Δ.ΟΡΓ. Β 262608 ΕΞ 2025 Σύσταση, συγκρότηση και ορισμός μελών Διαρκών Επιτροπών στις Υπηρεσίες Ερευνών και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων (Υ.Ε.Δ.Δ.Ε.) της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικών Λειτουργιών (Γ.Δ.Φ.Λ.) της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) για την καταγραφή και την αξιολόγηση των πληροφοριακών δελτίων, τόσο των υφιστάμενων, όσο και αυτών που θα εισέρχονται στις ανωτέρω Υπηρεσίες, με σκοπό την περαιτέρω αξιοποίησή τους
ΑΑΔΕ Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων Α. ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ (Γ.Δ.Α.Δ.Ο.) ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΜΗΜΑ Β’- ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ Ταχ. Δ/νση : Πειραιώς 180 Ταχ. Κώδικας : 17778, Ταύρος Πληροφορίες : Ν.Παπαδόπουλος Τηλέφωνο : 2131410335 E-Mail : n.papadopoulos6@aade.gr Url : www.aade.gr Β. ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ (Γ.Δ.Φ.Λ.) ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΛΕΓΧΩΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΩΝ (ΔΙ.Π.Α.Ε.Ε.) ΤΜΗΜΑ Α΄-ΓΡΑΦΕΙΟ Β΄ Ταχ. Δ/νση : Σιμπλικίου 5 & Αμφιαράου Ταχ. Κώδικας : 10443, Σεπόλια Πληροφ. Π.Ψύκος Τηλέφωνο : 2131390032 E-Mail : dipaee@aade.gr |
Α.Δ.Α.: 9ΙΛΙ46ΜΠ3Ζ-ΦΡΙ Αθήνα, 09/10/2025 Α. Π.: Δ.ΟΡΓ. Β 262608 ΕΞ 2025 ΑΝΑΡΤΗΤΕΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ |
ΘΕΜΑ: «Σύσταση, συγκρότηση και ορισμός μελών Διαρκών Επιτροπών στις Υπηρεσίες Ερευνών και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων (Υ.Ε.Δ.Δ.Ε.) της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικών Λειτουργιών (Γ.Δ.Φ.Λ.) της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) για την καταγραφή και την αξιολόγηση των πληροφοριακών δελτίων, τόσο των υφιστάμενων, όσο και αυτών που θα εισέρχονται στις ανωτέρω Υπηρεσίες, με σκοπό την περαιτέρω αξιοποίησή τους».
Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α) του Κεφαλαίου Α' «Σύσταση Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων» του Μέρους Πρώτου του ν. 4389/2016 (Α' 94) και ειδικότερα της υποπαραγράφου ε’ της παραγράφου 4 του άρθρου 14, των υποπαραγράφων γ' και θ' της παραγράφου 2 του άρθρου 2, του άρθρου 7, καθώς και των παραγράφων 1 έως 5 του άρθρου 41 αυτού,
β) του άρθρου 89 του π.δ. 284/1988 (Α' 128) «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομικών» και του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 7 του άρθρου 41 του ν. 4389/2016,
γ) της υπό στοιχεία Δ.ΟΡΓ.Α 1125859 ΕΞ 2020/23-10-2020 (Β' 4738) απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.)»,
δ) του ν.5104/2024 «Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις» (Α’ 58),
ε) των άρθρων 13 έως 15 του ν. 2690/1999 «Κύρωση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις» (Α'45),
στ) του άρθρου 14 του ν. 4778/2021 «Μισθολόγιο, ζητήματα ανθρώπινου δυναμικού της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και άλλες επείγουσες διατάξεις» (Α’ 26),
ζ) του άρθρου 21 του ν. 4354/2015 «Διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, μισθολογικές ρυθμίσεις και άλλες επείγουσες διατάξεις εφαρμογής της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων» (Α' 176),
η) Της υπ'αρ. 429/12-3-2020 (Β’ 850) κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών – Εσωτερικών - Επικρατείας «Αντικατάσταση της υπ’ αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Α/7841/19.04.2005 κοινής υπουργικής απόφασης (Β’ 539)», καθώς και της υπ'αρ. 1822/16-3-2020 ερμηνευτικής εγκυκλίου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με θέμα: «Παροχή διευκρινίσεων και οδηγιών σχετικά με την εφαρμογή της υπηρεσίας τηλεδιάσκεψης e:Presence.gov.gr.».
2. Τα από 4/9, 8/9, 11/9 και 17/9/2025 μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της Διεύθυνσης Προγραμματισμού και Αξιολόγησης Ελέγχων και Ερευνών (ΔΙ.Π.Α.Ε.Ε.) της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικών Λειτουργιών (Γ.Δ.Φ.Λ.) με τα συνημμένα σε αυτά έγγραφα.
3. Την υπό στοιχεία Α.1106/21-3-2019 (ΑΔΑ:ΨΩΧΕ46ΜΠ3Ζ-Η9Θ) απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ με θέμα: «Σύσταση, συγκρότηση και ορισμός μελών Επιτροπών στο Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ.), στο Κέντρο Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π.) και στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ.) της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) για την αξιολόγηση και την καταγραφή των πληροφοριακών δελτίων, τόσο των υφιστάμενων, όσο και αυτών που θα εισέρχονται, στις ανωτέρω Υπηρεσίες, με σκοπό την περαιτέρω ελεγκτική αξιοποίησή τους», όπως τροποποιήθηκε με τΙς υπό στοιχεία Α.1132/30-9-2022 (ΑΔΑ:Ψ50Ζ46ΜΠ3Ζ-Φ90) και Α.1116/4-8-2025 (ΑΔΑ:ΨΨΛΝ46ΜΠ3ΖΣΚΩ), όμοιες.
4. Την υπ' αρ. 1 της 20-1-2016 (Υ.Ο.Δ.Δ. 18) Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου «Επιλογή και διορισμός Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών», σε συνδυασμό με τις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 10 του άρθρου 41 του ν. 4389/2016 και τις αποφάσεις υπ' αρ. 39/3/30-11-2017 (Υ.Ο.Δ.Δ. 689) του Συμβουλίου Διοίκησης της Α.Α.Δ.Ε. και υπό στοιχεία 5294 ΕΞ2020/17-1-2020 (Υ.Ο.Δ.Δ. 27) του Υπουργού Οικονομικών, με θέμα «Ανανέωση της θητείας του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.», καθώς και την υπό στοιχεία 7608 ΕΞ 2025/17-1-2025 (Υ.Ο.Δ.Δ. 11) απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, με θέμα «Ανανέωση της θητείας του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.).».
5. Την υπό στοιχεία Δ6Α 1015213 ΕΞ2013/28-1-2013 (Β' 130 και Β' 372) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υφυπουργού Οικονομικών «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στον Γενικό Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών», σε συνδυασμό με την υποπαράγραφο α' της παραγράφου 3 του άρθρου 41 του ν. 4389/2016.
6. Την ανάγκη καθορισμού ομοιόμορφης διαδικασίας για την καταγραφή και αξιολόγηση των πληροφοριακών δελτίων, τόσο των υφιστάμενων, όσο και αυτών που εισέρχονται στις Υπηρεσίες Ερευνών και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων (Υ.Ε.Δ.Δ.Ε.), με σκοπό την περαιτέρω ελεγκτική αξιοποίηση αυτών.
7. Το γεγονός ότι, από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης, δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Προϋπολογισμού της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
Α. Συνιστούμε στις Υπηρεσίες Ερευνών και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων (Υ.Ε.Δ.Δ.Ε.) Αττικής, Θεσσαλονίκης, Πάτρας και Ηρακλείου τη Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικών Λειτουργιών (Γ.Δ.Φ.Λ.), Διαρκείς τριμελείς Επιτροπές, για την καταγραφή και την αξιολόγηση των πληροφοριακών δελτίων, τόσο των υφιστάμενων όσο και αυτών που εισάγονται στις ανωτέρω Υπηρεσίες, με σκοπό την περαιτέρω ελεγκτική αξιοποίηση αυτών.
Β. Συγκροτούμε τις παραπάνω Επιτροπές και ορίζουμε τον Πρόεδρο, τα μέλη, τους εισηγητές και τον γραμματέα εκάστης Επιτροπής, με τους αναπληρωτές αυτών, ως εξής:
Ι. α) Τον/Την Προϊστάμενο/μένη της Υ.Ε.Δ.Δ.Ε. ως Πρόεδρο, με αναπληρωτή/ρώτρια τον/την νόμιμο/η αναπληρωτή/ρώτρια του στην ίδια Διεύθυνση.
β) Τον Προϊστάμενο/μένη της Υποδιεύθυνσης Προληπτικών Ελέγχων ή Ερευνών της έδρας της Υ.Ε.Δ.Δ.Ε., που ορίζει ο/η Προϊστάμενος/μένη της Υπηρεσίας, ως μέλος, με αναπληρωτή τον/την νόμιμο/μη αναπληρωτή/ρώτρια του/της στην Υποδιεύθυνση. Εάν δεν υφίστανται Υποδιευθύνσεις Προληπτικών Ελέγχων και Ερευνών στην έδρα της Υ.Ε.Δ.Δ.Ε., ορίζεται από τον/την Προϊστάμενο/μένη της Υ.Ε.Δ.Δ.Ε., ως μέλος, ένας Προϊστάμενος/μένη Αυτοτελούς Τμήματος/Τμήματος Προληπτικών Ελέγχων ή Ερευνών, με αναπληρωτή τον/την αναπληρωτή/ρώτρια του/της στο Τμήμα.
γ) Τον/Την Προϊστάμενο/μένη του Αυτοτελούς Τμήματος/Τμήματος Προληπτικών Ελέγχων ή Ερευνών, που ορίζει ο Προϊστάμενος της Υπηρεσίας, ως μέλος, με αναπληρωτή/ρώτρια τον αναπληρωτή/ρώτρια του/της στο Τμήμα.
Χρέη Γραμματέα, με τον αναπληρωτή του, της κάθε Επιτροπής εκτελούν υπάλληλοι που ορίζονται από τον Προϊστάμενο/μένη της Υπηρεσίας.
ΙΙ. Ως εισηγητές της Επιτροπής, δύνανται να μετέχουν χωρίς δικαίωμα ψήφου, οι αρμόδιοι υπάλληλοι/ ελεγκτές στους οποίους έχουν ανατεθεί τα πληροφοριακά δελτία που εξετάζει η Επιτροπή κατά τη συγκεκριμένη συνεδρίαση. Η εισήγηση για την κάθε υπόθεση πραγματοποιείται από τον αρμόδιο υπάλληλο/ελεγκτή, ενώ η τελική αξιολόγηση διενεργείται από την Επιτροπή.
Γ.Ι. Έργο των Επιτροπών είναι η μέριμνα για την πλήρη καταγραφή των Πληροφοριακών Δελτίων και η αξιολόγηση, τόσο αυτών που ήδη εκκρεμούν στις Υ.Ε.Δ.Δ.Ε. όσο και αυτών που θα εισέρχονται, σε κάθε μία από αυτές και θα έχουν καταχωρηθεί στη σχετική ηλεκτρονική εφαρμογή Διαχείρισης Υποθέσεων (Case Management) του Ο.Π.Σ. Elenxis της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Γ.Δ.ΗΛΕ.Δ.), από την έναρξη ισχύος της παρούσας, με σκοπό την άμεση και αποτελεσματική αξιοποίησή τους. Τα εισερχόμενα πληροφοριακά δελτία καταχωρούνται άμεσα στην ανωτέρω ηλεκτρονική εφαρμογή, από τους αρμόδιους υπαλλήλους της Υ.Ε.Δ.Δ.Ε., σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην υπό στοιχεία Α.1106/21-3-2019 (ΑΔΑ:ΨΩΧΕ46ΜΠ3Ζ-Η9Θ) απόφαση όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
ΙΙ. Ο Προϊστάμενος κάθε Υπηρεσίας και Πρόεδρος της Επιτροπής, πριν από κάθε συνεδρίαση της Επιτροπής, μεριμνά για:
α) τη συγκέντρωση των Πληροφοριακών Δελτίων που πρόκειται να αξιολογηθούν σε αυτήν,
β) την κλήση των μελών/αξιολογητών σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις,
γ) τον έλεγχο, κατά το δυνατόν, εάν μεταξύ των πληροφοριακών δελτίων που θα εξεταστούν, υφίστανται πληροφοριακά δελτία διαφορετικού ελεγκτικού αντικειμένου (όπως τελωνειακά, εργασιακά) και στην περίπτωση αυτή, τα διαβιβάζει αμέσως στην αρμόδια Ελεγκτική Υπηρεσία, χωρίς αξιολόγηση και καταχώρηση αυτών στη σχετική ηλεκτρονική εφαρμογή Διαχείρισης Υποθέσεων (Case Management) του Ο.Π.Σ. Elenxis της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Γ.Δ.ΗΛΕ.Δ.).
Σε περίπτωση που διαπιστωθεί αλλαγή ελεγκτικής αρμοδιότητας σε μεταγενέστερο χρόνο από τη συνεδρίαση της Επιτροπής, το πληροφοριακό δελτίο διαβιβάζεται αμελλητί στην αρμόδια Ελεγκτική Υπηρεσία, με σχετική ενημέρωση της ηλεκτρονικής εφαρμογής της Γ.Δ.ΗΛΕ.Δ.
ΙΙΙ. Οι ανωτέρω Επιτροπές μεριμνούν για την καταχώρηση στην ηλεκτρονική εφαρμογή της Γ.Δ.ΗΛΕ.Δ. των υφιστάμενων εκκρεμών πληροφοριακών δελτίων, όσο και αυτών που εισέρχονται στην Υπηρεσία, από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης, για τα οποία αρμόδιες είναι οι Υ.Ε.Δ.Δ.Ε. και προβαίνουν σε αξιολόγηση αυτών.
Ειδικότερα, αποφασίζουν για την βαθμονόμηση των πληροφοριακών δελτίων, μετά την εισήγηση του αρμόδιου υπαλλήλου/ελεγκτή, ανάλογα με τα κριτήρια αξιολόγησης και σύμφωνα με τα αναφερόμενα στον παρακάτω πίνακα, ως προς τη σπουδαιότητα.
Αξιολόγηση ως προς το ενδιαφέρον | Βαθμός Αξιολόγησης |
Άνευ ενδιαφέροντος | 0 |
Απλό - Μικρού ενδιαφέροντος | 1 |
Ενδιαφέρον - Σημαντικό | 2 |
Πολύ Σημαντικό | 3 |
Άμεση/ Ταχεία επέμβαση | 4 |
Διευκρινίζεται ότι ο βαθμός αξιολόγησης 4 τίθεται σε υποθέσεις που απαιτούν άμεση ενέργεια.
ΙV. Στο σώμα εκάστου πληροφοριακού δελτίου τίθεται επισημείωση µε την ημερομηνία αξιολόγησης, τον βαθμό αξιολόγησης κάθε µέλους και τον αυτοτελή αύξοντα αριθμό αυτού, κατά τη συγκεκριμένη συνεδρίαση της ίδιας ημερομηνίας, η οποία μονογράφεται από τον Πρόεδρο της Επιτροπής ή τον Αναπληρωτή του, αντίστοιχα και τον Γραμματέα αυτής.
Ως τελικός βαθμός αξιολόγησης του πληροφοριακού δελτίου, ο οποίος αναγράφεται διακριτά επί του σώματος αυτού, θεωρείται ο βαθμός που συγκεντρώνει την πλειοψηφία των εισηγήσεων των µελών της Επιτροπής και σε περίπτωση διαφωνίας των µελών ο βαθμός που εισηγείται ο Πρόεδρος αυτής.
Μετά το πέρας κάθε συνεδρίασης της Επιτροπής, συντάσσεται από τον Γραμματέα της Επιτροπής πρακτικό το οποίο υπογράφεται από τον Πρόεδρο και τα µέλη που συμμετέχουν σε αυτήν, το οποίο περιλαμβάνει, κατ’ ελάχιστο, τον τόπο και την ημερομηνία συνεδρίασης, την ημερομηνία κλήσης των µελών, τους συμμετέχοντες στη συνεδρίαση, το πλήθος, συγκεντρωτικά, των πληροφοριακών δελτίων που αξιολογήθηκαν και τα επιμέρους σύνολα αυτών, ανά βαθμό αξιολόγησης.
V. Η Επιτροπή συνεδριάζει νομίμως και βρίσκεται σε απαρτία όταν στις συνεδριάσεις μετέχουν όλα τα μέλη (τακτικά ή αναπληρωματικά).
Δ. Οι Επιτροπές, θα συνεδριάζουν εντός του κανονικού ωραρίου λειτουργίας των υπηρεσιών της ΑΑΔΕ ή σε χρόνο που καλύπτεται από υπερωριακή απασχόληση. Οι συνεδριάσεις θα πραγματοποιούνται μέσω τηλεδιασκέψεων ή/και δια ζώσης στις έδρες των καταστημάτων των Υ.Ε.Δ.Δ.Ε., όπως θα ορίζει κάθε φορά ο/η Πρόεδρος της Επιτροπής.
Ε. Η θητεία των Επιτροπών είναι διαρκής.
ΣΤ. Κατά τα λοιπά, για τη λειτουργία των Επιτροπών εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 13 έως 15 του ν. 2690/1999 (Α’ 45).
ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
Γεώργιος Πιτσιλής
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!