Στο 9,1% το έλλειμμα του 2011, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και Eurostat
Στο 9,1% διαμορφώθηκε τελικά το έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης για το 2011, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής σε συνεργασία με τη Eurostat.
H ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε τα δημοσιονομικά στοιχεία των ετών 2008‐2011, τα οποία καταρτίστηκαν στο πλαίσιο της Διαδικασίας Υπερβολικού Ελλείμματος (ΔΥΕ), για την πρώτη κοινοποίηση του έτους 2012 και υποβλήθηκαν σε εκπλήρωση των υποχρεώσεων της Ελλάδας στη Eurostat κατ’ εφαρμογήν του Κοινοτικού Κανονισμού (EC) 479/2009, όπως ισχύει.
Η κοινοποίηση καταρτίστηκε σε συνεργασία με τη Eurostat.
Σύμφωνα με προσωρινά στοιχεία από τις πηγές, το έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης για το έτος 2011, όπως υπολογίζεται στο πλαίσιο της ΔΥΕ, εκτιμάται στα 19,6 δισ. ευρώ (9,1% επί του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος), ενώ το ενοποιημένο χρέος της Γενικής Κυβέρνησης στο τέλος του 2011 ανήλθε στα 355,6 δισ. ευρώ, (165,3% επί του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος).
Σε σχέση με τη μέτρηση του Οκτωβρίου, το έλλειμμα του 2009 εμφανίζεται υψηλότερο κατά 0,2% (από 15,6% στο 15,8%) και το έλλειμμα του 2010 υψηλότερο κατά 0,3% στο 10,6% από 10,3%. Ανεβασμένη κατά 0,1% εμφανίζεται και η μέτρηση του χρέους του 2009 (129,4% του ΑΕΠ) και του 2010.
Οι διαφορές μεταξύ των δύο κοινοποιήσεων οφείλονται κυρίως στους παρακάτω λόγους:
Έλλειμμα:
- Η μεταβολή του ελλείμματος των ετών 2009 και 2010 οφείλεται κυρίως στην αλλαγή του τρόπου καταγραφής των συναλλαγών που σχετίζονται με το πρόγραμμα στήριξης των τραπεζών του 2008 από την κυβέρνηση.
Η αλλαγή στην καταγραφή ήταν αναγκαία επειδή διαπιστώθηκε ότι υπήρχε μεγάλη απόκλιση ανάμεσα στις πληρωμές σε ταμειακή βάση και στην καταγραφή σε δεδουλευμένη βάση των συναλλαγών, στο πλαίσιο του προγράμματος στήριξης των τραπεζών.
Η αναθεώρηση αυτή ήταν αποτέλεσμα δύο κυρίως παραγόντων:
Πρώτον, των προμηθειών που καταβάλλουν οι τράπεζες στο κράτος για τις κρατικές εγγυήσεις που παρέχονται σε αυτές για τον διατραπεζικό δανεισμό.
Οι προμήθειες αυτές καταγράφονται πλέον σε δεδουλευμένη βάση και όχι σε ταμειακή όπως στο παρελθόν.
Δεύτερον, των προνομιούχων μετοχών που εκδόθηκαν από τις τράπεζες για το κράτος. Οι μετοχές αυτές αναταξινομήθηκαν στους χρηματοπιστωτικούς λογαριασμούς από την κατηγορία μετοχές στην κατηγορία δάνεια, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο ΕΣΛ 95.
Το 10% εισπρακτέο εισόδημα γι' αυτά τα περιουσιακά στοιχεία έχει τώρα αντίστοιχα αναταξινομηθεί ως τόκοι αντί μερίσματα και έχει καταγραφεί σε δεδουλευμένη βάση.
Η επίπτωση των ανωτέρω αλλαγών στην καταγραφή του ελλείμματος ως ποσοστό του ΑΕΠ είναι 0,2% και για τα δύο έτη 2009 και 2010.
- Οι λοιπές διαφορές σχετικά με το έλλειμμα οφείλονται, ως επί το πλείστον, σε επικαιροποιημένα στοιχεία για τις πληρωτέες υποχρεώσεις, σε αναθεωρημένους λογαριασμούς φορέων της γενικής κυβέρνησης και στις μεταβολές στο μητρώο των φορέων της γενικής κυβέρνησης.
Χρέος:
- Οι αναθεωρήσεις όσον αφορά τα ποσοστά του χρέους οφείλονται κυρίως σε επικαιροποιημένα δεδομένα σχετικά με τα δάνεια που έχουν λάβει οι Οργανισμοί Κοινωνικής Ασφάλισης (ΟΚΑ).
Όπως αναφέρει η ΕΛΣΤΑΤ, η κατάρτιση των στοιχείων ευθυγραμμίζεται πλήρως με τους κανόνες του Ευρωπαϊκού Συστήματος Λογαριασμών (ΕΣΛ) 95. Μετά την προηγούμενη κοινοποίηση ΔΥΕ (Οκτώβριος 2011), υπήρξε συνεχής επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ της Eurostat και της ΕΛΣΤΑΤ, συμπεριλαμβανομένων δύο αποστολών της Eurostat στην Αθήνα.
Συγκεκριμένα, το Νοέμβριο 2011 πραγματοποιήθηκε επίσκεψη της Eurostat με στόχο την επισκόπηση εργασιών για την ενημέρωση του Μητρώου των Φορέων της Γενικής Κυβέρνησης.
Επιπλέον, το Μάρτιο 2012, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη διαλόγου της Eurostat, για την αξιολόγηση της ετοιμότητας και των εργασιών της ΕΛΣΤΑΤ για την πρώτη κοινοποίηση ΔΥΕ 2012 καθώς και την εξέταση των πινάκων της κοινοποίησης ΔΥΕ.
Πηγή: Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης – Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!