Δελτία Τύπου - Ανακοινώσεις

ΑΑΔΕ Υπηρεσία αναζήτησης βασικών στοιχείων μητρώου επιχειρήσεων

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΑΑΔΕ
Ανεξάρτητη Αρχή
Δημοσίων Εσόδων

Αθήνα, 09 Ιουλίου 2018 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ανακοινώνει ότι, στις 6 Ιουλίου 2018, τέθηκε σε παραγωγική λειτουργία η διαδικτυακή υπηρεσία «Αναζήτηση Βασικών Στοιχείων Μητρώου Επιχειρήσεων», στο δικτυακό τόπο www.aade.gr (στην ενότητα «Υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις» – «Φορολογικές Υπηρεσίες»). 

Με τη χρήση αυτής της υπηρεσίας, τα νομικά πρόσωπα, οι νομικές οντότητες και τα φυσικά πρόσωπα με εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, μπορούν να αναζητούν βασικές πληροφορίες προκειμένου να διακριβώσουν τη φορολογική ή την επαγγελματική υπόσταση άλλων νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων ή φορολογουμένων/φυσικών προσώπων, που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα. 

H υπηρεσία στοχεύει στην προστασία των φορολογουμένων και τη διασφάλιση των συναλλαγών, με την καταπολέμηση της έκδοσης πλαστών και εικονικών στοιχείων από φορολογικά ανύπαρκτα πρόσωπα. Παρέχεται κατόπιν γνωμοδότησης της Α.Π.Δ.Π.Χ. (με αριθ. 1/2011) και σύμφωνα με το άρθρο 20 του ν. 3842/2010 Αποκατάσταση φορολογικής δικαιοσύνης, αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και άλλες διατάξεις, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει καθώς και το εδάφιο (ι) του άρθρου 17 – Διαφύλαξη πληροφοριών - Απόρρητο του ν. 4174/2013 περί Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας. 

Πρόκειται για ουσιαστική αναβάθμιση προϊσχύουσας παρεμφερούς υπηρεσίας, που συνίσταται στην επικαιροποίηση των Όρων Χρήσης της και στον εμπλουτισμό της με νέες δυνατότητες, όπως το καθεστώς Φ.Π.Α. και η προβολή ιστορικού, καθώς και απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις (FAQs) για την υποβοήθηση των χρηστών. 

Διευκρινίζεται ότι η διαδικτυακή υπηρεσία παρέχει πληροφόρηση ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ για βασικά στοιχεία μητρώου και όχι στοιχεία εισοδημάτων ή άλλου τύπου οικονομικά ή περιουσιακά στοιχεία των επιχειρήσεων.

Παρατίθενται ακολούθως πληροφορίες όπως έχουν δημοσιευθεί στο site της ΑΑΔΕ:

Αναζήτηση Βασικών Στοιχείων Μητρώου Επιχειρήσεων 

Με τη χρήση αυτής της υπηρεσίας, τα νομικά πρόσωπα, οι νομικές οντότητες, και τα φυσικά πρόσωπα με εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα μπορούν να αναζητήσουν βασικές πληροφορίες, προκειμένου να διακριβώσουν τη φορολογική ή την επαγγελματική υπόσταση άλλων νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων ή  φορολογουμένων/φυσικών προσώπων που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα. 

H υπηρεσία στοχεύει στην καταπολέμηση της έκδοσης πλαστών και εικονικών στοιχείων από φορολογικά ανύπαρκτα πρόσωπα και παρέχεται κατόπιν γνωμοδότησης της Α.Π.Δ.Π.Χ. (με αριθ. 1/2011) και σύμφωνα με το άρθρο 20 του ν. 3842/2010 Αποκατάσταση φορολογικής δικαιοσύνης, αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και άλλες διατάξεις και το εδάφιο (ι) του άρθρου 17 του ν. 4174/2013 περί Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας. 

Βήμα - βήμα 

  1. Εγγραφή στην υπηρεσία κάνοντας χρήση των TAXISnet κωδικών. 
  2. Απόκτηση ειδικών κωδικών πρόσβασης μέσω της εφαρμογής Διαχείριση Ειδικών Κωδικών
  3. Χρήση ενός προγράμματος της αρεσκείας σας για την κλήση της υπηρεσίας

Συχνές ερωτήσεις - απαντήσεις 

Πρόγραμμα πελάτης /Όροι Χρήσης /Βοηθητικό Υλικό 

Σχετικές διατάξεις 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ