Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Υπουργείο Εργασίας

Κ.Υ.Α. 110291/2023 Επιχορήγηση επιχειρήσεων για την απασχόληση ανέργων. Τροποποίηση απόφασης

Αριθμ. 110291

ΦΕΚ B' 7128/18.12.2023

Τροποποίηση της υπ’ αρ. 90097/29-09-2022 κοινής υπουργικής απόφασης: «A. Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση 3.000 ανέργων που ανήκουν σε δύσκολα εξυπηρετήσιμες πληθυσμιακές ομάδες. Β. Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση 7.000 ανέργων που αντιμετωπίζουν εμπόδια στην ένταξη ή επανένταξή τους στην αγορά εργασίας» (Β’ 5106).

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Το άρθρο 29 του ν. 1262/1982 «Για την παροχή κινήτρων ενίσχυσης της Οικονομικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης της Χώρας και τροποποίηση συναφών διατάξεων» (Α’ 70) και ιδίως την παρ. 1.

2. Την παρ. 6 του άρθρου 10 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999, Α’ 45).

3. Τον ν. 2956/2001 «Αναδιάρθρωση ΟΑΕΔ και άλλες διατάξεις» (Α’ 258).

4. Τον ν. 3469/2006 «Εθνικό Τυπογραφείο, Εφημερίς της Κυβερνήσεως και λοιπές διατάξεις» (Α’ 131).

5. Τον ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α’ 143).

6. Το άρθρο 23 του ν. 4488/2017 «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις Δημοσίου και λοιπές ασφαλιστικές διατάξεις, ενίσχυση της προστασίας των εργαζομένων, δικαιώματα ατόμων με αναπηρίες και άλλες διατάξεις» (Α’ 137).

7. Τον ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133).

8. Τον ν. 4624/2019 «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 και άλλες διατάξεις» (Α’ 137).

9. Τον ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) - Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις» (Α’ 184).

10. Τον ν. 4765/2021 «Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) και λοιπές διατάξεις» (Α’ 6) και ιδίως την περ. ιζ της παρ. 2 του άρθρου 2.

11. Τον ν. 4772/2021 «Διενέργεια Γενικών Απογραφών έτους 2021 από την Ελληνική Στατιστική Αρχή, επείγουσες ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, επείγουσες δημοσιονομικές και φορολογικές ρυθμίσεις και άλλες διατάξεις» (Α’ 17), ιδίως τις διατάξεις του άρθρου 42 αυτού, περί της διαδικασίας ένταξης και χρηματοδότησης από το ΠΔΕ έργων χρηματοδοτούμενων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της ΕΕ.

12. Τον ν. 4822/2021 «Κύρωση της Σύμβασης Χρηματοδότησης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ελληνικής Δημοκρατίας, της Δανειακής Σύμβασης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ελληνικής Δημοκρατίας και των Παραρτημάτων τους και άλλες διατάξεις για το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» (Α’ 135).

13. Τον ν. 4921/2022 «Δουλειές Ξανά: Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις» (Α’ 75).

14. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων).

15. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 1407/2013 της Επιτροπής της 18ης Δεκεμβρίου 2013 σχετικά με την εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (ΕΕ L 352/24-12-2013).

16. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 651/2014 της Επιτροπής της 17ης Ιουνίου 2014 για την κήρυξη ορισμένων κατηγοριών ενισχύσεων ως συμβατών με την εσωτερική αγορά κατ’ εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης (Ο.J. EE L 187/1 της 26.6.2014) όπως έχει τροποποιηθεί με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2023/1315 της Επιτροπής της 23ης Ιουνίου 2023 (EE L 167/1 της 30.06.2023).

17. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2021/241 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 12ης Φεβρουαρίου 2021 για τη θέσπιση του μηχανισμού ανάκαμψης και ανθεκτικότητας (L 57/17).

18. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2021/240 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 10ης Φεβρουαρίου 2021 για τη θέσπιση Μέσου Τεχνικής Υποστήριξης (L 57/1).

19. Την από 13 Ιουλίου 2021 εκτελεστική απόφαση του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την έγκριση της αξιολόγησης του σχεδίου ανάκαμψης και ανθεκτικότητας για την Ελλάδα (ST 10152/21, ST 10152/21 ADD 1).

20. Το άρθρο 90 του κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» (Α’ 98), όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).

21. Την παρ. 2 του άρθρου 12 του π.δ. 80/2016 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους διατάκτες» (Α’ 145).

22. Το π.δ. 134/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης» (Α’ 168).

23. Το π.δ. 142/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομικών» (Α’ 181).

24. Το π.δ. 77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και μετονομασία Υπουργείων - Σύσταση, κατάργηση και μετονομασία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων» (Α’ 130).

25. Το π.δ. 79/2023 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 131).

26. Το π.δ. 82/2023 «Μετονομασία Υπουργείου - Σύσταση και μετονομασία Γενικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων και θέσεων προσωπικού - Τροποποίηση και συμπλήρωση του π.δ. 77/2023 (Α’ 130) - Μεταβατικές Διατάξεις» (Α’ 139).

27. Την υπό στοιχεία Υ 12/7-7-2023 απόφαση Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Νικόλαο Παπαθανάση» (Β’ 4403).

28. Την υπό στοιχεία 59886/ΕΥΚΕ913/11-6-2020 απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Οικονομικών με θέμα: «Λειτουργία του Πληροφοριακού Συστήματος Σώρευσης Κρατικών Ενισχύσεων Ήσσονος Σημασίας» (Β’ 2417 και Β’ 3968).

29. Την υπό στοιχεία 119126EΞ2021/28.09.2021 υπουργική απόφαση «Σύστημα διαχείρισης και ελέγχου των Δράσεων και των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» (Β’ 4498).

30. Την υπ’ αρ. 58118/15-7-2016 απόφαση της Διοικήτριας του ΟΑΕΔ, με την οποία συστάθηκαν Γραφεία Παρακολούθησης των Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης στα ΚΠΑ 2.

31. Την υπ’ αρ. 635/8-3-2016 απόφαση του ΔΣ του ΟΑΕΔ «Νέος Κανονισμός Εκδίκασης Ενδικοφανών Προσφυγών του ΟΑΕΔ» (Β’ 1708).

32. Την υπ’ αρ. 353/7-2-2017 απόφαση του ΔΣ του ΟΑΕΔ περί «Ορισμού μελών στις Επιτροπές Εκδίκασης Ενδικοφανών Προσφυγών (ΕΠ.ΕΚ.ΕΠ.) του ΟΑΕΔ» (Β’ 883).

33. Την υπό στοιχεία 120141 ΕΞ 2021/30.09.2021 (ΑΔΑ: 6ΝΞ3Η-ΨΘ0) απόφαση του Διοικητή της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού Ταμείου Ανάκαμψης περί Έγκρισης του Εγχειριδίου Διαδικασιών του Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου του Ταμείου Ανάκαμψης.

34. Την υπό στοιχεία ΓΝ 019/2022 γνωμοδότηση (ΑΠ: 22151 ΕΞ 2022/17-02-2022) της Κεντρικής Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων του Υπουργείου Οικονομικών.

35. Την υπό στοιχεία 144638 ΕΞ 2021/17-11-2021 (ΑΔΑ: 6Τ5ΡΗ-03Ι) απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, όπως τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία 139229 ΕΞ 2022/27-9-2022 (ΑΔΑ: ΨΚ7ΨΗ-ΡΞ6) όμοιά της.

36. Τις υπ’ αρ. 38581/12-4-2022 (ΑΔΑ: 6ΚΘΦ46ΜΤΛΡΧΥ1) και 92906/28-9-2022 (ΑΔΑ: ΨΛΛΒ46ΜΤΛΡ-ΠΜ7) αποφάσεις του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων περί ένταξης του έργου 2021ΤΑ03400006 στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) 2022, στη ΣΑΤΑ 034.

37. Την υπό στοιχεία 46058 ΕΞ 2022/ΥΠΟΙΚ 6-4-2022 (ΑΔΑ:647ΤΗ-ΨΨ4) απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών περί σύμφωνης γνώμης προέγκρισης πίστωσης έτους 2022 σε έργα της ΣΑΤΑ 034 στο ΠΔΕ του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων που εντάσσονται στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με Κωδικούς ΟΠΣ ΤΑ 5149171, 5150092, 5150094, 5150507, 5149170, 5150752, 5157226, 5158526.

38. Την παρ. 7 του άρθρου 8, την παρ. 5 του άρθρου 9 και το άρθρο 28 του ν. 4251/2014 «Κώδικας Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ένταξης και λοιπές διατάξεις» (Α’ 80).

39. Την υπ’ αρ. 90097/29-09-2022 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «A. Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση 3.000 ανέργων που ανήκουν σε δύσκολα εξυπηρετήσιμες πληθυσμιακές ομάδες. Β. Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση 7.000 ανέργων που αντιμετωπίζουν εμπόδια στην ένταξη ή επανένταξή τους στην αγορά εργασίας» (Β’ 5106), όπως έχει τροποποιηθεί με την υπ’ αρ. 25300/ 9-032023 όμοιά της (Β’ 1602).

40. Την υπ’ αρ. 2091/30-05-2023 απόφαση του ΔΣ της Δ.ΥΠ.Α.

41. Την υπ’ αρ. 73850/10-8-2023 εισήγηση της Προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.

42. Την ανάγκη ενδυνάμωσης των ευκαιριών πρόσληψης των ευπαθών κοινωνικών ομάδων των προγραμμάτων επιχορήγησης επιχειρήσεων.

43. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται επιπλέον δαπάνη στον κρατικό προϋπολογισμό και στον Προϋπολογισμό της Δ.ΥΠ.Α. πέραν αυτής που έχει προβλεφθεί στην υπ’ αρ. 90097/29-09-2022 (Β’ 5106) κοινή υπουργική απόφαση,

αποφασίζουμε:

Την τροποποίηση της υπ’ αρ. 90097/29-09-2022 κοινής υπουργικής απόφασης με τίτλο:

«A. Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση 3.000 ανέργων που ανήκουν σε δύσκολα εξυπηρετήσιμες πληθυσμιακές ομάδες. Β. Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση 7.000 ανέργων που αντιμετωπίζουν εμπόδια στην ένταξη ή επανένταξή τους στην αγορά εργασίας» (Β’ 5106) όπως ισχύει, ως ακολούθως:

Α. Επί του Κεφαλαίου Α:

1. Η έκτη υποπαρ. της παρ. 8Β του άρθρου 2 του Κεφαλαίου Α αντικαθίσταται ως εξής:

«Σύμφωνα με την περ. (ιε) της παρ. 1 του άρθρου 4 του Κανονισμού (ΕΕ) 651/2014 της Επιτροπής, οι ενισχύσεις για την πρόσληψη εργαζομένων σε μειονεκτική θέση δεν πρέπει να υπερβαίνουν τα 5,5 εκατ. ευρώ ανά έτος ανά επιχείρηση. Σύμφωνα με το άρθρο 4 παρ. 1 περ. (ιστ) του ανωτέρω Κανονισμού, οι ενισχύσεις για την απασχόληση εργαζομένων με αναπηρία υπό μορφή επιδότησης μισθού, δεν πρέπει να υπερβαίνουν τα 11 εκατ. ευρώ ανά έτος ανά επιχείρηση. Τα ανωτέρω όρια δεν επιτρέπεται να καταστρατηγούνται με τον τεχνητό διαχωρισμό των καθεστώτων ενισχύσεων (παρ. 2 του άρθρου 4 του ΓΚΑΚ).».

2. Η περ. α) της παρ. 3 του άρθρου 4 του Κεφαλαίου Α αντικαθίσταται ως εξής:

«α) Δεν μπορούν να υποδειχθούν ως άνεργοι σε επιχειρήσεις άτομα που κατά το τελευταίο 24μηνο, πριν από την ημερομηνία υποβολής αίτησης υπαγωγής στο πρόγραμμα είχαν απασχοληθεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο στην ίδια επιχείρηση.

Κατ’ εξαίρεση, είναι δυνατή η υπαγωγή των ιδίων ατόμων, εφόσον πρόκειται για άτομα με αναπηρία.».

3. Η υποπαρ. 3 του παρ. Β) του άρθρου 5 του Κεφαλαίου Α αντικαθίσταται ως εξής:

«3. Δημόσια ΔαπάνηΔιάρκεια υλοποίησης:

Η συνολική διάρκεια της επιχορήγησης του προγράμματος ορίζεται στους είκοσι τέσσερις (24) μήνες. Οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να διατηρήσουν τις επιχορηγούμενες θέσεις για οκτώ (8) επιπλέον μήνες μετά τη λήξη του χρονικού διαστήματος της επιχορήγησης.

Το ανώτατο ποσό επιχορήγησης που μπορεί να λάβει μία επιχείρηση για κάθε ωφελούμενο, ανάλογα με την κατηγορία στην οποία ανήκει, διαμορφώνεται ως ακολούθως:

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΥ ΣΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΙΚΗ ΘΕΣΗ 16.800 ευρώ [24ΜΗΝΕΣ x 700ευρώ],

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΥ με Αναπηρία 16.800 ευρώ [24ΜΗΝΕΣ x 700 ευρώ].

Σύμφωνα με την περ. (ιε) της παρ. 1 του άρθρου 4 του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 651/2014 της Επιτροπής, οι ενισχύσεις για την πρόσληψη εργαζομένων σε μειονεκτική θέση δεν πρέπει να υπερβαίνουν τα 5,5 εκατ. ευρώ ανά επιχείρηση, ανά έτος. Σύμφωνα με την περ. (ιστ) της παρ. 1 του άρθρου 4 του ανωτέρω Κανονισμού, οι ενισχύσεις για την απασχόληση εργαζομένων με αναπηρία υπό μορφή επιδότησης μισθού, δεν πρέπει να υπερβαίνουν τα 11 εκατ. ευρώ ανά επιχείρηση, ανά έτος. Τα ανωτέρω όρια δεν επιτρέπεται να καταστρατηγούνται με τον τεχνητό διαχωρισμό των καθεστώτων ενισχύσεων (παρ. 2 του άρθρου 4 του ΓΚΑΚ). Στον ως άνω έλεγχο ορίων μεμονωμένων κοινοποιήσεων αθροίζονται και οι ενισχύσεις που έχει λάβει η επιχειρηματική μονάδα στο σύνολο της. Οι συνδεδεμένες με την αιτούσα επιχειρήσεις ανήκουν στην ίδια επιχειρηματική μονάδα.».

Β. Επί του Κεφαλαίου Β:

4. Η πέμπτη υποπαρ. της παρ. 8Β του άρθρου 2 του Κεφαλαίου Β αντικαθίσταται ως εξής:

«Σύμφωνα με την περ. (ιε) της παρ. 1 του άρθρου 4 του Κανονισμού (ΕΕ) 651/2014 της Επιτροπής, οι ενισχύσεις για την πρόσληψη εργαζομένων σε μειονεκτική θέση δεν πρέπει να υπερβαίνουν τα 5,5 εκατ. ευρώ ανά έτος ανά επιχείρηση. Το ανωτέρω όριο δεν επιτρέπεται να καταστρατηγείται με τον τεχνητό διαχωρισμό των καθεστώτων ενισχύσεων (παρ. 2 του άρθρου 4 του ΓΚΑΚ).».

5. Το στοιχείο i. της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 4 του Κεφαλαίου Β αντικαθίσταται ως εξής:

«i. άνεργες μητέρες, οι οποίες επιστρέφουν στην αγορά εργασίας μετά την ανατροφή των παιδιών τους και έχουν τουλάχιστον ένα τέκνο έως 15 (δεκαπέντε) ετών και εξάμηνη ανεργία,».

6. Το στοιχείο i. της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 4 του Κεφαλαίου Β αντικαθίσταται ως εξής:

«i. άνεργες μητέρες οι οποίες επιστρέφουν στην αγορά εργασίας μετά την ανατροφή των παιδιών τους και έχουν τουλάχιστον ένα τέκνο έως 15 (δεκαπέντε) ετών και εξάμηνη ανεργία.».

7. Το στοιχείο i. της παρ. 2 του άρθρου 4 του Κεφαλαίου Β ως εξής:

«i. Οι άνεργες μητέρες οι οποίες επιστρέφουν στην αγορά εργασίας μετά την ανατροφή των παιδιών τους και έχουν τουλάχιστον ένα τέκνο έως 15 (δεκαπέντε) ετών, να είναι εγγεγραμμένες στο μητρώο ανέργων των υπηρεσιών της Δ.ΥΠ.Α. για χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών και άνω.».

8. Η περ. α) της παρ. 3 του άρθρου 4 του Κεφαλαίου Β αντικαθίσταται ως εξής:

«α) Δεν μπορούν να υποδειχθούν ως άνεργοι σε επιχειρήσεις άτομα που κατά το τελευταίο 24μηνο, πριν από την ημερομηνία υποβολής αίτησης υπαγωγής στο πρόγραμμα από την επιχείρηση, είχαν απασχοληθεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο στην ίδια επιχείρηση.».

9. Το στοιχείο i. της περ. 1.1 της υποπαρ. 1 της παρ. Α) του άρθρου 5 του Κεφαλαίου Β, αντικαθίσταται ως εξής:

«i. άνεργες μητέρες, οι οποίες επιστρέφουν στην αγορά εργασίας μετά την ανατροφή των παιδιών τους και έχουν τουλάχιστον ένα τέκνο έως 15 (δεκαπέντε) ετών και εξάμηνη ανεργία,».

10. Στο τέλος της υποπαρ. 3 της παρ. Α) του άρθρου 5 του Κεφαλαίου Β προστίθεται νέο εδάφιο ως εξής:

«Μη Επιλέξιμοι τομείς δραστηριότητας των δικαιούχων: Επιχειρήσεις, φορείς, υπηρεσίες και οργανισμοί που διέπονται, όσον αφορά την πρόσληψη του προσωπικού τους, από τις διατάξεις του ν. 2190/1994 (Α’ 28) και του ν. 3812/2009 (Α’ 234).».

11. Το στοιχείο i. της υποπαρ. 1 της παρ. Β) του άρθρου 5 του Κεφαλαίου Β, αντικαθίσταται ως εξής:

«i. άνεργες μητέρες, οι οποίες επιστρέφουν στην αγορά εργασίας μετά την ανατροφή των παιδιών τους και έχουν τουλάχιστον ένα τέκνο έως 15 (δεκαπέντε) ετών και εξάμηνη ανεργία,».

12. Η υποπαρ. 3 της παρ. Β) του άρθρου 5 του Κεφαλαίου Β αντικαθίσταται ως εξής:

«3. Δημόσια Δαπάνη - Διάρκεια Υλοποίησης

Για την πρόσληψη ατόμων που ορίζονται στην υποπαρ. β) της παρ. 1 του άρθρου 4 του παρόντος κεφαλαίου, η συνολική διάρκεια της επιχορήγησης ορίζεται στους δώδεκα (12) μήνες. Οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να διατηρήσουν τις επιχορηγούμενες θέσεις για τέσσερις (4) επιπλέον μήνες μετά τη λήξη του χρονικού διαστήματος της επιχορήγησης.

Το ανώτερο ποσό επιχορήγησης που μπορεί να λάβει μία επιχείρηση για κάθε ωφελούμενο είναι 8.400ευρώ = 12 ΜΗΝΕΣ x 700ευρώ.

Σύμφωνα με την περ. (ιε) της παρ. 1 του άρθρου 4 του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 651/2014 της Επιτροπής, οι ενισχύσεις για την πρόσληψη ωφελουμένων στο πλαίσιο του παρόντος κεφαλαίου δεν πρέπει να υπερβαίνουν τα 5,5 εκατ. ευρώ ετησίως ανά επιχείρηση. Το όριο αυτό δεν επιτρέπεται να καταστρατηγείται με τον τεχνητό διαχωρισμό των καθεστώτων ενισχύσεων, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 4 του ΓΚΑΚ. Στον ως άνω έλεγχο ορίων μεμονωμένων κοινοποιήσεων αθροίζονται και οι ενισχύσεις που έχει λάβει η επιχειρηματική μονάδα στο σύνολο της. Οι συνδεδεμένες με την αιτούσα επιχειρήσεις ανήκουν στην ίδια επιχειρηματική μονάδα.».

Γ. Επί του Κεφαλαίου Γ:

13. Η παρ. 9 του άρθρου 9 του Κεφαλαίου Γ αντικαθίσταται ως εξής:

«9. Η Δ.ΥΠ.Α., για τις ενισχύσεις που χορηγήθηκαν δυνάμει του Κανονισμού (ΕΕ) 651/2014, αποστέλλει στο Τμήμα Κρατικών Ενισχύσεων της Διεύθυνσης Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης προς δημοσίευση στον σχετικό ιστότοπο της Ε.Ε. εντός 6 μηνών από την ημερομηνία χορήγησης της ενίσχυσης, πληροφορίες για κάθε χορήγηση μεμονωμένης ενίσχυσης που υπερβαίνει τις 100.000 ευρώ σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις παρ. 1 και 4 του άρθρου 9 του Κανονισμού (ΕΕ) 651/2014 όπως έχουν τροποποιηθεί από την παρ. 8 του άρθρου 1 του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/1315. Οι αναρτημένες στον σχετικό ιστότοπο πληροφορίες, πρέπει να είναι διαθέσιμες για 10 οικονομικά έτη από την ημερομηνία χορήγησης της τελευταίας μεμονωμένης ενίσχυσης δυνάμει του άρθρου 9 του Κανονισμού (ΕΕ) 651/2014, όπως ισχύει.».

14. Η παρ. Β της υπεύθυνης δήλωσης του ν. 1599/1986 του Παραρτήματος ΙΙ αντικαθίσταται ως εξής:

«Β. Η ενίσχυση που πρόκειται να λάβει η επιχείρηση από το Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση 3.000 ανέργων που ανήκουν σε δύσκολα εξυπηρετήσιμες πληθυσμιακές ομάδες, ή/και Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση 7.000 ανέργων που αντιμετωπίζουν εμπόδια στην ένταξη ή επανένταξή τους στην αγορά εργασίας, αθροιζόμενη με άλλες ενισχύσεις που έχει λάβει η επιχείρηση (καθώς και οι επιχειρήσεις που συνιστούν με την αιτούσα συνδεδεμένη επιχείρηση) με καθεστώς ενίσχυσης το άρθρο 32 ή 33 του Καν. ΕΕ 651/2014, δεν υπερβαίνει το ποσό των 5.500.000 ή 11.000.000 ευρώ αντίστοιχα. Ως ημερομηνία χορήγησης της ενίσχυσης νοείται η ημερομηνία της εγκριτικής απόφασης.».

15. Το Παράρτημα ΙΙΙ (ΠΙΝΑΚΑΣ ΚΠΑ2 με μειωμένη στελέχωση σε Διοικητικό Προσωπικό) και το Παράρτημα V [Ορισμός Προβληματικής επιχείρησης σύμφωνα με το στοιχείο 18 του άρθρου 2 του ΓΚΑΚ 651/2014, όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 2 του άρθρου 1 του Κανονισμού 2023/1315 της 23ης Ιουνίου 2023 (L 167/8 30.06.2023)], αντικαθίστανται ως εξής:

«ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙΙ

ΠΙΝΑΚΑΣ ΚΠΑ2 με μειωμένη στελέχωση σε Διοικητικό Προσωπικό

Α/Α ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΖΕΥΞΗΣ ΚΠΑ2 ΡΟΛΟΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ Ή ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΖΕΥΞΗΣ όπως περιγράφεται στο Οργανόγραμμα της Δ.ΥΠ.Α. ως Ενδιάμεσος Φορέας για τη διαχείριση πράξεων κρατικών ενισχύσεων ΕΣΠΑ 2014-2020, το οποίο θα εφαρμόζεται και για δράσεις απασχόλησης που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (Απόφαση ΔΣ: 2505/57/24.07.2018 όπως ισχύει).
1 ΝΑΞΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΖΕΥΞΗΣ ΚΠΑ2 ΠΑΛΛΗΝΗΣ
2 ΠΑΡΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΖΕΥΞΗΣ ΚΠΑ2 ΠΑΛΛΗΝΗΣ
3 ΘΗΡΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΖΕΥΞΗΣ ΚΠΑ2 ΠΑΛΛΗΝΗΣ
4 ΙΚΑΡΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΖΕΥΞΗΣ ΚΠΑ2 ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ
5 ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΠΑ2 ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΠΟΛΗΣ
6 ΘΑΣΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΠΕΡ/ΚΗ Δ/ΝΣΗ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ
7 ΝΙΓΡΙΤΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΖΕΥΞΗΣ ΚΠΑ2 ΣΕΡΡΩΝ
8 ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΖΕΥΞΗΣ ΚΠΑ2 ΣΕΡΡΩΝ
9 ΔΙΔΥΜΟΤΕΙΧΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΖΕΥΞΗΣ ΚΠΑ2 ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ
10 ΣΑΠΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΖΕΥΞΗΣ ΚΠΑ2 ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
11 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΖΕΥΞΗΣ ΚΠΑ2 ΒΕΡΟΙΑΣ
12 ΑΜΥΝΤΑΙΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΖΕΥΞΗΣ ΚΠΑ2 ΚΟΖΑΝΗΣ
13 ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΖΕΥΞΗΣ ΚΠΑ2 ΛΑΡΙΣΑΣ
14 ΑΛΜΥΡΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΖΕΥΞΗΣ ΚΠΑ2 ΒΟΛΟΥ
15 ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΖΕΥΞΗΣ ΚΠΑ2 ΛΑΜΙΑΣ
16 ΛΕΥΚΙΜΜΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΖΕΥΞΗΣ ΚΠΑ2 ΚΕΡΚΥΡΑΣ
17 ΑΜΦΙΣΣΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΖΕΥΞΗΣ ΚΠΑ2 ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ
18 ΣΗΤΕΙΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΖΕΥΞΗΣ ΚΠΑ2 ΑΛΙΚΑΡΝΑΣΣΟΥ
19 ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΖΕΥΞΗΣ ΚΠΑ2 ΑΛΙΚΑΡΝΑΣΣΟΥ
20 ΚΩΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΖΕΥΞΗΣ ΚΠΑ2 ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ
21 ΧΙΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΖΕΥΞΗΣ ΚΠΑ2 ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
22 ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΖΕΥΞΗΣ ΚΠΑ2 ΡΟΔΟΥ
23 ΖΑΚΥΝΘΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΖΕΥΞΗΣ ΚΠΑ2 ΑΓΡΙΝΙΟΥ
24 ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΖΕΥΞΗΣ ΚΠΑ2 ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
25 ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΖΕΥΞΗΣ ΚΠΑ2 ΑΛΙΚΑΡΝΑΣΣΟΥ

Σημείωση: Σε περίπτωση τροποποίησης του προσωπικού του ΚΠΑ2, ο Πίνακας θα αναπροσαρμόζεται αναλόγως, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου.».

«ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ V

Ορισμός Προβληματικής επιχείρησης σύμφωνα με το στοιχείο 18 του άρθρου 2 του ΓΑΚ 651/2014, όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 2 του άρθρου 1 του Κανονισμού 2023/1315 της 23ης Ιουνίου 2023 (L 167/8 30.06.2023)

Προβληματική επιχείρηση είναι η επιχείρηση για την οποία συντρέχει τουλάχιστον μία από τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

α) εάν πρόκειται για εταιρεία περιορισμένης ευθύνης (πλην ΜΜΕ που δεν έχει συμπληρώσει τριετία από τη σύστασή της ή, όσον αφορά την επιλεξιμότητα για ενίσχυση χρηματοδότησης επιχειρηματικού κινδύνου, ΜΜΕ που πληροί την προϋπόθεση του άρθρου 21 παρ. 3 στοιχείο β) και τα κριτήρια για επενδύσεις χρηματοδότησης επιχειρηματικού κινδύνου κατόπιν ελέγχου με τη δέουσα επιμέλεια από τον επιλεγμένο ενδιάμεσο χρηματοπιστωτικό οργανισμό), όταν έχει απολεσθεί πάνω από το ήμισυ του εγγεγραμμένου εταιρικού της κεφαλαίου λόγω συσσωρευμένων ζημιών. Αυτό ισχύει όταν από την αφαίρεση των συσσωρευμένων ζημιών από τα αποθεματικά (και όλα τα άλλα στοιχεία που θεωρούνται εν γένει μέρος των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας) προκύπτει αρνητικό σωρευτικό ποσό που υπερβαίνει το ήμισυ του εγγεγραμμένου εταιρικού κεφαλαίου. Για την εφαρμογή της παρούσας διάταξης, ο όρος «εταιρεία περιορισμένης ευθύνης» παραπέμπει ιδίως στα είδη εταιρειών που αναφέρονται στο παράρτημα I της οδηγίας 2013/34/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (*) και ο όρος «κεφάλαιο» περιλαμβάνει, ενδεχομένως, κάθε διαφορά από έκδοση εταιρικών μεριδίων υπέρ το άρτιο.

β) εάν πρόκειται για εταιρεία στην οποία τουλάχιστον ορισμένα μέλη έχουν απεριόριστη ευθύνη για τα χρέη της εταιρείας (πλην ΜΜΕ που δεν έχει συμπληρώσει τριετία από τη σύστασή της ή, όσον αφορά την επιλεξιμότητα για ενίσχυση χρηματοδότησης επιχειρηματικού κινδύνου, ΜΜΕ που πληροί την προϋπόθεση του άρθρου 21, παρ. 3 στοιχείο β) και τα κριτήρια για επενδύσεις χρηματοδότησης επιχειρηματικού κινδύνου κατόπιν ελέγχου με τη δέουσα επιμέλεια από τον επιλεγμένο ενδιάμεσο χρηματοπιστωτικό οργανισμό), εφόσον έχει απολεσθεί πάνω από το ήμισυ του κεφαλαίου της, όπως εμφαίνεται στους λογαριασμούς της εταιρείας, λόγω συσσωρευμένων ζημιών. Για τους σκοπούς της παρούσας διάταξης, ο όρος «εταιρεία στην οποία τουλάχιστον ορισμένα μέλη έχουν απεριόριστη ευθύνη για τα χρέη της εταιρείας» παραπέμπει ειδικότερα στα είδη εταιρειών που αναφέρονται στο παράρτημα II της οδηγίας 2013/34/ΕΕ.

γ) εάν πρόκειται για εταιρεία που υπάγεται σε συλλογική πτωχευτική διαδικασία ή πληροί τις προϋποθέσεις του εθνικού δικαίου που τη διέπει όσον αφορά την υπαγωγή της σε συλλογική πτωχευτική διαδικασία μετά από αίτημα των πιστωτών της·

δ) εάν πρόκειται για επιχείρηση που έχει λάβει ενίσχυση διάσωσης και δεν έχει ακόμη αποπληρώσει το δάνειο ή λύσει τη σύμβαση εγγύησης ή που έχει λάβει ενίσχυση αναδιάρθρωσης και υπόκειται ακόμη σε σχέδιο αναδιάρθρωσης·

ε) εάν πρόκειται για άλλη επιχείρηση εκτός ΜΜΕ, εφόσον τα τελευταία δύο έτη:

1) ο δείκτης χρέους προς ίδια κεφάλαια της επιχείρησης είναι υψηλότερος του 7,5 και

2) ο δείκτης κάλυψης χρηματοοικονομικών υποχρεώσεων της επιχείρησης (EBITDA interest coverage ratio) είναι κάτω του 1,0.».

Κατά τα λοιπά ισχύει η υπ’ αρ. 90097/29-09-2022 (Β’ 5106) κοινή υπουργική απόφαση όπως ισχύει.

Η ισχύς της απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 15 Δεκεμβρίου 2023

Οι Υπουργοί

Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ

Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης
ΣΠΥΡΙΔΩΝ - ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!