Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

Υ.Α. 74368/861/2019 Τροποποίηση των υπουργικών αποφάσεων για τα ΚΤΕΟ

Αριθμ. 74368/861

ΦΕΚ B’ 3975/31.10.2019

Τροποποίηση των υπουργικών αποφάσεων:

1) Οικ. 19111/192/2019 «Καθορισμός τρόπου, διαδικασίας και πιστοποίησης διενέργειας του Τεχνικού Ελέγχου (περιοδικού, έκτακτου, εκουσίου) των οχημάτων στα Δημόσια και Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ)» (Β' 1003) όπως ισχύει.

2) Οικ. 24996/2840/2011 “Τεχνικές προδιαγραφές συστήματος μηχανογράφησης Ιδιωτικών ΚΤΕΟ. Συγκέντρωση επεξεργασία και αποστολή στοιχείων των διενεργούμενων τεχνικών ελέγχων” (Β’ 1123), όπως ισχύει».

3) 20794/2222/2012 «Καθορισμός των όρων και προϋποθέσεων της ορθής λειτουργίας των Δημοσίων ΚΤΕΟ” (Β ́1466), όπως ισχύει».

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις

α) των άρθρων 15 και 86 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που κυρώθηκε με το πρώτο άρθρο του ν. 2696/1999 (Α ́ 57), όπως ισχύει,

β) των άρθρων 18 και 19 του ν. 3446/2006 (Α ́ 49) «Οργάνωση και λειτουργία αρχών ελέγχου κυκλοφορίας των οχημάτων – Ρυθμίσεις για τις επιβατικές μεταφορές και άλλες διατάξεις» όπως ισχύει,

γ) του άρθρου 5 του ν. 1350/1983 «Υποχρεωτικός τεχνικός έλεγχος των οδικών οχημάτων και άλλες διατάξεις» (Α ́ 55), όπως ισχύει,

δ) του άρθρου 37 και 41 του ν. 2963/2001 (Α ́ 268), όπως ισχύει,

ε) του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα», που κωδικοποιήθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας» (Α ́ 98),

στ) το άρθρο 5 του ν. 3469/2006 «Εθνικό Τυπογραφείο, Εφημερίς της Κυβερνήσεως και λοιπές διατάξεις» (Α ́131),

ζ) τα άρθρα 2,3 και 4 του ν. 3861/2010 «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο «Πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ’’ και άλλες διατάξεις (Α ́112),

η) του π.δ. 123/2017 (Α ́ 151) «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών»,

θ) του άρθρου 4 του π.δ. 123/2016 (Α ́ 208) «Ανασύσταση και μετονομασία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού, σύσταση Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μετονομασία Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων»,

ι) του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α ́121),

ια) της ΔΝΣα/οικ.59172/7775/ΦΝ459/2019 απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Ιωάννη Κεφαλογιάννη» (Β ́3058),

ιβ) του ν. 4619/2019 (Α ́ 95) «Κύρωση του Ποινικού Κώδικα» και του ν. 4620/2019 (Α ́ 96) «Κύρωση του κώδικα Ποινικής Δικονομίας».

2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

Το άρθρο 12 της οικ. 19111/192/2019 υπουργικής απόφασης (Β ́1003) όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 της οικ. 70959/767/2019 (Β ́ 3593) όμοια αντικαθίσταται ως εξής:

«ΑΡΘΡΟ 12

Έλεγχος ιστορικού καταγραφής μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων

1. Σε κάθε έλεγχο οχήματος σε ΚΤΕΟ ελέγχεται η ένδειξη του αριθμού διανυθέντων χιλιομέτρων που εμφανίζεται στον μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων. Στην περίπτωση διαπίστωσης ανακολουθίας (μείωση της ένδειξης του αριθμού διανυθέντων χιλιομέτρων) μεταξύ διαδοχικών ελέγχων, οποτεδήποτε χρονικά έχει αυτή συμβεί, η αποκατάσταση της σοβαρής έλλειψης όπως ορίζεται στους κωδικούς

7.11.a και 4405.1 των πινάκων των Παραρτημάτων I και II της παρούσας αντίστοιχα που αφορούν την επιβολή των διοικητικών κυρώσεων της παρ. 6 του άρθρου 9 της οικ. 49372/3352/2017 κοινής υπουργικής απόφασης «Περιοδικός τεχνικός έλεγχος μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκούμενων τους σε συμμόρφωση με την οδηγία 2014/45/EK και κατάργηση της οδηγίας 2009/40/ΕΚ (Β ́ 2726)», γίνεται με την αναγραφή επί του δελτίου τεχνικού ελέγχου της παρατήρησης «ΜΕΙΩΣΗ ΕΝΔΕΙΞΗΣ ΜΕΤΡΗΤΗ ΔΙΑΝΥΘΕΝΤΩΝ ΧΛΜ. ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ ../../....και ../../...» (αναγράφονται οι ημερομηνίες διαδοχικών ελέγχων που διαπιστώνεται ανακολουθία) και ενημερώνεται γι’ αυτήν ο προσκομίζων το όχημα.

2. Για την εκκίνηση των ποινικών κυρώσεων της παρ. 6 του άρθρου 9 της οικ. 49372/3352/2017 κοινής υπουργικής απόφασης «Περιοδικός τεχνικός έλεγχος μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκούμενών τους σε συμμόρφωση με την οδηγία 2014/45/EK και κατάργηση της οδηγίας 2009/40/ΕΚ (Β ́ 2726)» ακολουθείται η διαδικασία της υποβολής εγκλήσεως, βάσει των διατάξεων του Ποινικού Κώδικα ν. 4619/2019 (Α ́ 95) όπως ισχύει, από τον δηλούντα.

3. Όταν κατά τον τεχνικό έλεγχο σε ΚΤΕΟ διαπιστώνεται εμφανής παραποίηση του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων, ο ιδιοκτήτης του οχήματος ή με εξουσιοδότησή του ο προσκομίζων το όχημα, υποβάλει στο ΚΤΕΟ Υπεύθυνη Δήλωση του ν. 1599/1986 επικυρωμένη με το γνήσιο της υπογραφής από Δημόσια Υπηρεσία, στην οποία δηλώνει ότι επιθυμεί τις ποινικές κυρώσεις που αφορούν την παραποίηση του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων.

Η Υπεύθυνη Δήλωση και η εξουσιοδότηση διατηρούνται στο αρχείο του ΚΤΕΟ για χρονικό διάστημα που προβλέπεται από τις ισχύουσες διατάξεις.

Στην περίπτωση που από την ανωτέρω διαδικασία προκύπτει η επιθυμία για επιβολή ποινικών κυρώσεων, το ΚΤΕΟ αποστέλλει στην αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών αντίγραφο της ανωτέρω Υπεύθυνης Δήλωσης και ενημερωτικό σημείωμα συνοδευόμενο από φωτοαντίγραφο του ΔΤΕ, προκειμένου να εφαρμοστούν τα οριζόμενα στην παρ.6 του άρθρου 9 και στην παρ.2 του άρθρου 17 της οικ. 49372/3352/2017 (Β ́ 2726) κοινής υπουργικής απόφασης που αφορούν τις ποινικές κυρώσεις. Οποιαδήποτε ενέργεια προκύπτει από την ανωτέρω Υπηρεσία κοινοποιείται στη Δ/νση Εποπτείας και Ελέγχου (Δ36) του ΥΠ.Υ.ΜΕ.

Τα ανωτέρω οριζόμενα της παρούσας παραγράφου έχουν εφαρμογή για τις περιπτώσεις που στα ΚΤΕΟ κατά τον τεχνικό έλεγχο οχήματος διαπιστώνεται εμφανής παραποίηση μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων, η οποία σύμφωνα με την διερεύνηση του ιστορικού διανυθέντων χιλιομέτρων ανά τεχνικό έλεγχο, έχει συντελεστεί την προηγούμενη 5ετία από την ισχύ της παρούσας απόφασης.»

Άρθρο 2

Το παράρτημα VII «Υπόδειγμα βεβαίωσης διόρθωσης ένδειξης μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων» του άρθρου 13 της οικ. 19111/192/2019 υπουργικής απόφασης (Β ́1003) καταργείται.

Άρθρο 3

Η παρ. 8 του άρθρου 2 της οικ. 24996/2840/2011 (Β’ 1123) υπουργικής απόφασης αντικαθίσταται ως εξής: «8. Διαδικασία ελέγχου της ένδειξης του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων

α) Η ένδειξη του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων οχήματος ελέγχεται σε κάθε τεχνικό έλεγχο. Η σύγκριση των ενδείξεων γίνεται αυτόματα από το Μ.Σ. του ΙΚΤΕΟ. Όπου διαπιστώνεται ανακολουθία (μείωση της ένδειξης του αριθμού διανυθέντων χιλιομέτρων) μεταξύ διαδοχικών ελέγχων, οποτεδήποτε χρονικά έχει αυτή συμβεί, αναγράφεται επί του δελτίου τεχνικού ελέγχου η παρατήρηση «ΜΕΙΩΣΗ ΕΝΔΕΙΞΗΣ ΜΕΤΡΗΤΗ ΔΙΑΝΥΘΕΝΤΩΝ ΧΛΜ. ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ ../../....και ../../...» (αναγράφονται οι ημερομηνίες διαδοχικών ελέγχων που διαπιστώνεται ανακολουθία).

β) Μετά το πέρας κάθε τεχνικού ελέγχου (αρχικού, περιοδικού ή επανελέγχου), εκτυπώνονται αυτόματα από το Μ.Σ. του ΙΚΤΕΟ, στο χώρο του Υποπίνακα Δ3 «ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΠΟΥ ΣΗΜΕΙΩΘΗΚΑΝ» της δεξιάς στήλης του Δ.Τ.Ε., όλες οι ενδείξεις του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων, από το ιστορικό του τεχνικού ελέγχου του οχήματος, υπό τη μορφή πίνακα τριών στηλών με τις εξής κεφαλίδες: «Αριθμός Δ.Τ.Ε.» - «Ημερομηνία» - «Ένδειξη μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων».

Εάν ο διαθέσιμος χώρος του ανωτέρω Υποπίνακα του Δ.Τ.Ε. δεν επαρκεί, η εκτύπωση του ιστορικού διανυθέντων χιλιομέτρων συνεχίζεται σε πρόσθετο φύλλο, όπως προβλέπεται στις σχετικές διατάξεις.

γ) Σε περίπτωση αιτιολογημένης μη επικοινωνίας με το Μ.Σ. του ΥΠ.Υ.ΜΕ. εκδίδεται Δ.Τ.Ε. με την παρατήρηση «ΜΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΔΙΑΝΥΘΕΝΤΩΝ ΧΛΜ. ΛΟΓΩ ΜΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟ Μ.Σ. ΤΟΥ ΥΠ.Υ.ΜΕ.» στο χώρο εκτύπωσης του ιστορικού διανυθέντων χιλιομέτρων.

δ) Σε περίπτωση που μετά την αποκατάσταση της επικοινωνίας με το Μ.Σ. του ΥΠ.Υ.ΜΕ. διαπιστωθεί ανακολουθία των ενδείξεων του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων, το ΙΚΤΕΟ καθίσταται υπόχρεο να ακυρώσει το εκδοθέν Δ.Τ.Ε. με την ανωτέρω παρατήρηση, να εκδώσει νέο Δ.Τ.Ε. σύμφωνα με τη διαδικασία της ανωτέρω (α) παρ. και να ενημερώσει τον ιδιοκτήτη του οχήματος για το γεγονός και την υποχρέωση παραλαβής του νέου Δ.Τ.Ε. Η ανωτέρω απαίτηση υλοποιείται με άντληση του ιστορικού του τεχνικού ελέγχου του οχήματος αμέσως μετά την αποκατάσταση της επικοινωνίας με το Μ.Σ. του ΥΠ.Υ.ΜΕ.»

Άρθρο 4

Η παρ. 9 του άρθρου 14 της 20794/2222/2012 (Β’ 1466) υπουργικής απόφασης αντικαθίσταται ως εξής: «9. Διαδικασία ελέγχου της ένδειξης του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων

α) Η ένδειξη του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων οχήματος ελέγχεται σε κάθε τεχνικό έλεγχο. Η σύγκριση των ενδείξεων γίνεται αυτόματα από το Μ.Σ. του ΚΤΕΟ.

Όπου διαπιστώνεται ανακολουθία (μείωση της ένδειξης του αριθμού διανυθέντων χιλιομέτρων) μεταξύ διαδοχικών ελέγχων, οποτεδήποτε χρονικά έχει αυτή συμβεί, αναγράφεται επί του δελτίου τεχνικού ελέγχου η παρατήρηση «ΜΕΙΩΣΗ ΕΝΔΕΙΞΗΣ ΜΕΤΡΗΤΗ ΔΙΑΝΥΘΕΝΤΩΝ ΧΛΜ. ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ ../../....και ../../...» (αναγράφονται οι ημερομηνίες διαδοχικών ελέγχων που διαπιστώνεται ανακολουθία).

β) Μετά το πέρας κάθε τεχνικού ελέγχου (αρχικού, περιοδικού ή επανελέγχου), εκτυπώνονται αυτόματα από το Μ.Σ. του ΚΤΕΟ, στο χώρο του Υποπίνακα Δ3 «ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΠΟΥ ΣΗΜΕΙΩΘΗΚΑΝ» της δεξιάς στήλης του Δ.Τ.Ε., όλες οι ενδείξεις του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων, από το ιστορικό του τεχνικού ελέγχου του οχήματος, υπό τη μορφή πίνακα τριών στηλών με τις εξής κεφαλίδες: «Αριθμός Δ.Τ.Ε.» - «Ημερομηνία» - «Ένδειξη μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων».

Εάν ο διαθέσιμος χώρος του ανωτέρω Υποπίνακα του Δ.Τ.Ε. δεν επαρκεί, η εκτύπωση του ιστορικού διανυθέντων χιλιομέτρων συνεχίζεται σε πρόσθετο φύλλο, όπως προβλέπεται στις σχετικές διατάξεις.

γ) Σε περίπτωση αιτιολογημένης μη επικοινωνίας με το Μ.Σ. του ΥΠ.Υ.ΜΕ. εκδίδεται Δ.Τ.Ε. με την παρατήρηση «ΜΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΔΙΑΝΥΘΕΝΤΩΝ ΧΛΜ. ΛΟΓΩ ΜΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟ Μ.Σ. ΤΟΥ ΥΠ.Υ.ΜΕ.» στο χώρο εκτύπωσης του ιστορικού διανυθέντων χιλιομέτρων.

δ) Σε περίπτωση που μετά την αποκατάσταση της επικοινωνίας με το Μ.Σ. του ΥΠ.Υ.ΜΕ. διαπιστωθεί ανακολουθία των ενδείξεων του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων, το ΚΤΕΟ καθίσταται υπόχρεο να ακυρώσει το εκδοθέν Δ.Τ.Ε. με την ανωτέρω παρατήρηση, να εκδώσει νέο Δ.Τ.Ε. σύμφωνα με τη διαδικασία της ανωτέρω (α) παρ. και να ενημερώσει τον ιδιοκτήτη του οχήματος για το γεγονός και την υποχρέωση παραλαβής του νέου Δ.Τ.Ε. Η ανωτέρω απαίτηση υλοποιείται με άντληση του ιστορικού του τεχνικού ελέγχου του οχήματος αμέσως μετά την αποκατάσταση της επικοινωνίας με το Μ.Σ. του ΥΠ.Υ.ΜΕ.»

Άρθρο 5

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Παπάγου, 18 Οκτωβρίου 2019

Ο Υφυπουργός

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!