογής Φορολογίας Κεφαλαίου και Περιουσιολογίου (Δ.Ε.Φ.Κ.κ΄Π.)»

«Άρθρο 33

Αυτοτελές Τμήμα Υποστήριξης (Α.Τ.Υ.)

Οι αρμοδιότητες του Αυτοτελούς Τμήματος Υποστήριξης (Α.Τ.Υ.) είναι οι κάτωθι:

Η γραμματειακή υποστήριξη του Προϊσταμένου της Γ.Δ.Φ.Δ. και η υποστήριξη αυτού στην άσκηση του έργου του, ως εξής:

α) στην κατάρτιση και στην: αα) παρακολούθηση της υλοποίησης του επιχειρησιακού σχεδίου της Γενικής Διεύθυνσης,

ββ) υποβολή της ετήσιας απολογιστικής έκθεσης της Γενικής Διεύθυνσης στη Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού (Δ.Σ.Σ.),

β) στον καθορισμό ποιοτικών και ποσοτικών στόχων, στην παρακολούθηση της πορείας επίτευξής τους και στην αξιολόγηση του προσωπικού των οργανικών μονάδων που υπάγονται στη Γ.Δ.Φ.Δ., με τη συνδρομή των αρμόδιων Υπηρεσιών της Α.Α.Δ.Ε.,

γ) στη μελέτη των υπηρεσιακών αναγκών των Υπηρεσιών της Γ.Δ.Φ.Δ. και των αιτημάτων αυτών, καθώς και στη σύνταξη προτάσεων και εισηγήσεων προς: αα) τη Διεύθυνση Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού (Δ.Δ.Α.Δ.), για θέματα διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού της Γ.Δ.Φ.Δ. και για την απαιτούμενη στελέχωση του Γραφείου/Ομάδας Ενημέρωσης Πολιτών, το οποίο λειτουργεί στην Κεντρική Υπηρεσία (Κ.Υ.) της Α.Α.Δ.Ε., ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες εξυπηρέτησης των πολιτών για την υποβοήθηση της εκπλήρωσης των υποχρεώσεών τους, ββ) τη Διεύθυνση Οργάνωσης (Δ.ΟΡΓ.) για θέματα οργάνωσης των δομών των Υπηρεσιών της, όπως καθορισμού/ανακαθορισμού των αρμοδιοτήτων τους, των οργανικών θέσεων αυτών, των οικείων Κανονισμών Λειτουργίας αυτών και Καθηκόντων του προσωπικού τους, γγ) τη Φορολογική και Τελωνειακή Ακαδημία (ΦΟ.Τ.Α.), για την εκπαίδευση του προσωπικού των Υπηρεσιών της, δδ) τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Γ.Δ.Ο.Υ., για τη διαμόρφωση του ετήσιου προϋπολογισμού δαπανών της Γ.Δ.Φ.Δ., καθώς και για την εξασφάλιση επαρκών πόρων, προκειμένου να διασφαλισθεί η λειτουργικότητα των Υπηρεσιών της και η εύρυθμη λειτουργία του Γραφείου/ Ομάδας Ενημέρωσης Πολιτών,

δ) στην ορθή κατανομή του διαθέσιμου προϋπολογισμού δαπανών μεταξύ των Υπηρεσιών της,

ε) στη διασφάλιση της συνεργασίας των Υπηρεσιών της Γ.Δ.Φ.Δ. με τις λοιπές Υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε., όπου αυτό απαιτείται, για την επίτευξη των σκοπών αυτής,

στ) στη μελέτη και στην αξιολόγηση των επιπτώσεων των υπό έκδοση κανονιστικών και διοικητικών πράξεων της Γενικής Διεύθυνσης, στην απλούστευση των διαδικασιών και στη βελτίωση των παρεχόμενων φορολογικών υπηρεσιών,

ζ) στην παρακολούθηση των κάθε είδους δράσεων των Υπηρεσιών της Γ.Δ.Φ.Δ. που απορρέουν από συμφωνίες της χώρας με θεσμούς της Ε.Ε. και με Διεθνείς Οργανισμούς,

η) στην παροχή κατευθύνσεων σε Υπηρεσίες της Γ.Δ.Φ.Δ. για τη διασφάλιση της εναρμόνισης των διοικητικών εγγράφων, με στόχο την επίτευξη της ομοιόμορφης ερμηνείας και εφαρμογής του νομικού πλαισίου,

θ) στη μέριμνα για την: αα) παροχή οδηγιών στους Προϊσταμένους των Υπηρεσιών της Κ.Υ., των Φορολογικών Περιφερειών (Φ.Π.) και των λοιπών Ε.Α.Υ. της Γ.Δ.Φ.Δ. για την εφαρμογή των διατάξεων περί εκκαθάρισης αρχείων, παρακολούθηση της έγκαιρης εφαρμογής αυτών, συγκέντρωση των σχετικών στοιχείων, που αφορούν στην πορεία των διαδικασιών εκκαθάρισης των αρχείων αυτών, καθώς και για την έγκαιρη σχετική ενημέρωση της Διεύθυνσης Οργάνωσης, ββ) καταγραφή και την απλούστευση των εντύπων, καθώς και την απλούστευση των διαδικασιών, αρμοδιότητας των Υπηρεσιών της Γ.Δ.Φ.Δ., γγ) συγκέντρωση των αιτημάτων των Φ.Π., σχετικά με την αναγκαιότητα εκτύπωσης εντύπων, την υποβολή του συνολικού αιτήματος εκτύπωσης αυτών, αρμοδίως, καθώς και για την ορθολογική διαχείριση των αποθεμάτων αυτών,

ι) στην έγκριση των εφαρμογών και ηλεκτρονικών υπηρεσιών που ζητούν οι Υπηρεσίες της Γενικής Διεύθυνσης, στην αξιολόγηση των απαιτήσεων που προτείνονται από αυτές, στη διαπίστωση της επιχειρησιακής και της νομοθετικής συνέπειας των απαιτήσεων αυτών και στην ιεράρχησή τους».

Β. Από δημοσιεύσεως της παρούσας, καθορίζουμε τις οργανικές θέσεις προσωπικού των υπηρεσιών της Κεντρικής Υπηρεσίας (Κ.Υ.) της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικής Διοίκησης (Γ.Δ.Φ.Δ.), μόνιμου και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, κατά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα, ως εξής:

ΠΙΝΑΚΑΣ
Α/Α ΚΛΑΔΟΣ / ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΕΦΟΡΙΑΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΠΡΩΣΩΠΙΚΟΥ Η/Υ ΕΠΙΜΕΛΗΤΩΝ ΣΥΝΟΛΟ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΑΝΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΕ ΤΕ ΔΕ ΠΕ ΠΕ ΤΕ ΔΕ ΥΕ
  ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (Γ.Δ.Φ.Δ.)  
  ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ (Κ.Υ.)
1. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ 35 5 4 1     32   77
2. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΛΕΓΧΩΝ (Δ.ΕΛ.) 94 8 7   1 1     111
3. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΣΠΡΑΞΕΩΝ (Δ.ΕΙΣ.) 68 4 7         1 80
4. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΑΜΕΣΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ (Δ.Ε.Α.Φ.) 46 3 4           53
5. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΕΜΜΕΣΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ (Δ.Ε.Ε.Φ.) 45 4 2           51
6. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΟΛΟΓΙΟΥ 30 4 8           42
7. ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ ΤΜΗΜΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ 13   3           16
ΣΥΝΟΛΟ ΘΕΣΕΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΗΣ Κ.Υ. ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Φ.Δ 331 28 35 1 1 1 32 1 430

Γ. Κατά τα λοιπά ισχύουν:

1) Η αριθμ. Δ.ΟΡΓ.Α 1036960 ΕΞ 2017/10.3.2017 (Β΄ 968 και 1238) απόφαση, όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε.

2) Η αριθμ. Δ.ΟΡΓ. Α 1180286 ΕΞ 2016/12.12.2016 (Β΄ 4009) απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων «Τροποποίηση της αριθμ. Δ.ΟΡΓ.Α 1147691 ΕΞ 2014/6.11.2014 (Β΄ 3017) απόφασης της Γενικής Γραμματέως της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων «Κατανομή των οργανικών θέσεων προσωπικού, μόνιμου και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου κατά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα, μεταξύ των Γενικών Διευθύνσεων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών και των Υπηρεσιών που υπάγονται απευθείας στον Γενικό Γραμματέα αυτής, καθώς και μεταξύ των Υπηρεσιών που υπάγονται στις Γενικές Διευθύνσεις», όπως τροποποιήθηκε, συμπληρώθηκε και ισχύει.

Άρθρο 2

Η παρούσα απόφαση ισχύει από την 1η Ιουλίου 2020, εκτός από τις περιπτώσεις που ορίζεται διαφορετικά στις διατάξεις της.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 28 Μαΐου 2020

Ο Διοικητής

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!