Υ.Α. 28066 ΕΞ 2025 Διάθεση διαδικτυακών υπηρεσιών από το Φορολογικό Μητρώο της ΑΑΔΕ σε φορείς του Δημοσίου, μέσω της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Αριθμ. 28066 ΕΞ 2025
ΦΕΚ B' 4841/12.09.2025
Διάθεση διαδικτυακών υπηρεσιών από το Φορολογικό Μητρώο της ΑΑΔΕ σε φορείς του Δημοσίου, μέσω της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Έχοντας υπόψη
Α. Τις διατάξεις:
1. Του ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) - Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις» (Α’ 184) και ιδίως, της παρ. 51 του άρθρου 107, σε συνδυασμό με το άρθρο 84 του ιδίου νόμου.
2. Του άρθρου 47 του ν. 4623/2019 «Ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών, διατάξεις για την ψηφιακή διακυβέρνηση, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις και άλλα επείγοντα ζητήματα» (Α’ 134).
3. Του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της οδηγίας 95/46/ΕΚ.
4. Του ν. 4624/2019 «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680» (Α’ 137).
5. Του π.δ. 77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και μετονομασία Υπουργείων Σύσταση, κατάργηση και μετονομασία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων» (Α’ 130).
6. Του π.δ. 79/2023 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 131).
7. Του π.δ. 40/2020 «Οργανισμός Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» (Α’ 85).
8. Του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, (π.δ. 63/2005, Α’ 98) το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).
9. Του ν. 5178/2025 «Μέτρα για την ισόρροπη εκπροσώπηση των φύλων σε θέσεις διευθυντικών στελεχών των εισηγμένων εταιρειών, των μη εισηγμένων ανωνύμων εταιρειών και των δημοσίων επιχειρήσεων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2022/2381 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Νοεμβρίου 2022 - Ρυθμίσεις για την ενδυνάμωση των πιλοτικών προγραμμάτων για την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής - Πρόγραμμα Δημογραφικής Ανάπτυξης και άλλες διατάξεις», (Α’ 22) και ιδίως το άρθρο 32 «Πρόγραμμα Δημογραφικής Ανάπτυξης» .
10. Της υπ’ αρ. 10557/2025 κοινής υπουργικής απόφασης «Καθορισμός της διαδικασίας υλοποίησης του Προγράμματος Δημογραφικής Ανάπτυξης στους Δήμους Σουφλίου, Διδυμότειχου και Ορεστιάδας της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης», άρθρο 17 «Ειδικές ρυθμίσεις για τη λειτουργία της εφαρμογής» (Β’ 3803).
11. Της υπ’ αρ. 9863/2025 κοινής υπουργικής απόφασης «Πιλοτικό πρόγραμμα επιχορήγησης παρεμβάσεων προσβασιμότητας των άρθρων 53 και 82 του ν. 4997/2022 (Α’ 219)» (Β’ 3530).
12. Του ν. 4997/2022 «Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις» άρθρο 53 «Πιλοτικό Πρόγραμμα επιχορήγησης παρεμβάσεων προσβασιμότητας» (Α’ 219) και ιδίως το άρθρο 82 «Εξουσιοδοτικές διατάξεις».
13. Της υπ’ αρ. 2997/2025 κοινής υπουργικής απόφασης «Διαδικασία επιλογής και υλοποίησης των προγραμμάτων επιμόρφωσης της πράξης “SUB2. Πρόγραμμα επιμόρφωσης στη διαδικασία διαμεσολάβησης” (με κωδικό ΟΠΣ ΤΑ 5223601) της δράσης 16575 “Επιτάχυνση της απονομής δικαιοσύνης”. Καθορισμός του ύψους του επιδόματος των ωφελούμενων και της αποζημίωσης των φορέων επιμόρφωσης και του τρόπου καταβολής αυτών. Διαδικασία και όροι μεταφοράς των πιστώσεων που εγγράφονται στο ΠΔΕ προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων για την καταβολή πληρωμών των φορέων κατάρτισης και ωφελουμένων και την κάλυψη του κόστους του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων. Απαιτούμενα δικαιολογητικά δημοσιονομικής τακτοποίησης των πληρωμών και λοιπές λεπτομέρειες για την υλοποίηση της πράξης» (Β’ 3556) και ιδίως τα άρθρα 2 «Σκοπός», 3 «Ωφελούμενοι - Επιλεξιμότητα», 4 «Πληροφοριακό Σύστημα» και 5 «Υποβολή των αιτήσεων».
14. Της υπό στοιχεία Φ.429.1/5/150045/Σ.11/4-1-2006 απόφασης «Ρύθμιση ορισμένων στρατολογικών θεμάτων» (Β’ 34), και ιδίως το άρθρο 30 «Στρατιωτικές υποχρεώσεις εφέδρων», παρ. 8,9,10.
15. Του ν. 3421/2005 «Στρατολογία των Ελλήνων» (Α’ 302), και ιδίως το άρθρο 49 «Στρατιωτικές υποχρεώσεις εφέδρων», παρ. 1,3,4,6.
Β. Την υπό στοιχεία 118944 ΕΞ 2019 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας «Λειτουργία Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» (Β’ 3990).
Γ. Το υπό στοιχεία ΔΥΠΗΔΕΔ ΣΤ’ 1140220 ΕΞ 2019/ 11-10-2019 έγγραφο της Α.Α.Δ.Ε. προς την ΓΓΠΣΨΔ με θέμα «Έναρξη παραγωγικής λειτουργίας διαδικτυακών υπηρεσιών για τη χορήγηση στοιχείων από την Α.Α.Δ.Ε. σε τρίτους φορείς».
Δ. Τα αιτήματα υπ’ αρ. 38773/18-7-2025 του Υπουργείου Δικαιοσύνης και υπ’ αρ. 33699/5-3-2025 του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, στην Εφαρμογή Διαχείρισης αιτημάτων (ΕΔΑ) της ΓΓΠΣΨΔ, για τη διαδικτυακή υπηρεσία «Πληροφορίες Φορολογικού Μητρώου».
Το αίτημα υπ’ αρ. 37285/11-6-2025 του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας στην Εφαρμογή Διαχείρισης αιτημάτων (ΕΔΑ) της ΓΓΠΣΨΔ, για τη διαδικτυακή υπηρεσία «Αναζήτηση ΚΑΔ επιχείρησης και Υποκαταστημάτων».
Το αίτημα υπ’ αρ. 39081/25-7-2025 του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) στην Εφαρμογή Διαχείρισης αιτημάτων (ΕΔΑ) της ΓΓΠΣΨΔ, για τη διαδικτυακή υπηρεσία «Επιβεβαίωση στοιχείων Φυσικού Προσώπου».
Ε. Τα έγγραφα υπ’ αρ. 48130/27-8-2025 του Υπουργείου Δικαιοσύνης και υπό στοιχεία Φ.008/19/341076/ Σ.485/29-8-2025 του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, προς τη ΓΓΠΣΨΔ με θέμα την ένταξη σε παραγωγική λειτουργία της διαδικτυακής υπηρεσίας «Πληροφορίες Φορολογικού Μητρώου».
Το έγγραφο υπ’ αρ. 12195/26-8-2025 του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, προς τη ΓΓΠΣΨΔ με θέμα την ένταξη σε παραγωγική λειτουργία της διαδικτυακής υπηρεσίας «Αναζήτηση ΚΑΔ επιχείρησης και Υποκαταστημάτων».
Το έγγραφο υπ’ αρ. 5438/27-8-2025 του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ), προς τη ΓΓΠΣΨΔ με θέμα την ένταξη σε παραγωγική λειτουργία της διαδικτυακής υπηρεσίας «Επιβεβαίωση στοιχείων Φυσικού Προσώπου».
ΣΤ. Το έγγραφο υπ’ αρ. 20201/20-6-2025 της ΓΓΠΣΨΔ προς την ΑΑΔΕ με θέμα «Αίτημα διάθεσης στο Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας για το Π.Σ. “ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ - ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΧΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ“ της διαδικτυακής υπηρεσίας “Αναζήτηση ΚΑΔ επιχείρησης και Υποκαταστημάτων”από την Α.Α.Δ.Ε, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της ΓΓΠΣΨΔ (αίτημα 37285)».
Το έγγραφο υπό στοιχεία ΔΥΠΗΔΕΔ ΣΤ’ 82418/3-72025 της ΑΑΔΕ με θέμα «Αίτημα διάθεσης στο Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας της διαδικτυακής υπηρεσίας “Αναζήτηση ΚΑΔ Επιχείρησης και Υποκαταστημάτων”, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της ΓΓΠΣΨΔ».
Ζ. Την ανάγκη διασφάλισης της εναρμόνισης της διαλειτουργικότητας των διαδικτυακών υπηρεσιών των Φορέων του Δημοσίου Τομέα με τον στρατηγικό σχεδιασμό.
Η. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
Θ. Το γεγονός ότι οι διατάξεις της παρούσας δεν αφορούν σε διοικητική διαδικασία για την οποία υπάρχει υποχρέωση καταχώρισης στο ΕΜΔΔ -ΜΙΤΟΣ,
αποφασίζουμε:
Α) Διατίθεται η διαδικτυακή υπηρεσία «Επιβεβαίωση στοιχείων Φυσικού Προσώπου» της ΑΑΔΕ, με τη μέθοδο Επιβεβαίωση Στοιχείων με βάση το ΑΦΜ - getAFMIdentificationExt, στο πληροφοριακό σύστημα «Δημογραφική Ανάπτυξη - ΟΠΕΚΑ» του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ).
Σκοπός διάθεσης της υπηρεσίας είναι η άντληση στοιχείων ταυτοποίησης, επικοινωνίας, επαλήθευσης και των χρηστών και διενέργειας ελέγχων, σύμφωνα με τον ν. 5178/2025 άρθρο 32 (Α’ 22) και την υπ’ αρ. 10557/2025 άρθρο 17 (Β’ 3803) κοινή υπουργική απόφαση.
Β) Διατίθεται η διαδικτυακή υπηρεσία «Αναζήτηση ΚΑΔ επιχείρησης και Υποκαταστημάτων» στο πληροφοριακό σύστημα «ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ» του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας.
Το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας υλοποιεί πιλοτικό Πρόγραμμα επιχορήγησης παρεμβάσεων για την βελτίωση των υποδομών προσβασιμότητας, στο σύνολο των Περιφερειών της χώρας, σε χώρους μόνιμης κατοικίας ατόμων με αναπηρία και εργασίας αυτοαπασχολούμενων ατόμων με αναπηρία. Η υπηρεσία ζητείται για τον προσδιορισμό της επαγγελματικής έδρας.
Η διάθεση της υπηρεσίας γίνεται σύμφωνα με τον ν. 4997/2022 (Α'219) άρθρα 53 και 82, την υπ’ αρ. 9863/2025 (Β’ 3530) κοινή υπουργική απόφαση και το υπό στοιχεία ΔΥΠΗΔΕΔ ΣΤ’ 82418/3-7-2025 έγγραφο της ΑΑΔΕ.
Γ) Διατίθεται η διαδικτυακή υπηρεσία «Πληροφορίες Φορολογικού Μητρώου» της ΑΑΔΕ:
- Στο πληροφοριακό σύστημα «ΟΠΣ Επιμόρφωσης στη Διαδικασία Διαμεσολάβησης» του Υπουργείου Δικαιοσύνης, με τη μέθοδο Αναζήτηση στοιχείων με βάση τον Α.Φ.Μ. του Φυσικού ή Μη Φυσικού Προσώπου - retrieveInfoByAFM.
Σκοπός διάθεσης της υπηρεσίας είναι η λήψη των κάτωθι στοιχείων των Διαμεσολαβητών: όνομα, επώνυμο, πατρώνυμο, μητρώνυμο, ημερομηνία γέννησης, ΑΦΜ, ΔΟΥ, καθώς και στοιχεία διεύθυνσης και επικοινωνίας, με αναζήτηση μέσω ΑΦΜ για το Πληροφοριακό Σύστημα «Υπουργείο Δικαιοσύνης - ΟΠΣ Επιμόρφωσης Στη Διαδικασία Διαμεσολάβησης», σύμφωνα με την υπ’ αρ. 2997/2025 (Β’ 3556) άρθρα 2, 3, 4 και 5 κοινή υπουργική απόφαση.
- Στο πληροφοριακό σύστημα «Ψηφιακό Εφεδρικό Δυναμικό» του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, με τις μεθόδους Αναζήτηση στοιχείων με βάση τον Α.Φ.Μ. του Φυσικού ή Μη Φυσικού Προσώπου - retrieveInfoByAFM, Αναζήτηση στοιχείων με βάση το ονοματεπώνυμο του Φυσικού Προσώπου - retrieveInfoByName και Αναζήτηση στοιχείων με βάση τον Αριθμό και το Είδος Ταυτότητας - retrieveInfoByADT.
Σκοπός διάθεσης της υπηρεσίας είναι η ταυτοποίηση και ενημέρωση των στοιχείων των πολιτών που είναι ενταγμένοι στην Εφεδρεία των Ενόπλων Δυνάμεων ή είναι ιδιοκτήτες οχημάτων και μηχανημάτων έργου που επιτάσσονται κατά την επιστράτευση, προκειμένου να είναι δυνατή η επικοινωνία μαζί τους για επιστρατευτικούς λόγους (ενημερώσεις, ειδοποιήσεις, προσκλήσεις, αποστολή επιστρατευτικών εγγράφων) μέσω Ε.Μ.Επ και «Θυρίδας του Πολίτη».
Η διάθεση της υπηρεσίας γίνεται σύμφωνα με τον ν. 4727/2020 (Α’ 184) Κεφάλαιο ΣΤ’, τον ν. 4624/2019 (Α’ 137) άρθρα 24 και 26, το ν. 3421/2005 (Α’ 302) άρθρο 49 παρ. 1,3,4,6 και την υπό στοιχεία Φ.429.1/5/150045/Σ.11/4-1-2006 (Β’ 34) απόφαση, άρθρο 30 παρ. 8,9,10.
Δ) Οι φορείς έχουν την υποχρέωση λήψης και διαρκούς τήρησης των κατάλληλων και αναγκαίων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων ασφάλειας των λαμβανομένων πληροφοριών και, κατ’ ελάχιστον, την καταγραφή και παρακολούθηση των προσβάσεων, τη διασφάλιση ιχνηλασιμότητας και την προστασία των διακινούμενων δεδομένων από κάθε παραβίαση, καθώς και από σκόπιμη απειλή ή τυχαίο κίνδυνο. Οι φορείς έχουν την υποχρέωση χρήσης των λαμβανομένων πληροφοριών αποκλειστικά και μόνον για το σκοπό που περιγράφεται στην παρούσα.
Ε) Η διάθεση των διαδικτυακών υπηρεσιών διενεργείται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων & Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σύμφωνα με την Πολιτική Ασφάλειας Πληροφοριακών Συστημάτων της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ., την Πολιτική Ορθής Χρήσης των διαδικτυακών υπηρεσιών, καθώς και τις διατάξεις για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
Η παρούσα απόφαση αρχίζει να ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 9 Σεπτεμβρίου 2025
Ο Υπουργός
ΔΗΜΗΤΡIOΣ ΠΑΠΑΣΤΕΡΓΙΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!