Υπουργείο Οικονομικών

Συνέντευξη του Υπουργού Οικονομικών κ. Χρήστου Σταϊκούρα στο περιοδικό "Crash"

Συνέντευξη του Υπουργού Οικονομικών κ. Χρήστου Σταϊκούρα στο περιοδικό

ΑΠΕ ΜΠΕ/ΑΠΕ ΜΠΕ/ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΛΑΧΟΣ

Συνέντευξη του Υπουργού Οικονομικών κ. Χρήστου Σταϊκούρα στο περιοδικό "Crash"

Προεκλογικά, μιλώντας μάλιστα στο  CRASH, είχατε πει, ότι η Κυβέρνηση της Ν.Δ. με αποφασιστικότητα, θα επιδιώξει την  πραγματικά καθαρή έξοδο από τα μνημόνια και την  απεμπλοκή της χώρας, από τις  βαριές  και πολύχρονες δεσμεύσεις,  που ανέλαβε η προηγούμενη Κυβέρνηση. Εκτός από την επιδίωξη  της μείωσης του πλεονάσματος από το 3,5%, τι άλλο σχεδιάζετε;

Πράγματι η Κυβέρνηση, αυτό για το οποίο είχε δεσμευτεί, το πράττει με αποφασιστικά βήματα. 
Μάλιστα επιδιώκει αυτά τα βήματα να τα καθιστά μη αντιστρεπτά, ώστε η χώρα το ταχύτερο να καταστεί μια πλήρως κανονική χώρα. 
Στο σχεδιασμό μας κεντρικό στόχο αποτελεί η επίτευξη καλού ρυθμού – υψηλότερου του μέσου όρου των χωρών της Ευρωζώνης – μεγέθυνσης της οικονομίας.
Επιμέρους ιεραρχημένοι στόχοι, μερικοί εκ των οποίων έχουν ήδη επιτευχθεί, είναι το χαμηλό κόστος δανεισμού, η πλήρης άρση των κεφαλαιακών περιορισμών, η επιστροφή της χώρας σε επενδυτική βαθμίδα, η βελτίωση της βιωσιμότητας του δημοσίου χρέους και συνακόλουθα η ενίσχυση της διαπραγματευτικής μας δυνατότητας για μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων.
Πέρα όμως αυτών υπάρχουν και οι στόχοι που θα υλοποιηθούν μέχρι το τέλος του έτους, όπως η επίτευξη των συμφωνημένων δημοσιονομικών στόχων για το 2019, η ενίσχυση της σταθερότητας του τραπεζικού συστήματος, η νομοθέτηση ενός νέου σταθερού φορολογικού πλαισίου με αναπτυξιακό προσανατολισμό, η ενίσχυση της ρευστότητας στην πραγματική οικονομία, η προώθηση των αποκρατικοποιήσεων, η υλοποίηση διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων.
Επίσης, στις προτεραιότητές μας είναι η υλοποίηση εκκρεμών δεσμεύσεων της χώρας από την τρίτη αξιολόγηση, η εισαγωγή κατάλληλου πλαισίου για τη διαχείριση του ιδιωτικού χρέους, η αποπληρωμή του πιο ακριβού μέρους του δανείου της χώρας προς το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.

Ο ΣΥΡΙΖΑ λέει ότι το πλεόνασμα για το 2020-2022 θα ήταν 2,5% και ότι εσείς το έχετε ξαναπάει στο 3,5% και θέλετε να διαπραγματευτείτε για να κατέβει. Τι ακριβώς συμβαίνει;

Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ασυναγώνιστος στο να προβάλλει τις επιθυμίες του ως πραγματικότητες.  
Ισχυρίζεται ότι θα πετύχαινε μείωση των πλεονασμάτων με τη δημιουργία ενός ειδικού λογαριασμού. Μόνο που τέτοιος λογαριασμός ουδέποτε υπήρξε. Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών δηλώνουν άγνοια. Και βέβαια ουδείς εκ των θεσμών συμφώνησε, ή έστω ενημερώθηκε επί αυτού.
Έτσι, όμως, δημιουργική πολιτική για τη χώρα και τους πολίτες της δεν γίνεται. 

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, θα θέσετε στο τραπέζι με τους θεσμούς, την μείωση του πρωτογενούς πλεονάσματος το 2020-2021. Γιατί δεν το θέτετε από το 2020; Τι φοβάστε ή τι σας εμποδίζει;

Δεν μας εμποδίζει ούτε μας φοβίζει κάτι.
Η μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων παραμένει θεμελιώδης στόχος μας. 
Το ζήτημα είναι πως προσεγγίζεται αυτός ο στόχος. 
Και εμείς τον προσεγγίζουμε χωρίς τυμπανοκρουσίες.
Το προσεγγίζουμε με τεκμηρίωση, υπευθυνότητα και συγκεκριμένο σχεδιασμό.
Τα πρώτα βήματα έχουν γίνει, και έτσι προσδοκούμε θετικές εξελίξεις το ταχύτερο δυνατόν.

Ως Κυβέρνηση δεν είπατε ποτέ μέχρι τώρα ότι βρήκατε καμένη γη, όταν όμως είσαστε στην αντιπολίτευση κάνατε λόγο για τα τραγικά λάθη που έκανε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το πρώτο εξάμηνο του 2015 που οδήγησαν στο τρίτο μνημόνιο, τα capital controls και όπως λένε κάποιοι κόστισε στην χώρα 100 δισ. ευρώ. Τελικά θα προχωρήσετε σε εξεταστική ώστε να αποδοθούν ευθύνες;

Η διαπίστωση από τον εκάστοτε Υπουργό Οικονομικών ότι παρέλαβε από τον προκάτοχό του από Κυβέρνηση άλλου κόμματος «καμένη γη» είναι παραπλανητική και άδικη. Κάνει ζημιά στην εξέλιξη της χώρας και του πολιτικού συστήματος. Γι’ αυτό δεν την ακολουθώ. Βεβαίως, παραλάβαμε καθυστερήσεις, λάθη, παραλείψεις και αρκετές λανθασμένες πολιτικές. 
Άλλωστε επιλεγήκαμε για να κάνουμε διορθώσεις, συμπληρώσεις και να εφαρμόσουμε άλλες πολιτικές, που θα δώσουν καλύτερες ταχύτητες στην πορεία της οικονομίας.
Και αυτό πράττουμε με ευθύνη έναντι της χώρας και των πολιτών. 
Όσον αφορά αυτά που είχαμε πει ως Αντιπολίτευση για τη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ισχύουν στο ακέραιο. 
Σε ότι αφορά τις εξεταστικές επιτροπές, σημειώνω ότι αυτές δεν έφεραν  αποτέλεσμα. 
Σας θυμίζω την τελευταία που δρομολόγησε η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και η οποία θα διερευνούσε τις συνθήκες και τις ευθύνες για την ένταξη στα Μνημόνια. 
Μετά από λίγο διέκοψε τις εργασίες της. Γιατί άραγε; Η απάντηση ας αναζητηθεί στην υπογραφή του 3ου Προγράμματος, τον Αύγουστο του 2015.
Πάντως, για την επίμαχη περίοδο του πρώτου εξαμήνου του 2015 το θέμα δεν έχει οριστικά κλείσει.

Πράγματι, με το που ανέλαβε η Ν.Δ.  την διακυβέρνηση της χώρας, επίσπευσε τις μειώσεις  στον ΕΝΦΙΑ και στην φορολογική κλίμακα, για εισοδήματα μέχρι  10.000 ευρώ, πότε θα προχωρήσετε στις επόμενες μειώσεις για  τα  μεσαία εισοδήματα; Θα  υπάρξουν κάποια μέτρα ελάφρυνσης  στον προϋπολογισμό  του 2020; 

Έχουμε ήδη αποδείξει, με τη μεγάλη μείωση του ΕΝΦΙΑ και το βελτιωμένο πλαίσιο ρυθμίσεων οφειλών, ότι η Κυβέρνηση, όταν υφίσταται δημοσιονομικός χώρος τον αξιοποιεί, επ’ ωφελεία κυρίως της μεσαίας τάξης και των χαμηλότερων εισοδηματικών στρωμάτων.
Και αυτό γίνεται και με τα μέτρα που δρομολογούμε και τα οποία περιλαμβάνονται στον Προϋπολογισμό.
Αφού πέρα από τη μείωση του φόρου φυσικών προσώπων για τα χαμηλότερα εισοδήματα, μειώνεται η φορολογία στις επιχειρήσεις, μέτρο που αφορά και χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Τέλος, το αφορολόγητο διατηρείται, ενώ παρέχεται πρόσθετο αφορολόγητο 1.000 ευρώ για κάθε παιδί, μέχρι και τα 4 τέκνα, διευρύνοντας το υφιστάμενο σήμερα καθεστώς.
Με τα μέτρα αυτά, όλα τα εισοδηματικά στρώματα έχουν όφελος στο διαθέσιμο εισόδημα, το οποίο είναι – σε ποσοστό – μεγαλύτερο στα χαμηλότερα κλιμάκια. 
Έτσι, προκύπτει μείωση των εισοδηματικών ανισοτήτων. 
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, για δηλωθέντα εισοδήματα έως 8.500 ευρώ, η συνολική φορολογική επιβάρυνση μειώνεται, κατά μέσο όρο, 20%. 
Αντίθετα, η αντίστοιχη μείωση σε υψηλά εισοδήματα, άνω των 26.000 ευρώ, ανέρχεται σε μονοψήφιο ποσοστό.

Το 2020, θα υπάρξει νέα μείωση στον ΕΝΦΙΑ; Πότε θα μειωθεί η έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης  και πότε θα καταργηθεί; Και πότε θα καταργηθεί η προκαταβολή φόρου;

Έχουμε αναλάβει συγκεκριμένες δεσμεύσεις απέναντι στους πολίτες. 
Θα τις τηρήσουμε στο ακέραιο. Θα υπάρξει και νέα μείωση του ΕΝΦΙΑ, η οποία θα γίνει πράξη το συντομότερο δυνατόν.
Ως προς τα άλλα ζητήματα μείωσης φόρων και εφόσον οι δημοσιονομικές συνθήκες το επιτρέψουν, θα εξεταστούν και θα υλοποιηθούν μετά το 2020 και σε βάθος τετραετίας.

Πρόσφατα υπήρξαν δημοσιεύματα, ότι σκοπεύετε να αυξήσετε τον ΕΝΦΙΑ στα εκτός σχεδίου οικήματα. Αληθεύει;

Είναι γεγονός ότι η προσέγγιση επί της ακίνητης περιουσίας που βρίσκεται εκτός σχεδίου παρουσιάζει αδυναμίες.
Γι’ αυτό σκοπεύουμε να αναμορφώσουμε και να εξορθολογήσουμε το πλαίσιο προσδιορισμού των αντικειμενικών αξιών της ακίνητης περιουσίας στη χώρα, ώστε να καταστεί η φορολόγηση στην ακίνητη περιουσία πιο αποτελεσματική και κοινωνικά πιο δίκαιη. 
Το εν λόγω μεταρρυθμιστικό εγχείρημα θα αφορά δυο βασικά πεδία.
Το ένα πεδίο αφορά, όπως σας ανέφερα, την επέκταση και τον εξορθολογισμό του συστήματος αντικειμενικού προσδιορισμού της αξίας της ακίνητης περιουσίας.
Και το άλλο πεδίο αφορά τα κενά που εντοπίστηκαν στο σύστημα των ιδιωτών εκτιμητών και χρήζουν αλλαγών και βελτίωσης, δίνοντας έμφαση στην τυποποίηση της διαδικασίας ώστε να δίνει καλύτερα, πιο αξιοποιήσιμα και όσο γίνεται πιο αντικειμενικά αποτελέσματα μέσα στην υποκειμενικότητα της εκτίμησης.

Έχει γίνει γνωστό, ότι ετοιμάζετε και σύντομα θα καταθέσετε στη Βουλή, ένα νέο φορολογικό  νομοσχέδιο. Μπορείτε να μας πείτε που στοχεύει και τις γενικές του αρχές;

Με βάση τον σημερινό σχεδιασμό, το σχέδιο νόμου θα περιλαμβάνει τις νέες μειώσεις φόρων του 2020, θα ενσωματώνει την πάγια ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών των ιδιωτών, θα απλουστεύει και θα απλοποιεί τον φορολογικό κώδικα, θα ενισχύει πρωτοβουλίες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης,  θα ενισχύει το ελάχιστο ύψος διενέργειας ηλεκτρονικών συναλλαγών, θα αναμορφώνει το πλαίσιο παροχών σε είδος, θα ενισχύει τη διαφάνεια στις συναλλαγές, θα εκσυγχρονίζει τις διατάξεις για τη φορολογική κατοικία, θα προωθεί την αποτελεσματικότερη στόχευση των ελέγχων και την υιοθέτηση άλλων έμμεσων τεχνικών σύμφωνα με τις διεθνείς πρακτικές.

Οι περισσότεροι  οικονομικοί αναλυτές αναφέρουν, ότι η Ευρώπη βρίσκεται μπροστά  σε μια νέα μεγάλη κρίση, πόσο μπορεί αυτό να επηρεάσει την  χώρα μας; Τον προϋπολογισμό του  επόμενου έτους;  Φοβάστε  ότι μπορεί  να ανακόψει  την προσπάθεια επανεκκίνησης της Ελληνικής οικονομίας;

Παρακολουθούμε με μεγάλη προσοχή τις εξελίξεις που διαδραματίζονται τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε διεθνές επίπεδο.
Η Κυβέρνηση, με τη στρατηγική και τις πολιτικές της, στοχεύει στην ισχυροποίηση της ελληνικής οικονομίας, ώστε να είναι πιο ανθεκτική έναντι πιθανής γενικότερης στασιμότητας.
Προφανώς, ένα περιβάλλον γενικευμένης ύφεσης το απευχόμαστε. 

Μέχρι το 2023, η χώρα θα πρέπει να αποπληρώσει, πάνω από  80 δισ. ευρώ, σε τοκοχρεολύσια. Μόνο το 2022 ανέρχονται σε 31,2 δισ. ευρώ. Φοβάστε μια νέα κρίση χρέους τα επόμενα χρόνια, αλλά και την πιθανότητα ενός νέου μνημονίου;

Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει σχεδιάσει τον οδικό χάρτη και κάνει βήματα ώστε η χώρα να ανακτήσει την αξιοπιστία της και να μπορεί και δανείζεται από τις αγορές με ευνοϊκούς όρους.
Λειτουργεί με  δημοσιονομική πειθαρχία και με την υλοποίηση των απαραίτητων διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων δημιουργεί τις βάσεις μακροχρόνιας και σταθερής ανάπτυξης που θα αυξάνει το πλούτο και τη δυνατότητα αποπληρωμής των δανειακών υποχρεώσεών της.
Ήδη μία θετική ένδειξη αποτελεί η διαδικασία πρόωρης αποπληρωμής του ακριβού μέρους του δανείου του ΔΝΤ, εξοικονομώντας ετησίως τουλάχιστον 75 εκατ. ευρώ. 
Όσον αφορά το τελευταίο σκέλος του ερωτήματός σας απαντώ ότι δεν φοβούμεθα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι βαδίζουμε αμέριμνα χωρίς να συνεκτιμούμε διαρκώς τους ενδογενείς και εξωγενείς παράγοντες που δυνητικά επιδρούν στην πορεία της οικονομίας μας.
Αλλά νέο μνημόνιο δεν θα υπάρξει.

Ποιες  θα είναι οι πρώτες αποκρατικοποιήσεις στις οποίες θα προχωρήσετε;

Εισαγωγικά σας λέω ότι η Κυβέρνηση αντιμετωπίζει τις αποκρατικοποιήσεις πρωτίστως ως αναπτυξιακό «εργαλείο». 
Και το αποδεικνύει με πράξεις. 
Έχουμε ήδη προχωρήσει με απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής, τη διαδικασία πώλησης του 30% των μετοχών που κατέχει το Ελληνικό Δημόσιο στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών.
Ταυτόχρονα, η επένδυση του Ελληνικού εξελίσσεται με ταχύ ρυθμό.
Οι εκκρεμείς κοινές υπουργικές αποφάσεις έχουν υπογραφεί και οι προσφορές του διαγωνισμού για το καζίνο κατατέθηκαν.
Συνεχίζουμε σε αυτό τον ρυθμό.

Το ΔΝΤ παρότι σας δίνει κάποια εύσημα για τους στόχους της ανάπτυξης, στην τελευταία του έκθεση ζητά ξανά μειώσεις συντάξεων, τέλος στην ρύθμιση χρεών, μείωση κόκκινων δανείων, μείωση αφορολόγητου και αμφισβητεί τους ρυθμούς ανάπτυξης που προβλέπετε  εσείς. Ποια είναι η απάντηση σας;

Το ΔΝΤ έχει τη δική του οπτική σχετικά με την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων.
Αυτό δεν σημαίνει ότι οι προτάσεις του είναι πάντα ο βέλτιστος ή ο καταλληλότερος τρόπος επίτευξης αυτών των στόχων.
Εμείς, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, έχουμε συγκεκριμένο σχέδιο, προχωράμε στην υλοποίηση της πολιτικής για την οποία μας επέλεξαν οι πολίτες, αξιολογώντας και τις απόψεις όλων.
Με συνέπεια, σωστές αποφάσεις και με το κατάλληλο μείγμα πολιτικής θα επιτύχουμε τους στόχους μας προς όφελος του συνόλου των πολιτών.    

Έχετε υποσχεθεί διπλάσια ανάπτυξη τα υπόλοιπα χρόνια σε σχέση με σήμερα. Πως θα συμβεί αυτό; 

Τονίζω και πάλι με έμφαση ότι κεντρικός στόχος μας είναι η επίτευξη ενός καλού και διατηρήσιμου ρυθμού μεγέθυνσης της οικονομίας. 
Βεβαίως, δεν αγνοούμε και παρακολουθούμε συνεχώς τη δυναμική εξέλιξη των συνθηκών του ευρωπαϊκού και διεθνούς περιβάλλοντος, που αναμφίβολα επιδρούν στην πορεία της ελληνικής οικονομίας.
Με τα υφιστάμενα δεδομένα της παρούσας φάσης, μεταξύ άλλων, επιδιώκουμε, με την αυστηρή τήρηση των προϋπολογισμών από όλους τους φορείς της γενικής κυβέρνησης, τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης, την ενίσχυση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, τη μείωση των φορολογικών βαρών, την ενίσχυση του εξωστρεφούς προσανατολισμού, την κάλυψη του επενδυτικού χάσματος, την προώθηση των αποκρατικοποιήσεων και των εμβληματικών επενδύσεων, τη μείωση των οφειλών του Δημοσίου και τη στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας, να δώσουμε ισχύ στην ελληνική οικονομία, η οποία φαίνεται να βρίσκει σταδιακά τη λειτουργικότητά της.
Ενδεικτικό του κλίματος που αλλάζει είναι η ενίσχυση του δείκτη οικονομικού κλίματος, η ραγδαία μείωση του κόστους δανεισμού του Δημοσίου και η εκτίναξη του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης.   
Όμως μακριά από εμάς ο εφησυχασμός και οι πανηγυρισμοί.
Έχουμε επιλέξει να «πατάμε» πάνω στην πραγματικότητα και να εφαρμόζουμε το σχέδιό μας.
Σ’ αυτή την προσπάθεια απαιτείται η συμβολή όλων των παραγόντων, του κράτους, των νοικοκυριών και  των επιχειρήσεων.

Έχετε διαπιστώσει προθέσεις ξένων ή Ελλήνων επενδυτών να φτιάξουν παραγωγικές μονάδες στην χώρα ώστε να βρουν δουλειά και οι νέοι μας που φεύγουν στο εξωτερικό ή να επιστρέψουν;

Η χώρα και η οικονομία της έχουν αρχίσει και κερδίζουν σταδιακά την εμπιστοσύνη των επενδυτών.
Αυτό φάνηκε και στα ταξίδια που είχε τόσο ο Πρωθυπουργός όσο και ο Υπουργός Οικονομικών στο εξωτερικό.
Στο χέρι μας είναι να κάνουμε πράξη αυτό το ενδιαφέρον τους.
Μεγάλες επενδύσεις στον τομέα της ενέργειας, του τουρισμού, των κατασκευών, της τεχνολογίας και της εκπαίδευσης, θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη της χώρας και θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, ανακόπτοντας το κύμα φυγής νέων στο εξωτερικό και δημιουργώντας τις συνθήκες επαναπατρισμού όσων έφυγαν στο εξωτερικό.
Το «brain drain» θέλουμε να το αντιστρέψουμε σε «brain gain».

Τι απαντάτε στον πολίτη, ο οποίος ακούει  για ανάπτυξη, ίσως για κάποιες μεγάλες επενδύσεις  που μπορεί να ξεκινήσουν, αλλά ούτε τον μισθό του βλέπει να ανεβαίνει, ούτε την σύνταξή του;

Η αύξηση των μισθών και των συντάξεων πρέπει να συμβαδίζει με την μεγέθυνση της ελληνικής οικονομίας. 
Οποιαδήποτε αποκλίνουσα τάση οδηγεί σε μη βιώσιμα οικονομικά αποτελέσματα.
Το μοντέλο ανάπτυξης που θέλουμε να επιτύχουμε πρέπει να βασίζεται πρωτίστως στις επενδύσεις και τις εξαγωγές, και δευτερευόντως  στην κατανάλωση.  
Φροντίδα μας είναι όλοι να αποκομίσουν οφέλη από ένα καλό και διατηρήσιμο ρυθμό μεγέθυνσης της οικονομίας.

Στις γειτονικές μας χώρες όπου έχουν μετακομίσει χιλιάδες ελληνικές επιχειρήσεις η φορολογία κυμαίνεται από 10 έως 15%. Πως μπορεί να τις ανταγωνιστεί η Ελλάδα με την φορολογία που έχει και πως θα προσελκύσει επενδυτές; 

Η μείωση της γραφειοκρατίας και της πολυνομίας, η μείωση των φόρων, η ευκολότερη πρόσβαση σε δανεισμό, η ενίσχυση της ρευστότητας και η πολιτική σταθερότητα αποτελούν βασικές προϋποθέσεις για την προσέλκυση νέων επενδύσεων.
Η Κυβέρνηση βαδίζει προς αυτήν την κατεύθυνση, δημιουργώντας ένα νέο φιλικό περιβάλλον για εγχώριες και διεθνείς επενδύσεις.
Έχουμε ήδη νομοθετήσει μια νέα δομή και λειτουργία του Κράτους για να περιορίσουμε τη γραφειοκρατία, την πολυνομία και την αδιαφάνεια.
Προωθούμε το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων.
Και τέλος έχουμε ήδη δρομολογήσει τη μείωση της φορολογίας στις επιχειρήσεις για τα εισοδήματα του 2019, τη μείωση της φορολογίας στα μερίσματα και τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών.

Στο τέλος του έτους θα δώσετε κάποια βοήθεια στους συνταξιούχους όπως συνέβη τα προηγούμενα χρόνια;

Το ποσό που χορήγησε ο ΣΥΡΙΖΑ προεκλογικά και το διαφήμιζε ως «13η σύνταξη» ενώ αποτελεί μόλις το 1/3 της, δεν προβλέπεται να περικοπεί.
Εμείς, βεβαίως, επιμένουμε στην ανάγκη ενίσχυσης του διαθέσιμου εισοδήματος των συνταξιούχων και στη δημιουργία ενός μόνιμου μηχανισμού στήριξης των οικονομικά αδύναμων συμπατριωτών μας, μέσα από την αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων εργαλείων δημοσιονομικής και ευρύτερα οικονομικής πολιτικής.

Οι τράπεζες εξακολουθούν να έχουν σοβαρά προβλήματα (κόκκινα δάνεια, υψηλές επισφάλειες; Κλπ.) με αποτέλεσμα να βρίσκονται σε κατάσταση «ύπνωσης». Πως θα ξαναγίνουν εργαλεία ανάπτυξης και πως σκέφτεστε να τις «ξυπνήσετε»;

Η Κυβέρνηση, από την πρώτη στιγμή, κατανόησε ότι η επίλυση του προβλήματος των «κόκκινων δανείων» είναι ύψιστης σημασίας για την ελληνική οικονομία.
Για το λόγο αυτό προχωρά άμεσα στην υλοποίηση του μοντέλου εγγύησης του Δημοσίου σε τιτλοποιημένα περιουσιακά στοιχεία, με την ονομασία «Ηρακλής». 
Παράλληλα, η σημαντική μείωση του ΕΝΦΙΑ έχει ήδη βελτιώσει την ποιότητα του δανειακού χαρτοφυλακίου των τραπεζών.
Επιπλέον, οι θετικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας μετά την αλλαγή Κυβέρνησης έχουν βελτιώσει το κόστος δανεισμού. 
Ως αποτέλεσμα, η πρόσβαση των τραπεζών στις αγορές χρήματος και κεφαλαίου – με κόστος που βαίνει μειούμενο – σταδιακά αποκαθίσταται, καταθέσεις επιστρέφουν, ενώ και η πιστοληπτική ικανότητα εταιρειών και νοικοκυριών βελτιώνεται.
Ήδη, μεγάλες επιχειρήσεις «σηκώνουν» κεφάλαια από τις αγορές με εξαιρετικά χαμηλό κόστος δανεισμού.
Βεβαίως, και οι τράπεζες οφείλουν να συμβάλλουν στην ταχύτερη ανάταξη της χώρας και τη λειτουργία της ως μία πλήρως κανονική και ισχυρή χώρα, στην ευρωπαϊκή και διεθνή σκηνή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!