Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Δελτία Τύπου - Ανακοινώσεις

Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων Ομιλία Γεωργιάδη στο THESSALONIKI HELEXPO FORUM 2021

Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων

14 Σεπτεμβρίου 2021

Δελτίο Τύπου

Ομιλία του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη στο THESSALONIKI HELEXPO FORUM 2021

«Θα παίρνουμε τολμηρές αποφάσεις. Θα σκεφτόμαστε όχι πάντα ορθόδοξα, όπως είχαμε συνηθίσει στην Ελλάδα με την έννοια να μην αλλάζει τίποτα, αλλά αυτά που πρέπει να αλλάξουμε και τα αυγά που πρέπει να σπάσουμε, θα τα σπάσουμε για να πάει η Ελλάδα μπροστά.

Πιστεύουμε ότι έχουμε μπροστά μας ως κυβέρνηση, αλλά και ως λαός, μία ιστορική ευκαιρία που έρχεται μία φορά σε έναν αιώνα. Δηλαδή, έχουμε μία κυβέρνηση εξαιρετικά φιλική προς το επιχειρείν, που εκπόνησε ένα συγκροτημένο αναπτυξιακό σχέδιο για το μέλλον, το οποίο έφτιαξαν ειδικοί, τεχνοκράτες, η περίφημη Επιτροπή Πισσαρίδη.

Έχουμε έναν Πρωθυπουργό που καταλαβαίνει από οικονομία και άρα είναι δυνάμενος να λαμβάνει σωστές πολιτικές αποφάσεις για την οικονομία σε πρώτο χρόνο και έχουμε πρωτοφανώς μεγάλους Ευρωπαϊκούς πόρους στη διάθεσή μας και λόγω της πανδημίας, λόγω της συμπτώσεως του τρέχοντος ΕΣΠΑ, του επομένου ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, που όλοι αυτοί οι πόροι συμποσούμενοι μαζί και με τους ιδιωτικούς πόρους που αναγκαστικά θα κινητοποιήσουν ως την ιδιωτική συμμετοχή των προβλεπομένων επενδύσεων, ξεπερνούν τα 100 δις ευρώ και σας θυμίζω ότι πολλά χρόνια λέγαμε ότι για να μπορέσουμε να αντιστρέψουμε το παραγωγικό μοντέλο της χώρας,  χρειαζόμαστε περίπου 100 δις ευρώ.

Ξαφνικά αυτά τα 100 δις ευρώ βρέθηκαν και με τις συνθήκες που μόλις προηγουμένως περιέγραψα. Μέσα στα σχέδιά μας, τόσο του ΕΣΠΑ, όσο και του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, έχουμε συμπεριλάβει γιγαντιαία προγράμματα κινητροδότησης για τη συνένωση των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων σε μεγαλύτερου μεγέθους επιχειρήσεις.

Ένα από τα κίνητρα ανακοινώθηκε από τον Πρωθυπουργό στη ΔΕΘ σε σχέση με το φόρο 15% για τρία χρόνια για τις επιχειρήσεις που θα επιλέξουν να συγχωνευθούν.

Δεν είναι το μοναδικό. Ήδη η Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα ξεκινάει άμεσα δικό της χρηματοδοτικό πρόγραμμα με εγγύηση 80% για τις επιχειρήσεις που επίσης θα επιλέξουν να συνενωθούν και έτσι οι επιχειρήσεις που σήμερα δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό, εάν επιλέξουν να συνενωθούν, θα έχουν πρόσβαση και μάλιστα εξαιρετικά χαμηλότοκη λόγω της εγγυήσεως της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τραπέζης.

Έχουμε μεγάλα προγράμματα και στο Ταμείο Ανάκαμψης και στο νέο ΕΣΠΑ για το upskilling και το reskilling των εργαζομένων. Δηλαδή την ανάπτυξη των τεχνικών τους δεξιοτήτων πάνω στα αντικείμενα που η σύγχρονη οικονομία χρειάζεται.

Πρέπει να σας πω προς την κατεύθυνση αυτή ότι είμαι εξαιρετικά ευτυχής ως Υπουργός Ανάπτυξης για τη μεγάλη μεταρρύθμιση στην παιδεία, τη λεγόμενη Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, η οποία για πρώτη φορά λειτούργησε στην ελληνική κοινωνία ως αναπτυξιακό εργαλείο. Γιατί; Διότι 26.000 παιδιά που δεν κατάφεραν να εισέλθουν στο πανεπιστήμιο, εγγράφηκαν στα δημόσια ΙΕΚ και 22.000 από αυτά δήλωσαν ως ειδικότητα τον Τεχνικό Ηλεκτρονικών Υπολογιστών. Μία ειδικότητα που εξαιρετικά λείπει από την αγορά εργασίας σήμερα.

Όλα αυτά τα παιδιά αντί να πάνε σε πανεπιστήμια που θα έπαιρναν πτυχία που ούτε ενδιέφεραν τους ίδιους, ούτε και κανέναν, παρά μόνο θα μπορούσαν να τους δώσουν το δικαίωμα να λένε ότι πήγαν πανεπιστήμιο. Μία νοοτροπία λανθασμένη ελληνική πάνω από ενός αιώνα που μας έχει καταστρέψει.

Δεν είναι όλοι οι άνθρωποι για να πηγαίνουν πανεπιστήμιο, ούτε είναι κακό κάποιος άνθρωπος να μην έχει τελειώσει το πανεπιστήμιο. Αυτή η πρωτοφανής λανθασμένη νοοτροπία είναι η ελληνική. Δεν υπάρχει σε καμία προηγμένη χώρα.

Σε όλες τις προηγμένες χώρες οι άνθρωποι που αποκτούνε τεχνικές δεξιότητες και ικανότητες έχουν πολύ μεγάλο μέλλον στην αγορά εργασίας και δεν θεωρούνται δεύτερης κατηγορίας πολίτες.

Αυτοί, λοιπόν, οι μαθητές πήγανε στα δημόσια ΙΕΚ, πολλοί και σε διαφορετικές πόλεις από τον τόπο καταγωγής τους. Τους δώσαμε κανονικά το φοιτητικό στεγαστικό επίδομα για να μην είναι και οικονομικά σε μειονεκτικότερη θέση από ό,τι οι φοιτητές πανεπιστημίων. Κι έτσι θα μπορούμε να παράγουμε το χρόνο δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους με τις τεχνικές εκείνες δεξιότητες που η βιομηχανία και η παραγωγή μας χρειάζονται ήδη και θα χρειάζονται ακόμα περισσότερο όσο η οικονομία μας αναπτύσσεται.

Στόχος μας είναι μέσα στην επόμενη εξαετία το παραγωγικό μοντέλο της χώρας να έχει τελείως αλλάξει. Ο τουρισμός φυσικά θα εξακολουθήσει να αποτελεί πολύ σημαντικό κομμάτι της ελληνικής οικονομίας.

Αυτό θα το έχουμε για πάντα διότι μας το επιτρέπει η θέση μας, η ομορφιά του τόπου μας και η μεγάλη εξειδίκευση πια των στελεχών σε αυτόν τον τομέα.

Όμως δεν θα είναι μόνο ο τουρισμός. Η βιομηχανική παραγωγή και γενικά η μεταποίηση η οποία τον Αύγουστο του 2021 σημείωσε τα ιστορικά της ρεκόρ και ως προς τη μεταποίηση και ως προς τις εξαγωγές.

Είναι μεν ιστορικά ρεκόρ. Έχουμε πάει ήδη πολύ καλύτερα από όσο έχουμε πάει ποτέ στην ιστορία μας. Όμως, ξεκινάμε από πολύ χαμηλή βάση. Δεν είναι αυτή η φιλοδοξία μας.

Η φιλοδοξία μας είναι να διευρύνουμε κατά πολύ την παραγωγική μας βάση, γι’ αυτό και θα χρειαστούμε εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό και εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό για να υποστηρίξει αυτή την ανάπτυξη η οποία πρόκειται να έρθει και που ήδη έρχεται.

Άρα, σε έξι χρόνια θα έχουμε σοβαρή μεταποίηση, σοβαρή μεταποιητική δραστηριότητα με τις τεχνολογικές εξελίξεις στην αγροτική παραγωγή και τα χρήματα που έχουμε δεσμεύει για αυτό το λόγο από το Ταμείο Ανάπτυξης και Ανθεκτικότητας πιστεύουμε ότι θα έχουμε εισάγει νέες τεχνολογίες που θα πολλαπλασιάσουν την αγροτική μας παραγωγή στα  επόμενα χρόνια.

Η Ελλάδα υπενθυμίζω εξακολουθεί να είναι η χώρα με τη χαμηλότερη στρεμματική απόδοση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κάτι που είναι σχεδόν ντροπή για τη χώρα μας.

Και αυτό έχει προβλεφθεί στο σχέδιο Πισσαρίδη και στο κυβερνητικό σχέδιο ώστε να αλλάξει το δυνατόν συντομότερο με τη χρήση νέων τεχνολογιών από χώρες όπως η Ολλανδία και το Ισραήλ που αυτά τα θέματα τα έχουν λύσει εδώ και πάρα πολλά χρόνια.

Και στο σύνολο, για να μην καταχραστώ το χρόνο, πιστεύουμε ότι θα έχουμε πια μια οικονομία που θα στηρίζεται σε τελείως υγιείς βάσεις.

Ως Υπουργός Ανάπτυξης είμαι εξαιρετικά ευτυχής με τα οικονομικά αποτελέσματα της φετινής χρονιάς.  Εχθές επισκέφτηκα 14 διαφορετικές βιομηχανίες στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης και συνομίλησα με όλους τους ανθρώπους στο εργοστάσιό τους για να δω τι είναι αυτό που χρειάζεται περισσότερο από την Κυβέρνηση και να σχεδιάσουμε σωστά τις πολιτικές μας.

Από όλους, εισέπραξα ένα εξαιρετικό κλίμα για επίτευξη ρεκόρ στον τζίρο τους το 2021.  Το πιο σημαντικό είναι ότι και οι 14 εκτιμούν ότι θα έχουν μεγαλύτερο τζίρο από ότι είχαν το 2019, προ της πανδημίας δηλαδή.  

Πριν από λίγο έφυγα από το εργοστάσιο της εταιρίας ISOMAT, του κυρίου Τζιρίτη. Η εταιρία ISOMAT μέσα στην πανδημία αύξησε τον τζίρο της, φέτος τον έχει αυξήσει κατά 23% και από ότι μου είπαν οι προπαραγγελίες για το 2022 προϊδεάζουν για αύξηση τουλάχιστον 20% και την επόμενη χρονιά.

Άρα, τρέχει η βιομηχανία με πολύ μεγάλη ταχύτητα και το δικό μας καθήκον είναι να τους δώσουμε το θεσμικό πλαίσιο αλλά και το εργατικό δυναμικό που θα τους επιτρέψει να αξιοποιήσουν τις μεγάλες δυνατότητες που έχει η χώρα μας και να πάμε επιτέλους μπροστά.Είμαι εξαιρετικά αισιόδοξος δε καθώς η ανάπτυξη του ΑΕΠ του δεύτερου τριμήνου δεν ήρθε μόνο από την κατανάλωση αλλά για πρώτη φορά η κατανάλωση είναι μόνο το 1/3 από το συστατικό αυτής, το άλλο 1/3 είναι οι εξαγωγές που όπως σας είπα πηγαίνουν πολύ καλά.  Και το τελευταίο 1/3 είναι οι επενδύσεις παγίου που για πέμπτο συνεχόμενο τρίμηνο και παρά την πανδημία αυξήθηκαν σύμφωνα με τα στατιστικά της ΕΛΣΤΑΤ.

Άρα, ο τουρισμός πήγε καλά.  Η κατανάλωση και εμπόριο πήγαν καλά.  Αλλά πήγαν καλά και οι εξαγωγές, πήγαν καλά και οι επενδύσεις.  

Σε αυτόν λοιπόν τον τομέα θα προχωρήσουμε και τα επόμενα χρόνια και με τα κίνητρα που ήδη ανακοινώσαμε και τα άλλα που θα ανακοινώνουμε διαρκώς όσο η οικονομία μας πηγαίνει καλύτερα είμαι εξαιρετικά αισιόδοξος».

«Συχνά δεχόμαστε από την αντιπολίτευση την κριτική ότι είμαστε η κυβέρνηση του ΣΕΒ. Θέλω να σας πω, κύριε Παπαλεξόπουλε, ότι δεν έχω απολύτως κανένα πρόβλημα να μας ονομάζουν έτσι. Δεν το θεωρώ καθόλου συκοφαντικό. Θεωρώ εξαιρετικό για μένα προσωπικά να έχω καλή συνεργασία με τον ΣΕΒ. Σκοπεύω να νομοθετήσω έτσι ώστε να κάνω τη ζωή σας ευκολότερη και όχι δυσκολότερη».

«Θα ξεκινήσω ανάποδα από τον κύριο Φιλιππίδη γιατί του έχω και μεγάλη συμπάθεια. Άλλωστε και εγώ είμαι ένα μικρομεσαίος επιχειρηματίας έμπορος.

Υπό την έννοια αυτή με εκπροσωπεί, αλλά γνωρίζω και το αντικείμενο καθώς την πρώτη μου εμπορική πράξη την έκανα μάλλον 15 ετών στην έκθεση βιβλίου στην Κηφισιά. Άρα έχω και εγώ μία εμπειρία 35 ετών.

Δεν είναι τα πράγματα έτσι. Κατ’ αρχάς, τα μέτρα που εξήγγειλε ο κύριος Πρωθυπουργός αφορούν και στο εμπόριο σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Εκτός αν δεν αφορά στο εμπόριο η μείωση φορολογικού συντελεστή κατά δύο μονάδες; Εκτός αν δεν αφορά στο εμπόριο η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 3 μονάδες, εκτός αν δεν αφορά στο εμπόριο η μείωση του ΦΠΑ σε συγκεκριμένα είδη, εκτός αν δεν αφορά στο εμπόριο η κάλυψη του κόστους στης ΔΕΗ, το κατάστημά σου και η δυνατότητα να επιδοτείται η αύξηση μέσα από το κράτος;

Αυτά που γρήγορα σας ανέφερα, είναι όλα για το εμπόριο. Επίσης για το εμπόριο ήταν το μεγαλύτερο απ’ όλα τα μέτρα. Δηλαδή, η ανακούφιση από την επιστρεπτέα προκαταβολή.

Άρα, κύριε Πρόεδρε είναι λίγο άδικο να λέμε ότι στα μέτρα που ανακοινώθηκαν προχθές δεν ανακοινώθηκαν για το εμπόριο, ενώ το εμπόριο είχε τη μερίδα του λέοντος. Μπορεί να διέλαθαν της προσοχής σας, παίρνω εγώ την ευθύνη. Δεν τα επικοινωνήσαμε σωστά. Αλλά, όχι ότι δεν είναι μέσα το εμπόριο.

Πάμε λίγο τώρα στο δεύτερο. Συνεχώς αναμασούμε το ίδιο επιχείρημα, ότι οι τράπεζες χρηματοδοτούν μόνο 30.000 επιχειρήσεις από τις 830.000. Αληθές. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό;

Έχουμε κακές τράπεζες; Έχουμε κακούς τραπεζίτες; Είναι τα στελέχη των τραπεζών κάποιοι δράκοι κατά των μικρομεσαίων; Αν δεν καταλάβουμε το γιατί, δεν θα βρουν ποτέ και τη λύση του.

Για να καταλάβετε το γιατί, θα πρέπει πρώτα να συζητήσουμε,  για να καταλάβουμε τη διαφορά, ποιος είναι ο ορισμός της μικρομεσαίας επιχείρησης στο σύνολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. ​Ακούστε ποια είναι η μικρομεσαία επιχείρηση για την Ευρωπαϊκή Ένωση: Μία επιχείρηση ως 50 εκατομμύρια ευρώ τζίρο και ως 250 εργαζόμενους. Αυτή είναι για την Ευρωπαϊκή Ένωση η μικρομεσαία επιχείρηση.

Ξέρετε πόσες τέτοιες επιχειρήσεις έχουμε στην Ελλάδα; 5.000. Ενώ μεγάλες επιχειρήσεις με τα Ευρωπαϊκά δεδομένα είναι ζήτημα αν έχουμε 100.

Άρα, όταν για τους υπόλοιπους ευρωπαίους, η μικρομεσαία επιχείρηση είναι αυτή που σας είπα, ενώ για την Ελλάδα η μικρομεσαία επιχείρηση είναι στην πραγματικότητα, όχι με τους ορισμούς,  με βάση την αντίληψή μας, μία επιχείρηση μέχρι 15-20 εργαζόμενους και με τζίρο έως 1 εκατομμύριο. Απ’αυτό καταλαβαίνετε ότι η διαφορά που μας χωρίζει είναι χαώδης.

Τι πρόβλημα όμως δημιουργεί αυτό; Επειδή πια οι οικονομίες είναι ανοιχτές, για αυτό είναι η ευρωπαϊκή αγορά μία ενιαία αγορά, εμείς δεν ανταγωνιζόμαστε επιχειρήσεις μόνο που είναι μέσα στην Ελλάδα, ανταγωνιζόμαστε σε όλη την Ευρώπη.Όταν, λοιπόν, μία επιχείρηση που έχει έως 15-20 εργαζόμενους και 1 εκατομμύριο ευρώ πάει να ανταγωνιστεί τις επιχειρήσεις που σας περιέγραψα,εξ ορισμού θα χάνει.

Η τράπεζα που έχει τα δικά μας λεφτά και πρέπει να τα δανείσει με τον όρο ότι θα τα πάρει πίσω γιατί αν δεν τα πάρει πίσω και γίνουν κόκκινα δάνεια στο τέλος ζήσαμε τι σημαίνει αυτό για όλους μας και φαντάζομαι κανένας μας δεν θέλει να το ξαναζήσει, αντιλαμβάνεται τον κίνδυνο ότι αυτή η επιχείρηση,ανταγωνιζόμενη τους άλλους που είναι πολύ μεγαλύτεροι, δεν θα τα καταφέρει και δεν δέχεται να διακινδυνεύσει τα λεφτά των καταθετών χωρίς σοβαρές εγγυήσεις προσωπικές που οι περισσότεροι επιχειρηματίες δεν διαθέτουν.

Άρα, δεν είναι ο λόγος που δεν έχετε πρόσβαση ότι είναι κακοί οι τραπεζίτες. Δεν έχετε πρόσβαση, και εγώ δεν έχω, για την δική μου επιχείρηση να μιλήσω, όχι για άλλον, για τον εαυτό μου, γιατί είμαι πολύ μικρός. Εάν δεν μεγαλώσω, δεν θα έχω ποτέ,ο κόσμος να γυρίσει ανάποδα. Γιατί, αλλιώς θα διακινδυνεύσουμε νέο κύκλο κόκκινων δανείων. Αυτό το θεραπεύουμε εν μέρει με τις μεγάλες εγγυήσεις της τάξης του 80% της Αναπτυξιακής Τραπέζης.

Αλλά προσέξτε τώρα τι έδειξε πάλι η πραγματικότητα. Όταν βγάλαμε τα εγγυοδοτικάπρογράμματα, στο κάθε «πακέτο» των 3,5 δις ευρώ, είχαμε ένα μεγάλο κεφάλαιο 700-800 εκατομμυρίων για τις πολύ μεγάλες επιχειρήσεις –με τον ελληνικό ορισμό, όχι τον ευρωπαϊκό- και το πιο μεγάλο κομμάτι για τις λεγόμενες μικρομεσαίες που και πάλι για τα δικά μας μέτρα είναι μεγάλες.

Διαπιστώσαμε, λοιπόν, ότι το γεγονός πως από τις 830.000 επιχειρήσεις στην Ελλάδα, οι 800.000 είναι πολύ μικρές –με βάση τον ευρωπαϊκό ορισμό, οι800.000 επιχειρήσεις στην Ελλάδα δεν είναι καν μικρές επιχειρήσεις, είναι πολύ μικρές επιχειρήσεις – συνιστά δομικό, τεράστιο πρόβλημα για την οικονομία μας. Διότι αυτές οι 800.000 δεν έχουν πρόσβαση σε τραπεζικό δανεισμό κι είναι χαρακτηριστικό ότι δεν προσήλθαν να αξιοποιήσουν τα διαθέσιμα χρήματα από το πρόγραμμα της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας για εγγυημένα σε ποσοστό 80% δάνεια κεφαλαίου κίνησης έως 50.000 ευρώ διότι δεν διέθεταν ούτε το 20% της εγγύησης.

Άρα, αγαπητέ κύριε Πρόεδρε, αν ξεκινάμε λέγοντας ότι δεν θα μπορέσει να γίνει ο λαγός τίγρη, την πατήσαμε.  Ναι, θα γίνει και τίγρη και λιοντάρι και αετός και ότι πρέπει να γίνει για να επιβιώσει.  Γιατί ο έμπορος τελικά, και εγώ και εσείς είμαστε έμποροι, το πρώτο που μαθαίνει είναι να επιβιώνει, αλλιώς ας πάει να κάνει μια άλλη δουλειά.

Σήμερα λοιπόν οι επιχειρήσεις πρέπει να συνενωθούν.  Το να συζητήσουμε με ποιο τρόπο πρέπει να συνενωθούν, τι πρέπει να προβλέπει ο νόμος που ετοιμάζεται και όλα τα υπόλοιπα, αυτό είναι μια καλή συζήτηση.

Αλλά αν διαφωνούμε στο ότι πρέπει να συνενωθούν έχουμε χάσει τη μεγάλη εικόνα.  Αντιθέτως εάν πετύχουμε το 93%, 92% που είναι οι πολύ μικρές επιχειρήσεις να πέσει στο 70%, το θεωρώ γιγαντιαία μεταβολή κι έτσι η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας τις επόμενες δεκαετίες θα είναι εκρηκτική.

Εγώ ήδη ψάχνω με ποιον θα συνενωθώ με τη δική μου επιχείρηση. Ήδη το ψάχνω εγώ για τη δική μου,την Ελληνική Αγωγή.  Διότι μόνο εκεί υπάρχει μέλλον, αλλιώς δεν υπάρχει μέλλον.

Και η ίδια η Αναπτυξιακή Τράπεζα έχει βγάλει ήδη καινούργιο δανειοδοτικό πρόγραμμα ώστε όποιος αποφασίσει να συνενωθεί, να έχει αυτομάτως και τραπεζικό δανεισμό εγγυημένο.

Άρα, σε όσα είπατε, η Κυβέρνηση δουλεύει και έχει πρόγραμμα.  Και δεν είναι δικά μου αυτά, εγώ δεν είμαι κανένας σοφός.  Είναι η Επιτροπή Πισσαρίδηπου δεν είπε πουθενά όπως είπε ο κύριος Χαρίτσηςότι πρέπει να εκκαθαριστούν οι επιχειρήσεις.  Κανένας δεν είπε να εκκαθαριστούν οι επιχειρήσεις.

Εξήγησα υπό ποια έννοια είναι βαρίδι και περιμένωνα ακούσω τον αντίλογό σας.  Πώς εσείς στο ΣΥΡΙΖΑ θα εξασφαλίσετε τραπεζική χρηματοδότηση στις επιχειρήσεις που έχουν έναν εργαζόμενο ή δύο;Θέλω πολύ να το ακούσω πως θα το κάνετε αυτό χωρίς να έχετε κόκκινα δάνεια.

Λοιπόν, και επειδή κυβερνήσατε και δεν το εξασφαλίσατε, να μιλάμε σοβαρά. Σε κανένα σημείο η Επιτροπή Πισσαρίδη δεν λέει να εκκαθαριστούν οι επιχειρήσεις.  Λέει πρέπει να συνενωθούν οι επιχειρήσεις.  

Γιατί πρέπει να συνενωθούν οι επιχειρήσεις;  Γιατί οι μεγαλύτερες σε όγκο επιχειρήσεις έχουν τα εξής πλεονεκτήματα: Πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό που είπατε κύριε Πρόεδρε, και διαφάνεια. Διότι συχνά στην πολύ μικρή επιχείρηση, το κομμάτι που σε μια κανονική επιχείρηση θα ήταν ο τραπεζικός δανεισμός καλύπτεται από το μαύρο χρήμα.

Όταν μεγαλώσει, όμως, η επιχείρηση και είστε 4, 5 συνεταίροι αναγκάζεσαι να κόβεις όλες τις αποδείξεις διότι σε αυτή τη περίπτωση θα φοβάσαι μην σε κλέψει ο άλλος. Άρα, λοιπόν αποκτάς και διαφάνεια και φορολογική συνείδηση.

Στην κριτική που είπατε ότι τα μέτρα μας των 41 δισεκατομμυρίων κάποιους αφήσανε απέξω, να είμαστε καθαροί μεταξύ μας ως έμπορος προς έμπορο: Οι μόνοι που έμειναν απ’ έξω είναι όσοι δεν έκοβαν αποδείξεις, κανένας άλλος. Διότι ο μόνος τρόπος για να μην πάρεις λεφτά από την επιστρεπτέα προκαταβολή – δεν υπήρχε κανένας άλλος τρόπος, δεν παρενέβη ο Υπουργός – που ήταν ένας αλγόριθμος που υπολόγιζε την διαφορά τζίρου 2020 προς 2019, ήταν να μην μπορείς να αποδείξεις μείωση τζίρου. Γιατί δεν μπορούσε κάποιος να δείξει μείωση τζίρου μεταξύ 2020 και 2019;  Γιατί το ’20 δεν έκοβε αποδείξεις, ήτανκλειστός και το ’19 δεν είχε κόψει αποδείξεις γιατί φοροδιέφευγε. Αυτός είναι ο μοναδικός λόγος. Δεν υπάρχει άλλος λόγος κανένας.

Δεν υπάρχει άλλος τρόπος να μην έχεις πάρεις  λεφτά, πλην, κάποιων οριακών περιπτώσεων. Μου  είπε ένας από εδώ από τη Θεσσαλονίκη, πολύ καλός επιχειρηματίας, με εστιατόριο, ότι το ’19 με τα έργα του Μετρό μπροστά στο μαγαζί του ήταν κλειστός ο δρόμος, το ’20 άνοιξε ο δρόμος, τώρα αναγκαστικά είχε πιο μεγάλο τζίρο. Το δέχομαι.

Η κυβέρνησή μας –και θέλω να έχω την απόλυτη στήριξη του Προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης και του Προέδρου της ΓΣΕΒΕΕ – αποφάσισε να βάλει ως κριτήριο τη μείωση τζίρου μεταξύ ’19  και ’20 και να δώσει, για πρώτη φορά στην ιστορία της Ελλάδος, όσο εγώ θυμάμαι, το δικαίωμα στον συνεπή φορολογούμενο επιχειρηματία να αισθανθεί για πρώτη φορά ότι δεν ήταν το κορόιδο της ιστορίας, αλλά ήταν επιτέλους αυτός που αντιμετωπίστηκε από το κράτος του με δικαιοσύνη. Πρέπει να το στηρίξετε, κύριε Πρόεδρε.

Γιατί το μέλλον της Ελλάδας δεν μπορεί να είναι το παρελθόν που είχαμε στην οικονομία, γιατί αυτό στο σύγχρονο κόσμο δεν αντέχει. Γιατί πια ανταγωνιζόμαστε και τους άλλος. Οι άλλοι δεν είναι πια έτσι. Και όπως άλλαξαν οι άλλοι και έγιναν από λαγοί – τίγρεις, έτσι θα αλλάξουμε και εμείς. Είμαστε ικανότεροι και εξυπνότεροι. Μια χαρά είμαστε. Μια ζωή επί αιώνες τίγρεις ήμασταν, τι πάθαμε τώρα και γίναμε λαγοί;»

«Να πω ότι στο Ταμείο Ανάκαμψης υπάρχουν λεφτά για συγχωνεύσεις επιχειρήσεων. Θα ακολουθήσει νόμος για τους τρόπους των συγχωνεύσεων και τα κίνητρα θα είναι πολύ  γενναία. Να σπεύσετε να τα αξιοποιήσετε για να γίνετε μεγαλύτεροι, σπουδαίοι και αυτά που ως Έλληνες μπορούμε να είμαστε. Φτάνει πια η μιζέρια.

Στον κύριο Χαρίτση, το λέω δημόσια και δεν είναι ειρωνικό. Το εννοώ. Οι κύριος Χαρίτσης είναι ένας αξιοπρεπέστατος συνομιλητής, άξιος πολιτικός αντίπαλος, τον σέβομαι και μπορώ να κάνω διάλογο μαζί του. Μου αρέσει.

Όμως, δεν μπορούμε να διαφωνούμε στους αριθμούς. Μπορεί να διαφωνούμε στα ιδεολογικά, αλλά όχι στους αριθμούς. Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για την αύξηση των τιμών καταναλωτού στην Ελλάδα τον Αύγουστο του ’21 βγάζουν πληθωρισμό σε μηνιαία βάση 1,9%. Είναι στους τέσσερις χαμηλότερους στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Γερμανία, για να καταλάβουμε, είχε 3,4%. Άρα,αύξηση ακόμα στην Ελλάδα τιμών καταναλωτή σε βαθμό που να μας προκαλεί τη φασαρία που ακούω στα κανάλια, δεν έχει υπάρξει.

Αν σε αυτό προσθέσετε ότι ο πληθωρισμός του ’20 ήταν -0,8%, άρα το διαθέσιμο εισόδημα ενός ανθρώπου που έζησε το ’20 και το ’21 έχει ελάχιστη μεταβολή, λιγότερο από τη μονάδα.

Για αυτό και στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, που πάλι είπατε, υπάρχει αναφορά στο διαθέσιμο εισόδημα που έχει αυξηθεί πάρα πολύ το ’21. Εξ ου και η μεγάλη αύξηση της κατανάλωσης.

Δεν μπορεί και να αυξάνεται το διαθέσιμο εισόδημα και να έχουμε πρόβλημα τιμών. Ούτε έχουμε πρόβλημα ενδογενές τιμών λόγω καρτέλ. Γιατί, αν είχαμε ενδογενές πρόβλημα τιμών καρτέλ δεν θα είχαμε την τέταρτη χαμηλότερη αύξηση πληθωρισμού στην Ευρώπη, θα είχαμε την πρώτη αύξηση στην Ευρώπη.

Γιατί με ακούτε και το λέω με τόση ένταση αυτό, κύριε Οικονόμου, και θέλω να προσέξετε και εσείς ως δημοσιογράφος και να το πείτε και στους συναδέλφους; Το να λένε τα κανάλια από το πρωί μέχρι το βράδυ «μεγάλη αύξηση τιμών», «μεγάλη αύξηση τιμών», «μεγάλη αύξηση τιμών», είναι σαν να προτρέπετε τις επιχειρήσεις να αυξήσουν τις τιμές.

Γιατί, τι θα πει αυτός που έχει σούπερ μάρκετ, εμπορικό κατάστημα, πουλάει πρώτη ύλη στην Ελλάδα και τα λοιπά; «Αφού ανεβαίνουν παντού οι τιμές, χαζός είμαι εγώ να την έχω χαμηλή; Την αυξάνω». Σαν να τους κατευθύνετε να το ανεβάσουν. Λάθος. Στρέφεστε άθελά σας κατά των Ελλήνων πολιτών και καταναλωτών.

Εγώ αποφάσισα και ήδη έχω δώσει εντολή στις υπηρεσίες μου, στην εφαρμογή e–katanalotis να ενταχθούν και τα private label προϊόντα για να φαίνεται και η πολύ χαμηλότερη τιμή τους. Ώστε να ξέρουν όλοι ότι αν πάνε τώρα να αυξήσουν τις τιμές ενώ δεν πρέπει τις αυξήσουν, τότε θα χάσουν πελάτες που θα στραφούν στο φθηνότερο προϊόν.

Απευθύνομαι σε όλες τις επιχειρήσεις. Ούτε πλαφόν βάζουμε, ούτε κουμουνιστές είμαστε, όμως το εμπόριο το έχουμε σπουδάσει πολλά χρόνια στο πεζοδρόμιο για να μας κοροϊδεύουν. Σήμεραδικαιολογία για γενικευμένη αύξηση των τιμών δεν υπάρχει. Και τα κανάλια λένε ψέματα σε αυτό. Το αν θα έρθει σε δύο, τρεις εβδομάδες, ένα μήνα, μένει να το δούμε.

Λογικά –για να είμαι ειλικρινής- αυξήσεις τιμών θα πρέπει να υπάρξουν κάποια στιγμή λελογισμένες γιατί έχουν αυξηθεί διεθνώς οι πρώτες ύλες, έχουν αυξηθεί τα ναύλα, έχει αυξηθεί η ενέργεια. Άρα,αφού έχουν αυξηθεί όλα κάποια στιγμή αυτά θα φτάσουν και στον καταναλωτή. Όχι όμως με τον τρόπο που περιγράφουν. Αυτό είναι ψέμα. Και είναι σαν να κλέβουμε τον εαυτό μας.

Η κυβέρνηση είναι από πάνω από το πρόβλημα. Έχω σε ισχύ την αγορανομική διάταξη που απαγορεύει να αυξήσεις το περιθώριο του κέρδους σου πάνω από αυτό που είχες προ της πανδημίας. Ελέγχους η Γενική Γραμματεία κάνει ασταμάτητους. Μέχρι στιγμής δεν έχουμε βρει μεγάλα προβλήματα, θέλω να είμαι ειλικρινής, και ευχαριστώ το εμπόριο για αυτό.

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού έχει ξεκινήσει έρευνα για την ύπαρξη ή όχι καρτέλ σε οργανωμένες υπεραγορές –και στο λιανικό εμπόριο και τη χονδρική. Άρα τα θεσμικά εργαλεία που έχει το κράτος στη διάθεσή του όλα τα έχουμε αξιοποιήσει.  Αλλά αυτός ο πανικός από το πρωί μέχρι το βράδυ είναι σαν να λέμε «αυξήστε τις τιμές» και πρέπει να σταματήσει. Πρέπει επιτέλους στη χώρα να μάθουμε να μιλάμε με τα νούμερα.  Λοιπόν, η Ελλάδα δεν έχει σήμερα πρόβλημα πληθωρισμού.

Κλείνω, και αναφέρομαι στον κύριο Καββαθά.  Ακούστε. κύριε Πρόεδρε: Κυβέρνηση και Υπουργός που να έχει στηρίξει την εστίαση όσο εγώ δεν έχει υπάρξει.  Δεν υπάρχει ένα μέτρο που έπρεπε να πάρουμε και που εσείς μου υποδείξατε και δεν το πήρα. Επίσης, μου είπατε πράγματα σωστά και είπα ότι είναι σωστά και τα κάναμε.  Γιατί έτσι δουλεύει η Κυβέρνηση, εμείς δεν λέμε ότι τα ξέρουμε όλα.  Για αυτό μας αρέσουν τα επιμελητήρια και μιλάμε μαζί τους γιατί κάτι θα μας πουν που δεν το πήραμε είδηση.  Δεν είμαστε παντογνώστες.

Προσέξτε όμως, μην βγάζετε, φέτος ειδικά, ίχνος γκρίνιας εσείς.  Η εστίαση τους μήνες που πέρασαν,πήγε καλύτερα από ότι φανταζόσασταν.  Καλά κάνατε, χαίρομαι, είμαι τρισευτυχισμένος αλλά να ξέρουμε τι έχει γίνει. Ήδη και ο τρίτος μήνας το ίδιο καλά πάει και ο Οκτώβριος το ίδιο καλά θα πάει και όλα καλά θα πάνε.

Τώρα, σε όλες τις προβλέψεις του Ινστιτούτου της Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε. αλλά και του Ινστιτούτου της ΓΣΕΕ που έγιναν κατά την διάρκεια της πανδημίας γενικευμένα λουκέτα, ευτυχώς όλα έπεσαν έξω.  Μέσα έπεσε η Κυβέρνηση και εσείς πέσατε έξω.

Καλά κάνετε και φωνάζετε, αυτός είναι ο ρόλος σας,να διεκδικείτε.  Καμία αντίρρηση.  Αλλά να ξέρουμε, επειδή πια έχουμε και ηλεκτρονικά στοιχεία από το ΓΕΜΗ και άρα δεν μπορεί να λέει ο καθένας ότι θέλει, μέσα στην πανδημία άνοιξαν διπλάσιος αριθμός επιχειρήσεων από ότι έκλεισαν.

Και επίσης, η ανεργία σήμερα που μιλάμε είναι στο χαμηλότερό της σημείο τη δεκαετία που διανύσαμε.  Που δεν είναι καλή η δεκαετία για να προλάβω τον κύριο Χαρίτση για τη βάση που είπε, αλλά πάντως είναι στο χαμηλότερο.

Για τον κύριο Χαρίτση το τελευταίο και κλείνω.   Κύριε Χαρίτση, εγώ δεν πανηγύρισα ποτέ δημόσια το 16,2%.  Όχι γιατί δεν το θεωρώ μεγάλο, το 16,2%είναι πολύ μεγάλο και θέλω να είμαι ειλικρινής.  Εγώ στον κύριο Πρωθυπουργό η πρόβλεψη που του είχα κάνει ως Υπουργείο ήταν 14%.  Και μάλιστα ούτε καν 14%, λίγο λιγότερο 13% και κάτι.

Το 16,2% λοιπόν δεν σας κρύβω και σας μιλάω έτσι ανθρώπινα ως Υπουργός προς Υπουργό, ήταν μια ευχάριστη έκπληξη. Δεν πανηγύρισα όμως αυτό.  Θα σας πω τι πανηγυρίζω, γιατί είναι άξιο για πανηγύρι. Ότι το ΑΕΠ του 2ου τριμήνου 2021 ξεπέρασε το 2ο τρίμηνο του 2019.

Το 2019 ήταν πριν την πανδημία, το 2021 ήταν μέσα στην πανδημία και με το μισό τρίμηνο κλειστή με καραντίνα. Το 2ο τρίμηνο, λοιπόν, που είναι Απρίλιος, Μάιος, Ιούνιος, είχε τον πρώτο μήνα τελείως κλειστά τα πάντα, και από το δεύτερο μήνα το μισό στην πραγματικότητα σε λειτουργία. Ο τουρισμός ξεκίνησε από τις 15 Μαΐου που το πρώτο διάστημα ήταν σαν να μην έχει ανοίξει. Παρόλα ταύτα, το ΑΕΠ μας έφτασε σε απόλυτους αριθμούς 15 εκατομμύρια πάνω από το ΑΕΠ του 2019. Αυτό δείχνει το δυναμισμό της ελληνικής οικονομίας.

Και επαναλαμβάνω τα χαρακτηριστικά της αυξήσεως είναι εξαιρετικά υγιή γιατί η κατανάλωση ήταν μόνο το 1/3. Δεν άκουσα κανένα σχόλιο από κανένα σας, από την καταπληκτική εθνική επιτυχία του να έχουμε για πέμπτο συνεχόμενο τρίμηνο αριθμό αυξήσεων των επενδύσεων παγίου κεφαλαίου.

Να μας βγάζει η Ernst & Young στον υψηλότερο δείκτη αμέσων ξένων επενδύσεων που είχαμε από την πρώτη ημέρα που καταγράφηκε ο δείκτης σε 51 ευρωπαϊκές χώρες.

Και για την πρόβλεψη της Ernst & Young να είμαστε του χρόνου, το ’21 δηλαδή, μέσα στην πρώτη δεκάδα σε άμεσες επενδύσεις σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αυτές δεν είναι επιτυχίες του Υπουργού Ανάπτυξης μόνον. Προφανώς είναι και του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων αλλά δεν είναι προσωπικό το θέμα. Είναι επιτυχίες των Ελλήνων. Το κάναμε όλοι μαζί. Και όταν μεμψιμοιρούμε για αυτό στην ουσία ρίχνουμε αυτό που όλοι μαζί κάνουμε».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!