Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Τελωνειακές

ΔΕΦΚ 5048297 ΕΞ2010 Συντελεστές τέλους ταξινόμησης επιβατικών αυτοκινήτων με την εφαρμογή των αριθμ. 715/2007 και 692/2008 Κανονισμών Ε.Κ.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ 
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ 
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ & Ε.Φ.Κ. 
Δ/ΝΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΦΟΡΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ 
ΤΜΗΜΑ Δ΄ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ &ΛΟΙΠΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ 

Αθήνα, 19 Νοεμβρίου 2010 
Αρ.Πρωτ.: ΔΕΦΚ 5048297 ΕΞ2010 

ΘΕΜΑ : Συντελεστές τέλους ταξινόμησης επιβατικών αυτοκινήτων με την εφαρμογή των αριθμ. 715/2007 και 692/2008 Κανονισμών Ε.Κ. 

ΣΧΕΤ.: α΄ Η αριθμ.πρωτ.Φ. 1624/910/7-12-2007 Δ.Υ.Ο. β΄ Ηαριθμ.πρωτ.Μ.3282/123/31-10-2008 Δ.Υ.Ο. με συνημμένο το αριθ.πρωτ.49354/3449/23-09-2008 έγγραφο του Υπ. Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων γ΄ To αριθμ.πρωτ. 50861/3761/21-10-2010 έγγραφο του Υπ. Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων 

Σε συνέχεια της ανωτέρω α΄ σχετικής, αναφορικά με την εφαρμογή της φάσης Β΄ της Οδηγίας 98/69 και κατόπιν της β΄ σχετικής, με την οποία σας ενημερώσαμε για τη δημοσίευση στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης των Κανονισμών Ε.Κ. αριθμ. 715/2007 και 692/2008, με τους οποίους για τα επιβατικά οχήματα των κατηγοριών Ml και Μ2 καθιερώνονται νέα όρια εκπομπών καυσαερίων ως EURO 5 και EURO 6 που πρέπει να πληρούν τα οχήματα αυτά, όπως ορίζονται στο κοινοποιούμενο γ΄ σχετικό, τόσο για την «έκδοση εγκρίσεων τύπου μηχανοκίνητων οχημάτων» όσο και για την ταξινόμηση αυτών, για την εφαρμογή των οποίων σας γνωρίζουμε τα εξής: 

1. Χαρακτηρισμός EURO 

Όπως θα παρατηρήσετε με τους Κανονισμούς αυτούς καθιερώνεται και επίσημα η ονομασία EURO για τις εκπομπές καυσαερίων που πρέπει να εκπέμπουν τα αυτοκίνητα οχήματα. Ειδικά οι εκπομπές για τα EURO 5 και EURO 6 αναφέρονται στους πίνακες 1 και 2 του Παραρτήματος I του Καν. 715/2007 που αντικαταστάθηκαν με τους (επισυναπτόμενους) πίνακες 1 και 2 του Παραρτήματος XVII του Κανονισμού 692/2008. 

Τα όρια εκπομπών αυτών είναι ενιαία κατά EURO και δεν διαχωρίζονται σε φάσεις Α΄ και Β΄. 

2. Ταξινόμηση από 1/01/2011 νέων οχημάτων 

Επομένως, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στα β΄ και γ΄ σχετικά και στο συνημμένο Προσάρτημα 6 (Καν.692/2008), το οποίο επανακοινοποιούμε προς διευκόλυνσή σας, από 1/01/2011 απαγορεύεται η ταξινόμηση καινούργιων επιβατικών οχημάτων Μ και Ν1 κλάση I, εάν αυτά δεν πληρούν τις προδιαγραφές των Κανονισμών 715/2007 και 692/2008. 

3. Συντελεστές τέλους ταξινόμησης από 1/01/2011 

Κατόπιν των ανωτέρω, σε εκτέλεση της παραγράφου 7 του άρθρου 121 του Ν. 2960/2001 «Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, σας διευκρινίζουμε ότι, οι συντελεστές επιβολής του τέλους ταξινόμησης στα επιβατικά αυτοκίνητα όπως αυτοί ορίζονται στις περιπτώσεις α), β) και γ) της παραγράφου 2 του άρθρου 121, από 1/01/2011 μετακυλίονται ως εξής: 

α) Τα επιβατικά αυτοκίνητα που θα εισέρχονται στο εσωτερικό της χώρας και πληρούν τις προδιαγραφές EURO 5, όπως αυτές ορίζονται στους Κανονισμούς (ΕΚ) αριθμ. 715/2007 και αριθμ. 692/2008 ή μεταγενέστερων τροποποιητικών αυτών θα υπάγονται στους συντελεστές τέλους ταξινόμησης της περίπτωσης (α) της παραγράφου 2 του άρθρου 121 του Ν. 2960/2001

β) Τα επιβατικά οχήματα που πληρούν τις προδιαγραφές της Οδηγίας 98/69/ΕΚ φάση Β΄ ή μεταγενέστερης Οδηγίας φάση Β΄, θα υπάγονται στους συντελεστές τέλους ταξινόμησης της περίπτωσης (β) της παραγράφου 2 του άρθρου 121 του Ν. 2960/2001

γ) Τα επιβατικά οχήματα που πληρούν τις προδιαγραφές της Οδηγίας 98/69/ΕΚ φάση Α΄ ή μεταγενέστερης Οδηγίας φάση Α΄, θα υπάγονται στους συντελεστές τέλους ταξινόμησης της περίπτωσης (γ) της παραγράφου 2 του άρθρου 121 του Ν. 2960/2001

4. Αριθμός πιστοποίησης έγκρισης τύπου 

α) Επισημαίνεται επίσης ότι, μετά τη διαφοροποίηση του αριθμού πιστοποίησης έγκρισης τύπου που εκδίδεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Παράρτημα VII (επισυναπτόμενο) της αριθμ. 29949/1841/28-09-2009 Κ.Υ.Α., με την οποία εναρμονίσθηκε η ελληνική νομοθεσία προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2007/46/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5/09/2007, από τον αριθμό αυτής και συγκεκριμένα από το τρίτο μέρος προκύπτει, ο αριθμός της Οδηγίας ή του Κανονισμού με τα οποία τροποποιήθηκε, ως προς τα πρότυπα εκπομπών ο βασικός Κανονισμός ή Οδηγία, καθώς και από το λατινικό χαρακτήρα που ακολουθεί, τα οχήματα στα οποία αναφέρεται. 

Προς διευκόλυνση, παραθέτουμε παράδειγμα όπως αυτό αναφέρεται στο προαναφερόμενο έγγραφο του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (β΄ σχετ.): 

π.χ. e 1*715/2007*...../2009 C *0004*02, στον οποίο αναγνωρίζονται: - η χώρα έκδοσης Γερμανία (el), - βασικός Κανονισμός 715/2007, - ή αναγράφεται τροποποιητικός αυτού, Καν.692/2008 ή μεταγενέστερος και αναφέρεται σε επιβατικά οχήματα Ν1 και G για την εκπλήρωση Ειδικών Κοινωνικών Αναγκών (..../2009) - ο αριθμός της έγκρισης, (0004) - ο αριθμός της επέκτασης, (02) 

β) Προκειμένου για μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα παραπέμπουμε στην παρ.4 της αριθμ.πρωτ.5018199/3366/11-5-09 εγκυκλίου μας, με την οποία επισημάνθηκαν οι θέσεις στην εναρμονισμένη άδεια κυκλοφορίας στις οποίες αναγράφονται ο χαρακτηρισμός EURO, η οδηγία ή ο κανονισμός αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (V9) και ο αριθμός έγκρισης τύπου (Κ). 

5. Πίνακας Συντελεστών Τέλους Ταξινόμησης 

Τέλος, παραθέτουμε συγκεντρωτικό πίνακα στον οποίο απεικονίζονται οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης ανά κοινοτική Οδηγία ή κανονισμό που θα ισχύουν από 1/01/2011. 

[Ο πίνακας παραλείπεται]

ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ 
Ο ΤΜΗΜΑΤΑΡΧΗΣ 

 

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ 
Δ. ΚΟΥΣΕΛΑΣ

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!