Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

Υ.Α. 98536/2022 Σύσταση επιτροπής αξιολόγησης τροποποιήσεων αποφάσεων υπαγωγής του άρθρου 123 του ν. 4887/2022.

Αριθμ. 98536

ΦΕΚ B' 5406/19.10.2022

Σύσταση επιτροπής αξιολόγησης τροποποιήσεων αποφάσεων υπαγωγής του άρθρου 123 του ν. 4887/2022.

Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τον ν. 4887/2022 «Αναπτυξιακός Νόμος - Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη» (Α’ 16) και ειδικότερα το άρθρο 123 αυτού, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 14 του ν. 4965/2022 «Εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας και άλλες διατάξεις αναπτυξιακού χαρακτήρα» (Α’ 162).

2. Τον Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999, Α’ 45) και ειδικότερα τα άρθρα 13,14 και 15 αυτού.

3. Το άρθρο 21 του ν. 4354/2015 «Διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, μισθολογικές ρυθμίσεις και άλλες επείγουσες διατάξεις εφαρμογής της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων» (Α’ 176).

4. Τον ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διόρθωσης» (Α’ 133).

5. Το άρθρο 90 του Κώδικα για την Κυβέρνηση και κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ, σύμφωνα με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).

6. Το π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119).

7. Το π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123).

8. Το π.δ. 62/2020 «Διορισμός Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 155).

9. Το π.δ. 5/2022 «Οργανισμός Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων» (Α’ 15).

10. Την υπ’ αρ. 26226/2017 κοινή υπουργική απόφαση «Καθορισμός αποζημιώσεων των συμμετεχόντων στις διαδικασίες αξιολόγησης, ελέγχου και παρακολούθησης των επενδυτικών σχεδίων των αναπτυξιακών νόμων, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4399/2016» (Υ.Ο.Δ.Δ. 117), η οποία διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 19 του άρθρου 130 του ν. 4887/2022.

11. Την υπό στοιχεία Υ35/22.09.2021 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νικόλαο Παπαθανάση» (Β’ 4405).

12. Το γεγονός ότι λόγω της ιδιαίτερης σημασίας της λειτουργίας του συλλογικού οργάνου για την πραγματοποίηση τροποποιήσεων αποφάσεων υπαγωγής των αναπτυξιακών ν. 4887/2022, ν. 4399/2016, ν. 3908/2011 και ν. 3299/2004 και για τη συμβολή του στην οικονομία της χώρας, δύναται να συνεδριάζει και εκτός του κανονικού ωραρίου εργασίας,

αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

Σύσταση της επιτροπής αξιολόγησης τροποποιήσεων αποφάσεων υπαγωγής

1. Συστήνεται επιτροπή αξιολόγησης τροποποιήσεων αποφάσεων υπαγωγής σύμφωνα με το άρθρο 123 του ν. 4887/2022, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 14 του ν. 4965/2022.

2. Η επιτροπή αποτελείται από τρία (3) μέλη. Στην επιτροπή δύναται να ορίζονται και αναπληρωματικά μέλη, καθώς και γραμματείς που προέρχονται από τις υπηρεσίες της παρ. 3 του άρθρου 17 του ν. 4887/2022.

3. Η συγκρότηση της επιτροπής αξιολόγησης τροποποιήσεων αποφάσεων υπαγωγής πραγματοποιείται από τα αρμόδια όργανα της παρ. 3 του άρθρου 17 του ν. 4887/2022, αναρτάται στο Πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» και δεν δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Σε κάθε αρμόδιο φορέα δύνανται να συγκροτούνται περισσότερες της μιας επιτροπές.

4. Με την απόφαση συγκρότησης ορίζονται ο Πρόεδρος και τα μέλη της που δύναται να προέρχονται από όλες τις υπηρεσίες των αρμοδίων φορέων της παρ. 3 του άρθρου 17 του ν. 4887/2022, συμπεριλαμβανομένων των Ειδικών Υπηρεσιών Διαχείρισης του Ε.Σ.Π.Α. και των λοιπών Υπηρεσιών των Περιφερειών, καθώς και των Υπηρεσιών του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και του Υπουργείου Εσωτερικών - Τομέας Μακεδονίας Θράκης ή και από τα μέλη των Μητρώων Αξιολογητών του άρθρου 117 (Ε.Μ.Π.Α. και Μητρώο Ορκωτών Ελεγκτών) του ν. 4887/2022.

Τα μέλη των Μητρώων Αξιολογητών του άρθρου 117 (Ε.Μ.Π.Α. και Μητρώο Ορκωτών Ελεγκτών) του ν. 4887/2022 δύναται να ορίζονται στις επιτροπές με αντικείμενο την παρ. 1i του άρθρου 2.

Για την επιλογή των μελών της επιτροπής από τον αρμόδιο φορέα της παρ. 3 του άρθρου 17 του ν. 4887/2022 λαμβάνεται υπόψη και η συνάφεια των αρμοδιοτήτων της επιτροπής με το αντικείμενο της θέσης του μέλους στον Φορέα αυτό. Στην περίπτωση κατανεμημένων αρμοδιοτήτων στο φορέα εφαρμογής, το ένα (1) μέλος της επιτροπής προέρχεται από την αντίστοιχη οργανική μονάδα του αντικειμένου της επιτροπής, όπως διακρίνεται στην περ. α του άρθρου 2.

5. Για τη διευκόλυνση και επιτάχυνση του έργου της επιτροπής δύναται να ορίζονται με την απόφαση Συγκρότησης εκάστης επιτροπής και ειδικοί εισηγητές, οι οποίοι δεν είναι μέλη της και προέρχονται από τις Υπηρεσίες των φορέων της παρ. 3 του άρθρου 17 του ν. 4887/2022.

6. Τα μέλη της επιτροπής οφείλουν να ενημερώνουν εγκαίρως αν συντρέχει στο πρόσωπό τους κώλυμα που επηρεάζει την αμερόληπτη κρίση τους κατά την εξέταση συγκεκριμένης υπόθεσης.

Άρθρο 2

Έργο της επιτροπής αξιολόγησης τροποποιήσεων αποφάσεων υπαγωγής

1. Έργο της επιτροπής αξιολόγησης τροποποιήσεων αποφάσεων υπαγωγής αποτελεί η εξέταση:

i. αιτημάτων τροποποιήσεων αποφάσεων υπαγωγής επενδυτικών σχεδίων στις διατάξεις του παρόντος, καθώς και στους ν. 4399/2016 (Α’ 117), ν. 3908/2011 (Α’ 8) και ν. 3299/2004 (Α’ 261),

ii. πορισμάτων ελεγκτικών υπηρεσιών, και

iii. επιβολής κυρώσεων σε περίπτωση παράβασης υποχρεώσεων φορέων επενδύσεων.

2α. Για την εξέταση των αιτημάτων τροποποιήσεων αποφάσεων υπαγωγής επενδυτικών σχεδίων στις διατάξεις των ν. 4887/2022, ν. 4399/2016, ν. 3908/2011 και ν. 3299/2004 ανατίθεται στον Πρόεδρο της επιτροπής το σχετικό αίτημα τροποποίησης, μέσω του αντίστοιχου Πληροφοριακού Συστήματος (ν. 4887/2022 στο Πληροφοριακό Σύστημα Αναπτυξιακών Νόμων (Π.Σ.-Αν) και στους ν. 4399/2016, ν. 3908/2011 και ν. 3299/2004 στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (Π.Σ.Κ.Ε.), εφόσον έχει αναπτυχθεί η σχετική εφαρμογή).

Το αποτέλεσμα του έργου της επιτροπής δύναται να είναι:

  • εισήγηση για μερική ή ολική αποδοχή του αιτήματος τροποποίησης προς την Υπηρεσία προκειμένου να εκδοθεί απόφαση τροποποίησης ή απόφασης έγκρισης της μεταβολής αυτής.
  • εισήγηση για μη αποδοχή του αιτήματος τροποποίησης προς την Υπηρεσία προκειμένου εκδοθεί αιτιολογημένη απορριπτική απόφαση.

β. Για την εξέταση πορισμάτων ελεγκτικών υπηρεσιών ανατίθεται στον Πρόεδρο της επιτροπής το σχετικό πόρισμα. Το αποτέλεσμα του έργου της επιτροπής δύναται να είναι η εισήγηση επί των διαπιστώσεων/ευρημάτων του πορίσματος προς την Υπηρεσία προκειμένου να ακολουθηθεί η προβλεπόμενη διοικητική διαδικασία και να εισαχθεί όπου κρίνεται αναγκαίο προς εξέταση στη Γνωμοδοτική επιτροπή σύμφωνα με το άρθρο 122 του ν. 4887/2022.

Στην επιτροπή δύναται να ανατίθεται εκ νέου η περαιτέρω εξέταση του θέματος, μετά και την προσκόμιση νέων στοιχείων και τη διατύπωση απόψεων από τους φορείς των επενδύσεων.

γ. Για την εξέταση επιβολής κυρώσεων σε περίπτωση παράβασης υποχρεώσεων φορέων επενδύσεων ανατίθεται στον Πρόεδρο της επιτροπής η εξέταση του σχετικού φακέλου. Το αποτέλεσμα του έργου της επιτροπής δύναται να είναι η εισήγηση στην Υπηρεσία επί των διαπιστώσεων/ευρημάτων που αφορούν σε παράβαση των υποχρεώσεων του φορέα προς την Υπηρεσία προκειμένου α) να επιβληθούν οι σχετικές κυρώσεις σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο ή/και β) να εισαχθεί όπου κρίνεται αναγκαίο προς εξέταση στη γνωμοδοτική επιτροπή σύμφωνα με το άρθρο 122 του ν. 4887/2022.

Στην επιτροπή δύναται να ανατίθεται εκ νέου η περαιτέρω εξέταση του θέματος, μετά και την προσκόμιση νέων στοιχείων και τη διατύπωση απόψεων από τους φορείς των επενδύσεων.

3. Με την απόφαση συγκρότησης της επιτροπής αξιολόγησης τροποποιήσεων αποφάσεων υπαγωγής εξειδικεύεται και το έργο της που μπορεί να αφορά ένα ή και περισσότερα (i, ή και ii, ή και iii) εκ των αντικειμένων της παρ. 1.

Άρθρο 3

Κανονισμός Λειτουργίας

1. Ο Πρόεδρος της επιτροπής αποφασίζει για τα θέματα προς εξέταση της ημερήσιας διάταξης των θεμάτων του άρθρου 2α της παρούσας.

2. Κατά τις συνεδριάσεις της επιτροπής, η συχνότητα και ο αριθμός των οποίων συναρτάται με το πλήθος των προς έλεγχο/εξέταση θεμάτων, τα οριζόμενα μέλη, διατυπώνουν τις απόψεις των επί αυτών. Η επιτροπή αποφασίζει ομόφωνα ή κατά πλειοψηφία.

3. Στο τέλος εκάστης συνεδρίασης συντάσσεται Πρακτικό με υπογραφή όλων των μελών της επιτροπής. Στο Πρακτικό γίνεται αναφορά στο αποτέλεσμα του ελέγχου/εξέταση των θεμάτων και καταγράφονται τυχόν επιφυλάξεις από τα μέλη της. Με ευθύνη του Προέδρου της επιτροπής, το αποτέλεσμα του έργου της επιτροπής υποβάλλεται στην Υπηρεσία είτε εντύπως είτε στο Πληροφοριακό Σύστημα (όπου αυτό είναι εφικτό) και ακολουθείται η περαιτέρω ολοκλήρωση της διαδικασίας από την Υπηρεσία.

Άρθρο 4

1. Από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται πρόσθετη δαπάνη του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων.

2. Οι αποζημιώσεις των συμμετεχόντων στην επιτροπή Αξιολόγησης που συστήνεται με την παρούσα απόφαση θα καθορισθεί με την κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Οικονομικών, που προβλέπεται στην παρ. 16 του άρθρου 129 του ν. 4887/2022. Μέχρι την έκδοση της απόφασης αυτής έχει εφαρμογή, σύμφωνα με την παρ. 19 του άρθρου 130 του ν. 4887/2022, η υπ’ αρ. 26226/03-03-2017 (Υ.Ο.Δ.Δ. 117) κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης και Οικονομικών.

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 13 Οκτωβρίου 2022

Ο Αναπληρωτής Υπουργός

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!