Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Οικονομικές Ειδήσεις

Συχνές ερωτήσεις - απαντήσεις για τη δημιουργία αρχείου για τις καταστάσεις πελατών - προμηθευτών (ενημέρωση 06-04-2017)

ΜΥΦ - Κατάσταση Πελατών Προμηθευτών και Συναλλαγών (από 01/01/2014) Δημιουργία αρχείου 

(Ενημέρωση 06-04-2017)

Οι παρακάτω συχνές ερωτήσεις αφορούν όσους δημιουργούν αρχείο για τις υποβολές τους. Αν χρησιμοποιείτε τη φόρμα εισαγωγής μέσα στη διαδικτυακή εφαρμογή, μπορείτε ασφαλώς να τις αγνοήσετε. 

1. Τί είδος αρχείου γίνεται δεκτό; Υπάρχουν περιορισμοί; 

Ο μόνος τύπος αρχείου που γίνεται δεκτός από την εφαρμογή είναι xml. Το σύστημα υποστηρίζει συμπίεση zip, συγκεκριμένα:  Web Service: υποστηρίζεται μόνο zip (με ένα xml αρχείο μέσα στο zip).  Web Upload: υποστηρίζεται και xml αρχείο και zip (με ένα xml αρχείο μέσα στο zip). 

Το μέγιστο μέγεθος αρχείου που υποστηρίζεται είναι 4ΜΒ. 

2. Ο υπόχρεος μπορεί να στείλει στοιχεία αποσπασματικά με διαφορετικά αρχεία (πχ. χωριστά τα στοιχεία πωλήσεων και με άλλο αρχείο τα στοιχεία αγορών);

Ναι, χωρίς περιορισμούς. 

3. Κάθε αρχείο μπορεί να έχει ένα ή περισσότερα πακέτα-packages, δηλαδή δεν είναι υποχρεωτικό να περιλαμβάνονται όλα τα πακέτα (π.χ. με μηδενικές τιμές);

Ναι, δεν είναι υποχρεωτικό να περιλαμβάνονται όλες οι κατηγορίες συναλλαγών. 

4. Υποστηρίζεται «υβριδική» ενημέρωση, όπου ο ίδιος υπόχρεος μπορεί να στέλνει αναλυτικά στοιχεία για ένα αντισυμβαλλόμενο και συγκεντρωτικά για έναν άλλο;

Ναι, με χρησιμοποίηση ξεχωριστών αρχείων. 

5. Τι συμβαίνει σε ήδη απεσταλμένες εγγραφές του ίδιου μήνα όταν αποστέλλεται εγγραφή με action “replace”; 

Το replace διαγράφει όλες τις εγγραφές στην κατηγορία που εξασκείται (revenueInvoices, groupedRevenues, groupedExpenses, groupedCashRegisters) για την περίοδο, και άρα στο replace πρέπει να συμπεριληφθούν όλες οι εγγραφές της κατηγορίας για την περίοδο ξανά, έστω κι αν χρειάζεται να διορθωθεί μόνο μια εγγραφή. 

Αν χρησιμοποιείται η δυνατότητα ξεχωριστής υποβολής ανά υποκατάστημα, το replace θα διαγράψει μόνο τις εγγραφές στην περίοδο που αφορούν στο συγκεκριμένο υποκατάστημα. 

6. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί η επιλογή “replace” για να αποσταλούν εγγραφές συνολικά (συγκεντρωτικά ή αναλυτικά) για πρώτη φορά για μια περίοδο;

Ναι. 

7. Τι συμβαίνει σε ήδη απεσταλμένες εγγραφές του ίδιου μήνα όταν αποστέλλεται εγγραφή με action “incremental”; 

Το incremental εκτελεί τροποποίηση εσόδων ή εξόδων μόνο για τους Α.Φ.Μ. αντισυμβαλλόμενων που υπάρχουν στο xml αρχείο που περιέχεται, επομένως δεν τροποποιεί το σύνολο των εγγραφών της κατηγορίας για την οποία εξασκείται στην περίοδο αναφοράς. Στην περίπτωση του incremental όταν επιθυμούμε να υποβάλλουμε νέα τιμολόγια για έναν Α.Φ.Μ., θα πρέπει να συμπεριλάβουμε/συναθροίσουμε για τον συγκεκριμένο Α.Φ.Μ. ξανά όλα τα τιμολόγια στην περίοδο αναφοράς. 

Με τον ίδιο τρόπο λειτουργεί το incremental και για τις λιανικές πωλήσεις - groupedCashRegisters (όπου αντί για Α.Φ.Μ., βάση είναι ο κωδικός ταμειακής), αλλά και για τα αναλυτικά τιμολόγια - revenueInvoices. 

8. Σε περίπτωση που από λάθος έχει κατατεθεί ένα τιμολόγιο για έναν αντισυμβαλλόμενο, ενώ θα έπρεπε να μην υπάρχει εγγραφή γι’ αυτόν, πώς διορθώνεται; 

Μπορείτε να υποβάλετε νέα συγκεντρωτική του ίδιου τύπου (έσοδο ή έξοδο) με action “incremental”, μηδενικές αξίες για τον συγκεκριμένο αντισυμβαλλόμενο και πλήθος παραστατικών 1 (κατά σύμβαση). Δεν υπάρχει πρόβλημα αν παραμένουν εγγραφές αντισυμβαλλόμενων με μηδενικές αξίες. 

9. Ένα αρχείο μπορεί να περιέχει το σύνολο των εγγραφών για μια περίοδο με λογική replace ώστε να γίνεται εξ αρχής ενημέρωση και ταυτόχρονα να έχει ένα package για άλλη περίοδο που να είναι incremental; 

Όχι, πρέπει να χρησιμοποιηθεί άλλο αρχείο για διαφορετική περίοδο.

10. Το otherExpenses αντιμετωπίζεται πάντα με τη λογική το full replace για την περίοδο που αφορά (είναι το μόνο που δεν υποστηρίζει action); 

Ναι. 

11. Στην περίπτωση αποστολής αναλυτικών στοιχείων, θεωρητικά μπορεί να προκύψει η περίπτωση να συμπίπτει το unique_id διαφορετικών παραστατικών στην ίδια περίοδο (π.χ. έκδοση από 2 διαφορετικά υποκαταστήματα ή ακόμα μπορεί να συμπίπτει ο αριθμός ενός τιμολογίου με ένα τιμολόγιο / δελτίο αποστολής). Είναι αποδεκτό ή πρέπει να το αντιμετωπίσει ο αποστολέας; 

Είναι αποδεκτό, το unique_id είναι απλά πληροφοριακό στοιχείο για τον υπόχρεο, δεν αξιοποιείται ούτε ελέγχεται από το σύστημα. 

12. Πότε και πώς συμπληρώνεται το πεδίο υποκατάστημα; 

Το υποκατάστημα συμπληρώνεται μόνο στην περίπτωση που χρησιμοποιείται η δυνατότητα, αλλιώς αφήνεται κενό (που σημαίνει συνολική υποβολή για τον Α.Φ.Μ.). Υποβολή ανά υποκατάστημα αποκλείει τη συνολική υποβολή και αντίστροφα. Εφόσον συμπληρώνεται, το περιεχόμενο είναι ένας αριθμός από 0 (που σημαίνει έδρα)  έως 9999, όπως τα έχει δηλώσει η επιχείρηση στο TAXIS (το λογιστήριο οφείλει να γνωρίζει), και όπως τα υπέβαλλε και στην ετήσια κατάσταση πελατών-προμηθευτών. Σημειώνεται ότι μπορεί να μην είναι συνεχόμενοι αριθμοί, εφόσον ορισμένα υποκαταστήματα μπορεί να απενεργοποιηθούν. 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Η υποβολή μέσα από την εφαρμογή (μέσω φόρμας), δεν υποστηρίζει την εισαγωγή υποκαταστήματος. Επομένως αν ήδη έχετε υποβάλλει μέσω αρχείου τις εγγραφές ξεχωριστά ανά υποκατάστημα και στη συνέχεια υποβάλλετε μέσω φόρμας οποιαδήποτε εγγραφή, τότε στο πεδίο «Υποκατάστημα» στα «Εγκεκριμένα» θα συμπληρωθεί αυτόματα το κενό, με συνέπεια να σβηστούν όλες οι εγκεκριμένες εγγραφές που είχατε υποβάλλει, αφού το κενό στο πεδίο «Υποκατάστημα» θεωρείται μία συνολική υποβολή (για την έδρα μαζί με όλα τα υποκαταστήματα).

13. Πώς μπορώ να δοκιμάσω αν το αρχείο μου είναι αποδεκτό; 

Δεν παρέχεται περιβάλλον δοκιμών. Μπορείτε να υποβάλετε αν θέλετε δοκιμαστικά στο παραγωγικό με τους κωδικούς σας TAXISnet, και μετά να διαγράψετε τις αποδεκτές εγγραφές όπως παρακάτω. Οι απορριφθείσες δοκιμαστικές υποβολές δεν έχουν σημασία. 

14. Πώς μπορώ να διαγράψω όλες τις εγγραφές μιας περιόδου; 

Αρκεί να στείλετε ένα αρχείο με action replace σε όλες τις κατηγορίες και με μηδενικές εγγραφές. Στα έσοδα και στα έξοδα που απαιτείται αντισυμβαλλόμενος, μπορείτε να βάλετε κατά σύμβαση μια εγγραφή με αντισυμβαλλόμενο τον Α.Φ.Μ. του ίδιου του υπόχρεου, πλήθος παραστατικών 1, και μηδενικές αξίες. 

15. Πώς μπορώ να χρησιμοποιήσω το Web Service για να υποβάλλω; 

Ο κάθε υπόχρεος εφόσον επιθυμεί να υποβάλει κάνοντας χρήση του REST Web Service πρέπει να εκδώσει ειδικούς κωδικούς, δηλαδή ειδικά username/password συσχετισμένα με τον Α.Φ.Μ. του και μόνο γι' αυτή τη χρήση: τις "Υποβολές ΜΥΦ". Η έκδοση των ειδικών κωδικών γίνεται από την εφαρμογή "Διαχείριση Ειδικών Κωδικών”, στην οποία συνδέεται με τους κωδικούς TAXISnet που διαθέτει: https://www1.gsis.gr/sgsisapps/tokenservices 

Στην περίπτωση Φυσικού Προσώπου, η έκδοση των ειδικών κωδικών γίνεται από τον ίδιο τον υπόχρεο, ενώ στην περίπτωση Νομικού Προσώπου γίνεται αποκλειστικά από Φυσικό Πρόσωπο που έχει εξουσιοδοτηθεί ως «Εκπρόσωπος του Νομικού Προσώπου» μέσω της εφαρμογής εξουσιοδοτήσεων του TAXISnet. 

Σημειώνεται ότι μέσω της εφαρμογής εξουσιοδοτήσεων του TAXISnet, ένα Νομικό Πρόσωπο έχει τη δυνατότητα να εξουσιοδοτήσει περισσότερα από ένα Φυσικά Πρόσωπα ως εκπροσώπους του, εκχωρώντας τους πλήρη πρόσβαση στις φορολογικές υποχρεώσεις του Νομικού Προσώπου στην εφαρμογή TAXISnet. Η ανάκληση αυτής της εξουσιοδότησης δεν επηρεάζει την ισχύ των ειδικών κωδικών ΜΥΦ που έχουν ήδη εκδοθεί. 

Τα Νομικά Πρόσωπα μπορούν μόνο να δουν το username (αλλά όχι το password) του ζεύγους των ειδικών κωδικών που έχει εκδοθεί για λογαριασμό τους, από τους εκπροσώπους τους, μέσω της εφαρμογής Διαχείρισης Ειδικών Κωδικών στην ενότητα Υφιστάμενοι Ειδικοί Κωδικοί. 

Από κάθε υπόχρεο, κάθε χρονική στιγμή, μπορεί να είναι ενεργός ένας μόνο ειδικός κωδικός για τις "Υποβολές ΜΥΦ". Ο ειδικός κωδικός αυτός μπορεί να ανακληθεί και να  εκδοθεί νέος όποτε κριθεί απαραίτητο, μέσω της "Διαχείρισης Ειδικών Κωδικών". Η ανάκληση μπορεί να γίνει μόνο από εκείνον που μπορεί να εκδώσει για τον εν λόγω Α.Φ.Μ. ένα νέο ειδικό κωδικό, όπως ήδη περιγράφηκε. 

Μ' ένα ζεύγος ειδικών κωδικών μπορεί να υποβάλει ΜΥΦ με κλήση του REST Service μόνο ο Α.Φ.Μ. για τις ανάγκες του οποίου έχουν εκδοθεί οι ειδικοί κωδικοί. Δεν είναι δυνατόν μ' ένα ζεύγος ειδικών κωδικών να υποβάλουν δύο υπόχρεοι, καθώς μέσω του ειδικού κωδικού προκύπτει μοναδικά ποιος είναι ο υπόχρεος - Α.Φ.Μ. - που κάνει κλήση του REST Service. 

Το username για να χρησιμοποιηθεί σωστά, πρέπει να περιέχει όλα τα γράμματα κεφαλαία, όπως δηλαδή εμφανίζονται στην οθόνη Υφιστάμενοι Ειδικοί Κωδικοί. Για το password δεν ισχύει αυτή η ιδιαιτερότητα, μπορούν δηλαδή να χρησιμοποιηθούν και μικροί και κεφαλαίοι χαρακτήρες. 

16.  Πώς υποβάλλονται οι λιανικές πωλήσεις μέσω αρχείου; 

Οι λιανικές πωλήσεις υποβάλλονται μέσω αρχείου ως εξής: 

α) Για τα στοιχεία λιανικών συναλλαγών, που εκδίδονται χειρόγραφα ή μηχανογραφικά (Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ., ΑΔΗΜΕ ταξιμέτρων), συμψηφισμένα με τις αποδείξεις επιστροφής, καθώς και φορολογικά στοιχεία που εκδόθηκαν για αυτοπαραδόσεις αγαθών ή ιδιοχρησιμοποιήσεις υπηρεσιών, υποβάλλονται συγκεντρωτικά, χωρίς αναγραφή του Α.Φ.Μ. του αντισυμβαλλόμενου, όπου cashreg_id κενό στο αρχείο. 

β) Τα στοιχεία λιανικών συναλλαγών, που εκδίδονται με τη χρήση φορολογικών ταμειακών μηχανών (Φ.Τ.Μ.), υποβάλλονται ανά αριθμό μητρώου Φ.Τ.Μ. ή συγκεντρωτικά με τα λοιπά στοιχεία λιανικών συναλλαγών της ανωτέρω περίπτωσης 

α) όπου cashreg_id κενό στο αρχείο ή με cashreg_id “0” /μηδέν στο αρχείο, που αντιστοιχεί στην τιμή «Όλες οι ταμειακές» κατά την υποβολή μέσω φόρμας. (Βλέπε σχετικά την παρ. 1. της ΠΟΛ.1092/2015). 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Αν γίνει η υποβολή με την τιμή «Όλες οι ταμειακές» (cashreg_id “0” /μηδέν στο αρχείο), δεν θα επιτρέπεται να υποβάλλονται ταυτόχρονα και αναλυτικά ανά αριθμό μητρώου Φ.Τ.Μ. και αντίστροφα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!