Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Νομοθετικό έργο

Υπουργείο Ανάπτυξης Σύσταση και λειτουργία Ανεξάρτητης Αρχής Ελέγχου της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή, ρυθμίσεις για την Επιτροπή Ανταγωνισμού και λοιπές διατάξεις

Κατατέθηκε σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης με τίτλο "Σύσταση και λειτουργία Ανεξάρτητης Αρχής Ελέγχου της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή, ρυθμίσεις για την Επιτροπή Ανταγωνισμού και λοιπές διατάξεις".

Με το υπόψη σχέδιο νόμου συστήνεται Ανεξάρτητη Αρχή Εποπτείας της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή και ρυθμίζονται λοιπά θέματα αρμοδιότητας διαφόρων Υπουργείων.

Μέρος Α’:

Με τις αξιολογούμενες ρυθμίσεις του Μέρους Α’ αντιμετωπίζονται ζητήματα που αφορούν στο υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο παρακολούθησης και ελέγχου της αγοράς μέσω της σύστασης της Ανεξάρτητης Αρχής Ελέγχου της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή (εφεξής «η Αρχή»). Η Αρχή προορίζεται να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση της διαφάνειας κατά τη λειτουργία της αγοράς, καθώς και στην ενδυνάμωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών μέσω του αποτελεσματικότερου ελέγχου της αγοράς.
Πιο συγκεκριμένα, με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις επιδιώκεται η συνένωση των ελεγκτικών μηχανισμών που δραστηριοποιούνται στο πεδίο της προστασίας των καταναλωτών, συμπεριλαμβανομένου του Συνηγόρου του Καταναλωτή, και η υπαγωγή τους σε ένα ενιαίο, συνεκτικό και λειτουργικά αυτόνομο διοικητικό σχήμα, με σκοπό την αναβάθμιση της επιχειρησιακής ικανότητας των ελεγκτικών μηχανισμών, μέσω της κεντρικής οργάνωσης και της βέλτιστης αξιοποίησης των ανθρώπινων και υλικών πόρων, ιδίως μέσω της αξιοποίησης προηγμένων ψηφιακών εργαλείων.

Μέρος Β’:

Με τις αξιολογούμενες ρυθμίσεις του Μέρους B’ αντιμετωπίζονται ζητήματα που αφορούν στην άσκηση αρμοδιοτήτων της Επιτροπής Ανταγωνισμού ως προς τον έλεγχο συγκεντρώσεων επιχειρήσεων και ως προς τη χρηματοδότησή της, την επιβολή κυρώσεων κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων της, τη χρήση τεχνολογικών εργαλείων απαραίτητων για την αποτελεσματική της λειτουργία και τη δυνατότητα απασχόλησης ασκούμενων σ’ αυτή, με σκοπό τη διευκόλυνση του έργου της και την αναβάθμιση του ρόλου της.

Μέρος Γ’:

Ρυθμίζονται επιμέρους ζητήματα του Υπουργείου Ανάπτυξης, που αφορούν στη διαφύλαξη του εισοδήματος των καταναλωτών και στην αντιμετώπιση της ακρίβειας, καθώς και στον τρόπο είσπραξης του παραβόλου για τη χορήγηση και την ανανέωση της άδειας διαμονής τύπου «Β.6», το οποίο θα αποδίδεται στο «Εθνικό Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων Α.Ε.» και αφορά στις επενδύσεις σε νεοφυείς επιχειρήσεις.

Περαιτέρω, ρυθμίζονται θέματα που αφορούν:

α) στην αξιοποίηση του κινήτρου της φορολογικής απαλλαγής σε επενδυτικά σχέδια, το οποίο ενώ προβλέπεται στον ν. 4887/2022 (Α’ 16), εκ παραδρομής δεν έχει προστεθεί στον ν. 5122/2024 (Α’ 108),

β) στις Εμβληματικές Επενδύσεις Εξαιρετικής Σημασίας και στα επενδυτικά κίνητρα του ν. 4864/2021 (Α’ 237) και συγκεκριμένα στην επικαιροποίηση των άρθρων 2, 8 και 10 του ν. 4864/2021, προς εναρμόνιση με την Ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «Πλαίσιο για μέτρα κρατικής ενίσχυσης με σκοπό τη στήριξη της συμφωνίας για καθαρή βιομηχανία» (C/2025/3602), ώστε πλέον ο εν λόγω νόμος να παραπέμπει στο ισχύον κανονιστικό πλαίσιο για την καθαρή βιομηχανία (Clean Industrial Deal State Aid Framework, «CISAF»), το οποίο εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στις 25 Ιουνίου 2025, αντί του καταργηθέντος προσωρινού πλαισίου κρίσης και μετάβασης (Temporary Crisis and Transition Framework, «TCTF»),

γ) στη διαδοχή δικαιωμάτων προκειμένου να αναπτυχθούν περαιτέρω οι εγκαταστάσεις των ναυπηγείων με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη,

δ) στην αξιολόγηση των προτάσεων των έργων Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας (ΕΤΑΚ), από ενδιάμεσο φορέα, με σκοπό την επιτάχυνση της διαδικασίας αξιολόγησής τους,

ε) στην απρόσκοπτη και εύρυθμη λειτουργία της Επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού (Ε.Ε.Α.), μέσω της παράτασης της θητείας των μελών της, προκειμένου να συνεχίσει το έργο της,

στ) στη μετάπτωση στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021-2025 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης τεσσάρων (4) έργων, με δικαιούχο την Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, τα οποία έχουν ενταχθεί στο συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020, έχουν νομικές δεσμεύσεις (συμβάσεις με αναδόχους) και πλέον βρίσκονται χωρίς συνεισφορά από ενωσιακό πρόγραμμα,

ζ) στην παράταση κατά ένα (1) έτος της αναπροσαρμογής των συντάξιμων αποδοχών, του ανώτατου ορίου των ασφαλιστέων αποδοχών και των ποσών των ασφαλιστικών κατηγοριών για κύρια σύνταξη, επικουρική σύνταξη, εφάπαξ και υγειονομική περίθαλψη των αυτοαπασχολούμενων, ελεύθερων επαγγελματιών και αγροτών βάσει της ετήσιας μεταβολής του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή και

η) στο εργασιακό καθεστώς του προσωπικού που απασχολείται στις συγχρηματοδοτούμενες από τα περιφερειακά προγράμματα ΕΣΠΑ 2021-2027 δράσεις των δομών για την ενίσχυση της κοινωνικής ένταξης ευάλωτων ομάδων πληθυσμού (δομές φτώχειας) και των δομών για την προώθηση της ισότητας των φύλων και την υποστήριξη γυναικών θυμάτων βίας (δομές ισότητας), ως την ολοκλήρωση των διοικητικών διαδικασιών παράτασης της διάρκειας των δράσεων αυτών από τα περιφερειακά προγράμματα.

Δείτε αναλυτικά το σχέδιο νόμου και την αιτιολογική έκθεση εδώ:

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!