Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Υπουργείο Οικονομικών

Υπουργείο Οικονομικών Ομιλία του Υπουργού Οικονομικών κ. Χρήστου Σταϊκούρα στην Ολομέλεια της Βουλής

Υπουργείο Οικονομικών

Πέμπτη, 2 Απριλίου 2020

Δελτίο Τύπου

Ομιλία του Υπουργού Οικονομικών κ. Χρήστου Σταϊκούρα στην Ολομέλεια της Βουλής

Συνεδριάζουμε σήμερα σε ειδικές συνθήκες δημόσιας υγείας. 

Αρκετοί συνάνθρωποί μας «φεύγουν» από τη ζωή. 

Γι’ αυτό το γεγονός, εκφράζω τη θλίψη μου. 

Εκφράζω ταυτόχρονα την ευγνωμοσύνη μου σε αρκετούς Έλληνες που αγωνίζονται με υψηλό αίσθημα ευθύνης, για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού. 

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι, 

Εισαγωγικά τονίζω ότι στον κώδικα των αξιών μας, πρώτη προτεραιότητα αποτελεί η υπεράσπιση της ανθρώπινης ζωής και η προστασία του αγαθού της δημόσιας υγείας. Και έπεται η οικονομία. 

Οι προσπάθειες της Κυβέρνησης απέναντι στην εξάπλωση του κορωνοϊού και των συνεπειών της, διέπονται από αυτή την ιεράρχηση. 

Αυτές είχαν ξεκινήσει έγκαιρα, είναι καλά σχεδιασμένες και αποφασιστικές. Στο πεδίο της οικονομίας, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τις θέσεις και εκτιμήσεις των ειδικών επιστημόνων, τους οποίους από τη θέση αυτή ευχαριστώ, προσπαθούμε να κινηθούμε μεθοδικά, ρεαλιστικά και αποτελεσματικά. 

Διαθέτουμε και υλοποιούμε σοβαρό, συνεκτικό και δυναμικό σχέδιο. 

Ανακουφίζουμε εργαζόμενους και εργοδότες από το βάρος των οικονομικών τους υποχρεώσεων. 

Απλώνουμε «δίχτυ προστασίας» για νοικοκυριά και επιχειρήσεις. 

Στηρίζουμε την κοινωνία και την οικονομία, με αίσθημα δικαίου, στο πλαίσιο των διαθέσιμων εγχώριων και ευρωπαϊκών πόρων. 

Κατανέμουμε, με όρους κοινωνικής δικαιοσύνης, το οικονομικό βάρος της υγειονομικής κρίσης. 

Το μεγαλύτερο μέρος του βάρους, όπως επιβάλλεται, έχει αναλάβει το Κράτος. Αλλά σεβόμαστε ταυτόχρονα τις τεράστιες θυσίες της ελληνικής κοινωνίας κατά τα τελευταία 10 χρόνια της κρίσης. 

Γι’ αυτό, εφαρμόζουμε πολιτικές ώστε να κρατήσουμε την οικονομία όρθια και ζωντανή, με το βλέμμα μας και στην επόμενη μέρα, στην μετά-κορωνοϊό εποχή. 

Κινηθήκαμε έγκαιρα και αποφασιστικά:

1ον. Δηλώσαμε ξεκάθαρα, από την πρώτη στιγμή, πως ό,τι χρειάζεται το Υπουργείο Υγείας ως επιπλέον χρηματοδότηση για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης του κορωνοϊού, το έχει!

Έτσι ενισχύθηκε και συνεχίζει να ενισχύεται το σύστημα υγείας, με τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ, επιπλέον του υφιστάμενου Προϋπολογισμού του Υπουργείου Υγείας.

2ον. Νομοθετήθηκαν διευκολύνσεις πρόσβασης στην εργασία, για τους εργαζόμενους γονείς με παιδιά, μέσω ευελιξίας ως προς τα ωράρια εργασίας, εξ αποστάσεως εργασίας και δυνατότητας λήψης άδειας ειδικού σκοπού. 

Το Δημόσιο συμμετέχει στον επιμερισμό του κόστους.

3ον. Μειώθηκε στο 6%, από 24%, ο ΦΠΑ σε προϊόντα που είναι απαραίτητα για την προστασία από τον κορωνοϊό, όπως είναι οι μάσκες, τα γάντια και τα αντισηπτικά. Παράλληλα, το Υπουργείο Οικονομικών υπέβαλε αίτημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη χορήγηση απαλλαγής από δασμούς και ΦΠΑ εισαγωγής, σε είδη, ιατρικές συσκευές, εξοπλισμό και υλικά που κρίνονται αναγκαία για την αποφυγή της μετάδοσης της πανδημίας.

4ον. Χορηγείται σε 1,7 εκατομμύρια μισθωτούς, που καλύπτουν τους 8 στους 10 εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, έκτακτη οικονομική ενίσχυση ύψους 800 ευρώ. 

Αυτή η ενίσχυση είναι αφορολόγητη, ακατάσχετη και μη συμψηφιστέα. Παράλληλα όμως, και αυτό αποκρύπτεται από την Αντιπολίτευση, δίνονται και άλλες προβλέψεις: καλύπτουμε τις ασφαλιστικές εισφορές τους, επί του ονομαστικού τους μισθού, για 45 ημέρες. 

Επίσης, στους εργαζόμενους αυτούς παρέχεται αναστολή πληρωμής βεβαιωμένων οφειλών προς την εφορία, με δυνατότητα έκπτωσης 25% εάν καταβληθούν εμπρόθεσμα. Επιπρόσθετα προβλέπεται αναστολή καταβολής δόσεων προς τον ΕΦΚΑ. 

Και φυσικά καλύπτονται όλοι οι μισθωτοί με πλήρη, μερική ή εκ περιτροπής απασχόληση.

5ον. Το Δώρο Πάσχα θα καταβληθεί στο σύνολό του. 

Θα καταβληθεί από όλες τις επιχειρήσεις, προς όλους τους εργαζόμενους.

Οι επιχειρήσεις που δεν καλύπτονται από τις μέχρι σήμερα προβλέψεις της Πολιτείας, πρέπει να καταβάλουν το Δώρο Πάσχα στις προβλεπόμενες από το νόμο προθεσμίες.

Στην περίπτωση κατά την οποία η εργασιακή σχέση των απασχολουμένων σε επιχειρήσεις τίθεται σε προσωρινή αναστολή, το ποσό του Δώρου Πάσχα που αντιστοιχεί στο χρονικό διάστημα αναστολής της εργασιακής σχέσης καταβάλλεται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό! 

Επιπλέον, όπως έχουμε δεσμευτεί, 108.000 εργαζόμενοι στα νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας της χώρας, ιατρικό, νοσηλευτικό και λοιπό προσωπικό – πάσης φύσεως προσωπικό – , οι εργαζόμενοι στο ΕΚΑΒ, οι εργαζόμενοι στο ΕΟΔΥ, καθώς και όσοι υπηρετούν στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, θα λάβουν έκτακτη ενίσχυση, παροχή ηθικής αναγνώρισης! 

Εκτιμούμε μέχρι τις 10 Απριλίου!

6ον. Λήφθηκαν μέτρα προστασίας, μέσα από διαφορετικά σχήματα, για 800.000 επιχειρήσεις, δηλαδή περίπου 8 στις 10 νομικά πρόσωπα. 

Για τις περισσότερες από αυτές τις επιχειρήσεις, δηλαδή για το 99% αυτών που καλύπτουμε, προβλέπεται, μεταξύ άλλων, αναστολή καταβολής ΦΠΑ και δόσεων βεβαιωμένων οφειλών προς την εφορία. 

Για τις δόσεις βεβαιωμένων οφειλών προς την εφορία παρέχεται δυνατότητα έκπτωσης 25%, εάν καταβληθούν εμπρόθεσμα. 

Επιπλέον, παρέχεται η δυνατότητα συμψηφισμού, ποσοστού ύψους 25% της αξίας του ΦΠΑ, πληρωτέου το μήνα Απρίλιο, που θα εξοφληθεί ολοσχερώς και εμπρόθεσμα μέχρι τέλος. Απριλίου, με οφειλές των ίδιων προσώπων που είναι βεβαιωμένες ή πρόκειται να βεβαιωθούν από τη φορολογική διοίκηση και οι οποίες είναι πληρωτέες από τον Μάιο και μετά. 

Τονίζεται ότι προϋπόθεση υπαγωγής στις ευνοϊκές ρυθμίσεις είναι η διατήρηση των υφιστάμενων θέσεων εργασίας!

7ον. Καλύπτονται επιπλέον, μέσα από διαφορετικά σχήματα, 700.000 ελεύθεροι επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενοι και ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων, ανεξαρτήτως νομικής μορφής, που συνιστούν το 75% του συνόλου.

8ον. Θεσπίζεται το χρηματοδοτικό σχήμα της «επιστρεπτέας προκαταβολής» για την περαιτέρω άμεση στήριξη μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που δραστηριοποιούνται σε όλο το εύρος της οικονομίας και πλήττονται από τις επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης.

Το συνολικό ύψος του χρηματοδοτικού σχήματος, για τον μήνα Απρίλιο μόνο, είναι 1 δισ. ευρώ. 

Η ενίσχυση θα χορηγηθεί προς τις επιχειρήσεις απευθείας από το κράτος, μέσω του TAXIS.

Οι επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να αξιοποιήσουν το σχήμα θα πρέπει να εγγραφούν σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ (myBusinessSupport), από αργά σήμερα το βράδυ ή, το αργότερο, αύριο το πρωί έως τις 10 Απριλίου. 

Οι επιχειρήσεις που θα αξιοποιήσουν το σχήμα, καταλαμβάνονται από τη Δευτέρα από τη ρήτρα μη απολύσεων.

9ον. Επιπροσθέτως:

  • Θα αξιοποιηθούν 1,8 δισ. ευρώ από το Ειδικό Ευρωπαϊκό Επενδυτικό Ταμείο που δημιουργήθηκε για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού.
  • Θα υλοποιηθεί εγγυοδοτικό ταμείο για την περίοδο επανεκκίνησης της οικονομίας, με πόρους του ΕΣΠΑ και της Αναπτυξιακής Τράπεζας, συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ.
    Το ταμείο αυτό θα εγγυηθεί δάνεια άνω των 3,5 δισ. ευρώ προς μικρομεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις. 
    Το ποσό αυτό μπορεί και να αυξηθεί, ανάλογα με τη ζήτηση του προϊόντος.
    Οι εγγυήσεις θα αφορούν δάνεια κεφαλαίου κίνησης.
  • Θα διατεθεί ρευστότητα στις τράπεζες από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, προκειμένου αυτές να χορηγήσουν νέα επιχειρηματικά δάνεια, ύψους 2 δισ. ευρώ. Εκτιμώ ότι μετά από σχετικές αποφάσεις του Eurogroup της επόμενης Τρίτης τα ποσά θα είναι ακόμα μεγαλύτερα.
  • Δημιουργείται εγγυοδοτικός μηχανισμός για δάνεια επενδυτικού σκοπού έως 500 εκατ. ευρώ, σε συνεργασία με τον όμιλο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Όπως ανέφερε πριν ο Πρωθυπουργός, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε τη σχετική ευελιξία για την αξιοποίηση ακόμα περισσότερων πόρων.

10ον. Διαμορφώνονται μέτρα στήριξης προς κλάδους του πρωτογενούς τομέα που πλήττονται από την υγειονομική κρίση. 

Για το σκοπό αυτό διατίθεται, από το Υπουργείο Οικονομικών προς το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, αρχικά, ποσό ύψους 150 εκατ. ευρώ, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν και να υλοποιηθούν αυτά τα μέτρα. 

Πρόσθετες πρωτοβουλίες στήριξης αναλαμβάνουμε και για κλάδους της ελληνικής οικονομίας, όπως είναι ο τουρισμός, η ναυτιλία, οι μεταφορές, η ενέργεια κ.ά.

11ον. Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων προχωρά σε άμεση αποπληρωμή όλων των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, επιστρέφοντας τα ποσά όλων των υπό έλεγχο υποθέσεων, ύψους έως 30.000 ευρώ.

12ον. Οι τράπεζες και οι διαχειριστές δανείων θα διευκολύνουν την πληρωμή δόσεων των ενήμερων δανείων σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις που πλήττονται από την κρίση, στηρίζοντας όμως και την κουλτούρα της συνέπειας στις πληρωμές, γι’ αυτούς που μπορούν να πληρώσουν τις υποχρεώσεις τους.

13ον. Προχωράμε σε παρέμβαση στην αγορά ακινήτων, σε μία λογική διαμοιρασμού του βάρους αυτής της δύσκολης κατάστασης. 

Συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις που διακόπτουν υποχρεωτικά τη δραστηριότητά τους λόγω της διάδοσης του κορωνοϊού καταβάλλουν το 60% του μισθώματος του επαγγελματικού ακινήτου, σε περίπτωση που το νοικιάζουν. 

Το ίδιο ισχύει και για τους εργαζομένους των επιχειρήσεων που διακόπτουν υποχρεωτικά τη δραστηριότητά τους λόγω της διάδοσης του κορωνοϊού και αναστέλλεται η σύμβαση εργασίας τους, εφόσον πρόκειται για πρώτη κατοικία. 

Παράλληλα, για τους ιδιοκτήτες των ακινήτων των παραπάνω περιπτώσεων, προβλέπεται η αναστολή πληρωμών των φορολογικών τους υποχρεώσεων και των πληρωμών δόσεων ρυθμίσεων βεβαιωμένων οφειλών.

14ον. Χορηγείται παράταση καταβολής τακτικής επιδότησης ανεργίας, του επιδόματος μακροχρονίως ανέργων και του βοηθήματος ανεργίας σε ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους, σε όσους το δικαίωμα επιδότησης έληξε το πρώτο τρίμηνο του 2020.

Επίσης, ενεργοποιούνται άμεσα το πρόγραμμα Κοινωφελούς Εργασίας για 36.500 άνεργους, όπως επίσης και όλα τα προγράμματα στήριξης των ανέργων του Υπουργείου Εργασίας και του ΟΑΕΔ. 

Τέλος, από τον μήνα Μάιο θα ξεκινήσουν προγράμματα που θα αφορούν περίπου 100.000 ανέργους.

15ον. Προβλέπεται, και είναι ήδη σήμερα σε τροπολογία, Συμπληρωματικός Κρατικός Προϋπολογισμός, με αύξηση των πιστώσεων του ειδικού λογαριασμού του Υπουργείου Οικονομικών που έχει δημιουργηθεί για την υλοποίηση μέτρων προστασίας την δημόσιας υγείας από τον κορωνοϊό. 

Οι σχετικές πιστώσεις αυξάνονται κατά 5 δισ. ευρώ. 

Αυτό απαιτείται διότι:

  • Οι αναστολές φορολογικών υποχρεώσεων ξεπερνούν τα 2,1 δισ. ευρώ.
  • Οι αναστολές ασφαλιστικών υποχρεώσεων και η κάλυψη των ασφαλιστικών εισφορών μισθωτών και ελεύθερων επαγγελματιών διαμορφώνονται στα 1,6 δισ. ευρώ.
  • Η έκτακτη οικονομική ενίσχυση διαμορφώνεται στα 1,4 δισ. ευρώ.
  • Η συνολική επιβάρυνση αυτών των μέτρων ανέρχεται στα 5,1 δισ. ευρώ, μόνο για τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο. 

Αυτή η επιβάρυνση, μαζί με τις πρόσθετες δαπάνες για τη δημόσια υγεία, την «επιστρεπτέα προκαταβολή» για την ενίσχυση της ρευστότητας επιχειρήσεων, την ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα, την ενίσχυση του Προϋπολογισμού για το Δώρο Πάσχα των εργαζομένων που τίθενται σε προσωρινή αναστολή της εργασιακής σχέσης τους, και την έκτακτη ενίσχυση των εργαζομένων στη δημόσια υγεία, ανέρχονται πλέον στα 6,8 δισ. ευρώ, που αντιστοιχεί στο 3,5% του ΑΕΠ. 

Και αυτά τα ποσά δεν περιλαμβάνουν την ενίσχυση του παραγωγικού ιστού της οικονομίας, μέσω του ΕΣΠΑ και άλλων Ευρωπαϊκών κονδυλίων. 

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι, 

Θα ήθελα, μπροστά σ’ αυτή την πρωτόγνωρη υγειονομική κρίση που βιώνει όλη η ανθρωπότητα, να ολοκληρώσω την ομιλία μου υπογραμμίζοντας ότι είναι χρέος, όλοι μας, να συμπεριφερόμαστε με ευθύνη, ψυχραιμία και υπομονή, με κοινωνική δικαιοσύνη και αλληλεγγύη, ώστε να βγούμε από αυτή την έκτακτη κατάσταση με το μικρότερο ατομικό και κοινωνικό κόστος, και να δρομολογήσουμε, αμέσως μετά, μία δυναμική επανεκκίνηση της οικονομίας. 

Δυστυχώς όμως, η μεμψιμοιρία και η ανεύθυνη πλειοδοσία της Αντιπολίτευσης, ιδίως της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, δεν μου το επιτρέπουν. 

Θα ανοίξω συνεπώς μία παρένθεση, δίνοντας συγκεκριμένες απαντήσεις για «να τελειώνουμε» με τα παραμύθια:

1ον. Ισχυρίζεται η Αξιωματική Αντιπολίτευση ότι τα μέτρα ανακοινώνονται σταδιακά, συνιστώντας το «μαρτύριο της σταγόνας». 

Αποκρύπτει όμως ότι στο μεσοδιάστημα προέκυψαν δύο κρίσιμες αποφάσεις: αυτές του Eurogroup και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. 

Σε δημοσιονομικό επίπεδο, ο στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ δεν ισχύει πλέον, ενώ επιπλέον η μείωση των εσόδων εξαιτίας της κρίσης και η αύξηση των δαπανών για τη στήριξη της υγείας, της ρευστότητας των επιχειρήσεων, της απασχόλησης και της κοινωνικής συνοχής εξαιρούνται από τον υπολογισμό της δημοσιονομικής επίδοσης της χώρας. 

Επίσης, μετά την πρόσφατη απόφαση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, τα ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου είναι αποδεκτοί – για το νέο πρόγραμμα – τίτλοι.

Αυτό γίνεται για πρώτη φορά από το 2015, όταν και ξεκίνησε η ποσοτική χαλάρωση, στην οποία η χώρα μας, με αποκλειστική ευθύνη της προηγούμενης Κυβέρνησης, ουδέποτε συμμετείχε. 

Αυτές οι αποφάσεις αποτελούν απόδειξη ότι η Ελλάδα αντιμετωπίζεται πλέον ως ένα κανονικό κράτος-μέλος, και όχι ως μία εξαίρεση. 

Διευρύνθηκε έτσι τις τελευταίες 10 ημέρες το πεδίο οικονομικής δράσης, αίροντας περιορισμούς της τελευταίας 10ετίας, και προσθέτοντας βαθμούς ελευθερίας ώστε να στηρίξουμε την κοινωνία και την οικονομία, με αίσθημα δικαίου. 

Και σας προϊδεάζω ότι θα προστεθούν τις επόμενες ημέρες και άλλοι βαθμοί ελευθερίας και θα διεκδικήσουμε ακόμα περισσότερους, με τη δημιουργία κοινού ευρωπαϊκού ομολόγου.

2ον. Ισχυρίζεται η Αξιωματική Αντιπολίτευση ότι τα μέχρι σήμερα μέτρα δεν είναι αρκετά.

Αλήθεια όμως, δεν μας λέει, τα δικά της πόσο κοστολογούνται;

Δεν έχω ακούσει ούτε έναν αριθμό! 

Και δεν μας λέει και κάτι ακόμη: είναι ενάντια στην αναστολή φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων νοικοκυριών και επιχειρήσεων;

Διότι πουθενά δεν αναγράφεται κάτι στα μέτρα που προτείνει! 

Σε κάθε περίπτωση, η αλήθεια είναι το ποσοστό των μέτρων που έχει λάβει η Κυβέρνηση, μέχρι σήμερα, ανέρχεται στο 3,5% του ΑΕΠ. 

Ποσοστό πολύ υψηλότερο από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο, που σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ήταν, την προηγούμενη εβδομάδα, στο 2% του ΑΕΠ.

3ον. Ισχυρίζεται η Αξιωματική Αντιπολίτευση ότι η Κυβέρνηση μπορεί να χρησιμοποιήσει το «μαξιλάρι ασφαλείας», για να χρηματοδοτήσει τις μαξιμαλιστικές θέσει που η ίδια διατυπώνει. 

Χωρίς να ξέρει, βεβαίως, ακόμα και η Αξιωματική Αντιπολίτευση την έκταση του προβλήματος. 

Πρόκειται για την απόλυτη ανευθυνότητα! 

Και επειδή ακούω διάφορα οικονομικά μεγέθη, να αποτυπώσουμε την πραγματικότητα: Το «μαξιλάρι ασφαλείας» είναι 15,7 δισ. ευρώ. 

Τα «ταμειακά διαθέσιμα της Κεντρικής Διοίκησης και των φορέων στην ΤτΕ και σε εμπορικές τράπεζες» είναι επιπλέον περίπου 20 δισ. ευρώ. 

Ταμειακά διαθέσιμα τα οποία υπήρχαν και προ διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Και τα οποία αυξάνουν ή μειώνονται ανάλογα με τις εκδόσεις που κάνει το Κράτος, την εξυπηρέτηση του χρέους, το ύψος των εντόκων γραμματίων, την αποπληρωμή του χρέους προς στο ΔΝΤ. 

Για παράδειγμα, αν η προηγούμενη Κυβέρνηση αποπλήρωνε μέρος του δανείου προς το ΔΝΤ, που δεν πρόλαβε όπως και πολλά άλλα, θα χρησιμοποιούσε πόρους από αυτά τα διαθέσιμα.

Συμπέρασμα: άλλο «μαξιλάρι ασφάλειας» και άλλο «ταμειακά διαθέσιμα»!

Σε κάθε περίπτωση, η Ελληνική Κυβέρνηση θα αξιοποιήσει όλα τα διαθέσιμα μέσα, με γνώμονα την αποτελεσματικότερη δυνατή αντιμετώπιση των έκτακτων συνθηκών, αλλά και με το βλέμμα στη μετά-κορωνοϊό εποχή. 

Το πότε και σε ποιο βαθμό θα αξιοποιήσει το κάθε μέσο, αποτελεί συνάρτηση της διάρκειας, της έντασης και της χρονικής εξέλιξης του προβλήματος.

4ον. Τέλος, ισχυρίζεται η Αξιωματική Αντιπολίτευση ότι η ελληνική οικονομία είχε πάρει καθοδική φορά από το 4 ο τρίμηνο του 2019.

Για να τελειώνουμε και με αυτό τον μύθο, θα καταθέσω 3 πίνακες:

Α) Οι βασικές συνιστώσες του ΑΕΠ κατέγραψαν μεγαλύτερους ρυθμούς αύξησης στο δεύτερο παρά στο πρώτο εξάμηνο του 2019! 

Β) Η ιδιωτική κατανάλωση αυξήθηκε κατά 1,8% το 4 ο τρίμηνο του 2019, που αποτελεί τη μεγαλύτερη αύξηση μετά το 2007! 

Γ) Οι επενδύσεις αυξήθηκαν κατά 14,4% το 4 ο τρίμηνο του 2019, που είναι η μεγαλύτερη αύξηση από το 2006! 

Τελικά, η λογιστική μείωση μόνο των αποθεμάτων είναι αυτή που οδήγησε σε μικρότερο ρυθμό αύξησης του ΑΕΠ. 

Αυτή είναι η αλήθεια. 

Αλήθεια η οποία αποκαλύπτει ότι υπήρχε δυναμική στην οικονομία. 

Δυναμική πάνω στην οποία πρέπει να «πατήσουμε» και να «χτίσουμε», όταν ξεπεράσουμε τις σημαντικές κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης.

Κλείνοντας, οφείλω να είμαι σαφής. 

Η ζημιά στην οικονομία, όσο παρατείνεται η κρίση στη δημόσια υγεία, είναι ολοένα και μεγαλύτερη. 

Το ίδιο συμβαίνει και με την ύφεση, που είναι παγκόσμια. 

Σε ό,τι μας αφορά, προσπαθούμε να την περιορίσουμε. 

Ελπίζω ότι η επιστήμη θα αντιμετωπίσει, το συντομότερο δυνατόν, τη γενεσιουργό αιτία της παγκόσμιας κρίσης. 

Σας καλώ, λοιπόν, να αντιμετωπίσουμε την πρωτόγνωρη κρίση με ρεαλισμό, νηφαλιότητα, σοβαρότητα, υπευθυνότητα, ενότητα και, κυρίως, αλληλεγγύη. 

Και όλοι μαζί να βγούμε όρθιοι και με κοινωνική συνοχή από αυτή τη δοκιμασία!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!