Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

Εγκ. 102768/2020 Διευκρινιστικές ερμηνευτικές οδηγίες εφαρμογής της εγκυκλίου με αρ. πρωτ. 79732/27.7.2020 “Πλαίσιο ποιοτικών προδιαγραφών για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση συγχρηματοδοτούμενων από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) προγραμμάτων Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) (ΑΔΑ: 6ΨΠΨ46ΜΤΛΡ-ΘΞΔ)”

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ
ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΑ
ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ
ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ
ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΔΡΑΣΕΩΝ ΕΚΤ
Ταχ. Δ/νση: Κοραή 4
Ταχ. Κώδικας: 105 64 Αθήνα
Πληροφορίες: Δημήτρης Τρουλάκης
Τηλέφωνο: 210 – 52.71.401
Fax: 210 – 52.70.420
Email: dtroulakis@mou.gr

ΑΝΑΡΤΗΤΕΟ ΣΤΗ ΔΙΑΥΓΕΙΑ

Αθήνα, 1.10.2020
Αριθ. Πρωτ. : 102768

ΠΡΟΣ: ΠΙΝΑΚΑ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ

ΘΕΜΑ: Διευκρινιστικές ερμηνευτικές οδηγίες εφαρμογής της εγκυκλίου με αρ. πρωτ. 79732/27.7.2020 “Πλαίσιο ποιοτικών προδιαγραφών για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση συγχρηματοδοτούμενων από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) προγραμμάτων Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) (ΑΔΑ: 6ΨΠΨ46ΜΤΛΡ-ΘΞΔ)”.

Έχοντας υπόψη:

1. Τον N. 4314/2014 (ΦΕΚ 265/Α/23.12.2014) “Α) Για τη διαχείριση, τον έλεγχο και την εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2014-2020, Β) Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2012/17 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουνίου 2012 (ΕΕ L 156/16.06.2012) στο ελληνικό δίκαιο, τροποποίηση του ν. 3419/2005 (Α 297) και άλλες διατάξεις”, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

2. Τον κανονισμό (ΕΕ) αρ. 1303/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Δεκεμβρίου 2013 περί καθορισμού κοινών διατάξεων για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, το Ταμείο Συνοχής, το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας και περί καθορισμού γενικών διατάξεων για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, το Ταμείο Συνοχής και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας και για την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1083/2006, όπως ισχύει.

3. Τον κανονισμό (ΕΕ) αρ. 1304/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Δεκεμβρίου 2013 για το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1081/2006 του Συμβουλίου, όπως ισχύει.

4. Τις αποφάσεις της Ε.Ε. περί έγκρισης των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων στο πλαίσιο του Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης (ΕΣΠΑ) 2014-2020.

5. Την με αρ.πρωτ. 137675/ΕΥΘΥ 1016/19.12.2018 (ΦΕΚ 5968/31.12.2018) Υπουργική Απόφαση “Αντικατάσταση της υπ.’ αριθ. 110427/EΥΘΥ/1020/20.10.2016 (ΦΕΚ 3521/Β/01.11.2016) Υπουργικής Απόφασηςμε τίτλο “Τροποποίηση και αντικατάσταση της υπ.’ αριθ. 81986/EYΘY712/31.07.2015 (ΦΕΚ Β’ 1822) Υπουργικής Απόφασης “Εθνικοί Κανόνες επιλεξιμότητας δαπανών για τα προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014 – 2020 – Έλεγχοι νομιμότητας δημοσίων συμβάσεων συγχρηματοδοτούμενων πράξεων ΕΣΠΑ 2014-2020 από Αρχές Διαχείρισης και Ενδιάμεσους Φορείς – Διαδικασία ενστάσεων επί των αποτελεσμάτων αξιολόγησης πράξεων”, όπως ισχύει.

6. Τον Ν. 3879/2010 (ΦΕΚ 163/Α) “Ανάπτυξη της Δια Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις”, όπως ισχύει.

7. Τον Ν. 4093/2012 (Α΄ 222) “Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016. Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής του ν. 4046/2012 και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016”, όπως ισχύει.

8. Τον Ν. 4495/2017 (Α’167), “Έλεγχος και προστασία του δομημένου περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις”.

9. Τον Ν. 4186/2013 (Α’ 193) “Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης λοιπές διατάξεις”, όπως ισχύει.

10. Τον N. 4547/2018 (Α’ 102) “Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις”, όπως ισχύει.

11. Την με αρ. 26412/16.2.2017 (Υφυπουργού ΥΠΑΙΘ) Υ.Α. με αρ. 26412/16.2.2017 Υφυπουργού ΥΠΑΙΘ), με τίτλο “Πλαίσιο Ποιότητας Προγραμμάτων Σπουδών της ΕΕΚ”.

12. Το Εθνικό Πλαίσιο για τη Διασφάλιση της Ποιότητας στη Δια Βίου Μάθηση («Π3»/Ιούλιος 2011).

13. Το Στρατηγικό πλαίσιο για τον ανασχεδιασμό των Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης (ΥΠΕΚΑΚΑ - Ιούνιος 2017) και την Αναθεώρησή του (ΥΠΕΚΑΚΑ - Απρίλιος 2018).

14. Το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο για την Αναβάθμιση της Επαγγελματικής Κατάρτισης και της Μαθητείας (ΥΠΕΘ - Απρίλιος 2016).

15. Το Π.Δ. 84/2019 “Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων (Α’ 123)”.

16. Τον με αρ. 35565/Δ1.12010 (ΦΕΚ 550 ΥΟΔΔ/9.8.2019) διορισμό μετακλητής Γενικής Γραμματέως Εργασίας του Υπουργείου Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων.

17. Τον με αριθμό 122600/Γ1 (ΦΕΚ 513 ΥΟΔΔ/2.8.2019) διορισμό Γενικού Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης & Διά Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων.

18. Τον με αριθμό 80628 (ΦΕΚ 512 ΥΟΔΔ/2.8.2019) διορισμό μετακλητού Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

19. Τις απαιτήσεις εκπλήρωσης των κριτηρίων των αιρεσιμοτήτων 8.1, για το σχεδιασμό και την υλοποίηση των Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης και 10.4, για την αύξηση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας των συστημάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΕΚ).

20. Το Σχέδιο Δράσης με μέτρα προετοιμασίας και διαχείρισης της αλλαγής και της αναδιάρθρωσης του ΥΠΕΚΑΑ (2016) και τη Λειτουργία του Μηχανισμού Διάγνωσης των Αναγκών της Αγοράς Εργασίας για τις απαιτήσεις εκπλήρωσης των κριτηρίων της θεματικής αιρεσιμότητας 8.5 του Κανονισμού 1303/2013 (ΕΕ) (Γενικός Κανονισμός) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Δεκεμβρίου 2013 και ειδικότερα του άρθρου 19 και του παραρτήματος ΧΙ του Κανονισμού που αφορά στην προσαρμογή των εργαζομένων, των επιχειρήσεων και των επιχειρηματιών στην αλλαγή.

21. Το θεσμικό πλαίσιο βάσει του οποίου υλοποιήθηκαν τα προγράμματα ΣΕΚ της Προγραμματικής Περιόδου 2007-2013 (Ενιαίο Σύστημα Διαχείρισης, Αξιολόγησης Παρακολούθησης και Ελέγχου Ενεργειών Επαγγελματικής Κατάρτισης - ΕΣΔΕΚ ΚΥΑ 1.5188/οικ. 3.968 (ΦΕΚ 915/Β’/20.05.2011).

22. Την υπ.’ αριθμό Ω430465Θ1Ω-3Σ6/12.8.2015 αναρτηθείσα στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ απόφαση ανάθεσης εκπόνησης εμπειρογνωμοσύνης με σκοπό με σκοπό την απολογιστική επεξεργασία στοιχείων κόστους έργων βασικών κατηγοριών δράσεων κατάρτισης ανέργων, κατόπιν σχετικής διαβούλευσης που πραγματοποιήθηκε, με τους εμπλεκόμενους στην υλοποίηση προγραμμάτων ΣΕΚ φορείς.

23. Την υπ.’ αριθμό 18SYMV003740980/25.9.2018 αναρτηθείσα στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ σύμβαση έργου που αφορά στην εκπόνηση μελέτης με θέμα “Μελέτη αναφορικά με την κοστολόγηση και τον προσδιορισμό του μοναδιαίου κόστους των προγραμμάτων κατάρτισης.

24. Την με αρ. Ω8ΛΘ465ΧΙ8-ΚΗ7/22.10.2018 αναρτηθείσα στη διαύγεια σύμβαση έργου που αφορά στην εκπόνηση μελέτης με θέμα “Εκπόνηση μελέτης-οδηγού με κατευθυντήριες γραμμές για το σχεδιασμό, την αξιολόγηση και την κοστολόγηση της ψηφιακής και εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης σε προγράμματα κατάρτισης του ΕΠ ΑΝΑΔ – ΕΔΒΜ 2014 – 2020”

25. Τις παρατηρήσεις και συστάσεις εκθέσεων ελέγχου των αρμόδιων ελεγκτικών οργάνων και ιδιαίτερα τα ευρήματα και τις συστάσεις της με αριθμό EMPG214EL0192 “Έλεγχος λειτουργίας των συστημάτων διαχείρισης και ελέγχου στο πλαίσιο του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1303/2013 και (ΕΕ) αριθ. 1299/2013 όσον αφορά το επιχειρησιακό πρόγραμμα 2014GR05M9OP001 – Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση”.

26. Την με αρ. 109046/16.10.2018 εγκύκλιο της Εθνικής Αρχής Συντονισμού (ΕΑΣ) / Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού και Παρακολούθησης Δράσεων ΕΚΤ (ΕΥΣΕΚΤ) με θέμα: “Γενικές Κατευθυντήριες Γραμμές για το σχεδιασμό και την υλοποίηση Προγραμμάτων Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) ανέργων στο πλαίσιο των συγχρηματοδοτούμενων από το ΕΚΤ Δράσεων”.

27. Την άμεση ανάγκη θέσπισης πλαισίου ποιοτικών προδιαγραφών για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση συγχρηματοδοτούμενων από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό ταμείο (ΕΚΤ) προγραμμάτων Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ).

28. Την με αρ. πρωτ. 57777/5.6.2020 απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων με την οποία ορίστηκε η “Σύσταση, συγκρότηση και ο ορισμός μελών ομάδας συντονισμού για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, για την κατά αρμοδιότητα συνεισφορά στη διαδικασία έγκρισης και παρακολούθησης των απαιτούμενων ενεργειών για την εφαρμογή του Σχεδίου Δράσης (Action Plan) σχετικά με την υλοποίηση συγχρηματοδοτούμενων από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) Προγραμμάτων Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ).

29. Το με αρ. πρωτ. 79732/27.7.2020 αναρτηθέν στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ Πλαίσιο ποιοτικών προδιαγραφών για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση συγχρηματοδοτούμενων από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) προγραμμάτων Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) (ΑΔΑ: 6ΨΠΨ46ΜΤΛΡ-ΘΞΔ).

Προς ερμηνεία και αποσαφήνιση όρων του πλαισίου ποιοτικών προδιαγραφών για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση συγχρηματοδοτούμενων από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) προγραμμάτων Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) (ΑΔΑ: 6ΨΠΨ46ΜΤΛΡ-ΘΞΔ), διευκρινίζονται τα ακόλουθα:

1. Ως προς τα οριζόμενα στο Κεφάλαιο Α.2 ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ, ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΑΡΟΧΩΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Παράγραφος 3: Η αποδεδειγμένη ετοιμότητα (διαθεσιμότητα) για χρήση Ολοκληρωμένου Συστήματος Τηλεκατάρτισης (ΟΣΤΚ) αναφέρεται είτε σε ιδιόκτητο ΟΣΤΚ είτε σε ΟΣΤΚ με σύμβαση μίσθωσης χρήσης τουλάχιστον 12μηνης διάρκειας. Στην περίπτωση σύμβασης μίσθωσης χρήσης ο πάροχος κατάρτισης αποδεικνύει τη διαθεσιμότητά του για χρήση ΟΣΤΚ διαμέσου σχετικού συμφωνητικού μίσθωσης με ιδιοκτήτη ΟΣΤΚ. Δεν επιτρέπεται η υπομίσθωση χρήσης ΟΣΤΚ από πάροχο κατάρτισης σε άλλο πάροχο κατάρτισης.

2. Ως προς τα οριζόμενα στο Κεφάλαιο Α.2 ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ, ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΑΡΟΧΩΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Παράγραφος 5: Διοικητική και Επιχειρησιακή Ικανότητα/Επάρκεια διευκρινίζεται ότι η κάλυψη των προϋποθέσεων διοικητικής και επιχειρησιακής ικανότητας και επάρκειας θα πρέπει να πληρείται από κάθε πάροχο κατάρτισης αυτοτελώς, μη επιτρεπομένης της κάλυψης των απαιτούμενων προϋποθέσεων αθροιστικά από ενώσεις/κοινοπραξίες παρόχων κατάρτισης. Επιπροσθέτως:

Α) Το Πληροφορικό Σύστημα Διοικητικής Υποστήριξης (ΠΣΔΥ) δύναται να είναι ένα οποιοδήποτε σύστημα, το οποίο θα πρέπει να αφορά την εν γένει οργάνωση και λειτουργία του παρόχου κατάρτισης και να διαθέτει λειτουργία συμβατή με την υποστήριξη των απαιτούμενων διαδικασιών σχεδιασμού, παρακολούθησης και υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενων έργων και ειδικά των απαιτούμενων διαδικασιών επαλήθευσής τους.

Βi) Οι απαιτούμενες πιστοποιήσεις θα πρέπει να υφίστανται κατά την υποβολή της αίτησης συμμετοχής του παρόχου σε διαδικασία επιλογής παρόχων από Δικαιούχους. Η πιστοποίηση του παρόχου κατάρτισης κατά ISO 27701:2019 προϋποθέτει ότι ήδη ο πάροχος είναι πιστοποιημένος κατά ISO 27001:2013.

Βii) H υποχρέωση για διαθεσιμότητα Ολοκληρωμένου Συστήματος Συμβουλευτικής (ΟΣΣ) υφίσταται μόνο στην περίπτωση που σε υπό προκήρυξη πρόγραμμα κατάρτισης συμπεριλαμβάνεται απαίτηση για εξ αποστάσεως συμβουλευτική υποστήριξη (e-counselling). Η διαθεσιμότητα του Ολοκληρωμένου Συστήματος Συμβουλευτικής (ΟΣΣ) αποδεικνύεται είτε με την ύπαρξη ιδιόκτητου ΟΣΣ είτε με μίσθωση χρήσης ΟΣΣ με ελάχιστη διάρκεια μίσθωσης το χρόνο που ορίζει η εκάστοτε πρόσκληση/προκήρυξη, στην οποία περιλαμβάνεται η απαίτηση για εξ αποστάσεως συμβουλευτική υποστήριξη. Στην περίπτωση σύμβασης μίσθωσης χρήσης ο πάροχος κατάρτισης αποδεικνύει τη εν λόγω ετοιμότητα και διαθεσιμότητά του διαμέσου σχετικού συμφωνητικού μίσθωσης με ιδιοκτήτη ΟΣΣ. Δεν επιτρέπεται η υπομίσθωση χρήσης ΟΣΣ από πάροχο κατάρτισης σε άλλο πάροχο κατάρτισης. Τα συστήματα Ο.Σ.Τ.Κ., Ο.Σ.Σ., καθώς και το Πληροφορικό Σύστημα Διοικητικής Υποστήριξης είναι ευκταίο να δια λειτουργούν μεταξύ τους.

Γi) Η απαιτούμενη εμπειρία του Διευθυντή Κατάρτισης στο σχεδιασμό, υλοποίηση και αξιολόγηση έργων κατάρτισης ή/και συμβουλευτικής ή/και πιστοποίησης δύναται να έχει αποκτηθεί είτε στον Ιδιωτικό είτε στον Δημόσιο τομέα.

Γii) Ομοίως, η απαιτούμενη εμπειρία του συντονιστικού/εκπαιδευτικού υπευθύνου στο σχεδιασμό, υλοποίηση και αξιολόγηση έργων κατάρτισης ή/και συμβουλευτικής ή/και πιστοποίησης δύναται να έχει αποκτηθεί είτε στον Ιδιωτικό είτε στον Δημόσιο τομέα.

Γiii) Η εμπειρία σε τριακόσιες (300) ώρες συμβουλευτικής υποστήριξης αντιστοιχεί σε τριακόσιες (300) συνεδρίες συμβουλευτικής υποστήριξης, οι οποίες δύνανται να έχουν αποκτηθεί είτε στον ιδιωτικό είτε στον Δημόσιο τομέα. Οι ως άνω θέσεις επιστημονικών στελεχών δύνανται να καλύπτονται είτε με συμβάσεις έργου είτε με συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας. Στη δεύτερη περίπτωση, συμπεριλαμβάνονται στις πέντε (5) ΕΜΕ του απαιτούμενου προσωπικού. Η κάθε θέση επιστημονικού στελεχιακού δυναμικού είναι αυτοτελής. Ως εκ τούτου, δεν δύναται το ίδιο πρόσωπο να καλύπτει δύο ή περισσότερες θέσεις επιστημονικού στελεχιακού δυναμικού.

Α. Για τον υπολογισμό των Ετήσιων Μονάδων Εργασίας (ΕΜΕ) ισχύει η ΠΟΛ.1003/31.12.2014 περί “Παροχής οδηγιών για την εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4308/2014 (ΦΕΚ Α΄ 251) περί των “Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων, συναφείς ρυθμίσεις και άλλες διατάξεις”, στο Κεφάλαιο 1 “Πεδίο Εφαρμογής και Κατηγορίες Οντοτήτων Βάσει Μεγέθους”, Άρθρο 2 “Κατηγορίες Οντοτήτων” στην οποία αναφέρεται ότι:

“2.4. Σκοπός των κριτηρίων του άρθρου 2, σύμφωνα και με τις σχετικές διατάξεις της Οδηγίας 2013/34/EE είναι η κατάταξη των οντοτήτων σε κατηγορίες μεγέθους, ανάλογα με την οικονομική τους σημασία. Ο μέσος όρος του προσωπικού υπολογίζεται στη βάση πλήρους απασχόλησης σε ημερήσια και ετήσια βάση, για όλους τους εργαζόμενους που έχουν ή τεκμαίρεται ότι έχουν εργασία έμμισθης απασχόλησης. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνονται οι έχοντες έμμισθη σχέση αλλά και τα πρόσωπα που απασχολούνται με σχέση που εξομοιώνεται με έμμισθη εργασία, όπως δικηγόροι, λογιστές ή μηχανικοί όταν είναι πλήρους απασχόλησης και ανεξάρτητα του τρόπου που αμείβονται (π.χ. με τιμολόγιο). Συμπεριλαμβάνονται επίσης οι απασχολούμενοι με μίσθωση από άλλη οντότητα καθώς και οι ιδιοκτήτες επιχειρηματίες, εφόσον απασχολούνται στην οντότητα και αμείβονται από αυτή. Διευκρινίζεται ότι δεν λαμβάνονται υπόψη εκπαιδευόμενοι και σπουδαστές που απασχολούνται με συμβάσεις εκπαίδευσης και κατάρτισης, καθώς και εργαζόμενοι που έχουν λάβει γονική άδεια”.

Ως εκ των ανωτέρω, διευκρινίζονται τα εξής:

  • Επί προσωπικών εταιριών (π.χ. ομόρρυθμη, ετερόρρυθμη εταιρία) ο διαχειριστής της εταιρίας περιλαμβάνεται στο απασχολούμενο προσωπικό και τεκμαίρεται ότι απασχολείται στον πάροχο κατάρτισης και είναι αμειβόμενος από την εταιρία. Προς απόδειξη της απασχόλησής του, υποβάλλεται το έντυπο Ν της εταιρίας, καθώς επίσης και το εν ισχύι καταστατικό της εταιρίας. Λοιποί ομόρρυθμοι εταίροι οι οποίοι δεν είναι διαχειριστές, καθώς επίσης και ετερόρρυθμοι εταίροι, εφόσον λαμβάνουν αμοιβή από την εταιρία και απασχολούνται σε αυτήν με σχέση που εξομοιώνεται με έμμισθη εργασία, αποδεικνύουν την απασχόλησή τους με την υποβολή των αντίστοιχων δικαιολογητικών που υποβάλλονται στις περιπτώσεις έμμισθου προσωπικού, ήτοι:

i) Έντυπο Ε3 από το πληροφοριακό σύστημα ΕΡΓΑΝΗ,

ii) Αναλυτικές περιοδικές δηλώσεις (ΑΠΔ),

iii) Παραστατικά/αποδεικτικά πληρωμής μισθοδοσίας εργαζομένων της επιχείρησης (τραπεζικά extraits) για το αιτούμενο χρονικό διάστημα σύμφωνα με τη παράγραφο 10 του άρθρου 38 του Ν. 4387 του 2016 (ΦΕΚ 85 /Α /12-05-2016) και τη με αριθμό 22528/430/2017/ΦΕΚ 1721 / Β / 1805-2017 ΚΥΑ.

  • Επί ατομικής επιχείρησης για την απόδειξη της απασχόλησης του επιτηδευματία υποβάλλεται η έναρξη επιτηδεύματος και βεβαίωση του ασφαλιστικού φορέα ότι ο επιχειρηματίας είναι ενεργός ασφαλισμένος.
  • Επί κεφαλαιουχικών εταιριών (ΑΕ, ΕΠΕ, ΙΚΕ) προσμετράται στις ΕΜΕ ο διαχειριστής, καθώς και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας, εφόσον απασχολούνται στην εταιρία και λαμβάνουν αμοιβή. Προς απόδειξη της απασχόλησής τους, η οποία εξομοιώνεται με έμμισθη σχέση, υποβάλλονται τα δικαιολογητικά που υποβάλλονται στις περιπτώσεις έμμισθου προσωπικού, ήτοι:

Έντυπο Ε3 από το πληροφοριακό σύστημα ΕΡΓΑΝΗ,

i) Αναλυτικές περιοδικές δηλώσεις (ΑΠΔ),

ii) Παραστατικά/αποδεικτικά πληρωμής μισθοδοσίας εργαζομένων της επιχείρησης (τραπεζικά extraits) για το αιτούμενο χρονικό διάστημα σύμφωνα με τη παράγραφο 10 του άρθρου 38 του Ν. 4387 του 2016 (ΦΕΚ 85/Α/12.05.2016) και τη με αριθμό 22528/430/2017/ΦΕΚ 1721/Β/18.5.2017 ΚΥΑ.

  • Η απασχόληση προσώπων με σχέση που εξομοιώνεται με έμμισθη εργασία, όπως δικηγόροι, λογιστές ή μηχανικοί και ανεξάρτητα του τρόπου που αμείβονται (π.χ. με τιμολόγιο), αποδεικνύεται με την προσκόμιση σύμβασης σε ισχύ μεταξύ της οντότητας και του προσώπου, στην οποία αναφέρεται η χρονική διάρκεια της απασχόλησης των εν λόγω προσώπων, καθώς επίσης και αποδεικτικά της πληρωμής των προσώπων αυτών (π.χ. τιμολόγια παροχής υπηρεσιών συνοδευόμενα από τα παραστατικά πληρωμής των τιμολογίων).

Β. Δεδομένου ότι η απαιτούμενη διοικητική και επιχειρησιακή επάρκεια του παρόχου κατάρτισης αναφέρεται αποκλειστικά σε διοικητικό και επιστημονικό στελεχιακό δυναμικό, δεν συμπεριλαμβάνονται στις ΕΜΕ, οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτές/σύμβουλοι οι οποίοι απασχολούνται ad hoc στον πάροχο κατάρτισης με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας για την υλοποίηση εκπαιδευτικού έργου/συνεδριών συμβουλευτικής. Ευνόητο είναι ότι λοιποί ωρομίσθιοι απασχολούμενοι με σχέση εξαρτημένης εργασίας, πλην εκπαιδευτών/συμβούλων, οι οποίοι αποτελούν διοικητικό προσωπικό, συμπεριλαμβάνονται στις ΕΜΕ του προσωπικού του παρόχου κατάρτισης. Για τον τρόπο υπολογισμού των ΕΜΕ των ωρομισθίων ισχύουν τα οριζόμενα στην ΠΟΛ 1003/31.12.2014 περί “Παροχής οδηγιών για την εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4308/2014 (ΦΕΚ Α΄ 251) περί των “Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων, συναφείς ρυθμίσεις και άλλες διατάξεις”.

Γ. Διευκρινίζεται ότι η απαίτηση για ύπαρξη προσωπικού ανερχόμενου σε πέντε (5) ΕΜΕ σε περίπτωση ύπαρξης μίας δομής κατάρτισης και επιπλέον μίας (1) ΕΜΕ ανά παράρτημα, λειτουργεί αυτοτελώς μεταξύ κεντρικής δομής και δομών κατάρτισης επιπλέον της κεντρικής και όχι συγκεντρωτικά/αθροιστικά, ούτως ώστε να διασφαλίζεται η ύπαρξη ξεχωριστής ανεξάρτητης θέσης εργασίας σε κάθε δομή που διατηρεί ο πάροχος κατάρτισης. Προς αποσαφήνιση των ανωτέρω παρατίθενται τα εξής παραδείγματα:

Παράδειγμα 1: Έστω πάροχος κατάρτισης ο οποίος διαθέτει μία (1) κεντρική δομή στην Αττική και δύο (2) επιπλέον δομές, σε διαφορετικές Περιφερειακές Ενότητες, μία (1) δομή στην Περιφερειακή Ενότητα Βοιωτίας και μία (1) δομή αντίστοιχα στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης. Στην κεντρική δομή διαθέτει τέσσερις (4) ΕΜΕ, ενώ στη δομή στην Περιφερειακή Ενότητα Βοιωτίας μηδέν (0) ΕΜΕ και στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης τρεις (3) ΕΜΕ. Πληροί τις προϋποθέσεις των ΕΜΕ, δεδομένου ότι διαθέτει στο σύνολο επτά (7) ΕΜΕ?

Απάντηση: Αφής στιγμής ο πάροχος κατάρτισης δεν πληροί τις προϋποθέσεις των πέντε (5) ΕΜΕ για την κεντρική του δομή, η προϋπόθεση δεν καλύπτεται. Εφόσον προσλάβει ένα (1) επιπλέον άτομο στην κεντρική δομή με τις προϋποθέσεις που αναφέρθηκαν παραπάνω, πληροί κανονικά τις προϋποθέσεις τόσο για την κεντρική του δομή, όσο και για τη δομή της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης. Περαιτέρω, εάν ενδιαφέρεται να συμπεριλάβει τη δομή που διατηρεί στην Περιφερειακή Ενότητα Βοιωτίας, θα πρέπει να προσλάβει ένα (1) επιπλέον άτομο στη δομή αυτή.

Παράδειγμα 2: Έστω πάροχος κατάρτισης ο οποίος διαθέτει μία (1) κεντρική δομή στην Αττική και συγκεκριμένα στην περιοχή του Δήμου Αθηναίων με τρεις (3) ΕΜΕ και μία (1) επιπλέον δομή στο Δήμο Αιγάλεω με τρεις (3) ΕΜΕ. Πληροί τις προϋποθέσεις των ΕΜΕ, δεδομένου ότι διαθέτει στο σύνολο έξι (6) ΕΜΕ στην ίδια Περιφέρεια?

Απάντηση: Αφής στιγμής ο πάροχος κατάρτισης δεν πληροί τις προϋποθέσεις των πέντε (5) ΕΜΕ για την κεντρική του δομή, η προϋπόθεση δεν καλύπτεται, ανεξαρτήτως του ότι οι δύο (2) δομές που διατηρεί βρίσκονται χωροταξικά στην ίδια Περιφέρεια. Για την κάλυψη της προϋπόθεσης, ο πάροχος κατάρτισης μπορεί να συμπληρώσει τις ελλείπουσες δύο (2) ΕΜΕ από την κεντρική του δομή με τις πλεονάζουσες ΕΜΕ που διαθέτει στη δομή που βρίσκεται στο Δήμο Αιγάλεω, ούτως ώστε να αθροίσει πέντε (5) ΕΜΕ στην κεντρική του δομή, διατηρώντας μία (1) ΕΜΕ στο Δήμο Αιγάλεω. Επισημαίνεται ότι για την νόμιμη μεταφορά του προσωπικού από τον ένα στον άλλο τόπο εργασίας αντίστοιχα, ισχύουν τα οριζόμενα στην κείμενη νομοθεσία. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αποδεικνύεται εγγράφως ο τόπος παροχής της εργασίας του απασχολούμενου, ούτως ώστε να είναι ευχερώς επαληθεύσιμη η ύπαρξη της σχετικής προϋπόθεσης των ΕΜΕ από τους Δικαιούχους.

Επιπλέον, διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση που ο πάροχος κατάρτισης ασκεί στην ίδια αδειοδοτημένη δομή παράλληλη δραστηριότητα ΙΕΚ, οι πέντε (5) ΕΜΕ για την έδρα και η μία (1) ΕΜΕ ανά επιπλέον δομή θα πρέπει να είναι διακριτές από τις δύο (2) θέσεις εργασίας που υποχρεούται να διατηρεί, ως προϋπόθεση της αδειοδότησής του ως ΙΕΚ, βάσει της κείμενης νομοθεσίας. Σε περίπτωση δε που ο πάροχος κατάρτισης ασκεί στην ίδια αδειοδοτημένη δομή παράλληλη δραστηριότητα Φροντιστηρίου Ξένων Γλωσσών, οι πέντε (5) ΕΜΕ για την έδρα και η μία (1) ΕΜΕ ανά επιπλέον δομή θα πρέπει να είναι διακριτές από τις θέσεις εργασίας που διατηρεί στα πλαίσια της λειτουργίας του ως Φροντιστήριο Ξένων Γλωσσών.

Δ. Ειδικά για το διάστημα από τη δημοσίευση του πλαισίου ποιοτικών προδιαγραφών για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση συγχρηματοδοτούμενων από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) προγραμμάτων Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) ήτοι την 27.07.2020 και αποκλειστικά έως την 31.12.2020 και με δεδομένα ότι:

i) Εξαιτίας την πανδημίας του COVID-19, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην εκπαίδευση παρέμειναν κλειστές για αρκετό χρονικό διάστημα,

ii) Απαιτείται ένα μεταβατικό χρονικό διάστημα προσαρμογής των παρόχων κατάρτισης στο νέο θεσμικό πλαίσιο, για τον υπολογισμό των ΕΜΕ λαμβάνεται υπόψη το χρονικό διάστημα από 30.11.2019 έως την 30.11.2020. Επιπλέον, οι προσλήψεις προσωπικού που λαμβάνουν χώρα από την 27.7.2020 έως την 30.11.2020 θα προσμετρηθούν ως αυτοτελείς ΕΜΕ, σύμφωνα με τον ακόλουθο τρόπο υπολογισμού:

  • Ένας (1) εργαζόμενος με πλήρη απασχόληση λογίζεται ως μία (1) ΕΜΕ
  • Ένας (1) εργαζόμενος με μερική απασχόληση λογίζεται ως 0,5 ΕΜΕ
  • Για τους εργαζόμενους με ωρομίσθια απασχόληση διαιρούνται οι ώρες ημερήσιας εργασίας/8, προκειμένου να εξαχθεί το ακριβές ποσοστό της ΕΜΕ (Για παράδειγμα εργαζόμενος απασχολούμενος τρεις (3) ώρες την ημέρα διαθέτει ΕΜΕ 0,4 μετά τη στρογγυλοποίηση που προκύπτει ως εξής: 3/8= 0,375, άρα 0,4).

Επαναλαμβάνεται ότι και στην περίπτωση αυτή στις ΕΜΕ δεν προσμετρώνται οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτές/σύμβουλοι οι οποίοι απασχολούνται ad hoc στον πάροχο κατάρτισης με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας για την υλοποίηση εκπαιδευτικού έργου/συνεδριών συμβουλευτικής.

iii) Ο υπεύθυνος διαχείρισης ολοκληρωμένου συστήματος τηλεκατάρτισης (Ο.Σ.Τ.Κ.), System Administrator, αποτελεί στέλεχος του παρόχου Ο.Σ.Τ.Κ. Σε περίπτωση μίσθωσης χρήσης Ο.Σ.Τ.Κ. θα προβλέπεται ο ορισμός του από τον πάροχο Ο.Σ.Τ.Κ. ούτως ώστε να δηλώνεται αντίστοιχα από τον πάροχο κατάρτισης στο Δικαιούχο. Στην περίπτωση αυτή ο προσφερόμενος Υπεύθυνος διαχείρισης ολοκληρωμένου συστήματος τηλεκατάρτισης (Ο.Σ.Τ.Κ.) System Administrator δεν προσμετρείται στις ΕΜΕ του παρόχου κατάρτισης.

Ε. Στην εκάστοτε πρόσκληση/προκήρυξη εξειδικεύονται τα δικαιολογητικά που απαιτείται να προσκομίσουν οι πάροχοι κατάρτισης για τον έλεγχο των προϋποθέσεων που προβλέπονται στο Κεφάλαιο Α2.

3. Ως προς τα οριζόμενα στο κεφάλαιο Δ. ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΚΟΣΤΟΥΣ, στις Παραγράφους 1 & 2, Κόστος Θεωρητικής Κατάρτισης και Κόστος Πρακτικής Άσκησης αντίστοιχα, διευκρινίζεται ότι οι ασφαλιστικές εισφορές που καταβάλλονται στον ΕΦΚΑ και αφορούν την ασφάλιση των συμμετεχόντων σε πρόγραμμα κατάρτισης συμπεριλαμβάνονται στο κόστος ανθρωποώρας θεωρητικής και αντίστοιχα πρακτικής άσκησης, εφόσον βάσει της σχετικής πρόσκλησης/προκήρυξης υποχρέωση ασφάλισης των ατόμων αυτών υπέχει ο πάροχος κατάρτισης. Κατ’ ακολουθία, εφόσον βάσει της σχετικής πρόσκλησης/προκήρυξης υποχρέωση ασφάλισης των ατόμων αυτών υπέχει ο Δικαιούχος, οι ασφαλιστικές εισφορές που καταβάλλονται στον ΕΦΚΑ και αφορούν την ασφάλιση των συμμετεχόντων σε πρόγραμμα κατάρτισης, συμπεριλαμβάνονται στο επίδομα θεωρητικής ή/και πρακτικής άσκησης που λαμβάνει ο καταρτιζόμενος.

4. Περαιτέρω διευκρινίζεται στα πλαίσια του ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ 1 “Προδιαγραφές υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως κατάρτισης μέσω διαδικτύου (τηλεκατάρτισης/e-learning)” ότι οι υποδομές σε Datacenter για την εγκατάσταση και παροχή του Ο.Σ.Τ.Κ. δύνανται να είναι είτε ιδιόκτητες, είτε να παρέχονται από τον πάροχο του Ο.Σ.Τ.Κ. στον πάροχο κατάρτισης στα πλαίσια της μεταξύ τους σύμβασης μίσθωσης χρήσης του Ο.Σ.Τ.Κ.

5. ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΠΟΙΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΣΕΚ (ΑΔΑ: 6ΨΠΨ46ΜΤΛΡ-ΘΞΔ)

Α. Προσκλήσεις/διακηρύξεις απευθυνόμενες σε παρόχους κατάρτισης οι οποίες έχουν λάβει σύμφωνη γνώμη από τις οικείες Διαχειριστικές Αρχές πριν από την 27.7.2020, ωστόσο δεν έχουν δημοσιευτεί έως τη δημοσίευση της παρούσας, ευθυγραμμίζονται ως προς το περιεχόμενό τους και δημοσιεύονται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Πλαίσιο Ποιοτικών Προδιαγραφών ΣΕΚ (ΑΔΑ: 6ΨΠΨ46ΜΤΛΡ-ΘΞΔ) και συμπληρωματικά στην παρούσα. Πριν τη δημοσίευση οι Δικαιούχοι ενημερώνουν τις οικείες Διαχειριστικές Αρχές ως προς την εναρμόνιση των προσκλήσεων/διακηρύξεων με το νέο θεσμικό πλαίσιο, χωρίς να απαιτείται νέα διαδικασία παροχής σύμφωνης γνώμης.

Β. Προσκλήσεις/διακηρύξεις απευθυνόμενες σε παρόχους κατάρτισης που έχουν λάβει σύμφωνη γνώμη από τις οικείες Διαχειριστικές Αρχές και δημοσιεύτηκαν μετά την 27.7.2020 ή και προ αυτής, οι οποίες όμως κατά το χρόνο έναρξης ισχύος της παρούσας δεν βρίσκονται ήδη σε στάδιο αξιολόγησης προσφορών των δυνητικών αναδόχων από τους δικαιούχους, ευθυγραμμίζονται ως προς το περιεχόμενό τους, τροποποιούνται και δημοσιεύονται τροποποιημένες αντίστοιχα σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Πλαίσιο Ποιοτικών Προδιαγραφών ΣΕΚ (ΑΔΑ: 6ΨΠΨ46ΜΤΛΡ-ΘΞΔ) και στην παρούσα.

6. Κατά τα λοιπά ισχύουν τα οριζόμενα στο Πλαίσιο Ποιοτικών Προδιαγραφών ΣΕΚ (ΑΔΑ: 6ΨΠΨ46ΜΤΛΡ-ΘΞΔ).

7. Το παρόν ισχύει από την ημέρα της δημοσίευσής του και λαμβάνεται υπόψη από τις διαχειριστικές αρχές για την έκδοση νέων προσκλήσεων προς τους δυνητικούς δικαιούχους και από τους Δικαιούχους κατά την έκδοση των προσκλήσεων ή/και προκηρύξεων προς τους παρόχους κατάρτισης.

Η ΓΓ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
ΑΝΝΑ ΣΤΡΑΤΙΝΑΚΗ

Ο ΓΓ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΟΥΤΣΙΝΟΣ

Ο ΓΓ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΑ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΚΑΛΚΟΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!