Πώς θα αντιμετωπιστούν οι ηλεκτρονικές απάτες
Συναγερμός έχει σημάνει στις Τράπεζες αφού παρατηρείται έξαρση στις ηλεκτρονικές απάτες με στόχο συναλλαγές μέσω των ΑΤΜ όσο και μέσω του e-banking.
Στις περισσότερες περιπτώσεις τα συστήματα ασφαλείας των τραπεζών «μπλοκάρουν» εν τη γενέσει τους ηλεκτρονικούς απατεώνες.
Το τελευταίο διάστημα οι πελάτες του e-banking βομβαρδίζονται με πλήθος μηνύματα μέσω διαδικτύου για «πάγωμα» των καταθετικών τους λογαριασμών που τα στέλνουν οι ηλεκτρονικές σπείρες και ταυτόχρονα προσπαθούν να αποσπάσουν τους μυστικούς κωδικούς για να αδειάσουν τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς.
Τα τελευταία κρούσματα ηλεκτρονικής απάτης είναι τα εξής: Ηλεκτρονική σπείρα μπλόκαρε ΑΤΜ σε κεντρικά σημεία της Αθήνας, τοποθετώντας μία λεπτή μεταλλική πλάκα στη σχισμή εξόδου των χαρτονομισμάτων, με αποτέλεσμα το μηχάνημα να μην βγάζει τα χρήματα που ζήταγε ο πελάτης. Ωστόσο η συναλλαγή πραγματοποιείτο κανονικά και ο πελάτης χρεωνόταν με το ποσό ανάληψης που είχε πληκτρολογήσει. Μόλις ο πελάτης έφευγε από το ΑΤΜ η σπείρα αφαιρούσε την μεταλλική πλάκα και εισέπραττε το ποσό ανάληψης.
Άλλη ηλεκτρονική σπείρα έστελνε e- mail στους πελάτες της τράπεζας με το οποίο τους ζήταγε να επιβεβαιώσουν τα στοιχεία της χρεωστικής τους κάρτας, επειδή πρόκειται να προχωρήσει στην αναβάθμιση τους. Αποστολέας του e-mail εμφανιζόταν να είναι συγκεκριμένη μεγάλη τράπεζα, που όντως προχωρά στην αναβάθμιση των χρεωστικών της καρτών.
Από την πλευρά τους οι τράπεζες συμβουλεύουν τους πελάτες τους να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και ποτέ να μην απαντούν σε e-mail που τους ζητούν προσωπικά δεδομένα, μυστικούς κωδικούς και ΡΙΝ. Ποτέ η τράπεζα δεν θα ζητήσει εμπιστευτικές πληροφορίες από τον πελάτη της χρησιμοποιώντας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και ουδέποτε θα ζητήσει μυστικούς κωδικούς.
Επίσης στις συναλλαγές στα ΑΤΜ, οι καταναλωτές θα πρέπει να τηρούν βασικές αρχές ασφαλείας όπως: -Να απομνημονεύουν και να μην γράφουν πάνω στην κάρτα το ΡΙΝ.
-Να αλλάζουν συχνά το ΡΙΝ τους.
-Να προτιμούν για τις συναλλαγές ΑΤΜ που βρίσκονται σε εσωτερικούς χώρους.
-Να ελέγχουν ότι δεν τους παρακολουθεί κάποιος όταν πραγματοποιούν τη συναλλαγή τους. -Να καλύπτουν το πληκτρολόγιο του ΑΤΜ με το χέρι τους όταν πληκτρολογούν το ΡΙΝ τους.
-Να ενημερώνουν αμέσως την τράπεζα αν χάσουν την κάρτα τους.
Πηγή: Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης – Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!