Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Οικονομικές Ειδήσεις

ΑΑΔΕ Συχνές ερωτήσεις - απαντήσεις για το Ψηφιακό Πελατολόγιο

Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων

Συχνές ερωτήσεις - απαντήσεις για το Ψηφιακό Πελατολόγιο (Τελευταία ενημέρωση: 24 Ιουλίου 2025)

1. Τι είναι το Ψηφιακό Πελατολόγιο;

Σύμφωνα με το άρθρο 1 της Απόφασης A.1057/2025, το Ψηφιακό Πελατολόγιο αποτελεί την εφαρμογή εγγραφής και απεικόνισης συναλλαγών χονδρικής ή λιανικής των υπόχρεων οντοτήτων του άρθρου 2 με λήπτες των σχετικών υπηρεσιών, σε πραγματικό χρόνο και σε κάθε περίπτωση πριν την έναρξη παροχής των υπηρεσιών αυτών.

2. Ποιοι είναι υπόχρεοι τήρησης Ψηφιακού Πελατολογίου;

Οι υπόχρεοι τήρησης Ψηφιακού Πελατολογίου ορίζονται στο άρθρο 2 της Απόφασης Α.1057/2025.

Ειδικότερα, υπόχρεες είναι οι οντότητες του άρθρου 1 του ν.4308/2014 (Α’ 251 ΕΛΠ) που δραστηριοποιούνται στους ΚΑΔ ως αναλυτικά αναγράφονται στο Παράρτημα της εν λόγω Απόφασης, οι οποίοι αφορούν συνοπτικά στους κάτωθι κλάδους:

  • Συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων.
  • Φανοποιεία.
  • Επιχειρήσεις με αντικείμενο την τοποθέτηση συναγερμών, ηχοσυστημάτων και οργάνων σε οχήματα.
  • Χώροι στάθμευσης οχημάτων.
  • Πλυντήρια οχημάτων.
  • Επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσικλετών (δίτροχων, τρίτροχων, τετράτροχων), μοτοποδηλάτων, επιβατικών οχημάτων που προορίζονται για επαγγελματική ή προσωπική χρήση, επαγγελματικών οχημάτων, γεωργικών και λοιπών αυτοκινούμενων μηχανημάτων.

3. Ποιοι εξαιρούνται από την τήρηση Ψηφιακού Πελατολογίου;

Οι εξαιρέσεις από την τήρηση Ψηφιακού Πελατολογίου ορίζονται στο άρθρο 3 της Απόφασης Α.1057/2025.

4. Πώς γίνεται η είσοδος στην εφαρμογή Ψηφιακού Πελατολογίου;

Η είσοδος στην εφαρμογή Ψηφιακού Πελατολογίου της ΑΑΔΕ γίνεται με τους φιλικούς κωδικούς που έχει λάβει η επιχείρησή σας από την εφαρμογή της ΑΑΔΕ myDATAusers.

5. Τι γίνεται σε περίπτωση που είμαι υπόχρεος τήρησης Ψηφιακού Πελατολογίου αλλά δεν έχω φιλικούς κωδικούς;

Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να δημιουργήσετε φιλικούς κωδικούς μέσα από την εφαρμογή της ΑΑΔΕ myDATAusers.

6. Τι γίνεται σε περίπτωση που θέλω να εξουσιοδοτήσω κάποιον υπάλληλο της επιχείρησης να χρησιμοποιεί την εφαρμογή;

Μπορείτε να εξουσιοδοτήσετε τον υπάλληλό σας μέσα από την εφαρμογή της ΑΑΔΕ myDATAusers πληκτρολογώντας τον ΑΦΜ του και δίνοντάς του δικαιώματα χρήσης της εφαρμογής Ψηφιακού Πελατολογίου. Έπειτα, ο υπάλληλος θα πρέπει εισέλθει με τους προσωπικούς του κωδικούς στην εφαρμογή myDATAusers, να αποδεχθεί την εξουσιοδότηση και να δημιουργήσει τους δικούς του φιλικούς κωδικούς για χρήση της εφαρμογής Ψηφιακού Πελατολογίου.

7. Μπορεί να γίνει ανάκληση της εξουσιοδότησης;

Ναι, μπορεί η υπόχρεη οντότητα ή ο εξουσιοδοτούμενος υπάλληλος να ανακαλέσει ανά πάσα στιγμή την εξουσιοδότηση μέσα από την εφαρμογή της ΑΑΔΕ myDATAusers.

8. Είμαι υπόχρεος τήρησης Ψηφιακού Πελατολογίου αλλά δεν μπορώ να εισέλθω στην εφαρμογή, γιατί συμβαίνει αυτό;

Αν κατά την είσοδό σας στην εφαρμογή Ψηφιακού Πελατολογίου εμφανίζεται το μήνυμα «Δεν έγινε επιβεβαίωση των στοιχείων εισόδου. Παρακαλούμε προσπαθήστε ξανά.», τότε θα πρέπει να ελέγξετε ότι έχουν συμπληρωθεί σωστά οι φιλικοί κωδικοί σας, δηλαδή το όνομα χρήστη και ο κωδικός πρόσβασης. Αν κατά την είσοδό σας στην εφαρμογή Ψηφιακού Πελατολογίου εμφανίζεται το μήνυμα «Ο ΚΑΔ της επιχείρησής σας δεν ανήκει στους επιλέξιμους ΚΑΔ. Παρακαλούμε ελέγξτε την εικόνα του μητρώου σας και προσπαθήστε ξανά.», τότε θα πρέπει να ελέγξετε τον/τους ΚΑΔ της επιχείρησής σας στο μητρώο της ΑΑΔΕ και να προβείτε στις απαραίτητες διορθώσεις.

9. Έχω εισέλθει στην εφαρμογή Ψηφιακού Πελατολογίου, ποιες είναι οι ενέργειες που πρέπει να κάνω;

Στην Απόφαση Α.1057/2025 ορίζεται ο τρόπος ο χρόνος, η διαδικασία υποβολής των απαιτούμενων δεδομένων και το περιεχόμενο του Ψηφιακού Πελατολογίου ανά κλάδο. Ειδικότερα, ανάλογα με τον κλάδο που ανήκει η επιχείρησή σας θα προβείτε σε δημιουργία νέας εγγραφής Ψηφιακού Πελατολογίου συμπληρώνοντας τα απαραίτητα ανά περίπτωση πεδία. Στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ, στην διαδρομή https://www.aade.gr/psifiako-pelatologio έχει αναρτηθεί ενημερωτικό υλικό ανά κλάδο.

10. Σε ποια περίπτωση επιλέγω Άπαξ, Επαναλαμβανόμενη ή Διαρκή Παρεχόμενη Υπηρεσία;

  • Άπαξ επιλέγετε για διαφορετικές/μεμονωμένες συναλλαγές λιανικής (B2C) ή χονδρικής (Β2Β) όταν για την/τις παρεχόμενη/ες υπηρεσία/ες η έκδοση παραστατικού εσόδου διενεργείται με την ολοκλήρωση της/των παρεχόμενης/ων υπηρεσίας/ών στην περίπτωση λιανικών συναλλαγών και έως τις 15 του επόμενου μήνα της ολοκλήρωσης της υπηρεσίας στην περίπτωση χονδρικών συναλλαγών.
  • Επαναλαμβανόμενη επιλέγετε για συναλλαγές χονδρικής (Β2Β) όταν για τις παρεχόμενες υπηρεσίες, που παρουσιάζουν περιοδικότητα ή συχνότητα (καθημερινά ή κατά αραιότερα χρονικά διαστήματα), εκδίδεται συγκεντρωτικό τιμολόγιο μέχρι την 15η ημέρα του επόμενου από την παροχή υπηρεσίας μήνα.
  • Διαρκής επιλέγετε για συναλλαγές λιανικής (B2C) ή χονδρικής (Β2Β) σε μία από τις κάτωθι περιπτώσεις:
    • Λήψη δικαιώματος: σε περίπτωση απόκτησης δικαιώματος λήψης υπηρεσίας το παραστατικό εσόδου εκδίδεται με την απόκτηση του δικαιώματος αυτού, ήτοι η αμοιβή καταβάλλεται και το παραστατικό εσόδου εκδίδεται πριν την έναρξη της παρεχόμενης υπηρεσίας.
    • Διαρκής Μίσθωση/Υπηρεσία: σε περίπτωση διαρκούς μίσθωσης/υπηρεσίας τα παραστατικά εσόδου εκδίδονται τμηματικά κατά τη διάρκεια της παρεχόμενης υπηρεσίας για το μέρος της μίσθωσης/υπηρεσίας που έχει ολοκληρωθεί (τμηματική καταβολή της συμφωνηθείσας αμοιβής). Στην περίπτωση των λιανικών συναλλαγών το εκάστοτε παραστατικό εκδίδεται όταν μέρος της αμοιβής καθίσταται απαιτητό για το μέρος της υπηρεσίας που έχει ολοκληρωθεί, ενώ στην περίπτωση των χονδρικών συναλλαγών μέχρι τη 15ηημέρα του επόμενου μήνα από την περίοδο στην οποία μέρος της σχετικής αμοιβής κατέστη απαιτητό.

11. Σε ποια περίπτωση συμπληρώνω το πεδίο «Σχετίζεται Με Άλλη Δήλωση Ψηφιακού Πελατολογίου»;

Σύμφωνα με το άρθρο 4 της Απόφασης Α.1057/2025 σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο απαιτείται η ακύρωση εγγραφής, τότε τα ορθά στοιχεία καταχωρούνται εκ νέου και η νεότερη εγγραφή συσχετίζεται με την ακυρωθείσα. Ωστόσο ο χρήστης μπορεί να συσχετίσει μία νέα εγγραφή με μία παλαιότερη όποτε το επιθυμεί ή το θεωρεί απαραίτητο.

12. Πώς καταχωρώ τα δεδομένα στην εφαρμογή σε περίπτωση απώλειας διασύνδεσης;

Στο άρθρο 5 της Απόφασης Α.1057/2025 ορίζεται ότι σε περίπτωση απώλειας διασύνδεσης με την εφαρμογή, τα δεδομένα καταχωρούνται αμελλητί με την αποκατάσταση της διασύνδεσης. Σε αυτή την περίπτωση, επιλέγεται το πεδίο «Απώλεια Διασύνδεσης» κατά την προσθήκη οχήματος συμπληρώνοντας την ημερομηνία και ώρα εισόδου οχήματος σύμφωνα με τα πραγματικά περιστατικά.

13. Τι μπορώ να κάνω σε περίπτωση που κατά την προσθήκη οχήματος εμφανίζεται μήνυμα ότι το όχημα δεν βρέθηκε;

Στην περίπτωση που εμφανίζεται μήνυμα ότι το όχημα δεν βρέθηκε επιλέγετε υποχρεωτικά το πεδίο «Αριθμός κυκλοφορίας οχήματος αλλοδαπής/ Μη εύρεση οχήματος» και συμπληρώνετε τον αριθμό κυκλοφορίας οχήματος, την κατηγορία οχήματος και το εργοστάσιο κατασκευής (εκτός της περίπτωσης του κλάδου δραστηριότητας πλυντηρίων-χώρων στάθμευσης) .

14. Τι κάνω στην περίπτωση που το όχημα δεν έχει αριθμό κυκλοφορίας;

Στην περίπτωση οχήματος άνευ αριθμού κυκλοφορίας επιλέγετε το πεδίο «Αριθμός κυκλοφορίας οχήματος αλλοδαπής/ Μη εύρεση οχήματος» και συμπληρώνετε το πεδίο «Αριθμός κυκλοφορίας οχήματος» με τον αριθμό πλαισίου του οχήματος.

15. Τι συμπληρώνω στα πεδία εργοστάσιο και κατηγορία οχήματος στην περίπτωση που επιλέγω το πεδίο «Αριθμός κυκλοφορίας οχήματος αλλοδαπής/ μη εύρεση οχήματος»;

Στο πεδίο «Εργοστάσιο Οχήματος» συμπληρώνετε το εργοστάσιο κατασκευής του οχήματος και στο πεδίο «Κατηγορία Οχήματος», ενδεικτικά, επιλέγετε κάποια από τις κατηγορίες οχήματος όπως: αυτοκίνητο, μοτοσικλέτα, μοτοποδήλατο, επιβατικό-ταξί, λεωφορείο, φορτηγό, μηχάνημα.

16. Τι επιλέγω στο είδος παραστατικού όταν η έκδοση του παραστατικού γίνεται με την χρήση ταμειακής μηχανής;

Όταν η έκδοση του παραστατικού γίνεται από ταμειακή μηχανή τότε στο πεδίο «Είδος Παραστατικού» επιλέγετε «ΑΛΠ/ΑΠΥ – ΦΗΜ».

17. Συμπληρώνω τον ΜΑΡΚ στην ενότητα «Στοιχεία Παραστατικού» μετά την επιλογή «ΑΛΠ-ΑΠΥ» ή «Τιμολόγιο» στο πεδίο «Είδος Παραστατικού» και εμφανίζεται μήνυμα «μη έγκυρος ΜΑΡΚ», τι πρέπει να κάνω;

Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να ελεγχθεί ότι ο ΜΑΡΚ, που έλαβε το εκδοθέν παραστατικό αξίας, έχει συμπληρωθεί σωστά, είναι ενεργός, δεν έχει ακυρωθεί και ότι ο εκδότης του παραστατικού είναι η ίδια η επιχείρηση.

Επιπλέον, οι αποδεκτοί τύποι παραστατικών για συναλλαγές χονδρικής είναι οι κάτωθι:

1.1 Τιμολόγιο Πώλησης

1.2 Τιμολόγιο Πώλησης/Ενδοκοινοτικές Παραδόσεις

1.3 Τιμολόγιο Πώλησης/Παραδόσεις Τρίτων Χωρών

1.6 Τιμολόγιο Πώλησης/Συμπληρωματικό Παραστατικό

2.1 Τιμολόγιο Παροχής Υπηρεσιών

2.2 Τιμολόγιο Παροχής/Ενδοκοινοτική Παροχή Υπηρεσιών

2.3 Τιμολόγιο Παροχής/Παροχή Υπηρεσιών σε λήπτη Τρίτης Χώρας

2.4 Τιμολόγιο Παροχής/Συμπληρωματικό Παραστατικό

5.1 Πιστωτικό Τιμολόγιο/Συσχετιζόμενο

5.2 Πιστωτικό Τιμολόγιο

Ενώ για συναλλαγές λιανικής οι αποδεκτοί τύποι παραστατικών είναι οι κάτωθι:

11.1 Α.Λ.Π.

11.2 Α.Π.Υ.

11.3 Απλοποιημένο Τιμολόγιο

11.4 Πιστωτικό Στοιχείο Λιανικής

18. Σε ποιες περιπτώσεις δεν χρειάζεται να συμπληρώσω το πεδίο «Είδος Παραστατικού»;

Σε περίπτωση που στο πεδίο «Κατηγορία Παρεχόμενης Υπηρεσίας» επιλέγεται «Δωρεάν υπηρεσία» ή «Ιδιόχρηση» ή «Αποζημίωση παροχής εγγύησης» για τον κλάδο συνεργείων, ή «Δωρεάν υπηρεσία» ή «Ιδιόχρηση» για τον κλάδο χώρων στάθμευσης και πλυντηρίων οχημάτων ή «Δωρεάν υπηρεσία» ή «Ιδιόχρηση» στο πεδίο «Σκοπός κίνησης Οχήματος» για τον κλάδο γραφείων ενοικίασης το πεδίο «Είδος παραστατικού» δεν εμφανίζεται προς συμπλήρωση και η ενότητα «Στοιχεία Παραστατικού» δεν ανοίγει προς συμπλήρωση.

19. Σε ποια περίπτωση συμπληρώνω το πεδίο «ΑΦΜ Αντισυμβαλλόμενου»;

Το πεδίο «ΑΦΜ Αντισυμβαλλόμενου» συμπληρώνεται υποχρεωτικά στην περίπτωση χονδρικής συναλλαγής (B2B), με ελληνικό ή ξένο ΑΦΜ και προαιρετικά στην περίπτωση λιανικής συναλλαγής (B2C). Στην περίπτωση που συμπληρώνετε τον ΑΦΜ αλλοδαπής χώρας τότε επιλέγετε το πεδίο «Χώρα Αλλοδαπής» και συμπληρώνετε το πεδίο «Χώρα».

20. Πώς μπορώ να ακυρώσω μία εγγραφή στην οποία έχω κάνει κάποιο λάθος που δεν μπορεί να διορθωθεί στην εφαρμογή Ψηφιακού Πελατολογίου της ΑΑΔΕ;

Στην οθόνη αναζήτησης εγγραφών Ψηφιακού Πελατολογίου επιλέγετε την εγγραφή που επιθυμείτε να ακυρώσετε, και από το σχετικό εικονίδιο που βρίσκεται στην στήλη επιλογές « », θα προχωρήσετε στην ακύρωση της εγγραφής. Στην περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο απαιτείται η ακύρωση εγγραφής, σύμφωνα με το άρθρο 4 της Απόφασης Α.1057/2025, τα ορθά στοιχεία καταχωρούνται εκ νέου και η νεότερη εγγραφή αφενός λαμβάνει διαφορετικό Μοναδικό Αριθμό Εγγραφής Ψηφιακού Πελατολογίου και αφετέρου συσχετίζεται με την ακυρωθείσα όπως περιγράφεται στην ερώτηση Νο 11.

21. Στην οθόνη αναζήτησης εγγραφών της εφαρμογής της ΑΑΔΕ βλέπω ότι η εγγραφή μου είναι σε κατάσταση «Εκκρεμής», γιατί συμβαίνει αυτό;

Στην οθόνη αναζήτησης εγγραφών Ψηφιακού Πελατολογίου μία εγγραφή εμφανίζεται ως «εκκρεμής» μέχρι να συμπληρωθούν η στήλη «Ημερομηνία εξόδου» οχήματος για τους κλάδους των συνεργείων, των πλυντηρίων και των χώρων στάθμευσης ή «Ημερομηνία επιστροφής» οχήματος για τον κλάδο των γραφείων ενοικίασης και η στήλη «Στοιχεία παραστατικού» με την ένδειξη «Ναι» ή «Άνευ» ανάλογα αν έχει συμπληρωθεί ή όχι η ενότητα «Στοιχεία Παραστατικού». Η επιλογή «Άνευ» εμφανίζεται στις περιπτώσεις όπου δεν απαιτείται να συμπληρωθεί η ενότητα «Στοιχεία Παραστατικού» όπως αυτές περιγράφονται στην ερώτηση Νο 18.

22. Έχω επιχείρηση συνεργείου οχημάτων και το όχημα εξέρχεται από την εγκατάστασή μου για να συνεχίσει τις απαιτούμενες εργασίες σε άλλη εγκατάσταση της επιχείρησής μου ή σε άλλη συνεργαζόμενη οντότητα, τι πρέπει να κάνω;

Στην περίπτωση που το όχημα εξέρχεται από την εγκατάσταση της επιχείρησής σας για να συνεχίσει τις απαιτούμενες εργασίες σε άλλη εγκατάσταση, επιλέγετε από το πεδίο «Παροχή Υπηρεσιών Εκτός Εγκατάστασης» είτε «Μετακίνηση σε άλλη εγκατάσταση της επιχείρησης», επιλέγοντας την εγκατάσταση που θα μετακινηθεί το όχημα, είτε «Μετακίνηση σε συνεργαζόμενη οντότητα» συμπληρώνοντας τον ΑΦΜ της συνεργαζόμενης οντότητας, ανάλογα την περίπτωση. Σε περίπτωση που το όχημα επιστρέψει στην εγκατάσταση της αρχικής οντότητας μετά την ολοκλήρωση των εργασιών σε άλλη εγκατάσταση (συνεργαζόμενης ή της ίδιας οντότητας), διενεργείται νέα εγγραφή στο Ψηφιακό Πελατολόγιο.

23. Έχω επιχείρηση χώρου στάθμευσης και πλυντηρίου οχημάτων και παρέχω ταυτόχρονα υπηρεσίες στάθμευσης και πλυσίματος, τι πρέπει κάνω αν το γνωρίζω εκ των προτέρων;

Όταν παρέχονται ταυτόχρονα υπηρεσίες στάθμευσης και πλυσίματος επιλέγετε το πεδίο «Μικτή».

24. Έχω επιχείρηση ενοικίασης οχημάτων και το όχημα προς ενοικίαση παραλαμβάνεται ή επιστρέφεται σε τοποθεσία διαφορετική από την εγκατάστασή μου, τι πρέπει να κάνω;

Στην περίπτωση που ο τόπος παραλαβής του οχήματος είναι διαφορετικός από τον τόπο εγκατάστασης της υπόχρεης οντότητας επιλέγετε το πεδίο «Διαφορετικός Τόπος Παραλαβής» και συμπληρώνετε το πεδίο «Τόπος Παραλαβής».

Στην περίπτωση που ο τόπος επιστροφής του οχήματος είναι διαφορετικός από τον τόπο εγκατάστασης της υπόχρεης οντότητας επιλέγετε το πεδίο «Διαφορετικός Τόπος Επιστροφής» και συμπληρώνετε το πεδίο «Τόπος Επιστροφής».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!