Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Δελτία Τύπου - Ανακοινώσεις

ΠΟΕ-ΔΟΥ Προβλήματα και δυσχέρειες στο έργο των εφοριακών υπαλλήλων και προτάσεις αντιμετώπισης τους

ΠΟΕ-ΔΟΥ

ΠΡΟΣ:

  • Πρωθυπουργό κ. Μητσοτάκη Κυριάκο

Κ ΚΟΙΝ:

1) Προέδρους Κοινοβουλευτικών Ομάδων

  • κ. Τσίπρα Αλέξιο
  • κα. Γεννηματά Φωτεινή
  • κ. Κουτσούμπα Δημήτρη
  • κ. Βελόπουλο Κυριάκο
  • κ. Βαρουφάκη Ιωάννη

2) Υπουργό Οικονομικών

  • κ. Σταϊκούρα Χρήστο

3) Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών

  • κ. Σκυλακάκη Θόδωρο

4) Υφυπουργό Οικονομικών

  • κ. Βεσυρόπουλο Απόστολο

5) Υπουργό Εργασίας Πρόνοιας & Κοινωνικών Ασφαλίσεων

  • κ. Βρούτση Ιωάννη

6) Υφυπουργός Εσωτερικών Μακεδονίας Θράκης

  • κ. Καράογλου Θεόδωρο

7) Βουλευτή κ. Σπανάκη Βασίλειο-Πέτρο

8) Βουλευτή κ. Αλεξιάδη Τρύφων

Θέμα: «Προβλήματα και δυσχέρειες στο έργο των εφοριακών υπαλλήλων και προτάσεις αντιμετώπισης τους» 

Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ, 

Ακούσαμε με προσοχή την συνέντευξη σας, στον ραδιοφωνικό σταθμό της Θεσσαλονίκης STATUS FM 107,7, στις 28/11/2020, όπου αναφερθήκατε «….ότι στην κρατική μηχανή και στο Δημόσιο υπάρχουν δυο ταχύτητες. Υπάρχουν όλοι αυτοί οι οποίοι έχουν υπερβάλει εαυτόν χωρίς να ζητήσουν τίποτα……. Και υπάρχουν και ορισμένες εξαιρέσεις, λυπάμαι που θα το πω, που θεωρούν ότι δεν πρέπει να καταβάλλουν την επιπρόσθετη προσπάθεια, να κάνουν τη δουλειά τους, να εξυπηρετήσουν τους πολίτες. Και προφανώς σε αυτή την κατηγορία εντάσσω και κάποιους εργαζόμενους στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.…..» 

Σεβόμαστε την άποψη σας, σχετικά με την προκυρηχθείσα στάση εργασίας, αλλά θα θέλαμε να σας ζητήσουμε να αφιερώσετε λίγο χρόνο και να διαβάσετε και την δική μας οπτική στο θέμα αυτό. 

Οι υπάλληλοι της Α.Α.Δ.Ε. και του Υπουργείου Οικονομικών, τα τελευταία δώδεκα χρόνια, από το ξεκίνημα της δημοσιονομικής κρίσης, τα μνημόνια και τώρα την κρίση της πανδημίας, έχουμε προτάξει το δημόσιο συμφέρον στην άσκηση των καθηκόντων μας, υπερβάλλοντας εαυτόν, με υπερωριακή εργασία χωρίς πληρωμή, με την χρήση των δικών μας μέσων μεταφοράς για υπηρεσιακές ανάγκες κ.α. και απέναντι στις αντιξοότητες που συνεχίζουν να υπάρχουν μέχρι και σήμερα, όπως τις συχνές τροποποιήσεις της φορολογικής νομοθεσίας, τις διαρκείς οργανωτικές αλλαγές, την χρήση ξεπερασμένων υπολογιστών και τα ακατάλληλα κτίρια.

Άλλωστε πέρυσι, δέκα μέρες πριν το τέλος του 2019, οι εφοριακοί υπάλληλοι κλήθηκαν μέσα στις γιορτές των Χριστουγέννων να εκκαθαρίσουν χιλιάδες υποθέσεις οι οποίες παραγράφονταν και δεν είχαν αποσταλεί στις εφορίες, παρότι υπήρχαν από το 2014.

Πιστεύουμε ότι από την μεριά μας καταβάλλουμε την επιπρόσθετη προσπάθεια, χωρίς να μας ζητηθεί και ότι ήταν σημαντική και η δική μας συνεισφορά στο γεγονός ότι η χώρα έμεινε όρθια, τα χρόνια που πέρασαν.

Η επιλογή μας αυτή, παρέμεινε οδηγός μας ακόμα και σε καταστάσεις δύσκολες όπου κληθήκαμε να εφαρμόσουμε, όπως οφείλαμε, σκληρούς δημοσιονομικά μνημονιακούς νόμους, με αποτέλεσμα να στοχοποιούμαστε σαν κλάδος, από λαϊκιστές πολιτικούς και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

Μια επιλογή όμως, που δεν ήταν χωρίς κόστος, αφού μπορούμε να σας παραθέσουμε πλήθος αναφορών, όπου συνάδελφοι δέχτηκαν επίθεση, απλώς επειδή έκαναν την δουλειά τους, με κορυφαίο το τραγικό περιστατικό της 16ης Ιουλίου του 2020, στην Δ.Ο.Υ. Κοζάνης.

Σχετικά με τις απογευματινές βάρδιες, επισημάναμε εξαρχής ότι δεν έχει να προσφέρει στην εξυπηρέτηση των φορολογουμένων, αφού όπως αποδείχθηκε στην πράξη δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από αυτά που λύνει.

Κάτι που αποδέχεται πλέον και η Διοίκηση της Α.Α.Δ.Ε., η οποία ήδη με την ΔΔΑΔ Α 1136232 ΕΞ 2020 (Β' 5282/2020) απόφαση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε., έκανε προαιρετική την απογευματινή βάρδια σε πλήθος Δ.Ο.Υ., που δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν, ενώ και από στατιστικά στοιχεία αποδεικνύεται ότι οι απογευματινές συναλλαγές είναι ελάχιστες στο διάστημα αυτό.  

Από την άλλη, η δυσοίωνη πραγματικότητα της πανδημίας, η οποία έχει πλήξει και την χώρα μας και η ανάγκη λειτουργίας των Υπηρεσιών μας με το απολύτως αναγκαίο προσωπικό (λόγω κρουσμάτων covid, αδειών ειδικού σκοπού, ευπαθών ομάδων κ.α.), έχει φέρει τους υπαλλήλους των φορολογικών υπηρεσιών αντιμέτωπους με ασφυκτικές προθεσμίες, σε πλήθος φορολογικών αντικειμένων και συσσώρευσης δεκάδων χιλιάδων υποθέσεων την τελευταία στιγμή πριν την παραγραφή, ενώ υπηρεσίες που έκλεισαν λόγω συρροής κρουσμάτων αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στο εναπομείναν χρονικό διάστημα. 

Ενδεικτικά, σας παραθέτουμε τις εξής περιπτώσεις υποθέσεων λόγω της σοβαρότητας τους: 

1. Λίστες μη δηλωθέντων εισοδημάτων χρήσης 2014, οι οποίες διαβιβάστηκαν στις υπηρεσίες τον Νοέμβριο του 2020, πολύ κοντά στο τέλος της παραγραφής, στις 31/12/2020. 

2. Προτεραιοποιημένες υποθέσεις ελέγχου που παραγράφονται στις 31/12/2020, όταν δυστυχώς για μια ακόμη χρονιά η προτεραιοποίηση των υποθέσεων διενεργήθηκε τον Ιούνιο και όχι τον Ιανουάριο, όπως θα έπρεπε. 

3. Υποθέσεις επιστροφών Φ.Π.Α. και Εισοδήματος μετά από έλεγχο, σε 90 ημέρες, από την υποβολή τους. 

4. Την δυσλειτουργία της Α. 1137/2020 (Β’ 2423) απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ σχετικά με τον καθορισμό της διαδικασίας υποβολής δηλώσεων φορολογίας κεφαλαίου, που αναγνωρίστηκε και από τους συμβολαιογράφους σε σχετική επιστολή τους προς εσάς, τον Ιούλιο του 2020, καθώς και την έλλειψη εφαρμογής για την ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων, που έχει εξαγγελθεί από το 2018, ψηφίστηκε στον ν. 4646/2019 και παίρνει συνεχείς παρατάσεις. Ως αποτέλεσμα η κοινοποίηση των πράξεων φόρου και πιστοποιητικών των φορολογιών κεφαλαίου, σε 2-3 ημέρες από την υποβολή τους και επαλήθευση της συμφωνίας του περιεχομένου της δήλωσης με τα οριζόμενα στην κείμενη νομοθεσία, σε 60 ημέρες από τη διεκπεραίωση των δηλώσεων φόρου μεταβίβασης ακινήτων και φόρου κληρονομιών, δωρεών γονικών παροχών και κερδών από τυχερά παίγνια, είναι αδύνατη αυτή την στιγμή. 

5. Λίστες με χιλιάδες πρόστιμα ΜΥΦ - Καταστάσεων Πελατών Προμηθευτών και Συναλλαγών του 2014, έως τις 31/12/2020. 

Παράλληλα η ομοσπονδία μας, έγκαιρα και κατ’ επανάληψη, είχε ζητήσει όλα τα μέσα και τα απαραίτητα εργαλεία για την εφαρμογή τηλεργασίας από τους υπαλλήλους, ώστε να συνεχιστεί η απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των πολιτών.

Συγκεκριμένα είχαμε ζητήσει τα εξής, που κατά την άποψη μας θα έπρεπε να υλοποιηθούν άμεσα: 

1. Ηλεκτρονική εφαρμογή (e-ραντεβού) για τον προγραμματισμό επισκέψεων στις Φορολογικές Υπηρεσίες, αντί των τηλεφωνημάτων που έχουν κατακλύσει τις υπηρεσίες, όπως εφαρμόζεται εδώ και μήνες στις Υπηρεσίες του ΕΦΚΑ και θα μπορούσε να εφαρμοστεί άμεσα και στην Α.Α.Δ.Ε. 

2. Κεντρική διαχείριση, μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής, των αιτημάτων των φορολογουμένων προς τις Φορολογικές Υπηρεσίες, όπου θα γίνεται ταυτοποίηση των στοιχείων και των δικαιολογητικών που δηλώνουν, όπως γίνεται στις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, σε αντικατάσταση των χιλιάδων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που φτάνουν καθημερινά με ελλιπή στοιχεία και δικαιολογητικά. 

3. Ηλεκτρονική κοινοποίηση υποχρεωτικά όλων των πράξεων και εγγράφων της Φορολογικής Διοίκησης προς στους φορολογουμένους, σε αντικατάσταση της αλληλογραφίας μέσω ταχυδρομείου, με μείωση του κόστους για το Δημόσιο. 

4. Εφαρμογή της ψηφιακής υπογραφής υποχρεωτικά σε όλα τα έγγραφα, η οποία είχε προβλεφθεί και θα έπρεπε να λειτουργεί ήδη πολλά χρόνια. 

5. Παροχή υλικοτεχνικών μέσων (VPN και φορητών υπολογιστών) για εργασία από απομακρυσμένη θέση. 

6. Εκκαθάριση και κοινοποίηση κεντρικά, ψηφιακά και αυτοματοποιημένα των δηλώσεων εισοδήματος, προστίμων, επιστροφών και συμψηφισμών. 

7. Άμεση εφαρμογή, χωρίς άλλη αναστολή των διατάξεων του ν. 4646/2019 για την ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων κεφαλαίου. 

8. Ηλεκτρονική έκδοση όλων των πιστοποιητικών και του αποδεικτικού φορολογικής ενημερότητας για όλες τις περιπτώσεις. 

9. Αύξηση του όγκου δεδομένων του ηλεκτρονικό ταχυδρομείου της Υπηρεσίας, ώστε να μπορούν να παραληφθούν λογιστικά αρχεία μεγάλου όγκου προς έλεγχο. 

10. Προτεραιοποίηση των υποθέσεων ελέγχου από τον Ιανουάριο και όχι τον Ιούνιο κάθε έτους. 

11. Άμεση ενημέρωση για λίστες αδήλωτων εισοδημάτων, όχι δύο με τρείς μήνες πριν την παραγραφή. 

12.Παράταση/αναστολή όλων των προθεσμιών των φορολογικών υποχρεώσεων. 13.Παράταση/αναστολή όλων των προθεσμιών παραγραφής των υποθέσεων που λήγουν 31/12 (υποθέσεις προς έλεγχο, είσπραξης κ.ο.κ.) 

κ. Πρωθυπουργέ, 

Γνωρίζουμε ότι η ασφάλεια και η υγεία των συναδέλφων, των οικογενειών τους και των πολιτών αποτελεί προτεραιότητα της Πολιτικής Ηγεσίας της χώρας.

Σας διαβεβαιώνουμε ότι παρά τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, οι εφοριακοί υπάλληλοι με υψηλή αίσθηση καθήκοντος καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την ολοκλήρωση των υποθέσεων στα πλαίσια των δυνατοτήτων τους, με γνώμονα πρωτίστως, τη δημόσια υγεία αλλά και τα δημόσια έσοδα, χωρίς να ευθύνονται για πράξεις ή παραλείψεις της πολιτείας, οι οποίες άλλωστε δεν άπτονται των αρμοδιοτήτων τους. 

Τέλος, σας καλούμε μέχρι την λήξη της πανδημίας και την επίλυση των παραπάνω τεράστιων δομικών προβλημάτων των υπηρεσιών μας, να ζητηθεί από την Διοίκηση της Α.Α.Δ.Ε. και τον Υπουργό Οικονομικών να αναστείλει οποιοδήποτε σχεδιασμό οργανωτικών, εργασιακών και μισθολογικών αλλαγών την δύσκολη αυτή περίοδο, ξεκινώντας ουσιαστικό διάλογο για τα θέματα αυτά με τους εκπροσώπους των εργαζομένων, διάλογος που είναι βέβαιο ότι θα επιφέρει μόνο θετικά αποτελέσματα στον κλάδο μας, στην Φορολογική Διοίκηση και στην κοινωνία. 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ 

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΕΙΡΗΝΗ ΥΦΑΝΤΗ

O ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΑΡΣΕΝΗΣ 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σπύρος
18/10/2021 11:56:46

Μια χαρά, την είδατε την πάρτυ σας.

Δηλαδή θέλετε να μας πείτε ότι:

  1. στις εφορίες δεν ξύνονται!
  2. το ότι έχουν μονίμως τα τηλέφωνα κατεβασμένα είναι ψέμα!
  3. το ότι βρήκαν σαν δικαιολογία την πανδημία για να ησυχάσει το κεφάλι τους δεν ισχύει!
  4. Το ότι για να κλείσεις ένα ραντεβού περιμένεις το ελάχιστο 3 μήνες είναι στο κεφα΄λι μας!

Το να περιμένεις να φτιαχτούν υποδομές και στο μεταξύ να μην εξυπηρετείς δεν είναι λύση. Καταλαβαίνω ότι ως σωματείο πρέπει να υποστηρίξετε και να παλέψετε αλλά το παραπάνω κείμενο, εμένα προσωπικά με ενόχλησε πολύ.

Αν τουλάχιστον στηριζόταν στην εξυπηρέτηση του πολίτη θα ήταν πιο εύπεπτο....