Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

ΠΟΛ. 1120/10-4-2002 Γνωστοποίηση της επικείμενης ρύθμισης για την περαίωση ανέλεγκτων χρήσεων 1998 και παλαιότερων των μικρών επιχειρήσεων και προετοιμασία των ΔOY για την υποδοχή των Ειδικών Σημειωμάτων Περαίωσης

YΠOIK 1033765/1251/ΔE-A/ΠOΛ. 1120/10.4.2002 Γνωστοποίηση της επικείμενης ρύθμισης για την περαίωση ανέλεγκτων χρήσεων 1998 και παλαιότερων των μικρών επιχειρήσεων και προετοιμασία των Δ.O.Y. για την υποδοχή των Ειδικών Σημειωμάτων Περαίωσης (Αυτοελέγχου)

1. Από τον Υπουργό Oικονομίας και Oικονομικών ανακοινώθηκε συνοπτική διαδικασία αυτοελέγχου και περαίωσης ως προς τις φορολογίες εισοδήματος και ΦΠA των εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων παλαιών χρήσεων μέχρι και 1998, επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών με βιβλία A ή B κατηγορίας του K.B.Σ. μδη είναι σε εξέλιξη η προώθηση των αναγκαίων νομοθετικών ρυθμίσεων και η εν γένει διαδικασία έκδοσης σχετικής υπουργικής απόφασης.

2. Στην ανακοινωθείσα διαδικασία αυτοελέγχου και περαίωσης, κατ` αρχήν θα υπάγονται:

α) Oι εκκρεμείς υποθέσεις επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών που αφορούν χρήσεις 1993 έως και 1998 για τις οποίες τηρήθηκαν βιβλία B κατηγορίας του K.B.Σ., με μέσο όρο δηλωθέντων ακαθαρίστων εσόδων στη φορολογία εισοδήματος, ανά υπαγόμενη χρήση, ως εξής:

αα. Επί επιχειρήσεων πώλησης εμπορευμάτων ή μεταποιητικών επιχειρήσεων μέχρι 75.000.000 δραχμές.

ββ. Επί μικτών επιχειρήσεων μέχρι 75.000.000 δραχμές, εφόσον ο μέσος όρος δηλωθέντων ακαθαρίστων εσόδων από τη δραστηριότητα της παροχής υπηρεσιών, ανά υπαγόμενη χρήση, είναι μέχρι 25.000.000 δραχμές.

γγ. Επί επιχειρήσεων αμιγώς παροχής υπηρεσιών μέχρι 25.000.000 δραχμές.

δδ. Επί ελευθέρων επαγγελματιών του άρθρου 48 ν. 2238/94 μέχρι 25.000.000 δρχ.

β) Oι εκκρεμείς υποθέσεις επιχειρήσεων που αφορούν τις πιο πάνω χρήσεις για τις οποίες τηρήθηκαν βιβλία A κατηγορίας του K.B.Σ., ανεξαρτήτως ύψους αγορών.

Ειδικά το όριο των 25.000.000 δρχ. από παροχή υπηρεσίας για την υπαγωγή στη ρύθμιση των επιχειρήσεων των περιπτώσεων ββ και γγ, προσαυξάνεται κατά 5.000.000 δρχ. για κάθε απασχολούμενο με σχέση εξαρτημένης εργασίας στην επιχείρηση κατά την τελευταία περαιούμενη χρήση, με ανώτερο όριο τα 37.500.000 δρχ..

3. Από τις πιο πάνω υπαγόμενες κατ` αρχήν στη νέα ρύθμιση υποθέσεις, θα εξαιρούνται, μεταξύ άλλων, αυτές για τις οποίες:

α. Yπάρχουν κατασχεθέντα ανεπίσημα βιβλία ή στοιχεία από τα οποία προκύπτουν ουσιαστικές παραβάσεις του K.B.Σ.

β. Προκύπτει αναμφισβήτητα από υφιστάμενες παραβάσεις του K.B.Σ. ή δελτία πληροφοριών ή στοιχεία άλλης αρχής, η έκδοση πλαστών ή εικονικών φορολογικών στοιχείων ή η λήψη εικονικών ή η νόθευση φορολογικών στοιχείων.

γ. Yφίσταται απώλεια βιβλίων ή στοιχείων.

4. H κατά τα ανωτέρω περαίωση θα πραγματοποιείται με την υποβολή στις Δ.O.Y. Ειδικών Σημειωμάτων υπολογισμού των διαφορών φόρων από τις ίδιες τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες που επιθυμούν να υπαχθούν στη ρύθμιση, στα οποία θα υπολογίζονται οι προκύπτουσες διαφορές με βάση τη διαδικασία της συνάφειας, σε συνδυασμό με την ύπαρξη ή μη διαπιστωμένων ήδη κατά το χρόνο περαίωσης ουσιαστικών παραβάσεων του K.B.Σ. που να αφορούν τις υπαγόμενες χρήσεις.

5. Ενόψει των ανωτέρω και προκειμένου να διευκολυνθεί η διαδικασία περαίωσης των υποθέσεων, θα πρέπει το αργότερο μέχρι τέλος Απριλίου να προβείτε στην ηλεκτρονική καταγραφή των επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών με τηρηθέντα βιβλία A ή B κατηγορίας του K.B.Σ. και με ανέλεγκτες χρήσεις 1998 και παλαιότερες για τις οποίες:

α. Υφίστανται ήδη διαπιστωμένες παραβάσεις K.B.Σ. της παραγράφου 3β της παρούσας (πλαστά - εικονικά).

β. Yφίστανται ήδη διαπιστωμένες λοιπές πάσης φύσεως παραβάσεις του K.B.Σ.

γ. Yφίστανται κατασχεθέντα ανεπίσημα βιβλία ή στοιχεία.

δ. Δηλώθηκαν ή διαπιστώθηκαν απώλειες βιβλίων ή στοιχείων.

ε. Yφίστανται πάσης φύσεως επιβαρυντικά Δελτία Πληροφοριών ή στοιχεία γενικά άλλων υπηρεσιών ή αρχών.

Σημειώνεται ότι για κάθε μία από τις παραπάνω περιπτώσεις, θα πρέπει να δημιουργηθεί ιδιαίτερο ηλεκτρονικό αρχείο ανά Δ.O.Y., ούτως ώστε να καταγραφούν σε χωριστά ηλεκτρονικά αρχεία οι υποθέσεις που εξαιρούνται ευθέως από τη ρύθμιση (περίπτωση 5α), αυτές που υπάγονται στη ρύθμιση με ήδη διαπιστωμένες παραβάσεις του K.B.Σ. (περίπτωση 5β) και αυτές για τις οποίες θα πρέπει να προηγηθεί σχετικός έλεγχος προκειμένου να κριθεί η περαιτέρω υπαγωγή ή εξαίρεση, όπως:

- Αν προκύπτει φοροδιαφυγή από τα υφιστάμενα κατασχεθέντα ανεπίσημα βιβλία ή στοιχεία (περίπτωση 5γ).

- Αν για τις περιπτώσεις που δηλώθηκαν ή διαπιστώθηκαν απώλειες βιβλίων και στοιχείων η απώλεια οφείλεται σε ανωτέρα βία (σεισμός, πλημμύρα, πυρκαγιά, περίπτωση 5δ).

- Αν για αυτές που υφίστανται Δελτία Πληροφοριών ή άλλα στοιχεία γενικά, προκύπτουν παραβάσεις που οδηγούν στην εξαίρεση (περίπτωση 5ε). Σημειώνεται επίσης ότι θα καταγραφούν όλες οι ήδη διαπιστωμένες παραβάσεις του K.B.Σ., ανεξαρτήτως του σταδίου στο οποίο βρίσκονται. Σε όσες περιπτώσεις εκκρεμεί η έκδοση απόφασης επιβολής προστίμου, θα πρέπει να εκδοθεί άμεσα η σχετική απόφαση.

Για τη μεγαλύτερη δυνατή διευκόλυνσή σας και επειδή κατά την περαίωση με βάση τη νέα ρύθμιση θα λαμβάνονται υπόψη μόνο οι ουσιαστικές παραβάσεις, πρέπει στις σχετικές καταστάσεις (ηλεκτρονικά αρχεία) να αναγράφονται οι κωδικοί αριθμοί για κάθε είδους παράβαση. Σχετικοί πίνακες με τους κωδικούς αριθμούς που θα χρησιμοποιηθούν επισυνάπτονται στη παρούσα. Επίσης ιδιαίτερη ένδειξη θα τίθεται στις περιπτώσεις παραβάσεων του K.B.Σ. καθ` υποτροπήν στην ίδια χρήση και από διαφορετικούς ελέγχους.

Για τη διευκόλυνσή σας στο έργο της ηλεκτρονικής καταγραφής των ανωτέρω, η Γ.Γ.Π.Σ. σας έχει ήδη, μετά από σχετική συνεργασία μας, αποστείλει μέσω του δικτύου του Yπουργείου πρόγραμμα καταχώρησης παραβάσεων, καθώς και πρόγραμμα καταχώρησης Δελτίων Πληροφοριών.

Στο παρόν επισυνάπτουμε σχετικές οδηγίες χρήσης των προγραμμάτων αυτών, στις οποίες αναγράφονται τα τηλέφωνα και οι αρμόδιοι υπάλληλοι που μπορούν να σας παράσχουν διευκρινίσεις για τη χρήση των προγραμμάτων, εφόσον σας είναι απαραίτητο.

Σημειώνεται ακόμα ότι για την καταχώρηση των στοιχείων που αφορούν στα κατασχεμένα βιβλία και στοιχεία, θα κάνετε χρήση της οικείας εφαρμογής του υποσυστήματος K.B.Σ. του TAXIS, για τη χρήση της οποίας έχουν ήδη εκπαιδευτεί οι υπάλληλοι σας του τμήματος K.B.Σ.

Ευνόητο είναι ότι στο εξής θα πρέπει να φροντίσετε να είναι συνεχής η ενημέρωση των παραπάνω προγραμμάτων με τα σχετικά με τα προγράμματα αυτά στοιχεία που αφορούν τις επιχειρήσεις της αρμοδιότητάς σας, ανεξαρτήτως ύψους ακαθαρίστων εσόδων ή κατηγορίας τηρουμένων βιβλίων ή ελεγκτικής αρμοδιότητας.

Τέλος, σημειώνεται ότι τα Ελεγκτικά κέντρα θα πρέπει να προτάξουν τον έλεγχο στις υποθέσεις με Γ κατηγ. βιβλία K.B.Σ. ή σε όσες υποθέσεις κατά τα ανωτέρω εξαιρούνται από τη ρύθμιση.

OΔHΓIEΣ

KATAXΩPHΣHΣ TΩN ΠAPABAΣEΩN & TΩN ΔEΛTIΩN ΠΛHPOΦOPIΩN ΣE HΛEKTPONIKO APXEIO

Αναφορικά με την καταχώρηση των Παραβάσεων και των Δελτίων Πληροφοριών σε ηλεκτρονικό αρχείο διευκρινίζουμε τα ακόλουθα:

f A. καταχώρηση Παραβάσεων:

Θα χρησιμοποιηθεί ειδικά προσαρμοσμένο φύλλο του προγράμματος Microsoft Excel.

Για την ταχύτερη διεκπεραίωση του έργου είναι επιθυμητό να ασχοληθούν με την καταχώρηση των δεδομένων υπάλληλοι με στοιχειώδεις γνώσεις χειρισμού του προγράμματος Microsoft Excel. To πρόγραμμα Excel είναι συνήθως εγκατεστημένο στον σταθμό εργασίας της Γραμματείας της Δ.O.Y. Αν απαιτηθεί να εγκατασταθεί σε άλλο σταθμό εργασίας αυτό πρέπει να γίνει σε συνεννόηση με τον Τεχνικό Διαχειριστή της Δ.O.Y.

Διαδικασία ενεργοποίησης του προγράμματος.

1. Από τον Program Manager των Windows επιλέγουμε το Μενού File και από εκεί την επιλογή Run.

2. Στο πλαίσιο που εμφανίζεται γράφουμε την ακόλουθη εντολή ακριβώς όπως εμφανίζεται χωρίς να παρεμβάλλονται κενά και χωρίς να υπάρχει διάκριση για κεφαλαία ή μικρά γράμματα: F:AUDITPARAV1.XLS και μετά πατάμε το πλήκτρο Enter.

3. Εμφανίζεται η οθόνη του Microsoft Excel με την οθόνη καταχώρησης των δεδομένων των παραβάσεων.

Οθόνη καταχώρησης Παραβάσεων

Διαδικασία καταχώρησης των στοιχείων κάθε παράβασης.

Τα στοιχεία κάθε μιας παράβασης θα καταχωρηθούν σε μία ξεχωριστή γραμμή, χωρίς να παρεμβάλλονται κενές γραμμές. κατά σειρά καταχωρούνται κάτω από τις ομώνυμες στήλες τα εξής:

1. A.Φ.M.: καταχωρείται ο A.Φ.M. του φορολογούμενου όπως αναγράφεται στο δελτίο της παράβασης (Αν δεν υπάρχει A..Φ.M. δεν καταχωρείται τίποτα στο συγκεκριμένο πεδίο). Θα πρέπει να καταχωρούνται και τα εννέα ψηφία του A.Φ.M. Για να προχωρήσουμε στο διπλανό πεδίο (δεξιά) πατάμε το δεξί βέλος μία φορά.

2. EΛEΓXOΣ: Στο πεδίο αυτό δεν καταχωρείται τίποτε. Εδώ θα εμφανιστεί αυτόματα η ένδειξη ΣΩΣTO αν ο A.Φ.M. στην διπλανή στήλη είναι σωστός. Αν το πεδίο περιέχει οτιδήποτε άλλο, ο A.Φ.M. είναι ανύπαρκτος. Για να προχωρήσουμε στο διπλανό πεδίο (δεξιά) πατάμε το δεξί βέλος μια φορά.

3. EΠΩNYMIA: καταχωρείται η Επωνυμία του φορολογούμενου όπως αναγράφεται στο δελτίο της παράβασης, ανεξάρτητα αν στο δελτίο αναφέρεται ο A.Φ.M. ή όχι. Ειδικά για τους καθ` υποτροπή παραβάτες θα τίθεται στην αρχή της επωνυμίας ένας αστερίσκος (*). Για να προχωρήσουμε στο διπλανό πεδίο (δεξιά) πατάμε το δεξί βέλος μια φορά.

4. ANTIKEIMENO: καταχωρείται το Αντικείμενο Εργασιών του φορολογούμενου όπως αναγράφεται στο δελτίο της παράβασης. Για να προχωρήσουμε στο διπλανό πεδίο (δεξιά) πατάμε το δεξί βέλος μία φορά.

5. AP. AΠOΦAΣHΣ: καταχωρείται ο Αριθμός απόφασης όπως αναγράφεται στο δελτίο της παράβασης. Για να προχωρήσουμε στο διπλανό πεδίο (δεξιά) πατάμε το δεξί βέλος μία φορά.

6. XPHΣH: καταχωρείται η Χρήση όπως αναγράφεται στο δελτίο της παράβασης. Για να προχωρήσουμε στο διπλανό πεδίο (δεξιά) πατάμε το δεξί βέλος μία φορά.

7. AΠOKPYBEIΣAAΞIA: καταχωρείται αφού πρώτα γίνει από τον χρήστη ο υπολογισμός της με βάση τα δεδομένα που αναγράφονται στο δελτίο της παράβασης. Για να προχωρήσουμε στο διπλανό πεδίο (δεξιά) πατάμε το δεξί βέλος μία φορά.

8. ΠPOEΛEYΣH ΠAPABAΣHΣ: καταχωρείται η Υπηρεσία όπως αναγράφεται στο δελτίο της παράβασης. Για να προχωρήσουμε στο διπλανό πεδίο (δεξιά) πατάμε το δεξί βέλος μία φορά.

9. KΩΔ. ΠAP.: καταχωρείται ο κωδικός της παράβασης σύμφωνα με τον επισυναπτόμενο Πίνακα κωδικών Παραβάσεων. Για να προχωρήσουμε στο διπλανό πεδίο (δεξιά) πατάμε το δεξί βέλος μία φορά.

10. ΠEPIΓPAΦH: Στο πεδίο αυτό δεν καταχωρείται τίποτε. Εδώ θα εμφανιστεί αυτόματα η περιγραφή του κωδικού της Παράβασης.

Σε περίπτωση που στην προς καταχώρηση Απόφαση Επιβολής Προστίμου αναφέρονται παραπάνω από μία παράβαση τότε δεν χρειάζεται να συμπληρώνονται ξανά τα πεδία από 1 έως και 8 αλλά θα συμπληρώνεται στην αμέσως επόμενη γραμμή στο πεδίο 9 ο κωδικός της δεύτερης παράβασης κ.ο.κ.

Αν σε οποιοδήποτε βήμα καταχωρηθεί λάθος δεδομένο, ο χρήστης μπορεί να επιστρέψει στο πεδίο πατώντας το αριστερό βέλος και να γράψει πάνω στα λάθος στοιχεία τα σωστά.

Αφού καταχωρηθούν τα στοιχεία σε μία γραμμή, πατάμε το κάτω βέλος για να τοποθετηθούμε στην επόμενη γραμμή που είναι κενή. κατόπιν πατάμε το αριστερό βέλος όσες φορές απαιτείται ώστε να βρεθούμε κάτω από την στήλη του A.Φ.M. και επαναλαμβάνουμε την διαδικασία για την επόμενη παράβαση. Στο αριστερό σύνορο εμφανίζεται πάντα ο αριθμός σειράς της γραμμής. Στο πρόγραμμα αυτό μπορούν να καταχωρηθούν έως 10.000 παραβάσεις. Αν πρέπει να καταχωρηθούν και άλλες παραβάσεις πρέπει να επικοινωνήσετε με την Γ.Γ.Π.Σ. στα τηλέφωνα 48.02.250, 48.02.452, 48.02.275.

Αποθήκευση των καταχωρηθέντων στοιχείων.

1. κάνουμε κλίκ στο Μενού Αρχείο.

2. Από την λίστα που εμφανίζεται κάνουμε κλίκ στην επιλογή Αποθήκευση. H διαδικασία της αποθήκευσης θα πρέπει να επαναλαμβάνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα (π.χ. κάθε φορά που καταχωρούνται 20 παραβάσεις). κλείσιμο του Προγράμματος

H καταχώρηση μπορεί να γίνει τμηματικά. κάθε φορά που ολοκληρώνεται ένα τμήμα θα πρέπει YΠOXPEΩTIKA να τερματίζεται η λειτουργία του προγράμματος. Αυτό γίνεται ως εξής:

1. κάνουμε κλίκ στο Μενού Αρχείο.

2. Από την λίστα που εμφανίζεται κάνουμε κλίκ στην επιλογή λξοδος.

3. Αν σε κάποια μελλοντική στιγμή θέλουμε να συνεχίσουμε την καταχώρηση θα επαναλάβουμε την διαδικασία από το Βήμα 1 (Διαδικασία ενεργοποίησης του προγράμματος).

Για οποιαδήποτε ερώτηση ή πρόβλημα μπορείτε να επικοινωνήσετε με τους:

Αικατερίνη Φραντζεσκάκη τηλ. 48.02.450

Χρήστο κουτσούκο τηλ. 48.02.456

Hλία Φλόκα τηλ. 48.02.452

f B. καταχώρηση Δελτίων Πληροφοριών:

Θα χρησιμοποιηθεί ειδικά προσαρμοσμένο φύλλο του προγράμματος Microsoft Excel.

Για την ταχύτερη διεκπεραίωση του έργου είναι επιθυμητό να ασχοληθούν με την καταχώρηση των δεδομένων υπάλληλοι με στοιχειώδεις γνώσεις χειρισμού του προγράμματος Microsoft Excel. Το πρόγραμμα Excel είναι συνήθως εγκατεστημένο στον σταθμό εργασίας της Γραμματείας της ΔOY. Αν απαιτηθεί να εγκατασταθεί σε άλλο σταθμό εργασίας αυτό πρέπει να γίνει σε συνεννόηση με τον Τεχνικό

Διαχειριστή της ΔOY.

Διαδικασία ενεργοποίησης του προγράμματος.

1. Από τον Program Manager των Windows επιλέγουμε το Μενού File και από εκεί την επιλογή Run.

2. Στο πλαίσιο που εμφανίζεται γράφουμε την ακόλουθη εντολή ακριβώς όπως εμφανίζεται χωρίς να παρεμβάλλονται κενά και χωρίς να υπάρχει διάκριση για κεφαλαία ή μικρά γράμματα: F:AUDITDELTIA1.XLS και μετά πατάμε το πλήκτρο Enter.

3.Εμφανίζεται η οθόνη του Microsoft Excel με την οθόνη καταχώρησης των δεδομένων των δελτίων πληροφοριών.

Οθόνη καταχώρησης Δελτίων Πληροφοριών

Διαδικασία καταχώρησης των στοιχείων κάθε δελτίου.

Είναι ανάλογη με την διαδικασία καταχώρησης των παραβάσεων. Τα πεδία είναι τα ακόλουθα:

1. A.Φ.M.

2. EΛEΓXOΣ

3. EΠΩNYMIA

4. ANTIKEIMENO

5. YΠHPEΣIA AΠOΣTOΛHΣ

6. YΠHPEΣIA ΛHΨHΣ

7. ANTIKEIMENO ΦOPOΛOΓIAΣ

8. ΣTAΔIO EPEYNAΣ

9. ΠAPATHPHΣEIΣ

Αποθήκευση των καταχωρηθέντων στοιχείων.

1. κάνουμε κλικ στο Μενού Αρχείο.

2. Από την λίστα που εμφανίζεται κάνουμε κλίκ στην επιλογή Αποθήκευση. H διαδικασία της αποθήκευσης θα πρέπει να επαναλαμβάνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα (π.χ. κάθε φορά που καταχωρούνται 20 παραβάσεις).

κλείσιμο του Προγράμματος.

H καταχώρηση μπορεί να γίνει τμηματικά. κάθε φορά που ολοκληρώνεται ένα τμήμα θα πρέπει YΠOXPEΩTIKA να τερματίζεται η λειτουργία του προγράμματος.

Αυτό γίνεται ως εξής:

1. κάνουμε κλίκ στο Μενού Αρχείο.

2. Από την λίστα που εμφανίζεται κάνουμε κλίκ στην επιλογή λξοδος.

Αν σε κάποια μελλοντική στιγμή θέλουμε να συνεχίσουμε την καταχώρηση θα επαναλάβουμε την διαδικασία από το Βήμα 1 (Διαδικασία ενεργοποίησης του προγράμματος).

Για οποιαδήποτε ερώτηση ή πρόβλημα μπορείτε να επικοινωνήσετε με τους:

Αικατερίνη Φραντζεσκάκη τηλ. 48.02.450

Χρήστο κουτσούκο τηλ. 48.02.456

Hλία Φλόκα τηλ. 48.02.452

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!