Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Υπουργείο Εργασίας

Κ.Υ.Α. 57454/4982/2020 Τροποποίηση της υπ’ αρ. 13097/661/13-4-2017 υπουργικής απόφασης «Ρύθμιση ληξιπρόθεσμων και μη ληξιπρόθεσμων οφειλών δικαιούχων εργατικής κατοικίας στους οικισμούς του τ. Ο.Ε.Κ. και επιμήκυνση της διάρκειας αποπληρωμής των ως άνω οφειλών» (Β΄ 1403), όπως αυτή ισχύει μέχρι σήμερα.

Κ.Υ.Α. 57454/4982/2020

ΦΕΚ B’ 5816/30.12.2020

Τροποποίηση της υπ’ αρ. 13097/661/13-4-2017 υπουργικής απόφασης «Ρύθμιση ληξιπρόθεσμων και μη ληξιπρόθεσμων οφειλών δικαιούχων εργατικής κατοικίας στους οικισμούς του τ. Ο.Ε.Κ. και επιμήκυνση της διάρκειας αποπληρωμής των ως άνω οφειλών» (Β΄ 1403), όπως αυτή ισχύει μέχρι σήμερα.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ -
ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Την παρ. 4 του άρθρου 21 του Συντάγματος της

Ελλάδος σχετικά με την «Προστασία οικογένειας, γάμου, μητρότητας και παιδικής ηλικίας, δικαιώματα ατόμων με αναπηρίες».

2. Την περ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 33 του ν. 2224/ 1994 (Α΄ 112), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 66 του ν. 4445/2016 «Εθνικός Μηχανισμός Συντονισμού,

Παρακολούθησης και Αξιολόγησης των Πολιτικών

Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής, ρυθμίσεις για την κοινωνική αλληλεγγύη και εφαρμοστικές διατάξεις του ν. 4387/2016 (Α΄ 85) και άλλες διατάξεις» (Α΄ 236).

3. Τα άρθρα 65 και 66 του ν. 4430/2016 «Κοινωνική και

Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της και άλλες διατάξεις» (Α΄ 205).

4. Τον ν. 2956/2001 «Περί Αναδιάρθρωσης του ΟΑΕΔ» (Α΄ 258) και ειδικά το άρθρο 2 αυτού, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 25 του ν. 4144/2013 (Α΄ 88).

5. Το άρθρο 65 του ν. 3518/2006 «Αναδιάρθρωση των κλάδων του Ταμείου Συντάξεων Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε.) και ρύθμιση άλλων θεμάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας» (Α΄ 272) και την υπ’ αρ. 59734/2362/13-1-2016 υπουργική απόφαση (Β΄ 37).

6. Τις διατάξεις του άρθρου 25, της παρ. 10 του άρθρου 34 και της παρ. 1 του άρθρου 35 του ν. 4144/2013 «Αντιμετώπιση της παραβατικότητας στην Κοινωνική

Ασφάλιση και στην αγορά εργασίας και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής

Ασφάλισης και Πρόνοιας» (Α΄ 88).

7. Τις διατάξεις των άρθρων 20, 24 και 77 του ν. 4270/ 2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α΄ 143), όπως αυτές ισχύουν.

8. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, που κυρώθηκε με το πρώτο άρθρο του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98), όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α΄ 133).

9. Τις διατάξεις του άρθρου 4 του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α΄ 119).

10. Τις διατάξεις του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 121).

11. Τις διατάξεις του π.δ. 62/2020 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 155).

12. Τις διατάξεις του π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/ Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α΄ 123).

13. Τις διατάξεις του π.δ. 134/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης» (Α΄ 168), όπως ισχύουν. 14. Τις διατάξεις του π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α΄ 181), όπως ισχύουν.

15. Την υπό στοιχεία Υ70/30-10-2020 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη» (Β΄ 4805).

16. Την υπ’ αρ. 30727/4815/1971, εκδοθείσα δυνάμει της παρ. 2 του άρθρου 2 του ν.δ. 2963/1954, απόφαση του Υπουργού Εργασίας «περί εγκρίσεως Κανονισμού “περί προϋποθέσεων παροχής κατοικίας και δανείων υπό του Ο.Ε.Κ.”» (Β΄ 661), όπως ισχύει.

17. Την υπ’ αρ. 3153/195/14-02-2017 απόφαση της Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης «Καθορισμός όρων, προϋποθέσεων, διαδικασίας και μεθόδου υπολογισμού της χρεούμενης αξίας των παραχωρούμενων και των προς παραχώρηση κατοικιών σε οικισμούς του τ. Ο.Ε.Κ. (νυν Ο.Α.Ε.Δ.) σε όλη την Επικράτεια, για τις οποίες δεν έχει εκδοθεί τίτλος οριστικής παραχώρησης» (Β΄ 474).

18. Την παρ. 3 του άρθρου 34 και το άρθρο 36 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (2016/C 202/02).

19. Τα εδάφια β΄ και γ΄ της παρ. 3 του άρθρου 4 της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση.

20. Τα άρθρα 14 και 106 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

21. Την υπό στοιχεία 2005/842/ΕΚ απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, L 312/67 της 29-11-2005).

22. Το γεγονός ότι τόσο ο Ο.Ε.Κ., υπό το καθεστώς της υπό στοιχεία 2005/842/ΕΚ απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της υπό στοιχεία 2012/21/ΕΕ απόφασης της Επιτροπής (από τις 31-01-2012 έως τις 14-02-2012) και των καταστατικών αυτού διατάξεων, όσο και ο Ο.Α.Ε.Δ., ως καθολικός διάδοχος του Ο.Ε.Κ., υπό το καθεστώς της υπό στοιχεία 2012/21/ΕΕ απόφασης της Επιτροπής (από τις 18-04-2013 και εντεύθεν) και των καταστατικών αυτού διατάξεων, αποτέλεσαν/αποτελούν Υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος (Υ.Γ.Ο.Σ.) στον τομέα της κοινωνικής κατοικίας, υπό την έννοια των άρθρων 14 και 106 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κατά συνέπεια τυγχάνουν εφαρμογής οι κανόνες της ενωσιακής νομοθεσίας περί ανταγωνισμού, κατά το μέτρο που η εφαρμογή των κανόνων αυτών δεν εμποδίζει νομικά ή πραγματικά την εκπλήρωση της ιδιαίτερης αποστολής που έχει ανατεθεί στον Ο.Α.Ε.Δ., ως καθολικού διαδόχου του τ. Ο.Ε.Κ.

23. Το γεγονός ότι σύμφωνα με το Πρωτόκολλο 26, το οποίο προσαρτήθηκε στη Συνθήκη της Λισαβόνας, η κύρια αρμοδιότητα στον τομέα της ανάθεσης, παροχής, χρηματοδότησης και οργάνωσης των υπηρεσιών ΓΟΣ, εναπόκειται στα κράτη-μέλη ευρεία διακριτική ευχέρεια επί του θέματος και ελευθερία δημοκρατικών επιλογών και ότι το ως άνω Πρωτόκολλο επιβάλλει, μεταξύ άλλων, στα κράτη-μέλη να μεριμνούν για την εξασφάλιση «υψηλού επιπέδου οικονομικής προσιτότητας», και για την προώθηση της καθολικής πρόσβασης των ΥΓΟΣ τους.

24. Το γεγονός ότι, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, δεν υπάρχει ενιαίος ορισμός της «υψηλού επιπέδου οικονομικής προσιτότητας» μιας ΥΓΟΣ, όπως επίσης δεν υπάρχει εργαλείο για τη μέτρησή της, ουδόλως απαλλάσσει τα κράτη-μέλη από τη νομική υποχρέωση να εξασφαλίσουν οπωσδήποτε για όλες τις ΥΓΟΣ, της κοινωνικής στέγασης συμπεριλαμβανομένης, ένα «υψηλό επίπεδο οικονομικής προσιτότητας».

25. Την επίγνωση ότι ενδεχόμενη παράλειψη κράτους μέλους να διασφαλίσει «υψηλό επίπεδο οικονομικής προσιτότητας» στην κοινωνική στέγαση θα συνεπαγόταν ματαίωση της εφαρμογής του υπ’ αρ. 26 πρωτοκόλλου για τις ΥΓΟΣ, πλήττοντας με τον τρόπο αυτό την «αρχή της πλήρους αποτελεσματικότητας του ευρωπαϊκού ενωσιακού δικαίου», αρχή, η οποία αποτυπώνεται ρητά με τα εδάφια β΄ και γ΄ της παρ. 3 του άρθρου 4 της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση και σύμφωνα με την οποία: «Τα κράτη-μέλη λαμβάνουν κάθε γενικό ή ειδικό μέτρο ικανό να διασφαλίσει την εκτέλεση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τις Συνθήκες ή προκύπτουν από πράξεις των θεσμικών οργάνων της Ένωσης. Τα κράτη-μέλη διευκολύνουν την Ένωση στην εκπλήρωση της αποστολής της και απέχουν από τη λήψη οποιουδήποτε μέτρου ικανού να θέσει σε κίνδυνο την πραγματοποίηση των στόχων της Ένωσης».

26. Τις υπ’ αρ. 5466 και 5573/87/26-11-2019 και 5066/ 106/29-9-2020 αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου του Ο.Α.Ε.Δ., οι οποίες διαβιβάσθηκαν με τα υπ’ αρ. 98054 και 98056/5-12-2019 και 1604/30-9-2020 έγγραφα του Οργανισμού.

27. Την υπ’ αρ. οικ. 3377/230/31-7-2020 εισήγηση του Αναπληρωτή Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών, σύμφωνα με την παρ. 5(ε) του άρθρου 24 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143).

28. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, ενώ οι ρυθμίσεις της παρ. 1 προκαλούν απώλεια εσόδων ποσού 940 χιλιάδων ευρώ στον προϋπολογισμό του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ), που προκαλείται από τις περιπτώσεις που εμπίπτουν στις κατηγορίες Β΄ και Γ΄ του δεύτερου κεφαλαίου της υπουργικής απόφασης, και συνεπώς επηρεάζουν το δημοσιονομικό αποτέλεσμα του προϋπολογισμού του ΟΑΕΔ, αποφασίζουμε:

Τροποποιούμε την υπ’ αρ. 13097/661/13-4-2017 (Β΄ 1403) υπουργική απόφαση, όπως ισχύει έως σήμερα, ως εξής:

1. Η περ. 9 των Γενικών Ρυθμίσεων του πρώτου κεφαλαίου τροποποιείται ως εξής:

«Για την κάλυψη των στεγαστικών αναγκών δικαιούχων, οι οποίοι εμπίπτουν στην περίπτωση Α, Β και Γ του δευτέρου κεφαλαίου και έχουν την ιδιότητα του πολυτέκνου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ν. 1910/1944, η παρεχόμενη σε αυτούς έτοιμη κατοικία θα εξοφλείται με έκπτωση 50% επί της Τιμής Παραχώρησης (βλ. αριθμό 4α των Γενικών Ρυθμίσεων). Δικαιούχοι της κατηγορίας αυτής, οι οποίοι έχουν υπαχθεί στις ρυθμίσεις της παρούσας έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν συμπληρωματική αίτηση και να ζητήσουν επανυπολογισμό της τιμής της κατοικίας τους σύμφωνα με τα ανωτέρω οριζόμενα. Στους δικαιούχους κατοικίας στους οικισμούς του τ. ΟΕΚ (νυν ΟΑΕΔ) με 3 προστατευόμενα μέλη-παιδιά, στις μονογονεϊκές οικογένειες, στις περιπτώσεις χηρείας με ένα τουλάχιστον προστατευόμενο μέλος-παιδί, στις οικογένειες με προστατευόμενο μέλος ΑμΕΑ, στις οικογένειες με μέλος με διαπιστωμένη αναπηρία 67% και άνω και στους συνταξιούχους κατά τον υπολογισμό του Τελικού Τιμήματος Παραχώρησης, όπως προβλέπεται στην παρ. 4 των Γενικών Ρυθμίσεων, πραγματοποιείται έκπτωση 20%.».

2. Το πρώτο εδάφιο της περ. 11 των Γενικών Ρυθμίσεων του πρώτου κεφαλαίου, τροποποιείται ως εξής:

«Στις περιπτώσεις Β και Γ του δεύτερου κεφαλαίου, η προθεσμία υποβολής της αίτησης ένταξης στην παρούσα παρατείνεται μέχρι 31-03-2021.».

3. Η περ. 13 των «Γενικών Ρυθμίσεων» του πρώτου κεφαλαίου τροποποιείται ως εξής:

«Στις ρυθμίσεις της παρούσας εντάσσονται και οι δικαιούχοι οικιστές που τυχόν έχουν καταθέσει αίτηση του άρθρου 4 του ν. 3869/2010 (Α΄ 130)».

4. Ο ορισμός της περίπτωσης Α του δεύτερου κεφαλαίου τροποποιείται ως εξής: «Περίπτωση Α. Δικαιούχοι κατοικιών στους οικισμούς του τ. ΟΕΚ (νυν ΟΑΕΔ) για τους οποίους έχουν εκδοθεί

Συμφωνητικά Παραχώρησης Χρήσης –Προσωρινά Παραχωρητήρια– και αναμένεται η έκδοση Οριστικών Παραχωρητηρίων, καθώς και δικαιούχοι για τους οποίους εκκρεμεί η έκδοση προσωρινών παραχωρητηρίων χρήσης κατοικίας».

5. Η παρ. β΄ του τρίτου κεφαλαίου τροποποιείται ως εξής:

«β.) Κατ’ εξαίρεση μπορεί να υπαχθεί στις ρυθμίσεις της παρούσας και δικαιούχος, ο οποίος δεν ιδιοκατοικεί και δεν κάνει χρήση της κατοικίας του κατά τα ανωτέρω οριζόμενα λόγω ανυπαίτιου κωλύματος και εφόσον σε καμία περίπτωση δεν προκύπτει εκμετάλλευση της κατοικίας του, που να συνεπάγεται αύξηση εσόδων και πλουτισμού του, όπως εξειδικεύεται ενδεικτικά στις ακόλουθες περιπτώσεις, ήτοι όταν:

β.1) έχει επέλθει θάνατος του αρχικού κληρωθέντα δικαιούχου και η υποχρέωση εξυπηρέτησης του δανείου έχει περιέλθει στους νόμιμους κληρονόμους του,

β.2) η κατοικία, η οποία παραχωρήθηκε, είναι κενή (ανεκμετάλλευτη), αν ο δικαιούχος έχει μετοικήσει προκειμένου να εργαστεί στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, αν ο δικαιούχος έχει μετοικήσει λόγω αναγκαστικής συγκατοίκησης με συγγενικό πρόσωπο που χρήζει συμπαράστασης τρίτου ή αν ο δικαιούχος αδυνατεί να κατοικήσει στην χορηγηθείσα σε αυτόν κατοικία για άλλη σοβαρή αιτία.

β.3) Η παραχωρηθείσα κατοικία δεν πληροί πλέον τους όρους στεγαστικής αποκατάστασης του δικαιούχου, αν τυχόν μεταβλήθηκε η σύνθεση της οικογένειάς του λόγω αύξησης των μελών της ή λόγω λύσης γάμου, αν τυχόν προέκυψε αναπηρία εξαιτίας της οποίας απαιτούνται ειδικά διαμορφωμένοι χώροι προς αυτοεξυπηρέτηση. Για όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις, αλλά και για κάθε άλλη περίπτωση, που εκφεύγει των ανωτέρω περ. β.1)-β.3), αποφαίνεται το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΕΔ ή το όργανο (ή τα όργανα) που αυτό κάθε φορά ορίζει, το οποίο δύναται να ζητά την προσκόμιση δικαιολογητικών που κρίνει απαραίτητα για την αιτιολόγηση της απόφασής του.

Σε κάθε περίπτωση, οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΑΕΔ δύνανται, κατά την κρίση τους,να προβαίνουν σε επιτόπιους ελέγχους για την αιτιολόγηση των αποφάσεών τους».

Με τη δημοσίευση της παρούσας απόφασης καταργείται η υπ’ αρ. οικ. 29652/2839/1-7-2019 εγκύκλιος σχετικά με την υπουργική απόφαση «Ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων και μη ληξιπρόθεσμων οφειλών δικαιούχων εργατικής κατοικίας στους οικισμούς τ. ΟΕΚ και επιμήκυνση της διάρκειας αποπληρωμής των ως άνω οφειλών» (ΑΔΑ: 6ΥΗ0465Θ1Ω-ΕΝΖ).

Κατά τα λοιπά, ισχύει η υπ’ αρ. 13097/661/13-4-2017 (Β΄ 1403) υπουργική απόφαση, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει μέχρι σήμερα.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 17 Δεκεμβρίου 2020

Οι Υπουργοί

Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ

Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων
ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΡΟΥΤΣΗΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!