Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Υπουργείο Εργασίας

Υπ. Εργασίας 47981/2022 Ανακοίνωση δημοσίευσης π.δ. 34/2022 – Ενσωμάτωση οδηγίας 2019/1832/ΕΕ

EΛΛHNIKH ΔHMOKPATIA
YΠOYPΓEIO ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΚΑΙ ΚOINΩNIKΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ,
ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ
ΕΝΤΑΞΗΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ
Δ/ΝΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ
ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ
Tαχ. Δ/νση : Σταδίου 29
Tαχ. Kώδικας : 101 10 AΘHNA
Πληροφορίες : Γ. Δενδρινός
- Β. Παπαναστασίου Β. Γιαννακόπουλος
Τηλέφωνο : 2131516011,-564,-346
e-mail : asfaleiaygeia@ypakp.gr

ΑΔΑ:65Σ046ΜΤΛΚ-ΤΡ4

Αρ. Πρωτ.: 47981

Ημ/νία: 23/05/22

ανάρτηση στο διαδίκτυο

ΠΡΟΣ: ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

Ως Πίνακας Αποδεκτών

Θέμα: Ανακοίνωση δημοσίευσης π.δ. 34/2022 – Ενσωμάτωση οδηγίας 2019/1832/ΕΕ

Τροποποίηση των παραρτημάτων Ι, ΙΙ και ΙΙΙ του προεδρικού διατάγματος 396/1994 (Α’ 220), όπως ισχύει, με σκοπό την προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας (ΕΕ) 2019/1832 της Επιτροπής της 24ης Οκτωβρίου 2019 «για την τροποποίηση των παραρτημάτων Ι, ΙΙ και ΙΙΙ της οδηγίας 89/656/ΕΟΚ του Συμβουλίου όσον αφορά τις καθαρά τεχνικές προσαρμογές» (Ε.Ε. L279/31.10.2019)» (ΦΕΚ Α 93/13.05.2022163/09.09.2021 και Α 171/25.09.2021)

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης το προεδρικό διάταγμα 34/2022 (ΦΕΚ Α 93/13.05.2022), που εκδόθηκε με πρόταση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και των κατά περίπτωση συναρμοδίων Υπουργών, ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου Υγείας και Ασφάλειας των Εργαζομένων. Με το πδ 34/2022 πραγματοποιείται η ενσωμάτωση στο εθνικό δίκαιο της οδηγίας 2019/1832/ΕΕ της Επιτροπής της 31ης Οκτωβρίου 2019 (EL L 279, σελ 35 της 31.10.2019): “για την τροποποίηση των παραρτημάτων I, II και III της οδηγίας 89/656/ΕΟΚ του Συμβουλίου όσον αφορά τις καθαρά τεχνικές προσαρμογές"

Α. ΓΕΝΙΚΑ

1. Η οδηγία 89/656/ΕΟΚ (η οποία έχει ενσωματωθεί στο εθνικό δίκαιο με το πδ 396/94) καθορίζει τις ελάχιστες απαιτήσεις για τη χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας [Μέσα Ατομικής Προστασίας (ΜΑΠ)] που χρησιμοποιείται από τους εργαζομένους κατά την εργασία, ο οποίος θα πρέπει να χρησιμοποιείται εφόσον οι κίνδυνοι δεν είναι δυνατό να αποφευχθούν ή να περιοριστούν επαρκώς με τεχνικά μέσα συλλογικής προστασίας ή με μέτρα, μεθόδους ή διαδικασίες οργάνωσης της εργασίας. Προκειμένου να διευκολυνθεί η θέσπιση των γενικών κανόνων που απαιτούνται σύμφωνα με το άρθρο 6 της οδηγίας 89/656/ΕΟΚ (αντίστοιχα το άρθρο 7 του πδ 369/94), τα παραρτήματα I, II και III της οδηγίας 89/656/ΕΟΚ παρέχουν μη δεσμευτικές κατευθυντήριες γραμμές με στόχο τη διευκόλυνση και την υποστήριξη της επιλογής κατάλληλων μέσων ατομικής προστασίας για τους σχετικούς κινδύνους, δραστηριότητες και τομείς.

2. Ο κανονισμός (ΕΕ) 2016/425 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου καθορίζει τις διατάξεις που διέπουν τον σχεδιασμό, την κατασκευή και την εμπορία μέσων ατομικής προστασίας. Ο κανονισμός (ΕΕ) 2016/425 τροποποίησε την κατάταξη των προϊόντων σε κατηγορίες ανάλογα με τους κινδύνους, προκειμένου να βοηθήσει τους εργοδότες να κατανοήσουν τα μέσα ατομικής προστασίας και, ως εκ τούτου, να διασφαλίσουν τη χρήση τους, όπως εξειδικεύονται στις κατευθυντήριες γραμμές για τα μέσα ατομικής προστασίας που αποσαφηνίζουν τις διαδικασίες και τα ζητήματα που αναφέρονται στον κανονισμό (ΕΕ) 2016/425. Κρίθηκε σκόπιμη η επικαιροποίηση των παραρτημάτων I, II και III της οδηγίας 89/656/ΕΟΚ προκειμένου να εξασφαλιστεί η συνοχή τους με την ταξινόμηση των κινδύνων που ορίζεται στον κανονισμό (ΕΕ) 2016/425 και η ευθυγράμμισή τους με τις ορολογίες που χρησιμοποιούνται και τους τύπους των μέσων ατομικής προστασίας που αναφέρονται στον κανονισμό (ΕΕ) 2016/425.

3. Το άρθρο 4 παράγραφος 1 της οδηγίας 89/656/ΕΟΚ (αντίστοιχα το άρθρο 4, παρ.1 του πδ 396/94) προβλέπει ότι οι εργοδότες πρέπει να παρέχουν μέσα ατομικής προστασίας που είναι σύμφωνα προς τις ενωσιακές διατάξεις σχετικά με τον σχεδιασμό και την κατασκευή τους, από την πλευρά της ασφαλείας και της υγείας. Σύμφωνα με το εν λόγω άρθρο, οι εργοδότες που τα παρέχουν στους εργαζομένους τους πρέπει να διασφαλίζουν ότι τα εν λόγω μέσα ατομικής προστασίας πληρούν τις απαιτήσεις του κανονισμού (ΕΕ) 2016/425.

4. Το παράρτημα I της οδηγίας 89/656/ΕΟΚ (και αντίστοιχα το Ι του πδ 396/94) περιέχει ενδεικτικό διάγραμμα για την απογραφή κινδύνων με σκοπό τη χρήση διάφορων εξοπλισμών ατομικής προστασίας και ορίζει τους τύπους των κινδύνων που θα μπορούσαν να επέλθουν σε σχέση με τα διάφορα μέρη του σώματος τα οποία θα πρέπει να προστατεύονται με μέσα ατομικής προστασίας. Το παράρτημα I τροποποιείται με την οδηγία 2019/1832/ΕΕ προκειμένου να ληφθούν υπόψη νέοι τύπου κινδύνων που εμφανίζονται στους χώρους εργασίας και να διασφαλισθεί η συνοχή με την ταξινόμηση των κινδύνων και την ορολογία που χρησιμοποιείται, ιδίως στον κανονισμό (ΕΕ) 2016/425.

5. Το παράρτημα II της οδηγίας 89/656/ΕΟΚ (και αντίστοιχα το ΙΙ του πδ 396/94), περιέχει ενδεικτικό και μη εξαντλητικό κατάλογο διάφορων εξοπλισμών ατομικής προστασίας και με την οδηγία 2019/1832/ΕΕ τροποποιήθηκε προκειμένου να ληφθούν υπόψη οι νέοι τύποι κινδύνων που ορίζονται στο παράρτημα I της εν λόγω οδηγίας και να συμπεριλάβει παραδείγματα μέσων ατομικής προστασίας που είναι σήμερα διαθέσιμα στην αγορά σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΕ) 2016/425 και την ορολογία που χρησιμοποιείται σε αυτόν.

6. Το παράρτημα III της οδηγίας 89/656/ΕΟΚ (και αντίστοιχα το ΙΙΙ του πδ 396/94) περιέχει ενδεικτικό και μη εξαντλητικό κατάλογο δραστηριοτήτων και τομέων δραστηριοτήτων που ενδεχομένως απαιτούν να τίθενται στη διάθεση των εργαζομένων εξοπλισμοί ατομικής προστασίας, συνδυάζοντας τις ταξινομήσεις κινδύνων που ορίζονται στο παράρτημα Ι με τους τύπους μέσων ατομικής προστασίας που περιγράφονται στο παράρτημα II της οδηγίας. Το παράρτημα III της οδηγίας 89/656/ΕΟΚ, αναδιαρθρώθηκε με την οδηγία 2019/1832/ΕΕ ώστε να διασφαλιστεί η συνοχή μεταξύ της ορολογίας και των ταξινομήσεων που χρησιμοποιούνται τόσο στα τρία αυτά παραρτήματα όσο και στον κανονισμό (ΕΕ) 2016/425. Αυτό θα βοηθήσει τους εργοδότες σε διάφορους τομείς και κλάδους παραγωγής να βελτιώσουν τον προσδιορισμό και την παροχή των μέσων ατομικής προστασίας που αντιστοιχούν σε συγκεκριμένες δραστηριότητες και συγκεκριμένους τύπους κινδύνων στους οποίους εκτίθενται οι εργαζόμενοι, όπως καταδεικνύει η ταξινόμηση των κινδύνων. Β. ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΟΥ π.δ. 34/2022

Ειδικότερα το προεδρικό διάταγμα περιλαμβάνει τρία άρθρα. Τα κυριότερα σημεία του προεδρικού διατάγματος είναι τα ακόλουθα:

Άρθρο 1

Προσδιορίζεται ο σκοπός έκδοσης και το αντικείμενο του διατάγματος.

Άρθρο 2

Αναφέρονται οι τροποποιήσεις που επιφέρονται με το εν λόγω π.δ. στο π.δ. 396/94.. Συγκεκριμένα, αντικαθίστανται τα Παραρτήματα Ι, ΙΙ και ΙΙΙ με την εισαγωγή τεχνικού χαρακτήρα τροποποιήσεις.

Άρθρο 3

Προσδιορίζεται η ημερομηνία έναρξης ισχύος του προεδρικού διατάγματος.

Ως έναρξη ισχύος τίθεται η 20η Νοεμβρίου 2021, ημερομηνία προθεσμίας ενσωμάτωσης της οδηγίας 2019/1832/ΕΕ.

Γ. Πίνακας συσχετισμού των άρθρων της οδηγίας 2019/1832/ΕΕ προς τα αντίστοιχα άρθρα του π.δ.

οδηγία 2019/1832/ΕΕ π.δ. 34/2022 (ΦΕΚ Α 93/13.05.2022)
- Άρθρο 1
Σκοπός- Αντικείμενο
Άρθρο 1 Άρθρο 2
Τροποποίηση του π.δ. 396/1994
Παράρτημα
Άρθρο 2 Άρθρο 3
Έναρξη ισχύος
Άρθρο 3
Άρθρο 4 -

Ο Προϊστάμενος της Γεν. Διεύθυνσης Κ. ΑΓΡΑΠΙΔΑΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!