Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Οικονομικές Ειδήσεις

Τροπολογία Αποζημίωση αεροπορικών εταιρειών. Απαλλαγές - αποζημιώσεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς

Με τροπολογία που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου με τίτλο «Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων αρμοδιότητας Υπουργείων Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Υποδομών και Μεταφορών, ρυθμίσεις για τη μεταφορά στον Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας των αρμοδιοτήτων για τα εμπορικά σήματα και άλλες διατάξεις για την ενίσχυση της ανάπτυξης» προτείνονται, μεταξύ άλλων, διατάξεις για την αποζημίωση πτήσεων εκμετάλλευσης τακτικών αεροπορικών γραμμών.

Επίσης, επανατίθενται οι διατάξεις απαλλαγών και αποζημιώσεων σχετικά με την καταβολή κομίστρου στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Παρατίθεται ακολούθως η τροπολογία στο σύνολό της, όπως κατατέθηκε στη Βουλή:

ΠΡΟΣΘΗΚΗ - ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ

στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων με τίτλο

«Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων αρμοδιότητας Υπουργείων Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Υποδομών και Μεταφορών, ρυθμίσεις για τη μεταφορά στον Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας των αρμοδιοτήτων για τα εμπορικά σήματα και άλλες διατάξεις για την ενίσχυση της ανάπτυξης»

Άρθρο 1

Ειδικές διατάξεις για την αποζημίωση πτήσεων εκμετάλλευσης τακτικών αεροπορικών γραμμών στις οποίες έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας στους αναδόχους αερομεταφορείς λόγω αναγκαστικής παράτασης των οικείων συμβάσεων εκμετάλλευσης και των συναφών περιορισμών της κυκλοφορίας

1. Κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης περί δημοσίων συμβάσεων, για πτήσεις εκμετάλλευσης τακτικών αεροπορικών γραμμών, στις οποίες έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας βάσει των άρθρων 16, 17 και 18 του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1008/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 24ης Σεπτεμβρίου 2008 σχετικά με κοινούς κανόνες εκμετάλλευσης των αεροπορικών γραμμών στην Κοινότητα (L 29), δυνάμει των συναφθεισών μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και των αναδοχών - αερομεταφορέων συμβάσεων παραχώρησης της εκμετάλλευσης τακτικών αεροπορικών γραμμών στις οποίες έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας, ως αυτές έχουν παραταθεί και ισχύουν, έως την 30η Σεπτεμβρίου 2021, καταβάλλεται κατ' εξαίρεση, για την περίοδο από την 1η Ιανουάριου 2021 έως και την 30η Σεπτεμβρίου 2021, επιπρόσθετο αντιστάθμισμα για κάθε πτήση, το οποίο ανέρχεται στο ποσό των είκοσι (25) ευρώ ανά προβλεπόμενη στις συμβάσεις θέση για τις γραμμές με μηδενικό οικονομικό αντιστάθμισμα, πλέον του αναλογούντος Φόρου Προστιθεμένης Αξίας (Φ.Π.Α.), καθώς και το ποσό των δέκα (10) ευρώ, ανά προβλεπόμενη στις συμβάσεις, θέση, για τις γραμμές με οικονομικό αντιστάθμισμα, πλέον αναλογούντος Φ.Π.Α., χωρίς ειδική τροποποίηση των συμβάσεων για τον σκοπό αυτό.

2. Το ποσό της παρ. 1 καταβάλλεται επιπλέον του αναλογούντος ποσού αντισταθμίσματος, όπως αυτό υπολογίζεται βάσει του Παραρτήματος Vτων συναφθεισών συμβάσεων, ως αυτές έχουν παραταθεί και ισχύουν, σε βάρος των ειδικών λογαριασμών των Τελών Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, κατά παρέκκλιση λοιπών διαδικασιών και με εισήγηση του Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, παράλληλα με το ήδη προβλεπόμενο αντιστάθμισμα. Ο συνολικός προϋπολογισμός για την καταβολή του ποσού της παρ. 1, για το σύνολο των δικαιούχων αναδοχών - αερομεταφορέων, δεν δύναται να υπερβεί τα έξι εκατομμύρια πεντακόσιες χιλιάδες (6.500.000) ευρώ, πλέον αναλογούντος Φ.Π.Α., και σε καμία περίπτωση δεν δύναται να υπερβεί το ποσό που είναι αναγκαίο για να καλυφθεί το σύνολο του κόστους που προκύπτει από την εκπλήρωση των υποχρεώσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας από τον εκάστοτε ανάδοχο αερομεταφορέα.

3. Ο αερομεταφορέας με σχετική υπεύθυνη δήλωση (του ν. 1599/1986, Α' 75) προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας βεβαιώνει σε τριμηνιαία βάση την εκτέλεση των δρομολογίων με τις θέσεις για τις οποίες και αποζημιώνεται. Η εξόφληση του ποσού της παρ. 1 δεν δύναται να υπερβεί τα προβλεπόμενα στις συμβάσεις, ως αυτές έχουν τυχόν παραταθεί και ισχύουν.

4. Για το διάστημα της παρ. 1, η κάλυψη δεν υπερβαίνει, κατά παρέκκλιση των προβλεπόμενων στις οικείες συμβάσεις, την ελάχιστη συχνότητα πτήσεων και τις ελάχιστες προσφερόμενες θέσεις εβδομαδιαίως ανά γραμμή και ανά κατεύθυνση όπως έχουν προβλεφθεί σε κάθε αντίστοιχη σύμβαση.

Άρθρο 2

Ειδικές διατάξεις για την επιπλέον αποζημίωση πτήσεων εκμετάλλευσης τακτικών αεροπορικών γραμμών στις οποίες έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας λόγω περιορισμών στις μετακινήσεις

1. Κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης περί δημοσίων συμβάσεων, για πτήσεις εκμετάλλευσης τακτικών αεροπορικών γραμμών, στις οποίες έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας βάσει των άρθρων 16, 17 και 18 του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1008/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 24ης Σεπτεμβρίου 2008 σχετικά με κοινούς κανόνες εκμετάλλευσης των αεροπορικών γραμμών στην Κοινότητα (L 29), δυνάμει των συναφθεισών μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του εκάστοτε αερομεταφορέα συμβάσεων, ως αυτές ισχύουν, καταβάλλεται κατ' εξαίρεση, για την περίοδο από την 9η Νοεμβρίου 2020 έως και την 31η Δεκεμβρίου 2020, επιπρόσθετο αντιστάθμισμα για κάθε εν λόγω πτήση, το οποίο ανέρχεται στο ποσό των είκοσι (20) ευρώ ανά προσφερόμενη θέση, πλέον αναλογούντος φόρου προστιθέμενης αξίας (Φ.Π.Α.), χωρίς ειδική τροποποίηση των συμβάσεων για τον σκοπό αυτό.

2. Το ποσό της παρ. 1 καταβάλλεται επιπλέον του αναλογούντος ποσού όπως αυτό υπολογίζεται βάσει του Παραρτήματος V των συναφθεισών συμβάσεων, ως αυτές ισχύουν, σε βάρος των ειδικών λογαριασμών των Τελών Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, κατά παρέκκλιση λοιπών διαδικασιών και με εισήγηση του Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, παράλληλα με το τυχόν ήδη προβλεπόμενο αντιστάθμισμα. Ο συνολικός προϋπολογισμός για την καταβολή του ποσού της παρ. 1, για το σύνολο των δικαιούχων αερομεταφορέων, δεν δύναται να υπερβεί τα δύο εκατομμύρια πεντακόσιες χιλιάδες (2.500.000) ευρώ πλέον του αναλογούντος φόρου προστιθέμενης αξίας (Φ.Π.Α.) και σε καμία περίπτωση δεν δύναται να υπερβεί το ποσό που είναι αναγκαίο για να καλυφθεί το σύνολο του κόστους που προκύπτει από την εκπλήρωση των υποχρεώσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας από τον εκάστοτε αερομεταφορέα.

3. Ο αερομεταφορέας με σχετική υπεύθυνη δήλωση (του ν. 1599/1986, Α' 75) προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας βεβαιώνει την εκτέλεση των δρομολογίων με τις θέσεις για τις οποίες και αποζημιώνεται. Η εξόφληση του ποσού της παρ. 1 δεν δύναται να υπερβεί τα προβλεπόμενα στις συμβάσεις.

4. Για το διάστημα της παρ. 1 η κάλυψη δεν υπερβαίνει, κατά παρέκκλιση των προβλεπόμενων στις οικείες συμβάσεις, την ελάχιστη συχνότητα πτήσεων και τις ελάχιστες προσφερόμενες θέσεις εβδομαδιαίως ανά γραμμή και ανά κατεύθυνση, όπως έχουν προβλεφθεί για τη χαμηλή (χειμερινή) περίοδο, σε κάθε αντίστοιχη σύμβαση.

Άρθρο 3

Χρηματοδότηση του διαχειριστή υποδομής-Τροποποίηση του άρθρου 8 του ν. 4408/2016

1. Στο άρθρο 8 του ν. 4408/2016 (Α' 135), περί της χρηματοδότησης του διαχειριστή της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής, προστίθεται τρίτο εδάφιο στην παρ. 5 και νέα παρ. 6 και το άρθρο 8 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 8

Χρηματοδότηση του διαχειριστή υποδομής (Άρθρο 8 της Οδηγίας 2012/34/ΕΕ)

1. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναπτύσσει την εθνική σιδηροδρομική υποδομή, λαμβάνοντας υπόψη, όπου απαιτείται, τις συνολικές ανάγκες της Ένωσης συμπεριλαμβανομένηςτης ανάγκης συνεργασίας με γειτονικές τρίτες χώρες. Προς τον σκοπό αυτό, με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών εγκρίνεται, κατόπιν διαβουλεύσεων με τα ενδιαφερόμενο μέρη, ενδεικτική στρατηγική ανάπτυξης της σιδηροδρομικής υποδομής με στόχο την ικανοποίηση των μελλοντικών αναγκών κινητικότητας όσον αφορά τη συντήρηση, ανανέωση και ανάπτυξη της υποδομής με βάση βιώσιμη χρηματοδότηση των σιδηροδρομικών δικτύων. Η εν λόγω στρατηγική καλύπτει περίοδο τουλάχιστον πέντε (5) ετών, είναι ανανεώσιμη και αναρτάται στο διαδικτυακό τόπο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

2. Στα πλαίσια των άρθρων 93, 107 και 108 ΣΛΕΕ, με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών, μπορεί επίσης να χορηγείται στο διαχειριστή υποδομής χρηματοδότηση επαρκής σε σχέση με τα καθήκοντά του σύμφωνα με την περίπτωση 2 του άρθρου 3, τις διαστάσεις της υποδομής και τις χρηματοπιστωτικές ανάγκες, ιδίως για την κάλυψη νέων επενδύσεων. Με όμοια απόφαση μπορεί να χρηματοδοτούνται αυτές οι επενδύσεις με μέσα διαφορετικά της άμεσης κρατικής χρηματοδότησης. Εν πάση περιπτώσει, οι Υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις που εμφαίνονται στην παράγραφο 4.

3. Στο πλαίσιο της γενικής πολιτικής που καθορίζεται από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και λαμβάνοντας υπόψη τη στρατηγική που αναφέρεται στην παράγραφο 1 και τη χρηματοδότηση από τους Υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών που αναφέρεται στην παράγραφο 2, ο διαχειριστής της υποδομής καταρτίζει επιχειρησιακό σχέδιο, το οποίο περιλαμβάνει επενδυτικά και χρηματοδοτικά προγράμματα. Το σχέδιο καταρτίζεται έτσι ώστε να διασφαλίζεται η βέλτιστη και αποτελεσματική χρήση, διάθεση και ανάπτυξη της υποδομής, και, παράλληλα, να διασφαλίζεται χρηματοοικονομική ισορροπία και να παρέχονται μέσα για την επίτευξη αυτών των στόχων. Ο διαχειριστής υποδομής εξασφαλίζει ότι οι γνωστοί αιτούντες και, κατόπιν αιτήσεώς τους, οι εν δυνάμει αίτούντες έχουν πρόσβαση στις σχετικές πληροφορίες και δυνατότητα να εκφράζουν την άποψή τους σχετικά με το περιεχόμενο του επιχειρησιακού σχεδίου όσον αφορά τους όρους πρόσβασης και χρήσης, τη φύση, την παροχή και την ανάπτυξη της υποδομής πριν από την έγκρισή του από τον διαχειριστή υποδομής. Ο ρυθμιστικός φορέας του άρθρου 55, κατά την κατάρτιση του επιχειρησιακού (business) σχεδίου (plan) του διαχειριστή υποδομής, έχει τις αρμοδιότητες της παραγράφου 3 του άρθρου 56.

4. Υπό κανονικές επιχειρηματικές συνθήκες, και για εύλογο χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει περίοδο πέντε (5) ετών, ο λογαριασμός κερδών και ζημιών του διαχειριστή υποδομής ισοσκελίζει τουλάχιστον τα έσοδα από τα τέλη υποδομής, τα πλεονάσματα από άλλες εμπορικές δραστηριότητες, τα μη επιστρεπτέα έσοδα από ιδιωτικές πηγές και την κρατική χρηματοδότηση, αφενός, συμπεριλαμβανομένων των προκαταβολών από το Υπουργείο Οικονομικών, ενδεχομένως, και των δαπανών υποδομής, αφετέρου.

Με την επιφύλαξη του ενδεχόμενου μακροπρόθεσμου στόχου κάλυψης, από τον χρήστη, του κόστους υποδομής όλων των τρόπων μεταφοράς, βάσει δικαίου και αμερόληπτου ανταγωνισμού μεταξύ τρόπων μεταφοράς, όταν οι σιδηροδρομικές μεταφορές είναι σε θέση να ανταγωνίζονται άλλους τρόπους μεταφοράς, εντός του πλαισίου χρέωσης που προβλέπεται στα άρθρα 31 και 32, οι Υπουργοί Οικονομικών kol Υποδομών και Μεταφορών μπορούν να ζητήσουν από τον διαχειριστή υποδομής να ισοσκελίζει τους λογαριασμούς του χωρίς κρατική χρηματοδότηση.

5. Η αναφερόμενη στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 4 κρατική χρηματοδότηση προκαταβάλλεται ανά μήνα στο διαχειριστή υποδομής. Για τον προσδιορισμό της λαμβάνεται υπόψη το εγκεκριμένο, σύμφωνα με τις διατάξειςτου άρθρου 6του ν. 3429/2005 (Α'314), επιχειρησιακό σχέδιο του διαχειριστή υποδομής. Η κρατική χρηματοδότηση είναι ακατάσχετη έως ποσοστού εβδομήντα τοις εκατό (70%) στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης γενικής ή ειδικής διάταξης, για οφειλές αυτού και μη δεκτική συμψηφισμού για το ως άνω ποσοστό με οφειλές του εν λόγω διαχειριστή υποδομής προς το Δημόσιο ή ασφαλιστικά ταμεία ή λοιπούς οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης.

6. Η δυνατότητα επιχορήγησης του διαχειριστή υποδομής μέσω του Τακτικού Προϋπολογισμού του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών συνεχίζει να υφίσταται έως την υπογραφή της Σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του διαχειριστή της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής.».

2. Το τρίτο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 8 του ν. 4408/2016 (Α' 135), όπως τροποποιείται με την παρ. 1 του παρόντος, ισχύει δύο (2) μήνες μετά από τη δημοσίευση του παρόντος.

Άρθρο 4

Ρυθμίσεις για την καταβολή κομίστρου στα μέσα μαζικής μεταφοράς και τις αποζημιώσεις φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου - Τροποποίηση του άρθρου 86 του ν.4530/2018

1. Στο άρθρο 86 του ν. 4530/2018 (Α' 59), περί των απαλλαγών και αποζημιώσεων σχετικά με την καταβολή κομίστρου στα μέσα μαζικής μεταφοράς, προστίθενται δύο (2) τελευταία εδάφια στην παρ. 3 και νέα παρ. 4α και το άρθρο 86 διαμορφώνεται ως εξής:

«Αρθρο 86

Ρύθμιση απαλλαγών και αποζημιώσεων σχετικά με την καταβολή κομίστρου στα μέσα μαζικής μεταφοράς

1. Εισάγονται πλήρεις ή μερικές απαλλαγές από την καταβολή κομίστρου στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Οι απαλλαγές καθορίζονται από τον συνδυασμό κοινωνικών και οικονομικών κριτηρίων και παραμέτρων με τον αριθμό των δικαιούχων. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Υποδομών και Μεταφορών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού καθορίζονται τα συγκεκριμένα κριτήρια παροχής των απαλλαγών, οι κατηγορίες των δικαιούχων των απαλλαγών, το είδος απαλλαγής για κάθε κατηγορία δικαιούχων, σε συνδυασμό και με τον αριθμό των δικαιούχων, η διαδικασία χορήγησης των απαλλαγών, καθώς και κάθε ειδικότερο ζήτημα για την εφαρμογή της παρούσας. Η απόφαση της παρούσας εκδίδεται έως τις 31 Ιουλίου κάθε έτους και τίθεται σε ισχύ από την 1η Ιανουάριου του επόμενου ημερολογιακού έτους.

2. Η απώλεια εσόδων των φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου από τις απαλλαγές της παρ. 1 αποζημιώνεται. Η αποζημίωση, λογίζεται ως έσοδο, χορηγείται ετησίως, αφορά το επόμενο οικονομικό έτος και για τη διαμόρφωσή της τίθενται από τους φορείς στη διάθεση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τα απολογιστικά στοιχεία μετακινήσεων του προηγούμενου έτους μετά από προηγούμενη υποχρεωτική διαβούλευση με τους φορείς παροχής συγκοινωνιακού έργου. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών, που εκδίδεται μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου κάθε έτους και επέχει θέση σύμβασης ετήσιας διάρκειας μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του αρμόδιου φορέα παροχής συγκοινωνιακού έργου, καθορίζονται το ύφος της αποζημίωσης, ο τρόπος υπολογισμού της, η διαδικασία χορήγησής της, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο ζήτημα για την εφαρμογή της παρούσας.

3. Οι δαπάνες που προκύπτουν από την εκτέλεση των κοινών υπουργικών αποφάσεων των παρ. 1 και 2 καλύπτονται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, εγγράφονται στις πιστώσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε ειδικό Αναλυτικό Λογαριασμό Εξόδων, και καταβάλλονται στους φορείς παροχής συγκοινωνιακού έργου σε δώδεκα (12) μηνιαίες δόσεις. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης και έπειτα από αίτηση του φορέα στο αρμόδιο όργανο, μπορούν να καταβάλλονται στους φορείς περισσότερες από μία (1) μηνιαίες δόσεις. Οι αποζημιώσεις για τις απαλλαγές της παρ. 1, που καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό και καταβάλλονται στον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (Ο.Σ.Ε.Θ.), στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (Ο.Α.Σ.Θ), στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (Ο.Α.Σ.Α.) kol στους φορείς παροχής συγκοινωνιακού έργου στην περιοχή αρμοδιότητας του Ο.Α.Σ.Α. (Ο.ΣΥ. Α.Ε. και ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε.), είναι ακατάσχετες έως ποσοστού εβδομήντα τοις εκατό (70%) και για χρονικό διάστημα έως 31.12.2021 στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, για οφειλές αυτών και μη δεκτικές συμψηφισμού για το ως άνω ποσοστό, με οφειλές των εν λόνω φορέων προς το Δημόσιο ή ασφαλιστικά ταμεία ή λοιπούς οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης γενικής ή ειδικής διάταξης. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών, το χρονικό διάστημα του προηγούμενου εδαφίου δύναται να παραταθεί για ένα έτος, ήτοι μέχρι και την 31η.12.2022.

4. Από τις ρυθμίσεις του παρόντος εξαιρείται η μεταφορά των μαθητών των δημόσιων σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από και προς τα σχολεία, η οποία ρυθμίζεται από ειδικότερες διατάξεις που εξακολουθούν να ισχύουν.

4α. Από τις ρυθμίσεις του παρόντος εξαιρείται η μετακίνηση των σπουδαστών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, η οποία γίνεται με μειωμένο κόμιστρο σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 26 του ν. 2638/1998 (Α' 204), και των ανέργων ναυτικών, που είναι εγγεγραμμένοι στο μητρώο του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας, η οποία γίνεται άνευ καταβολής κομίστρου σύμφωνα με το άρθρο 47 του ν. 4676/2020 (Α' 67). Οι προϋποθέσεις χορήγησης της μειωμένης μετακίνησης στους δικαιούχους του πρώτου εδαφίου ρυθμίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Υποδομών και Μεταφορών, εφόσον υπάρχουν αντίστοιχες πιστώσεις στον προϋπολογισμό του Κεφαλαίου Ναυτικής Εκπαίδευσης και του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, αντίστοιχα, και οι σχετικές δαπάνες βαρύνουν τις πιστώσεις αυτών.

5. Κατά παρέκκλιση όσων ορίζονται στο παρόν και μόνο για το έτος 2020, οι κοινές υπουργικές αποφάσεις των παρ. 1 και 2 εκδίδονται έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2020, οι δε πιστώσεις των κατά περίπτωση, με βάση την ιδιότητα των δικαιούχων, αρμόδιων Υπουργείων που έχουν ήδη εγγράφει περιορίζονται ισόποσα, μετά και την έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης της παρ. 2.

6. Τυχόν απαιτήσεις παρελθόντων ετών των φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου, από μετακινήσεις ατόμων με πλήρη ή μερική απαλλαγή κομίστρου, δεν αναζητούνται.

7. Από τη θέση σε ισχύ της παρούσας καταργείται κάθε διάταξη που ρυθμίζει με τρόπο διαφορετικό ή αντίθετο το ζήτημα της πλήρους ή μερικής απαλλαγής από την καταβολή κομίστρου, καθώς και τη σχετική αποζημίωση στους φορείς παροχής συγκοινωνιακού έργου.».

2. Το τρίτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 86 του ν. 4530/2018 (Α’ 59), όπως τροποποιείται με την παρ. 1 του παρόντος, ισχύει δύο (2) μήνες μετά από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!