Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Επιμελητήρια

ΒΕΑ e-shop και ΜμΕ: μύθοι και αλήθειες για ευκαιρίες προώθησης». Αναγκαία η ένταξη δευτερευόντων ΚΑΔ λιανικής

ΒΕΑ

28 Ιανουαρίου 2021

Δελτίο Τύπου

e-shop και ΜμΕ: μύθοι και αλήθειες για ευκαιρίες προώθησης». Αναγκαία η ένταξη δευτερευόντων ΚΑΔ λιανικής

Εν αναμονή της επίσημης απάντησης του υπουργείου Ανάπτυξης και του Ειδικού Γραμματέα ΕΤΠΑ & ΤΑ κ. Γ. Ζερβού για την ένταξη στο πρόγραμμα «e-ΛΙΑΝΙΚΟ» και των δευτερευόντων ΚΑΔ λιανικού εμπορίου, πραγματοποιήθηκε χθες στο Βιοτεχνικό Επιμελητήριο της Αθήνας, ενημερωτική εκδήλωση για τις δυνατότητες εισόδου των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Ο αντιπρόεδρος του Β.Ε.Α Κώστας Δαμίγος, επισήμανε για άλλη μια φορά, ότι περίπου 10.000 μέλη του Β.Ε.Α  βιοτέχνες, ασκούν ΚΑΙ λιανικό εμπόριο και σχεδόν στο σύνολό τους, αποκλείονται από τη Δράση. Πρόκειται για επιχειρήσεις, που δεν μπορούσαν να υποβάλουν πρόταση στο πλαίσιο της Δράσης «Εργαλειοθήκη Ανταγωνιστικότητας», είτε γιατί δεν πληρούσαν την προϋπόθεση για τον ελάχιστο αριθμό ΕΜΕ, είτε γιατί επρόκειτο για μία επένδυση που δεν μπορούσαν να κάνουν.

«Η παραγωγή δεν πρέπει να αποκλείεται, αλλά αντίθετα, να ενισχύεται. Η εικόνα που έχουμε πλέον στατιστικά, μετά τα δυο lock- down, μας επιβεβαιώνει, ότι μέσα σε ελάχιστους μήνες, δημιουργήθηκε η ανάγκη εισόδου των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου και της ψηφιακής οικονομίας, για να ανταπεξέλθουν όχι μόνο στην συγκεκριμένη συγκυρία, αλλά γενικότερα στις σύγχρονες καταναλωτικές συνήθειες».

 Ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή Παναγιώτης Σταμπουλίδης, παρουσιάζοντας το Πρόγραμμα «e-ΛΙΑΝΙΚΟ», επεσήμανε ότι θα ενεργοποιηθεί έως το τέλος του μήνα, προκειμένου οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις- εργοδότες, που μέχρι σήμερα δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να χρηματοδοτήσουν τέτοιες δράσεις, να ξεκινήσουν να υποβάλουν αιτήσεις. Το πρόγραμμα θα είναι απλό, για να είναι προσβάσιμο από τους περισσότερους επιχειρηματίες, με το Υπουργείο να επιθυμεί τη μέγιστη δυνατή συμμετοχή.

Παράλληλα, ο Γ.Γ Εμπορίου παρουσίασε την ηλεκτρονική πλατφόρμα του «e-Καταναλωτής», αλλά και ποια είναι τα επόμενα βήματα για την προσθήκη νέων υπηρεσιών και προϊόντων. Μέχρι σήμερα, περίπου 90.000 έχουν κατεβάσει την πλατφόρμα και κάνουν χρήση για την επιλογή προϊόντων, ακόμη και μέσω της διαδικασίας του «click away», ενώ είναι έτοιμη και η διαδικασία του «click inside». Οι καταναλωτές μέσω της πλατφόρμας, θα μπορούν το επόμενο διάστημα, μετά τα καύσιμα, να δουν και να συγκρίνουν τιμές και στον τομέα της Ενέργειας και των Ασφαλιστικών προϊόντων.

Σύμφωνα με τον κ. Σταμπουλίδη, το προσεχές διάστημα, θα υπάρξει κώδικας διαφάνειας για την εποπτεία του ηλεκτρονικού εμπορίου, για να γνωρίζει ο καταναλωτής, εάν κάποιο κατάστημα έχει απασχολήσει το κράτος.

 Ο κ. Δημήτρης Κορωναίος e – commerce expert, ενημέρωσε αναλυτικά τα μέλη του Β.Ε.Α για τις συνθήκες που επικρατούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Απαντώντας στο ερώτημα «γιατί κάποιος να επενδύσει στο ηλεκτρονικό εμπόριο» ανάφερε ότι 80% των καταναλωτών, κάνουν πλέον ηλεκτρονικά έρευνα αγοράς και το 50% επιλέγει τελικά να αγοράσει μέσω διαδικτύου.

Σε ό,τι αφορά τη συνολική εικόνα της αγοράς, ο κ. Κορωναίος επεσήμανε, ότι σήμερα στην Ελλάδα υπάρχουν 10.000 ηλεκτρονικά καταστήματα, από τα οποία τα 2/3 αφορούν σε μεσαίες –  μεγάλες και το 1/3 σε μικρές, ενώ είναι χαρακτηριστικό, ότι το 70% του τζίρου γίνεται από 500 επιχειρήσεις. 

Πολλές μικρές επιχειρήσεις επιλέγουν τα marketplaces για να ανεβάσουν τα προϊόντα τους και να μπορέσουν να τα πουλήσουν μέσω μιας ηλεκτρονικής υπεραγοράς. Σύμφωνα με τον κ. Κορωναίο, το 59% των επιχειρήσεων που είχαν την δυνατότητα πώλησης εκτός του φυσικού καταστήματος, είδαν αύξηση των πωλήσεων το 2020, σε σχέση με το 2019, ενώ το 74% των ηλεκτρονικών καταστημάτων είδαν την επισκεψιμότητα τους να αυξάνεται κατά 98%.

Αναφερόμενος στου μύθους, όπως τους χαρακτήρισε, που υπάρχουν στην συγκεκριμένη αγορά, ο κ. Κορωναίος ανέλυσε στα μέλη του Β.Ε.Α τους λόγους για τους οποίους η κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος δεν είναι δύσκολη και δαπανηρή, το γιατί η λειτουργία του δεν μπορεί να ενταχθεί και να υποστηριχθεί από τις υφιστάμενες διαδικασίες της εταιρείας, το γιατί δεν προσφέρει δωρεάν λύσεις, γιατί είναι αποδοτική επένδυση και γιατί ταιριάζει σε όλες τις επιχειρήσεις.

Ο Γιώργος Παπαγεωργακόπουλος Σύμβουλος αγοράς και επιστημονικός συνεργάτης του Β.Ε.Α, αναφέρθηκε στις προκλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου για τις βιοτεχνικές επιχειρήσεις και ανάλυσε τους λόγους για τους οποίους το ηλεκτρονικό εμπόριο κερδίζει έδαφος, αλλά και τους κινδύνους που εγκυμονεί, αν δεν τηρηθούν μια σειρά από προϋποθέσεις που έχουν να κάνουν με την μελέτη του κλάδου, τον ανταγωνισμό, τον σωστό σχεδιασμό και φυσικά τους κατάλληλους εργαζομένους.  «Ένα e– shop πρέπει να σχεδιαστεί σωστά προκειμένου να αποφέρει έσοδα στην επιχείρηση, διαφορετικά ο ανταγωνισμός είναι τόσο μεγάλος που ένα μέτριο – κακό e–shop δεν θα φέρει το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα» τόνισε ο κ. Παπαγεωργακόπουλος.

Την εμπειρία τους και τον τρόπο που μπορούν μέσω των marketplaces να παρουσιάσουν οι μικρομεσαίοι τα προϊόντα τους, μοιράστηκαν η κα Δέσποινα Χατζοπούλου από την πλατφόρμα του skroutz.gr, η κα Ρενάτα Φωτεινού από το marketplace του PUBLIC και ο κ. Βασίλης Χρηστίδης από την εταιρεία Knowledge και το DirectMarket.

Η κα Χατζοπούλου επισήμανε, ότι στην πλατφόρμα συμμετέχουν 3.300 επιχειρήσεις από όλη την χώρα και τους δυο προηγούμενους μήνες, οι παραγγελίες άγγιξαν το 1 εκατομμύριο, εκ των οποίων οι 250.000 παραγγελίες, προήλθαν από καταστήματα που δεν είχαν ηλεκτρονική παρουσία έως σήμερα. Όσον αφορά τον παραγόμενο τζίρο, ανήλθε σε 25 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 6,1 εκατ. ευρώ από επιχειρήσεις που δεν είχαν e-shop. Η συμμετοχή είναι πολύ απλή και έχει πλήρη εποπτεία της παραγγελίας ο επιχειρηματίας. 

Η κα Φωτεινού ανέφερε, ότι μέσω του πρώτου marketplace στην Ελλάδα, Public, δημιουργήθηκε το «shop in shop», όπου οι επιχειρήσεις μπορούν να έχουν την δική τους βιτρίνα, διαδικτυακά. Υπάρχουν 2.000 ελληνικά καταστήματα, μέσω του marketplace, με 1 εκατ. προσφορές για τον καταναλωτή. Τα οφέλη είναι πολλαπλά, όπως πρόσβαση σε εκατομμύρια πελάτες με μηδενικό κόστος αρχικά, αύξηση πωλήσεων και τζίρου, εμπειρία στην εξυπηρέτηση των πελατών, υπηρεσίες marketing και μοναδικές υπηρεσίες εκπαίδευσης και υποστήριξης όσων επιλέξουν να ενταχθούν.

Ο κ. Χρηστίδης από τη Knowledge και το DirectMarket, παρουσίασε μια πρωτοβουλία, που έχει αναπτυχθεί από το περιβάλλον των επιμελητηρίων, όπου έχουν ενταχθεί 1.600 επιχειρήσεις με 1,6 εκατ. προϊόντα. Προωθεί και στηρίζει τις τοπικές αγορές και τα προϊόντα του. Αποκτούν αμέσως, ένα ηλεκτρονικό ράφι να πουλήσουν τα προϊόντα τους, έχουν την δυνατότητα click away και εφόσον χρειαστεί, του  click in shop.

Όσον αφορά το κόστος ένταξης σε κάποιο marketplace, η πλειοψηφία των συμμετεχόντων, ανέφερε  ότι η ένταξη είναι δωρεάν αρχικά και μετά υπάρχει χρέωση, ανάλογα με τις πωλήσεις προϊόντων. 

Στην εκδήλωση συμμετείχαν πολλές επιχειρήσεις – μέλη του Β.Ε.Α. με ερωτήσεις και προβληματισμούς. Τον συντονισμό της εκδήλωσης, είχε ο κ. Στ. Κομνηνός, Επιχειρηματικός Μέντορας – Σύμβουλος Β.Ε.Α.   

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!