Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

Κ.Υ.Α. Γ/ΕΞ/1435/21.02.2017 Mεταφορά και κατανομή των αρμοδιοτήτωνnτου άρθρου 69 Γ του ν. 4270/2014 στις οργανικές μονάδες της Διεύθυνσης Γραμματείας της Α.Π.Δ.Π.Χ. - Σύσταση τμήματος αμιγώς οικονομικού ενδιαφέροντος σε αυτήν.

Αριθ. Γ/ΕΞ/1435/21.02.2017

ΦΕΚ Β 813/14-3-2017

Mεταφορά και κατανομή των αρμοδιοτήτωνnτου άρθρου 69 Γ του ν. 4270/2014 στις οργανικές μονάδες της Διεύθυνσης Γραμματείας της Α.Π.Δ.Π.Χ. - Σύσταση τμήματος αμιγώς οικονομικού ενδιαφέροντος σε αυτήν.

Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ
ΚΑΙ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΑΡΧΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α) του άρθρου 69Γ του ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» ( 143/Α/2014), όπως προστέθηκε με το άρθρο 24 παρ. 10 του ν. 4337/2015 (Α΄ 129), τροποποιήθηκε με το άρθρο ένατο παρ. 6 του ν. 4339/2016 (Α΄ 106), και συμπληρώθηκε με το άρθρο 58 παρ. 4 του ν. 4438/2016 (Α΄ 220),

β) του άρθρου 24 παρ. 3 του ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α΄ 143), όπως αντικαταστάθηκε τελικώς με το άρθρο ένατο παρ. 2 του ν. 4393/2016, (Α΄ 106),

γ) του ν. 2472/1997 «Προστασία του ατόμου από επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα» (Α΄ 50) όπως ισχύει,

δ) του π.δ. 207/1998 «Οργάνωση Γραμματείας της Αρχής Προστασίας Δεδομένων και σύσταση οργανικών θέσεων αυτής» (Α΄ 164),

ε) του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005(Α΄ 98).

2. Το π.δ. 123/2016 «Ανασύσταση και μετονομασία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού, σύσταση Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μετονομασία Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων» (Α΄ 208).

3. Το π.δ. 125/2016 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 210).

4. Το π.δ. 73/2015 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 116).

5. Την υπ' αριθ. Υ29/08.10.2015 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Γεώργιο Χουλιαράκη» (Β΄ 2168).

6. Την υπ' αριθ. πρωτ. 50722/10.08.2016 απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (τ. Υ.Ο.Δ.Δ. 442) με την οποία διορίστηκε ο Κωνσταντίνος Μενουδάκος του Φώτη, τέως Πρόεδρος Συμβουλίου της Επικρατείας, ως Πρόεδρος της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

7. Την υπ’ αριθ. πρωτ. 2/51290/0026/2.6.2016(ΑΔΑ: 9637Η-ΩΛΦ) εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών «Παροχή οδηγιών επί της αριθ. 2/1657/0026/13.05.2016 κοινής υπουργικής απόφασης.

8. Την υπ' αριθ. 2/16570/0026/13.5.2016 κοινή υπουργική απόφαση «Καθορισμός διαδικασίας και εξειδίκευση μεταφερόμενων αρμοδιοτήτων από τις Υπηρεσίες Δημοσιονομικού Ελέγχου / Ειδικό Λογιστήριο στις Οικονομικές Υπηρεσίες Φορέων της Γενικής Κυβέρνησης (ΑΔΑ: 6ΡΩΣΗ-ΞΝΛ, ΦΕΚ 1381/Β/2016).

9. Την υπ’ αριθ. πρωτ.: 2/68982/0026/5.8.2016 (ΑΔΑ: ΩΙΖΑΗ-Ο9Ε) εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών «Παροχή οδηγιών επί της αριθ. 2/16570/0026/13.5.2016 κοινής υπουργικής απόφασης «Άσκηση από τις οργανικές μονάδες των Ανεξάρτητων Αρχών αποκλειστικών αρμοδιοτήτων οικονομικής υπηρεσίας».

10. Την υπ’ αριθ. πρωτ.: 2/77786/0026/26.9.2016 (ΑΔΑ: 6ΞΓΑΗ-ΦΒΑ), εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών «Αναδιοργάνωση των Γενικών Διευθύνσεων Οικονομικών Υπηρεσιών Υπουργείων».

11. Την ανάγκη άσκησης των εν προκειμένω μεταφερόμενων αρμοδιοτήτων, ήτοι (α) ελέγχου, εκκαθάρισης και έκδοσης εντολής πληρωμής δαπανών καθώς και (β) λογιστικής παρακολούθησης και πληρωμής των δαπανών, διακριτά από υπηρεσιακή μονάδα του φορέα μας, αρχής γενομένης από 1-1-2017, προκειμένου να διασφαλιστεί η διαφάνεια και η αξιοπιστία του συστήματος διαχείρισης και ελέγχου.

12. Την υπ' αριθ. πρωτ. Γ/ΕΞ/8590/30.12.2016 εισήγηση του Προέδρου της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, σχετικά με το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού προϋπολογισμού, ποσού ύψους τριών χιλιάδων τετρακοσίων ογδόντα ευρώ (3.480,00 ευρώ), για το έτος 2017 και για τα επόμενα έτη και η οποία θα καλυφθεί από την εγγεγραμμένη πίστωση στο ΚΑΕ 0215 του προϋπολογισμού του φορέα.

13. Το γεγονός ότι δεν λειτουργεί στην Αρχή οργανική μονάδα τουλάχιστον επιπέδου Τμήματος με αρμοδιότητες αμιγώς οικονομικού ενδιαφέροντος, αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

1. Κατανέμουμε τις αρμοδιότητες της παρ. 1 του άρθρου 69Γ του ν. 4270/2014, όπως αυτές εξειδικεύονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 1 της υπ’ αριθ. 2/16570/0026/13.05.2016 κοινής υπουργικής απόφασης σε οργανικές μονάδες της Δ/νσης Γραμματείας της Ανεξάρτητης Αρχής «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα». Για το σκοπό αυτό η Δ/νση Γραμματείας αναδιοργανώνεται ως ακολούθως:

Συνιστάται στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Τμήμα Οικονομικών Υπηρεσιών και το προβλεπόμενο στο άρθρο 2 παρ. Δ του π.δ. 207/1998 «Οργάνωση της Γραμματείας της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων» (Α΄ 164) Τμήμα Διοικητικών - Οικονομικών Υποθέσεων μετονομάζεται σε Τμήμα Διοικητικών Υποθέσεων.

2. Στο τμήμα Οικονομικών Υπηρεσιών συνιστώνται Γραφείο Εκτέλεσης Προϋπολογισμού και Γραφείο Κατάρτισης Προϋπολογισμού και Πληρωμών.

Άρθρο 2

1. Συνεπεία των ρυθμίσεων του άρθρου 1 επέρχονται οι εξής μεταβολές στο π.δ. 207/1998:

α. Στο άρθρο 1 αντικαθίσταται η περ. 3) ως ακολούθως: τμήμα Διοικητικών Υποθέσεων και προστίθεται περ. 4) τμήμα Οικονομικών Υπηρεσιών.
β. Στην παρ. Δ΄ του άρθρου 2 οι φράσεις «τμήμα Διοικητικών και Οικονομικών Υποθέσεων: Στις αρμοδιότητες του τμήματος Διοικητικών και Οικονομικών Υποθέσεων ανήκει:» αντικαθίστανται ως εξής: «τμήμα Διοικητικών Υποθέσεων: Στις αρμοδιότητες του τμήματος Διοικητικών Υποθέσεων ανήκει:»
γ. Καταργούνται οι περιπτώσεις υπό στοιχεία 3, 4, 5, 6 και 10 της ίδιας παρ. Δ΄ του άρθρου 2.
δ. Μετά την παρ. Δ΄ προστίθεται παρ. Ε΄ και ΣΤ΄ ως εξής: «Ε. Στο τμήμα Οικονομικών Υποθέσεων ανήκουν οι εξής αρμοδιότητες, οι οποίες ασκούνται από το Γραφείο Εκτέλεσης Προϋπολογισμού και το Γραφείο Κατάρτισης Προϋπολογισμού και Πληρωμών ως ακολούθως:

Α. Γραφείο Εκτέλεσης Προϋπολογισμού

Στις αρμοδιότητες του Γραφείου περιλαμβάνονται ιδίως:

α). Η κατάρτιση του σχεδίου απόφασης ανάληψης υποχρέωσης κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος από τον Διατάκτη και η καταχώριση των αναλαμβανόμενων δεσμεύσεων στα οικεία λογιστικά βιβλία και στο Μητρώο Δεσμεύσεων.
(β). Ο έλεγχος τήρησης των περί ανάληψης υποχρεώσεων διατάξεων και η παροχή βεβαίωσης επί των σχεδίων των σχετικών πράξεων για την ύπαρξη της απαιτούμενης πίστωσης και για τη μη υπέρβαση του οριζόμενου κάθε φορά από το αρμόδιο όργανο ποσοστού διάθεσης της πίστωσης.
(γ). Ο έλεγχος και η εκκαθάριση των δαπανών με βάση τα πλήρη και νόμιμα δικαιολογητικά αυτών.
(δ). Η έκδοση τίτλου πληρωμής των δαπανών, μέσα στα καθοριζόμενα κατά μήνα όρια πληρωμών και εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας από το ενωσιακό και εθνικό κανονιστικό πλαίσιο. Ειδικότερα, η εκκαθάριση των δαπανών αποδοχών, πρόσθετων αμοιβών, αποζημιώσεων και με οποιαδήποτε άλλη ονομασία καταβαλλόμενων απολαβών του πάσης φύσεως προσωπικού στην Αρχή γίνεται σε συνεργασία με την Ενιαία Αρχή Πληρωμών (Ε.Α.Π.).
(ε). Η σύνταξη έκθεσης επί διαφωνιών με τον Διατάκτη ως προς τη νομιμότητα και κανονικότητα των εκκαθαριζόμενων δαπανών και υποβολή της μετά του σχετικού φακέλου στη Διεύθυνση Συντονισμού και Ελέγχου Εφαρμογής Δημοσιολογιστικών Διατάξεων με σχετική κοινοποίηση στην αρμόδια Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του άρθρου 26 του ν. 4270/2014.
(στ). Η τήρηση του Μητρώου Δεσμεύσεων τακτικού προϋπολογισμού.
(ζ). Η τακτοποίηση των χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής.
(η). Η εισήγηση αρμοδίως για καταλογισμό δημόσιου υπολόγου, καθώς και σε όποιον έχει λάβει ποσά αχρεωστήτως καταβληθέντα.
(θ). Η παροχή στοιχείων στα Δικαστήρια, η εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων και κοινοποίηση στην αρμόδια Δημοσιονομική Υπηρεσία Εποπτείας και Ελέγχου (Δ.Υ.Ε.Ε.) των δικαστικών αποφάσεων αυτών, από τις οποίες προκύπτει επιβάρυνση στον προϋπολογισμό του φορέα.
(ι). Η τήρηση των λογιστικών βιβλίων που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις.
(ια). Η παροχή βεβαίωσης για διορισμούς, εντάξεις, μετατάξεις, αποσπάσεις και προαγωγές του προσωπικού κάθε κατηγορίας της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
(ιβ). Η παροχή στοιχείων και βεβαιώσεων αναφορικά με αποδοχές, πρόσθετες αμοιβές, αποζημιώσεις, κρατήσεις κ.λπ., για το πάσης φύσεως προσωπικό της Αρχής Προστασίας Δεδομένων.
(ιγ). Η μέριμνα για την αποτροπή συσσώρευσης οφειλών.
(ιδ). Η εκτέλεση του προϋπολογισμού καθώς επίσης και κάθε άλλο θέμα που αφορά στην οικονομική διαχείριση της Αρχής.

Β. Γραφείο Κατάρτισης Προϋπολογισμού και Πληρωμών

Στις αρμοδιότητες του Γραφείου περιλαμβάνονται ιδίως:

α). Η παραγωγή στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Δημοσιονομικής Πολιτικής (ΟΠΣ-ΔΠ) ηλεκτρονικών εντολών μεταφοράς και πίστωσης λογαριασμού προς την Τράπεζα της Ελλάδος για την εξόφληση των εκδιδόμενων χρηματικών ενταλμάτων (τακτικών και προπληρωμής) με πίστωση των τραπεζικών λογαριασμών των δικαιούχων και την απόδοση των διενεργούμενων κρατήσεων υπέρ τρίτων σε αυτούς.
(β). Η μέριμνα για τη διενέργεια συμψηφισμών και η απόδοση στο Δημόσιο και στα οικεία ασφαλιστικά ταμεία των οφειλών των δικαιούχων που αναγράφονται στις σχετικές βεβαιώσεις φορολογικών και ασφαλιστικών οφειλών.
(γ). Η ενημέρωση των δικαιούχων και των φορέων για την έκδοση χρηματικών ενταλμάτων και την πληρωμή των δικαιούχων.
(δ). Η τήρηση Μητρώου Κατασχέσεων και Εκχωρήσεων.
(ε). Η μέριμνα για την κατάρτιση από τον Διατάκτη του τακτικού Προϋπολογισμού της Αρχής και για την ορθολογική αξιοποίηση των πόρων της Αρχής βάσει των γενικών αρχών και κανόνων για τη δημοσιονομική διαχείριση του ν. 4270/2014

ΣΤ. Με εντολή του Προέδρου της Αρχής, υπάλληλοι του τμήματος Διοικητικών Υποθέσεων και του τμήματος Οικονομικών Υπηρεσιών αναλαμβάνουν και κάθε άλλη εργασία ή αποστολή συναφή προς την άσκηση των καθηκόντων τους και συμμετέχουν σε επιμορφωτικά μαθήματα και σεμινάρια στο εσωτερικό και στο εξωτερικό».

ε. Στο άρθρο 6 αντικαθίσταται η παράγραφος 3 και προστίθεται παράγραφος 4 ως εξής:

«3. Του τμήματος Διοικητικών Υποθέσεων και του Τμήματος Οικονομικών Υπηρεσιών προΐσταται μόνιμος υπάλληλος του κλάδου ΠΕ Διοικητικού - Οικονομικού. 4. Του Γραφείου Εκτέλεσης Προϋπολογισμού και του Γραφείου Κατάρτισης Προϋπολογισμού και Πληρωμών προΐσταται μόνιμος υπάλληλος του κλάδου ΠΕ Διοικητικού - Οικονομικού ή του κλάδου ΤΕ Διοικητικού - Λογιστικού».

Στ. Ο υπάλληλος που κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος προΐσταται στην οργανική μονάδα που με την παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου μετονομάζεται εξακολουθεί να ασκεί τα καθήκοντα του Προϊσταμένου στην ίδια οργανική μονάδα.

Άρθρο 3

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 21 Φεβρουαρίου 2017

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΟΥΛΙΑΡΑΚΗΣ 

Η Υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης ΟΛΓΑ ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ

Ο Πρόεδρος Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΕΝΟΥΔΑΚΟΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!