Κ.Υ.Α. 33220/2025 Καθορισμός της διαδικασίας των ελέγχων που πραγματοποιούνται, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 13θ του ν. 2251/1994, των υποχρεώσεων και των καθηκόντων των ελεγκτών και της αποστολής αιτημάτων ελέγχου από τη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή προς τις υπηρεσίες των Περιφερειών.
Αριθμ. 33220
ΦΕΚ B' 2402/16.05.2025
Καθορισμός της διαδικασίας των ελέγχων που πραγματοποιούνται, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 13θ του ν. 2251/1994, των υποχρεώσεων και των καθηκόντων των ελεγκτών και της αποστολής αιτημάτων ελέγχου από τη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή προς τις υπηρεσίες των Περιφερειών.
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Έχοντας υπόψη:
Τις διατάξεις:
1. Του ν. 4622/2019 «Επιτελικό κράτος: Οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133),
2. του ν. 2251/1994 «Προστασία των Καταναλωτών» (Α’ 191), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με τον ν. 5019/2023 (Α’ 27), και ιδίως της παρ. 4ιβ του άρθρου 14,
3. του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133),
4. του π.δ. 76/2023 «Διορισμός του Κυριάκου Μητσοτάκη του Κωνσταντίνου, Αρχηγού του Κόμματος της ’’Νέας Δημοκρατίας’’ (Ν.Δ.), ως Πρωθυπουργού» (Α’ 129),
5. του π.δ. 77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και μετονομασία Υπουργείων -Σύσταση, κατάργηση και μετονομασία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων» (Α’ 130),
6. του π.δ. 32/2024 «Διορισμός Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 91),
7. του π.δ. 82/2023 «Μετονομασία Υπουργείου - Σύσταση και μετονομασία Γενικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων και θέσεων προσωπικού - Τροποποίηση και συμπλήρωση του π.δ. 77/2023 (Α’ 130) - Μεταβατικές διατάξεις (Α’ 139),
8. του π.δ. 5/2022 «Οργανισμός του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων» (Α’ 15),
9. του π.δ. 141/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Εσωτερικών» (Α’ 180), σε συνδυασμό με το άρθρο 12 του π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123),
10. τον Κανονισμό 2394/2017 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 12ης Δεκεμβρίου 2017, σχετικά με τη συνεργασία μεταξύ των εθνικών αρχών που είναι αρμόδιες για την επιβολή της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών και με την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) 2006/2004,
11. την υπ’ αρ. 2126/16-1-2020 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Υγείας, Δικαιοσύνης, Υποδομών και Μεταφορών, Τουρισμού, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του Υφυπουργού στον Πρωθυπουργό «Λήψη συμπληρωματικών μέτρων για την εφαρμογή του κανονισμού 2017/2394, σχετικά με τη συνεργασία μεταξύ των εθνικών αρχών που είναι αρμόδιες για την επιβολή της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών με την κατάργηση του Κανονισμού 2006/2004 και της κοινής υπουργικής απόφασης με αριθμό Ζ1-827/2006 (Β’ 1086)» (Β’ 27),
12. την υπ’ αρ. 46959/13-06-2024 απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης «Σύστημα Διαχείρισης Αναφορών/Καταγγελιών και μεθοδολογία σχεδιασμού των ενεργειών ελέγχου στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης» (Β’ 3421),
13. την υπ’ αρ. 13059/15-02-2024 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης «Σύσταση ομάδας εργασίας με αντικείμενο την κατάρτιση τριών (3) αποφάσεων σε εφαρμογή των παραγράφων 4δ, 4η και 4ιβ του άρθρου 14 του ν. 2251/1994 περί προστασίας καταναλωτών».
14. το από 3/4/2024 ηλεκτρονικό μήνυμα της υπηρεσίας προς την Ένωση Περιφερειών Ελλάδος για αποστολή παρατηρήσεων και το υπ’ αρ. 469/17-4-2024 απαντητικό έγγραφο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος,
15. το γεγονός ότι, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 88261/ 14-11-2024 εισήγηση δημοσιονομικών επιπτώσεων του Αναπληρωτή Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Ανάπτυξης, από την έκδοση της παρούσας δεν προκύπτει δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,
16. το γεγονός ότι με τις διατάξεις της παρούσας θεσπίζεται νέα διοικητική διαδικασία με επίσημο τίτλο «Διαδικασία ελέγχου εφαρμογής των διατάξεων περί προστασίας καταναλωτή από τις Περιφέρειες»,
αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
Σκοπός και Αντικείμενο
1. Σκοπός της παρούσας αποτελεί η ενίσχυση της διοικητικής συνεργασίας μεταξύ των αρμόδιων ελεγκτικών υπηρεσιών των Περιφερειών και της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης. Ειδικότερα, με την παρούσα επιδιώκεται η αποτελεσματικότερη διαχείριση των αναφορών/καταγγελιών των καταναλωτών, η αποτροπή συμπεριφορών μη συμμόρφωσης και η βέλτιστη αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων, η εφαρμογή με αποτελεσματικό και αναλογικό τρόπο των κατάλληλων ενεργειών και μέτρων συμμόρφωσης, και εν γένει η ενίσχυση της προστασίας των συμφερόντων των καταναλωτών.
2. Αντικείμενο της παρούσας είναι ιδίως ο καθορισμός:
α) Του είδους των ελέγχων που πραγματοποιούνται από τις ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών,
β) της διαδικασίας αποστολής αιτημάτων επιτόπιου ελέγχου από την Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή προς τις υπηρεσίες των Περιφερειών,
γ) του τρόπου χειρισμού των καταγγελιών από τις ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών,
δ) της διαδικασίας των επιτόπιων ελέγχων καθώς και των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των ελεγκτών των Περιφερειών.
Άρθρο 2
Αρμόδιες αρχές και διοικητική συνεργασία για τη διενέργεια ελέγχων στο πεδίο προστασίας του καταναλωτή
1. Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου, ως Αρχή Οργάνωσης, Εποπτείας και Συντονισμού στο πεδίο προστασίας του καταναλωτή και σύννομης παροχής υπηρεσιών, σύμφωνα με το άρθρο 130 του ν. 4512/2018 (Α’ 5) υποχρεούται να προσφέρει την κατάλληλη καθοδήγηση στις Περιφέρειες για την πραγματοποίηση ελέγχων σύμφωνα με την παρούσα.
2. Αρχές Εφαρμογής Εποπτείας και Διαχείρισης των οικονομικών δραστηριοτήτων στο πεδίο προστασίας του καταναλωτή και σύννομης παροχής υπηρεσιών, σύμφωνα με το άρθρο 130 του ν. 4512/2018 (Α’ 5), ορίζονται:
α) η Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης για όλη την Επικράτεια, στο σύνολο των νομοθετημάτων αρμοδιότητάς της, και
β) οι ελεγκτικές υπηρεσίες των περιφερειών, εντός των διοικητικών ορίων τους, για τα νομοθετήματα που προσδιορίζονται στο Παράρτημα 1 σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 3 της παρούσης.
3. Ο προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή ορίζει ένα σημείο - επαφής της Γενικής Διεύθυνσης με σκοπό τον συντονισμό της επικοινωνίας μεταξύ της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή και των ελεγκτικών υπηρεσιών των Περιφερειών.
Άρθρο 3
Είδη ελέγχων που πραγματοποιούν οι ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών
1. Οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών πραγματοποιούν ελέγχους είτε επιτόπιους, είτε διοικητικούς για προμηθευτές οι οποίοι έχουν την έδρα τους στα διοικητικά όρια της οικείας Περιφέρειας για τη διαπίστωση της συμμόρφωσής τους με τη νομοθεσία αρμοδιότητας της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή που παρατίθενται στο Παράρτημα 1 και την επιβολή των εκεί προβλεπόμενων κυρώσεων από τον Περιφερειάρχη.
Οι επιβληθείσες κυρώσεις κοινοποιούνται από τις Περιφέρειες στη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης, η οποία τηρεί σχετικό αρχείο.
2. Οι έλεγχοι της παρ. 1 πραγματοποιούνται είτε αυτεπαγγέλτως, είτε κατόπιν καταγγελίας καταναλωτή.
3. Η Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή, εφόσον έχει ήδη ξεκινήσει έλεγχο ή αποφασίζει και η ίδια να διενεργήσει έλεγχο κατά προμηθευτή για τον οποίο έχει ξεκινήσει διαδικασία ελέγχου η αρμόδια ελεγκτική υπηρεσία της οικείας Περιφέρειας, ενημερώνει σχετικά την τελευταία. Στην περίπτωση αυτή η υπηρεσία της Περιφέρειας σταματά κάθε περαιτέρω διαδικασία και αποστέλλει χωρίς καθυστέρηση τον σχετικό φάκελο στην Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή.
Άρθρο 4
Αιτήματα επιτόπιου ελέγχου από τη Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή προς τις ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών
1. Η Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή δύναται να υποβάλει αίτημα στις ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών διεξαγωγής επιτόπιου ελέγχου με σκοπό τη συλλογή αποδεικτικών στοιχείων κατά προμηθευτή, ο οποίος έχει οποιασδήποτε μορφής εγκατάσταση εντός της οικείας Περιφέρειας, περιλαμβανομένης της έδρας ή του υποκαταστήματος.
2. Το αίτημα προς τις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών συνοδεύεται από πληροφορίες σχετικά με τον προμηθευτή ή την εικαζόμενη παράβαση, και ιδίως, εφόσον είναι διαθέσιμες, τις ακόλουθες:
α) Περιγραφή της πράξης ή παράλειψης που συνιστά την πιθανολογούμενη παράβαση,
β) λεπτομέρειες του προϊόντος ή της υπηρεσίας που αφορά η πιθανολογούμενη παράβαση,
γ) την ταυτότητα του προμηθευτή, και
δ) τη νομική βάση δυνάμει της οποίας η πράξη ή η παράλειψη πιθανολογείται ως παράβαση.
3. Οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών:
α) Απαντούν στο αίτημα της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή και διεξάγουν επιτόπιο έλεγχο, ορίζοντας σχετικό κλιμάκιο επιτόπιου ελέγχου, χωρίς καθυστέρηση, και
β) ενημερώνουν, την Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή για το αποτέλεσμα του ελέγχου, αποστέλλοντας τα συλλεχθέντα αποδεικτικά στοιχεία προς περαιτέρω αξιολόγηση από την Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή.
Άρθρο 5
Διαδικασία χειρισμού καταγγελιών από τις ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών
1. Οι ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών προτεραιοποιούν τις παραλαμβανόμενες καταγγελίες με βάση την εκτίμηση κινδύνου χρησιμοποιώντας τα κριτήρια της υπ’ αρ. 46959/2024 υπουργικής απόφασης «Σύστημα Διαχείρισης Αναφορών/Καταγγελιών και μεθοδολογία σχεδιασμού των ενεργειών ελέγχου στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή (Β’ 3421), η οποία εφαρμόζεται αναλογικά.
Αν κριθεί αναγκαία η περαιτέρω διερεύνηση μιας αναφοράς ή καταγγελίας, η υπόθεση διεκπεραιώνεται σε εύλογο χρόνο, ανάλογα με το είδος της αναφοράς ή καταγγελίας.
Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης των καταγγελιών κατ’ εφαρμογή της παρ. 3 του άρθρου 140 του ν. 4512/2018 είναι εμπιστευτικό, στερείται εκτελεστότητας και δεν δημοσιοποιείται ή κοινοποιείται στον καταγγέλλοντα ή σε οποιονδήποτε τρίτο.
2. Οι ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών δεν απαντούν σε αιτήματα καταναλωτών υπό μορφή γνωμοδότησης ή σε ερωτήματα επί ιδιωτικής φύσεως υποθέσεων που δεν στοιχειοθετούν καταγγελίες παραβάσεων των νομοθετημάτων του Παραρτήματος 1.
Άρθρο 6
Διαδικασία διενέργειας επιτόπιων ελέγχων από τις ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών
1. Οι επιτόπιοι έλεγχοι από τις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών διενεργούνται:
α) Με την συγκρότηση κλιμακίων ελέγχου με σχετική εντολή διεξαγωγής ελέγχου. Τα κλιμάκια ελέγχου των υπηρεσιών των Περιφερειών αποτελούνται τουλάχιστον από δύο (2) υπαλλήλους. Εφόσον κρίνεται απαραίτητο από την Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή δύνανται να συνοδεύονται και από υπάλληλο της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή,
β) με «ΕΝΤΟΛΗ ΕΛΕΓΧΟΥ», του Παραρτήματος 2, στην οποία μνημονεύονται τα στοιχεία των ελεγκτών, ο χώρος άσκησης του ελέγχου και η ημερομηνία της εν λόγω εντολής, και
γ) με τη χρήση του φύλλου ελέγχου «ΕΚΘΕΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ» του Παραρτήματος 3 της παρούσας, στην οποία αναγράφονται:
i. τα στοιχεία της ταυτότητας του προμηθευτή,
ii. ο χρόνος πραγματοποίησης του ελέγχου, και
iii. συνοπτική περιγραφή της πιθανολογούμενης παράβασης.
2. Το όργανο ελέγχου συμπληρώνει, εις τριπλούν, την «ΕΚΘΕΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ», της περ. γ) της παρ. 1 του παρόντος άρθρου. Η έκθεση ελέγχου για τη βεβαίωση της παράβασης, υπογράφεται από το όργανο ελέγχου και τον παραβάτη προμηθευτή και αποτελεί συμπληρωματικό στοιχείο του διοικητικού φακέλου για την επιβολή της διοικητικής κύρωσης. Αν ο ελεγχόμενος προμηθευτής αρνείται να υπογράψει την έκθεση ελέγχου, γίνεται σχετική μνεία από το ελεγκτικό όργανο επί της έκθεσης.
Άρθρο 7
Δικαιώματα και υποχρεώσεις των ελεγκτών
1. Τα όργανα των αρμοδίων ελεγκτικών υπηρεσιών (ελεγκτές) των Περιφερειών διαθέτουν τις εξουσίες έρευνας που προβλέπονται στο άρθρο 13γ του ν. 2251/1994.
2. Κατά την έναρξη του ελέγχου, οι ελεγκτές:
α) Επιδεικνύουν τα έγγραφα ταυτοποίησής τους ως εντεταλμένοι των αρμόδιων ελεγκτικών υπηρεσιών των Περιφερειών, την εντολή ελέγχου ή άλλα διοικητικά έγγραφα που αποδεικνύουν την σχετική εντολή διεξαγωγής ελέγχου. Εξαιρούνται οι περιπτώσεις για τις οποίες προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία η διεξαγωγή ελέγχου χωρίς την αποκάλυψη των στοιχείων των ελεγκτών, σύμφωνα με την περ. στ) της παρ. 1 του άρθρου 13γ του ν. 2251/1994, και
β) ενημερώνουν τον ελεγχόμενο για τα κύρια σημεία του ελέγχου.
3. Οι ελεγκτές δύνανται, σε οποιοδήποτε στάδιο του ελέγχου, να ζητήσουν από τον ελεγχόμενο φορέα τις απόψεις του και οποιεσδήποτε πληροφορίες ή στοιχεία αφορούν την καταγγελλόμενη ή ερευνώμενη συμπεριφορά, ιδίως δε να ζητήσουν στοιχεία, τα οποία θα τος υποβοηθήσουν:
α) Στον εντοπισμό της έκτασης του κινδύνου από την ελεγχόμενη παράβαση,
β) την τυχόν εξακολούθησή της,
γ) την ύπαρξη ζημίας καθώς και την έκταση αυτής,
δ) τον αριθμό των θιγομένων καταναλωτών,
ε) το ύψος κέρδους/οφέλους από την παράβαση,
στ) το μέγεθος ή τον κύκλο εργασιών της ελεγχόμενης επιχείρησης ή ερωτήματα στον προμηθευτή αν έχει λάβει ή προτίθεται να λάβει μέτρα παύσης της ελεγχόμενης συμπεριφοράς, περιορισμού των συνεπειών της ή και αποκατάστασης της φερόμενης ζημίας των καταναλωτών. Ο ελεγχόμενος οφείλει να παρέχει τα ευρισκόμενα στην κατοχή του στοιχεία και πληροφορίες που είναι αναγκαία για την άσκηση των ελεγκτικών τους αρμοδιοτήτων, μη δικαιούμενος να επικαλεσθεί το τραπεζικό ή άλλο απόρρητο.
4. Ο ελεγχόμενος θέτει στη διάθεση των ελεγκτών τα στοιχεία που σχετίζονται με το αντικείμενο του ελέγχου και παρέχει γραπτή ή προφορική εξήγηση για τα ζητήματα που ανακύπτουν κατά τον έλεγχο.
5. Οι έλεγχοι διενεργούνται κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες του ελεγχόμενου εκτός αν συντρέχουν ειδικοί λόγοι που σχετίζονται με το σκοπό του ελέγχου, τα ειδικά χαρακτηριστικά του ελεγχόμενου ή την επικινδυνότητα των προϊόντων που ο ελεγχόμενος κατέχει ή διαθέτει στους καταναλωτές. Ο ελεγχόμενος διευκολύνει τους ελεγκτές στο έργο τους παρέχοντας, χωρίς υπαίτια καθυστέρηση, όλα τα ζητηθέντα στοιχεία.
6. Κατά τη διενέργεια του ελέγχου, οι ελεγκτές:
α) Έχουν ελεύθερη πρόσβαση, κατά περίπτωση και εφόσον σχετίζεται με το αντικείμενο ελέγχου, στα κτίρια, εγκαταστάσεις, γραφεία, εξοπλισμό, προϊόντα, βιβλία, έγγραφα, και άλλα στοιχεία του ελεγχόμενου,
β) έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες που είναι απαραίτητες για την διεξαγωγή του ελέγχου, σε έλεγχο των βιβλίων και των εγγράφων του οικονομικού φορέα και σε χορήγηση αντιγράφων,
γ) λαμβάνουν γραπτές εξηγήσεις από τον ελεγχόμενο ή το νόμιμο εκπρόσωπό του,
δ) λαμβάνουν δείγματα των ελεγχόμενων προϊόντων, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην κείμενη νομοθεσία.
ε) λαμβάνουν φωτογραφίες, βίντεο ή άλλο αποδεικτικό υλικό για την τεκμηρίωση παραβάσεων που διαπιστώνουν.
7. Στο πλαίσιο των ελέγχων, οι ελεγκτές δύνανται να λαμβάνουν άνευ ανταλλάγματος δείγματα από όλα τα ελεγχόμενα προϊόντα.
8. Οι ελεγχόμενοι υποχρεούνται σε κάθε περίπτωση να παρέχουν συνδρομή στα αρμόδια ελεγκτικά όργανα κατά την εκτέλεση του έργου τους, ήτοι να δέχονται τον έλεγχο στον χώρο επαγγελματικής δραστηριότητας, στον επαγγελματικό χώρο που τηρούνται τα έγγραφα, παραστατικά στοιχεία, και να παρέχουν τα αληθή στοιχεία που τους ζητούνται.
9. Στην περίπτωση που οι υπάλληλοι που διενεργούν τον έλεγχο διαπιστώσουν ενδείξεις τέλεσης παράβασης, για την οποία δεν έχουν αρμοδιότητα επιβολής κύρωσης, ενημερώνουν προς τούτο αμέσως τις εκάστοτε αρμόδιες αρχές.
Άρθρο 8
Επιβολή κυρώσεων από τις Περιφέρειες
Ο Περιφερειάρχης επιβάλλει στους προμηθευτές, οι οποίοι έχουν την έδρα τους στην οικεία Περιφέρεια, τις προβλεπόμενες κυρώσεις σύμφωνα με τα άρθρα 13α, 13γ, 13δ, 13ε, και 13στ του ν. 2251/1994 (Α’ 191), εφόσον διαπιστώνει παραβάσεις των νομοθετημάτων που παρατίθενται στο Παράρτημα 1. Οι ως άνω κυρώσεις επιβάλλονται κατόπιν προηγούμενης ακρόασης του ενδιαφερομένου σύμφωνα με το άρθρο 6 του (Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας ν. 2690/1999, Α’ 45).
Άρθρο 9
Ασφάλεια και προστασία των προσωπικών δεδομένων
1. Οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών προβαίνουν σε επεξεργασία και σύμφωνα με το άρθρο 13 του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων 679/2016/ΕΕ (Γ.Κ.Π.Δ.), είναι υπεύθυνες επεξεργασίας των δεδομένων που συλλέγονται μέσω των αιτημάτων που υποβάλλονται του άρθρου 5.
2. Οι αρμόδιες υπηρεσίες ελέγχου των Περιφερειών επεξεργάζονται τα δεδομένα της παρ. 1, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, και για την εκπλήρωση καθηκόντων που εκτελούνται προς το δημόσιο συμφέρον και κατά την άσκηση δημόσιας εξουσίας που τους έχει ανατεθεί καθώς και για τη συμμόρφωσή τους σε υποχρεώσεις τους που απορρέουν από το νόμο, σύμφωνα με την περ. δ) της παρ. 1 του άρθρου 6 του Γ.Κ.Π.Δ. Τα ως άνω δεδομένα διατηρούνται για το χρονικό διάστημα που είναι αναγκαίο για την εκπλήρωση των ανωτέρω λόγων επεξεργασίας και στη συνέχεια για σκοπούς αρχειοθέτησης προς το δημόσιο συμφέρον, και ενδέχεται να διαβιβαστούν και σε άλλους δημόσιους φορείς λόγω αρμοδιότητας τους.
Άρθρο 10
Έναρξη ισχύος
Η παρούσα απόφαση ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 30 Απριλίου 2025
Οι Υπουργοί
Εσωτερικών
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΛΙΒΑΝΙΟΣ
Ανάπτυξης
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!