Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

Υ.Α. 25386/2025 Εποπτεία και έλεγχοι στη λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων

Αριθμ. 25386

ΦΕΚ B' 2213/08.05.2025

Εποπτεία και έλεγχοι στη λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων, κλιμάκωση και κριτήρια επιμέτρησης των κυρώσεων που επιβάλλονται σε παραβάσεις του ν. 4982/2022, διαδικασία επιβολής κυρώσεων, κατ’ εφαρμογή της περ. α’ της παρ. 15 του άρθρου 46 του ν. 4982/2022 (Α’ 195).

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τον ν. 4982/2022 «Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων - Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων και άλλες διατάξεις για την ενίσχυση της ανάπτυξης» (Α’ 195) και ειδικότερα τα άρθρα 32, 33 και την παρ. 15 του άρθρου 46 αυτού.

2. Το άρθρο 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ 63/2005, Α’ 98), όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133).

3. Τον ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133).

4. Το π.δ. 77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και μετονομασία Υπουργείων - Σύσταση, κατάργηση και μετονομασία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων» (Α’ 130).

5. Το π.δ. 27/2025 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτή Υπουργού, Υφυπουργών και Αντιπροέδρου Κυβέρνησης» (Α’ 44).

6. Το π.δ. 5/2022 «Οργανισμός Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων» (Α’ 15).

7. Την υπ’ αρ. 22421/18.3.2025 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Ανάπτυξης για την «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Ανάπτυξης, Λάζαρο Τσαβδαρίδη» (Β’ 1315).

8. Την ανάγκη εξειδίκευσης της εποπτείας και των ελέγχων στη λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων, της κλιμάκωσης και των κριτηρίων επιμέτρησης των κυρώσεων που επιβάλλονται σε παραβάσεις του ν. 4982/2022 (Α’ 195) και της διαδικασίας επιβολής κυρώσεων.

9. Το γεγονός ότι με τις διατάξεις της παρούσας θεσπίζεται νέα διοικητική διαδικασία με επίσημο τίτλο «Εποπτεία και έλεγχοι στη λειτουργία των επιχειρηματικών πάρκων ν. 4982/2022 και διαδικασία επιβολής κυρώσεων».

10. Το γεγονός ότι από τις κανονιστικές διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,

αποφασίζουμε:

KΕΦΑΛΑΙΟ Α’

ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Άρθρο 1

Σκοπός

Σκοπός της παρούσας είναι η εξειδίκευση της εποπτείας και των ελέγχων που διενεργούνται κατά το άρθρο 32 του ν. 4982/2022 (Α’ 195), της κλιμάκωσης και των κριτηρίων επιμέτρησης των κυρώσεων που επιβάλλονται σε παραβάσεις του εν λόγω νόμου και της απόφασης έγκρισης ανάπτυξης του Ε.Π., καθώς και της διαδικασίας επιβολής τους κατά το άρθρο 33 του ν. 4982/2022.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’

ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΡΚΩΝ

Άρθρο 2

Εποπτεύουσα αρχή

Η εποπτεία της ανάπτυξης και λειτουργίας των Επιχειρηματικών Πάρκων (Ε.Π.) ασκείται από το Τμήμα Βιομηχανικών και Επιχειρηματικών Υποδομών της Διεύθυνσης Αδειοδότησης Επιχειρήσεων και Επιχειρηματικών Πάρκων της Γενικής Διεύθυνσης Βιομηχανικών Υποδομών και Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης.

Άρθρο 3

Μορφή και περιεχόμενο εποπτείας

1. Η εποπτεία συνίσταται στη διενέργεια τακτικών και έκτακτων ελέγχων επί των Ε.Π., των Εταιρειών Ανάπτυξης και Διαχείρισης Επιχειρηματικού Πάρκου (Ε.Α.Δ.Ε.Π.) και των εγκατεστημένων επιχειρήσεων για τη διαπίστωση της τήρησης του ν. 4982/2022, των όρων της απόφασης έγκρισης ίδρυσης και ανάπτυξης του Ε.Π. η οποία εκδίδεται σύμφωνα με το άρθρο 10 του ν. 4982/2022, της ανάπτυξης του εγκεκριμένου Ρυμοτομικού Σχεδίου Εφαρμογής και της εύρυθμης λειτουργίας, διαχείρισης και συντήρησης των κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων του Ε.Π..

2. Το αντικείμενο των ελέγχων της παρ. 1 προσδιορίζεται με βάση τα πεδία εποπτείας του άρθρου 8 της παρούσας.

3. Οι έλεγχοι διενεργούνται από τις Επιτροπές Ελέγχου του άρθρου 6 της παρούσας.

Άρθρο 4

Τακτικοί Έλεγχοι

1. Οι τακτικοί έλεγχοι διενεργούνται σύμφωνα με πρόγραμμα ελέγχων που καταρτίζεται ανά διετία από την εποπτεύουσα αρχή του άρθρου 2 της παρούσας, με τα κάτωθι κριτήρια:

α) Στάδιο ανάπτυξης Ε.Π.: Προτεραιότητα στη διενέργεια ελέγχων δίδεται σε υπό ανάπτυξη Ε.Π. τα οποία βρίσκονται στο στάδιο υλοποίησης των έργων υποδομής, έναντι Ε.Π. για τα οποία έχει ήδη εκδοθεί διαπιστωτική απόφαση ολοκλήρωσης των έργων υποδομής του άρθρου 16, του ν. 4982/2022.

β) Ιστορικό Συμμόρφωσης: Λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός καταγγελιών ή αναφορών που έχουν υποβληθεί στην αρμόδια Διεύθυνση ανά Ε.Π., ΕΑΔΕΠ ή εγκατεστημένη επιχείρηση, τυχόν προγενέστερες συστάσεις ή κυρώσεις και βαθμό συμμόρφωσης ή συνεργασίας του ελεγχόμενου. Λαμβάνονται υπόψη μόνο επώνυμες καταγγελίες και αναφορές.

γ) Βαθμός πληρότητας Ε.Π: Δίδεται προτεραιότητα στη διενέργεια ελέγχων σε Ε.Π. με σημαντικό αριθμό εγκατεστημένων επιχειρήσεων έναντι Ε.Π. με μικρή πληρότητα, σύμφωνα με σχετική ταξινόμησή τους.

Για την κατάρτιση του ως άνω προγράμματος ελέγχων, ως ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός διενέργειας ελέγχων (επιτόπιων και μη) ορίζεται το δέκα τοις εκατό (10%) του συνολικού αριθμού των Ε.Π.. Για τον προσδιορισμό του τελικού δείγματος ελεγχόμενων λαμβάνεται επιπρόσθετα υπόψη, τόσο η αναμενόμενη διάρκεια των ελέγχων, όσο και η διαθεσιμότητα των ανθρώπινων πόρων.

2. Οι τακτικοί έλεγχοι διενεργούνται τόσο κατά την ανάπτυξη, όσο και κατά τη λειτουργία του Ε.Π. και πραγματοποιούνται μετά από τη σύνταξη και κατάθεση από την Ε.Α.Δ.Ε.Π. της έκθεσης της παρ. 6 του άρθρου 32 του ν. 4982/2022.

3. Κατά την ανάπτυξη του Ε.Π., οι έλεγχοι διενεργούνται μόνο επί τη βάσει εγγράφων (διοικητικός έλεγχος), πλην του ελέγχου για την έκδοση της διαπιστωτικής απόφασης ολοκλήρωσης των έργων του άρθρου 16 του ν. 4982/2022. Κατά τη λειτουργία του Ε.Π., δύνανται να πραγματοποιούνται και επιτόπιοι έλεγχοι.

Άρθρο 5

Έκτακτοι Έλεγχοι

Οι έκτακτοι έλεγχοι διενεργούνται είτε μετά από αναφορά της Ε.Α.Δ.Ε.Π., είτε κατά την κρίση της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας οποτεδήποτε και χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση, είτε οίκοθεν, είτε κατόπιν αναφοράς τρίτων.

Άρθρο 6

Συγκρότηση Επιτροπών Ελέγχου

Οι Επιτροπές Ελέγχου είναι τριμελείς και συγκροτούνται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Βιομηχανίας. Ως μέλη των Επιτροπών Ελέγχου ορίζονται υπάλληλοι της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας, του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, των συναρμοδίων Υπουργείων και της οικείας Περιφέρειας.

Οι Επιτροπές Ελέγχου μπορούν να υποστηρίζονται στο έργο τους από ιδιώτες εμπειρογνώμονες με γνώση, εμπειρία και εξειδίκευση στο αντικείμενο ελέγχου.

Άρθρο 7

Προετοιμασία του ελέγχου

1. Οι έλεγχοι διενεργούνται ύστερα από απόφαση του Γενικού Γραμματέα Βιομηχανίας η οποία αναφέρει κατ’ ελάχιστον τον ελεγχόμενο φορέα, την εγκατάσταση, το αντικείμενο του ελέγχου, τον τρόπο διεξαγωγής του ελέγχου (διοικητικός ή επιτόπιος), καθώς και τα στοιχεία των μελών της Επιτροπής Ελέγχου.

2. Αντίγραφο της απόφασης της παρ. 1 κοινοποιείται στον ελεγχόμενο φορέα τουλάχιστον τριάντα (30) ημέρες πριν από τη διενέργεια του ελέγχου, εφόσον κατά την κρίση της εποπτεύουσας αρχής η κοινοποίηση δεν ματαιώνει τον σκοπό του ελέγχου. Η τελική λίστα ελέγχου θα κοινοποιείται στον ενδιαφερόμενο, μαζί με την απόφαση ελέγχου, εφόσον κατά την κρίση της εποπτεύουσας αρχής η κοινοποίηση δεν ματαιώνει τον σκοπό του ελέγχου.

Άρθρο 8

Φύλλα ελέγχου

1. Ο έλεγχος διενεργείται με τη χρήση φύλλου ελέγχου που καταρτίζεται με βάση το «Πρότυπο Φύλλο Ελέγχου Ε.Π.» που εκτίθεται στο Παράρτημα Α, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της παρούσας.

2. Κατά τη διαδικασία του ελέγχου εξετάζεται η συμμόρφωση με τις απαιτήσεις ή τις κατηγορίες απαιτήσεων του νόμου που περιλαμβάνονται στο φύλλο ελέγχου. Εάν διαπιστώνεται μη συμμόρφωση με απαιτήσεις που δεν περιλαμβάνονται στο φύλλο ελέγχου, και μόνον εφόσον εμπίπτουν στο πεδίο εποπτείας του ελεγκτή, σημειώνεται η μη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις αυτές στην έκθεση ελέγχου της παρ. 1 του άρθρου 10 της παρούσας και ακολούθως παρέχονται συστάσεις για συμμόρφωση εντός της προθεσμίας που ορίζεται στην παρ. 2 του άρθρου 12 της παρούσας.

Άρθρο 9

Διαδικασία διενέργειας επιτόπιων ελέγχων

1. Κατά την έναρξη του ελέγχου, τα μέλη της Επιτροπής Ελέγχου του άρθρου 6 επιδεικνύουν τα έγγραφα ταυτοποίησής τους, την εντολή ελέγχου ή άλλα διοικητικά έγγραφα που αποδεικνύουν την σχετική αρμοδιότητα διεξαγωγής ελέγχου.

2. Κατά την έναρξη του ελέγχου τα μέλη της Επιτροπής Ελέγχου ενημερώνουν τον ελεγχόμενο φορέα για τα κύρια σημεία του επικείμενου ελέγχου.

3. Ο έλεγχος διενεργείται με τη χρήση του «Πρότυπου Φύλλου Ελέγχου Ε.Π» του Παραρτήματος, το οποίο διαμορφώνεται ανάλογα με το σκοπό και την έκταση του επιδιωκόμενου ελέγχου.

4. Ο ελεγχόμενος φορέας θέτει στη διάθεση των μελών της Επιτροπής Ελέγχου τα στοιχεία που σχετίζονται με το αντικείμενο του ελέγχου και διευκολύνει τη διενέργεια του ελέγχου με κάθε πρόσφορο τρόπο. Σε περίπτωση παράδοσης πρωτότυπων εγγράφων στην Επιτροπή Ελέγχου, αυτά επιστρέφονται στον φορέα μετά το πέρας του ελέγχου.

5. Οι δαπάνες για τη διενέργεια ελέγχου βαρύνουν την εποπτεύουσα αρχή εκτός αν ορίζεται διαφορετικά σε ειδικότερες διατάξεις.

6. Εάν κατά τη διάρκεια του ελέγχου υποπέσει στην αντίληψη των μελών της Επιτροπής Ελέγχου γεγονός που μπορεί να συνιστά παράβαση αρμοδιότητας άλλης εποπτεύουσας αρχής, αυτή ενημερώνεται χωρίς καθυστέρηση.

Άρθρο 10

Έκθεση αυτοψίας - Διαπίστωση Παραβάσεων

1. Μετά από τη διενέργεια του ελέγχου, η Επιτροπή Ελέγχου υποβάλλει στην αρχή του άρθρου 2 της παρούσας τα αντίστοιχα φύλλα ελέγχου. Σε περίπτωση επιτόπιου ελέγχου, υποβάλλεται επιπρόσθετα συνημμένη έκθεση αυτοψίας, η οποία περιέχει και φωτογραφική τεκμηρίωση των διαπιστώσεων.

2. Εφόσον διαπιστωθεί παράβαση από την Επιτροπή Ελέγχου, η αρχή του άρθρου 2 της παρούσας κοινοποιεί τα στοιχεία της παρ. 1 στον ελεγχόμενο, ο οποίος ταυτόχρονα καλείται σε ακρόαση. Για την ακρόαση τάσσεται προθεσμία δέκα (10) εργάσιμων ημερών από την επίδοση της κλήσης. Ύστερα από την υποβολή των απόψεων του ελεγχόμενου ή την άπρακτη παρέλευση που τάσσεται για τη διεξαγωγή της ακρόασης, ο Γενικός Γραμματέας Βιομηχανίας προβαίνει στην επιβολή κυρώσεων του άρθρου 33 του ν. 4982/2022 σύμφωνα με το άρθρο 12 της παρούσας.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’

ΚΥΡΩΣΕΙΣ

Άρθρο 11

Αρμόδιο όργανο επιβολής κυρώσεων

Αρμόδιο όργανο επιβολής των διοικητικών κυρώσεων που προβλέπονται στην παρ. 2 του άρθρου 33 του ν. 4982/2022, όπως αυτές εξειδικεύονται στις παρ. 2 και 3 του άρθρου 12 της παρούσας, είναι ο Γενικός Γραμματέας Βιομηχανίας.

Άρθρο 12

Είδη και μορφές κυρώσεων

1. Σε περίπτωση άπρακτης παρόδου της προθεσμίας της παρ. 4 του άρθρου 11 του ν. 4982/2022 για την υποβολή προς έγκριση του Ρυμοτομικού Σχεδίου Εφαρμογής και της προθεσμίας της παρ. 2 του άρθρου 16 του ίδιου νόμου για την ολοκλήρωση των έργων υποδομής, με κοινή απόφαση των αρμοδίων οργάνων των Υπουργείων Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και των κατά περίπτωση συναρμόδιων Υπουργών:

α) Ανακαλείται η απόφαση έγκρισης ίδρυσης και ανάπτυξης του Ε.Π.,

β) η έκτασή του αποχαρακτηρίζεται,

γ) το Ρυμοτομικό Σχέδιο Εφαρμογής παύει να ισχύει,

δ) οι δασικού χαρακτήρα εκτάσεις αποκαθίστανται, σύμφωνα με την αρμοδίως θεωρημένη και εγκεκριμένη φυτοτεχνική μελέτη αποκατάστασης του διαταραχθέντος δασικού περιβάλλοντος, εφαρμοζομένης και της παρ. 12 του άρθρου 45 του ν. 998/1979 (Α’ 289) και προβλέπονται οι αναγκαίες επεμβάσεις για την αποκατάσταση του περιβάλλοντος.

Με όμοια απόφαση μπορεί να ανατίθεται η έγκριση ίδρυσης και ανάπτυξης του Ε.Π. σε άλλη Ε.Α.Δ.Ε.Π., η οποία υπεισέρχεται ως καθολικός διάδοχος στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις της Ε.Α.Δ.Ε.Π., που έχει εκπέσει. Για τις απαλλοτριωθείσες ιδιοκτησίες εφαρμόζεται το άρθρο 12 του ν. 2882/2001 (Α’ 17).

2. Σε περίπτωση παραβάσεων από την Ε.Α.Δ.Ε.Π. του ν. 4982/2022 ως προς:

α) Την υλοποίηση του Επιχειρηματικού Σχεδίου σύμφωνα με την απόφαση έγκρισης ίδρυσης και ανάπτυξης του άρθρου 10,

β) την τήρηση των περιβαλλοντικών όρων,

γ) την ακριβή ανάπτυξη του Ρυμοτομικού Σχεδίου Εφαρμογής,

δ) τη χορήγηση της βεβαίωσης συμβατότητας της παρ. 1 του άρθρου 29,

ε) την ορθή διαχείριση των κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων και, την εν γένει χρηστή διοίκηση και διαχείριση του Ε.Π., σύμφωνα με το εφαρμοστέο κανονιστικό πλαίσιο, τους εγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις ίδρυσης και ανάπτυξης, καθώς και το Επιχειρηματικό Σχέδιο του Ε.Π., επιβάλλεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Βιομηχανίας σύσταση και τίθεται προθεσμία δύο (2) μηνών προς συμμόρφωση. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης εντός της τασσόμενης προθεσμίας, επιβάλλεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Βιομηχανίας, ύστερα από εισήγηση της εποπτεύουσας αρχής του άρθρου 2 της παρούσας, πρόστιμο από δύο χιλιάδες (2.000) μέχρι πεντακόσιες χιλιάδες (500.000) ευρώ, το οποίο, ανάλογα με τη βαρύτητα και συχνότητα της παράβασης, δύναται να προσαυξάνεται μέχρι το ποσό των δύο εκατομμυρίων (2.000.000) ευρώ.

Για την επιβολή κυρώσεων λαμβάνονται ιδίως υπόψη, ο βαθμός επικινδυνότητας της παράβασης και η σοβαρότητα των επιπτώσεων αυτής στη δημόσια υγεία, οι ιδιαιτερότητες των ευρημάτων και οι επιπτώσεις αυτών στη λειτουργία των υποδομών του Ε.Π. και τη λειτουργία των λοιπών εγκατεστημένων επιχειρήσεων εντός του Ε.Π., η έκταση της μη συμμόρφωσης, η συχνότητα της παράβασης, οι συνθήκες κάτω από τις οποίες τελέστηκε ή εξακολουθεί να τελείται η παράβαση, οι τυχόν διορθωτικές ενέργειες και η εκ των υστέρων συμμόρφωση του ελεγχόμενου φορέα, και ο βαθμός της συνεργασίας του ελεγχόμενου με τις επιτροπές ελέγχου και την αρμόδια εποπτεύουσα αρχή.

3. Η Ε.Α.Δ.Ε.Π. δεν ευθύνεται για τυχόν παραβάσεις που διαπιστώνεται ότι οφείλονται σε πράξεις ή παραλείψεις των εγκατεστημένων επιχειρήσεων. Στις περιπτώσεις αυτές, εφαρμόζεται η διαδικασία της παρ. 6 του άρθρου 9 της παρούσας απόφασης.

4. Η άρνηση του ελεγχόμενου φορέα να επιτρέψει στα μέλη Επιτροπής Ελέγχου την πρόσβαση στους χώρους της εγκατάστασης και στις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με την εγκατάσταση, ή η άρνηση του ελεγχόμενου φορέα για λήψη εκ μέρους των μελών της Επιτροπής Ελέγχου τεχνικών μέσων, επισύρει αυτοτελές χρηματικό πρόστιμο ύψους δέκα χιλιάδων ευρώ (10.000,00 €). Το εν λόγω πρόστιμο δεν συμψηφίζεται με τυχόν πρόσθετες κυρώσεις.

Άρθρο 13

Διαδικασία επιβολής προστίμων

1. Τα πρόστιμα που προβλέπονται στην παρ. 2 του άρθρου 33 του ν. 4982/2022, όπως αυτά εξειδικεύονται στις παρ. 2 έως 4 του άρθρου 12 της παρούσας, επιβάλλονται με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση του Γενικού Γραμματέα Βιομηχανίας, ύστερα από εισήγηση της εποπτεύουσας αρχής του άρθρου 2. Η απόφαση κοινοποιείται χωρίς καθυστέρηση στον ενδιαφερόμενο φορέα.

2. Κατά της απόφασης επιβολής προστίμου, χωρεί ενδικοφανής προσφυγή ενώπιον του Υπουργού Ανάπτυξης, η οποία ασκείται από όποιον έχει έννομο συμφέρον σε αποκλειστική προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίηση στον ενδιαφερόμενο της σχετικής απόφασης. Για τη νομότυπη άσκηση της προσφυγής του προηγούμενου εδαφίου, προκαταβάλλεται το 50% του επιβληθέντος προστίμου, το οποίο επιστρέφεται σε περίπτωση που η προσφυγή γίνει αποδεκτή.

3. Τα πρόστιμα βεβαιώνονται και εισπράττονται, σύμφωνα με τον ν. 4978/2022 (Α’ 190) [Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (Κ.Ε.Δ.Ε.)] υπέρ του ελληνικού δημοσίου.

4. Σε περίπτωση περισσοτέρων παραβάσεων που επιφέρουν την κύρωση επιβολής προστίμου το συνολικό ποσό αυτού υπολογίζεται αθροιστικά.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’

ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Άρθρο 14

Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 28 Μαρτίου 2025

Ο Υφυπουργός

ΛΑΖΑΡΟΣ ΤΣΑΒΔΑΡΙΔΗΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!