Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

Κ.Υ.Α. 183009 ΕΞ 2022 Επιχορήγηση επιχειρήσεων επεξεργασίας ελαιοκάρπου που υπέστησαν απώλειες από πυρκαγιές

Τελευταία κωδικοποίηση με την K.Y.A 36972 ΕΞ 2023

Αριθμ. 183009 ΕΞ 2022

ΦΕΚ B' 6352/14.12.2022

Διαδικασία και προϋποθέσεις χορήγησης ενίσχυσης με τη μορφή επιχορήγησης σε επιχειρήσεις επεξεργασίας ελαιοκάρπου που υπέστησαν μεγάλες οικονομικές απώλειες που επιτάθηκαν από τις πυρκαγιές που έπληξαν περιοχές της χώρας το καλοκαίρι του 2021.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Το άρθρο 21 του ν. 4859/2021 «Μέτρα διευκόλυνσης και εκσυγχρονισμού της ίδρυσης και λειτουργίας κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων, διατάξεις για τη διενέργεια ελέγχων και την επιβολή κυρώσεων και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις» (Α’ 228).

2. Τα άρθρα 107 και 108 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ).

3. Τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1407/2013 της Επιτροπής της 18ης Δεκεμβρίου 2013 σχετικά με την εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (EE L 352 της 24/12/2013 σελ. 1) και ιδίως το άρθρο 3 αυτού, καθώς και το γεγονός ότι με τη χορήγηση της παρούσας ενίσχυσης δεν προκαλείται υπέρβαση του ανώτατου ορίου ενισχύσεων ήσσονος σημασίας όπως αυτό καθορίζεται στον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1407/2013.

4. Το άρθρο 76 του ν. 4722/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) - Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις» (Α’ 184) και τον ν. 3469/2006 «Εθνικό Τυπογραφείο, Εφημερίς της Κυβερνήσεως και λοιπές διατάξεις» (Α’ 131).

5. Τον ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α’ 143).

6. Την παρ. 4 την υποπαρ. Β.10 της παρ. Β του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013 «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής των νόμων 4046/2012, 4093/2012 και 4172/2013» (Α’ 107).

7. Τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων - (Κ.Ε.Δ.Ε.) ν. 4978/2022, Α’ 190).

8. Το π.δ. 5/2022 «Οργανισμός Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων» (Α’ 15).

9. Το π.δ. 62/2020 «Διορισμός Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 155).

10. Το π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121).

11. Το π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119).

12. Τo π.δ. 54/2018 «Ορισμός του περιεχομένου και του χρόνου έναρξης της εφαρμογής του Λογιστικού Πλαισίου της Γενικής Κυβέρνησης» (Α’ 103).

13. Το π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α’ 181).

14. Το π.δ. 80/2016 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους διατάκτες» (Α’ 145).

15. Το άρθρο 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, (π.δ. 63/2005, Α’ 98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).

16. Tην υπό στοιχεία Y70/30.10.2020 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη» (Β’ 4805).

17. Την υπό στοιχεία Υ2/09.07.2019 απόφαση του Πρωθυπουργού «Σύσταση θέσεων Αναπληρωτή Υπουργού και Υφυπουργών» (Β’ 2901).

18. Την υπ’ αρ. 339/18.7.2019 απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών, Απόστολο Βεσυρόπουλο» (Β’ 3051).

19. Την υπ’ αρ. 1/20.01.2016 Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου «Επιλογή και διορισμός Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών» (Υ.Ο.Δ.Δ. 18), σε συνδυασμό με την παρ. 10 του άρθρου 41 του ν. 4389/2016, την υπ’ αρ. 39/3/30-11-2017 απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης της Α.Α.Δ.Ε. «Ανανέωσης θητείας του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων» (Υ.Ο.Δ.Δ. 689), καθώς και την υπ’ αρ. 5294/2020 απόφαση Υπουργού Οικονομικών «Ανανέωση της θητείας του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων» (Υ.Ο.Δ.Δ. 27).

20. Την υπό στοιχεία 107602ΕΞ2022/26.07.2022 απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Εκδήλωση ενδιαφέροντος για τη χορήγηση ενίσχυσης με τη μορφή επιχορήγησης σε επιχειρήσεις επεξεργασίας ελαιοκάρπου που επλήγησαν οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης της νόσου του κορωνοϊού COVID-19 κατά το έτος 2021, και υπέστησαν μεγάλες οικονομικές απώλειες που επιτάθηκαν από τις πυρκαγιές που έπληξαν περιοχές της χώρας το καλοκαίρι του 2021» (Β’ 3986).

21. Την υπό στοιχεία 157866ΕΞ2021/09.12.2021 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Διαδικασία και προϋποθέσεις χορήγησης ενίσχυσης με τη μορφή επιχορήγησης σε επιχειρήσεις που επλήγησαν οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης της νόσου του κορωνοϊού COVID-19 κατά τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο 2021, στην Περιφερειακή Ενότητα Εύβοιας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, και υπέστησαν μεγάλες οικονομικές απώλειες που επιτάθηκαν από την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε αρχής γενομένης την 3η Αυγούστου 2021 στην Β. Εύβοια» (Β’ 5712).

22. Την υπό στοιχεία Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./13758/Α325/ 20.08.2021 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών «Οριοθέτηση περιοχών και χορήγηση στεγαστικής συνδρομής για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια από τις πυρκαγιές α) της 28ης Ιουλίου 2021 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και β) της 2ας έως και 5ης Αυγούστου 2021 σε περιοχές των Περιφερειακών Ενοτήτων Μεσσηνίας, Αρκαδίας, Λακωνίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου και Ηλείας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας» (Β’ 3905).

23. Την υπό στοιχεία Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./13975/Α325/ 20.08.2021 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών «Οριοθέτηση περιοχών και χορήγηση στεγαστικής συνδρομής για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια από τις πυρκαγιές α) αρχής γενομένης της 3ης Αυγούστου 2021 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, β) της 5ης Αυγούστου 2021 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Φωκίδας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και γ) της 6ης Αυγούστου 2021 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας» (Β’ 3898).

24. Την υπό στοιχεία Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./13665/Α325/ 17.08.2021 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών «Οριοθέτηση περιοχών και χορήγηση στεγαστικής συνδρομής για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια από τις πυρκαγιές α) της 26ης και 31ης Ιουλίου 2021 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, β) της 27ης Ιουλίου 2021 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής και γ) της 3ης Αυγούστου 2021 σε περιοχές των Περιφερειακών Ενοτήτων Βορείου Τομέα Αθηνών και Ανατολικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής» (Β’ 3863).

25. Την υπό στοιχεία Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./11203/Α325/ 09.07.2021 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών «Οριοθέτηση περιοχών και χορήγηση στεγαστικής συνδρομής για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια από την πυρκαγιά της 20ης Μαΐου 2021 σε περιοχές των Περιφερειακών Ενοτήτων Κορινθίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου και Δυτικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής» (Β’ 3077).

26. Την υπό στοιχεία 59886/ΕΥΚΕ913/11.6.2020 απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Λειτουργία του Πληροφοριακού Συστήματος Σώρευσης Ενισχύσεων Ήσσονος Σημασίας (ΠΣΣΕ-ΗΣ)» (Β’ 2417).

27. Την υπό στοιχεία Α.1076/2.4.2020 απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υλοποίηση του προσωρινού μέτρου ενίσχυσης με τη μορφή Επιστρεπτέας Προκαταβολής σε επιχειρήσεις που επλήγησαν οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 και διαδικασία υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος» (Β’ 1135).

28. Την υπ’ αρ. 109/12.03.2019 Πράξη του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος.

29. Την ανάγκη στήριξης των επιχειρήσεων που έχουν υποστεί μεγάλες οικονομικές απώλειες οι οποίες επιτάθηκαν από α) τις πυρκαγιές αα) της 28ης Ιουλίου 2021 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και ββ) της 2ας έως και 5ης Αυγούστου 2021 σε περιοχές των Περιφερειακών Ενοτήτων Μεσσηνίας, Αρκαδίας, Λακωνίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου και Ηλείας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, β) τις πυρκαγιές αα) της 3ης Αυγούστου 2021 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, ββ) της 5ης Αυγούστου 2021 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Φωκίδας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και γγ) της 6ης Αυγούστου 2021 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, γ) τις πυρκαγιές αα) της 26ης και 31ης Ιουλίου 2021 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και ββ) της 27ης Ιουλίου 2021 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής και γγ) της 3ης Αυγούστου 2021 σε περιοχές των Περιφερειακών Ενοτήτων Βορείου Τομέα Αθηνών και Ανατολικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής και δ) τις πυρκαγιές της 20ής Μαΐου 2021 σε περιοχές των Περιφερειακών Ενοτήτων Κορινθίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου και Δυτικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής, 20ής Μαΐου 2021 σε περιοχές των Περιφερειακών Ενοτήτων Κορινθίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου και Δυτικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής.

30. Την από 13.12.2022 εισήγηση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

31. Την από 29.03.2022 εισήγηση της Κυβερνητικής Επιτροπής Κρατικής Αρωγής.

32. Το από 08.12.2022 ηλεκτρονικό μήνυμα του Τμήματος Κρατικών Ενισχύσεων της Διεύθυνσης Εποπτευόμενων Φορέων της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών.

33. Το από 09.12.2022 ηλεκτρονικό μήνυμα της Κεντρικής Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων του Υπουργείου Οικονομικών.

34. Την υπό στοιχεία 2/185748/ΔΠΓΚ/08.12.2022 εισήγηση της Διεύθυνσης Προϋπολογισμού Γενικής Κυβέρνησης του Υπουργείου Οικονομικών.

35. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης προκαλείται δαπάνη συνολικού ύψους ενός εκατομμυρίου τετρακοσίων ογδόντα χιλιάδων (1.480.000,00) ευρώ περίπου σε βάρος του οικονομικού έτους 2022. Η δαπάνη αυτή θα καλυφθεί με μεταφορά πιστώσεων από τον ΑΛΕ 2910601058 «Πιστώσεις για δράσεις που σχετίζονται με την υλοποίηση μέτρων αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών του κορωνοϊού» του Ειδικού Φορέα 1023-711-0000000 «Γενικές Κρατικές Δαπάνες» προς τον ΑΛΕ 2310988899 «Λοιπές μεταβιβάσεις σε νομικά πρόσωπα, φυσικά πρόσωπα και φορείς χωρίς νομική προσωπικότητα», από τον οποίο θα διενεργηθούν οι σχετικές πληρωμές. Επιπρόσθετα, προκαλείται δαπάνη η οποία αφορά στα συναφή τραπεζικά έξοδα, η οποία δεν μπορεί να προσδιοριστεί διότι εξαρτάται από πραγματικά γεγονότα, και θα εξυπηρετηθεί από τις εγγεγραμμένες πιστώσεις του ΑΛΕ 2420913001 «Λοιπές αμοιβές για τραπεζικές υπηρεσίες» του προαναφερόμενου ειδικού φορέα,

αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

Σκοπός

1. Με την παρούσα απόφαση θεσπίζεται καθεστώς ενίσχυσης με τη μορφή επιχορήγησης σε επιχειρήσεις επεξεργασίας ελαιοκάρπου που υπέστησαν μεγάλες οικονομικές απώλειες που επιτάθηκαν από:

α) Τις πυρκαγιές

αα) της 28ης Ιουλίου 2021 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και

ββ) της 2ας έως και 5ης Αυγούστου 2021 σε περιοχές των Περιφερειακών Ενοτήτων Μεσσηνίας, Αρκαδίας, Λακωνίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου και Ηλείας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας,

β) τις πυρκαγιές

αα) της 3ης Αυγούστου 2021 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας,

ββ) της 5ης Αυγούστου 2021 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Φωκίδας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και

γγ) της 6ης Αυγούστου 2021 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας,

γ) τις πυρκαγιές

αα) της 26ης και 31ης Ιουλίου 2021 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και

ββ) της 27ης Ιουλίου 2021 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής και

γγ) της 3ης Αυγούστου 2021 σε περιοχές των Περιφερειακών Ενοτήτων Βορείου Τομέα Αθηνών και Ανατολικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής,

δ) τις πυρκαγιές της 20ής Μαΐου 2021 σε περιοχές των Περιφερειακών Ενοτήτων Κορινθίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου και Δυτικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής.

2. Οι μεμονωμένες ενισχύσεις στο πλαίσιο της παρούσας χορηγούνται σύμφωνα με τους όρους του υπ’ αρ. 1407/2013 Κανονισμού (ΕΕ) της 18ης Δεκεμβρίου 2013 σχετικά με την εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (ΕΕ L352/1 της 24.12.2013).

3. Η ενίσχυση με τη μορφή επιχορήγησης είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, μη εφαρμοζόμενης της παρ. 1 του άρθρου 47 του ν.4172/2013 (Α’ 167) σε περίπτωση διανομής ή κεφαλαιοποίησής της, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43 Α του ν. 4172/2013, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη στη Φορολογική Διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και τα νομικά πρόσωπά τους, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα.

Άρθρο 2

Ορισμοί

Για τους σκοπούς της παρούσας, ισχύουν οι ακόλουθοι ορισμοί:

1. Ενιαία επιχείρηση: ειδικά για τους σκοπούς του ελέγχου της σώρευσης του άρθρου 5, ενιαία επιχείρηση νοείται ως αυτή ορίζεται στην παρ. 2 του άρθρου 2 του ΕΚ 1407/2013, και περιλαμβάνονται όλες οι επιχειρήσεις που έχουν τουλάχιστον μία από τις ακόλουθες σχέσεις μεταξύ τους:

α) μια επιχείρηση κατέχει την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή των εταίρων άλλης επιχείρησης,

β) μια επιχείρηση έχει το δικαίωμα να διορίζει ή να παύει την πλειοψηφία των μελών του διοικητικού, διαχειριστικού ή εποπτικού οργάνου άλλης επιχείρησης,

γ) μια επιχείρηση έχει το δικαίωμα να ασκεί δεσπόζουσα επιρροή σε άλλη επιχείρηση βάσει σύμβασης που έχει συνάψει με αυτήν ή δυνάμει ρήτρας του καταστατικού της τελευταίας,

δ) μια επιχείρηση που είναι μέτοχος ή εταίρος άλλης επιχείρησης ελέγχει μόνη της, βάσει συμφωνίας που έχει συνάψει με άλλους μετόχους ή εταίρους της εν λόγω επιχείρησης, την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή των εταίρων αυτής της επιχείρησης.

Οι επιχειρήσεις που έχουν οποιαδήποτε από τις σχέσεις που αναφέρονται στα στοιχεία α) έως δ) του πρώτου εδαφίου με μία ή περισσότερες άλλες επιχειρήσεις θεωρούνται, επίσης ενιαία επιχείρηση.

2. Πρωτογενής παραγωγή γεωργικών προϊόντων: η παραγωγή των προϊόντων που απαριθμούνται στο παράρτημα I της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με εξαίρεση τα προϊόντα αλιείας και υδατοκαλλιέργειας που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1388/2014 της Επιτροπής της 16ης Δεκεμβρίου 2014, και η οποία αντιστοιχεί στους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (ΚΑΔ) της κατηγορίας 01. Αγροτική Παραγωγή.

3. Τομείς αλιείας και υδατοκαλλιέργειας: οι τομείς που εμπίπτουν στον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1379/2013 της Επιτροπής για την κοινή οργάνωση των αγορών των προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας, την τροποποίηση των κανονισμών του Συμβουλίου (ΕΚ) αριθ. 1184/2006 και (ΕΚ) αριθ. 1224/2009 και την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 104/2000 του Συμβουλίου (EE L354/1 της28.12.13), και οι οποίοι αντιστοιχούν στους ΚΑΔ του Παραρτήματος ΙΙ το οποίο και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.

4. Μεταποίηση γεωργικών προϊόντων: κάθε επέμβαση επί γεωργικού προϊόντος από την οποία προκύπτει επίσης γεωργικό προϊόν, με εξαίρεση τις εργασίες εντός της γεωργικής εκμετάλλευσης που είναι απαραίτητες για την προετοιμασία προϊόντος ζωικής ή φυτικής προέλευσης για την πρώτη του πώληση.

5. Εμπορία γεωργικών προϊόντων: η κατοχή ή η έκθεση με σκοπό την πώληση, την προσφορά προς πώληση, την παράδοση ή οποιονδήποτε άλλον τρόπο διάθεσης στην αγορά, με εξαίρεση την πρώτη πώληση από μέρους πρωτογενούς παραγωγού σε μεταπωλητές ή μεταποιητικές επιχειρήσεις και κάθε δραστηριότητα η οποία προετοιμάζει το προϊόν για μια τέτοια πρώτη πώληση· η πώληση από μέρους πρωτογενούς παραγωγού προς τελικούς καταναλωτές λογίζεται ως εμπορία αν πραγματοποιείται σε χωριστό και ειδικό για τον σκοπό αυτό χώρο.

6. Αποτελέσματα προ φόρων: Αποτελέσματα προ φόρων 2021 είναι τα αποτελέσματα προ φόρων, όπως προκύπτουν από την κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα (κωδικός 529 του εντύπου Ε3) για το φορολογικό έτος 2021.

7. Αποτελέσματα προ φόρων αναφοράς: Τα αποτελέσματα προ φόρων 2020, όπως προκύπτουν από την κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα (κωδικός 529 του εντύπου Ε3) για το φορολογικό έτος 2020. Σε περίπτωση που τα αποτελέσματα προ φόρων 2020, είναι μικρότερα των αποτελεσμάτων προ φόρων 2019, ως αποτελέσματα προ φόρων αναφοράς, λαμβάνονται τα αποτελέσματα προ φόρων 2019, όπως προκύπτουν από την κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα (κωδικός 529 του εντύπου Ε3) για το φορολογικό έτος 2019. Σε περίπτωση που τα αποτελέσματα προ φόρων 2020 και 2019, είναι μικρότερα των αποτελεσμάτων προ φόρων 2018, ως αποτελέσματα προ φόρων αναφοράς, λαμβάνονται τα αποτελέσματα προ φόρων 2018, όπως προκύπτουν από την κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα (κωδικός 529 του εντύπου Ε3) για το φορολογικό έτος 2018. Σε περίπτωση που τα αποτελέσματα προ φόρων 2020, 2019 και 2018 είναι μικρότερα των αποτελεσμάτων προ φόρων 2017, ως αποτελέσματα προ φόρων αναφοράς, λαμβάνονται τα αποτελέσματα προ φόρων 2017, όπως προκύπτουν από την κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα (κωδικός 529 του εντύπου Ε3) για το φορολογικό έτος 2017. Σε περίπτωση που τα αποτελέσματα προ φόρων 2020, 2019, 2018 και 2017, είναι μικρότερα των αποτελεσμάτων προ φόρων 2016, ως αποτελέσματα προ φόρων αναφοράς, λαμβάνονται τα αποτελέσματα προ φόρων 2016, όπως προκύπτουν από την κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα (κωδικός 529 του εντύπου Ε3) για το φορολογικό έτος 2016.

8. Ακαθάριστα έσοδα: Ακαθάριστα έσοδα έτους 2021 είναι το σύνολο πωλήσεων αγαθών και παροχής υπηρεσιών, όπως αυτά προκύπτουν από την κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα («έντυπο Ε3») για το φορολογικό έτος 2021 (κωδικός 500 του εντύπου Ε3).

9. Ακαθάριστα έσοδα αναφοράς: Tα ακαθάριστα έσοδα του 2020 (σύνολο πωλήσεων αγαθών και παροχής υπηρεσιών), όπως αυτά προκύπτουν από την κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα (κωδικός 500 του εντύπου Ε3) για το φορολογικό έτος 2020. Σε περίπτωση που τα ακαθάριστα έσοδα του 2020, είναι μικρότερα των ακαθάριστων εσόδων του 2019, ως ακαθάριστα έσοδα αναφοράς, λαμβάνονται τα ακαθάριστα έσοδα του 2019, όπως προκύπτουν από την κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα (κωδικός 500 του εντύπου Ε3) για το φορολογικό έτος 2019. Σε περίπτωση που τα ακαθάριστα έσοδα του 2020 και 2019, είναι μικρότερα των ακαθάριστων εσόδων του 2018, ως ακαθάριστα έσοδα αναφοράς, λαμβάνονται τα ακαθάριστα έσοδα του 2018, όπως προκύπτουν από την κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα (κωδικός 500 του εντύπου Ε3) για το φορολογικό έτος 2018. Σε περίπτωση που τα ακαθάριστα έσοδα του 2020, 2019 και 2018 είναι μικρότερα των ακαθάριστων εσόδων του 2017, ως ακαθάριστα έσοδα αναφοράς, λαμβάνονται τα ακαθάριστα έσοδα του 2017, όπως προκύπτουν από την κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα (κωδικός 500 του εντύπου Ε3) για το φορολογικό έτος 2017. Σε περίπτωση που τα ακαθάριστα έσοδα του 2020, 2019, 2018 και 2017 είναι μικρότερα των ακαθάριστων εσόδων του 2016, ως ακαθάριστα έσοδα αναφοράς, λαμβάνονται τα ακαθάριστα έσοδα του 2016, όπως προκύπτουν από την κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα (κωδικός 500 του εντύπου Ε3) για το φορολογικό έτος 2016.

10. Για τους σκοπούς εφαρμογής της παρούσας απόφασης, λαμβάνονται τα οικονομικά δεδομένα που έχουν υποβληθεί με την κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα (έντυπο Ε3) στις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος των φορολογικών ετών 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 και 2021 και την κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα (έντυπο Ε3) του φορολογικού έτους 2021, εντός των προθεσμιών της περ. γ της παρ. 2 του άρθρου 3.

Άρθρο 3

Δικαιούχοι

1. Δικαιούχοι - λήπτες της ενίσχυσης είναι ιδιωτικές επιχειρήσεις κάθε νομικής μορφής, συμπεριλαμβανομένων των ατομικών, οι οποίες είναι υποκείμενες σε ΦΠΑ κατά την 31η Δεκεμβρίου 2021, οι οποίες έχουν την έδρα τους ή υποκατάστημα σε περιοχές που έχουν πληγεί από τις πυρκαγιές του καλοκαιριού του 2021, όπως αυτές έχουν οριοθετηθεί με τις υπό στοιχεία Δ.Α.Ε.Φ.Κ.Κ.Ε./13758/Α325/20.08.2021 (Β’ 3905), Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./13975/Α325/20.08.2021 (Β’ 3898), Δ.Α.Ε.Φ.Κ.Κ.Ε./13665/Α325/17.08.2021 (Β’ 3863) και Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./ 11203/Α325/09.07.2021 (Β’ 3077) αποφάσεις των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών όπως έχουν συμπληρωθεί και ισχύουν, και λειτουργούν νομίμως, και πληρούν σωρευτικά τα κριτήρια της επόμενης παραγράφου, με εξαίρεση τις ακόλουθες:

αα) Επιχειρήσεις που απασχολούσαν περισσότερους από χίλιους (1.000) εργαζόμενους με σχέση εξαρτημένης εργασίας κατά την 1η Ιουλίου 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία του συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ»,

ββ) Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) και Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) που αποτελούν αμιγώς δημοτικές, διαδημοτικές, διακοινοτικές, διανομαρχιακές, κοινοτικές και νομαρχιακές επιχειρήσεις, δημοτικές κοινωφελείς επιχειρήσεις, δημοτικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις, ενώσεις προσώπων διαχείρισης κτιρίων, επιτροπές εράνων, ευρωπαϊκοί όμιλοι οικονομικού σκοπού, κοινοπραξίες, διεθνείς οργανισμοί και πολιτικά κόμματα,

γγ) επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη εργασιών μετά την 1η Ιουλίου 2021.

2. Οι επιχειρήσεις της προηγούμενης παραγράφου πρέπει να πληρούν τα κάτωθι κριτήρια:

α) Έχουν την έδρα τους ή υποκατάστημα στις περιοχές της παρ. 1, λειτουργούσαν νομίμως κατά την 1η Ιουλίου 2021, έχουν πληγεί οικονομικά και έχουν υποβάλει εκδήλωση ενδιαφέροντος στην πλατφόρμα «myBusinessSupport», σύμφωνα με την υπό στοιχεία 107602ΕΞ2022/26.07.2022 απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων (Β’ 3986).

β) Έχουν ενεργό κύριο Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας (ΚΑΔ) κατά την 31η Δεκεμβρίου 2021 έναν από τους περιγραφόμενους στο Παράρτημα ΙΙI, το οποίο και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας, ή των οποίων τα ακαθάριστα έσοδα ενεργού κατά την 31η Δεκεμβρίου 2021 ΚΑΔ δευτερεύουσας δραστηριότητας από τους περιγραφόμενους στο Παράρτημα ΙΙI, όπως αυτά προκύπτουν από την αρχική δήλωση φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2021, είναι μεγαλύτερα από τα ακαθάριστα έσοδα που αντιστοιχούν στον κύριο ΚΑΔ κατά την 31η Δεκεμβρίου 2021 και οι ως άνω ΚΑΔ είναι ενεργοί και κατά το χρόνο της χορήγησης της ενίσχυσης.

γ) Έχουν υποβάλει τις δηλώσεις φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ, εφόσον είχαν κατά νόμο υποχρέωση να τις υποβάλουν, ως εξής:

αα) έχουν υποβάλει δήλωση φορολογίας εισοδήματος για τα φορολογικά έτη 2016, 2017, 2018, 2019 και 2020, μέχρι και την προηγούμενη ημέρα από την έναρξη ισχύος της υπό στοιχεία 107602ΕΞ2022/26.07.2022 απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων (Β’ 3986),

ββ) έχουν οριστικοποιήσει την κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα («έντυπο Ε3») για το φορολογικό έτος 2021, ανεξάρτητα από την υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων, έως την προθεσμία της παρ. 2 του άρθρου 2 της υπό στοιχεία 107602ΕΞ2022/26.07.2022 απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων (Β’ 3986) και σε κάθε περίπτωση ως την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2021,

γγ) έχουν υποβάλει όλες τις δηλώσεις ΦΠΑ για την περίοδο από 1η Ιανουαρίου 2016 μέχρι 31η Μαΐου 2022, μέχρι και την προηγούμενη ημέρα από την έναρξη ισχύος της υπό στοιχεία 107602 ΕΞ2022/26.07.2022 απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων (Β’ 3986).

δ) Δεν έχουν τεθεί σε αδράνεια από την 1η Ιανουαρίου 2021 μέχρι και την ημερομηνία ελέγχου πληρωμής, όπως αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που τηρούνται στο φορολογικό μητρώο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) ή από την υποβολή μηδενικών δηλώσεων Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) καθ’ όλη την περίοδο αυτή.

ε) Δεν έχει ανασταλεί, μέχρι και την ημερομηνία ελέγχου πληρωμής, η χρήση του ΑΦΜ της επιχείρησης για τη διενέργεια ενδοκοινοτικών συναλλαγών σύμφωνα με την απόφαση ΓΓΔΕ ΠΟΛ. 1200/2015, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει (εξαφανισμένος έμπορος), όπως αυτό προκύπτει από το φορολογικό μητρώο της ΑΑΔΕ.

στ) Παρουσιάζουν είτε (α) μείωση των αποτελεσμάτων προ φόρων του έτους 2021 κατά 20% τουλάχιστον σε σχέση με τα αποτελέσματα προ φόρων αναφοράς, όπως ορίζονται στην παρ. 7 του άρθρου 2, είτε (β) μείωση των ακαθάριστων εσόδων του έτους 2021 κατά 20% τουλάχιστον σε σχέση με τα ακαθάριστα έσοδα αναφοράς, όπως ορίζονται στην παρ. 9 του άρθρου 2.

Κατά τον ως άνω υπολογισμό διενεργείται στρογγυλοποίηση των ποσοστών μείωσης, στο δεύτερο ποσοστιαίο δεκαδικό ψηφίο.

ζ) Δεν συντρέχουν οι λόγοι αποκλεισμού της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4488/2017 (Α’ 137).

η) Είναι υπόχρεες σε τήρηση και έκδοση λογιστικών αρχείων.

θ) Δεν δραστηριοποιούνται στους τομείς της πρωτογενούς γεωργικής παραγωγής, της αλιείας ή της υδατοκαλλιέργειας ως ορίζονται στο άρθρο 2 και σε περίπτωση επιχειρήσεων με μικτή δραστηριότητα οι δικαιούχοι διασφαλίζουν με κατάλληλα μέσα, όπως η τήρηση χωριστών λογαριασμών ότι η παρούσα ενίσχυση δεν χρησιμοποιείται για τη μη επιλέξιμη δραστηριότητά τους.

Άρθρο 4

Ύψος ενίσχυσης

1. Το ύψος της ενίσχυσης προσδιορίζεται τυποποιημένα, ως ακολούθως:

Ενίσχυση = [(Αποτελέσματα προ φόρων αναφοράς - Αποτελέσματα προ φόρων 2021) × 50%] - ποσό ενίσχυσης που έχει χορηγηθεί δυνάμει της υπό στοιχεία 157866ΕΞ2021/09.12.2021 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων (Β’ 5712),

Όπου αποτελέσματα προ φόρων 2021 και αποτελέσματα προ φόρων αναφοράς, όπως ορίζονται στην παρούσα απόφαση.

2. Με την επιφύλαξη των προϋποθέσεων του άρθρου 5 της παρούσας, η ενίσχυση που προκύπτει από την παρ. 1 του παρόντος άρθρου δεν δύναται να υπερβαίνει το ποσό των διακοσίων χιλιάδων (200.000) ευρώ και δεν μπορεί να υπολείπεται του ποσού των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ.

Άρθρο 5

Έλεγχος σώρευσης

1. Το συνολικό ποσό ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που έχουν λάβει κατά την τελευταία τριετία με βάση οποιοδήποτε Κανονισμό de minimis (EK 1407/2013, 1408/2013, 717/2014) από οποιοδήποτε πρόγραμμα, ελέγχεται σε επίπεδο ενιαίας επιχείρησης, με την έννοια της παρ. 1 του άρθρου 2 της παρούσας, σύμφωνα με τον ορισμό της παρ. 2 του άρθρου 2 του Κανονισμού (ΕΕ) αριθμ. 1407/2013, και δεν δύναται να υπερβεί το ποσό των διακοσίων χιλιάδων (200.000) ευρώ συμπεριλαμβανομένης της αποζημίωσης της παρούσας και στην περίπτωση που η επιχείρηση εκτελεί οδικές εμπορευματικές μεταφορές για λογαριασμό τρίτων το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ. H ενίσχυση της παρούσας δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιείται για την απόκτηση οχημάτων οδικών εμπορευματικών μεταφορών.

2. Εάν μια επιχείρηση δραστηριοποιείται σε περισσότερους από έναν τομείς για τους οποίους ισχύουν διαφορετικά ανώτατα όρια ενίσχυσης, σύμφωνα με την παρ. 1, για τους σκοπούς της παρούσας θεωρείται ότι δραστηριοποιείται στον ΚΑΔ με τα μεγαλύτερα έσοδα, όπως προκύπτει από τη δήλωση φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2021, ο οποίος δεν ανήκει στην πρωτογενή παραγωγή γεωργικών προϊόντων ούτε στον τομέα αλιείας και υδατοκαλλιέργειας. Σε περίπτωση επιχειρήσεων που ασκούν δραστηριότητες για τις οποίες ισχύουν διαφορετικά ανώτατα όρια de minimis, διασφαλίζουν με κατάλληλα μέσα όπως ο διαχωρισμός των δραστηριοτήτων ή η διάκριση των στοιχείων του κόστους, την τήρηση των εν λόγω ορίων. Τα ανωτέρω ποσά είναι ακαθάριστα, πριν την αφαίρεση τυχόν φόρων ή επιβαρύνσεων. Τα ανωτέρω ποσά είναι ακαθάριστα, πριν την αφαίρεση τυχόν φόρων ή επιβαρύνσεων.

3. Για το σκοπό του παρόντος άρθρου κατά την υποβολή της αίτησης η οποία επέχει θέσει υπεύθυνης δήλωσης συμπληρώνονται όλες οι ενισχύσεις ήσσονος σημασίας τις οποίες έλαβε βάσει των Κανονισμών ΕΕ 1407/2013, 1408/2013 και 717/2014 η οικεία επιχείρηση και οι επιχειρήσεις που συνιστούν ενιαία επιχείρηση με αυτήν, κατά την έννοια των ως άνω Κανονισμών, κατά το οικονομικό έτος χορήγησης της ενίσχυσης και κατά τα δύο προηγούμενα οικονομικά έτη.

4. Ο έλεγχος της σώρευσης διενεργείται σε πρώτη φάση αυτόματα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα myBusinessSuppport με βάση τα σχετικά στοιχεία που υποβάλει η επιχείρηση κατά την αίτηση, και το ύψος της ενίσχυσης που λαμβάνει βάσει της παρούσας προσαρμόζεται ανάλογα, ώστε να μην οδηγεί σε υπέρβαση των κατά περίπτωση ανωτέρω ορίων. Σε περίπτωση υποβολής αιτήσεων ενίσχυσης, στο πλαίσιο της παρούσας, από περισσότερες ή όλες τις επιχειρήσεις που συνθέτουν ενιαία επιχείρηση, με την έννοια της παρ. 1 του άρθρου 2 της παρούσας και εφόσον, κατόπιν διασταύρωσης των σχετικών αιτήσεων, διαπιστωθεί ότι το συνολικό ποσό που αιτούνται οι εν λόγω επιχειρήσεις υπερβαίνει τα ανώτατα κατά περίπτωση όρια του παρόντος άρθρου, το ύψος της ενίσχυσης για κάθε μία από αυτές μειώνεται αναλογικά, με βάση το αιτούμενο από κάθε μία επιχείρηση ποσό, προκειμένου το συνολικό εγκριθέν ποσό ενίσχυσης ανά ενιαία επιχείρηση να μην υπερβαίνει τα εν λόγω όρια.

5. Επιπλέον, διενεργείται αυτοματοποιημένος απολογιστικός έλεγχος με βάση τα συνολικά στοιχεία για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας της τελευταίας τριετίας, στο Πληροφοριακό Σύστημα Σώρευσης ενισχύσεων ήσσονος σημασίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

6. Η ΑΑΔΕ θέτει στη διάθεση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) του Υπουργείου Οικονομικών και της Διεύθυνσης Κρατικής Αρωγής, όλα τα απαραίτητα στοιχεία και κάθε πληροφορία σχετική με την εφαρμογή της παρούσας που τηρούνται στην πλατφόρμα «myBusinessSupport».

Άρθρο 6

Διαδικασία υποβολής αίτησης

1. Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις υποβάλλουν αίτηση για τη χορήγηση της ενίσχυσης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «myBusinessSupport» της ΑΑΔΕ (https://www. aade.gr/mybusinesssupport).

2. Οι αιτήσεις υποβάλλονται έως και την 23η Δεκεμβρίου 2022.

3. Κατά την αίτηση, η επιχείρηση δηλώνει τα απαιτούμενα στοιχεία και πληροφορίες σχετικά με την πλήρωση των προϋποθέσεων της παρούσας, καθώς και το ποσό που αιτείται να λάβει στο πλαίσιο της παρούσας, εντός των ορίων των άρθρων 4 και 5 της παρούσας. Υπόδειγμα της αίτησης - δήλωσης περιλαμβάνεται στο Παράρτημα Ι, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.

4. Η είσοδος στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «myBusinessSupport» διενεργείται με τη χρήση των σχετικών διαπιστευτηρίων του TAXISnet της ΑΑΔΕ.

5. Με την είσοδο στην εφαρμογή και την υποβολή της αίτησης, η επιχείρηση πιστοποιεί την ακρίβεια των δηλούμενων στοιχείων και συναινεί στην επεξεργασία των διαθέσιμων στοιχείων της ΑΑΔΕ, καθώς και των υποβαλλόμενων στοιχείων, προς το σκοπό προσδιορισμού του τελικού ύψους ενίσχυσης. Επιπροσθέτως, ελέγχεται αυτοματοποιημένα και ως προϋπόθεση η δήλωση λογαριασμού - ΙΒΑΝ από την επιχείρηση στην επιλογή «Μητρώο και επικοινωνία» του myAADE της ΑΑΔΕ, η συντακτική εγκυρότητά του, καθώς και η επαλήθευσή του από το αντίστοιχο ίδρυμα πληρωμών.

6. Για τη συμπλήρωση της εικόνας της επιχείρησης και τον έλεγχο πλήρωσης των προϋποθέσεων χορήγησης της ενίσχυσης, η ΑΑΔΕ δύναται να αποτυπώνει στην πλατφόρμα λοιπές πληροφορίες, που τηρούνται στα ηλεκτρονικά αρχεία της ή αποστέλλονται σε αυτή από άλλους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.

Άρθρο 7

Διαδικασία χορήγησης της ενίσχυσης

1. Η αιτούσα επιχείρηση ενημερώνεται ψηφιακά από την ΑΑΔΕ αναφορικά με την έγκριση ή την απόρριψη της αίτησής της. Σε περίπτωση απόρριψης, η αιτούσα επιχείρηση δύναται να υποβάλει στην πλατφόρμα «myBusinessSupport» αίτημα επανεξέτασης, εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την ως άνω ενημέρωση. Η Διεύθυνση Κρατικής Αρωγής του Υπουργείου Οικονομικών απαντά στο αίτημα επανεξέτασης, βάσει των στοιχείων και πληροφοριών που αιτείται και λαμβάνει από την ΑΑΔΕ, σύμφωνα με το παρόν άρθρο.

2. Το ποσό της ενίσχυσης, που υπολογίζεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 4 και 5 της παρούσας, καταβάλλεται εφάπαξ στον τραπεζικό λογαριασμό ΙΒΑΝ της δικαιούχου επιχείρησης που δηλώνεται στην επιλογή «Μητρώο και επικοινωνία» του myAADE της ΑΑΔΕ.

3. Η ΑΑΔΕ, βάσει των στοιχείων που έχουν υποβληθεί στην πλατφόρμα «myBusinessSupport», επεξεργάζεται τα στοιχεία και τα διασταυρώνει με άλλα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της και στη συνέχεια πριν από την πληρωμή δημιουργεί:

α) Αναλυτική κατάσταση δικαιούχων σε ηλεκτρονική μορφή, με βάση τα στοιχεία των δικαιούχων, η οποία περιλαμβάνει τα πλήρη στοιχεία τους (ονοματεπώνυμο ή επωνυμία, πατρώνυμο, Α.Φ.Μ.), τον κωδικό του τραπεζικού λογαριασμού σε μορφή IBAN, τον πάροχο υπηρεσιών πληρωμών στο οποίο τηρείται ο λογαριασμός (προαιρετική πληροφορία) και το δικαιούμενο ποσό. Η ηλεκτρονική μορφή της κατάστασης αυτής είναι επεξεργάσιμη από την εταιρία «Διατραπεζικά συστήματα Α.Ε.» (ΔΙΑΣ Α.Ε.) προς την οποία και διαβιβάζεται.

β) Συγκεντρωτική κατάσταση δικαιούχων σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή που περιλαμβάνει το συνολικό προς πληρωμή ποσό, ολογράφως και αριθμητικώς, το πλήθος των συναλλαγών καθώς και το συνολικό ανά συναλλαγή κόστος προς τρίτους (ΔΙΑΣ ΑΕ) σύμφωνα με την 109/12-3-2019 Πράξη του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος.

Άρθρο 8

Διαδικασία καταβολής της ενίσχυσης

1. Η ηλεκτρονική μορφή της αναλυτικής κατάστασης της περ. α της παρ. 3 του άρθρου 7 αποστέλλεται με ασφαλή τρόπο προς τη ΔΙΑΣ ΑΕ. Η ίδια πληροφόρηση κοινοποιείται στη ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών.

2. Η συγκεντρωτική κατάσταση της περ. β της παρ. 3 του άρθρου 7 αποστέλλεται, μέσω της ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών, στη Διεύθυνση Λογαριασμών και Ταμειακού Προγραμματισμού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους η οποία εκδίδει, βάσει αυτής, ειδική εντολή προς την Τράπεζα της Ελλάδος για χρέωση του λογαριασμού του ΕΔ No 200 «Ελληνικό Δημόσιο Συγκέντρωση Εισπράξεων - Πληρωμών» και την πίστωση του ενδιάμεσου λογαριασμού του Ελληνικού Δημοσίου με ΙΒΑΝ GR22 0100 0230 0000 0242 1220 698 με ονομασία «Πληρωμές ΕΔ με τη μεσολάβηση της ΔΙΑΣ ΑΕ» που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος με α) το συνολικό ποσό προς τους δικαιούχους και β) με το ποσό που αφορά το συνολικό ανά συναλλαγή κόστος προς τρίτους (ΔΙΑΣ ΑΕ), σύμφωνα με την υπ’ αρ. 109/12-3-2019 Πράξη του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος. Η Τράπεζα της Ελλάδος εξουσιοδοτείται για την κάλυψη του ανά συναλλαγή κόστους προς τρίτους.

Ύστερα από την έγκριση της Διεύθυνσης Λογαριασμών και Ταμειακού Προγραμματισμού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η οποία παρέχεται ηλεκτρονικά μέσω διαδικτυακής εφαρμογής, χρεώνεται ο λογαριασμός με ΙΒΑΝ GR22 0100 0230 0000 0242 1220 698 προκειμένου να διοδευθούν οι επιμέρους πληρωμές, με τη μεσολάβηση της ΔΙΑΣ ΑΕ προς τους τραπεζικούς λογαριασμούς των τελικών δικαιούχων. Τυχόν υπόλοιπα στο λογαριασμό μετά την ολοκλήρωση της πληρωμής, μεταφέρονται με εντολή προς την Τράπεζα της Ελλάδος από τη Διεύθυνση Λογαριασμών και Ταμειακού Προγραμματισμού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, σε πίστωση του λογαριασμού με ΙΒΑΝ GR71 0100 0230 0000 0000 0200 211 και λογιστικοποιούνται ως έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού.

3. Τα ποσά που απέτυχαν να πληρωθούν επιστρέφουν στον λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου με IBAN GR71 0100 0230 0000 0000 0200 211 με αιτιολογία κίνησης τον ειδικό κωδικό πληρωμής της ΔΙΑΣ ΑΕ και λογιστικοποιούνται ως έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού.

Για τις αποτυχούσες πληρωμές, η ΑΑΔΕ ενημερώνει σχετικά τους δικαιούχους, ώστε να διορθώσουν τον τραπεζικό λογαριασμό ΙΒΑΝ στην Προσωποποιημένη Πληροφόρηση του TAXISnet της ΑΑΔΕ, προκειμένου να διενεργηθεί δεύτερος κύκλος πληρωμών, ακολουθώντας εκ νέου τα βήματα της παραπάνω διαδικασίας (έγκριση πιστώσεων, δημιουργία νέας κατάστασης από ΑΑΔΕ, μεταφορά ποσού στον ενδιάμεσο λογαριασμό και πληρωμή ποσών μέσω ΔΙΑΣ).

"Ο δεύτερος κύκλος πληρωμής για τις αποτυχούσες πληρωμές είναι τελικός και πραγματοποιείται εντός του ίδιου έτους." [1]

4. Η εμφάνιση των σχετικών πληρωμών στη δημόσια ληψοδοσία πραγματοποιείται με την έκδοση συμψηφιστικών χρηματικών ενταλμάτων από τη ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών.

5. Τα δικαιολογητικά για την έκδοση των σχετικών χρηματικών ενταλμάτων ορίζονται τα ακόλουθα:

α) Η παρούσα απόφαση,

β) η απόφαση του Υπουργού για την έκδοση του συμψηφιστικού χρηματικού εντάλματος,

γ) η συγκεντρωτική κατάσταση της περ. β της παρ. 3 του άρθρου 7,

δ) αντίγραφο της ειδικής εντολής προς την Τράπεζα της Ελλάδος και αντίγραφο κίνησης (extrait) της Τράπεζας για τη χρέωση του λογαριασμού Νο 200.

Για την πληρωμή της εν λόγω ενίσχυσης, η ειδική εντολή πληρωμής του παρόντος άρθρου επέχει θέση απόφασης ανάληψης υποχρέωσης.

Άρθρο 9

Υποχρεώσεις δικαιούχων - Κυρώσεις

1. Επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς της μεταποίησης και εμπορίας γεωργικών προϊόντων υποχρεούνται να μην μετακυλούν εις ολόκληρον ή μερικώς στους πρωτογενείς παραγωγούς τη χορηγούμενη δυνάμει της παρούσας ενίσχυση.

2. Σε περίπτωση που οι επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται σε περισσότερους του ενός τομείς στους οποίους ισχύουν διαφορετικά ανώτατα όρια ενίσχυσης, σύμφωνα με τους Κανονισμούς ΕΕ) της Επιτροπής σχετικά με την εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας («de minimis»), διασφαλίζουν με κατάλληλα μέσα όπως ο λογιστικός διαχωρισμός, ότι για καθεμία από τις δραστηριότητες αυτές τηρείται το σχετικό ανώτατο όριο.

3. Οι δικαιούχοι υποχρεούνται να υποβάλουν κάθε στοιχείο, έγγραφο ή άλλη πληροφορία τους ζητηθεί αρμοδίως, ιδίως, για τον έλεγχο πλήρωσης των προϋποθέσεων χορήγησης της ενίσχυσης.

4. Σε περίπτωση που κατά τον έλεγχο της επιχείρησης από τη φορολογική διοίκηση ή άλλο αρμόδιο όργανο ελέγχου διαπιστωθεί μη τήρηση των όρων της παρούσας, μη τήρηση των προϋποθέσεων του ΕΚ 1407/2013 και υπέρβαση του ανώτατου ορίου ενίσχυσης, σύμφωνα με τα άρθρα 4 και 5, ή υποβολή ψευδών στοιχείων, και προκύπτει ότι η επιχείρηση δεν είναι δικαιούχος ή είναι δικαιούχος μικρότερου ποσού από το χορηγηθέν ποσό, ζητείται η άμεση επιστροφή του συνόλου της χορηγηθείσας ενίσχυσης, άλλως σε περίπτωση που δεν τίθεται ζήτημα συμμόρφωσης με τις προϋποθέσεις κρατικών ενισχύσεων, του υπερβάλλοντος ποσού της ενίσχυσης, εντόκως από την ημερομηνία που τέθηκε στη διάθεση του δικαιούχου μέχρι την ημερομηνία βεβαίωσής του, με το επιτόκιο ανάκτησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως αυτό καθορίζεται σύμφωνα με την Ανακοίνωσή της σχετικά με την αναθεώρηση της μεθόδου καθορισμού των επιτοκίων αναφοράς και προεξόφλησης, εφαρμοζόμενου κατά τα λοιπά του ΚΕΔΕ. Το ανακτητέο ποσό της χορηγηθείσας ενίσχυσης, βεβαιώνεται και εισπράττεται κατά τον ν. 4978/2022 «Κύρωση Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων» - Κ.Ε.Δ.Ε. (Α’ 190).

5. Όλα τα σχετικά δικαιολογητικά και παραστατικά στοιχεία τηρούνται από την επιχείρηση σε ειδική μερίδα για δέκα (10) χρόνια από την ημερομηνία καταβολής της ενίσχυσης και τίθενται στη διάθεση των αρμοδίων οργάνων του Δημοσίου ή των αρμοδίων οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εφόσον ζητηθεί σχετικός έλεγχος, ανεξαρτήτως αν από άλλες διατάξεις της εθνικής νομοθεσίας δεν υποχρεούνται στη διατήρηση των δικαιολογητικών και παραστατικών. Τα ανωτέρω στοιχεία και δικαιολογητικά έγγραφα διατηρούνται υπό τη μορφή πρωτοτύπων, ή αντιγράφων των πρωτοτύπων ή σε κοινώς αποδεκτούς φορείς δεδομένων, περιλαμβανομένων των ηλεκτρονικών εκδόσεων των πρωτότυπων εγγράφων ή εγγράφων που υπάρχουν μόνο σε ηλεκτρονική μορφή.

6. Σε περίπτωση υπόνοιας καταστρατήγησης των διατάξεων ή υποβολής δηλώσεων με ψευδή ή ανακριβή στοιχεία που τροποποιούν το ύψος των ακαθάριστων εσόδων, του κύκλου εργασιών ή δεν αποτυπώνουν ορθά την κατάσταση λειτουργίας των επιχειρήσεων με σκοπό, είτε την υπαγωγή της αιτούσας στο άρθρο 21 του ν. 4859/2021 (Α’ 228), είτε τον υπολογισμό μεγαλύτερου ποσού ενίσχυσης, η ΑΑΔΕ δύναται:

i. Να μην εγκρίνει προσωρινά την αίτηση για τη χορήγηση της ενίσχυσης και να ενημερώσει τη ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών για τις κατά νόμο ενέργειές της,

ii. να μην καταβάλει σε λογαριασμούς δικαιούχων ποσά για τα οποία υπάρχουν υπόνοιες καταστρατήγησης των διατάξεων ενημερώνοντας σχετικά τις αρμόδιες υπηρεσίες,

iii. να κοινοποιεί τα ευρήματα στον Εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος για την εξακρίβωση πιθανής απόπειρας τέλεσης οικονομικών εγκλημάτων σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου,

iv. να προβαίνει κατά την κρίση της στις δέουσες ενέργειες συμμόρφωσης ή ελέγχου.

Άρθρο 10

Τήρηση αρχείου - Υποβολή εκθέσεων

1. Η ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, αναλαμβάνει την υποχρέωση της επιβεβαίωσης τήρησης των υποχρεώσεων των δικαιούχων της ενίσχυσης, αποκλειστικά και μόνο στη βάση παραστατικών και εγγράφων που της έχουν υποβληθεί από την ΑΑΔΕ ή άλλο αρμόδιο φορέα, και τηρεί λεπτομερή αρχεία για τουλάχιστον δέκα (10) έτη από την ημερομηνία χορήγησης των μεμονωμένων ενισχύσεων, από τα οποία αποδεικνύεται ότι τηρήθηκαν οι απαιτούμενες, εκ της παρούσας, προϋποθέσεις για την χορήγηση της ενίσχυσης.

2. Η ΑΑΔΕ υποχρεούται να θέτει στη διάθεση της Διεύθυνσης Κρατικής Αρωγής και της ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών κάθε απαιτούμενη πληροφορία σχετική με την εφαρμογή της παρούσας απόφασης, ιδίως στοιχείων που απαιτούνται στο πλαίσιο υποβολής των προβλεπόμενων ετήσιων εκθέσεων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Άρθρο 11

Έναρξη ισχύος

Η παρούσα ισχύει από τη δημοσίευσή της.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 14 Δεκεμβρίου 2022

Οι Υπουργοί

Οικονομικών
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ

Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ

Υφυπουργός Οικονομικών
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ

Ανάπτυξης και Επενδύσεων
ΣΠΥΡΙΔΩΝ - ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

Υποσημειώσεις (1)
Οι σημειώσεις κωδικοποιήσης είναι διαθέσιμες μόνο για τους συνδρομητές του Forin.gr Analysis. Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!