Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Υπουργείο Εργασίας

Υ.Α. 26193 /Δ1.8581/2020 Οργάνωση και λειτουργία της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Aριθ. πρωτ.: 26193 /Δ1.8581

ΦΕΚ Β 2744/04.07.2020

Οργάνωση και λειτουργία της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Την παρ. 13 του άρθρου 116 και το άρθρο 39 του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (A΄ 133).

2. Τα άρθρα 82 και 83 του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (A΄ 133).

3. Το άρθρο 90 του π.δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» (Α΄ 98) σε συνδυασμό με την παρ. 22 του ν. 4622/2019 (Α΄ 133).

4. Το π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α΄119).

5. Το π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄121).

6. Το π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων» (Α΄123).

7. Το π.δ. 134/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης» (Α’ 168).

8. Την υπ’ αρ. Υ96/06.09.2019 διαπιστωτική Πράξη του Πρωθυπουργού για το διορισμό του Διοικητή της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (Υ.Ο.Δ.Δ. 702).

9. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της ανωτέρω απόφασης προκύπτει δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, λόγω καταβολής επιδόματος θέσης ευθύνης 450 € μηνιαίως σε επίπεδο προϊσταμένου Διεύθυνσης και 290 € μηνιαίως σε επίπεδο προϊσταμένου Τμήματος, η οποία θα βαρύνει τις πιστώσεις μισθοδοσίας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, ΕΦ 1033-501-0000000 ΑΛΕ:2120104001, σύμφωνα με το υπ΄αρ. πρωτ. έγγραφο οικ. 21679/1189/5-6-2020 της ΓΔΟΥ, αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

Επιχειρησιακοί στόχοι και αρμοδιότητες της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων

Οι επιχειρησιακοί στόχοι και οι αρμοδιότητες των οργανικών μονάδων της συσταθείσας με το άρθρο 39 του ν. 4622/2019 Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων επανακαθορίζονται, ως εξής:

1. Η Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου έχει τους ακόλουθους επιχειρησιακούς στόχους:

(α) τον έλεγχο των συστημάτων διακυβέρνησης και λειτουργίας και την παροχή διαβεβαίωσης περί της επάρκειας αυτών, με σκοπό την υποστήριξη του Υπουργείου για την επίτευξη των στρατηγικών του στόχων και για τη λήψη μέτρων, όπου απαιτείται,

(β) την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών στην ηγεσία του Υπουργείου με στόχο τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των διαδικασιών διαχείρισης κινδύνου και των διαδικασιών ενδογενούς ελέγχου (internal control),

(γ) τη διασφάλιση της ορθής, αποτελεσματικής και ασφαλούς διαχείρισης και χρήσης των πληροφοριακών συστημάτων,

(δ) την αξιολόγηση της λειτουργίας, των δραστηριοτήτων και των προγραμμάτων του Υπουργείου βάσει των αρχών της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης,

(ε) τον εντοπισμό και την άμεση και αποτελεσματική διερεύνηση και εξιχνίαση υποθέσεων παράτυπης συμπεριφοράς, παραβίασης της ακεραιότητας και διαφθοράς, η οποία συντελείται με την εμπλοκή υπαλλήλων του Υπουργείου σε ποινικά αδικήματα και πειθαρχικά παραπτώματα.

2. Η Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου διαρθρώνεται σε δύο (2) γραφεία, επιπέδου Τμήματος ως εξής:

α) Γραφείο Σχεδιασμού και Διενέργειας Εσωτερικών Ελέγχων με τις εξής αρμοδιότητες:

i) την ανάπτυξη και διαρκή βελτίωση της μεθοδολογίας και των εργαλείων του εσωτερικού ελέγχου, σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα,

ii) τη σύνταξη και αναθεώρηση του Κανονισμού Λειτουργίας του Εσωτερικού Ελέγχου,

iii) τη σύνταξη και αναθεώρηση Εγχειριδίου Εσωτερικών Ελέγχων,

iv) την κατάρτιση εξαμηνιαίου, ετήσιου ή μεγαλύτερης διάρκειας προγράμματος εσωτερικών ελέγχων, λαμβανομένων υπόψη των στρατηγικών και επιχειρησιακών προτεραιοτήτων του Υπουργείου,

v) την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών στο Υπουργείο, για την εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης πολιτικής διαχείρισης των κινδύνων που απειλούν την επίτευξη των στόχων του,

vi) τη μέριμνα για την εκπαίδευση και την επιμόρφωση των Εσωτερικών Ελεγκτών,

vii) τη διενέργεια προγραμματισμένων εσωτερικών ελέγχων στις υπηρεσίες του Υπουργείου,

viii) τον έλεγχο επάρκειας του συστήματος εσωτερικού ελέγχου (internal control) του Υπουργείου και την εισήγηση σχετικών βελτιωτικών προτάσεων,

ix) τον έλεγχο εφαρμογής και συμμόρφωσης με το εξωτερικό και εσωτερικό κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας του Υπουργείου,

x) την αξιολόγηση της λειτουργίας του Υπουργείου βάσει της αρχής της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης,

xi) την αξιολόγηση των διαδικασιών σχεδιασμού, της εκτέλεσης και της αξιολόγησης των λειτουργιών και των προγραμμάτων του Υπουργείου,

xii) τον έλεγχο της ορθής εφαρμογής των διαδικασιών εκτέλεσης του προϋπολογισμού, διενέργειας των δαπανών και διαχείρισης της περιουσίας του οικείου Υπουργείου, για τον εντοπισμό τυχόν φαινομένων κακοδιοίκησης και κακοδιαχείρισης, κατάχρησης, σπατάλης ή απάτης και την ανάπτυξη δικλείδων για την αποτροπή τους στο μέλλον,

xiii) τον έλεγχο της ορθής, αποτελεσματικής και ασφαλούς διαχείρισης και χρήσης των πληροφοριακών συστημάτων,

xiv) τη διαβεβαίωση περί της ακρίβειας, της αξιοπιστίας και της έγκαιρης προετοιμασίας των χρηματοοικονομικών (και λοιπών) αναφορών,

xv) τον έλεγχο της επάρκειας του συστήματος διαχείρισης των κινδύνων που απειλούν τις πολιτικές και τα προγράμματά του,

xvi) την επίβλεψη και τη διασφάλιση της ορθής διενέργειας των εσωτερικών ελέγχων και την παρακολούθηση υλοποίησης του προγράμματος εσωτερικών ελέγχων σύμφωνα με το εγκεκριμένο ελεγκτικό πρόγραμμα του Υπουργείου,

xvii) τη σύνταξη προσωρινών εκθέσεων εσωτερικού ελέγχου και την αποστολή τους στις εμπλεκόμενες υπηρεσίες του Υπουργείου για την επίτευξη συμφωνίας επί των διορθωτικών και βελτιωτικών ενεργειών,

xviii) την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών στο Υπουργείο σύμφωνα με τα σχετικά διεθνή πρότυπα και μεθοδολογίες, xix) την περιοδική παρακολούθηση, αξιολόγηση και επιβεβαίωση των διορθωτικών ή προληπτικών ενεργειών που πραγματοποιούνται από τις υπηρεσίες του Υπουργείου σε συμμόρφωση με τις προτάσεις του εσωτερικού ελέγχου, μέχρι την οριστική υλοποίησή τους,

xx) την υποβολή περιοδικής αναφοράς στον Υπουργό, σχετικά με τη συμμόρφωση των υπηρεσιών και την υποβολή σχετικών προτάσεων,

xxi) την επεξεργασία των στοιχείων των επιμέρους εκθέσεων εσωτερικού ελέγχου και την κατάρτιση Ετήσιας Έκθεσης, στην οποία καταγράφονται οι δραστηριότητες και τα αποτελέσματα του εσωτερικού ελέγχου, η πρόοδος υλοποίησης των προτάσεων αυτού και οι υπολειμματικοί κίνδυνοι, που εξακολουθούν να απειλούν τις υπηρεσίες του Υπουργείου, λόγω της μη υλοποίησης διορθωτικών ενεργειών.

(β) Τμήμα Εσωτερικών Ερευνών και Διερεύνησης Καταγγελιών με τις εξής αρμοδιότητες:

i) τον εντοπισμό και τη διερεύνηση των υποθέσεων παραβίασης της ακεραιότητας και διαφθοράς στις οποίες εμπλέκονται υπάλληλοι του Υπουργείου,

ii) τη διενέργεια διοικητικής έρευνας, ένορκης διοικητικής εξέτασης, προκαταρκτικής εξέτασης ή προανάκρισης, κατόπιν εισαγγελικής παραγγελίας ή αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν εντολής από το αρμόδιο όργανο ή μετά από αυτόφωρη σύλληψη, είτε βάσει καταγγελιών ή πληροφοριών που έχουν συλλεγεί, επεξεργαστεί και αξιολογηθεί, για τη διερεύνηση ποινικών και πειθαρχικών αδικημάτων, καθώς και την παραπομπή των υπαιτίων στην αρμόδια εισαγγελική αρχή ή τον αρμόδιο πειθαρχικό προϊστάμενο,

iii) τη διενέργεια των απαιτούμενων διαδικασιών για την πειθαρχική ή/και ποινική δίωξη των υπαλλήλων, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις περί πειθαρχικού δικαίου, του Ποινικού Κώδικα ή άλλων ειδικών ποινικών νόμων,

iv) τη συλλογή, τη διερεύνηση, την επεξεργασία, τη σύνθεση, την ανάλυση, την αξιολόγηση και την αξιοποίηση των πληροφοριών, καταγγελιών και στοιχείων, που αφορούν στην εμπλοκή υπαλλήλων του Υπουργείου σε πειθαρχικά και ποινικά αδικήματα,

v) τη διενέργεια στοχευμένου οικονομικού και διαχειριστικού ελέγχου δημοσίων υπολόγων και δημοσίων διαχειρίσεων, καθώς και τον καταλογισμό των ευθυνομένων, τη διενέργεια διαχειριστικών ερευνών και ανακρίσεων σε υποβαλλόμενες καταγγελίες που αναφέρονται σε θέματα διαχειριστικών ανωμαλιών ή καταχρήσεων, καθώς και σε περιπτώσεις διαπιστούμενων κατά τον υπηρεσιακό έλεγχο αδικημάτων σε θέματα αρμοδιότητάς του κατόπιν εντολής Υπουργού ή εξουσιοδοτημένου οργάνου και σε έκτακτες περιπτώσεις, μη επιδεχόμενες αναβολή, μετά από άμεση σχετική ενημέρωση και προφορική εντολή, τη διενέργεια προγραμματισμένων ελέγχων των διαχειριστικών χρήσεων,

vi) την εισήγηση μέτρων για την αντιμετώπιση, την πρόληψη και την καταστολή της διαφθοράς στις υπηρεσίες του Υπουργείου,

vii) την τήρηση αρχείου των υποθέσεων που χειρίζεται το Τμήμα και την εισήγηση στον Προϊστάμενο της Μ.Ε.Ε. για την αρχειοθέτηση των καταγγελιών, που κρίνονται ασαφείς ή ασήμαντες, καθώς και την επανεξέταση παλαιών υποθέσεων για τον εντοπισμό στοιχείων που μπορούν να αξιοποιηθούν προς περαιτέρω έρευνα, όπως και την τήρηση αρχείου εκθέσεων - πορισμάτων, ως και κάθε άλλου στοιχείου για την παρακολούθηση του ελεγκτικού και ανακριτικού έργου,

viii) τη διενέργεια ένορκης διοικητικής εξέτασης σε περίπτωση απώλειας δικαιολογητικών πληρωμής δημόσιας δαπάνης πριν την έκδοση τίτλου πληρωμής,

ix) την έρευνα της ύπαρξης αντικειμενικής αδυναμίας απόδοσης λογαριασμού χρηματικού εντάλματος προπληρωμής.

3. Η Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου είναι αρμόδια τόσο για το Υπουργείο, όσο και τους εποπτευόμενους από αυτό φορείς και την Εθνική Αναλογιστική Αρχή, οι οποίοι δεν έχουν δική τους Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου.

Άρθρο 2

Στελέχωση και λειτουργία της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων

1. Η Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου (Μ.Ε.Ε.) στελεχώνεται από συνολικά δεκατρείς (13) υπαλλήλους κατηγορίας ΠΕ,ΤΕ και ΔΕ εκ των οποίων δέκα (10) τουλάχιστον υπάλληλοι προέρχονται από τις κατηγορίες ΠΕ και ΤΕ ως εξής: ένας (1) υπάλληλος σε θέση Προϊσταμένου επιπέδου Διεύθυνσης, δύο (2) υπάλληλοι ως Προϊστάμενοι των Γραφείων αυτής, επιπέδου Τμήματος καθώς και δέκα (10) υπάλληλοι για τα Γραφεία της Μ.Ε.Ε.

2. Στις εν λόγω οργανικές μονάδες και όσον αφορά τις κατηγορίες ΠΕ και ΤΕ τοποθετούνται κυρίως υπάλληλοι από τον κλάδο ΠΕ Επιτελικών Στελεχών της Διοίκησης του άρθρου 104 του ν. 4622/2019 (Α΄133), καθώς και κατά προτεραιότητα, απόφοιτοι παραγωγικών σχολών του Δημοσίου, ενώ ελλείψει αυτών, τοποθετούνται υπάλληλοι κατηγορίας ΠΕ κλάδου Διοικητικού-Οικονομικού ή ΤΕ κλάδου Διοικητικού-Λογιστικού, κατά προτεραιότητα, κάτοχοι πτυχίων Νομικής ή κατεύθυνσης Λογιστικής ή Χρηματοοικονομικής ή Διοίκησης Επιχειρήσεων ή Οικονομίας ή Δημόσιας Διοίκησης ή υπάλληλοι κατηγορίας ΠΕ κλάδου Πληροφορικής. Οι υπάλληλοι κατηγορίας ΔΕ που τοποθετούνται στα Γραφεία της Μ.Ε.Ε. είναι του κλάδου Διοικητικού-Λογιστικού και σε κάθε περίπτωση δεν μπορούν να υπερβαίνουν σε αριθμό τους δύο (2).

3. Των οργανικών μονάδων της Μ.Ε.Ε. επιπέδου Διεύθυνσης και Τμήματος προΐστανται υπάλληλοι κατηγορίας ΠΕ, οι οποίοι πρέπει να πληρούν τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια που τίθενται από τις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα, και για την επιλογή τους ακολουθείται η προτεραιότητα, όπως αυτή αναλυτικά αναφέρεται στην παρ. 2 του παρόντος άρθρου.

4. Για την αποφυγή σύγκρουσης συμφερόντων οι υπηρετούντες στη M.E.E. υποχρεούνται να δηλώνουν πριν την έναρξη ελέγχου που τους ανατίθεται, κάθε σχετικό κώλυμα, συμπεριλαμβανομένης και της κατοχής θέσης στην ελεγχόμενη μονάδα κατά το ελεγχόμενο διάστημα.

5. Για τις ανάγκες λειτουργίας της Μ.Ε.Ε. και μόνον, οι υπηρετούντες σε αυτήν, έχουν πλήρη πρόσβαση στους υπηρεσιακούς φακέλους των υπαλλήλων που υπάγονται στην αρμοδιότητα της Μ.Ε.Ε., καθώς και σε λοιπά αρχεία απαραίτητα για τη διεξαγωγή του ανατιθέμενου ελέγχου.

6. Οι υπάλληλοι και οι προϊστάμενοι των Γραφείων της Μ.Ε.Ε. αναφέρονται στον αμέσως ιεραρχικά προϊστάμενό τους, ο δε προϊστάμενος της Μ.Ε.Ε. αναφέρεται στον Υπουργό, ο οποίος ενημερώνεται αμελλητί σχετικά με τα αποτελέσματα των εκθέσεων ελέγχου.

Άρθρο 3

Έναρξη ισχύος

Η απόφαση αυτή ισχύει από την έναρξη λειτουργίας της Μ.Ε.Ε., όπως προβλέπεται στο πρώτο εδάφιο της παρ. 13 του άρθρου 116 του ν. 4622/2019 (Α’ 133), οπότε και παύει η λειτουργία του υφιστάμενου Τμήματος Εσωτερικού Ελέγχου. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 29 Ιουνίου 2020

Ο Υπουργός

Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΡΟΥΤΣΗΣ

Ο Διοικητής της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας ΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΙΝΗΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!