Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Εκπρόθεσμη διακοπή εργασιών

Φυσικό πρόσωπο έχει ένα κεντρικό κατάστημα και ένα υποκατάστημα ατομικές επιχειρήσεις και οι δύο. Το κεντρικό κατάστημα έχει ουσιαστικά διακόψει τη λειτουργία του από το 2008. Για να μην πληρώνει διπλό τέλος επιτηδεύματος ο πελάτης, πήγα στη ΔΟΥ και έκανα διακοπή του υποκαταστήματος και μεταφορά των ΚΑΔ του στο κεντρικό με ταυτόχρονη διαγραφή των ανενεργών ΚΑΔ του κεντρικού, ώστε τελικά να μείνει μία επιχείρηση. 
Η ερώτηση είναι εάν έπραξα σωστά ή εαν μπορούσα να κάν ω κάποιου είδους εκπρόθεσμη διακοπή του κεντρικού από το 2008. Στην περίπτωση αυτή όμως δεν θα έμενε το υποκατάστημα ενεργό χωρίς να υπάρχει κεντρικό?

  • 1 Απάντηση

Η προσωπική μου άποψη είναι ότι ενεργήσατε σωστά, μη επιλέγοντας την εναλλακτική της εκπρόθεσμης διακοπής του κεντρικού. Βέβαια, αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει και στην πράξη όλη η δραστηριότητα του υποκαταστήματος να υλοποιείται πλέον από το “παροπλισμένο” κεντρικό δηλαδή να ανταποκριθείτε στα προβλεπόμενα από τον ΚΦΑΣ που αφορούν εγκαταστάσεις, διενέργεια συναλλαγών κ.λ.π. αποφεύγοντας μια περίπτωση να λειτουργεί το κεντρικό σε εικονική πραγματικότητα. Για να αποφευχθεί το τελευταίο αυτό ενδεχόμενο, θα μπορούσατε να διακόψετε το κεντρικό και να εξακολουθήσει η λειτουργία της δραστηριότητας από τις εγκαταστάσεις του υποκαταστήματος το οποίο πλέον σαν μοναδική εγκατάσταση θα χαρακτηρίζονταν ως κεντρικό. Προσωπικά επίσης, δε θα επέλεγα την εκπρόθεσμη διακοπή του κεντρικού, επειδή:

  • Η τυχόν, μετά τη διακοπή, προσπάθεια διεκδίκησης των τελών επιτηδεύματος μέχρι σήμερα δεν θα ήμουν και τόσο βέβαιος ότι θα τελεσφορούσε και αν ναι σε ποιο χρονικό ορίζοντα.
  • Πρόστιμα εκπροθέσμου διακοπής και τυχόν άλλες ...εκπλήξεις
  • Η διακοπή του κεντρικού και όχι του υποκαταστήματος, δε θα με προβλημάτιζε, αφού αυτομάτως το υποκατάστημα θα έπαιρνε χαρακτήρα κεντρικού – μοναδικής εγκατάστασης. Το πρόβλημα θα βρίσκονταν αλλού. Οτι δηλαδή από το 2008 μέχρι και τη χρήση 2013 θα έπρεπε να συνταχθούν και να υποβληθούν τροποποιητικές δηλώσεις πολλών περιπτώσεων, αφού θα έπρεπε παντού πλέον να εμφανίζεται μία και μόνο εγκατάσταση αλλά και ζητήματα ιδιόχρησης, αποσβέσεων κ.λ.π. του κεντρικού θα έπρεπε να επανεξεταστούν και να τροποποιηθούν, ενδεχομένως και στα αποτελέσματα κάθε έτους. Θα το χαρακτήριζα τελικά σαν περιπέτεια. 

Προσθέστε τη δική σας απάντηση