Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Οικονομικές Ειδήσεις

Forin.gr Observer Ασφαλιστικό. Έλεγχος φοροδιαφυγής. Συμψηφισμός υποχρεώσεων - απαιτήσεων. Τέλος επιτηδεύματος

Σας καλωσορίζουμε στη νέα στήλη του Forin.gr "Observer". Στη στήλη αυτή, η οποία θα είναι αποκλειστικά διαθέσιμη για τους συνδρομητές του Forin.gr, θα επισημαίνουμε θέματα με ενδιαφέρον για τους φορολογούμενους και τις επιχειρήσεις και κατ' επέκταση για τους λογιστές και τους συμβούλους αυτών, θέματα χρηστικά, θέματα που αποσκοπούν στην υπενθύμιση και τη γενική πληροφόρηση, θέματα όχι κατά ανάγκη της επικαιρότητας αλλά γενικότερα «θέματα που αξίζουν της προσοχής μας».

Στη σημερινή στήλη, η οποία για πρώτη φορά είναι προσβάσιμη από το σύνολο των επισκεπτών της ιστοσελίδας μας, επισημαίνουμε τέσσερα σημαντικά θέματα σχετικά με το ασφαλιστικό, τον έλεγχο της φοροδιαφυγής και τις αλλαγές στα πρόστιμα, το συμψηφισμό υποχρεώσεων και απαιτήσεων και την αντιμετώπιση του τέλους επιτηδεύματος στις Καταστάσεις Αποτελεσμάτων Χρήσης (ΚΑΧ) των πολύ μικρών οντοτήτων.

1. Ασφαλιστικό

Με την εγκύκλιο του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Φ80020/οικ.43434/Δ15.734/7-11-2016 σε σχέση με το νόμο 4387/2016 και συγκεκριμένα το άρθρο 38 παρ.2 του νόμου αυτού, προκύπτουν τα εξής:

Tο ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών για τον υπολογισμό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς των μισθωτών και των εργοδοτών, συνίσταται στο δεκαπλάσιο του ποσού που αντιστοιχεί στον εκάστοτε προβλεπόμενο κατώτατο βασικό μισθό άγαμου μισθωτού και σύμφωνα με τις ισχύουσες κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος διατάξεις, στο δεκαπλάσιο του ποσού που αντιστοιχεί στο βασικό μισθό άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών.

O κατώτατος βασικός μισθός άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών ανέρχεται στο ποσό των 586,08 ευρώ.

Ως εκ τούτου το ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών για τον υπολογισμό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς των μισθωτών και των εργοδοτών διαμορφώνεται στο ποσό των 5.860,80 ευρώ και ισχύει από 1-1-2017.

Το εν λόγω ανώτατο όριο εφαρμόζεται και επί πολλαπλής μισθωτής απασχόλησης ή έμμισθης εντολής, όσον αφορά όμως μόνο στην εισφορά ασφαλισμένου.

2. Έλεγχος φοροδιαφυγής και αλλαγές στα πρόστιμα

Γ. Πιτσιλής (Γ.Γ.Δ.Ε.) (αποσπάσματα ομιλίας του στο 8ο Tax Forum)

  • "Παρακολουθούμε τη δραστηριότητα των επιχειρήσεων και τις περιμένουμε να δηλώσουν τα πραγματικά έσοδά τους"
  • "Το τρίμηνο Ιουλίου - Σεπτεμβρίου, οι υπάλληλοί μας από το γραφείο μπήκαν στις ιστοσελίδες των ξενοδοχείων και των καταλυμάτων, είδαν τις διαθεσιμότητες και τις τιμές τους, μπήκαν σε sites, όπως το booking kai to trivago και σε πολλές περιπτώσεις επικοινώνησαν και με τις επιχειρήσεις αυτές υποδυόμενοι τους πελάτες με σκοπό να διασταυρώσουν τις πληροφορίες τους. Στόχος μας ήταν να συλλέξουμε την πληροφορία σχετικά με το ύψος των εσόδων που αναμένουμε να δηλωθούν και να τα συγκρίνουμε με αυτά που δηλώθηκαν". 
  • "Στο επόμενο διάστημα προχωράμε, πρώτον, σε μόνιμες ομάδες για τη διενέργεια επιτόπιων ελέγχων 24 ώρες τη μέρα, 7 μέρες την εβδομάδα για τις περιόδους χαμηλής τουριστικής κίνησης. Ο έλεγχος δεν σταματά ποτέ, για καμία κατηγορία και για κανένα κλάδο επιχειρήσεων"
  • "Προετοιμάζουμε επιχειρησιακά σχέδια αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής ανά κλάδο, ώστε να προσαρμόσουμε την έρευνά μας στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε κλάδου και κάθε κατηγορίας κλάδου"
  • "Ετοιμάζουμε εισήγηση για την τροποποίηση του νομοθετικού πλαισίου για τις κυρώσεις για μη έκδοση αποδείξεων και παρεμπόδιση του ελέγχου, λαμβάνοντας αφενός υπόψη τις διαδικαστικές δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε το καλοκαίρι και αφετέρου τις κοινωνικές επιπτώσεις των διατάξεων αναστολής λειτουργίας επιχείρησης, σε ορισμένες κατηγορίες επαγγελμάτων και επιχειρήσεων. Για να το πω απλά, δεν είναι κοινωνικά αποδεκτό να κλείσεις το ιατρείο ενός γιατρού γιατί οι ασθενείς δεν φταίνε σε τίποτα. Το ίδιο ισχύει και για ένα φροντιστήριο, τα παιδιά δεν φταίνε σε τίποτα. Πρέπει να βρούμε κάτι άλλο, οι υπηρεσίες μας ετοιμάζουν σχετική πρόταση."
  • Ως προς τη διαφάνεια: Προχωρήσαμε στη δημοσίευση των αποφάσεων της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών. ... Δώσαμε εντολή στις υπηρεσίες να επεξεργαστούν τον τρόπο με τον οποίο θα προχωρήσουμε σε διαρκή κωδικοποίηση των εγκυκλίων στα δύο μεγάλα μας νομοθετήματα: τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος και τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας και να εξασφαλίσουμε την πρόσβαση όλων των πολιτών σε αυτές μέσω της νέας μας ιστοσελίδας. Είναι οριστικά πίσω μας η εποχή των ατομικών λύσεων που έμεναν στο συρτάρι (σ.σ. δείτε σχετικό σημείωμα του Δημ. Σταματόπουλου εδώ)".

3. Συμψηφισμός υποχρεώσεων και απαιτήσεων. ΠΟΛ.1158/2016

Με τις διατάξεις του άρθρου 23 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, με τις οποίες καθορίζονται περιοριστικά οι μη εκπιπτόμενες δαπάνες από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων, ορίζεται, μεταξύ άλλων, ότι δεν εκπίπτει κάθε είδους δαπάνη που αφορά σε αγορά αγαθών ή λήψη υπηρεσιών αξίας άνω των πεντακοσίων (500) ευρώ, εφόσον η τμηματική ή ολική εξόφληση δεν έγινε με τη χρήση τραπεζικού μέσου πληρωμής.

Σε περίπτωση που οι αντισυμβαλλόμενοι είναι ταυτόχρονα προμηθευτές και πελάτες, επιτρέπεται να προβούν σε εκατέρωθεν λογιστικούς συμψηφισμούς. Όταν η διαφορά που απομένει μετά τον συμψηφισμό είναι μεγαλύτερη των 500 ευρώ, τότε για να αναγνωρισθεί το σύνολο των αγορών απαιτείται η εξόφλησή της με τραπεζικό μέσο πληρωμής (ΠΟΛ.1216/2014).

Η δυνατότητα αυτή ισχύει και για κάθε περίπτωση συμψηφισμού υποχρεώσεων από αγορές αγαθών ή υπηρεσιών με απαιτήσεις έναντι των ίδιων προσώπων που έχουν γεννηθεί από άλλη αιτία (π.χ. απαιτήσεις των αγροτικών συνεταιρισμών έναντι των μελών τους για την κάλυψη της συνεταιριστικής τους μερίδας, απαίτηση για απόδοση των ποσών που εισέπραξε εταιρεία ταχυμεταφορέων - courier - «εισπράκτορα για λογαριασμό τρίτων» κατ’ εντολή της επιχείρησης από πελάτες της, κ.λπ.). 

Προσοχή: σε περίπτωση που, μετά τον συμψηφισμό, η εναπομένουσα υποχρέωση από την αγορά αγαθών ή τη λήψη υπηρεσιών υπερβαίνει τα 500 ευρώη εξόφλησή της θα πρέπει να γίνει με τραπεζικό μέσο πληρωμής προκειμένου να αναγνωρισθεί προς έκπτωση το σύνολο του κόστους πωληθέντων που αναλογεί στις σχετικές αγορές. 

4. Αντιμετώπιση τέλους επιτηδεύματος στις Καταστάσεις Αποτελεσμάτων Χρήσης (ΚΑΧ) πολύ μικρών οντοτήτων (β.6)»

Σύμφωνα με την απόφαση ΣΛΟΤ 2014/2016, «βάσει της αρχής του δουλευμένου, το τέλος επιτηδεύματος είναι έξοδο της χρήσεως που αφορά (κλειόμενη χρήση) και όχι της χρήσεως στην οποία πληρώνεται. Συνεπώς αναγνωρίζεται και βαρύνει την κατάσταση αποτελεσμάτων της κλειόμενης χρήσης, στο κονδύλι «Λοιπά έξοδα και ζημίες».»

Προσοχή: Το τέλος επιτηδεύματος αν και για την επιχείρηση και τη λογιστική απεικόνιση των γεγονότων λογίζεται ως έξοδο εν τούτοις για τη φορολογία εισοδήματος δεν αναγνωρίζεται ως εκπιπτόμενη δαπάνη, σύμφωνα με την περ. ζ' του άρθρου 23 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013) (σχετ. και η παρ. 9 του άρθρου 31 του ν. 3986/2011).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!