Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Κ.Υ.Α. 956/179920/2022 Χορήγηση ενισχύσεων σε αγροτικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις που επλήγησαν από την πανδημία σε όλη την Επικράτεια, στο πλαίσιο της Ανακοίνωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής C(2020) 1863 final/19.3.2020.

Κ.Υ.Α. 956/179920/2022

ΦΕΚ B’ 3348/28.06.2022

Χορήγηση ενισχύσεων σε αγροτικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις που επλήγησαν από την πανδημία σε όλη την Επικράτεια, στο πλαίσιο της Ανακοίνωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής C(2020) 1863 final/19.3.2020.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α) Της παρ. 10 του άρθρου 39 του ν. 2065/1992 «Αναμόρφωση της άμεσης φορολογίας και άλλες διατάξεις» (Α’ 113).

β) Του άρθρου 218 του ν. 4920/2022 (Α’ 74).

γ) Των άρθρων 20, 66, 67 και 77 του ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/Ε.Ε) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α’ 143).

δ) Του άρθρου 11 του ν. 2690/1999 «Κύρωση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις» (Α’ 45).

ε) Του άρθρου 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).

στ) Του άρθρου 36 του ν. 4351/2015 «Βοσκήσιμες γαίες Ελλάδας και άλλες διατάξεις» (Α’ 164).

2. Το π.δ. 97/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων» (Α’ 138).

3. Το π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α’ 181).

4. Το π.δ. 83/2019, «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121).

5. Το π.δ. 62/2020 «Διορισμός Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 155).

6. Το π.δ. 8/2022 «Διορισμός Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων» (Α’ 19).

7. Το π.δ. 80/2016, «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους διατάκτες» (Α’ 145).

8. Την υπό στοιχεία Υ70/30.10.2020 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη» (Β’ 4805).

9. Τα άρθρα 13-29 του ν. 2637/1998 (Α’ 200) περί σύστασης Οργανισμού Πληρωμών κι Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.).

10. Την υπ’ αρ. 271562/08.08.2002 (Β’ 1042) απόφαση του Υπουργού Γεωργίας περί εγκρίσεως του ΟΠΕΚΕΠΕ ως Οργανισμού Πληρωμής από 1-9-2002 .

11. Την υπ’ αρ. C(2020) 1863/19.3.2020 ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (ΕΕ) «Προσωρινό πλαίσιο για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης με σκοπό να στηριχθεί η οικονομία κατά τη διάρκεια της τρέχουσας έξαρσης της νόσου COVID-19», και ιδίως το τμήμα 3.1 (εφεξής Προσωρινό Πλαίσιο).

12. Το σημείο 14 του άρθρου 2 και το Παράρτημα Ι του Κανονισμού (ΕΕ) 702/2014 της Επιτροπής της 25ης Ιουνίου 2014 για την κήρυξη ορισμένων κατηγοριών ενισχύσεων στους τομείς της γεωργίας και δασοκομίας και σε αγροτικές περιοχές συμβιβάσιμων με την εσωτερική αγορά κατ’ εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EE L 193 της 1-7-2014).

13. Το σημείο 18 του άρθρου 2 και το Παράρτημα Ι του Κανονισμού (ΕΕ) 651/2014 της Επιτροπής της 17ης Ιουνίου 2014 για την κήρυξη ορισμένων κατηγοριών ενισχύσεων ως συμβατών με την εσωτερική αγορά κατ’ εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης για την λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EE L 187 της 26-6-2014).

14. Το υπό στοιχεία C (2022) 2165 final/2022 έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περί εγκρίσεως της κρατικής ενίσχυσης SA.102304 (2022/N)-Greece/01-04-2022.

15. Την υπό στοιχεία 59886/ΕΥΚΕ913/11.06.2020 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Λειτουργία του Πληροφοριακού Συστήματος Σώρευσης Ενισχύσεων Ήσσονος σημασίας(ΠΣΣΕΗΣ)» (Β’ 2417).

16. Την υπ’ αρ. 952/179101/27.6.2022 απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «Εκκαθάριση οφειλών δυνάμει της απόφασης 2002/458/ΕΚ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής» (Β’ 3285).

17. Τo υπ’ αρ. 951/179095/28.6.2022 έγγραφο του Υπηρεσιακού Γραμματέα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

18. Την υπ’ αρ. 904/168102/17.06.2022 εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών βάσει της περ. ε’ της παρ. 5 του άρθρου 24 του ν. 4270/2014.

19. Την υπ’ αρ. 906/168393/17.06.2022 εισήγηση της Αποκεντρωμένης Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων του ΥΠΑΑΤ, σύμφωνα με την παρ. 9 του άρθρου 218 του ν. 4920/2022.

20. Την από 22.06.2022 γνωμοδότηση της Κεντρικής Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων (ΚΕΜΚΕ).

21. Το γεγονός ότι η παρατεταμένη διάρκεια της πανδημίας διαμόρφωσε εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες λειτουργίας συνολικά στον πρωτογενή τομέα και προκειμένου, μεταξύ άλλων, να διασφαλιστεί η συνέχιση λειτουργίας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων αλλά και των μεμονωμένων αγροτών, προτείνεται μέτρο στοχευμένης δημόσιας στήριξης ώστε να διατηρηθεί η συνέχιση της οικονομικής τους δραστηριότητας τόσο κατά την διάρκεια της όσο και μετά το κρίσιμο διάστημα μετά από αυτήν.

22. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

Άρθρο 1
Θέσπιση καθεστώτος ενισχύσεων σύμφωνα με το Προσωρινό Πλαίσιο με την υπό στοιχεία SA.102304 απόφαση της ΕΕ.

1. Με την παρούσα θεσπίζεται καθεστώς χορήγησης ενισχύσεων σε αγροτικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις, κατ’ εφαρμογή της υπό στοιχεία SA.102304 (2022/N)Greece/C(2022)2165 final απόφασης της ΕΕ.

2. Δυνητικοί δικαιούχοι της ενίσχυσης είναι οι Αγροτικοί Συνεταιρισμοί όλης της επικράτειας, οι οποίοι έχουν υποστεί σοβαρή μείωση του εισοδήματός τους, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και περιλαμβάνονται στον κατάλογο του εγγράφου του σημείου 17 του προοιμίου.

Άρθρο 2
Ορισμοί

Για τους σκοπούς της παρούσας, ισχύουν οι ακόλουθοι ορισμοί:

1. Προβληματική επιχείρηση: η επιχείρηση για την οποία συντρέχει τουλάχιστον μία από τις προϋποθέσεις που ορίζονται στο σημείο 14 του άρθρου 2 του Κανονισμού (ΕΕ) 702/2014 της Επιτροπής της 25ης Ιουνίου 2014 για την κήρυξη ορισμένων κατηγοριών ενισχύσεων στους τομείς της γεωργίας και δασοκομίας και σε αγροτικές περιοχές συμβιβάσιμων με την εσωτερική αγορά κατ’ εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EE L 193 της 1-7-2014) και το σημείο 18 του άρθρου 2 και του παραρτήματος Ι του κανονισμού (ΕΕ) 651/2014 της Επιτροπής της 17ης Ιουνίου 2014 για την κήρυξη ορισμένων κατηγοριών ενισχύσεων ως συμβατών με την εσωτερική αγορά κατ’ εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης για την λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EE L 187 της 26-6-2014).

2. Ενιαία επιχείρηση: νοείται ότι συνιστούν οι συνδεδεμένες μεταξύ τους επιχειρήσεις, ήτοι οι επιχειρήσεις που διατηρούν μεταξύ τους μία από τις ακόλουθες σχέσεις:

α) μια επιχείρηση κατέχει την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή των εταίρων άλλης επιχείρησης,

β) μια επιχείρηση έχει το δικαίωμα να διορίζει ή να παύει την πλειοψηφία των μελών του διοικητικού, διαχειριστικού ή εποπτικού οργάνου άλλης επιχείρησης,

γ) μια επιχείρηση έχει το δικαίωμα να ασκεί κυριαρχική επιρροή σε άλλη επιχείρηση βάσει σύμβασης που έχει συνάψει με αυτήν ή δυνάμει ρήτρας του καταστατικού της τελευταίας,

δ) μια επιχείρηση που είναι μέτοχος ή εταίρος άλλης επιχείρησης ελέγχει μόνη της, βάσει συμφωνίας που έχει συνάψει με άλλους μετόχους ή εταίρους της εν λόγω επιχείρησης, την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή των εταίρων αυτής της επιχείρησης.

Ως ενιαία επιχείρηση θεωρούνται επίσης οι επιχειρήσεις που διατηρούν μια από τις ως άνω σχέσεις μέσω μιας ή περισσότερων άλλων επιχειρήσεων, ή μέσω φυσικού προσώπου ή ομάδας φυσικών προσώπων που ενεργούν από κοινού.

3. Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (ΜΜΕ): οι επιχειρήσεις που πληρούν τα κριτήρια που ορίζονται στο παράρτημα I των Κανονισμών 702/2014 και 651/2014.

α) Μεσαίες επιχειρήσεις: οι επιχειρήσεις που απασχολούν λιγότερους από διακόσιους πενήντα (250) εργαζομένους και των οποίων ο ετήσιος κύκλος εργασιών δεν υπερβαίνει τα πενήντα (50) εκατ. ευρώ και/ή το σύνολο του ετήσιου ισολογισμού δεν υπερβαίνει τα σαράντα τρία (43) εκατ. ευρώ.

β) Μικρές επιχειρήσεις: οι επιχειρήσεις που απασχολούν λιγότερους από πενήντα (50) εργαζομένους και των οποίων ο ετήσιος κύκλος εργασιών και/ή το σύνολο του ετήσιου ισολογισμού δεν υπερβαίνει τα δέκα (10) εκατ. Ευρώ.

γ) Πολύ μικρές επιχειρήσεις: οι επιχειρήσεις που απασχολούν λιγότερους από δέκα (10) εργαζομένους και των οποίων ο ετήσιος κύκλος εργασιών και/ή το σύνολο του ετήσιου ισολογισμού δεν υπερβαίνει τα δύο (2) εκατ. ευρώ. Οι Αγροτικοί Συνεταιρισμοί που δεν πληρούν τα κριτήρια που ορίζονται στο ως παράρτημα Ι του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 702/2014, θεωρούνται μεγάλες επιχειρήσεις.

Άρθρο 3
Ύψος και Μορφή ενίσχυσης - Έλεγχος Σώρευσης

1. Το ποσό ενίσχυσης που χορηγείται στον καθένα από τους δυνητικούς δικαιούχους ισούται με το ποσό που περιλαμβάνεται στον κατάλογο της παρ. 2 του άρθρου 1, με την επιφύλαξη μη υπέρβασης του ορίου της παρ. 2 του παρόντος.

2. Το ανώτατο όριο ενίσχυσης για κάθε δικαιούχο σε επίπεδο ενιαίας επιχείρησης, ορίζεται το ποσό των δύο εκατομμυρίων τριακοσίων χιλιάδων ευρώ (2.300.000 €) ανά επιχείρηση, συμπεριλαμβανόμενων, τυχόν άλλων ενισχύσεων, που έχει λάβει ο δικαιούχος δυνάμει του Τμήματος 3.1 του Προσωρινού Πλαισίου.

3. Σε περίπτωση υπέρβασης του ανώτατου ορίου ενίσχυσης, εφαρμόζονται οι οικείες διατάξεις.

4. Όλα τα ποσά είναι μικτά προ αφαίρεσης φόρων ή άλλων χρεώσεων.

5. Οι ενισχύσεις της παρούσας καταβάλλονται αποκλειστικά μέσω συμψηφισμού με τις βεβαιωμένες οφειλές των υπόχρεων της υπ’ αρ. 952/179101/27.6.2022 (Β’ 3285) κοινής υπουργικής απόφασης.

Άρθρο 4
Προϋποθέσεις χορήγησης της ενίσχυσης

1. Προϋποθέσεις για τη χορήγηση της ενίσχυσης στους δικαιούχους του άρθρου 1, είναι οι ακόλουθες:

α) οι μεγάλες και οι μεσαίες επιχειρήσεις να μην ήταν προβληματικές κατά την έννοια των Κανονισμών 702/2014 και 651/2014 στις 31 Δεκεμβρίου 2019, και

β) οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, ακόμα και αν ήταν προβληματικές την 31.12.2019, κατά την στιγμή χορήγηση της ενίσχυσης:

βα) να μην υπάγονται σε συλλογική πτωχευτική διαδικασία ή άλλη διαδικασία αφερεγγυότητας και

ββ) να μην έχουν λάβει ενίσχυση διάσωσης και δεν έχουν ακόμη αποπληρώσει το δάνειο ή λύσει τη σύμβαση εγγύησης και να μην έχουν λάβει ενίσχυση αναδιάρθρωσης και υπόκεινται ακόμη σε σχέδιο αναδιάρθρωσης.

2. Η ενίσχυση δεν καθορίζεται με βάση την τιμή ή την ποσότητα των προϊόντων που διατίθενται στην αγορά.

3. Σε περίπτωση επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε τομείς για τους οποίους ισχύουν διαφορετικά ανώτατα όρια σύμφωνα με τις παρ. 22α και 23α του Προσωρινού Πλαισίου, οι επιχειρήσεις διασφαλίζουν με τήρηση χωριστών λογαριασμών την τήρηση των σχετικών ορίων σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 26 της με αριθ, C(2022) 2165 final απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (ΕΕ). Κατά τα λοιπά ισχύουν τα οριζόμενα στην ως άνω απόφαση της ΕΕ, ιδίως παρ. 22 - 26 ως προς τη σώρευση ενισχύσεων.

Άρθρο 5
Έλεγχοι

1. Οι επιχειρήσεις οφείλουν να προσκομίσουν τα δικαιολογητικά, όπως προβλέπονται στο Παράρτημα Ι.Α και Ι.Β, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας, σύμφωνα με τις οδηγίες που θα δοθούν από την Αποκεντρωμένη Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

2. Ο έλεγχος των προϋποθέσεων χορήγησης της ενίσχυσης του άρθρου 4, πραγματοποιείται από την Αποκεντρωμένη Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με βάση τα οριζόμενα στο Παράρτημα Ι της παρούσας στοιχεία, τα οποία προσκομίζονται από τους δικαιούχους έως την 30η Ιουνίου 2022.

Άρθρο 6
Υποχρέωση διαφάνειας και άλλες υποχρεώσεις

1. Οι ενισχύσεις της παρούσας που χορηγούνται δυνάμει του Προσωρινού Πλαισίου αναρτώνται από την Αποκεντρωμένη Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων (ΑΜΚΕ) του ΥπΑΑΤ, στην εφαρμογή της ΕΕ για την διαφάνεια με τίτλο “Transparency Award Module” (ΤΑΜ),Transparency Award Module” (ΤΑΜ), εντός ενός έτους από την χορήγησή τους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο σημείο 103 του Προσωρινού Πλαισίου και στην υποπαρ. Β11 της παρ. Β’ του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013 (Α’ 107).

2. Με τη λήψη της ενίσχυσης τεκμαίρεται η συναίνεση του δικαιούχου - λήπτη της ενίσχυσης για τη δημοσιοποίηση των στοιχείων για την ενίσχυση που έλαβε.

3. Οι δικαιούχοι υποχρεούνται να υποβάλουν κάθε στοιχείο, έγγραφο ή άλλη πληροφορία που θα τους ζητηθεί αρμοδίως, ιδίως για τον έλεγχο πλήρωσης των προϋποθέσεων χορήγησης της ενίσχυσης.

4. Εάν κατά τον έλεγχο της επιχείρησης, από τη διοίκηση ή άλλο αρμόδιο όργανο ελέγχου, διαπιστωθεί μη τήρηση των όρων της παρούσας ή υπέρβαση του ανώτατου ορίου ενίσχυσης, ή υποβολή ψευδών στοιχείων, ζητείται η άμεση επιστροφή του συνόλου της χορηγηθείσας ενίσχυσης εντόκως από την ημερομηνία κατά την οποία τέθηκε στην διάθεση του δικαιούχου, σύμφωνα με το επιτόκιο ανάκτησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Άρθρο 7
Τήρηση αρχείου

Η αρμόδια υπηρεσία τηρεί λεπτομερή αρχεία για τουλάχιστον δέκα (10) έτη από την ημερομηνία χορήγησης των μεμονωμένων ενισχύσεων, από τα οποία αποδεικνύεται ότι τηρήθηκαν οι απαιτούμενες, εκ της παρούσας, προϋποθέσεις.

Άρθρο 8
Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι

Α. Υπεύθυνη Δήλωση

1. Η επιχείρηση (Αγροτικός Συνεταιρισμός) δηλώνει:

α. Αν η επιχείρηση με βάση τον ορισμό που περιλαμβάνεται στην παρ. 3 του άρθρου 2 είναι: - Πολύ μικρή - Μικρή - Μεσαία - Μεγάλη

β. Ότι η επιχείρηση (Αγροτικός Συνεταιρισμός) δεν ήταν προβληματική στις 31.12.2019 σύμφωνα με την έννοια του σημείου 18 του άρθρου 2 του Κανονισμού 651/2014 (ΕΕ L 187/26.6.2014), σε επίπεδο αιτούσας επιχείρησης καθώς και σε επίπεδο ενιαίας επιχείρησης, ή εφόσον η επιχείρηση (Αγροτικός Συνεταιρισμός) είναι μικρή ή πολύ μικρή, ότι δεν υπάγεται σε συλλογική πτωχευτική διαδικασία, και ότι δεν έχει λάβει ενίσχυση διάσωσης (και δεν έχει ακόμη αποπληρώσει το δάνειο ή λύσει τη σύμβαση εγγύησης) - και ότι δεν έχει λάβει ενίσχυση αναδιάρθρωσης (και δεν υπόκειται ακόμη σε σχέδιο αναδιάρθρωσης).

γ. Ότι, σε περίπτωση που δραστηριοποιείται στους τομείς της μεταποίησης και εμπορίας γεωργικών προϊόντων, δεν θα μετακυλήσει, εις ολόκληρον ή μερικώς στους πρωτογενείς παραγωγούς τη χορηγούμενη δυνάμει της παρούσας ενίσχυση.

δ. Ότι σε περίπτωση που δραστηριοποιείται σε περισσότερους του ενός τομείς στους οποίους ισχύουν διαφορετικά ανώτατα όρια ενίσχυσης σύμφωνα με το Τμήμα 3.α του Προσωρινού Πλαισίου, διασφαλίζει με κατάλληλα μέσα όπως ο λογιστικός διαχωρισμός, ότι για καθεμία από τις δραστηριότητες αυτές τηρείται το σχετικό ανώτατο όριο.

ε. Ότι για την επιχείρηση (Αγροτικός Συνεταιρισμός) δεν συντρέχουν οι λόγοι αποκλεισμού της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4488/2017 (Α’ 137).

στ. Ότι έχει λάβει γνώση του περιεχομένου της παρούσας απόφασης και ότι πληροί το σύνολο των προϋποθέσεων της παρούσας.

Β. ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

Η επιχείρηση (Αγροτικός Συνεταιρισμός) εφόσον έχει ενισχυθεί βάσει του Προσωρινού Πλαισίου, οφείλει, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 6 να προσκομίσει τα κάτωθι δικαιολογητικά έως την 30η.06.2022:

1. Υπεύθυνη δήλωση του λογιστή της επιχείρησης που να βεβαιώνει ότι η επιχείρηση (Αγροτικός Συνεταιρισμός) την 31.12.2019 (ανάλογα με την νομική μορφή και το είδος βιβλίων της επιχείρησης) σύμφωνα με τα αναγραφόμενα στο σημείο Α του Παραρτήματος Ι «Ορισμός Προβληματικής Επιχείρησης»: - είτε δεν είχε απωλέσει πάνω από το ήμισυ του εγγεγραμμένου της κεφαλαίου λόγω συσσωρευμένων ζημιών, - είτε δεν είχε απωλέσει πάνω από το ήμισυ του κεφαλαίου της, όπως εμφαίνεται στους λογαριασμούς της εταιρείας, λόγω συσσωρευμένων ζημιών. -Επιπλέον, εάν πρόκειται για μεγάλη επιχείρηση, να βεβαιώνει ότι τα τελευταία δύο έτη: - ο δείκτης χρέους προς ίδια κεφάλαια της επιχείρησης ήταν υψηλότερος του 7,5 και - ο δείκτης κάλυψης χρηματοοικονομικών υποχρεώσεων της επιχείρησης (EBITDA interest coverage ratio) ήταν κάτω του 1,0.

2. Ενιαίο πιστοποιητικό δικαστικής φερεγγυότητας ή αντίγραφο της υποβληθείσας αίτησης χορήγησης.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 28 Ιουνίου 2022

Οι Υπουργοί

Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ

Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!