Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

ΦΠΑ

ΟΕΕ Το Μεταφορικό Ισοδύναμο δεν αντισταθμίζει την κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 

Μητροπόλεως 12-14, Τ.Κ.10563, Αθήνα, τηλ. 213 2141800, fax 210 5227300 

ΠΡΟΕΔΡΟΣ 

Αθήνα, 8 Μαΐου 2018 

 Aρ. Πρωτ.: Φ/1/3817 

Προς 
Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή 

Κοιν: Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Σαντορινιό Νεκτάριο 

Θέμα: Η θέση του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος για τον μηχανισμό εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου 

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, 

Το Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας, επί του σχεδίου Νόμου «Μηχανισμός Εφαρμογής, Κρατική Εποπτεία και Γενικοί Όροι Υλοποίησης του Μεταφορικού Ισοδύναμου (Μ.Ι.) και άλλες διατάξεις», το οποίο είχε τεθεί από το Υπουργείο σας σε διαβούλευση, σας υποβάλει τις παρατηρήσεις - απόψεις του:

Καταρχήν θεωρούμε θετικό το μεταφορικό ισοδύναμο όπως και κάθε άλλο μέτρο που ενισχύει την δύσκολη οικονομική κατάσταση που βιώνουν οι κάτοικοι των νησιών μας, καθώς στοχεύει στην ανάπτυξη, τη συνοχή και τη μείωση των ανισοτήτων.

Η νησιωτικότητα είναι επιβαρυντικός παράγοντας και ιδιαίτερα για τα νησιά του Αιγαίου, που επηρεάζονται από την άνιση ανάπτυξη του παραγωγικού δυναμικού, τη χωρική διαφοροποίηση των εισοδημάτων και των συνθηκών ζωής.

Σε καμία περίπτωση όμως αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί ως οικονομικό αντιστάθμισμα στην κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ. 

Το Μεταφορικό  Ισοδύναμο είναι ένα διαχρονικό δίκαιο αίτημα, που συνίσταται αποκλειστικά στην κάλυψη του πρόσθετου ακτοπλοϊκού σε σχέση με το χερσαίο κόστος αντίστοιχης απόστασης. 

Το Μεταφορικό Ισοδύναμο που προτείνει το Υπουργείο σας : 

  • προβλέπει διαδικασία περίπλοκη και έντονα γραφειοκρατική που θα απαιτήσει λογιστική συνδρομή, αναπόφευκτα με επιβάρυνση του επιβάτη, 
  • δεν καλύπτει τους μη μόνιμους κατοίκους των νησιών στερώντας έτσι ένα παράγοντα ενίσχυσης της χειμαζόμενης τουριστικής κίνησης των συγκεκριμένων νησιών, 
  • θέτει αυστηρά εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια στην παροχή αποκλείοντας έτσι το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού, 
  • καθιστά αδύνατη τη παρακολούθηση της εφαρμογής του μέτρου στην διακίνηση των εμπορευμάτων και τη μετακίνηση του μειωμένου ναύλου στον τελικό καταναλωτή, 
  • δεν καλύπτει τις μετακινήσεις φυσικών προσώπων και την μεταφορά εμπορευμάτων μεταξύ νησιών που ανήκουν σε διαφορετικές Περιφερειακές Ενότητες 

Με βάση το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα των νησιών μας, σύμφωνα με το οποίο η Διοίκηση του κράτους υποχρεούται να μεριμνά για την ανάπτυξη των νησιωτικών περιοχών, λόγω των ιδιαιτέρων συνθηκών τους, το Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας προτείνει: 

  • την οριζόντια μείωση – έκπτωση σε όλα τα εισιτήρια που εκδίδονται από και προς τα νησιά, με τον επιβάτη να καταβάλλει την μειωμένη τιμή κατά την αγορά και την ναυτιλιακή εταιρία να εισπράττει την έκπτωση από το κράτος, 
  • την αύξηση του προϋπολογιζόμενου ποσού από το ΠΔΕ, καθώς το ποσό των 50 εκατομμυρίων ευρώ είναι πολύ μικρό και μη επαρκές για την καθολική εφαρμογή και αποτελεσματικότητα του μέτρου. 

 Ο Πρόεδρος του ΟΕΕ  Κωνσταντίνος Β. Κόλλιας

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!