Ρ.Α.Λ. 44/2020 Μέτρα κατά της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 σε χώρους λειτουργίας των υπηρεσιών της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων .
Αριθμ. απόφ. 44/2020
ΦΕΚ B’ 909/17.03.2020
Μέτρα κατά της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 σε χώρους λειτουργίας των υπηρεσιών της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων .
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΛΙΜΕΝΩΝ
Αφού έλαβε υπόψη:
1. Τον ν. 4389/2016 (ΦΕΚ Α’ 94): «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις», όπως ισχύει και ιδίως τα άρθρα 114 παρ. 3, 115 παρ. 2, 3 και 4, 116 παρ.1 και 125 παρ. 4.
2. Τον ν. 2690/1999 (ΦΕΚ Α’ 45): «Κύρωση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις», όπως ισχύει.
3. Την από 11-03-2020 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ Α΄ 55/11-03-2020) «Κατεπείγοντα Μέτρα αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του κορωνοϊού COVID-19 και της ανάγκης περιορισμού της διάδοσής του», και ειδικότερα τα άρθρα 5 έως 10 αυτής.
4. Την από 14-03-2020 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ Α΄ 64/14-03-2020) «Κατεπείγοντα Μέτρα αντιμετώπισης της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19», και ειδικότερα τα άρθρα 3, 24 παρ. 8 και 9, 26 και 27.
5. Τον ν. 4412/2016 (ΦΕΚ Α’ 147): «Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών (προσαρμογή στις Οδηγίες 2014/24/ΕΕ και 2014/25/ΕΕ)», όπως ισχύει.
6. Το π.δ. 19/2016 «Κανονισμός Λειτουργίας και Οργάνωση Υπηρεσιών της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (Ρ.Α.Λ.)» (ΦΕΚ 28 Α’/24-02-2016), όπως ισχύει.
7. Την υπουργική απόφαση 1000.00/44060/2017 «Ορισμός Προέδρου, Αντιπροέδρου, δύο (2) εισηγητών, πέντε (5) τακτικών μελών και δύο (2) αναπληρωματικών μελών της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (Ρ.Α.Λ.)», (ΦΕΚ Υ.Ο.Δ.Δ. 299/19-06-2017).
8. Την 1000.00/62063/2018 απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Ορισμός μελών της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων» (ΦΕΚ Υ.Ο.Δ.Δ. 477/2308-2018).
9. Την αριθμ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/108/οικ.7874/12-03-2020 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών με θέμα «Επείγοντα μέτρα για την πρόληψη και την προστασία από τον κορωνοϊό» (ΑΔΑ: ΩΦΠΩ46ΜΤΛ6-87Χ).
10. Την αριθμ. Δ2α/οικ.16940/10-03-2020 εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας, Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας με θέμα «Πρόληψη διασποράς του κορωνοϊού COVID-19» (ΑΔΑ 6η1Ξ465ΦΥΟ-ΕΚΟ).
11. Την εξαιρετικά επείγουσα και επιτακτική ανάγκη για τον περιορισμό της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 και με σκοπό αφενός την προστασία των εργαζομένων και των συναλλασσομένων και αφετέρου την διασφάλιση της λειτουργίας των Υπηρεσιών της Ρ.Α.Λ. σε επιχειρησιακά ανεκτό επίπεδο και την αποφυγή της πιθανότητας ολικής αναστολής λειτουργίας υπηρεσιών της.
12. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του προϋπολογισμού εξόδων της Ρ.Α.Λ., αποφασίζει:
Άρθρο 1
Μέτρα και οδηγίες που αφορούν την εσωτερική λειτουργία των υπηρεσιών
1. Οι υπάλληλοι κάθε τμήματος, συμπεριλαμβανομένων των ειδικών συνεργατών, κατόπιν απόφασης του Προέδρου, ή σε περίπτωση κωλύματος του Αντιπροέδρου, κατανέμονται σε εβδομαδιαία βάση, σε ομάδες που εργάζονται κάθε μία εκ περιτροπής ανά μία ημέρα στην Υπηρεσία. Ο Πρόεδρος ή σε περίπτωση κωλύματος ο Αντιπρόεδρος ορίζει τις ομάδες αυτές, με οδηγίες του, λαμβάνοντας υπόψη τη σύνθεση του υπαλληλικού προσωπικού και τα διαφορετικά αντικείμενα της Υπηρεσίας, με σκοπό την κατά το δυνατόν απρόσκοπτη και εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας.
2. Ειδική μέριμνα λαμβάνεται για τους υπαλλήλους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, και δικαιούνται άδεια ειδικού σκοπού, όπως αυτές προσδιορίζονται στην αριθμ. πρωτ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/108/οικ.7874/12-03-2020 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών με θέμα «Επείγοντα μέτρα για την πρόληψη και την προστασία από τον κορωνοϊό» (ΑΔΑ: ΩΦΠΩ46ΜΤΛ6-87Χ), ήτοι υπάλληλοι με σοβαρά χρόνια νοσήματα (καρδιαγγειακά νοσήματα, νοσήματα του αναπνευστικού, σακχαρώδη διαβήτη), τελούντες σε ανοσοκαταστολή και γονείς ανηλίκων. Οι ανωτέρω υπάλληλοι, παρέχουν εξ αποστάσεως εργασία.
3. Σε κάθε περίπτωση θεωρείται δεδομένη η εχεμύθεια που πρέπει να τηρεί ο υπάλληλος κατ’ άρθρο 26 του υπαλληλικού κώδικα (ν. 3528/2007) ή άλλων αντίστοιχων διατάξεων κατά την εξ αποστάσεως παροχή εργασίας, φέρει την ευθύνη των υποθέσεων και δημοσίων εγγράφων αρμοδιότητάς του, για τα οποία παρέχει την τηλεργασία. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίδεται σε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, καθώς και σε έγγραφα εμπιστευτικού – απόρρητου χαρακτήρα, για τα οποία απαιτείται ιδιαίτερος χειρισμός. Ορθότερο θα ήταν οι ανωτέρω υποθέσεις να επεξεργάζονται και να διεκπεραιώνονται από το προσωπικό που θα εργάζεται εκ περιτροπής με αυτοπρόσωπη παρουσία στην Υπηρεσία.
4. Ο Πρόεδρος ή, σε περίπτωση κωλύματος, ο Αντιπρόεδρος ορίζουν εγκαίρως με οδηγίες τους προσωπικό ασφαλείας για την αντιμετώπιση εξαιρετικών περιστάσεων, το οποίο περιλαμβάνει την λειτουργία της Γραμματείας σε καθημερινή βάση, και του οικονομικού τμήματος τρείς ημέρες την εβδομάδα, με ένα άτομο ανά ημέρα. Το υπόλοιπο προσωπικό εργάζεται εξ αποστάσεως.
5. Εάν διαπιστωθεί κρούσμα της νόσου, η συγκεκριμένη ομάδα υπαλλήλων της παραγράφου 1 αποχωρεί, λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα για την απολύμανση του χώρου και αναλαμβάνει εργασία στο κατάστημα της Υπηρεσίας η επόμενη κατά σειρά ομάδα υπαλλήλων ή υπάλληλοι του προσωπικού ασφαλείας, ανάλογα με την περίσταση. Σε κάθε περίπτωση, για τη λήψη των αναγκαίων μέτρων ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος οφείλουν να συμβουλευθούν τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ).
6. Δεν πραγματοποιούνται συναντήσεις μεταξύ των στελεχών της Ρ.Α.Λ. με φυσική παρουσία. Οι επικοινωνίες, κάθε είδους, θα γίνονται αποκλειστικά τηλεφωνικά ή ηλεκτρονικά.
7. Δεν εγκρίνονται εκπροσωπήσεις και μετακινήσεις του προσωπικού της Ρ.Α.Λ. σε επαγγελματικά ταξίδια, συνέδρια, συνεργασίες, σε συμμετοχή σε εκλεκτορικά, εκπαιδευτικά προγράμματα.
Άρθρο 2
Μέτρα και οδηγίες συναλλαγής με ενδιαφερομένους:
1. Οι προθεσμίες για την παροχή και χορήγηση στοιχείων και απόψεων, οι οποίες εκκρεμούν, παρατείνονται κατά δεκαπέντε ημέρες.
2. Η προσέλευση του κοινού και ενδιαφερομένων στα γραφεία της Ρ.Α.Λ. περιορίζεται στο απολύτως αναγκαίο, και για τον σκοπό αυτό:
α. Η Αρχή θα λαμβάνει τα αιτήματα των συναλλασσομένων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τηλεφωνικά. Υποχρεωτικά στο email του ο συναλλασσόμενος θα αναφέρει τα στοιχεία επικοινωνίας του (email και τηλέφωνο).
β. Οι αιτούμενες τυχόν βεβαιώσεις θα αποστέλλονται στον αιτούντα αποκλειστικά μέσω email από την ηλεκτρονική διεύθυνση της Αρχής, στις περιπτώσεις που αυτό είναι εφικτό και θα υπογράφονται κατά περίπτωση, μόνο από τον Πρόεδρο ή τον Αντιπρόεδρο σε περίπτωση κωλύματος, με αναφορά στοιχείων υπαλλήλων για την παροχή πληροφοριών.
γ. Εάν η ικανοποίηση του αιτήματος του ενδιαφερόμενου δεν είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί με την ανωτέρω διαδικασία και κρίνεται απολύτως αναγκαία η φυσική του παρουσία, τότε η προσέλευση αυτού ή του νόμιμου εκπροσώπου του στις ανωτέρω υπηρεσίες, πραγματοποιείται αποκλειστικά κατόπιν προγραμματισμένης συνάντησης. Η επικοινωνία για καθορισμό συνάντησης του συναλλασσόμενου ή του νομίμου εκπροσώπου με την Υπηρεσία, θα πραγματοποιείται με την αποστολή αιτήματος μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τηλεφωνικής επικοινωνίας.
Άρθρο 3
Υπηρεσίες καθαριότητας, απολύμανσης, φύλαξης, προμήθειας υγειονομικού υλικού, προμήθειας εξοπλισμού πληροφορικής για την εξ αποστάσεως εργασία.
Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος εμφάνισης και διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, η έλλειψη του οποίου βεβαιώνεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας, και πάντως για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την 14-03-2020, ο Πρόεδρος ή σε περίπτωση κωλύματος ο Αντιπρόεδρος, δύναται, κατά παρέκκλιση κάθε σχετικής διάταξης της κείμενης εθνικής νομοθεσίας περί δημοσίων συμβάσεων, να προβαίνει στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, η οποία στην συνέχεια εγκρίνεται από το Διοικητικό Συμβούλιο της Αρχής, για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας, απολύμανσης, και προμήθεια υγειονομικού υλικού, όπως αναφέρεται στην αριθμ. πρωτ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/108/οικ.7874/12-03-2020 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών με θέμα «Επείγοντα μέτρα για την πρόληψη και την προστασία από τον κορωνοϊό» (ΑΔΑ: ΩΦΠΩ46ΜΤΛ6-87Χ), όπως και στην προμήθεια των απαραίτητων υλικών, υπηρεσιών, λογισμικού και εξοπλισμού πληροφορικής για την επίτευξη της εξ αποστάσεως παροχής εργασίας με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων των υπαλλήλων της Αρχής, και την πραγματοποίηση τηλεδιασκέψεων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 6 του άρθρου 5 της από 11-03-2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου.
Άρθρο 4
Λειτουργία του Δ.Σ. της Αρχής
Κατά το διάστημα λήψης των μέτρων αποφυγής της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19, η λήψη των αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων μπορεί να λαμβάνει χώρα διά τηλεδιάσκεψης με κάθε πρόσφορο τηλεπικοινωνιακό μέσο. Στην περίπτωση της διά ζώσης σύγκλησης των συμβουλίων, οι συνεδριάσεις πραγματοποιούνται κεκλεισμένων των θυρών.
Άρθρο 5
Δημοσίευση
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, οπότε και άρχεται η ισχύς της.
Πειραιάς, 16 Μαρτίου 2020
Ο Πρόεδρος
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ – ΙΑΣΩΝ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!