Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

Κ.Υ.Α. 124757/2025 Δεύτερη (2η) τροποποίηση της απόφασης για τη Δράση ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

Αριθμ. 124757

ΦΕΚ Β 4199-31.07.2025

Δεύτερη (2η) τροποποίηση της υπ’ αρ. 132625/ 03.06.2024 κοινής απόφασης των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης «Προκήρυξη της Δράσης ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ - Γ’ κύκλος» (Β’ 3076).

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ -

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -

ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τον ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των Κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης (Α’ 133).

2. Το άρθρο 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).

3. Το π.δ. 79/2023 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 131).

4. Το π.δ. 27/2025 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτή Υπουργού, Υφυπουργών και Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης» (Α’ 44).

5. Την υπ’ αρ. Υ7/20.03.2025 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη» (Β’ 1365).

6. Την υπ’ αρ. 102928/10.07.2023 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών, Αθανάσιο Πετραλιά» (Β’ 4441).

7. Την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/37371/2512/04.04.2025 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Ανάθεση Αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νικόλαο Τσάφο».

8. Το π.δ. 70/2015 «Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και μετονομασία του σε Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Μετονομασία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού σε Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μεταφορά Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού» (Α’ 114).

9. Το π.δ. 132/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (Υ.Π.ΕΝ.)» (Α’ 160).

10. Το π.δ. 142/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομικών» (Α’ 181).

11. Το π.δ. 123/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» (Α’ 151).

12. Το π.δ. 77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και μετονομασία Υπουργείων - Σύσταση, κατάργηση και μετονομασία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων (Α’ 130), όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του με το π.δ. 82/2023 «Μετονομασία Υπουργείου - Σύσταση και μετονομασία Γενικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων και θέσεων προσωπικού - Τροποποίηση και συμπλήρωση του π.δ. 77/2023 (Α’ 130) - Μεταβατικές διατάξεις» (Α’ 139).

13. Το π.δ. 40/2020 «Οργανισμός του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» (Α’ 85).

14. Τον ν. 4710/2020 «Προώθηση της Ηλεκτροκίνησης και άλλες διατάξεις» (Α’ 142) και ιδίως τα άρθρα 5 και 62 αυτού.

15. Tον ν. 4936/2022 «Εθνικός Κλιματικός Νόμος - Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή, επείγουσες διατάξεις για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης και την προστασία του περιβάλλοντος» (Α’ 105) και ιδίως το άρθρο 23 αυτού.

16. Τον ν. 4439/2016 «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/94/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 22ας Οκτωβρίου 2014 για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, απλοποίηση διαδικασίας αδειοδότησης και άλλες διατάξεις πρατηρίων παροχής καυσίμων και ενέργειας και λοιπές διατάξεις» (Α’ 222), και ειδικότερα το άρθρο 3 αυτού.

17. Τον ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α’ 143), και ειδικότερα τα άρθρα 20 και 77 αυτού.

18. Την υπό στοιχεία C (2014) 10160 final/18.12.2014 (CCI 2014GR16M1OP001) απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περί έγκρισης του Ε.Π. «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» 2014-2020.

19. Τον ν. 3471/2006 «Προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και της ιδιωτικής ζωής στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και τροποποίηση του ν. 2472/1997» (Α’ 133).

20. Τον ν. 4624/2019 «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 και άλλες διατάξεις» (Α’ 137).

21. Τον ν. 4915/2022 «Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Καταπολέμησης της Διαφθοράς, διατάξεις για θέματα ανθρώπινου δυναμικού και Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, νομοθετικό πλαίσιο εκπαίδευσης των σπουδαστών/ σπουδαστριών της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης για την ένταξη στον κλάδο Π.Ε. Επιτελικών Στελεχών, διατάξεις για την ολοκλήρωση της μεταφοράς των δασικών υπηρεσιών στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, διατάξεις για την εφαρμογή του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας “Ελλάδα 2.0”, Εθνική Σύνταξη Ομογενών και άλλες επείγουσες διατάξεις», και ειδικότερα το άρθρο 92 αυτού (Α’ 63).

22. Τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ν. 4978/2022, Α’ 190).

23. Τον ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις» (Α’ 184).

24. Τον ν. 5167/2024 «Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών και άλλες διατάξεις» (Α’ 207) και ειδικότερα το άρθρο 42.

25. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016, για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της οδηγίας 95/46/ΕΚ (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων).

26. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2023/2831 της Επιτροπής της 13ης Δεκεμβρίου 2023, σχετικά με την εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας.

27. Την υπ’ αρ. 42863/438/27.05.2019 κοινή υπουργική απόφαση «Καθορισμός των όρων, των προϋποθέσεων και των τεχνικών προδιαγραφών για την εγκατάσταση συσκευών φόρτισης συσσωρευτών ηλεκτροκίνητων οχημάτων (σημεία επαναφόρτισης), στις εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης οχημάτων, σε δημοσίως προσβάσιμα σημεία επαναφόρτισης κατά μήκος του αστικού, υπεραστικού και εθνικού οδικού δικτύου καθώς και σε χώρους στάθμευσης δημόσιων και ιδιωτικών κτιρίων» (Β’ 2040).

28. Την υπό στοιχεία 59886/ΕΥΚΕ913/11.06.2020 κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Οικονομικών «Λειτουργία του Πληροφοριακού Συστήματος Σώρευσης Κρατικών ενισχύσεων Ήσσονος Σημασίας» (Β’ 2417 - ΑΔΑ: ΩΦ7Π46ΜΤΛΡ-ΔΝΩ).

29. Την υπό στοιχεία 38428 ΕΞ 2021 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας «Κανόνες για την παροχή ψηφιακών δημόσιων υπηρεσιών» (Β’ 5231).

30. Την υπό στοιχεία 118944 ΕΞ 2019/23.10.2019 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας «Λειτουργία Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» (Β’ 3990).

31. Την υπό στοιχεία 3981 ΕΞ 2020/25.02.2020 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας «Παροχή Υπηρεσίας Αυθεντικοποίησης Χρηστών oAuth2.0 σε Πληροφοριακά Συστήματα τρίτων Φορέων» (Β’ 762).

32. Την υπ’ αρ. 3/19.12.2024 απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής «Κύρωση του αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)» (Β’ 6983).

33. Την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΠΔΑ/33377/732/ 03.04.2020 κοινή υπουργική απόφαση «Άνοιγμα λογαριασμού ειδικού σκοπού στην Τράπεζα της Ελλάδος για τη χρηματοδότηση έργων και δράσεων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και καθορισμός της κίνησής του» (Β’ 1451).

34. Την υπ’ αρ. 14599/2024 Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΠΔΑ/33377/732/03.04.2020 απόφασης των Υπουργών Οικονομικών - Περιβάλλοντος και Ενέργειας με θέμα «Άνοιγμα λογαριασμού ειδικού σκοπού στην Τράπεζα της Ελλάδος για τη χρηματοδότηση έργων και δράσεων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και καθορισμός της κίνησής του (Β’ 1451)» (Β’ 313).

35. Tην υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΚΑΠΑ/15474/339/ 11.02.2020 κοινή υπουργική απόφαση «Τρόπος κατανομής εσόδων από πλειστηριασμούς δικαιωμάτων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου για το έτος 2019» (Β’ 584).

36. Tην υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΚΑΠΑ/126440/2480/ 31.12.2020 κοινή απόφαση «Τρόπος κατανομής εσόδων από πλειστηριασμούς δικαιωμάτων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, για το έτος 2020» (Β’ 5901).

37. Την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΚΑΠΑ/100628/1904/ 26.10.2021 κοινή απόφαση «Τρόπος κατανομής εσόδων από πλειστηριασμούς δικαιωμάτων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου για το έτος 2021» (Β’ 5029).

38. Την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΚΑΠΑ/7264/118/ 27.01.2022 κοινή απόφαση «Τρόπος κατανομής εσόδων από πλειστηριασμούς δικαιωμάτων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου για το έτος 2022» (Β’ 481).

39. Την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΚΑΠΑ/13443/210/ 08.02.2023 κοινή απόφαση «Τρόπος κατανομής εσόδων από πλειστηριασμούς δικαιωμάτων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου για το έτος 2023» (Β’ 603).

40. Την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΚΑΠΑ/18933/396/ 20.02.2024 υπουργική απόφαση «Τρόπος κατανομής εσόδων από πλειστηριασμούς δικαιωμάτων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου για το έτος 2024» (Β’ 1277).

41. Την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΚΑΠΑ/49070/1004/ 19.05.2025 υπουργική απόφαση «Τρόπος κατανομής εσόδων από πλειστηριασμούς δικαιωμάτων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου για το έτος 2025» (Β’ 2422).

42. Την υπό στοιχεία 2/21060/ΔΠΓΚ/26.05.2020 υπουργική απόφαση «Τροποποίηση της υπ’ αρ. 2/58493/ ΔΠΓΚ/31.07.2018 απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών «Οικονομική και Διοικητική Ταξινόμηση του κρατικού προϋπολογισμού» (Β’ 3240)» (Β’ 2157).

43. Την υπ’ αρ. 132625/03.06.2024 κοινή απόφαση των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης «Προκήρυξη της Δράσης ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ - Γ’ κύκλος» (Β’ 3076), όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αρ. 28452/17.02.2025 (Β’ 657) κοινή απόφαση των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

44. Την υπό στοιχεία 53750 ΕΞ 2024/12.04.2024 γνωμοδότηση της Κεντρικής Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων της Γενικής Γραμματείας Οικονομικής Πολιτικής και Στρατηγικής του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με θέμα «ΓΝ 041/2024 ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ - Γ ’ ΚΥΚΛΟΣ».

45. Την υπό στοιχεία Γ.Δ.Ο.Υ./98278/11.06.2025 εισηγητική Έκθεση Δημοσιονομικών Επιπτώσεων της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

46. Το γεγονός ότι η προκαλούμενη πρόσθετη δαπάνη από τις διατάξεις της παρούσας κοινής υπουργικής απόφασης, ποσού δεκατριών (13) εκατομμυρίων ευρώ δεν επιβαρύνει τον Κρατικό Προϋπολογισμό, καθώς θα καλυφθεί από τα έσοδα των πλειστηριασμών δικαιωμάτων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου μέσω του λογαριασμού ειδικού σκοπού που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος για τη χρηματοδότηση δράσεων Ηλεκτροκίνησης.

47. Το γεγονός ότι οι διατάξεις της παρούσας δεν αφορούν σε διοικητική διαδικασία για την οποία υπάρχει υποχρέωση καταχώρισης στο ΕΜΔΔ - ΜΙΤΟΣ, αποφασίζουμε: Τη δεύτερη (2η) τροποποίηση της υπ’ αρ. 132625/ 03.06.2024 κοινής απόφασης των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης «Προκήρυξη της Δράσης ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ - Γ’ κύκλος» (Β’ 3076), ως εξής:

Άρθρο 1

Το άρθρο 5 «Προϋπολογισμός της Δράσης - (Δημόσια Δαπάνη)» τροποποιείται ως προς το ύψος του προϋπολογισμού και την κατανομή ανά κατηγορία ωφελουμένων και κατηγορία οχημάτων και διαμορφώνεται ως εξής:

«H Δράση χρηματοδοτείται από τα έσοδα των αδιάθετων δικαιωμάτων ρύπων όπως αυτά περιγράφονται στην υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΚΑΠΑ/15474/339/11.2.2020 υπουργική απόφαση «Τρόπος κατανομής εσόδων από πλειστηριασμούς δικαιωμάτων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου για το έτος 2019» (Β’ 584), στην υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΚΑΠΑ/126440/2480/31.12.2020 υπουργική απόφαση «Τρόπος κατανομής εσόδων από πλειστηριασμούς δικαιωμάτων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, για το έτος 2020» (Β’ 5901), στην υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΚΑΠΑ/ 100628/1904/26.10.2021 «Τρόπος κατανομής εσόδων από πλειστηριασμούς δικαιωμάτων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου για το έτος 2021» (Β’ 5029), στην υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΚΑΠΑ/7264/118/27.01.2022 υπουργική απόφαση «Τρόπος κατανομής εσόδων από πλειστηριασμούς δικαιωμάτων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου για το έτος 2022» (Β’ 481), στην υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΚΑΠΑ/ 13443/210/08.02.2023 υπουργική απόφαση «Τρόπος κατανομής εσόδων από πλειστηριασμούς δικαιωμάτων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου για το έτος 2023» (Β’ 603), στην υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΚΑΠΑ/18933/396/20.02.2024 υπουργική απόφαση «Τρόπος κατανομής εσόδων από πλειστηριασμούς δικαιωμάτων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου για το έτος 2024» (Β’ 1277), στην υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΚΑΠΑ/49070/1004/19.05.2025 υπουργική απόφαση «Τρόπος κατανομής εσόδων από πλειστηριασμούς δικαιωμάτων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου για το έτος 2025» (Β’ 2422), σύμφωνα και με την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ ΔΠΔΑ/33377/732 κοινή υπουργική απόφαση «Άνοιγμα λογαριασμού ειδικού σκοπού στην Τράπεζα της Ελλάδος για τη χρηματοδότηση έργων και δράσεων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και καθορισμός της κίνησής του» (Β’ 1451), όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αρ. 14599/07.01.2024 (Β’ 313) κοινή υπουργική απόφαση.

Ο συνολικός προϋπολογισμός της Δράσης ανέρχεται σε ποσό πενήντα επτά εκατομμυρίων ευρώ (57.000.000 €) τα οποία αντλούνται από έσοδα πλειστηριασμών δικαιωμάτων εκπομπών αερίων ρύπων. O προϋπολογισμός της Δράσης δύναται να τροποποιείται με έκδοση νέας κυα, η οποία θα τροποποιεί την παρούσα, με σκοπό να προστίθενται ποσά που θα προκύπτουν από το ποσοστό για τη χρηματοδότηση έργων και δράσεων ηλεκτροκίνησης από τα έσοδα πλειστηριασμών δικαιωμάτων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, καθώς και από ποσά που θα προκύψουν από τα έσοδα από το περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα.

Η κατανομή της Δημόσιας Δαπάνης ανά κατηγορία Ωφελούμενου παρουσιάζεται στον ακόλουθο Πίνακα:

Κατηγορία Ωφελούμενου Δημόσια Δαπάνη (σε €)
Κατηγορία Α σύνολο 37.000.000
Κατηγορία Α - αυτοκίνητα Μ1-Ν1 και οχήματα L1e-L7e 35.000.000
Κατηγορία Α - ηλεκτρικά ποδήλατα 2.000.000
Κατηγορία Β σύνολο 20.000.000
Κατηγορία Β - αυτοκίνητα Μ1-Ν1 και οχήματα L1e-L7e 19.700.000
Κατηγορία Β - ηλεκτρικά ποδήλατα 300.000

Η κατανομή της Δημόσιας Δαπάνης ανά κατηγορία Ωφελούμενου αλλά και ανά Κατηγορία Οχημάτων, όπου υπάρχει σχετική πρόβλεψη ποσόστωσης, δύναται να αναπροσαρμόζεται, κατόπιν εισήγησης του Φορέα Διαχείρισης προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ανάλογα με την απορρόφηση των διαθέσιμων πόρων, εντός του ορίου της συνολικής δαπάνης του παρόντος άρθρου. Ενδεχόμενες αναπροσαρμογές ανακοινώνονται μέσω ανάρτησης στην ιστοσελίδα του προγράμματος https:// kinoumeilektrika3.gov.gr.

Οι ενισχύσεις της παρούσας Δράσης θα διατεθούν στο πλαίσιο του Κανονισμού για ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (ΕΕ) 2023/2831 της Επιτροπής της 13ης Δεκεμβρίου 2023 (de minimis).»

Άρθρο 2

Στο άρθρο 6 «Έναρξη και Διάρκεια της Δράσης»: τροποποιείται η ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών, η καταληκτική προθεσμία υποβολής των νέων αιτήσεων και η ημερομηνία ολοκλήρωσης της δράσης και το άρθρο 6 διαμορφώνεται ως εξής:

«Ως ημερομηνία έναρξης της Δράσης ορίζεται η δημοσίευση της παρούσας κοινής υπουργικής απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Ως ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών για αγορά ή χρονομίσθωση Η/Ο ορίζεται η 1η Μαΐου 2024 για αιτήσεις που υποβάλλονται έως και την 30η Ιουνίου 2025 και η 7η Ιουνίου 2025 για αιτήσεις που υποβάλλονται εφεξής.

Αιτήσεις στο πλαίσιο της παρούσας Δράσης υποβάλλονται έως και την 31η Δεκεμβρίου 2025, ενώ η ημερομηνία έναρξης υποβολής αιτήσεων ανακοινώνεται μέσω ανάρτησης στην ιστοσελίδα του Υπουργείου www.yme. gov.gr και στην ιστοσελίδα του προγράμματος https:// kinoumeilektrika3.gov.gr.»

Η διάρκεια της Δράσης μπορεί να συντμηθεί στην περίπτωση που οι διαθέσιμοι πόροι καλυφθούν πριν από την ημερομηνία ολοκλήρωσής της.

Η ολοκλήρωση της Δράσης, ήτοι η καταβολή της επιδότησης στους Ωφελούμενους, δεν μπορεί να υπερβαίνει την 31η Δεκεμβρίου 2026.»

Άρθρο 3

1. Το προοίμιο της παρ. 7.1 του άρθρου 7 τροποποιείται με σκοπό να ισχύει για τις αιτήσεις που υποβάλλονται έως την 30η Ιουνίου 2025, και η παρ. 7.1 διαμορφώνεται ως εξής:

«7.1. Το ύψος των επιδοτήσεων (οικολογικό bonus) για την αγορά/χρονομίσθωση νέου οχήματος, επιδότησης αγοράς «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης και επιδότησης της απόσυρσης, κ.λπ.) ανά κατηγορία Ωφελούμενου και ανά όχημα, για τις αιτήσεις που υποβάλλονται έως και την 30η Ιουνίου 2025, καθορίζεται στον παρακάτω πίνακα, ως εξής:

Κατηγορία Α (Φυσικά πρόσωπα):

Ι) Για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα το οικολογικό bonus ανέρχεται σε:

- Ποσοστό 30% επί της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων (Λ.Τ.Π.Φ) με μέγιστο ποσό τις εννέα χιλιάδες ευρώ (9.000€).

ΙΙ) Για ηλεκτρικά δίκυκλα ή τρίκυκλα το οικολογικό bonus ανέρχεται σε:

- Ποσοστό 30% επί της Λ.Τ.Π.Φ για τις κατηγορίες L1e έως και L4e με μέγιστο ποσό τα χίλια τριακόσια ευρώ (1.300€).

- Ποσοστό 40% επί της Λ.Τ.Π.Φ. για τις κατηγορίες L5e έως και L7e, με μέγιστο ποσό τις τρείς χιλιάδες ευρώ (3.000€).

ΙΙΙ) Για ηλεκτρικά ποδήλατα το οικολογικό bonus ανέρχεται σε ποσοστό 40% επί της Λ.Τ.Π.Φ., με μέγιστο ποσό τα οκτακόσια ευρώ (800€).

IV) Η απόσυρση αυτοκινήτου κατηγορίας M1 ή οχήματος κατηγορίας L (εξαιρουμένων των ποδηλάτων) επιβραβεύεται με ποσό ίσο με δύο χιλιάδες ευρώ (2.000€) και τετρακόσια ευρώ (400€) αντίστοιχα και είναι προαιρετική.

V) Η αγορά «έξυπνου» οικιακού σημείου επαναφόρτισης Η/Ο επιδοτείται με ποσό συνολικού ύψους πεντακοσίων ευρώ (500€) και είναι προαιρετική. Σε περίπτωση που η τιμή αγοράς του «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης Η/Ο είναι μικρότερη των 500€ προ Φ.Π.Α., το ποσό της επιδότησης ισούται με το ποσό της τιμής αγοράς προ Φ.Π.Α..

Επιπλέον,

- Ειδικά για τις κατηγορίες ατόμων με αναπηρία, προβλέπεται προσαύξηση κατά χίλια ευρώ (1.000€) στο ποσό του οικολογικού bonus που προκύπτει για την αγορά Η/Ο κατηγορίας Μ1 και κατά πεντακόσια ευρώ (500€) για αγορά Η/Ο κατηγορίας L ή ηλεκτρικών ποδηλάτων (για τις κατηγορίες οχημάτων βλ. παρακάτω άρθρο 8), με την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών που αφορούν τις συγκεκριμένες κατηγορίες. Ειδικά για άτομα με αναπηρία που δεν έχουν πλήρη δικαιοπρακτική ικανότητα, και για μόνον για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου ή ηλεκτρικού αναπηρικού αμαξιδίου, επιτρέπεται η υποβολή αίτησης δια του κηδεμόνα ή δικαστικού συμπαραστάτη τους. Η αίτηση θα πρέπει να περιλαμβάνει τα νομιμοποιητικά έγγραφα του τέκνου (δελτίο αστυνομικής ταυτότητας εφόσον έχει εκδοθεί, Υπεύθυνη Δήλωση του κηδεμόνα με γνήσιο της υπογραφής ή να έχει εκδοθεί από το gov.gr με την οποία θα δηλώνει ότι υποβάλλει την αίτηση εκ μέρους του ανήλικου τέκνου, Γνωμάτευση Πιστοποίησης της Αναπηρίας όπως έχει εκδοθεί από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) ή άλλη ισοδύναμη γνωμάτευση) καθώς και τα νομιμοποιητικά έγγραφα του υποβάλλοντος την αίτηση κηδεμόνα. Στην περίπτωση αυτή είναι αποδεκτή η προσαύξηση του οικολογικού bonus κατά 500€.

- Ειδικά για τις κατηγορίες των οικογενειών με τουλάχιστον τρία (3) εξαρτώμενα τέκνα, προβλέπεται προσαύξηση κατά χίλια ευρώ (1.000€) για κάθε εξαρτώμενο από το τρίτο τέκνο και άνω στο ποσό του οικολογικού bonus που προκύπτει για την αγορά Η/Ο κατηγορίας Μ1 και κατά πεντακόσια ευρώ (500€) συνολικά για αγορά Η/Ο κατηγορίας L ή ηλεκτρικού ποδηλάτου, με την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών που αφορούν τις συγκεκριμένες κατηγορίες. Το μέγιστο επιπλέον ποσό δεν μπορεί να υπερβαίνει τις τέσσερις χιλιάδες ευρώ (4.000€) για την αγορά Η/Ο κατηγορίας Μ1.

Η προσαύξηση θα δίδεται μετά από την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών και την επαλήθευση του αριθμού των εξαρτώμενων μελών (Πίνακας 8 του εντύπου Ε1 “Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος τελευταίας φορολογικής χρήσης)” με το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.

- Ειδικά για νέους που κατά το έτος υποβολής της αίτησης υπαγωγής η ηλικία τους δεν υπερβαίνει τα 29 έτη, προβλέπεται προσαύξηση κατά χίλια ευρώ (1.000€) στο ποσό του οικολογικού bonus που προκύπτει για την αγορά Η/Ο κατηγορίας Μ1 ή κατηγορίας L6e - L7e, με την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών που αφορούν τις συγκεκριμένες κατηγορίες. Στην περίπτωση που συντρέχουν σωρευτικά κριτήρια, η συνολική επιδότηση δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό της καθαρής αξίας (Λ.Τ.Π.Φ.) του οχήματος.

Κατηγορία Β (Νομικά Πρόσωπα και Επιχειρήσεις):

Ι) Για αμιγώς ηλεκτρικά επιβατικά Ν1 και επαγγελματικά αυτοκίνητα Μ1 το οικολογικό bonus ανέρχεται σε:

Ια) ποσοστό 30 % επί της Λ.Τ.Π.Φ., με μέγιστο ποσό τις έξι χιλιάδες ευρώ (6.000€) ανά όχημα, εφόσον η εταιρία αιτείται από ένα (1) έως είκοσι (20) αμιγώς ηλεκτρικά επιβατικά ή επαγγελματικά οχήματα.

Ιβ) ποσοστό 20 % επί της Λ.Τ.Π.Φ., με μέγιστο ποσό τις τέσσερεις χιλιάδες ευρώ (4.000€) ανά όχημα, εφόσον η εταιρία αιτείται άνω των είκοσι (20) αμιγώς ηλεκτρικά επιβατικά ή επαγγελματικά οχήματα.

ΙΙ) Για ηλεκτρικά δίκυκλα ή τρίκυκλα το οικολογικό bonus ανέρχεται σε:

Α) ποσοστό 30% επί της Λ.Τ.Π.Φ. για τις κατηγορίες L1e έως και L4e με μέγιστο ποσό τα χίλια τριακόσια ευρώ (1300€).

Β) ποσοστό 40% επί της Λ.Τ.Π.Φ. για τις κατηγορίες L5e έως και L7e, με μέγιστο ποσό τις τρείς χιλιάδες ευρώ (3.000€).

IΙΙ) Για ηλεκτρικά ποδήλατα, υπό την αίρεση της κύριας δραστηριότητας της επιχείρησης, όπως αναφέρεται στο άρθρο 4 της παρούσας, το οικολογικό bonus ανέρχεται σε ποσοστό 40% επί της Λ.Τ.Π.Φ. με μέγιστο ποσό τα οκτακόσια ευρώ (800€).

ΙV) Η αγορά «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης Η/Ο για εγκατάσταση και χρήση σε χώρους στάθμευσης της επιχείρησης με ιδιωτική πρόσβαση επιδοτείται με ποσό συνολικού ύψους τετρακοσίων ευρώ (400€) και είναι προαιρετική. Σε περίπτωση που η τιμή αγοράς του «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης Η/Ο είναι μικρότερη των 400€ προ Φ.Π.Α., το ποσό της επιδότησης ισούται με το ποσό της Λ.Τ.Π.Φ. Η δυνατότητα επιδότησης «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης Η/Ο ισχύει με ανώτατο αριθμό επιδοτούμενων «έξυπνων» σημείων επαναφόρτισης ίσο του συνολικού αριθμού αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών/επαγγελματικών οχημάτων μέγιστης μάζας έως 3,5 τόνους για τα οποία αιτούνται επιδότησης.

Ειδικά για τους Ωφελούμενους της Κατηγορίας Β που έχουν έδρα σε νησιωτικό Δήμο της επικράτειας προβλέπεται επιπλέον δημόσια δαπάνη ίση προς τέσσερις χιλιάδες ευρώ (4.000€) ανά αμιγώς ηλεκτρικό επιβατικό/ επαγγελματικό αυτοκίνητο μέγιστης μάζας έως 3,5 τόνους για το οποίο αιτούνται επιδότηση.

Η απόσυρση συμβατικού αυτοκινήτου κατηγορίας Μ1-Ν1 ή και οχήματος κατηγορίας L (εξαιρουμένων των ποδηλάτων) επιβραβεύεται με ποσό ύψους δύο χιλιάδων ευρώ (2.000€) ανά όχημα για τα επιβατικά (M1)/επαγγελματικά (N1) οχήματα και τετρακοσίων ευρώ (400€) άνα όχημα κατηγορίας L αντίστοιχα και είναι προαιρετική.

Ειδικά για επιχειρήσεις που έχουν έδρα σε νησιωτικό Δήμο της χώρας η απόσυρση οχημάτων κατηγοριών L3e-L4e και L5e-L7e επιβραβεύεται με ποσό ύψους οκτακοσίων ευρώ (800€) και χιλίων πεντακοσίων ευρώ (1.500€) αντίστοιχα.

Η αγορά επιπλέον μπαταρίας για τα οχήματα τύπου L1e έως και L7e ενισχύεται για τους Ωφελούμενους των Κατηγοριών Α και Β με συνολικό ποσό τριακοσίων ευρώ (300€) υπό την προϋπόθεση ότι αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού του οχήματος, συμπεριλαμβάνεται στην τιμολόγηση αυτού και η αξία της είναι μηδενική ως μέρος του εργοστασιακού εξοπλισμού του οχήματος.

2. Στο άρθρο 7 προστίθεται νέα παρ. 7.1Α ως εξής: «7.1Α Το ύψος των επιδοτήσεων (οικολογικό bonus) για την αγορά/χρονομίσθωση νέου οχήματος, επιδότησης αγοράς «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης και επιδότησης της απόσυρσης, κ.λπ.) ανά κατηγορία Ωφελούμενου και ανά όχημα, για τις αιτήσεις που θα υποβληθούν μετά την έναρξη ισχύος της παρούσας και για δαπάνες που πραγματοποιούνται από την 7η Ιουνίου 2025 και εφεξής, καθορίζεται στον παρακάτω πίνακα, ως εξής:

Κατηγορία Α (Φυσικά πρόσωπα):

Ι) Για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα το οικολογικό bonus ανέρχεται σε

- Τρείς χιλιάδες ευρώ (3.000€) για αυτοκίνητα με μέγιστη Λιανική Τιμή Προ Φόρων (Λ.Τ.Π.Φ) πενήντα χιλιάδες ευρώ (50.000€). Δεν επιδοτούνται αυτοκίνητα με Λ.Τ.Π.Φ. μεγαλύτερης των 50.000€.

ΙΙ) Για ηλεκτρικά δίκυκλα ή τρίκυκλα το οικολογικό bonus ανέρχεται σε:

- Ποσοστό 20% επί της Λ.Τ.Π.Φ για τις κατηγορίες L1e έως και L4e με μέγιστο ποσό τα επτακόσια ευρώ (700€).

- Ποσοστό 30% επί της Λ.Τ.Π.Φ. για τις κατηγορίες L5e έως και L7e, με μέγιστο ποσό τα χίλια πεντακόσια ευρώ (1.500€).

ΙΙΙ) Για ηλεκτρικά ποδήλατα το οικολογικό bonus ανέρχεται σε ποσοστό 30% επί της Λ.Τ.Π.Φ., με μέγιστο ποσό τα πεντακόσια ευρώ (500€).

IV) Η απόσυρση αυτοκινήτου κατηγορίας M1 ή οχήματος κατηγορίας L (εξαιρουμένων των ποδηλάτων) επιβραβεύεται με ποσό ίσο με χίλια πεντακόσια ευρώ (1.500€) και διακόσια ευρώ (200€) αντίστοιχα και είναι προαιρετική.

V) Η αγορά «έξυπνου» οικιακού φορτιστή Η/Ο επιδοτείται με ποσό συνολικού ύψους τετρακοσίων ευρώ (400€) και είναι προαιρετική. Σε περίπτωση που η τιμή αγοράς του «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης Η/Ο είναι μικρότερη των 400€ προ Φ.Π.Α., το ποσό της επιδότησης ισούται με το ποσό της τιμής αγοράς προ Φ.Π.Α.. Επιπλέον,

- Ειδικά για τις κατηγορίες ατόμων με αναπηρία, προβλέπεται προσαύξηση κατά χίλια ευρώ (1.000€) στο ποσό του οικολογικού bonus που προκύπτει για την αγορά Η/Ο κατηγορίας Μ1 και κατά πεντακόσια ευρώ (500€) για αγορά Η/Ο κατηγορίας L ή ηλεκτρικών ποδηλάτων (για τις κατηγορίες οχημάτων βλ. παρακάτω άρθρο 8), με την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών που αφορούν τις συγκεκριμένες κατηγορίες. Ειδικά για άτομα με αναπηρία που δεν έχουν πλήρη δικαιοπρακτική ικανότητα, και για μόνον για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου ή ηλεκτρικού αναπηρικού αμαξιδίου, επιτρέπεται η υποβολή αίτησης δια του κηδεμόνα ή δικαστικού συμπαραστάτη τους. Η αίτηση θα πρέπει να περιλαμβάνει τα νομιμοποιητικά έγγραφα του τέκνου (δελτίο αστυνομικής ταυτότητας εφόσον έχει εκδοθεί, Υπεύθυνη Δήλωση του κηδεμόνα με γνήσιο της υπογραφής ή να έχει εκδοθεί από το gov.gr με την οποία θα δηλώνει ότι υποβάλλει την αίτηση εκ μέρους του ανήλικου τέκνου, Γνωμάτευση Πιστοποίησης της Αναπηρίας όπως έχει εκδοθεί από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) ή άλλη ισοδύναμη γνωμάτευση) καθώς και τα νομιμοποιητικά έγγραφα του υποβάλλοντος την αίτηση κηδεμόνα. Στην περίπτωση αυτή είναι αποδεκτή η προσαύξηση του οικολογικού bonus κατά 500€.

- Ειδικά για τις κατηγορίες των οικογενειών με τρία (3) εξαρτώμενα τέκνα, προβλέπεται προσαύξηση κατά χίλια ευρώ (1.000€) στο ποσό του οικολογικού bonus που προκύπτει για την αγορά Η/Ο κατηγορίας Μ1, για τις οικογένειες με περισσότερα από τρία (3) εξαρτημένα τέκνα προβλέπεται προσαύξηση κατά δύο χιλιάδες ευρώ (2.000€) στο ποσό του οικολογικού bonus που προκύπτει για την αγορά Η/Ο κατηγορίας Μ1. Για οικογένειες με περισσότερα από τρία (3) εξαρτώμενα τέκνα προβλέπεται προσαύξηση στο ποσό του οικολογικού bonus κατά πεντακόσια ευρώ (500€) για αγορά Η/Ο κατηγορίας L ή ηλεκτρικού ποδηλάτου. Η προσαύξηση θα δίδεται μετά από την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών και την επαλήθευση του αριθμού των εξαρτώμενων μελών (Πίνακας 8 του εντύπου Ε1 “Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος τελευταίας φορολογικής χρήσης και πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης).

- Ειδικά για νέους που κατά το έτος υποβολής της αίτησης υπαγωγής η ηλικία τους δεν υπερβαίνει τα 29 έτη, προβλέπεται προσαύξηση κατά πεντακόσια ευρώ (500€) στο ποσό του οικολογικού bonus που προκύπτει για την αγορά Η/Ο κατηγορίας Μ1 ή κατηγορίας L6e - L7e, με την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών που αφορούν τις συγκεκριμένες κατηγορίες. Στην περίπτωση που συντρέχουν σωρευτικά κριτήρια, η συνολική επιδότηση δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό της καθαρής αξίας (Λ.Τ.Π.Φ.) του οχήματος.

Κατηγορία Β (Νομικά Πρόσωπα και Επιχειρήσεις):

Ι) Για αμιγώς ηλεκτρικά επιβατικά Ν1 και επαγγελματικά αυτοκίνητα Μ1 το οικολογικό bonus ανέρχεται σε: Τρείς χιλιάδες ευρώ (3.000€) για αυτοκίνητα με μέγιστη Λιανική Τιμή Προ Φόρων (Λ.Τ.Π.Φ) πενήντα χιλιάδες ευρώ (50.000€). Δεν επιδοτούνται αυτοκίνητα με Λ.Τ.Π.Φ. μεγαλύτερης των 50.000€.

ΙΙ) Για ηλεκτρικά δίκυκλα ή τρίκυκλα το οικολογικό bonus ανέρχεται σε:

- Ποσοστό 20% επί της Λ.Τ.Π.Φ για τις κατηγορίες L1e έως και L4e με μέγιστο ποσό τα επτακόσια ευρώ (700€).

- Ποσοστό 30% επί της Λ.Τ.Π.Φ. για τις κατηγορίες L5e έως και L7e, με μέγιστο ποσό τα χίλια πεντακόσια ευρώ (1.500€).

IΙΙ) Για ηλεκτρικά ποδήλατα, υπό την αίρεση της κύριας δραστηριότητας της επιχείρησης, όπως αναφέρεται στο άρθρο 4 της παρούσας, το οικολογικό bonus ανέρχεται σε ποσοστό 30% επί της Λ.Τ.Π.Φ. με μέγιστο ποσό τα πεντακόσια ευρώ (500€).

ΙV) Η αγορά «έξυπνου» φορτιστή Η/Ο για εγκατάσταση και χρήση σε χώρους στάθμευσης της επιχείρησης με ιδιωτική πρόσβαση επιδοτείται με ποσό συνολικού ύψους τετρακοσίων ευρώ (400€) και είναι προαιρετική. Σε περίπτωση που η τιμή αγοράς του «έξυπνου» φορτιστή Η/Ο είναι μικρότερη των 400€ προ Φ.Π.Α., το ποσό της επιδότησης ισούται με το ποσό της Λ.Τ.Π.Φ.. Η δυνατότητα επιδότησης «έξυπνου» φορτιστή Η/Ο ισχύει με ανώτατο αριθμό επιδοτούμενων «έξυπνων» φορτιστών ίσο του συνολικού αριθμού αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών/επαγγελματικών οχημάτων μέγιστης μάζας έως 3,5 τόνους για τα οποία αιτούνται επιδότησης.

Ειδικά για τους Ωφελούμενους της Κατηγορίας Β που έχουν έδρα σε νησιωτικό Δήμο της επικράτειας προβλέπεται επιπλέον δημόσια δαπάνη ίση προς χίλια ευρώ (1.000€) ανά αμιγώς ηλεκτρικό επιβατικό/επαγγελματικό αυτοκίνητο μέγιστης μάζας έως 3,5 τόνους για το οποίο αιτούνται επιδότηση.

Η απόσυρση συμβατικού αυτοκινήτου κατηγορίας Μ1-Ν1 ή και οχήματος κατηγορίας L (εξαιρουμένων των ποδηλάτων) επιβραβεύεται με ποσό ύψους χιλίων πεντακοσίων ευρώ (1.500€) ανά όχημα για τα επιβατικά (M1)/επαγγελματικά (N1) οχήματα και διακοσίων ευρώ (200€) άνα όχημα κατηγορίας L αντίστοιχα και είναι προαιρετική.

Ειδικά για επιχειρήσεις που έχουν έδρα σε νησιωτικό Δήμο της χώρας η απόσυρση οχημάτων κατηγοριών L3e-L4e και L5e-L7e επιβραβεύεται με ποσό ύψους τετρακοσίων ευρώ (400€) και επτακοσίων πενήντα ευρώ (750€) αντίστοιχα.

Η αγορά επιπλέον μπαταρίας για τα οχήματα τύπου L1e έως και L7e ενισχύεται για τους Ωφελούμενους των Κατηγοριών Α και Β με συνολικό ποσό εκατόν πενήντα ευρώ (150€) υπό την προϋπόθεση ότι αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού του οχήματος, συμπεριλαμβάνεται στην τιμολόγηση αυτού και η αξία της είναι μηδενική ως μέρος του εργοστασιακού εξοπλισμού του οχήματος».

Άρθρο 4

Οι γενικές επισημάνσεις για τις επιλέξιμες δαπάνες της παρ. 7.4 του άρθρου 7 τροποποιούνται και διαμορφώνονται ως εξής:

«Επισημαίνεται ότι:

Δεν θεωρούνται επιλέξιμες οι δαπάνες που πραγματοποιούνται πριν από το χρόνο έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών, κατά περίπτωση, ήτοι πριν την 1η Μαΐου 2024 για αιτήσεις που υποβάλλονται έως και την 30η Ιουνίου 2025 και πριν την 7η Ιουνίου 2025 για αιτήσεις που υποβάλλονται εφεξής.

- Οι δαπάνες του έργου είναι επιλέξιμες εφόσον συμμορφώνονται προς τις απαιτήσεις της εφαρμοστέας φορολογικής και εργατικής νομοθεσίας.

- Για την πιστοποίηση των δαπανών θα προσκομίζονται όλα τα συνοδευτικά έγγραφα και τα αποδεικτικά των σχετικών τραπεζικών συναλλαγών, ώστε να είναι δυνατός ο έλεγχος της προμήθειας, διακίνησης και εξόφλησης του προμηθευτή.

- Σε περίπτωση ξενόγλωσσων εγγράφων μπορεί, εφόσον κριθεί αναγκαίο, να ζητηθεί η μετάφραση τους στην ελληνική γλώσσα, από επίσημο φορέα.

- Όλες οι δαπάνες εξετάζονται κατά την πιστοποίησή τους για την επιλεξιμότητα και το εύλογο του κόστους τους.

- Σε περίπτωση που δαπάνες δεν κριθούν επιλέξιμες ή απορριφθούν ως μη εύλογες, θα γίνεται δεκτό μόνο το ποσό που χαρακτηρίζεται ως επιλέξιμο και εύλογο.

- Για τον έλεγχο των τιμών, ο Φορέας Διαχείρισης μπορεί να ζητά από τον Ωφελούμενο της Δράσης, τον προμηθευτή ή από τρίτους πρόσθετα κατά την κρίση του στοιχεία και πληροφορίες, για εξακρίβωση της αξίας και τον έλεγχο των τιμών.

- Δεν γίνεται δεκτή εξόφληση δαπανών με τη χρήση επιταγών τρίτων.

- Δεν είναι επιλέξιμοι οι χρεωστικοί τόκοι, οι προμήθειες χρηματοπιστωτικών συναλλαγών, τα έξοδα συναλλάγματος και οι χρεωστικές συναλλαγματικές διαφορές καθώς και τα λοιπά καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα του Ωφελούμενου της Δράσης. Επίσης, οι δαπάνες για πρόστιμα, προσαυξήσεις, χρηματικές ποινές και έξοδα για την επίλυση διαφορών δεν είναι επιλέξιμες.

- Ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) δεν είναι επιλέξιμη δαπάνη, κατά την έννοια της παρούσας.»

Άρθρο 5

Το άρθρο 16 τροποποιείται ως προς την ημερομηνία επιλεξιμότητας της δαπάνης και τον υποχρεωτικό χρόνο κατοχής του ηλεκτρικού οχήματος και διαμορφώνεται ως εξής:

«Ο Ωφελούμενος της παρούσας Δράσης οφείλει και υποχρεούται:

- Να μην έχει επιδοτηθεί για το ίδιο όχημα μέσω οποιουδήποτε άλλης Δράσης επιδότησης και να μην διαθέτει ενεργό αίτημα επιδότησης για το ίδιο όχημα στις Δράσεις «Κινούμαι Ηλεκτρικά-Α’ κύκλος», «Κινούμαι Ηλεκτρικά-Β’ κύκλος» και «e-Astypalea», - να αποδεχτεί τους ακόλουθους όρους για τη συμμετοχή του στη Δράση και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτή, όπως αυτές αποτυπώνονται στην παρούσα,

- να μην αιτηθεί και να μην επιδοτηθεί για άνω του ενός (1) επιλέξιμου οχήματος εφόσον υπάγεται στην κατηγορία Α,

- να μην αιτηθεί για επιδότηση δαπάνης που έχει γίνει κατά περίπτωση προ της 1ης Μαΐου 2024 για αιτήσεις που υποβάλλονται έως την 30η Ιουνίου 2025 και προ της 7ης Ιουνίου 2025 αιτήσεις που υποβάλλονται εφεξής.

- να μην επιδοτηθεί για την απόσυρση οχήματος εφόσον δεν καλύπτονται σωρευτικά οι προϋποθέσεις του Άρθρου 12.3 «Απόσυρση παλιού οχήματος»,

- να μην επιδοτηθεί για περισσότερα του ενός (1) «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης Η/Ο, εφόσον πρόκειται για Ωφελούμενο της Κατηγορίας Α, και για αριθμό «έξυπνων» σημείων επαναφόρτισης Η/Ο μεγαλύτερο του αριθμού των αιτηθέντων επιβατηγών/επαγγελματικών Η/Ο, εφόσον πρόκειται για Ωφελούμενο της Κατηγορίας Β,

- να μην επιδοτηθεί για την αγορά επιπλέον μπαταρίας, εφόσον το αντικείμενο της επιδότησης υπάγεται στην κατηγορία L, εάν αυτή δεν θεωρείται βασικός εξοπλισμός του οχήματος,

- οι Ωφελούμενοι της Κατηγορίας Β οφείλουν την εγγραφή εκάστου ενισχυόμενου οχήματος στο μητρώο παγίων,

- να προσκομίσει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά των Παραρτήματος Ι (καταβολή της επιδότησης) και να συμπληρώσει και υποβάλει τις Υπεύθυνες Δηλώσεις του Παραρτήματος ΙΙ,

- να δηλώσει ότι τα στοιχεία που έχει αναφέρει και έχουν καταγραφεί στην αίτηση του είναι αληθή,

- να επικολλήσει το σχετικό αυτοκόλλητο της Δράσης στο όχημα και το σημείο επαναφόρτισης Η/Ο που προμηθεύτηκε μέσω αυτής,

- να διατηρήσει το όχημα που αγόρασε μέσω της Δράσης στην κατοχή του και με ιδία χρήση τουλάχιστον για: έξι (6) μήνες εφόσον πρόκειται για Ωφελούμενο της Κατηγορίας Α ή της Κατηγορίας Β, από την ημερομηνία αγοράς του φέροντας ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας,

- σε περίπτωση επιδότησης ηλεκτρικού ποδηλάτου, να διατηρήσει το ηλεκτρικό ποδήλατο στην κατοχή του εντός της ελληνικής επικράτειας τουλάχιστον για έξι (6) μήνες για Ωφελούμενο της Κατηγορίας Α ή της κατηγορίας Β (συγκεκριμένου ΚΑΔ),

- ειδικά για την περίπτωση Ωφελούμενων της κατηγορίας Β, οι οποίοι επιθυμούν την δωρεά του/των επιδοτούμενου/ων οχήματος/ων, δίνεται η δυνατότητα εξαίρεσης από την υποχρέωση κτήσης για έξι (6) μήνες με την προϋπόθεση ότι η δωρεά γίνεται αποκλειστικά για κοινωφελείς σκοπούς ή στο πλαίσιο προώθησης της Δράσης για την ηλεκτροκίνηση, ενδεικτικά μέσω διενέργειας κληρώσεων προς το καταναλωτικό κοινό, δεν συνοδεύεται από οικονομικό αντάλλαγμα, δεν δημιουργεί εισροή κεφαλαίου, δεν προκύπτει άμεσο οικονομικό όφελος και υπάρχει σχετική εγγραφή στα λογιστικά βιβλία της εταιρίας που κάνει την δωρεά. Παραμένει για τη δωρήτρια εταιρία η υποχρέωση τήρησης του Κανόνα Σώρρευσης Ενισχύσεων Ήσσονος Σημασίας»,

- σε περίπτωση επιδότησης σημείου επαναφόρτισης Η/Ο, το σημείο επαναφόρτισης Η/Ο να λειτουργεί για τουλάχιστον 36 μήνες από την καταβολή του ποσού επιδότησης και να τοποθετείται, τεκμηριωμένα, σε ιδιόκτητο ή μισθωμένο από τον Ωφελούμενο χώρο,

- σε περίπτωση χρονομίσθωσης η ισχύς του μισθωτηρίου συμβολαίου να μην είναι μικρότερη των τριάντα έξι (36) μηνών.»

Άρθρο 6

1. Η παρούσα ισχύει για αιτήσεις που υποβάλλονται μετά την έναρξη ισχύος της και για δαπάνες που πραγματοποιούνται από την 7η Ιουνίου 2025 και εφεξής. Για αιτήσεις που υποβλήθηκαν πριν την έναρξη ισχύος της παρούσας και αφορούν δαπάνες που πραγματοποιούνται από την 7η Ιουνίου 2025, οι οποίες απορρίφθηκαν, δίνεται η δυνατότητα επανυποβολής τους, εφόσον πληρούν τα κριτήρια της παρούσας. Για αιτήσεις που υποβλήθηκαν έως και την 30η Ιουνίου 2025 και αφορούν πραγματοποιηθείσες δαπάνες από την 1η Μαΐου 2024 έως και την 6η Ιουνίου 2025 εφαρμόζεται η αριθ. 132625/03.06.2024, όπως ίσχυε πριν την τροποποίησή της με την παρούσα. Αιτήσεις που υποβάλλονται μετά την έναρξη ισχύος της παρούσας και αφορούν δαπάνες πριν τις 7 Ιουνίου 2025 δεν δύνανται να ενταχθούν στη Δράση «Κινούμαι Ηλεκτρικά - Γ’ Κύκλος».

2. Κατά τα λοιπά ισχύουν τα αναγραφόμενα στην υπ’ αρ. 132625/03.06.2024 κοινή απόφαση των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης «Προκήρυξη της Δράσης ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ - Γ’ κύκλος» (Β’ 3076), όπως τροποποποίηθηκε με την υπ’ αρ. 28452/17.02.2025 κοινή απόφαση των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Β’ 657).

3. Η κωδικοποιημένη αναλυτική πρόσκληση της Δράσης όπου έχουν ενσωματωθεί όλες οι τροποποιήσεις και συμπληρώσεις της παρούσας θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του προγράμματος https://kinoumeilektrika3.gov.gr.

4. H ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 24 Ιουλίου 2025

Οι Υπουργοί

Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ

Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΛΙΑΣ

Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ

Περιβάλλοντος και Ενέργειας ΣΤΑΥΡΟΣ Ν. ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ

Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΑΦΟΣ

Ψηφιακής Διακυβέρνησης ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΣΤΕΡΓΙΟΥ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!