Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

Υ.Α. Ο-117781/2025 Καθορισμός της μεθόδου και του συστήματος αξιολόγησης της απόδοσης και του ύψους της επιπλέον ανταμοιβής επίτευξης στόχων του άρθρου 59 του ν. 5043/2023.

Αριθμ. Ο-117781

ΦΕΚ B' 6715/15.12.2025

Καθορισμός της μεθόδου και του συστήματος αξιολόγησης της απόδοσης και του ύψους της επιπλέον ανταμοιβής επίτευξης στόχων του άρθρου 59 του ν. 5043/2023.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τον ν. 5037/2023 «Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων και διεύρυνση του αντικειμένου της με αρμοδιότητες επί των υπηρεσιών ύδατος και της διαχείρισης αστικών αποβλήτων, ενίσχυση της υδατικής πολιτικής - Εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας για τη χρήση και παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές μέσω της ενσωμάτωσης των Οδηγιών ΕΕ2018/2011 και 2019/944 - Ειδικότερες διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την προστασία του περιβάλλοντος» (Α’78).

2. Τον ν. 4001/2011 «Για τη λειτουργία Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου, για Έρευνα, Παραγωγή και δίκτυα μεταφοράς Υδρογονανθράκων και άλλες ρυθμίσεις» (Α’ 179).

3. Τον ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133) και ειδικότερα τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 20 αυτού.

4. Τον ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2026/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) - Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις» (Α’ 184).

5. Τον ν. 4940/2022 «Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης, ρυθμίσεις για το ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου τομέα και άλλες διατάξεις (Α’ 112)» και ιδίως την παρ. 3 του άρθρου 9.

6. Την υπ’ αρ. 111/2024 απόφαση της Ρ.Α.Α.Ε.Υ. «Έγκριση του Κανονισμού Εσωτερικής Λειτουργίας και Διαχείρισης της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ)» (Β’1867).

7. Την υπ’ αρ. 137/2024 απόφαση της ΡΑΑΕΥ «Τροποποίηση της υπ’ αρ. 119/2023 απόφασης ΡΑΑΕΥ “Οργανισμός της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων, κατ’ άρθρο 20 του ν. 4622/2019 (Α’ 133)” (Β’ 5408 και διόρθωση σφαλμάτων Β’ 5888)» (Β’ 2252/2025).

8. Το άρθρο 59 του ν. 5043/2023 «Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού - Διατάξεις για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Διατάξεις για το ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου τομέα - Λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες επείγουσες διατάξεις» (Α’ 91).

9. Την υπό στοιχεία ΔΣΣΚ/Φ.8/16/οικ. 5763/2.4.2025 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών «Έναρξη διαδικασίας στοχοθεσίας έτους 2025 - Καταχώριση έργων και οροσήμων στην Ηλεκτρονική Εφαρμογή “Στοχοθεσία”».

10. Το π.δ. 142/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομικών» (Α’ 181).

11. Το π.δ. 27/2025 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτή Υπουργού, Υφυπουργών και Αντιπροέδρου Κυβέρνησης» (Α’ 44) και το π.δ. 79/2023 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 131).

12. Το π.δ. 82/2023 «Μετονομασία Υπουργείου - Σύσταση και μετονομασία Γενικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων και θέσεων προσωπικού - Τροποποίηση και συμπλήρωση του π.δ. 77/2023 (Α’ 130) - Μεταβατικές διατάξεις» (Α’ 139).

13. Την υπ’ αρ. 102928/10.07.2023 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών, Αθανάσιο Πετραλιά» (Β’ 4441).

14. Τον ν. 4270/2014 «Αρχές Δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α’ 143).

15. Την υπ’ αρ. 163/2025 απόφαση της ΡΑΑΕΥ «Καθορισμός των στόχων των Οργανικών Μονάδων της ΡΑΑΕΥ, εξειδίκευσή τους και αντιστοίχιση με δείκτες μέτρησης για το έτος 2025».

16. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται επιπλέον επιβάρυνση στον Προϋπολογισμό της Αρχής για το τρέχον έτος και για τα έτη του εγκεκριμένου ΜΠΔΣ.

17. Το γεγονός ότι το ύψος της ετήσιας συνολικής δαπάνης του Κ.Ε.Σ. δε δύναται να υπερβαίνει τις τριακόσιες πενήντα χιλιάδες (350.000 €) ευρώ.

18. Το γεγονός ότι η σχετική δαπάνη δεν βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά θα καλυφθεί από εγκεκριμένη πίστωση του προϋπολογισμού της Αρχής στον κωδικό λογαριασμού 60.00 «Αμοιβές έμμισθου προσωπικού» και η οποία θα καλυφθεί από τα ταμειακά διαθέσιμα της Αρχής σύμφωνα με την υπό στοιχεία Ο-117149 βεβαίωση ύπαρξης πρόβλεψης μίσθωσης.

19. Το γεγονός ότι οι διατάξεις της παρούσας δεν αφορούν σε διοικητική διαδικασία για την οποία υπάρχει υποχρέωση καταχώρισης στο ΕΜΔΔ-ΜΙΤΟΣ,

αποφασίζουμε:

Την έγκριση, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ. 5 του άρθρου 59 του ν. 5043/2023, της υπ’ αρ. 341/2025 απόφασης της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων, αναφορικά με τον καθορισμό της μεθόδου και του συστήματος αξιολόγησης της απόδοσης και του ύψους της επιπλέον ανταμοιβής επίτευξης στόχων του άρθρου 59 του ν. 5043/2023, ως ακολούθως:

Εφαρμόζεται σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής για το προσωπικό της Αρχής που υλοποιούν τους τιθέμενους στόχους 2025, όπως καθορίστηκαν με απόφαση της Ολομέλειας της Αρχής και αντιστοιχίζονται με συγκεκριμένους δείκτες μέτρησης.

1. Το Κ.Ε.Σ. υπολογίζεται εντός του πρώτου εξαμήνου του 2026 για τους στόχους που έχουν τεθεί για το 2025, κατόπιν αξιολόγησης της επίτευξης των στόχων ανά οργανική μονάδα, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 341/2025 απόφαση ΡΑΑΕΥ.

2. Ο Προϊστάμενος κάθε Διεύθυνσης ή σε περίπτωση μη ύπαρξης Διεύθυνσης, του Τμήματος ή Αυτοτελούς γραφείου, λαμβάνοντας υπόψη ιδίως τη φύση των καθηκόντων των υπαλλήλων, την υλοποίηση των ποσοτικών στόχων, που τίθενται με την παρούσα, και την εύρυθμη λειτουργία της οργανικής μονάδας, ορίζει τους υπαλλήλους, οι οποίοι εμπλέκονται άμεσα στην επίτευξη των ανωτέρω στόχων και είναι επιλέξιμοι για την καταβολή του Κ.Ε.Σ. Επιπλέον ο Προϊστάμενος ορίζει το ύψος του Κ.Ε.Σ. για κάθε υπάλληλο, ως ποσοστό του αθροίσματος του ετήσιου βασικού μισθού και του επιδόματος θέσης ευθύνης κάθε υπαλλήλου και το οποίο δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσοστό της παρ. 4 του παρόντος και με την επιφύλαξη της τήρησης των ορίων δαπανών της παρ. 5 του παρόντος. Συντάσσει την ως άνω έκθεση επίτευξης στόχων, εντός τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών από την παρέλευση του έτους αναφοράς της αξιολόγησης. Η ως άνω επιλογή τελεί υπό την έγκριση του οικείου αμέσως ανώτερου ιεραρχικά αρμοδίου οργάνου, το οποίο αποφαίνεται σχετικώς εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερών από τη γνωστοποίησή της σε αυτό. Οι ως άνω προθεσμίες δεν είναι δεσμευτικές και προσαρμόζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4940/2022, όπως εκάστοτε ισχύει. Με την άπρακτη παρέλευση της ως άνω προθεσμίας, η επιλογή θεωρείται ότι έχει γίνει αποδεκτή. Οι σχετικές εκθέσεις με τους επιλέξιμους υπαλλήλους, καθώς και τα υπόλοιπα δικαιολογητικά του φακέλου της κάθε υπηρεσίας, κατά αναλογική εφαρμογή της διαδικασίας εκκαθάρισης των πρόσθετων αποδοχών, διαβιβάζονται στην αρμόδια για τον τελικό υπολογισμό και την καταβολή του Κ.Ε.Σ. οικονομική υπηρεσία, εντός προθεσμίας πενήντα (50) ημερολογιακών ημερών από τη δημοσίευση της παρούσας, σύμφωνα με την απόφαση της ΡΑΑΕΥ κατόπιν σχετικής εισήγησης από τους Διευθυντές ή σε περίπτωση μη ύπαρξης Διευθυντή, του προϊστάμενου κάθε Τμήματος ή αυτοτελούς γραφείου.

3. Το Κ.Ε.Σ. υπολογίζεται επί του βασικού μισθού και του επιδόματος θέσης ευθύνης, δεν συμψηφίζεται με την προσωπική διαφορά της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 και την αντίστοιχη του άρθρου 155 του ν. 4472/2017 (Α’ 74), δεν μπορεί να υπερβαίνει, ανά έτος, το δεκαπέντε τοις εκατό (15%) του αθροίσματος του ετήσιου βασικού μισθού και του επιδόματος θέσης ευθύνης κάθε υπαλλήλου και υπόκειται στις ασφαλιστικές εισφορές και λοιπές κρατήσεις των πρόσθετων αποδοχών. Σε περίπτωση επιλέξιμων υπαλλήλων που έχουν υπηρετήσει στην υπηρεσία για χρονικό διάστημα μικρότερο του έτους, ή έχουν λάβει σχετική άδεια άνευ ή μειωμένων αποδοχών, το Κ.Ε.Σ καταβάλλεται αναλογικά. Η παρ. 1 του άρθρου 28 του ν. 4354/2015 δεν εφαρμόζεται ως προς τις αμοιβές του συστήματος κινήτρων και ανταμοιβής της παρ. 1, που καταβάλλονται στο προσωπικό της Αρχής. Οι αποδοχές των ανωτέρω δεν δύνανται να υπερβαίνουν σε ποσοστό εβδομήντα τοις εκατό (70%) το ποσό που προκύπτει από την ανάλογη εφαρμογή της περ. (α) της παρ. 3 του άρθρου 28 του ν. 4354/2015.

4. Το ύψος της συνολικής ετήσιας δαπάνης του Κ.Ε.Σ. δεν δύναται να υπερβαίνει τις τριακόσιες πενήντα χιλιάδες (350.000€) ευρώ.

5. Σε περίπτωση που το ύψος της ετήσιας δαπάνης για το Κ.Ε.Σ. υπερβαίνει το όριο της παρ. 4 του παρόντος, το ύψος του Κ.Ε.Σ. ανά υπάλληλο περιορίζεται αναλόγως για όλους τους δικαιούχους, και καταβάλλεται αναλογικά επί του αρχικά προσδιοριζόμενου Κ.Ε.Σ. ανά υπάλληλο, όπως έχει οριστεί από τους Προϊσταμένους σύμφωνα με την παρ. 2 του παρόντος, έτσι ώστε η δαπάνη να περιορίζεται στα όρια της παρ. 4 του παρόντος. Την αρμοδιότητα για τυχόν περικοπές λόγω υπέρβασης των ορίων της παρ. 4, την εκκαθάριση και καταβολή του Κ.Ε.Σ. για κάθε υπηρεσία έχει η οικονομική υπηρεσία.

6. Για τους στόχους του έτους 2025, ο υπολογισμός θα ολοκληρωθεί εντός του α’ εξαμήνου του έτους 2026, κατόπιν αξιολόγησης της επίτευξης των στόχων ανά οργανική μονάδα, σύμφωνα με την, υπό στοιχείο 17, υπ’ αρ. 163/2025 απόφαση ΡΑΑΕΥ.

Η απόφαση αυτή ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 8 Δεκεμβρίου 2025

Ο Υπουργός
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ

Ο Υφυπουργός
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΛΙΑΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!