Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

Α.1390/2019 Καθορισμός διαδικασιών χρήσης υπηρεσιακού οπλισμού από τελωνειακούς υπαλλήλους

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΑΑΔΕ
Ανεξάρτητη Αρχή
Δημοσίων Εσόδων
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ & ΕΦΚ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ
ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ
ΕΛΕΓΧΩΝ & ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ
ΤΜΗΜΑ Ε'
Ταχ. Δ/νση: Κ. Σερβίας 10
Ταχ. Κώδικας: 10184-Αθήνα
Πληροφορίες: Ζ. Τσουρούλα
Τηλέφωνο: 210.7259340
Fax: 210.7259323
E-Mail: d33-c@otenet.gr
Url: www.aade.gr

ΑΔΑ: 68ΚΦ46ΜΠ3Ζ-ΧΦ7

Φ.Ε.Κ. 4318 Β/29.11.2019

Αθήνα, 14.10.2019
Αριθ. Πρωτ. Α.1390

ΠΡΟΣ: ΩΣ Ο ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΙΑΝΟΜΗΣ

ΚΟΙΝ: ΩΣ Ο ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΙΑΝΟΜΗΣ

 

ΘΕΜΑ: «Καθορισμός διαδικασιών χρήσης υπηρεσιακού οπλισμού από τελωνειακούς υπαλλήλους»

ΑΠΟΦΑΣΗ

Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΑΑΔΕ

Έχοντας υπ' όψιν:

1. Τις διατάξεις του άρθρου 3 παρ. 6 του Ν. 2960/2001 (ΦΕΚ Α 265) «Εθνικός και Τελωνειακός Κώδικα» περί οπλοφορίας των τελωνειακών υπαλλήλων.

2. Τις διατάξεις του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα (ΚΑΝ. ΕΕ 952/2013, L 269/1/10.10.13) του κατ' εξουσιοδότηση Κανονισμού (Ε.Ε) 2015/2446 (L 343/1/29.12.15) της Επιτροπής και του εκτελεστικού Κανονισμού (Ε.Ε.) 2015/2447 (L 343/559/29.12.15) της Επιτροπής.

3. Τις διατάξεις του π.δ. 231/2007 (ΦΕΚ Α 265) «περί κανονισμού δικαιωμάτων και καθηκόντων των τελωνειακών υπαλλήλων και της λειτουργίας των Τελωνειακών Αρχών του Υπουργείου Οικονομικών», όπως όλες οι διατάξεις τροποποιήθηκαν και ισχύουν έως σήμερα.

4. Τις διατάξεις του Π.Δ 1/1994 (ΦΕΚ A 1) «περί σύστασης, αναβάθμισης και αναδιοργάνωσης Τελωνειακών Αρχών», όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν.

5. Το άρθρο 152 του Ν.4270/2014 (ΦΕΚ Α 143) περί «Ελλειμμάτων και ευθυνών Δημοσίων Υπολόγων - Καταλογισμοί».

6. Την υπ' αρ. πρωτ. Δ6Α 1015213 ΕΞ 2013/28-1-2013 (ΦΕΚ Β 130) Κοινή Απόφαση του Υφυπουργού και Υπουργού Οικονομικών περί μεταβίβασης αρμοδιοτήτων στο Γενικό Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπ. Οικονομικών.

7. Την υπ' αρ. πρωτ. 1/20-1-2016 (ΦΕΚ Υ.Ο.Δ.Δ.18) Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου «Επιλογή και διορισμός Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών» σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παρ. 10 του άρθρου 41 του ν. 4389/16 (ΦΕΚ Α 94) και της αρ.39/3/30.11.17 (ΦΕΚ Υ.Ο.Δ.Δ 689) Απόφασης του Συμβουλίου Διοίκησης της ΑΑΔΕ« Ανανέωση της θητείας του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων».

8. Την υπ' αρ. πρωτ. Δ.ΟΡΓ.Α 1036960 ΕΞ 2017/10-3-2017 (ΦΕΚ Β 968 και Β 1238) Απόφαση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων».

9. Τις διατάξεις των άρθρων 20-25 του Ποινικού Κώδικα (Ν. 1492/1950, ΦΕΚ Α 182), όπως αυτός τροποποιήθηκε και ισχύει έως σήμερα.

10. Το άρθρο 107 και 109 του Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων, Ν.3528/2007 (ΦΕΚ Α 26).

11. Τις διατάξεις του Ν. 2168/1993 (ΦΕΚ Α 147) «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν όπλα, πυρομαχικά, εκρηκτικές ύλες, εκρηκτικούς μηχανισμούς και άλλες διατάξεις», όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 4028/2011 (ΦΕΚ Α 242) και προσαρμόστηκε στις διατάξεις της Οδηγίας 2009/43/ΕΚ.

12. Τις διατάξεις του Ν. 4139/2013 (ΦΕΚ Α 74)«περί εξαρτησιογόνων ουσιών και άλλες διατάξεις», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει έως σήμερα.

13. Τις διατάξεις του άρθρου 42 παρ. 4 V εδ. β), δ), ζ) και ια) του Δ.ΟΡΓ.Α 1036960/10-3-2017 (ΦΕΚ Β 968 και Β 1238) «Οργανισμού της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε)» περί των αρμοδιοτήτων του Τμήματος Ε - Μέσων Ελέγχου της Διεύθυνσης Στρατηγικής Τελωνειακών Ελέγχων και Παραβάσεων.

14. Τις διατάξεις του άρθρου 47 της Δ.ΟΡΓ.Α 1036960/10-3-2017 (ΦΕΚ Β 968 και Β 1238) «Οργανισμού της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε)» περί των Ελεγκτικών Υπηρεσιών Τελωνείων (ΕΛ.Υ.Τ)

15. Τις διατάξεις της Δ.ΟΡΓ.Α.1094448 ΕΞ2015/10.7.15 (ΦΕΚ Β 1574), της Δ.ΟΡΓ.Α.1014322 ΕΞ2016/29.1.16 (ΦΕΚ Β 295) και της Δ.ΟΡΓ.Α.1164994 ΕΞ2016/15.11.16 (ΦΕΚ Β 3752) Αποφάσεις της Γ.Γ.Δ.Ε περί σύστασης Κ.Ο.Ε.

16. Την αποτελεσματική άσκηση των καθηκόντων των Τελωνειακών υπαλλήλων

17. Την ανάγκη επανακαθορισμού των προϋποθέσεων οπλοφορίας των τελωνειακών υπαλλήλων

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

Καθορίζουμε τις προϋποθέσεις οπλοφορίας των Τελωνειακών υπαλλήλων, τον τρόπο εκπαίδευσης αυτών στην οπλοτεχνική, τις διαδικασίες προμήθειας, διαχείρισης, συντήρησης, επισκευής και ασφαλούς φύλαξης του υπηρεσιακού οπλισμού και πυρομαχικών, καθώς και τα ενδεικνυόμενα μέτρα ασφαλείας.

Άρθρο 1

Διάκριση οπλισμού και μεταφοράς αυτού

1. Ο οπλισμός της Τελωνειακής Υπηρεσίας, αποτελεί ελεγχόμενο υπηρεσιακό υλικό και διακρίνεται σε ατομικό και σε στατικό υπηρεσιακό οπλισμό.

2. Ο ατομικός υπηρεσιακός οπλισμός αποτελείται από περίστροφο ή πιστόλι και πυρομαχικά και χρεώνεται από τον Προϊστάμενο της Τελωνειακής Αρχής προσωπικά στον τελωνειακό υπάλληλο για την εκτέλεση των καθηκόντων του ή για συγκεκριμένη αποστολή κατόπιν αιτήματός του, βρίσκεται στη κατοχή του(δύναται να το κατέχει ο υπάλληλος και στην οικεία του) και φυλάσσεται με ευθύνη του.

3. Ο στατικός οπλισμός αποτελείται από περίστροφο ή πιστόλι ή υποπολυβόλο και πυρομαχικά και παρέχεται από την Υπηρεσία στον Τελωνειακό υπάλληλο για την εκτέλεση των καθηκόντων του ή για συγκεκριμένη αποστολή, μετά το πέρας της οποίας επιστρέφεται και φυλάσσεται σε αυτήν.

4. Το περίστροφο ή πιστόλι φέρεται από τους Τελωνειακούς υπαλλήλους εντός θήκης που αναρτάται στο δεξιό μέρος του σώματος από το ζωστήρα κοντά και πίσω από το άνοιγμα του θυλακίου της περισκελίδας ή της ραφής της φούστας για τις γυναίκες τελωνειακούς. Επιτρέπεται να φορούν άλλα είδη για την ατομική τους ασφάλεια καθώς και η ανάρτηση της θήκης του οπλισμού στο αριστερό μέρος του σώματος για τους αριστερόχειρες. Οι γυναίκες Τελωνειακοί υπάλληλοι δύναται να φέρουν το όπλο τους εντός της υπηρεσιακής τους τσάντας. Ο οπλισμός φέρεται εσωτερικά, όταν η στολή περιλαμβάνει μακρύ χιτώνιο και εξωτερικά, όταν περιλαμβάνει βραχύ χιτώνιο ή υποκάμισο ή ειδική στολή (φόρμα). Όσοι εκτελούν καθήκοντα με πολιτική περιβολή φέρουν το περίστροφο ή πιστόλι σε θήκη και αναρτημένο από το ζωστήρα ή κατ' άλλο δόκιμο τρόπο, ώστε να μην είναι εμφανές.

Άρθρο 2

Γενικά περί οπλισμού

Οι Τελωνειακοί υπάλληλοι κατά την εκτέλεση των ελεγκτικών και διωκτικών καθηκόντων τους δικαιούνται να οπλοφορούν, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 του Ν. 2960/2001 (ΦΕΚ Α 265) «Εθνικός και Τελωνειακός Κώδικα» περί οπλοφορίας των τελωνειακών υπαλλήλων ,την υπ' αρ. πρωτ. Δ.ΟΡΓ.Α 1036960 ΕΞ 2017/10-3-2017 (ΦΕΚ Β 968 και Β 1238) Απόφαση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων» , τις διατάξεις του Π.Δ231/2007 «περί κανονισμού αρμοδιοτήτων -καθηκόντων Τελωνειακών Υπαλλήλων » και με την τήρηση των προϋποθέσεων της παρ. 1 του άρθρου 3 της παρούσας .

Το Τελωνειακό προσωπικό κατά την άσκηση του τελωνειακού ελέγχου στα σημεία εισόδου -εξόδου της χώρας , στα σημεία εισόδου - εξόδου των τελωνειακών χώρων και στις επισκέψεις πλοίων, φέρει προαιρετικά στατικό οπλισμό. Όσοι δε, ασκούν καθήκοντα ελέγχου ή δίωξης λαθρεμπορίου και ναρκωτικών και επιτήρησης τελωνειακών χώρων, φέρουν υποχρεωτικά στατικό οπλισμό και ατομικό αν έχουν αιτηθεί αυτόν προσωπικά.

Άρθρο 3

Δικαίωμα οπλοφορίας, χρήση και εξαιρέσεις

1. Οι Τελωνειακοί Υπάλληλοι, σύμφωνα με το άρθρο 2 της παρούσης, φέρουν ατομικό ή στατικό οπλισμό ΜΟΝΟ, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά δύο προϋποθέσεις:

  • έχουν κριθεί σωματικά και ψυχικά κατάλληλοι και
  • έχει πιστοποιηθεί η ικανότητά τους κατά την εκπαίδευση.

2. Το δικαίωμα της οπλοφορίας των Τελωνειακών υπαλλήλων αίρεται αυτοδίκαια στις εξής περιπτώσεις :

  • Στέρησης του δικαιώματος προαγωγής από ένα (1) έως πέντε (5) έτη ,σύμφωνα με το άρθρο 109 του Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων, Ν.3528/2007 (ΦΕΚ Α 26).
  • Υποβιβασμού κατά δύο (2) βαθμούς ,σύμφωνα με το άρθρο 109 του Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων, Ν.3528/2007 (ΦΕΚ Α 26).

Κατ' εξαίρεση, το δικαίωμα της οπλοφορίας παρέχεται και στις παραπάνω περιπτώσεις, εφόσον συντρέχουν ειδικοί λόγοι και μόνο μετά από έγκριση του Γενικού Διευθυντή Τελωνείων και ΕΦΚ.

  • Αργίας ή διαθεσιμότητας ή επιβολής προσωρινής ή οριστικής παύσης.
  • Κατά την μετάθεση , απόσπαση σε άλλη Υπηρεσία παραδίδει τον οπλισμό
  • Μη συμμετοχή σε εκπαιδευτική ημερίδα οπλοκατοχής για περίοδο μεγαλύτερη των 36 μηνών(3 χρόνια).

3. Το δικαίωμα της οπλοφορίας των Τελωνειακών υπαλλήλων δύναται να αρθεί, επίσης, με διαταγή του Προϊσταμένου της ΔΣΤΕΠ, κατόπιν αιτιολογημένης πρότασης του Προϊσταμένου της οικείας Υπηρεσίας, στις κάτωθι περιπτώσεις:

  • Όταν διαπιστώνεται κακή χρήση του οπλισμού και παραβίαση των κανόνων και μέτρων ασφαλείας.
  • Όταν δεν κρίνεται αναγκαία η οπλοφορία του Τελωνειακού προσωπικού, καθώς τα καθήκοντά του δεν απαιτούν τη χρήση όπλου ή λόγω ειδικών συνθηκών αυξημένης ασφαλείας.

4. Ο Τελωνειακός υπάλληλος επιτρέπεται να φέρει υπηρεσιακό ατομικό ή στατικό οπλισμό, μόνο όταν είναι σε διατεταγμένη υπηρεσία και έχει υποχρέωση της ορθής χρήσης αυτού, σύμφωνα με τα διδαχθέντα στα εκπαιδευτικά σεμινάρια. Η μη συμμόρφωση προς τα ανωτέρω συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα κατ' εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 107 του Ν.3528/2007,όπως τροποποιήθηκε και ισχύει .

Άρθρο 4

Εκπαίδευση Τελωνειακών Υπαλλήλων στη χρήση υπηρεσιακού οπλισμού

1. Η εκπαίδευση των Τελωνειακών Υπαλλήλων στην οπλοτεχνική είναι θεωρητική και πρακτική. Περιλαμβάνει λύση, αρμολόγηση και λειτουργία του χρησιμοποιούμενου οπλισμού, καθώς και την εξάσκηση στη σκοποβολή, τις εκπαιδευτικές βολές και τον τρόπο χειρισμού και χρήσης των όπλων. Επιπλέον, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέπουν, οι υπάλληλοι εκπαιδεύονται σε θέματα αυτοάμυνας, αυτοπροστασίας και ελέγχου οχημάτων. Η εκπαίδευση των Τελωνειακών Υπαλλήλων στην οπλοτεχνική πραγματοποιείται από τον Στρατό Ξηράς ή την Ελληνική Αστυνομία ή το Λιμενικό ή την Πολεμική Αεροπορία ή το Πολεμικό Ναυτικό ή από άλλη αρμόδια Υπηρεσία.

Η πρακτική εκπαίδευση (σκοποβολή) γίνεται σε εγκεκριμένα πεδία βολής,κατόπιν υπόδειξης της Υπηρεσίας που θα αναλάβει την εκπαίδευση .

Η θεωρητική εκπαίδευση γίνεται σε κατάλληλους χώρους που υποδεικνύονται είτε από την Υπηρεσία που έχει αναλάβει την εκπαίδευση είτε από την Τελωνειακή Υπηρεσία.

2. Ο χρόνος, ο τόπος και ο τρόπος εκπαίδευσης στην οπλοτεχνική και σκοποβολή, καθώς και ο τύπος των όπλων και η ποσότητα των πυρομαχικών, που απαιτείται ανά εκπαιδευόμενο για την εκτέλεση των βολών, καθώς και οι οριζόμενοι εκπαιδευτές για κάθε θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση ορίζονται με έγγραφα της ΔΣΤΕΠ, κατά περίπτωση.

Η εκπαίδευση πραγματοποιείται ανά τακτά χρονικά διαστήματα προκειμένου οι τελωνειακοί υπάλληλοι που κάνουν χρήση οπλισμού να εκπαιδεύονται τουλάχιστον μια (1)φορά κάθε τρία (3) χρόνια .

3. Η οργάνωση εκπαιδευτικών σεμιναρίων πραγματοποιείται είτε με εισήγηση της ΔΣΤΕΠ στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, είτε με αίτημα της Τελωνειακής Αρχής προς τη ΔΣΤΕΠ ,είτε στο πλαίσιο των προγραμμάτων της Τελωνειακής και Φορολογικής Ακαδημίας, είτε στο πλαίσιο κάλυψης έκτακτων υπηρεσιακών αναγκών.

Βάσει του άρθρου 8 της υπ' αρ. πρωτ. Δ.ΟΡΓ.Α 1036960 ΕΞ 2017/10-3-2017 Απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων», η εκπαίδευση στα όπλα θα γίνεται ,κατά περίπτωση, σε συνεργασία της Φορολογικής και Τελωνειακής Ακαδημίας με τη Διεύθυνση Στρατηγικής Τελωνειακών Ελέγχων και Παραβάσεων (ΔΣΤΕΠ).Μετά το πέρας της εκπαίδευσης η Φορολογική και Τελωνειακή Ακαδημία παρέχει βεβαίωση για την επιτυχή συμμετοχή των εκπαιδευομένων.

4. Οι Προϊστάμενοι των Τελωνείων φροντίζουν με ευθύνη τους για την έγκαιρη προσκόμιση στην Υπηρεσία τους βεβαιώσεων καλής ψυχικής και σωματικής υγείας με ικανότητα οπλοφορίας και οπλοχρησίας από κρατικό νοσοκομείο ή ιατρό συμβεβλημένο με το Δημόσιο (εξέταση από νευρολόγο-ψυχιατρο και παθολόγο) των συμμετεχόντων στην εν λόγω εκπαίδευση ή αντίγραφο της άδειας κατοχής όπλου από την ΕΛ.ΑΣ, η οποία τελεί σε ισχύ. Οι βεβαιώσεις υγείας θα έχουν ισχύ 3ετίας. Οι υπάλληλοι που δεν θα προσκομίσουν βεβαίωση καλής ψυχικής και σωματικής υγείας, δεν θα συμμετάσχουν στην εκπαίδευση και απαγορεύεται να φέρουν ατομικό ή στατικό οπλισμό.

5. Οι εκπαιδεύσεις θα γίνονται με οπλισμό και πυρομαχικά της Τελωνειακής Υπηρεσίας. Σε περιπτώσεις αδυναμίας χρήσης αυτών, η εκπαίδευση θα πραγματοποιείται είτε με οπλισμό της Ελληνικής Αστυνομίας ή του Στρατού είτε άλλης Υπηρεσίας που έχει αναλάβει την εκπαίδευση είτε με προμήθεια πυρομαχικών από το ελεύθερο εμπόριο, κατόπιν εγκριτικής απόφασης της ΔΣΤΕΠ.

Άρθρο 5

Προγραμματισμός και Προμήθεια οπλισμού

1. Ο προγραμματισμός προμήθειας του αναγκαίου οπλισμού, οι εγκρίσεις διάθεσης, ανακατανομής και άρσης του οπλισμού και των πυρομαχικών για κάθε Τελωνειακή Αρχή, συμπεριλαμβανομένων και των ΕΛΥΤ, διενεργείται από την Διεύθυνση Στρατηγικής Τελωνειακών Ελέγχων και Παραβάσεων (ΔΣΤΕΠ).

2. Η διαδικασία της προμήθειας του παραπάνω οπλισμού διενεργείται από την Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών της Α.Α.Δ.Ε σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κανονισμό Προμηθειών του Δημοσίου (π.δ.118/2007, ΦΕΚ Α 150). Ειδικά για τον δημευθέντα οπλισμό ακολουθείται η διαδικασία, που προβλέπεται στο άρθρο 16 του Ν.2168/1993 (ΦΕΚ Α 147).

Άρθρο 6

Χρεοπίστωση, διάθεση, άρση και διαχείριση οπλισμού

1. Όλες οι Τελωνειακές Αρχές για την εκπλήρωση της αποστολής τους εφοδιάζονται με τον απολύτως αναγκαίο οπλισμό από αυτόν που έχει στη διαχείριση της η Τελωνειακή Υπηρεσία και είναι υπεύθυνες για την καταχώριση αυτού στο βιβλίο υλικού του Τελωνείου, καθώς και στην ηλεκτρονική εφαρμογή πόρων του icisnet για την παρακολούθηση όλων των χρεοπιστώσεων οπλισμού και πυρομαχικών. Επιπλέον, κάθε Τελωνειακή Αρχή είναι υπεύθυνη και για τη φύλαξη, τακτική συντήρηση, επισκευή και διατήρηση σε καλή κατάσταση του οπλισμού της.

2. Η Τελωνειακή Περιφέρεια Αττικής, πέρα από την καταχώρηση στο βιβλίο υλικού και στην ηλεκτρονική εφαρμογή πόρων του icisnet του οπλισμού και των πυρομαχικών για τις υπηρεσιακές της ανάγκες, είναι αρμόδια για την πανελλαδική διαχείριση των τελωνειακών μέσων ελέγχου, συμπεριλαμβανομένου και του οπλισμού, με την τήρηση μητρώου για το σύνολο των Τελωνειακών Αρχών της Χώρας σύμφωνα με το άρθρο 46 παρ.5, κεφ.Ι, περ.α, υποπερ. ιστιστ του Οργανισμού της ΑΑΔΕ.

3. Η χορήγηση, η διανομή, η άρση και η παράδοση/παραλαβή του οπλισμού και των πυρομαχικών σε όλες τις Τελωνειακές Αρχές της Χώρας διενεργείται από τη Τελωνειακή Περιφέρεια Αττικής, κατόπιν προηγούμενης έγκρισης της ΔΣΤΕΠ.

Η χορήγηση ή η άρση οπλισμού και πυρομαχικών στις Τελωνειακές Αρχές πραγματοποιείται είτε κατόπιν εισήγησης της ΔΣΤΕΠ στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, είτε με δικαιολογημένο αίτημα της Τελωνειακής Αρχής προς τη ΔΣΤΕΠ, είτε στο πλαίσιο κάλυψης έκτακτων υπηρεσιακών αναγκών .

4. Η διαχείριση του οπλισμού και των πυρομαχικών, που προέρχονται από προμήθεια από το ελεύθερο εμπόριο ή από κατασχέσεις των Τελωνείων ή άλλων Αρχών, μετά την τελεσίδικη απόφαση δήμευσής τους, διενεργείται από τη Τελωνειακή Περιφέρεια Αττικής και πάντοτε κατόπιν έγκρισης της ΔΣΤΕΠ.

5. Η Τελωνειακή Περιφέρεια Αττικής υποβάλλει στη ΔΣΤΕΠ αντίγραφα των πρωτόκολλων παράδοσης- παραλαβής, καθώς και αντίγραφα για την κάθε εγκεκριμένη διάθεση, παραλαβή ή άρση οπλισμού και πυρομαχικών.

Άρθρο 7

Επιθεώρηση, συντήρηση και επισκευή οπλισμού και πυρομαχικών

1. Η επιθεώρηση, η συντήρηση και η επισκευή του στατικού και του ατομικού υπηρεσιακού οπλισμού και των πυρομαχικών των Τελωνειακών Αρχών πραγματοποιείται υποχρεωτικά ανά έτος από την πλησιέστερη μονάδα του Στρατού Ξηράς ή της Ελληνικής Αστυνομίας ή του Λιμενικού ή της Αεροπορίας ή του Πολεμικού Ναυτικού ή άλλης αρμόδιας Υπηρεσίας, που διαθέτει ομάδα συντηρήσεως ή οπλουργό ή πυροτεχνουργό.

2. Προς τούτο θα κατατίθεται αίτηση της Τελωνειακής Αρχής απευθείας στη πλησιέστερη μονάδα Στρατού Ξηράς ή της Ελληνικής Αστυνομίας ή του Λιμενικού ή της Αεροπορίας ή του Πολεμικού Ναυτικού ή άλλης αρμόδιας Υπηρεσίας για διάθεση οπλουργού και πυροτεχνουργού για τεχνική επιθεώρηση, συντήρηση και επισκευή του οπλισμού(στατικού και ατομικού) και των πυρομαχικών, εφόσον η επισκευή και η συντήρηση βρίσκεται μέσα στις δυνατότητες των ανωτέρω μονάδων.

3. Η διαδικασία της επιθεώρησης και συντήρησης του οπλισμού(στατικού και ατομικού) και των πυρομαχικών θα πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις του Τελωνείου προς αποφυγή μεταφοράς τους για λόγους ασφαλείας. Η Τελωνειακή Αρχή με ευθύνη της θα προσκομίζει στον οπλουργό τα όπλα(ατομικά και στατικά), τα πυρομαχικά, τα απαραίτητα ανταλλακτικά και τυχόν υφιστάμενη βιβλιογραφία.

Σε περίπτωση αδυναμίας διάθεσης -μεταφοράς οπλουργού από το Στρατό ή την Ελληνική Αστυνομία ή το Λιμενικό ή την Αεροπορία ή του Πολεμικού Ναυτικού ή άλλης αρμόδιας Υπηρεσίας στις εγκαταστάσεις του τελωνείου, τότε με Απόφαση του Προϊσταμένου της Τελωνειακής Αρχής θα συστήνεται τριμελής επιτροπή και θα συντάσσεται πρωτόκολλο Παράδοσης -Παραλαβής για την ασφαλή μεταφορά του οπλισμού και των πυρομαχικών στις δικές τους οριζόμενες κτιριακές εγκαταστάσεις.

4. Μετά την επιθεώρηση και τη συντήρηση του οπλισμού(στατικού και ατομικού)και των πυρομαχικών θα συντάσσεται πιστοποιητικό καταλληλότητας ή ακαταλληλότητας από την αρμόδια Αρχή που πραγματοποίησε την επιθεώρηση, αντίγραφο του οποίου θα διαβιβάζεται στη ΔΣΤΕΠ.

5. Για την κάλυψη της δαπάνης της επιθεώρησης οπλισμού, όπου αυτή υφίσταται, το Τελωνείο θα προβαίνει στην αποστολή προς τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών τεκμηριωμένου και υπογεγραμμένου αιτήματος από τον αρμόδιο διατάκτη .

Άρθρο 8

Μέτρα ασφάλειας και φύλαξης στατικού και ατομικού οπλισμού

Οι Τελωνειακοί υπάλληλοι υποχρεούνται για τη παραλαβή του διαθέσιμου κάθε φορά υπηρεσιακού οπλισμού και πυρομαχικών κατά την εκτέλεση των υπηρεσιακών τους καθηκόντων και την επιστροφή του στη Τελωνειακή Αρχή στην ίδια καλή κατάσταση καταλληλότητας.

Ο στατικός οπλισμός και τα πυρομαχικά σε περιπτώσεις 24ωρης βάρδιας χρεώνεται στους Προϊστάμενους των αρμόδιων τμημάτων ή υπαλλήλων βάρδιας και εναλλάσσονται στους υπαλλήλους κάθε βάρδιας είτε με πρωτόκολλο παράδοσης-παραλαβής είτε με εγγραφή παράδοσης-παραλαβής αυτού στο ειδικό βιβλίο για το σκοπό αυτό.

Σε περιπτώσεις 8ωρης βάρδιας ο στατικός οπλισμός χρεώνεται στους υπαλλήλους κατά τον προαναφερόμενο τρόπο από τον Προϊστάμενο του αρμόδιο τμήματος. Μετά το τέλος της βάρδιας ο οπλισμός επιστρέφεται στον Προϊστάμενο και φυλάσσεται στο τελωνείο σε χρηματοκιβώτια ή σε χώρους που ασφαλίζουν με κλειδαριές ασφαλείας.

Οι Τελωνειακοί υπάλληλοι, που χρεώνονται με αίτησης τους και κατόπιν έγκρισης του Προϊσταμένου με ατομικό οπλισμό, λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλούς μεταφοράς του οπλισμού και μεριμνούν με ευθύνη τους για την ασφαλή φύλαξή τους εντός και εκτός υπηρεσίας.

Ο Τελωνειακός υπάλληλος, που φέρει οπλισμό(στατικό ή ατομικό), οφείλει να επιδεικνύει ενδιαφέρον για τη τακτική συντήρηση του όπλου, να μεριμνά για τη διατήρηση του σε καλή κατάσταση και την ομαλή λειτουργία του, να τηρεί τους κανόνες ασφαλείας στη χρήση και στη φύλαξη των όπλων, να το φέρει πάντα σε θήκη και ποτέ γυμνό μέσα στη τσέπη. Δεν εξάγει από τη θήκη το πιστόλι χωρίς υπηρεσιακό λόγο .Σε κάθε περίπτωση οφείλει να λαμβάνει όλα τα μέτρα ασφαλείας για την μη χρήση του οπλισμού από οποιονδήποτε άλλον.

Επιβάλλεται πάντοτε η απογέμιση της θαλάμης των στατικών και ατομικών όπλων κατά τη λήξη κάθε υπηρεσίας σε χώρο που παρέχει ασφάλεια για την αποφυγή ατυχημάτων.

Σε κάθε περίπτωση (πλην εκπαίδευσης) ο υπάλληλος που κάνει χρήση του υπηρεσιακού όπλου, υποχρεούται να συντάξει λεπτομερή αναφορά του συμβάντος προς την Υπηρεσία του, η οποία υποβάλλεται αμέσως στην αρμόδια Εισαγγελική Αρχή με κοινοποίηση στην Διεύθυνση Διαχείρισης Ανθρωπινού Δυναμικού Προσωπικού και στη ΔΣΤΕΠ.

Άρθρο 9

Απώλεια και κλοπή οπλισμού

Η απώλεια οπλισμού και πυρομαχικών αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα και συνεπάγεται τις προβλεπόμενες πειθαρχικές ποινές του Ν.3528/2007 περί «Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων » όπως τροποποιήθηκε και ισχύει ανάλογα με το βαθμό υπαιτιότητας σε κάθε συγκεκριμένη περίπτωση. Επιπλέον, θεωρείται έλλειμμα υλικού σύμφωνα με το άρθρο 152 του Ν.4270/2014 περί «Ελλειμμάτων και ευθυνών Δημοσίων Υπολόγων - Καταλογισμοί».

Σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής οπλισμού και πυρομαχικών εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 125 και 126 του Ν.3528/2007 ΚΕΦ.Β όπως αυτός τροποποιήθηκε και ισχύει, προκειμένου να διαπιστωθεί η τέλεση πειθαρχικού παραπτώματος και τα πρόσωπα που τυχόν ευθύνονται. Το πόρισμα της ΕΔΕ υποβάλλεται άμεσα στη Διεύθυνση Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού και στη ΔΣΤΕΠ για περαιτέρω ενέργειες αρμοδιότητάς τους.

Επιπλέον, η απώλεια ή η κλοπή οπλισμού και πυρομαχικών καταλογίζεται σε χρήμα με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση από τους διαπιστώσαντες οικείους διατάκτες, με βάση την τρέχουσα τιμή κατά το χρόνο του καταλογισμού.

Η οικεία Τελωνειακή Αρχή σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής οπλισμού και πυρομαχικών αναφέρει αυθημερόν το γεγονός στο αρμόδια Αστυνομική ή Λιμενική Αρχή, προβαίνει σε αναζήτηση αυτού με κάθε εύλογο τρόπο και αναφέρει επίσης, αυθημερόν σχετικά και στη ΔΣΤΕΠ.

Άρθρο 10

Ειδικές διατάξεις και λοιπές λεπτομέρειες

Οι Προϊστάμενοι των Τελωνείων ορίζονται υπεύθυνοι για την πιστή τήρηση της παρούσας απόφασης.

Οι Τελωνειακοί υπάλληλοι, που χρεώνονται στατικό ή ατομικό οπλισμό, τηρούν απαρέγκλιτα τις διατάξεις της παρούσας, καθώς και τις κάτωθι διατάξεις του Ποινικού Κώδικα περί Αμύνης και χρήσης του οπλισμού.

Άρθρο 22 Π.Κ «1. Δεν είναι άδικη η πράξη που τελείται σε περίπτωση άμυνας. 2. Άμυνα είναι η αναγκαία προσβολή του επιτιθέμενου, στην οποία προβαίνει το άτομο για να υπερασπισθεί τον εαυτό του ή άλλον από άδικη και παρούσα επίθεση που στρέφεται εναντίον τους. 3. Το αναγκαίο μέτρο της άμυνας κρίνεται από το βαθμό επικινδυνότητας της επίθεσης, από το είδος της βλάβης που απειλούσε, από τον τρόπο και την ένταση της επίθεσης και από τις λοιπές περιστάσεις.»

Άρθρο 23 Π.Κ «Όποιος υπερβαίνει τα όρια της άμυνας τιμωρείται, αν η υπέρβαση έγινε με πρόθεση, με ποινή ελαττωμένη (άρθρο 83), και αν έγινε από αμέλεια, σύμφωνα με τις διατάξεις τις σχετικές με αυτήν. Μένει ατιμώρητος και δεν του καταλογίζεται η υπέρβαση, αν ενήργησε με αυτό τον τρόπο εξαιτίας του φόβου ή της ταραχής που του προκάλεσε η επίθεση.»

Άρθρο 24 Π.Κ «Δεν απαλλάσσεται από την ποινή που ορίζει ο νόμος όποιος με πρόθεση προκάλεσε την επίθεση άλλου για να διαπράξει εναντίον του αξιόποινη πράξη με το πρόσχημα της άμυνας.»

Άρθρο 25 Π.Κ «1. Δεν είναι άδικη η πράξη που τελεί κάποιος για να αποτρέψει παρόντα και αναπότρεπτο κίνδυνο, ο οποίος απειλεί το πρόσωπο ή την περιουσία του ίδιου ή κάποιου άλλου χωρίς δική του υπαιτιότητα, αν η βλάβη που προκλήθηκε στον άλλο είναι σημαντικά κατώτερη κατά το είδος και τη σπουδαιότητα από τη βλάβη που απειλήθηκε. 2. Η προηγούμενη διάταξη δεν εφαρμόζεται σε όποιον έχε καθήκον να εκτεθεί στον απειλούμενο κίνδυνο. 3. Η διάταξη του άρθρου 23 έχει ανάλογη εφαρμογή και στην περίπτωση αυτού του άρθρου.»

Άρθρο 11

Καταργητικές διατάξεις και έναρξη ισχύος

1. Από την έναρξη ισχύος της παρούσης καταργείται κάθε απόφαση αντίθετη με τις εν λόγω διατάξεις.

2. Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

3. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΑΑΔΕ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!