Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Συχνές ερωτήσεις Α.Α.Δ.Ε.

Συχνές Ερωτήσεις - Απαντήσεις ΑΑΔΕ Αίτηση Επιστροφής ΦΠΑ από Χώρες Ε.Ε.

Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων

ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ - ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ 

Αίτηση Επιστροφής ΦΠΑ από Χώρες Ε.Ε. (Τελευταία Ενημέρωση: 25/1/2017 2:42 μμ)

1. Ποιος έχει δικαίωμα επιστροφής; 

Δικαίωμα επιστροφής Φ.Π.Α από άλλο κράτος μέλος (Κ-Μ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) έχει κάθε επιχείρηση που υπάγεται στο Φ.Π.Α στην Ελλάδα για επαγγελματικές δαπάνες που πραγματοποίησε σε άλλα Κ-Μ της Ε.Ε. 

2. Ποιο κράτος πραγματοποιεί την επιστροφή; 

Το Κ-Μ της Ε.Ε. στο οποίο πραγματοποιήθηκαν οι δαπάνες (Κ-Μ επιστροφής). 

3. Μπορεί ένας αντιπρόσωπος να υποβάλει αίτηση επιστροφής ΦΠΑ αντί του αιτούντος; 

Η αίτηση υποβάλλεται ηλεκτρονικά και απαιτείται η χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης του αιτούντος στο σύστημα (username και password). 

4. Πότε μπορώ να υποβάλω την αίτηση επιστροφής ΦΠΑ; 

Η αίτηση επιστροφής υποβάλλεται το αργότερο μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου του επόμενου ημερολογιακού έτους που ακολουθεί την περίοδο επιστροφής. 

5. Σε ποια γλώσσα μπορώ να υποβάλω την αίτηση; 

H φόρμα της αίτησης εμφανίζεται στην ελληνική γλώσσα. Εντούτοις, όταν κάποιο πεδίο της αίτησης απαιτεί ελεύθερη περιγραφή, συμπληρώνεται σε γλώσσα την οποία ορίζει το Κ-Μ επιστροφής. 

6. Πόσες αιτήσεις μπορώ να υποβάλω για ένα ημερολογιακό έτος; 

Μπορεί να υποβληθεί μία αίτηση για όλο το ημερολογιακό έτος ή και περισσότερες, που όμως η κάθε μία δεν μπορεί να αφορά χρονική περίοδο μικρότερη των τριών μηνών. 

7. Για ποιες δαπάνες έχω δικαίωμα επιστροφής; 

Πληροφορίες για τις δαπάνες υπάρχουν στις “Οδηγίες χρήσης->αποδεκτοί κωδικοί αγαθών/υπηρεσιών’’ στη σχετική ιστoσελίδα του TAXISnet. 

8. Υπάρχει όριο στο αιτούμενο ποσό; 

Εάν η αίτηση αφορά περίοδο επιστροφής ενός ημερολογιακού έτους το ποσό επιστροφής δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 50 Ευρώ και εάν η αίτηση αφορά περίοδο μικρότερη του ενός ημερολογιακού έτους αλλά όχι μικρότερη των τριών μηνών το ποσό επιστροφής πού αιτείται δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 400 Ευρώ. 

9. Χρειάζεται να υποβληθούν αντίγραφα τιμολογίων και με ποιο τρόπο γίνεται αυτό; 

Το Κ-Μ επιστροφής μπορεί να ζητήσει ηλεκτρονικά αντίγραφα τιμολογίων, μαζί με την αίτηση επιστροφής, εάν η καθαρή αξία του τιμολογίου είναι μεγαλύτερη των 250 ΕΥΡΩ για δαπάνες καυσίμων και 1000 ΕΥΡΩ για λοιπές περιπτώσεις δαπανών. Το μέγιστο μέγεθος του επισυναπτόμενου ηλεκτρονικού αρχείου είναι 5 Megabytes(Mb). 

10. Μπορεί η αίτηση να μην προωθηθεί στο Κ-Μ επιστροφής; Πώς πληροφορείται αυτό ο αιτών; 

Η αίτηση δεν προωθείται εάν δεν πληροί κάποιες βασικές προϋποθέσεις (π.χ. ο αιτών δεν είναι υποκείμενος στο Φ.Π.Α). Σε αυτήν την περίπτωση ο αιτών θα το πληροφορηθεί με ηλεκτρονικά μέσα. 

11. Πώς θα γνωρίζω ότι η αίτησή μου προωθήθηκε στο Κ-Μ επιστροφής; 

Το Κ-Μ επιστροφής γνωστοποιεί, χωρίς καθυστέρηση, με ηλεκτρονικά μέσα την ημερομηνία παραλαβής της αίτησης. 

12. Σε πόσο χρόνο θα εκδοθεί απόφαση για την αίτησή μου; 

Το Κ-Μ επιστροφής θα πρέπει να εκδώσει απόφαση εντός 4 μηνών από την ημερομηνία που παρέλαβε την αίτηση. 

13.Η επιστροφή μπορεί να γίνει σε ελληνική τράπεζα; 

Μπορείτε να δηλώσετε όποια τράπεζα θέλετε σε οποιοδήποτε Κ-Μ της Ε.Ε. 

14. Μπορεί η πληρωμή να γίνει σε άλλο πρόσωπο εκτός του αιτούντος; 

Εξαρτάται από το Κ-Μ επιστροφής. Σχετικές πληροφορίες έχουν αναρτηθεί σε ιστοσελίδα της Ε.Ε. 

15. Μπορώ να ασκήσω προσφυγή σε απορριπτική απόφαση; 

Μπορεί να ασκηθεί προσφυγή κατά απορριπτικής απόφασης ενώπιον των αρμοδίων αρχών του Κ-Μ επιστροφής σύμφωνα με τις διατυπώσεις και μέσα στις προθεσμίες που προβλέπονται για την άσκηση αυτής στο εσωτερικό δίκαιο του εν λόγω Κ-Μ. 

16. Πώς λειτουργεί η «Pro-rata» κατά την εφαρμογή της νέας Οδηγίας; 

Όταν ο αιτών, που δεν είναι εγκατεστημένος στο Κ-Μ επιστροφής, πραγματοποιεί τόσο πράξεις που παρέχουν όσο και πράξεις που δεν παρέχουν δικαίωμα έκπτωσης στη χώρα του, τότε το Κ-Μ επιστροφής θα του επιστρέψει, από το αρχικά εγκριθέν ποσό, μόνο αυτό που αναλογεί στις εισροές που του παρέχουν δικαίωμα έκπτωσης στη χώρα του (π.χ. αρχικά εγκριθέν ποσό 90 €, Pro-rata 60%, τελικό εγκριθέν ποσό: 90x60%=54€). 

17. Τι σημαίνει δήλωση αλλαγής ποσοστού «Pro-rata»; 

Εάν, μετά την υποβολή της αίτησης επιστροφής η αναλογία έκπτωσης ποσοστού «Prorata» αναπροσαρμοσθεί, ο αιτών προβαίνει στη διόρθωση αυτής. Η διόρθωση πραγματοποιείται με την υποβολή χωριστής δήλωσης (δήλωση αλλαγής ποσοστού «Prorata») μέσω της ηλεκτρονικής δικτυακής πύλης του TAXIS. 

18. Σε περίπτωση αναπροσαρμογής του ποσοστού «Pro-rata» της επιχείρησής μου, θα πρέπει να προβώ σε κάποιες αλλαγές σε όλες τις προηγούμενες αιτήσεις μου (της ιδίας περιόδου επιστροφής); 

Όχι. Η μόνη υποχρέωσή σας είναι να μας γνωρίσετε τη νέα σας «Pro-rata». Όλες οι απαραίτητες διορθώσεις θα γίνουν από το Κ-Μ επιστροφής. 

19. Πως γνωρίζω ότι το Κ-Μ επιστροφής ενημερώθηκε για τη δήλωση αλλαγής ποσοστού «Pro-rata»; 

Το Κ-Μ επιστροφής οφείλει να γνωστοποιήσει με ηλεκτρονικά μέσα στον αιτούντα ότι παρέλαβε την δήλωση αλλαγής «Pro-rata». 

20. Τι πληροφορίες περιέχει η «λίστα απαντητικών μηνυμάτων για τις υπηρεσίες Φ.Π.Α»; 

Η λίστα αυτή περιέχει απαντητικά μηνύματα για όλες τις αιτήσεις που έχει υποβάλει ο αιτών. 

21. Ποια είναι η διαφορά «φόρμας» και «αρχείου»; 

Η σχετική εξήγηση παρέχεται στις οδηγίες χρήσεως. 

22. Τι σημαίνει ο όρος “TIN”; 

Tax Identification Number (αριθμός φορολογικής ταυτότητος). Μερικά Κ-Μ (π.χ. Γερμανία) χρησιμοποιούν αυτόν τον όρο αντί του όρου Α.Φ.Μ. (αριθμός Φορολογικού Μητρώου). 

23. Στα «στοιχεία αντιπροσώπου» εμφανίζονται δύο παραπλήσιοι όροι: «χώρα αντιπροσώπου» και «χώρα έκδοσης αναγνωριστικού». Ποια είναι η διαφορά; 

  • «χώρα αντιπροσώπου» είναι η χώρα στην οποία εδρεύει η επιχείρηση του αντιπροσώπου του αιτούντος. 
  • «χώρα έκδοσης αναγνωριστικού» είναι η χώρα από τις φορολογικές αρχές της οποίας έχει εκδοθεί ο Α.Φ.Μ ή το ΤΙΝ ή οποιοδήποτε άλλο αναγνωριστικό του αντιπροσώπου του αιτούντος. 

24. Πότε επιλέγω «εισαγωγή περιγραφής δραστηριότητος»; 

Θα το επιλέξετε μόνο εάν η περιγραφή της επιχειρηματικής σας δραστηριότητος δεν περιέχεται στους εναρμονισμένους κωδικούς (ΚΑΔ). 

25. Η επιχείρησή μου έχει περισσότερους του ενός ΚΑΔ. Θα αναγράψω όλους τους ΚΑΔ στην αίτησή μου; 

Όχι. Θα επιλέξετε μόνο τον/τους ΚΑΔ που σχετίζεται/σχετίζονται με τις δαπάνες για τις οποίες αιτείσθε την επιστροφή του φόρου. 

26. Γιατί εμφανίζεται το μήνυμα «δεν είναι έγκυρο το όνομα του δικαιούχου» όταν συμπληρώνω το πεδίο «όνομα του δικαιούχου»; 

Το όνομα του δικαιούχου δεν μπορεί να συμπληρωθεί με Ελληνικούς χαρακτήρες. Το όνομα θα πρέπει να αναγραφεί με λατινικούς χαρακτήρες. 

27. Επιθυμώ να υποβάλω αιτήσεις επιστροφής Φ.Π.Α σε πολλά Κ-Μ. Θα πρέπει να αποστείλω ηλεκτρονικό αρχείο με συνημμένα έγγραφα σε όλα αυτά τα Κ-Μ; 

Όχι απαραίτητα. Μερικά Κ-Μ δεν απαιτούν την αποστολή τέτοιου ηλεκτρονικού αρχείου. Εάν πρόκειται να αποστείλετε αίτηση επιστροφής Φ.Π.Α σε Κ-Μ που δεν το απαιτεί, η φράση «επιλέξτε το αρχείο με…» δεν θα εμφανισθεί στη φόρμα. 

28. Το ηλεκτρονικό αρχείο που θέλω να αποστείλω συνημμένα με την αίτησή μου ξεπερνάει το μέγιστο όριο των 5Mb. Τι κάνω σε αυτή την περίπτωση; 

Δεν μπορείτε να υπερβείτε σε καμία περίπτωση το όριο των 5Mb. 

29. Τι πληροφορίες εισάγω στο πεδίο «Εισαγωγή Νέου Παραστατικού για: Αγαθά / Υπηρεσίες»; 

Σε αυτό το πεδίο θα καταχωρήσετε όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες σχετικά με τις δαπάνες που πραγματοποιήσατε για αγορά αγαθών ή λήψη υπηρεσιών από άλλο Κ-Μ (στοιχεία εκδότη και τιμολογίου, περιγραφή αγαθών/υπηρεσιών κ.λπ.). 

30. Τι πληροφορίες εισάγω στο πεδίο «Εισαγωγή Νέου Παραστατικού για: Εισαγωγή Αγαθών»; 

Σε αυτό το πεδίο θα καταχωρήσετε όλες τις πληροφορίες σχετικά με τις δαπάνες που πραγματοποιήσατε σε άλλο Κ-Μ για την εισαγωγή αγαθών από τρίτο κράτος. 

31. Έχω απλή απόδειξη στην οποία δεν αναγράφεται ο Α.Φ.Μ του εκδότη. Τι γράφω στην ένδειξη «Α.Φ.Μ»; 

Σε αυτή την περίπτωση εισάγετε οποιονδήποτε χαρακτήρα για να είναι έγκυρη η εγγραφή. 

32. Ποια είναι η διαφορά μεταξύ των όρων «ποσό ΦΠΑ» και «εκπιπτόμενο ποσό ΦΠΑ»; 

Τα δύο ποσά θα συμπίπτουν, εκτός εάν εφαρμόζεται κάποιο ποσοστό «Pro-rata» στο τιμολόγιο. 

33. Πότε πρέπει να χρησιμοποιήσω το πεδίο «ποσοστό Pro-rata»; 

Θα συμπληρώσετε το πεδίο με το σχετικό ποσοστό μόνο όταν το εν λόγω τιμολόγιο αφορά και το απαλλασσόμενο μέρος των δραστηριοτήτων σας. 

34. Έχω ένα τιμολόγιο το οποίο αφορά αγορά πετρελαίου κίνησης (κωδικός 1) και αγορά λιπαντικών (υποκωδικός 1.5). Πώς θα περάσω αυτή τη συναλλαγή στο σύστημα; 

Σε αυτή τη περίπτωση θα συμπληρώσετε μόνο μία φορά τα στοιχεία τα προμηθευτή, τα στοιχεία του τιμολογίου και την περιγραφή της συναλλαγής. Στη συνέχεια θα πρέπει να δημιουργήσετε δύο νέες εγγραφές στη «Περιγραφή Αγαθών» (κλικάροντας το «+» δύο φορές). Το πετρέλαιο κίνησης θα καταχωρηθεί ως «Περιγραφή Αγαθού #1 κωδικός 1- καύσιμα» και τα λιπαντικά ως «Περιγραφή Αγαθού  #2 κωδικός 1 υποκωδικός 1.5 λιπαντικά ».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!