Δ.ΟΡΓ.Α 318992 ΕΞ 2025 Τροποποίηση των υπό στοιχεία: α) Δ.ΟΡΓ.Α 1125859 ΕΞ 2020/23-10-2020 και β) Δ6Α 1112903 ΕΞ 2014/ 31-07-2014
Αριθμ. Δ.ΟΡΓ.Α 318992 ΕΞ 2025
ΦΕΚ B’ 5798/31.10.2025
Τροποποίηση των υπό στοιχεία:
α) Δ.ΟΡΓ.Α 1125859 ΕΞ 2020/23-10-2020 «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ)» απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) (Β’ 4738), ως προς τη σύσταση Υποδιεύθυνσης και Τμήματος στην ίδια Υποδιεύθυνση της Διεύθυνσης Ελεγκτικών Διαδικασιών (ΔΙ.ΕΛ.ΔΙ.) της Γ.Δ.Φ. και τον ανακαθορισμό της δομής και των αρμοδιοτήτων της ΔΙ.ΕΛ.ΔΙ., καθώς και των αρμοδιοτήτων της Τ.Π. Αχαΐας και του Τελωνείου Πατρών της Γ.Δ.Τ. και Ε.Φ.Κ., την αναστολή λειτουργίας των Γραφείων και τον ανακαθορισμό των αρμοδιοτήτων των Τμημάτων της Υποδιεύθυνσης Β’Απαιτήσεων και Ελέγχου Εφαρμογών Τελωνείων της Διεύθυνσης Επιχειρησιακών Διαδικασιών (ΔΙ.ΕΠΙ.ΔΙ.) της Γ.Δ.ΗΛΕ.Δ. και τον ορισμό του χρόνου έναρξης λειτουργίας του Αυτοτελούς Γραφείου Β’ - Πληροφορικής Υποστήριξης της Διεύθυνσης Προγραμματισμού και Αξιολόγησης Ελέγχων και Ερευνών (ΔΙ.Π.Α.Ε.Ε.) της Γ.Δ.Φ.Λ. και
β) Δ6Α 1112903 ΕΞ 2014/ 31-07-2014 (Β’ 2153 και Β’ 2291) απόφασης της Γενικής Γραμματέως της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών.
Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ
ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α) Του Κεφαλαίου Α’ του Μέρους Πρώτου του ν. 4389/2016 «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις» (Α’ 94) και ειδικότερα του άρθρου 2, των παρ. 1 και 3 του άρθρου 6, του άρθρου 7, της παρ. 1, των υποπερ. αα), ββ) και γγ) της περ. θ) της παρ. 4 και των παρ. 5 και 6 του άρθρου 14, του άρθρου 19, καθώς και των παρ. 1 έως 5 του άρθρου 41 αυτού,
β) του άρθρου 20 του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133) και
γ) του άρθρου 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019,
δ) του άρθρου 81 του ν. 1892/1990 «Για τον εκσυγχρονισμό και την Ανάπτυξη και άλλες διατάξεις» (Α’ 101).
2. Την υπό στοιχεία Δ.ΟΡΓ.Α 1125859 ΕΞ 2020/ 23-10-2020 «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ)» (Β’ 4738) απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) και ειδικότερα των άρθρων 26, 37, 42Ε, 55, 58, και 77 αυτής.
3. Την υπό στοιχεία Δ6Α 1112903 ΕΞ 2014/31-07-2014 «Μεταβίβαση εξουσιοδότησης υπογραφής “Με εντολή Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων” στους Προϊσταμένους Γενικών Διευθύνσεων, Διευθύνσεων, Υποδιευθύνσεων, Τμημάτων και Αυτοτελών Τμημάτων, καθώς και στους Υπευθύνους Αυτοτελών Γραφείων και Γραφείων της Κεντρικής Υπηρεσίας και των Ειδικών Αποκεντρωμένων και Περιφερειακών Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων» (Β’ 2153 και διόρθωση σφάλματος Β’ 2291) απόφαση της Γενικής Γραμματέως της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών και ειδικότερα τα άρθρα 2 και 3 αυτής.
4. Τα μηνύματα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας από:
α) 12/02/2025 και 13/02/2025 του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Ελεγκτικών Διαδικασιών (ΔΙ.ΕΛ.ΔΙ.) της Γ.Δ.Φ.,
β) 17/10/2025 και 20/10/2025 σε ορθή επανάληψη του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Τελωνείων και Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης (Γ.Δ.Τ. και Ε.Φ.Κ.),
γ) 21/10/2025 του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικών Λειτουργιών (Γ.Δ.Φ.Λ.),
δ) 22/10/2025 της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Γ.Δ.ΗΛΕ.Δ.) και
ε) 22/10/2025 της Διεύθυνσης Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού (Δ.Δ.Α.Δ.).
5. Την υπό στοιχεία Δ.Π.Δ.Α. Α.Α.Δ.Ε. Ε 303392 ΕΞ 2025 ΕΜΠ/24-10-2025 βεβαίωση του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Τεχνικών Υπηρεσιών (Γ.Δ.Ο.Τ.Υ.) της ΑΑΔΕ, καθώς και την υπό στοιχεία Δ.Ο.Δ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1145690 ΕΞ 2024/19-12-2024 (Α.Δ.Α. ΨΗΟ346ΜΠ3Ζ-Ν1Ω) απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, περί ανάληψης υποχρέωσης.
6. Την υπ’ αρ. 1 της 20-1-2016 Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου «Επιλογή και διορισμός Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών» (Υ.Ο.Δ.Δ. 18), σε συνδυασμό με τις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της παρ. 10 του άρθρου 41 του ν. 4389/2016, την υπ’ αρ. 39/3/30-11-2017 (Υ.Ο.Δ.Δ. 689) απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης της ΑΑΔΕ, καθώς και τις υπό στοιχεία 5294 ΕΞ 2020/17-1-2020 (Υ.Ο.Δ.Δ. 27) και 7608 ΕΞ2025/17-1-2025 (Υ.Ο.Δ.Δ. 11) αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών και του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, αντίστοιχα, με θέμα «Ανανέωση της θητείας του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.)».
7. Την ανάγκη διασφάλισης της εύρυθμης και αποτελεσματικής λειτουργίας Υπηρεσιών της ΑΑΔΕ, που επιτυγχάνεται με:
α) τη σύσταση στη Διεύθυνση Ελεγκτικών Διαδικασιών (ΔΙ.ΕΛ.ΔΙ.) της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογίας (Γ.Δ.Φ.) μίας (1) οργανικής μονάδας επιπέδου Υποδιεύθυνσης, με τίτλο «Υποδιεύθυνση - Ψηφιακής Απεικόνισης Συναλλαγών και Λογιστικών Προτύπων» και ενός (1) Τμήματος με τίτλο «Τμήμα Α’Λογιστικών Προτύπων» στην ίδια Υποδιεύθυνση και συνολικά τον ανακαθορισμό της δομής της ΔΙ.ΕΛ.ΔΙ., καθώς και αρμοδιοτήτων της Τελωνειακής Περιφέρειας Αχαΐας και του Τελωνείου Πατρών της Γενικής Διεύθυνσης Τελωνείων και Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης (Γ.Δ.Τ. και Ε.Φ.Κ.),
β) τον ορισμό του χρόνου έναρξης λειτουργίας του Αυτοτελούς Γραφείου Β’ - Πληροφορικής Υποστήριξης της ΔΙ.Π.Α.Ε.Ε. της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικών Λειτουργιών (Γ.Δ.Φ.Λ.) της ΑΑΔΕ,
γ) την αναστολή λειτουργίας των Γραφείων «Α’Ε.Φ.Κ.» και «Β’Ταμειακής - Λογιστικής Διαχείρισης και Ηλεκτρονικών Πληρωμών» του Τμήματος H’ της Υποδιεύθυνσης Β’ της Διεύθυνσης Επιχειρησιακών Διαδικασιών (ΔΙ.ΕΠΙ.ΔΙ.) της Γ.Δ.ΗΛΕ.Δ. και τον ανακαθορισμό αρμοδιοτήτων των Τμημάτων της ως άνω Υποδιεύθυνσης και
δ) την τροποποίηση της δεύτερης εν θέματι απόφασης.
8. Το γεγονός ότι, από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης εκτιμάται ότι θα προκληθεί επιπλέον δαπάνη η οποία δεν θα υπερβεί το ποσό των 6.963€ περίπου για το έτος 2025 και το ποσό των 41.777€ για κάθε επόμενο έτος, η οποία εγγράφεται στους ΑΛΕ της Μείζονος Κατηγορίας 21 «Παροχές σε Εργαζομένους» του Προϋπολογισμού του Ειδικού Φορέα 1024-801-0000000 της ΑΑΔΕ, που σχετίζονται με την καταβολή ειδικής αμοιβής βάσει αξιολόγησης θέσεων εργασίας και τις σχετικές εργοδοτικές εισφορές. Ειδικά για το τρέχον έτος, σημειώνεται ότι η ανωτέρω προκαλούμενη δαπάνη θα αντιμετωπιστεί από την υπό στοιχεία Δ.Ο.Δ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1145690 ΕΞ 2024/19-12-2024 απόφαση ανάληψης υποχρέωσης του Διοικητή της ΑΑΔΕ με ΑΔΑ: ΨΗΟ346ΜΠ3Ζ-Ν1Ω.
9. Το γεγονός ότι οι διατάξεις της παρούσας δεν αφορούν σε διοικητική διαδικασία, για την οποία υπάρχει υποχρέωση καταχώρισης στο ΕΜΔΔ-ΜΙΤΟΣ, αποφασίζουμε:
Α. Στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) και ειδικότερα:
Ι. Από δημοσιεύσεως της παρούσας:
1) Στη Διεύθυνση Ελεγκτικών Διαδικασιών (ΔΙ.ΕΛ.ΔΙ.) της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογίας (Γ.Δ.Φ.):
α) Συστήνουμε μία (1) Υποδιεύθυνση, με τίτλο «Υποδιεύθυνση - Ψηφιακής Απεικόνισης Συναλλαγών και Λογιστικών Προτύπων» στην οποία μεταφέρουμε το υφιστάμενο «Τμήμα Α’ - Ψηφιακής Απεικόνισης Συναλλαγών και Διαβίβασης Δεδομένων» αυτής, το μετονομάζουμε σε «Τμήμα Β’Ψηφιακής Απεικόνισης Συναλλαγών και Διαβίβασης Δεδομένων» και ανακαθορίζουμε τις αρμοδιότητές του.
β) Συστήνουμε στην ως άνω Υποδιεύθυνση - Ψηφιακής Απεικόνισης Συναλλαγών και Λογιστικών Προτύπων ένα (1) Τμήμα, με τίτλο «Τμήμα Α’ - Λογιστικών Προτύπων» στο οποίο μεταφέρουμε μέρος των αρμοδιοτήτων του υφιστάμενου Τμήματος «Α’ - Ψηφιακής Απεικόνισης Συναλλαγών και Διαβίβασης Δεδομένων» και καθορίζουμε τις αρμοδιότητές του.
γ) Ανακαθορίζουμε τη δομή της και ειδικότερα μετονομάζουμε τα υφιστάμενα Τμήματα «Β’ - Υποστήριξης Ελεγκτικής Διαδικασίας», «Γ’Διοικητικών και Ποινικών Κυρώσεων και Παρακολούθησης Δικαστηριακής Νομολογίας» και «Δ’ - Αντιμετώπισης Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες, Αυτόματης Ανταλλαγής Πληροφοριών και Ειδικών Ελέγχων» αυτής σε Αυτοτελή Τμήματα «Γ’ - Υποστήριξης Ελεγκτικής Διαδικασίας», «Δ’ - Διοικητικών και Ποινικών Κυρώσεων και Παρακολούθησης Δικαστηριακής Νομολογίας» και «Ε’ - Αντιμετώπισης Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες, Αυτόματης Ανταλλαγής Πληροφοριών και Ειδικών Ελέγχων», αντίστοιχα.
2) Μεταφέρουμε τις αρμοδιότητες του Τελωνείου Πατρών, κατά το μέρος που αφορούν στις άδειες απλουστευμένων διαδικασιών εισαγωγών - εξαγωγών στην Τελωνειακή Περιφέρεια Αχαΐας.
3) Στην Υποδιεύθυνση Β’Απαιτήσεων και Ελέγχου Εφαρμογών Τελωνείων της Διεύθυνσης Επιχειρησιακών Διαδικασιών (ΔΙ.ΕΠΙ.ΔΙ.):
α) Αναστέλλουμε τη λειτουργία των Γραφείων Α’Ε.Φ.Κ. και Β’Ταμειακής - Λογιστικής Διαχείρισης και Ηλεκτρονικών Πληρωμών που υπάγονται στο Τμήμα H’ - Απαιτήσεων και Ελέγχου Εφαρμογών Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.) και Ταμειακής Διαχείρισης αυτής, μέχρι την έκδοση νεότερης απόφασής μας, με την οποία θα οριστεί η επανέναρξη λειτουργίας αυτών και μέχρι τότε ορίζουμε ότι οι αρμοδιότητές τους θα ασκούνται από το Τμήμα H’Απαιτήσεων και Ελέγχου Εφαρμογών Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.) και Ταμειακής Διαχείρισης και το Τμήμα ΣΤ’Απαιτήσεων και Ελέγχου Εφαρμογών Τελωνειακών Ελέγχων, της ως άνω Υποδιεύθυνσης, αντίστοιχα, και
β) ανακαθορίζουμε τις αρμοδιότητες των Τμημάτων της.
ΙΙ. Από 03/11/2025, ορίζουμε την έναρξη λειτουργίας του Αυτοτελούς Γραφείου Β’ - Πληροφορικής Υποστήριξης της ΔΙ.Π.Α.Ε.Ε. της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικών Λειτουργιών (Γ.Δ.Φ.Λ.) της ΑΑΔΕ.
Β. Τροποποιούμε την απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, υπό στοιχεία Δ.ΟΡΓ.Α 1125859 ΕΞ 2020/23-10-2020 «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ)» (Β’ 4738), ως ακολούθως:
I. Από δημοσιεύσεως της παρούσας:
α) Στο άρθρο 26 «Διεύθυνση Επιχειρησιακών Διαδικασιών (ΔΙ.ΕΠΙ.ΔΙ.)» και ειδικότερα στην υποπαρ. Β’ «ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Β’ - ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ» της παρ. 3, αντικαθιστούμε:
αα) Την υποπερ. (β) της περ. «I. Τμήμα Ε’Απαιτήσεων και Ελέγχου Εφαρμογών Διευκόλυνσης Εμπορίου και Οικονομικών Φορέων», ως εξής:
«(β) Η μελέτη, η αναγνώριση, η ανάλυση των επιχειρησιακών απαιτήσεων, η αναλυτική καταγραφή τους, η σύνταξη των λειτουργικών προδιαγραφών και η ιεράρχηση όλων των απαιτήσεων, που σχετίζονται, ενδεικτικά, με:
αα) την ενιαία θυρίδα (Single Window),
ββ) την εισαγωγή εμπορευμάτων και τη θέση αυτών σε ελεύθερη κυκλοφορία, σε ελεύθερη κυκλοφορία και ανάλωση ή σε ειδικό καθεστώς και την απλουστευμένη διαδικασία εισαγωγής,
γγ) το Δασμολόγιο (TARIC) και τον αυτόματο υπολογισμό δασμών/φόρων,
δδ) τη Δασμολογητέα αξία εμπορευμάτων,
εε) την εξαγωγή, την επανεξαγωγή και την απλουστευμένη διαδικασία εξαγωγής και στστ) το CDS.»,
αβ) την υποπερ. (α) της περ. «II. Τμήμα ΣΤ’Απαιτήσεων και Ελέγχου Εφαρμογών Τελωνειακών Ελέγχων», ως εξής: «(α) Η μελέτη, η αναγνώριση, η ανάλυση των επιχειρησιακών απαιτήσεων, η αναλυτική καταγραφή τους, η σύνταξη των λειτουργικών προδιαγραφών και η ιεράρχηση όλων των απαιτήσεων, που σχετίζονται, ενδεικτικά, με:
αα) τη διαχείριση Υποθέσεων και Υποστήριξης Αποφάσεων του Ολοκληρωμένου Τελωνειακού Πληροφοριακού Συστήματος Παροχής Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών,
ββ) το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Ελεγκτικών Υπηρεσιών, που απευθύνεται στα Τελωνεία και
γγ) την παρακολούθηση Φυσικών και Ανθρώπινων Πόρων.»,
αγ) την περ. «III. Τμήμα Z’Απαιτήσεων και Ελέγχου Εφαρμογών Τελωνειακών Διαδικασιών», ως εξής:
«III. Τμήμα Z’Απαιτήσεων και Ελέγχου Εφαρμογών Τελωνειακών Διαδικασιών
Η μελέτη, η αναγνώριση, η ανάλυση των επιχειρησιακών απαιτήσεων, η αναλυτική καταγραφή τους, η σύνταξη των λειτουργικών προδιαγραφών και η ιεράρχηση όλων των απαιτήσεων, που σχετίζονται, ενδεικτικά, με:
αα) τις Συνοπτικές Διασαφήσεις Εισόδου, τα Δηλωτικά, τις Διασαφήσεις Προσωρινής Εναπόθεσης,
ββ) Ανάλυσης Κινδύνου (DSS) και
γγ) τη Διαμετακόμιση (TRANSIT).»,
αδ) την περ. «IV. Τμήμα H’Απαιτήσεων και Ελέγχου Εφαρμογών Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.) και Ταμειακής Διαχείρισης», ως εξής:
«IV. Τμήμα H’Απαιτήσεων και Ελέγχου Εφαρμογών Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.) και Ταμειακής Διαχείρισης
1. Οι αρμοδιότητες του Τμήματος κατανέμονται μεταξύ των Γραφείων του, ως κάτωθι: (α) Γραφείο Α’ - Ε.Φ.Κ.
Η μελέτη, η αναγνώριση, η ανάλυση των επιχειρησιακών απαιτήσεων, η αναλυτική καταγραφή τους, η σύνταξη των λειτουργικών προδιαγραφών και η ιεράρχηση όλων των απαιτήσεων, που σχετίζονται, ενδεικτικά, με:
α) τα εμπορεύματα που υπόκεινται σε Ε.Φ.Κ.,
β) τα τέλη ταξινόμησης οχημάτων,
γ) τις ηλεκτρονικές διαδικασίες ενδοκοινοτικής διακίνησης και ελέγχου προϊόντων Ε.Φ.Κ.,
δ) τις Επιστροφές Ε.Φ.Κ.,
ε) τις Άδειες και τις Εγκρίσεις,
στ) τις Εγγυήσεις,
ζ) το μητρώο συναλλασσομένων με τα Τελωνεία και με τη διαχείριση εσωτερικών χρηστών.». (β) Γραφείο Β’ - Ταμειακής - Λογιστικής Διαχείρισης και Ηλεκτρονικών Πληρωμών
Η μελέτη, η αναγνώριση, η ανάλυση των επιχειρησιακών απαιτήσεων, η αναλυτική καταγραφή τους, η σύνταξη των λειτουργικών προδιαγραφών και η ιεράρχηση όλων των απαιτήσεων για θέματα Ταμειακής - Λογιστικής Διαχείρισης και Ηλεκτρονικών Πληρωμών.
2. Μέχρι την επανέναρξη λειτουργίας των ως άνω Γραφείων του Τμήματος Η’ η οποία θα οριστεί με νεότερη απόφαση, οι αρμοδιότητες του Γραφείου Α’ - Ε.Φ.Κ. θα ασκούνται από το Τμήμα H’ της Υποδιεύθυνσης Β’ και οι αρμοδιότητες του Γραφείου Β’ - Ταμειακής - Λογιστικής Διαχείρισης και Ηλεκτρονικών Πληρωμών θα ασκούνται από το Τμήμα ΣΤ’ της ίδιας Υποδιεύθυνσης.».
β) Αντικαθιστούμε το άρθρο 37 «Διεύθυνση Ελεγκτικών Διαδικασιών (ΔΙ.ΕΛ.ΔΙ.)», ως εξής:
«Άρθρο 37
Διεύθυνση Ελεγκτικών Διαδικασιών (ΔΙ.ΕΛ.ΔΙ.)
1.Ο επιχειρησιακός στόχος της Διεύθυνσης Ελεγκτικών Διαδικασιών (ΔΙ.ΕΛ.ΔΙ.) είναι ο ακόλουθος: Η διασφάλιση της ορθής και ενιαίας εφαρμογής της νομοθεσίας που αφορά στους φορολογικούς ελέγχους, καθώς και στους ελέγχους δέουσας επιμέλειας, προκειμένου να επιτευχθεί η βελτίωση:
α) της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας του φοροελεγκτικού μηχανισμού και η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των φορολογουμένων και
β) της ποιότητας του ελεγκτικού έργου του φοροελεγκτικού μηχανισμού για τη μεγιστοποίηση της διασφάλισης των συμφερόντων του Δημοσίου.
2.Η Διεύθυνση διαρθρώνεται σε μία Υποδιεύθυνση και πέντε (5) Τμήματα, από τα οποία τα τρία (3) Αυτοτελή, υπαγόμενα απευθείας στον Προϊστάμενο αυτής, ως κατωτέρω:
Α.ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗ - ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ
α) Τμήμα Α’Λογιστικών Προτύπων
β) Τμήμα Β’Ψηφιακής Απεικόνισης Συναλλαγών και Διαβίβασης Δεδομένων
Β.ΑΥΤΟΤΕΛΗ ΤΜΗΜΑΤΑ ΥΠΑΓΟΜΕΝΑ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΣΤΟΝ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
α) Αυτοτελές Τμήμα Γ’ - Υποστήριξης Ελεγκτικής Διαδικασίας
β) Αυτοτελές Τμήμα Δ’ - Διοικητικών και Ποινικών Κυρώσεων και Παρακολούθησης της Δικαστηριακής Νομολογίας
γ) Αυτοτελές Τμήμα Ε’ - Αντιμετώπισης Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες, Αυτόματης Ανταλλαγής Πληροφοριών και Ειδικών Ελέγχων.
3.Οι αρμοδιότητες της ΔΙ.ΕΛ.ΔΙ. κατανέμονται στην Υποδιεύθυνση, στα Τμήματα και στα Αυτοτελή Τμήματα αυτής, ως ακολούθως:
Α. ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗ - ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ
I. Τμήμα Α’Λογιστικών Προτύπων
α) Η μελέτη και η εισήγηση για την προσαρμογή του θεσμικού πλαισίου και η κατάρτιση κανονιστικών πράξεων, εγκυκλίων και οδηγιών για θέματα που αφορούν στην τήρηση λογιστικών αρχείων (βιβλίων και έκδοση στοιχείων), στη χρήση Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών (Φ.Η.Μ.), καθώς και στον καταλογισμό παραβάσεων και στην επιβολή προστίμων για τη μη συμμόρφωση με τις κείμενες διατάξεις, περί τήρησης βιβλίων, έκδοσης στοιχείων, υποχρέωσης χρήσης Φ.Η.Μ., ηλεκτρονικής διαβίβασης δεδομένων, με βάση τις εισηγήσεις του Τμήματος Β’ και τις διαμορφούμενες συνθήκες, τάσεις, μεταβολές και απαιτήσεις του ευρύτερου οικονομικού περιβάλλοντος και του φοροελεγκτικού και φοροεισπρακτικού μηχανισμού, καθώς και η μέριμνα για την ερμηνεία αυτών.
β) Η παροχή κατευθύνσεων και οδηγιών στις Ελεγκτικές Υπηρεσίες της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικών Λειτουργιών (Γ.Δ.Φ.Λ.), η παρακολούθηση της ορθής, ενιαίας και ομοιόμορφης εφαρμογής της εγχώριας και ενωσιακής σχετικής νομοθεσίας και η ενσωμάτωση της δεύτερης, όπου απαιτείται, στην εγχώρια νομοθεσία.
γ) Η μέριμνα για την έρευνα και τη μελέτη του τρόπου διεξαγωγής των εργασιών κατά κλάδο επιχειρήσεων και η διατύπωση πορισμάτων σχετικών με την τήρηση των βιβλίων, που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία.
δ) Η μελέτη και η κατάρτιση εγχειριδίων μερικών επιτόπιων ελέγχων, πρόληψης, κατά λόγο αρμοδιότητας, με βάση τις σχετικές με την τήρηση λογιστικών αρχείων επιχειρησιακές απαιτήσεις.
ε) Η συμμετοχή και η εκπροσώπηση σε ομάδες εργασίας, συνέδρια και συσκέψεις, καθώς και στη διαπραγμάτευση προτάσεων στην Ε.Ε. και σε διεθνείς οργανισμούς, σε θέματα με αντικείμενο τους ενιαίους κανόνες τιμολόγησης στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την ηλεκτρονική τιμολόγηση από κοινού με το Τμήμα Β’.
στ) Η διοικητική και γραμματειακή υποστήριξη της Διεύθυνσης.
II. Τμήμα Β’ - Ψηφιακής Απεικόνισης Συναλλαγών και Διαβίβασης Δεδομένων
α) Η μελέτη και η εισήγηση προς το Τμήμα Α’ για την κατάρτιση κανονιστικών πράξεων, εγκυκλίων και οδηγιών για θέματα που αφορούν στην ηλεκτρονική διαβίβαση δεδομένων, στον καταλογισμό παραβάσεων και στην επιβολή προστίμων για τη μη συμμόρφωση με τις σχετικές προς την ηλεκτρονική διαβίβαση δεδομένων υποχρεώσεις.
(β) Η επιχειρησιακή υποστήριξη:
αα) των Ηλεκτρονικών Βιβλίων ’’MyData” και η εισήγηση για τη συνολική και συνδυαστική αξιοποίηση των δεδομένων αυτών, που διαβιβάζονται στην ΑΑΔΕ, στα πλαίσια των ως άνω βιβλίων,
ββ) της Ηλεκτρονικής Διαβίβασης Δεδομένων,
γγ) της Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης και
δδ) του Ηλεκτρονικού Δελτίου Αποστολής.
(γ) Η συμμετοχή και η εκπροσώπηση σε ομάδες εργασίας, συνέδρια και συσκέψεις, καθώς και στη διαπραγμάτευση προτάσεων στην Ε.Ε. και σε διεθνείς οργανισμούς, σε θέματα με αντικείμενο τους ενιαίους κανόνες τιμολόγησης στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την ηλεκτρονική τιμολόγηση από κοινού με το Τμήμα Α’.
(δ) Η μελέτη και η κατάρτιση εγχειριδίων ή θεματικών ενοτήτων για τον τρόπο ηλεκτρονικής διαβίβασης δεδομένων, κατόπιν μελέτης του τρόπου διεξαγωγής των εργασιών κατά κλάδο επιχειρήσεων.
Β. ΑΥΤΟΤΕΛΗ ΤΜΗΜΑΤΑ ΥΠΑΓΟΜΕΝΑ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΣΤΟΝ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
I. Αυτοτελές Τμήμα Γ’Υποστήριξης Ελεγκτικής Διαδικασίας
α) Η έκδοση εγκυκλίων και οδηγιών με την παροχή γενικών και επί μέρους λύσεων και απαντήσεων σε ερωτήματα ελέγχου, καθώς και η υποστήριξη των Ελεγκτικών Υπηρεσιών της Γ.Δ.Φ.Λ., σε θέματα ελέγχου.
β) Η διαχείριση θεμάτων, που αφορούν στο φορολογικό πιστοποιητικό. (γ) Η εκπόνηση:
αα) οδηγών ελέγχων και ελάχιστων ελεγκτικών επαληθεύσεων για ελέγχους, που διενεργούν οι Ελεγκτικές Υπηρεσίες της Γ.Δ.Φ.Λ., πλην των Υ.Ε.Δ.Δ.Ε., για τους οποίους θα εφαρμόζονται μέθοδοι έμμεσου προσδιορισμού φορολογητέας ύλης, καθώς και η μελέτη και η εισήγηση για την προσαρμογή του θεσμικού πλαισίου και την κατάρτιση σχετικών κανονιστικών πράξεων, εγκυκλίων και οδηγιών για θέματα ελέγχου,
ββ) προγραμμάτων ελέγχου της ορθής και ποιοτικής εφαρμογής των διαδικασιών ελέγχου για την βελτίωση αυτών,
γγ) προγραμμάτων, που αφορούν στο φορολογικό πιστοποιητικό,
δδ) και η τήρηση διαδικασιών για το εύρος τύπων ελέγχου.
δ) Η μελέτη και η κατάρτιση εγχειριδίων, καθώς και η εν γένει υποστήριξη των Ελεγκτικών Υπηρεσιών της Γ.Δ.Φ.Λ., για θέματα μερικών επιτόπιων ελέγχων πρόληψης, από κοινού με τα άλλα Τμήματα της Διεύθυνσης, κατά λόγο αρμοδιότητας και με τη Διεύθυνση Προγραμματισμού και Αξιολόγησης Ελέγχων και Ερευνών (ΔΙ.Π.Α.Ε.Ε.), όπου απαιτείται.
ε) Η παρακολούθηση των αποφάσεων της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) και η εναρμόνιση των ελεγκτικών διαδικασιών με αυτές.
IΙ. Αυτοτελές Τμήμα Δ’ - Διοικητικών και Ποινικών Κυρώσεων και Παρακολούθησης της Δικαστηριακής Νομολογίας
(α) Η μελέτη και η εισήγηση για την προσαρμογή του θεσμικού πλαισίου και για την κατάρτιση κανονιστικών πράξεων, εγκυκλίων και οδηγιών, που αφορούν σε θέματα ελέγχου και άπτονται της ποινικοποίησης της φοροδιαφυγής, των ποινικών και των λοιπών διοικητικών κυρώσεων και των σχετικών με τον Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας διαδικασιών, ιδίως για:
αα) την επιβολή του μέτρου της αναστολής λειτουργίας επαγγελματικών εγκαταστάσεων επιτηδευματιών,
ββ) τη λήψη ασφαλιστικών μέτρων, πριν από την απόκτηση εκτελεστού τίτλου και των προληπτικών και διασφαλιστικών μέτρων κατά τον έλεγχο,
γγ) τα πρόστιμα και τις λοιπές διοικητικές κυρώσεις που επιβάλλονται κατόπιν ελέγχου, από κοινού με τις αρμόδιες υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, κατά λόγο αρμοδιότητας.
β) Η γραπτή συναίνεση για τη μη χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας, ακόμη και όταν συντρέχουν οι προϋποθέσεις χορήγησης αυτού, σε ειδικές περιπτώσεις διασφάλισης σοβαρών συμφερόντων του Δημοσίου ή σε περιπτώσεις οικονομικού εγκλήματος και μεγάλης έκτασης φοροδιαφυγή.
γ) Η παρακολούθηση της δικαστηριακής νομολογίας, που αφορά σε θέματα αρμοδιότητας της Διεύθυνσης, η άντληση συμπερασμάτων, η αξιολόγηση αυτών και η εισήγηση νομοθετικών ρυθμίσεων για την εναρμόνιση των υφιστάμενων διατάξεων και διαδικασιών με τη νομολογία, καθώς και η έκδοση σχετικών εγκυκλίων και η παροχή οδηγιών, από κοινού, κατά λόγο αρμοδιότητας, με όλα τα Τμήματα της Διεύθυνσης.
IΙΙ. Αυτοτελές Τμήμα Ε’ - Αντιμετώπισης Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες, Αυτόματης Ανταλλαγής Πληροφοριών και Ειδικών Ελέγχων
(α) Ο συντονισμός και η υποστήριξη των ενεργειών της ΑΑΔΕ για την τήρηση του συνόλου των υποχρεώσεων που απορρέουν από τις διατάξεις του ν. 4557/2018 (Α’ 139) για την πρόληψη και την καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, κατά λόγο αρμοδιότητας και ιδίως για την εποπτεία και τον έλεγχο των υπόχρεων προσώπων, ως αρμόδιας εποπτεύουσας αρχής, καθώς και η κατάρτιση σχετικών αποφάσεων, εγκυκλίων και οδηγιών.
(β) Η τήρηση των υποχρεώσεων που απορρέουν από το θεσμικό πλαίσιο περί αυτόματης ανταλλαγής πληροφοριών, κατά λόγο αρμοδιότητας, καθώς και η κατάρτιση σχετικών αποφάσεων, εγκυκλίων και οδηγιών.
(γ) Η υποστήριξη των ελέγχων δέουσας επιμέλειας, αυτόματης ανταλλαγής πληροφοριών και νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες από κοινού, κατά λόγο αρμοδιότητας, με το Τμήμα Β’ της Διεύθυνσης.
δ) Η υποβολή, τον πρώτο μήνα κάθε έτους, αναλυτικής έκθεσης στον Κεντρικό Συντονιστικό Φορέα, που προβλέπεται από τον νόμο για την πρόληψη και την καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, σχετικά με την οργανωτική διάρθρωση, τις δραστηριότητες, τις κανονιστικές αποφάσεις και τις εγκυκλίους, τα αποτελέσματα των διενεργηθέντων ελέγχων και της αξιολόγησης των υπόχρεων προσώπων, καθώς και με τα μέτρα ή τις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί.
(ε) Η μελέτη και η εισήγηση για την προσαρμογή του θεσμικού πλαισίου όσον αφορά στις ενδοομιλικές συναλλαγές, στις εξωχώριες εταιρείες, στο ηλεκτρονικό εμπόριο και σε ειδικές περιπτώσεις ελέγχου, καθώς και σε θέματα επίλυσης διαφορών, στα πλαίσια της Διαδικασίας Αμοιβαίου Διακανονισμού και για την κατάρτιση σχετικών κανονιστικών πράξεων, εγκυκλίων και οδηγιών, με τη συνδρομή του Τμήματος Δ’ της Διεύθυνσης Επιχειρησιακού Σχεδιασμού Ελέγχων (ΔΙ.Ε.Σ.ΕΛ.).
4.I. Στις αρμοδιότητες όλων των Τμημάτων, κατά λόγο αρμοδιότητας, ανήκουν:
(α) Η αναγνώριση, η διαμόρφωση και η υποβολή προτάσεων στο Α.Τ.Υ. της Γ.Δ.Φ., για τις επιχειρησιακές απαιτήσεις που πρέπει να ικανοποιούν οι προς ανάπτυξη, βελτίωση και επικαιροποίηση εφαρμογές και ηλεκτρονικές υπηρεσίες, αφού έχει διασφαλιστεί η νομοθετική και επιχειρησιακή συνέπεια των απαιτήσεων.
(β) Η διασφάλιση της πληρότητας των δεδομένων του τηρούμενου Μητρώου φορολογουμένων σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Εξυπηρέτησης.
(γ) Η εισήγηση στο Α.Τ.Υ. της Γ.Δ.Φ. για τη βελτίωση και απλούστευση των διαδικασιών και του περιεχομένου των φορολογικών εντύπων.
(δ) Η υποδοχή, η λύση και η απάντηση ερωτημάτων.
(ε) Η ανάλυση των επιπτώσεων και εν γένει θεμάτων που προκύπτουν κατά την εφαρμογή της νομοθεσίας και η υποβολή προτάσεων, καθώς και η μελέτη, η ανάλυση, η αξιολόγηση και η αποτύπωση των επιπτώσεων των προτάσεων των τροποποιήσεων αυτής.
(στ) Η αξιολόγηση των απολογιστικών στοιχείων των Ε.Α.Υ. και Π.Υ. της Γ.Δ.Φ.Λ. και η υποβολή εισηγήσεων για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της Φορολογικής Διοίκησης. (ζ) Η συνδρομή στη Διεύθυνση Εξυπηρέτησης στην κωδικοποίηση και ενοποίηση εγγράφων κανονιστικού και ερμηνευτικού περιεχομένου.
II. Στις αρμοδιότητες των Τμημάτων Α’ και Β’ της Υποδιεύθυνσης και των Αυτοτελών Γ’ και Ε’, κατά λόγο αρμοδιότητας, ανήκει η υποβολή προτάσεων προς τα Τμήματα Α’, Β’ και Γ’ της ΔΙ.Ε.Σ.ΕΛ., αναφορικά με ποιοτικά κριτήρια ανάλυσης κινδύνου, κατά περίπτωση.».
γ) Στο άρθρο 55 «Τελωνειακές Περιφέρειες (Τ.Π.)» αυτής, αντικαθιστούμε την υποπερ. (ββ) της περ. β) της υποπαρ. ΙΙΙ. «ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ (Τ.Π.) ΑΧΑΙΑΣ» της παρ. 4 αυτού, ως εξής:
«(ββ) των υποπερ. θθ’, ιβιβ’ και ιζιζ’ του ίδιου ως άνω Τμήματος της Τ.Π. Αττικής, για τους νομούς Αχαΐας, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας, Αιτωλοακαρνανίας, Ηλείας, Φωκίδος, Λακωνίας και Μεσσηνίας».
δ) Στο άρθρο 58 «Τελωνεία» αντικαθιστούμε την υποπερ. (αα) της περ. (β) της υποπαρ. III της παρ. 3 αυτού, ως εξής:
«(αα) των υποπερ. ββ’, γγ’, πλην της αρμοδιότητας αυτών που αφορά στις άδειες απλουστευμένων διαδικασιών εισαγωγών - εξαγωγών, καθώς και εε’, πλην της αρμοδιότητας αυτών που αφορά στις άδειες της Τελωνειακής Αποθήκευσης, της περ. α’ της παρούσας υποπαρ. και».
ε) Στο άρθρο 77 «Κλάδοι Προϊσταμένων Αυτοτελών Τμημάτων, Τμημάτων και Αυτοτελών Γραφείων των Υπηρεσιών» αντικαθιστούμε:
εα) την περ. γ) της υποπαρ. 4 της παρ. Α, ως εξής: «γ) στο Αυτοτελές Γραφείο Πληροφορικής Υποστήριξης της ΔΙ.Π.Α.Ε.Ε. ορίζεται Υπεύθυνος υπάλληλος κατηγορίας ΠΕ του κλάδου Πληροφορικής ή υπάλληλος κατηγορίας ΠΕ οποιουδήποτε κλάδου που πληροί τις αντίστοιχες προϋποθέσεις διορισμού για τον κλάδο ΠΕ Πληροφορικής, όπως αυτές προσδιορίζονται από τις κείμενες διατάξεις ή υπάλληλος κατηγορίας ΤΕ του κλάδου Πληροφορικής ή υπάλληλος κατηγορίας ΤΕ οποιουδήποτε κλάδου που πληροί τις αντίστοιχες προϋποθέσεις διορισμού για τον κλάδο ΤΕ Πληροφορικής, όπως αυτές προσδιορίζονται από τις κείμενες διατάξεις.»,
εβ) την υποπερ. α) της περ. I της υποπαρ. 8 της παρ. Α, ως εξής:
«α) στα Αυτοτελή Τμήματα και στα Τμήματα των Διευθύνσεων και Υποδιευθύνσεων της Κεντρικής Υπηρεσίας των Γενικών Διευθύνσεων Φορολογίας (Γ.Δ.Φ.) και Φορολογικών Λειτουργιών (Γ.Δ.Φ.Λ.), πλην της ΔΙ.Π.Α.Ε.Ε.». II. Από 03/11.2025:
Στο άρθρο 42Ε «Διεύθυνση Προγραμματισμού και Αξιολόγησης Ελέγχων και Ερευνών (ΔΙ.Π.Α.Ε.Ε.) και Γενικές Διατάξεις που αφορούν σε αυτήν και τις Υπηρεσίες Ερευνών και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων (Υ.Ε.Δ.Δ.Ε.)», και ειδικότερα στην Ενότητα Β’«Διεύθυνση Προγραμματισμού και Αξιολόγησης Ελέγχων και Ερευνών (ΔΙ.Π.Α.Ε.Ε.)» αυτού, διαγράφουμε την παρ. 4.
Γ. Τροποποιούμε την υπό στοιχεία Δ6Α 1112903 ΕΞ 2014/31-07-2014 απόφαση της Γενικής Γραμματέως της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών «Μεταβίβαση εξουσιοδότησης υπογραφής ’’Με εντολή Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων” στους Προϊσταμένους Γενικών Διευθύνσεων, Διευθύνσεων, Υποδιευθύνσεων, Τμημάτων και Αυτοτελών Τμημάτων, καθώς και στους Υπευθύνους Αυτοτελών Γραφείων και Γραφείων της Κεντρικής Υπηρεσίας και των Ειδικών Αποκεντρωμένων και Περιφερειακών Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων» (Β’ 2153 και διόρθωση σφάλματος Β’ 2291), από δημοσιεύσεως και ειδικότερα:
α) Στην περ. 14. «Στον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Επιχειρησιακής Υποστήριξης της Γενικής Διεύθυνσης του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (Γ.Δ.Σ.Δ.Ο.Ε.)» της παρ. Β. «Ειδικά θέματα, κατά λόγο αρμοδιότητας» του άρθρου 2 «ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ» αυτής, διαγράφουμε τις υποπερ. (στ) και (ζ), β) στο στοιχείο
α) της υποπερ. 1. «Στον Προϊστάμενο του Τμήματος Α’Μητρώου, Δικαιωμάτων και Υποχρεώσεων Προσωπικού της Διεύθυνσης Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού» της περ. Ι. «στους Προϊστάμενους Τμημάτων» της παρ. Β. του άρθρου 3 «ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ, ΑΥΤΟΤΕΛΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΑΥΤΟΤΕΛΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ», μετά το τέλος του υποστοιχείου αα), προστίθεται η φράση «και των Επιχειρησιακών Διευθύνσεων Σ.Δ.Ο.Ε.».
Δ. Όπου στις κείμενες διατάξεις αναφέρονται ή ορίζονται οργανικές μονάδες, οι οποίες δεν προβλέπονται στην παρούσα απόφαση, λόγω μετονομασίας νοούνται, από την ημερομηνία ισχύος των διατάξεων της παρούσας, οι οργανικές μονάδες της παρούσας απόφασης, στις οποίες περιέρχονται οι αρμοδιότητες αυτών.
Ε. Η παρούσα απόφαση ισχύει από δημοσιεύσεως, εκτός αν άλλως ορίζεται σε αυτή.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 31 Οκτωβρίου 2025
Ο Διοικητής
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!