Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

ΕΛΠ (Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα)

νέα ερώτηση

Διαγραφή μικρο-υπολοίπων και κανονικών ανεξόφλητων υπολοίπων Πελατών - Προμηθευτών

Καλημέρα,
παρακαλώ θα ήθελα την βοήθειά σας στο θέμα της διαγραφής μικρουπολοίπων και κανονικών ανεξόφλητων υπολοίπων Πελατών - Προμηθευτών.
Γνωρίζω ότι ο Κ.Β.Σ. έδινε  (α) την δυνατότητα της διαγραφής μικρο-υπολοίπων (β), και ότι αυτό θα μπορούσε να έχει εφαρμογή μέχρι κάποιου ύψους υπολοίπου (γ), και επίσης πρίν ή μετά την διαγραφή θα πρέπει να ακολουθηθεί μία διαδικασία ενημέρωσης (δ) για αυτή την διαγραφή στην ΔΟΥ υπαγωγής της εταιρείας που διαγράφει.
(α).Τώρα με τις διάφορες αλλαγές που έχουν γίνει, ισχύει ? αυτό, δηλ.την δίνει αυτή την δυνατότητα ?
(β). Η διαγραφή των μικρο-υπολοίπων αφορούν και Πελάτες και Προμηθευτές. Εχει εφαρμογή και στις δύο κατηγορίες ? η διάταξη
(γ).Ποιό είναι αυτό το ποσό (όριο)?
(δ).Τί πρέπει να γίνει ακριβώς ?
Επίσης υπάρχουν και υπόλοιπα (Πελατών-Προμηθευτών) τα οποία θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν με βάση το όριο ως κανονικά (όχι μικρά). 
 Σε αυτήν την περίπτωση και αν και εφόσον δεν βρίσκεται ο Πελάτης - Προμηθευτής σε τηλέφωνικές επικοινωνίες που γίνονται, ΥΠΆΡΧΕΙ η δυνατότητα είτε μέσω αιτήματός μας στην ΔΟΥ που υπάγεται η εταιρεία, στο ΥΠ.ΟΙΚ., είτε μέσω TAXIS να πιστοποιηθεί ΑΝ οι εταιρείες αυτές υπάρχουν (ενεργά ΑΦΜ ) ή όχι?
Επίσης αν προκύψει μιά τέτοια απάντηση είτε μέσω ΔΟΥ/ΥΠ.ΟΙΚ είτε μέσω TAXIS, θα μπορούσαν να διαγραφούν τα υπόλοιπα που που αντιστοιχούν σε ΜΗ ΕΝΕΡΓΑ ΑΦΜ,  έτσι απλά με την απαντητική επιστολή? ή θα πρέπει να ακολουθηθεί και άλλη διαδικασία ? και ποια θα ήταν αυτή ?
ευχαριστώ 
Βασίλης

  • 1 Απάντηση

Στο άρθρο 31 § 1 περ θ' καθορίζεται  η διαδικασία, οι προυποθέσεις και τά όρια που έχει θέσει ο νομοθέτης  όσον αφορά στο ποσό των προβλέψεων για απόσβεση επισφαλών απαιτήσεων καθώς και για την απόσβεση (διαγραφή) πελατών οι οποίοι είναι ανεπίδεκτοι είσπραξης.
   Ο χαρακτηρισμός και η διαγραφή ορισμένων πελατών ως επισφαλών είναι θέμα
που κρίνεται από την επιχείρηση, με βάση τα στοιχεία και έγγραφα που
έχει στη διάθεσή της και δεν ερευνάται κατά το διενεργούμενο έλεγχο στην
επιχείρηση εκ μέρους της Φορολογούσας Αρχής, αν πράγματι οι
διαγραφέντες πελάτες είναι επισφαλείς ή όχι.

    Στην περίπτωση όμως που κάποιoς πελάτης κρίθηκε από την επιχείρηση ως
επισφαλής και προέβη στη διαγραφή αυτού και στη συνέχεια, το ποσό της
απαίτησής του εισπραχθεί, η επιχείρηση έχει υποχρέωση να μεταφέρει το
ποσό που εισέπραξε στα αποτελέσματα χρήσης.
   Σημειώνεται ότι στην ισχύουσα νομοθεσία δεν προβλέπεται αντίστοιχη διαδικασία όσον αφορά στους προμηθευτές μιας επιχείρησης.

   Περισσότερα μπορείτε να δείτε στο άρθρο 31 θέμα 450 του βιβλίου
"Φορολογία εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων" των
Δημ.Σταματόπουλου-Αντ.Καραβοκύρη, έκτη έκδοση 2009.

Προσθέστε τη δική σας απάντηση