Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

Υ.Α. 108657 ΕΞ 2025 Σύστημα διαχείρισης και ελέγχου των Δράσεων και Έργων του Ταμείου Ανάκαμψης. Τροποποίηση απόφασης

Αριθμ. 108657 ΕΞ 2025

ΦΕΚ B' 3275/26.06.2025

Τροποποίηση της υπό στοιχεία 119126 ΕΞ 2021/28.09.2021 απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών «Σύστημα διαχείρισης και ελέγχου των Δράσεων και των Έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» (Β’ 4498).

Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τα άρθρα 270 έως και 281 του ν. 4738/2020 «Ρύθμιση οφειλών και παροχή δεύτερης ευκαιρίας και άλλες διατάξεις» (Α’ 207) και ιδίως το άρθρο 271 αυτού.

2. Τον ν. 4820/2021 «Οργανικός Νόμος του Ελεγκτικού Συνεδρίου και άλλες ρυθμίσεις» (Α’ 130) και ιδίως το άρθρο 189 αυτού.

3. Τον ν. 4822/2021 «Κύρωση της Σύμβασης Χρηματοδότησης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ελληνικής Δημοκρατίας, της Δανειακής Σύμβασης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ελληνικής Δημοκρατίας και των Παραρτημάτων τους και άλλες διατάξεις για το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» (Α’ 135) και ιδίως το άρθρο τρίτο αυτού.

4. Τον ν. 5101/2024 «Κύρωση του Προσαρτήματος στη Σύμβαση Χρηματοδότησης του Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκπροσωπούμενης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και της Ελληνικής Δημοκρατίας και του παραρτήματός του και του Προσαρτήματος στη Δανειακή Σύμβαση του Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκπροσωπούμενης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και της Ελληνικής Δημοκρατίας και των παραρτημάτων του» (Α’ 53).

5. Τα άρθρα 82 και 83 του ν. 4864/2021 «Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις, δημιουργία πλαισίου για τις εταιρείες τεχνοβλαστούς και άλλες επείγουσες διατάξεις για την ανάπτυξη» (Α’ 237).

6. Τον ν. 4412/2016 «Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών (προσαρμογή στις Οδηγίες 2014/24/ΕΕ και 2014/25/ΕΕ)» (Α’ 147).

7. Τον ν. 4413/2016 «Ανάθεση και εκτέλεση συμβάσεων παραχώρησης Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/23/ ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26ης Φεβρουαρίου 2014 σχετικά με την ανάθεση συμβάσεων παραχώρησης (ΕΕ L 94/1/28.03.2014) και άλλες διατάξεις» (Α’ 148).

8. Τον ν. 3389/2005 «Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα» (Α’ 232).

9. Τον ν. 4152/2013 «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής των νόμων 4046/2012, 4093/2012 και 4127/2013» (Α’ 107) και ιδίως τις υποπαρ. Β.2 έως Β.11 της παρ. Β του άρθρου πρώτου αυτού.

10. Τον ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση Οδηγίας 2011/85/ ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α’ 143).

11. Τον ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133).

12. Το άρθρο 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019.

13. Την από 13 Ιουλίου 2021 εκτελεστική απόφαση του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την έγκριση της αξιολόγησης του σχεδίου ανάκαμψης και ανθεκτικότητας για την Ελλάδα (ST 10152/21, ST 10152/21 ADD 1).

14. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2021/241 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 12ης Φεβρουαρίου 2021 για τη θέσπιση του μηχανισμού ανάκαμψης και ανθεκτικότητας (L 57).

15. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2021/240 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 10ης Φεβρουαρίου 2021 για τη θέσπιση Μέσου Τεχνικής Υποστήριξης (L 57).

16. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2023/435 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Φεβρουαρίου 2023 για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/241 όσον αφορά τα κεφάλαια για το REPowerEU στα σχέδια ανάκαμψης και ανθεκτικότητας και για την τροποποίηση των Κανονισμών (ΕΕ) 1303/2013, (ΕΕ) 2021/1060 και (ΕΕ) 2021/1755 και της Οδηγίας 2003/87/ΕΚ.

17. Τον Κανονισμό (ΕΕ, Ευρατόμ) 2018/1046 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 18ης Ιουλίου 2018 σχετικά με τους δημοσιονομικούς κανόνες που εφαρμόζονται στον γενικό προϋπολογισμό της Ένωσης, την τροποποίηση των Κανονισμών (ΕΕ) αριθ. 1296/2013, (ΕΕ) αριθ. 1301/2013, (ΕΕ) αριθ. 1303/2013, (ΕΕ) αριθ. 1304/2013, (ΕΕ) αριθ. 1309/2013, (ΕΕ) αριθ. 1316/2013, (ΕΕ) αριθ. 223/2014, (ΕΕ) αριθ. 283/2014 και της υπ’ αρ. 541/2014/ΕΕ απόφασης και για την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΕ, Ευρατόμ) 966/2012 (L 193).

18. Το π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α’ 181).

19. Το π.δ. 77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και μετονομασία Υπουργείων - Σύσταση, κατάργηση και μετονομασία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων» (Α’ 130).

20. Το π.δ. 79/2023 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 131).

21. Το π.δ. 82/2023 «Μετονομασία Υπουργείου - Σύσταση και μετονομασία Γενικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων και θέσεων προσωπικού - Τροποποίηση και συμπλήρωση του π.δ. 77/2023 (Α’ 130) - Μεταβατικές διατάξεις» (Α’ 139).

22. Την υπό στοιχεία Y12/07.07.2023 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Νικόλαο Παπαθανάση» (Β’ 4403).

23. Την υπ’ αρ. 134453/23.12.2015 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Οικονομικών «Ρυθμίσεις για τις πληρωμές των δαπανών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων - ΠΔΕ (Τροποποίηση και αντικατάσταση της κοινής υπουργικής απόφασης 46274/26.09.2014 (ΦΕΚ 2573/τ.Β’)» (Β’ 2857).

24. Την υπ’ αρ. 35259/24.03.2021 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Σύσταση και Λειτουργία Λογαριασμού για την εθνική χρηματοδότηση των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης» (Β’ 1197).

25. Την υπό στοιχεία 119126 ΕΞ 2021/28.9.2021 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών «Σύστημα διαχείρισης και ελέγχου των Δράσεων και των Έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» (Β’ 4498), όπως τροποποιήθηκε με τις υπό στοιχεία 52415 ΕΞ 2022/19.4.2022 (Β’ 1927), 188159 ΕΞ 2022/21.12.2022 (Β’ 6973) και 66734 ΕΞ 2024/14.5.2024 (Β’ 2786) όμοιες αποφάσεις.

26. Την υπό στοιχεία 120535 ΕΞ 2021/30.09.2021 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών «Κριτήρια αξιολόγησης της επιλεξιμότητας των επενδυτικών σχεδίων που χρηματοδοτούνται με δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» (Β’ 4521).

27. Την υπό στοιχεία 120536 ΕΞ 2021/30.09.2021 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών «Kαθορισμός της διαδικασίας διάθεσης κεφαλαίων στα πιστωτικά ιδρύματα, των όρων και προϋποθέσεων της διαδικασίας χορήγησης των δανείων στις επιχειρήσεις, εξειδίκευση των κριτηρίων και του τρόπου ελέγχου της επιλεξιμότητας των επενδύσεων που χρηματοδοτούνται με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και ορισμός της διαδικασίας, των όρων και των κριτηρίων ανάθεσης σε αξιολογητές των επιλεξιμοτήτων των επενδυτικών σχεδίων» (Β’ 4522).

28. Την υπό στοιχεία 71693 ΕΞ 2023/09.05.2023 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών «Διαδικασίες επιβολής δημοσιονομικών διορθώσεων αχρεωστήτως ή παρανόμως καταβληθέντων ποσών από πόρους του κρατικού προϋπολογισμού στο πλαίσιο Δράσεων και Έργων που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» (Β’ 3079).

29. Την υπό στοιχεία 114549 ΕΞ 2023/01.08.2023 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «Διορισμός Διοικητή της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού Ταμείου Ανάκαμψης» (ΥΟΔΔ 775).

30. Την ανάγκη απλοποίησης ορισμένων πτυχών του Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν καθυστερήσεις στην υλοποίηση των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης.

31. Την υπό στοιχεία 108619 ΕΞ 2025/20.06.2023 εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, σύμφωνα με την οποία από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.

32. Το γεγονός ότι οι διατάξεις της παρούσας δεν αφορούν σε διοικητική διαδικασία για την οποία υπάρχει υποχρέωση καταχώρισης στο ΕΜΔΔ - ΜΙΤΟΣ,

αποφασίζουμε:

Τροποποιούμε την υπό στοιχεία 119126 ΕΞ 2021/ 28.09.2021 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών «Σύστημα διαχείρισης και ελέγχου των Δράσεων και των Έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» (Β’ 4498), ως εξής:

1. Η παρ. 1 του άρθρου 5 αντικαθίσταται, ως εξής:

«1. Για την παρακολούθηση των ενεργειών ωρίμανσης των Δράσεων και των Έργων που βρίσκονται σε στάδιο πριν τη σύναψη της σύμβασης (ή την έκδοση της εγκριτικής απόφασης, για τις ενισχύσεις) ή την απόφαση υλοποίησης με ίδια μέσα, έως τη συμβασιοποίηση, ο Φορέας υλοποίησης υποβάλλει μέσω του ΟΠΣ ΤΑ, διαμέσου του Υπουργείου Ευθύνης, Δελτίο Ωρίμανσης προς την Υπηρεσία Συντονισμού, στο οποίο περιλαμβάνονται στοιχεία που αφορούν σε ενέργειες που έχουν ήδη υλοποιηθεί και ενημέρωση για τις ενέργειες που υπολείπονται, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα αναλυτικώς στο Εγχειρίδιο Διαδικασιών. Η υποβολή Δελτίου Ωρίμανσης γίνεται τακτικά, ανά τρίμηνο, καθώς και κάθε φορά που μία ενέργεια αλλάζει στάδιο ή όταν μια ενέργεια δεν επιτυγχάνεται εντός της προβλεπόμενης χρονικής προθεσμίας, προκειμένου να δηλωθεί η νέα εκτιμώμενη ημερομηνία ολοκλήρωσής της, ή και όταν προκύπτει πρόβλημα ή εμπλοκή στην υλοποίησή της.»

2. Η παρ. 2 του άρθρου 5 αντικαθίσταται, ως εξής:

«2. Ο Φορέας υλοποίησης υποβάλλει στην Υπηρεσία Συντονισμού το σχέδιο της διακήρυξης και των τευχών του διαγωνισμού, εν γένει, για την ανάθεση δημοσίων συμβάσεων, όπως ορίζονται στον ν. 4412/2016 (Α’ 147) και έχουν εκτιμώμενη αξία ανώτερη από τα όρια των άρθρων 5 και 235 του ιδίου νόμου, ή μέσω συμβάσεων παραχώρησης, όπως ορίζονται στον ν. 4413/2016 (Α’ 148) και έχουν εκτιμώμενη αξία ανώτερη από τα όρια του άρθρου 1 του ίδιου νόμου ή μέσω συμβάσεων σύμπραξης, όπως ορίζονται στον ν. 3389/2005 (Α’ 232), καθώς επίσης και το σχέδιο της προκήρυξης καθεστώτος ενισχύσεων ή της πράξης χορήγησης μεμονωμένης κρατικής ενίσχυσης ή της πρόσκλησης για την επιλογή τελικών αποδεκτών φυσικών προσώπων ή τελικών αποδεκτών που υλοποιούν τα έργα τους μέσω ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων. Η Υπηρεσία Συντονισμού εξετάζει τα παραπάνω, σύμφωνα με τα αναλυτικά οριζόμενα στο Εγχειρίδιο Διαδικασιών, ιδίως ως προς τη συμβατότητα του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου, του χρονοδιαγράμματος και των Οροσήμων και Στόχων της Δράσης ή του Έργου με το ΕΣΑΑ και την Απόφαση Ένταξης, καθώς και ως προς τη συμφωνία των σχεδίων με το ισχύον εθνικό και ενωσιακό δίκαιο και εκδίδει τη σύμφωνη γνώμη της για την έκδοση των οικείων πράξεων. Για την εκτέλεση των ανωτέρω η Υπηρεσία Συντονισμού δύναται να επικουρείται στο έργο της από εξωτερικούς εμπειρογνώμονες.»

3. Η παρ. 6 του άρθρου 5 αντικαθίσταται, ως εξής:

«6. Σε Έργα που υλοποιούνται μέσω της ανάθεσης συμβάσεων, ο Φορέας υλοποίησης, πριν την υπογραφή κάθε σύμβασης, καταχωρεί στο ΟΠΣ ΤΑ τα στοιχεία ταυτότητας αυτής (όπως ιδίως, τίτλος σύμβασης, αξία, ανάδοχος, διαδικασία ανάθεσης) προκειμένου να αξιολογηθεί από την Υπηρεσία Συντονισμού η ανάγκη διενέργειας εκ των προτέρων ελέγχου (ex-ante check) της μη σύγκρουσης συμφερόντων κατά τη διαδικασία ανάθεσης, σύμφωνα με το άρθρο 10 και τα αναλυτικά οριζόμενα στο Εγχειρίδιο Διαδικασιών.

Ειδικά, για τα Έργα που υλοποιούνται μέσω της ανάθεσης συμβάσεων της παρ. 2, πριν την υπογραφή της σύμβασης, ο Φορέας υλοποίησης υποβάλλει στην Υπηρεσία Συντονισμού, μέσω του ΟΠΣ ΤΑ, το σχέδιο της σύμβασης, συνοδευόμενο με τα απαραίτητα έγγραφα. Η Υπηρεσία Συντονισμού εξετάζει τη συμφωνία της διαδικασίας ανάθεσης με το ισχύον εθνικό και ενωσιακό δίκαιο, καθώς και τη συμβατότητα του σχεδίου της σύμβασης με το ΕΣΑΑ, την Απόφαση Ένταξης και τη διακήρυξη, σύμφωνα με τα αναλυτικά οριζόμενα στο Εγχειρίδιο Διαδικασιών, και εκδίδει τη σύμφωνη γνώμη της για την υπογραφή της σύμβασης. Για την εκτέλεση των ανωτέρω η Υπηρεσία Συντονισμού δύναται να επικουρείται στο έργο της από εξωτερικούς εμπειρογνώμονες.»

4. Η παρ. 7 του άρθρου 5 αντικαθίσταται, ως εξής:

«7. Ο Φορέας υλοποίησης δύναται να τροποποιεί τις συμβάσεις, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Για την διατήρηση της χρηματοδότησης της τροποποιούμενης σύμβασης από πόρους του ΤΑΑ, το περιεχόμενο αυτής πρέπει να παραμένει συμβατό με τα οριζόμενα στην ισχύουσα κατά τον χρόνο τροποποίησης της σύμβασης, Απόφαση Ένταξης. Σε κάθε περίπτωση, ο Φορέας υλοποίησης καταχωρίζει αμελλητί στο ΟΠΣ ΤΑ τα στοιχεία της τροποποιηθείσας σύμβασης, σύμφωνα με την παρ. 9 του παρόντος.».

5. Προστίθεται παράγραφος 7Α στο άρθρο 5, ως εξής:

«7A. Για τις τροποποιούμενες συμβάσεις, η συνολική αξία των οποίων υπερβαίνει τα όρια των άρθρων 5 και 235 του ν. 4412/2016 (Α’ 147), ο Φορέας υλοποίησης υποβάλλει στην Υπηρεσία Συντονισμού, μέσω του ΟΠΣ ΤΑ, σχέδιο απόφασης τροποποίησης, συνοδευόμενο από τα απαραίτητα έγγραφα, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Εγχειρίδιο Διαδικασιών. Η Υπηρεσία Συντονισμού, εφαρμόζοντας Μεθοδολογία Αξιολόγησης Κινδύνων και σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Εγχειρίδιο Διαδικασιών, εξετάζει το σχέδιο της απόφασης τροποποίησης σύμφωνα με την παρ. 6 του παρόντος και εκδίδει σύμφωνη γνώμη για την τροποποίηση.».

6. Η παρ. 8 του άρθρου 5 αντικαθίσταται, ως εξής:

«8. Η εξέταση που διενεργεί η Υπηρεσία Συντονισμού σύμφωνα με τις παρ. 2, 3, 4, 6 και 7Α λαμβάνει χώρα για κάθε Έργο που υλοποιείται μέσω δημόσιας σύμβασης ή σύμβασης παραχώρησης με εκτιμώμενη αξία μεγαλύτερη των κατώτατων ορίων των άρθρων 5 και 235 του ν. 4412/2016 και του άρθρου 1 του ν. 4413/2016, αντίστοιχα, ή σύμβασης σύμπραξης.».

7. Η παρ. 9 του άρθρου 5 αντικαθίσταται, ως εξής:

«9. Μετά την υπογραφή της σύμβασης ή της τροποποίησης αυτής, (ή την έκδοση εγκριτικής απόφασης στην περίπτωση των ενισχύσεων), ο Φορέας υλοποίησης καταχωρίζει αμελλητί στο ΟΠΣ ΤΑ τα στοιχεία της σύμβασης ή της εγκριτικής απόφασης, κατά περίπτωση, συνοδευόμενα από αντίγραφα της υπογραφείσας σύμβασης, ή της τροποποίησης αυτής, (ή της εγκριτικής απόφασης), και όλων των συνοδευτικών εγγράφων.

Ειδικά, αναφέρεται η υποχρέωση του Φορέα Υλοποίησης για την αξιόπιστη συλλογή και καταχώριση, με βάση τα αναλυτικά οριζόμενα στο Εγχειρίδιο Διαδικασιών, των δεδομένων του άρθρου 22.2.δ.i) έως iii) του Κανονισμού του ΤΑΑ. Οι πραγματικοί δικαιούχοι του αποδέκτη των κονδυλίων ή του αναδόχου προσδιορίζονται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 3 σημείο 6 της Οδηγίας (ΕΕ) 2015/849 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και ενσωματώθηκε στην παρ. 17 του άρθρου 3 του ν. 4557/2018 (Α’ 139), ως ισχύει.»

8. Οι παρ. 10 και 11 του άρθρου 5 αντικαθίστανται, ως εξής:

«10. Ο Φορέας υλοποίησης του Έργου υποχρεούται να ενημερώνει ανά τρίμηνο το ΟΠΣ ΤΑ για την πρόοδο υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του Έργου, και σε κάθε περίπτωση πριν την υποβολή δελτίου επίτευξης οροσήμου/στόχου πληρωμής για την σχετιζόμενη δράση.

11. Ο Φορέας υλοποίησης παρακολουθεί την πρόοδο υλοποίησης των Έργων και λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποφυγή πιθανών καθυστερήσεων αυτών και ενημερώνει το ΟΠΣ ΤΑ.»

9. Η παρ. 6 του άρθρου 15 αντικαθίσταται, ως εξής:

«6. Η διάρκεια υλοποίησης μιας Δράσης/Έργου αφορά στην απαραίτητη χρονική περίοδο για την ολοκλήρωση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου αυτής/αυτού, σύμφωνα με την Απόφαση Ένταξης».

Κατά τα λοιπά ισχύει η υπό στοιχεία 119126 ΕΞ 2021/28.09.2021 (Β’ 4498) απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών.

Η απόφαση αυτή ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 20 Ιουνίου 2025

Ο Αναπληρωτής Υπουργός
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!