Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

Κ.Υ.Α. 11882/2025 Γνωστοποίηση έναρξης λειτουργίας τουριστικών καταλυμάτων μέσω του ΟΠΣ-ΑΔΕ

Αριθμ. 11882

ΦΕΚ B' 3340/30.06.2025

Διαδικασία γνωστοποίησης έναρξης λειτουργίας τουριστικών καταλυμάτων του άρθρου 1 του ν. 4276/2014, μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Σύστηματος Άσκησης Δραστηριοτήτων και Ελέγχων (ΟΠΣ-ΑΔΕ).

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

Α. Τις διατάξεις:

1. Του ν. 4442/2016 «Νέο θεσμικό πλαίσιο για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας και άλλες διατάξεις» (Α’ 230), της παρ. 3 του άρθρου 11, της παρ. 1 του άρθρου 15, της παρ. 4 του άρθρου 40, της παρ. 5 του άρθρου 41, της παρ. 3 του άρθρου 11 και του άρθρου 47,

2. του ν. 4276/2014 «Απλούστευση διαδικασιών λειτουργίας τουριστικών επιχειρήσεων και τουριστικών υποδομών, ειδικές μορφές τουρισμού και άλλες διατάξεις» (Α’ 155),

3. του ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις» (Α’ 184) και ιδίως του άρθρου 22 αυτού,

4. των άρθρων 6, 7, 9 και 14 του ν. 3844/2010 «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2006/123 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου σχετικά με τις υπηρεσίες στην εσωτερική αγορά και άλλες διατάξεις» (Α’ 63),

5. του ν. 4662/2020 (Α’ 27) και ιδίως της παρ. 6 του άρθρου 167 αυτού και το άρθρο 46 του ν. 4179/2013,

6. του άρθρου 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), σε συνδυασμό με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133),

7. της παρ. 2 του άρθρου 9 του ν. 3469/2006 «Εθνικό Τυπογραφείο, Εφημερίς της Κυβερνήσεως και λοιπές διατάξεις» (Α’ 131),

8. του π.δ. 133/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης» (Α’ 161),

9. του π.δ. 127/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Τουρισμού» (Α’ 157),

10. του π.δ. 142/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομικών» (Α’ 181),

11. του π.δ. 141/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Εσωτερικών» (Α’ 180),

12. του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119),

13. του π.δ. 40/2020 «Οργανισμός του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» (Α’ 85) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 22 του ν. 4704/2020 «Επιτάχυνση και απλούστευση της ενίσχυσης οπτικοακουστικών έργων, ενίσχυση της Ψηφιακής Διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις»,

14. του π.δ. 70/2021 «Σύσταση Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 161),

15. του π.δ. 68/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρώτριας Υπουργού και Υφυπουργών. (Α’ 155),

16. του π.δ. 5/2022 «Οργανισμός Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων» (Α’ 15),

17. του π.δ. 77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και μετονομασία Υπουργείων - Σύσταση, κατάργηση και μετονομασία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων» (Α’ 130),

18. του π.δ. 82/2023 «Μετονομασία Υπουργείου - Σύσταση και μετονομασία Γενικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων και θέσεων προσωπικού - Τροποποίηση και συμπλήρωση του π.δ. 77/2023 (Α’ 130) - Μεταβατικές διατάξεις» (Α’ 139),

19. του π.δ. 79/2023 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 131),

20. του π.δ. 32/2024 «Διορισμός Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 91),

21. του π.δ. 27/2025 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτή Υπουργού, Υφυπουργών και Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης» (Α’ 44),

22. της υπό στοιχεία 102928 ΕΞ 2023/10-07-2023 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών, Αθανάσιο Πετραλιά» (Β’ 4441),

23. της υπό στοιχεία ΥΠ513/10.07.2023 απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Ευάγγελο Τουρνά» (Β’ 4438),

24. της υπ’ αρ. 947/19.6.2024 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εσωτερικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Εσωτερικών, Παρασκευή Χαραλαμπογιάννη» (Β’ 3715),

25. της υπ’ αρ. 948/19.6.2024 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εσωτερικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Εσωτερικών, Βασίλειο-Πέτρο Σπανάκη» (Β’ 3716),

26. της υπ’ αρ. 22421/18.03.2025 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Ανάπτυξης «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Ανάπτυξης, Λάζαρο Τσαβδαρίδη» (Β’ 1315),

27. της υπό στοιχεία ΔΙΔΔΔΗ/Φ.ΕΜΔΔ/19012/ 6-11-2024 κοινής απόφασης των Γενικών Γραμματέων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών και του Εθνικού Τυπογραφείου «Ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων εφαρμογής των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 9 του ν. 3469/2006 (Α’ 131)» (Β’ 6148),

28. της υπό στοιχεία ΔΔΔΔ/Φ.ΕΜΔΔ/19169/8-11-2024 απόφασης της Υφυπουργού Εσωτερικών «Ζητήματα οργάνωσης και τήρησης του Εθνικού Μητρώου Διοικητικών Διαδικασιών «Μίτος», κατ’ εφαρμογή του άρθρου 90 του ν. 4727/2020 (Α’ 184)» (Β’ 6273),

29. της υπ’ αρ. 27715/2013 απόφασης Υπουργού Τουρισμού «Καθορισμός τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών και λοιπών όρων και προϋποθέσεων για την αδειοδότηση αυτοεξυπηρετούμενων καταλυμάτων.» (Β’ 3118),

30. της υπ’ αρ. 21185/2014 απόφασης Υπουργού Τουρισμού «Κατάταξη σε κατηγορίες με σύστημα κλειδιών και καθορισμός τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών των ενοικιαζομένων επιπλωμένων δωματίων - διαμερισμάτων (ΕΕΔΔ).» (Β’ 2840),

31. της υπ’ αρ. 14129/2.7.2015 κοινής απόφασης των Αν. Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού «Καθορισμός τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών των Οργανωμένων Τουριστικών Κατασκηνώσεων» (Β’ 1476),

32. της υπ’ αρ. 216/8.1.2015 απόφασης Υπουργού Τουρισμού «Καθορισμός τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών και βαθμολογούμενων κριτηρίων για τα ξενοδοχεία και κατάταξη αυτών σε κατηγορίες αστέρων» (Β’ 10),

33. της υπ’ αρ. 1751/21.01.2015 κοινής υπουργικής απόφασης «Ενταξη της διαδικασίας Χορήγησης Ειδικού Σήματος Λειτουργίας σε Κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα στο σύστημα διεκπεραίωσης μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.) που λειτουργούν ως Ενιαία Κέντρα Εξυπηρέτησης (Ε.Κ.Ε.)» (Β’ 146),

34. της υπ’ αρ. 1749/21.01.15 κοινής υπουργικής απόφασης «Ένταξη της διαδικασίας Χορήγησης Ειδικού Σήματος Λειτουργίας σε Ενοικιαζόμενα Επιπλωμένα Δωμάτια-Διαμερίσματα, Τουριστικές επιπλωμένες επαύλεις και Τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες στο σύστημα διεκπεραίωσης μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.) που λειτουργούν ως Ενιαία Κέντρα Εξυπηρέτησης (Ε.Κ.Ε.)» (Β’ 145).

Β. 35. Το γεγονός ότι με τις διατάξεις της παρούσας τροποποιούνται οι διοικητικές διαδικασίες με επίσημο τίτλο α) «Γνωστοποίηση Λειτουργίας σε Κύρια Τουριστικά Καταλύματα» και Μοναδικό Αριθμό Καταχώρισης (Μ.Α.Κ.) στο ΕΜΔΔ 414324 και β) «Γνωστοποίηση Λειτουργίας σε Τουριστικές Επιπλωμένες Κατοικίες, σε Ενοικιαζόμενα Επιπλωμένα Δωμάτια» και Μοναδικό Αριθμό Καταχώρισης (Μ.Α.Κ.) στο ΕΜΔΔ 512474.

36. Την υπ’ αρ. 5252/21.03.2025 εισήγησης της Προϊσταμένης Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Τουρισμού, σύμφωνα με την οποία δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του προϋπολογισμού του Υπουργείου Τουρισμού,

αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

Πεδίο εφαρμογής

Η παρούσα απόφαση καθορίζει το περιεχόμενο και τη διαδικασία της γνωστοποίησης και κάθε άλλο σχετικό με αυτήν θέμα αναφορικά με την έναρξη λειτουργίας των τουριστικών καταλυμάτων του άρθρου 1 του ν. 4276/2014 (Α’ 155), που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 39 του ν. 4442/2016 (230 Α’).

Άρθρο 2

Αρμόδια Αρχή

1. Αρμόδια αρχή για την εφαρμογή της παρούσας απόφασης είναι η οικεία Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού του τόπου εγκατάστασης και λειτουργίας του τουριστικού καταλύματος, ενώ για τουριστικά καταλύματα τεσσάρων (4) ή πέντε (5) αστέρων, δυναμικότητας άνω των τριακοσίων (300) κλινών είναι η Ειδική Υπηρεσία Προώθησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων (Ε.Υ.Π.Α.Τ.Ε.) του άρθρου 12 του ν. 4002/2011 (Α’ 180).

2. Η οικεία Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού του τόπου εγκατάστασης και λειτουργίας είναι αρμόδια για την πραγματοποίηση επιτόπιων ή/και διοικητικών (επί της γνωστοποίησης) ελέγχων καθώς και την επιβολή των διοικητικών κυρώσεων ή μέτρων.

Άρθρο 3

Διαδικασία και περιεχόμενο γνωστοποίησης

1. Για την έναρξη λειτουργίας τουριστικού καταλύματος απαιτείται η προηγούμενη γνωστοποίηση, σύμφωνα με το Παράρτημα της παρούσας, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της. Η γνωστοποίηση υποβάλλεται ανά τουριστικό κατάλυμα, περιλαμβάνει τις αναγκαίες πληροφορίες για την ασκούμενη δραστηριότητα και υποβάλλεται από τον φορέα λειτουργίας του τουριστικού καταλύματος, ο οποίος έχει την αποκλειστική ευθύνη για τα περιλαμβανόμενα σ’ αυτήν στοιχεία. Όπου στην κείμενη νομοθεσία αναφέρεται το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας, ή οποιοδήποτε άλλο αποδεικτικό αδειοδότησης του τουριστικού καταλύματος, εφεξής νοείται η γνωστοποίηση της παρούσας.

2. Η γνωστοποίηση υποβάλλεται προς την αρμόδια αρχή του άρθρου 2 της παρούσας αποκλειστικά μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Άσκησης Δραστηριοτήτων και Ελέγχων (Ο.Π.Σ. Α.Δ.Ε.) του άρθρου 14 του ν. 4442/2016 (Α’ 230) και το οποίο είναι επιπλέον προσβάσιμο μέσω του Ελληνικού Κέντρου Ενιαίας Εξυπηρέτησης - EUGO (eugo.gov.gr). Η γνωστοποίηση συνοδεύεται από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά του άρθρου 5 και λαμβάνει μοναδικό αριθμό και χρονοσήμανση, τα οποία παράγονται από το σύστημα. Το αρχείο με τον μοναδικό αριθμό επέχει θέση αποδεικτικού υποβολής της γνωστοποίησης και τηρείται μαζί με τα κατά περίπτωση δικαιολογητικά του άρθρου 5, στον χώρο άσκησης της δραστηριότητας και ο φορέας λειτουργίας του τουριστικού καταλύματος οφείλει να τα επιδεικνύει όταν του ζητείται από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές.

3. Μέσω του συστήματος ΟΠΣ-ΑΔΕ, αυτόματα, η γνωστοποίηση κοινοποιείται κατά περίπτωση στην αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία, Υγειονομική Υπηρεσία, Υπηρεσία Δόμησης, Υπηρεσία Περιβάλλοντος, στην Ανεξάρτητη Αρχή Επιθεώρησης Εργασίας, στο Σώμα Επιθεωρητών και Ελεγκτών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στο οικείο αστυνομικό τμήμα, προκειμένου οι υπηρεσίες αυτές να ασκήσουν τις κατά νόμο ελεγκτικές τους αρμοδιότητες. Επίσης η αρμόδια αρχή του άρθρου 2 κοινοποιεί τη γνωστοποίηση αμελλητί και το αργότερο εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών και σε κάθε άλλη αρχή που κατά την κρίση της πρέπει να λάβει γνώση, προκειμένου και αυτή να ασκήσει τις κατά νόμο ελεγκτικές της αρμοδιότητες. Ομοίως αυτόματα κοινοποιείται η γνωστοποίηση στο Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο, όταν αφορά κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα. Η κοινοποίηση από την αρμόδια αρχή γίνεται ηλεκτρονικά μέσω του συστήματος Ο.Π.Σ.Α.Δ.Ε. ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, χωρίς να απαιτείται η έκδοση διαβιβαστικού εγγράφου για τον σκοπό αυτόν.

4. Ο προβλεπόμενος έλεγχος της νόμιμης λειτουργίας του τουριστικού καταλύματος διενεργείται εκ των υστέρων από τις αρμόδιες αρχές και κατά λόγο αρμοδιότητας. Η αρμόδια αρχή του άρθρου 2 διενεργεί ελέγχους δειγματοληπτικά και ενημερώνει τον φορέα λειτουργίας του τουριστικού καταλύματος, εγγράφως ή/και ηλεκτρονικά, σχετικά με τα αποτελέσματα του ελέγχου, εφόσον προκύψουν κατά τον έλεγχο διαπιστώσεις οι οποίες δημιουργούν υποχρέωση συμμόρφωσης από πλευράς του φορέα.

5. Η γνωστοποίηση υποβάλλεται μόνο αφού ολοκληρωθεί η εγκατάσταση και είναι έτοιμη να λειτουργήσει ως τουριστικό κατάλυμα και απαραίτητη προϋπόθεση για την υποβολή της είναι η υποχρεωτική συμμόρφωση του φορέα λειτουργίας με τις εκάστοτε οριζόμενες προδιαγραφές της τουριστικής νομοθεσίας, που ισχύουν ανάλογα με τη μορφή του τουριστικού καταλύματος.

6. Αναφορικά με τις κολυμβητικές δεξαμενές που βρίσκονται εντός του τουριστικού καταλύματος:

α) Όταν ο φορέας λειτουργίας της κολυμβητικής δεξαμενής ταυτίζεται με τον φορέα λειτουργίας του τουριστικού καταλύματος, δεν υποβάλλεται διακριτή γνωστοποίηση για την κολυμβητική δεξαμενή και η πληροφορία σχετικά με αυτήν περιλαμβάνεται στη γνωστοποίηση του τουριστικού καταλύματος, σύμφωνα με το Παράρτημα της παρούσας. Ο φορέας τηρεί φάκελο με τα προβλεπόμενα στην ειδική νομοθεσία για τη λειτουργία κολυμβητικών δεξαμενών εντός τουριστικών καταλυμάτων δικαιολογητικά που αφορούν σε κάθε κολυμβητική δεξαμενή και καταβάλλει παράβολο και για την κολυμβητική δεξαμενή σύμφωνα με την ειδική νομοθεσία για τη λειτουργία κολυμβητικών δεξαμενών εντός τουριστικών καταλυμάτων.

β) Όταν ο φορέας λειτουργίας της κολυμβητικής δεξαμενής διαφέρει από τον φορέα λειτουργίας του τουριστικού καταλύματος, υποβάλλεται αυτοτελής γνωστοποίηση, δηλαδή διακριτή από αυτήν του τουριστικού καταλύματος από τον φορέα λειτουργίας της κολυμβητικής δεξαμενής, ο οποίος και τηρεί φάκελο με τα προβλεπόμενα στην ειδική νομοθεσία για τη λειτουργία κολυμβητικών δεξαμενών εντός τουριστικών καταλυμάτων δικαιολογητικά που αφορούν σε κάθε κολυμβητική δεξαμενή.

7. Οι πρόσθετες δραστηριότητες που ασκούνται εντός του τουριστικού καταλύματος δηλώνονται υποχρεωτικά (για λόγους πληροφοριακούς και όχι αδειοδοτικούς) στα αντίστοιχα πεδία της γνωστοποίησης του τουριστικού καταλύματος και για αυτές εφαρμόζεται η κατά περίπτωση προβλεπόμενη διαδικασία αδειοδότησης (π.χ. γνωστοποίηση ή έγκριση κ.α.).

Άρθρο 4

Παράβολο

1. Για την υποβολή της γνωστοποίησης της παρούσας απαιτείται η καταβολή παραβόλου, σύμφωνα με το άρθρο 11 του ν. 4442/2016. Τα ποσά του απαιτούμενου παραβόλου υπολογίζονται σύμφωνα με τα άρθρα 3 και 4 του ν. 4276/2014.

2. Στην περίπτωση που εντός του τουριστικού καταλύματος υπάρχει κολυμβητική δεξαμενή απαιτείται καταβολή παραβόλου και για την κολυμβητική δεξαμενή, σύμφωνα με την ειδική νομοθεσία για τη λειτουργία κολυμβητικών δεξαμενών εντός τουριστικών καταλυμάτων, το οποίο καταβάλλεται από τον φορέα του καταλύματος στην περίπτωση α) της παρ. 6 του άρθρου 3 της παρούσας και από τον φορέα λειτουργίας της κολυμβητικής δεξαμενής στην περ. β) της παρ. 6 του άρθρου 3.

3. Για την αλλαγή φορέα του τουριστικού καταλύματος απαιτείται παράβολο που ανέρχεται στο 20% του κατά περίπτωση προβλεπόμενου παραβόλου της παρ. 1, το οποίο καταβάλλεται από τον νέο φορέα.

4. Δεν απαιτείται παράβολο για τη γνωστοποίηση μεταβολής στοιχείων, εκτός αν η μεταβολή συνίσταται στις μεταβολές των υποπαρ. 4.1 και 4.2:

4.1 Απαιτείται παράβολο όταν η μεταβολή συνίσταται α) σε αύξηση της δυναμικότητας του καταλύματος, β) σε αλλαγή κατηγορίας αστέρων ή κλειδιών καταλύματος προς ανώτερη κατηγορία (προαγωγή) και γ) σε αλλαγή μορφής τουριστικού καταλύματος για το οποίο προβλέπεται παράβολο ανώτερου ποσού σε σχέση με το παράβολο που κατεβλήθη από τον φορέα κατά τη γνωστοποίηση της προηγούμενης μορφής τουριστικού καταλύματος. Σε αυτές τις περιπτώσεις μεταβολών καταβάλλεται ως παράβολο η διαφορά μεταξύ του ήδη καταβεβλημένου παραβόλου και του ανώτερου παραβόλου που αντιστοιχεί στη δυναμικότητα, την κατηγορία ή τη μορφή του τουριστικού καταλύματος, όπως αυτή διαμορφώθηκε μετά τη μεταβολή.

4.2 Απαιτείται παράβολο όταν η μεταβολή συνίσταται σε μεταγενέστερη της αρχικής λειτουργίας του τουριστικού καταλύματος προσθήκη κολυμβητικής δεξαμενής, για την οποία δεν προβλέπεται διακριτή γνωστοποίηση, σύμφωνα με την περ. α) της παρ. 6 του άρθρου 3 της παρούσας οπότε κατατίθεται το παράβολο που προβλέπεται στην ειδική νομοθεσία για τη λειτουργία κολυμβητικών δεξαμενών εντός τουριστικών καταλυμάτων.

5. Δεν απαιτείται κατάθεση παραβόλου για τη γνωστοποίηση οικειοθελούς παύσης λειτουργίας του τουριστικού καταλύματος.

6. Ο φορέας της δραστηριότητας καταβάλει το αντίτιμο του παραβόλου πριν την υποβολή της γνωστοποίησης, προκειμένου να συμπληρώσει το σχετικό πεδίο στη φόρμα της γνωστοποίησης, ενώ τηρεί το αποδεικτικό καταβολής μαζί με τα λοιπά δικαιολογητικά στον χώρο άσκησης της δραστηριότητας, σύμφωνα με το άρθρο 5.

7. Το παράβολο καταβάλλεται με σκοπό τη διαχείριση των γνωστοποιήσεων, τη διαχείριση των πληροφοριών και τη διενέργεια των ελέγχων που σχετίζονται με τη γνωστοποίηση, καθώς και την ανάπτυξη του ΟΠΣ-ΑΔΕ του άρθρου 14 του ν. 4442/2016, τη λειτουργία και συντήρησή του.

8. Το σύνολο των εσόδων από το παράβολο αυτό αποτελεί έσοδο του κρατικού προϋπολογισμού και εμφανίζεται στον Αναλυτικό Λογαριασμό Εσόδων (Α.Λ.Ε.) 1450113001 ‘’Παράβολα για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας υπό καθεστώς γνωστοποίησης ή και έγκρισης’’ και ποσοστό 20% των εσόδων εγγράφεται σε ύψος στον Προϋπολογισμό του Υπουργείου Ανάπτυξης, προκειμένου να καλυφθούν σχετικές δαπάνες της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας, σύμφωνα με την παρ. 1 α) του άρθρου 11 του ν. 4442/2016. Ο φορέας της οικονομικής δραστηριότητας προμηθεύεται το παράβολο ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής e-παράβολο, εφόσον έχει ενεργοποιηθεί η σχετική δυνατότητα.

9. Η επιστροφή τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών πραγματοποιείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπό στοιχεία Α.1047/12.03.2020 (Β’ 979) κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Επικρατείας.

Άρθρο 5

Απαιτούμενα δικαιολογητικά και τήρηση φακέλου στον χώρο του τουριστικού καταλύματος

1. Πριν από την υποβολή της γνωστοποίησης αλλά και κατά τη διάρκεια λειτουργίας, ο φορέας λειτουργίας του τουριστικού καταλύματος οφείλει να τηρεί φάκελο με επικαιροποιημένα τα κάτωθι δικαιολογητικά, τα οποία αναρτά μέσω του ΟΠΣΑΔΕ κατά την υποβολή της γνωστοποίησης και οφείλει να επιδεικνύει όταν του ζητείται από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές. Ο φάκελος περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

α) Αποδεικτικό υποβολής της γνωστοποίησης.

β) Οικοδομική άδεια ή άδεια δόμησης εκδοθείσα από τον οικείο Ο.Τ.Α. ή άλλη αρμόδια αρχή. Για χώρους που έχουν διατηρηθεί, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 5 και 6 του ν. 3843/2010 (Α’ 62) τηρείται αντίγραφο της αίτησης, όπου βεβαιώνεται η περαίωση της διαδικασίας διατήρησης του χώρου, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 6 του ν. 3843/2010. Για κατασκευές ή χρήσεις που έχουν υπαχθεί στις ρυθμίσεις του άρθρου 24 του ν. 4014/2011 (Α’ 209) και του ν. 4178/2013 ή του ν. 4495/2017 τηρείται η βεβαίωση περαίωσης της διαδικασίας, σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. 41498/26.9.2011 (Β’ 2167) κοινής απόφασης των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ή η βεβαίωση εξόφλησης ποσοστού 30% του συνολικού ποσού προστίμου από το πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ. Τα έγγραφα του προηγούμενου εδαφίου τηρούνται και στο αρχείο της επιχείρησης, διαθέσιμα προς έλεγχο, με το σύνολο των μελετών και των σχεδίων που τα συνοδεύουν.

γ) Δικαιολογητικό αναφορικά με την πυροπροστασία:

γα) Πιστοποιητικό (ενεργητικής) πυροπροστασίας για το σύνολο της εγκατάστασης, το οποίο εκδίδεται από την οικεία Πυροσβεστική Υπηρεσία, για τα τουριστικά καταλύματα του παρόντος άρθρου δυναμικότητας πενήντα μίας (51) κλινών και άνω και για τις οργανωμένες τουριστικές κατασκηνώσεις (camping) ανεξαρτήτως δυναμικότητας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ’ αρ. 13/2021 (Β’ 5519) πυροσβεστική διάταξη.

γβ) Για τουριστικά καταλύματα κάτω των πενήντα μιας (51) κλινών: αρχειοθετημένη μελέτη πυροπροστασίας (ενεργητικής και παθητικής εφόσον απαιτείται), σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ’ αρ. 13/2021 (Β’ 5519) πυροσβεστική διάταξη, όπως κάθε φορά ισχύει. Ο φορέας της δραστηριότητας υποχρεούται να εφοδιασθεί με βιβλίο ελέγχου, συντήρησης και καλής λειτουργίας των μέσων ενεργητικής πυροπροστασίας, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 12/2012 (Β’ 1794) πυροσβεστική διάταξη.

δ) Περιβαλλοντική αδειοδότηση

δα) Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (Α.Ε.Π.Ο.) ή υπαγωγή σε Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (Π.Π.Δ.), εφόσον απαιτείται σύμφωνα με το παράρτημα VI της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ ΔΙΠΑ/17185/1069/21.2.2022 (Β’ 841) απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

δβ) Τα δικαιολογητικά του άρθρου 3 της υπ’ αρ. 216/08.01.2015 (Β’ 10) υπουργικής απόφασης, εφόσον πρόκειται για ξενοδοχείο ή τα δικαιολογητικά του άρθρου 3 της υπ’ αρ. 14129/2015 (Β’ 1476) υπουργικής απόφασης, εφόσον πρόκειται για οργανωμένη τουριστική κατασκήνωση (Κάμπινγκ), σε περίπτωση που δεν απαιτείται εκ του νόμου η περιβαλλοντική αδειοδότηση του καταλύματος.

ε) Αποδεικτικό σύνδεσης με το αποχετευτικό δίκτυο του οικείου Ο.Τ.Α. στην περίπτωση που στην Α.Ε.Π.Ο. ή τις Π.Π.Δ. του καταλύματος προβλέπεται τέτοια διασύνδεση.

στ) Υπεύθυνη Δήλωση του φορέα του τουριστικού καταλύματος ότι δεν έχει καταδικαστεί αμετάκλητα για κακούργημα.

ζ) Βεβαίωση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (Ξ.Ε.Ε.) περί εγγραφής στο σχετικό μητρώο, εφόσον απαιτείται ή Απόφαση έγκρισης διακριτικού τίτλου από τον προβλεπόμενο από την κείμενη νομοθεσία αρμόδιο φορέα, εφόσον πρόκειται για μη κύρια τουριστικά καταλύματα τα οποία δύνανται να χρησιμοποιούν διακριτικό τίτλο.

η) Αποδεικτικό πληρωμής παραβόλου

Ο φορέας ως προς τις κολυμβητικές δεξαμενές που λειτουργούν υπό την ευθύνη του τηρεί επιπλέον φάκελο με τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά σύμφωνα με την ειδική νομοθεσία για τη λειτουργία κολυμβητικών δεξαμενών εντός τουριστικών καταλυμάτων.

2. Ο φορέας του καταλύματος πέραν του φακέλου της γνωστοποίησης της παρ. 1, οφείλει να τηρεί και να επιδεικνύει σε έλεγχο λοιπά εν ισχύ δικαιολογητικά που προβλέπονται από κείμενες διατάξεις. Ενδεικτικά, Πιστοποιητικό κατάταξης του τουριστικού καταλύματος (άρθρο 5 και 6 του ν. 4276/2014), πιστοποιητικό εκπαίδευσης τεχνικού ασφαλείας (ν. 3850/2010). Η παράβαση αυτών των υποχρεώσεων επισύρει τις κυρώσεις της σχετικής με τα εν λόγω δικαιολογητικά νομοθεσίας.

3. Ειδικά τα δωμάτια προσωπικού του άρθρου 1Α του ν. 4276/2014 δηλώνονται στο πεδίο παρατηρήσεων της γνωστοποίησης του κύριου ξενοδοχειακού καταλύματος και μόνο. Αναφορικά με τα δωμάτια προσωπικού της παρ. 3 του ανωτέρω άρθρου 1Α στο πεδίο παρατηρήσεων δηλώνεται και ο αριθμός πρωτοκόλλου του πιστοποιητικού πυρασφάλειας, εφόσον απαιτείται, καθώς και ο αριθμός οικοδομικής αδείας.

Άρθρο 6

Μεταβολή Γνωστοποίησης

1. Αν πρόκειται να μεταβληθούν τα στοιχεία της γνωστοποίησης ο φορέας υποχρεούται σε προηγουμένη γνωστοποίηση της επιδιωκόμενης μεταβολής. Η διαδικασία που ακολουθείται για υποβολή της γνωστοποίησης των στοιχείων που πρόκειται να μεταβληθούν είναι ίδια με τη διαδικασία αρχικής γνωστοποίησης που περιγράφεται στο άρθρο 3.

2. Σε περίπτωση αλλαγής φορέα δραστηριότητας σύμφωνα με το άρθρο 9 του ν. 4442/2016, ο παλαιός και ο νέος φορέας της δραστηριότητας προβαίνουν ο καθένας σε γνωστοποίηση της μεταβολής εντός δέκα (10) ημερών από την αλλαγή, μέσω του ΟΠΣ ΑΔΕ.

Η γνωστοποίηση αφορά μόνο στις πληροφορίες σχετικά με τον φορέα της δραστηριότητας. Εγκρίσεις και λοιπά δικαιολογητικά που έχουν εκδοθεί στο όνομα του παλαιού φορέα και αφορούν στην εγκατάσταση, εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι τη λήξη τους, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά στην ειδική νομοθεσία. Ο νέος φορέας οφείλει να εκδώσει στο όνομά του τα δικαιολογητικά που συνδέονται με το πρόσωπο του φορέα της δραστηριότητας.. Ο νέος φορέας ευθύνεται παράλληλα με τον παλαιό για την τήρηση της κείμενης νομοθεσίας από τον χρόνο περιέλευσης σε αυτόν της κυριότητας ή του δικαιώματος εκμετάλλευσης μέχρι την ενημέρωση της αρμόδιας αρχής σχετικά με την αλλαγή.

3. Σε περίπτωση μεταβολής του τόπου άσκησης δραστηριότητας, ο φορέας υποχρεούται να υποβάλει νέα γνωστοποίηση για τον νέο χώρο άσκησης της δραστηριότητας.

4. Σε περίπτωση οικειοθελούς παύσης λειτουργίας του τουριστικού καταλύματος, ο φορέας υποβάλλει προηγουμένως γνωστοποίηση της παύσης προς την αρμόδια αρχή του άρθρου 2.

Άρθρο 7

Κυρώσεις

1. Στην περίπτωση που διαπιστώνεται παράβαση ως προς τη γνωστοποίηση της παρούσας, επιβάλλονται σε βάρος του φορέα της δραστηριότητας οι κυρώσεις της παρ. 1 του άρθρου 15 του ν. 4442/2016, και συγκεκριμένα διοικητικό πρόστιμο από πεντακόσια (500) έως είκοσι χιλιάδες (20.000) Ευρώ.

2. Ειδικότερα, επιβάλλονται πρόστιμα στις εξής παραβάσεις:

α) παράλειψη γνωστοποίησης πριν από την έναρξη λειτουργίας (αρχική γνωστοποίηση),

β) παράλειψη γνωστοποίησης μεταβολής στοιχείων,

γ) παράλειψη γνωστοποίησης της αλλαγής φορέα,

δ) παροχή αναληθών ή ανακριβών ή ελλιπών στοιχείων κατά τη γνωστοποίηση,

ε) έλλειψη δικαιολογητικών της παρ. 1 του άρθρου 5 είτε υπό την έννοια της μη έκδοσης/μη ισχύος τους είτε υπό την έννοια της μη τήρησης/πλημμελούς τήρησης φακέλου στον χώρο άσκησης της δραστηριότητας.

3. Το διοικητικό πρόστιμο για τις ανωτέρω παραβάσεις υπολογίζεται με βάση τον παρακάτω τύπο υπολογισμού:

ΠΡΟΣΤΙΜΟ = τιμή βάσης Χ συντελεστής βαρύτητας Χ συντελεστής δυναμικότητας Χ συντελεστής πρόσθετων εγκαταστάσεων Χ συντελεστής προσαύξησης Χ συντελεστής μείωσης.

4. Ως τιμή βάσης ορίζονται τα πεντακόσια (500) ευρώ.

5. Ο συντελεστής βαρύτητας ισούται με τον επιμέρους συντελεστή της παρ. 5.1 όταν η παράβαση συνίσταται σε έλλειψη αρχικής γνωστοποίησης, ενώ στην περίπτωση των λοιπών παραβάσεων ο συντελεστής προκύπτει ως άθροισμα των επιμέρους συντελεστών των παρ. 5.2 έως και 5.6.

5.1 Έλλειψη αρχικής γνωστοποίησης: 5.

5.2 Υποβληθείσα γνωστοποίηση που περιέχει αναληθή ή ανακριβή ή ελλιπή στοιχεία (είτε ως αρχική γνωστοποίηση, είτε λόγω παράλειψης γνωστοποίησης μεταβολής των στοιχείων της δραστηριότητας) ως προς τις Ενότητες Α και Β της γνωστοποίησης, όπως αποτυπώνεται στο Παράρτημα της παρούσας: 1-1,5 ανάλογα με τη σπουδαιότητα των στοιχείων που έχουν γνωστοποιηθεί αναληθώς ή ανακριβώς ή ελλιπώς.

5.3 Υποβληθείσα γνωστοποίηση που περιέχει αναληθή ή ανακριβή ή ελλιπή στοιχεία (είτε ως αρχική γνωστοποίηση, είτε λόγω παράλειψης γνωστοποίησης μεταβολής των στοιχείων της δραστηριότητας) ως προς την Ενότητα Γ της γνωστοποίησης, όπως αποτυπώνεται στο Παράρτημα της παρούσας: 1-3, ανάλογα με τη σπουδαιότητα των στοιχείων που έχουν γνωστοποιηθεί αναληθώς ή ανακριβώς ή ελλιπώς.

5.4 Υποβληθείσα γνωστοποίηση που περιέχει αναληθή ή ανακριβή ή ελλιπή στοιχεία (είτε ως αρχική γνωστοποίηση, είτε λόγω παράλειψης γνωστοποίησης μεταβολής των στοιχείων της δραστηριότητας) ως προς την Ενότητα Ε της γνωστοποίησης, όπως αποτυπώνεται στο Παράρτημα της παρούσας: 1-1,5, ανάλογα με τον αριθμό και τη σπουδαιότητα των στοιχείων που έχουν γνωστοποιηθεί αναληθώς ή ανακριβώς ή ελλιπώς.

5.5 Υποβληθείσα γνωστοποίηση που περιέχει αναληθή ή ανακριβή ή ελλιπή στοιχεία (είτε ως αρχική γνωστοποίηση, είτε λόγω παράλειψης γνωστοποίησης μεταβολής των στοιχείων της δραστηριότητας) και αφορά τουριστικό κατάλυμα που δεν πληροί τις προβλεπόμενες από την τουριστική νομοθεσία προδιαγραφές: 1-2 ανάλογα με την έκταση και τη σοβαρότητα των παραβάσεων της τουριστικής νομοθεσίας.

5.6 Έλλειψη ενός ή περισσοτέρων δικαιολογητικών του άρθρου 5 υπό την έννοια της μη έκδοσης ή μη ισχύος των δικαιολογητικών: 2 έως 3, ανάλογα με τη σπουδαιότητα των ελλειπόντων δικαιολογητικών. Έλλειψη ενός ή περισσοτέρων δικαιολογητικών της παρ. 1 του άρθρου 5, τα οποία έχουν μεν εκδοθεί και είναι σε ισχύ, αλλά δεν έχουν αναρτηθεί ορθώς στο ΟΠΣ-ΑΔΕ ή δεν ανευρίσκονται στον χώρο άσκησης της δραστηριότητας (μη τήρηση ή πλημμελής τήρηση φακέλου), κατά παράβαση της παρ. 1 του άρ. 5: 1 έως 2 ανάλογα με τη σπουδαιότητα των ελλειπόντων δικαιολογητικών. Εάν συντρέχουν και οι δύο περιπτώσεις έλλειψης δικαιολογητικών, εφαρμόζεται ο ανώτατος συντελεστής 3 και δεν γίνεται άθροιση των επιμέρους συντελεστών της παρούσας υποπαραγράφου.

6. Ο συντελεστής δυναμικότητας ορίζεται σε 1 έως 2 ανάλογα με το μέγεθος του καταλύματος ή της οργανωμένης τουριστικής κατασκήνωσης (camping) ως ακολούθως:

Τουριστικά Καταλύματα:

α) Δυναμικότητας σε Κλίνες: έως 50 1

β) Δυναμικότητας σε Κλίνες: από 51 έως 100 1,2

γ) Δυναμικότητας σε Κλίνες: από 101 έως 150 1,5

δ) Δυναμικότητας σε Κλίνες: από 151 έως 200 1,7

ε) Δυναμικότητας σε Κλίνες: από 201 έως 400 1,9

στ) Δυναμικότητας σε Κλίνες: από 401 και άνω 2

Οργανωμένες τουριστικές κατασκηνώσεις (camping):

α) Δυναμικότητας σε Θέσεις: έως 50 1

β) Δυναμικότητας σε Θέσεις: από 51 έως 100 1,2

γ) Δυναμικότητας σε Θέσεις: από 101 έως 150 1,3

δ) Δυναμικότητας σε Θέσεις: από 151 και άνω 1,5

Στις θέσεις συμπεριλαμβάνονται και αυτές των οικίσκων.

7. Ο συντελεστής πρόσθετων εγκαταστάσεων ορίζεται σε 1 έως 1,5 ως εξής:

α) Μία έως δύο κολυμβητικές δεξαμενές: 1

β) Τρεις έως πέντε κολυμβητικές δεξαμενές: 1,2

γ) Έξι και άνω κολυμβητικές δεξαμενές: 1,5

δ) Ένα Κατάστημα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος: 1

ε) Δύο έως Τρία Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος: 1,2

στ) Τέσσερα και άνω Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος (ΚΥΕ): 1,5

Στην περίπτωση που στο τουριστικό κατάλυμα δεν υπάρχει καμιά εκ των ανωτέρω πρόσθετων εγκαταστάσεων (κολυμβητική δεξαμενή, ΚΥΕ) ο συντελεστής λαμβάνει την τιμή 1.

8. Ο συντελεστής προσαύξησης ορίζεται σε 1,2, εάν η διαπίστωση της παράβασης γίνεται εντός χρονικού διαστήματος μικρότερου των δύο (2) ετών από προηγούμενη διαπιστωθείσα παράβαση του παρόντος άρθρου, η οποία οδήγησε σε επιβολή προστίμου. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις λαμβάνει την τιμή 1.

9. Ο συντελεστής μείωσης λαμβάνει την τιμή 0,5, εάν ο φορέας συνεργάζεται άμεσα και συμμορφώνεται εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών από την ημερομηνία διεξαγωγής του ελέγχου. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις λαμβάνει την τιμή 1. Στην περίπτωση έλλειψης αρχικής γνωστοποίησης λειτουργίας το πρόστιμο δεν μειώνεται.

10. Εάν πρόκειται για έλλειψη γνωστοποίησης αλλαγής φορέα επιβάλλεται αυτοτελές πρόστιμο χιλίων (1.000) ευρώ. Στην περίπτωση αυτή, το πρόστιμο επιβάλλεται κατά το ήμισυ στον καθένα από τους φορείς, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 9 του ν. 4442/2016.

11. Το επιβαλλόμενο πρόστιμο δεν μπορεί να είναι μικρότερο από πεντακόσια (500) ευρώ ή μεγαλύτερο από είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ.

12. Εάν η παράβαση κρίνεται ως ήσσονος σημασίας, η αρμόδια αρχή δύναται να προβαίνει σε σύσταση και να τάσσει προθεσμία για συμμόρφωση και εφόσον ο ελεγχόμενος φορέας συμμορφωθεί εντός της ταχθείσας προθεσμίας, δεν επιβάλλεται πρόστιμο.

13. Πριν από την επιβολή του προστίμου, καλείται ο φορέας της δραστηριότητας να εκθέσει εγγράφως τις απόψεις του εντός δεκαπέντε (15) ημερών από τη σχετική ειδοποίηση. Εφόσον η ως άνω προθεσμία παρέλθει άπρακτη, εκδίδεται η απόφαση επιβολής προστίμου.

Οι παραβάσεις που αφορούν στα στοιχεία της γνωστοποίησης και στα δικαιολογητικά των κολυμβητικών δεξαμενών που λειτουργούν εντός του τουριστικού καταλύματος κυρώνονται με βάση την ειδική νομοθεσία για τη λειτουργία κολυμβητικών δεξαμενών εντός τουριστικών καταλυμάτων.

14. Όπου στην κείμενη νομοθεσία προβλέπεται το διοικητικό μέτρο της αναστολής ισχύος του Ειδικού Σήματος Λειτουργίας (ΕΣΛ), νοείται εφεξής η προσωρινή ή οριστική διακοπή λειτουργίας της τουριστικής δραστηριότητας με έκδοση σχετικής απόφασης του προϊσταμένου της οικείας Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού ή με τη σφράγιση της εγκατάστασης.

15. Κατά των αποφάσεων επιβολής χρηματικού προστίμου χωρεί προσφυγή ενώπιον της Επιτροπής Προσφυγών της παρ. 6 του άρθρου 4 του ν. 3270/2004 (Α’ 187).

16. Τα πρόστιμα που επιβάλλονται σύμφωνα με την παρούσα, εισπράττονται ως δημόσια έσοδα κατά τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ), καταβάλλονται με διπλότυπο είσπραξης σε οποιαδήποτε ΔΟΥ και πιστώνονται σε ειδικό κωδικό του κρατικού προϋπολογισμού με ΑΛΕ 1560989001 «Λοιπά πρόστιμα και χρηματικές ποινές».

Άρθρο 8

Λοιπές ρυθμίσεις για τις κυρώσεις

1. Η διαπίστωση παράβασης επιμέρους όρων και προϋποθέσεων της κείμενης νομοθεσίας για τη λειτουργία του τουριστικού καταλύματος, ή και της κολυμβητικής δεξαμενής πλην των σχετικών με τη γνωστοποίηση του άρθρου 7, επισύρει τις κυρώσεις που προβλέπονται από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις.

2. Η παρούσα εφαρμόζεται μόνο για τις δραστηριότητες των οποίων η λειτουργία εκκινεί ή μεταβάλλεται με το σύστημα της γνωστοποίησης.

Άρθρο 9

Μεταβατικές διατάξεις

1. Οι φορείς των τουριστικών καταλυμάτων για τα οποία έχει υποβληθεί γνωστοποίηση μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος www.notifybusiness.gov.gr και σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 14Α του ν. 4442/2016 απαλλάσσονται από την υποχρέωση απογραφής στο ΟΠΣ-ΑΔΕ του άρθρου 14 του ν. 4442/2016, συμπληρώνουν τα ελλείποντα στοιχεία στη φόρμα που αφορά τη δραστηριότητά τους στο ΟΠΣ-ΑΔΕ εντός της προθεσμίας της παρ. 1 του άρθρου 14Α του ν. 4442/2016 και αναρτούν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 14Β του ν. 4442/2016.

2. Οι φορείς των δραστηριοτήτων που με βάση τις διατάξεις του άρθρου 48 του ν. 4442/2016 εξακολουθούν να λειτουργούν με αποδεικτικό αδειοδότησης σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο που ίσχυε πριν από τον ν. 4442/2016, προβαίνουν, σύμφωνα με το άρθρο 14Α του ν. 4442/2016, σε απογραφή της ασκούμενης δραστηριότητας και των βασικών στοιχείων της στο Ο.Π.Σ.-Α.Δ.Ε. του άρθρου 14, η οποία συνοδεύεται από το σχετικό αποδεικτικό αδειοδότησης της δραστηριότητας.

Άρθρο 10

Κατάργηση διατάξεων

Από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης καταργείται:

α. Η υπ’ αρ. 8592/17-05-2017 κοινή απόφαση Υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης, Οικονομικών και Τουρισμού «Απλούστευση της διαδικασίας έναρξης λειτουργίας τουριστικών καταλυμάτων» (Β’ 1750).

β. Η υπ’ αρ. 1751/21.01.2015 «Ενταξη της διαδικασίας Χορήγησης Ειδικού Σήματος Λειτουργίας σε Κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα στο σύστημα διεκπεραίωσης μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.) που λειτουργούν ως Ενιαία Κέντρα Εξυπηρέτησης (Ε.Κ.Ε.)» (Β’ 146).

γ. Η υπ’ αρ. 1749/21.01.15 «Ένταξη της διαδικασίας Χορήγησης Ειδικού Σήματος Λειτουργίας σε Ενοικιαζόμενα Επιπλωμένα Δωμάτια_Διαμερίσματα, Τουριστικές επιπλωμένες επαύλεις και Τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες στο σύστημα διεκπεραίωσης μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.) που λειτουργούν ως Ενιαία Κέντρα Εξυπηρέτησης (Ε.Κ.Ε.)» (Β’ 145).

Προσαρτάται και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της απόφασης αυτής το ακόλουθο Παράρτημα.

Άρθρο 11

Έναρξη ισχύος

Οι διατάξεις της παρούσας τίθενται σε ισχύ από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή με το Παράρτημά της να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 12 Ιουνίου 2025

Οι Υπουργοί

Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΛΙΑΣ

Υφυπουργός Εσωτερικών
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ - ΠΕΤΡΟΣ ΣΠΑΝΑΚΗΣ

Υφυπουργός Εσωτερικών
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΓΙΑΝΝΗ

Υφυπουργός Ανάπτυξης
ΛΑΖΑΡΟΣ ΤΣΑΒΔΑΡΙΔΗΣ

Τουρισμού
ΟΛΓΑ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ

Ψηφιακής Διακυβέρνησης
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΣΤΕΡΓΙΟΥ

Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΟΥΡΝΑΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!