Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Υπουργείο Οικονομικών

ΔΔΑΔ Ε 1183603 ΕΞ 2017 Εφαρμογή της υπ’ αριθ. ΔΔΑΔ Ε 1176065 ΕΞ 2017/24.11.2017 Απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων- με θέμα «Καθορισμός των οργάνων, των κριτηρίων και της διαδικασίας ελέγχου καταλληλότητας και επάρκειας των υπαλλήλων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων σύμφωνα με το άρθρο 38, παράγραφος 5, του Ν.4389/2016 (Α΄94) και κατάταξης σε Περιγράμματα Θέσεων Εργασίας»

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΑΑΔΕ 
Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΗΛΕΚΤΡ.ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ &
ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ
ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΤΜΗΜΑ Ε΄ - ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ
& ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ
ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ

Ταχ. Δ/νση : Καρ.Σερβίας 8
Ταχ. Κώδικας : 10184 Αθήνα
Τηλέφωνο : 210-3375971,210-
Fax : 210-3375844
Url : www . aade . gr

Αθήνα , 05-12-2017
Αριθ. Πρωτ.: ΔΔΑΔ Ε 1183603 ΕΞ 2017
ΠΡΟΣ : ΩΣ ΠΙΝΑΚΑ ΔΙΑΝΟΜΗΣ
 

ΘΕΜΑ: «Εφαρμογή της υπ’ αριθ. ΔΔΑΔ Ε 1176065 ΕΞ 2017/24.11.2017 Απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων- με θέμα «Καθορισμός των οργάνων, των κριτηρίων και της διαδικασίας ελέγχου καταλληλότητας και επάρκειας των υπαλλήλων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων σύμφωνα με το άρθρο 38, παράγραφος 5, του Ν.4389/2016 (Α΄94) και κατάταξης σε Περιγράμματα Θέσεων Εργασίας» (ΦΕΚ 4162 Β΄/29-11-2017).

Στο πλαίσιο εφαρμογής της υπ’ αριθ. ΔΔΑΔ Ε 1176065 ΕΞ 2017/24.11.2017 Απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. περί του ελέγχου καταλληλότητας και επάρκειας των υπαλλήλων της Α.Α.Δ.Ε. και κατάταξης σε Περιγράμματα Θέσεων Εργασίας, παρέχονται κατευθυντήριες οδηγίες για την άμεση και αποτελεσματική εκτέλεση της υποχρέωσης των υπηρεσιών της Α.Α.Δ.Ε. να προβούν στην αξιολόγηση των υπαλλήλων τους και την κατάταξη αυτών στα Περιγράμματα Θέσεων Εργασίας ως ακολούθως:

1.1. Της διαδικασίας ελέγχου καταλληλότητας και επάρκειας των υπαλλήλων της Α.Α.Δ.Ε. προηγείται ο έλεγχος καταλληλότητας και επάρκειας εκείνων που κατέχουν θέσεις ευθύνης, εκκινώντας από τους ιεραρχικά ανώτερους προς τους ιεραρχικά κατώτερους Προϊσταμένους, σε πέντε διαδοχικά επίπεδα-βήματα, σύμφωνα με το διάγραμμα που ακολουθεί. Κάθε Προϊστάμενος που κρίνεται κατάλληλος και επαρκής, προβαίνει με την σειρά του στον έλεγχο καταλληλότητας και επάρκειας των υφισταμένων του, σύμφωνα με το Διάγραμμα της παρούσης. Στο εν λόγω διάγραμμα απεικονίζονται με οβάλ σχήμα οι περιπτώσεις που ο έλεγχος καταλληλότητας και επάρκειας των υπαλλήλων διενεργείται από το σύνολο των προϊσταμένων της δομής και με παραλληλόγραμμο σχήμα οι περιπτώσεις που στον έλεγχο καταλληλότητας και επάρκειας των υπαλλήλων συμπράττει το ανώτερο, εκτός δομής, ιεραρχικά όργανο.

1.2. Σε περίπτωση που σε κάποια δομή της Αρχής καθυστερήσει η ολοκλήρωση του ελέγχου καταλληλότητας και επάρκειας για οποιονδήποτε λόγο, δεν παρακωλύεται η συνέχιση της διαδικασίας στις υπόλοιπες δομές.

1.3. Τα δεδομένα-σχετικά με τα στοιχεία προϋπηρεσίας και εκπαίδευσης (απαιτούμενα τυπικά προσόντα ΠΘΕ) του κάθε υπαλλήλου αντλούνται από την εφαρμογή ΕΡΜΗΣ.

1.4. Ο έλεγχος καταλληλότητας και επάρκειας των υπαλλήλων της Αρχής, διενεργείται μόνο ως προς το κύριο και αντιπροσωπευτικό ΠΘΕ για κάθε υπάλληλο.

1.5. Οι υπάλληλοι που υπηρετούν με διάθεση σε κάποια υπηρεσία θεωρούνται για τις ανάγκες της παρούσας ως αποσπασμένοι.

2. Διαδικασία Ελέγχου Καταλληλότητας και Επάρκειας των υπαλλήλων που κατέχουν θέσεις ευθύνης της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων:

2.1. Για τον έλεγχο καταλληλότητας και επάρκειας των όλων των Προϊσταμένων της παραγράφου 1α του άρθρου 3 της υπ’ αριθ. ΔΔΑΔ Ε 1176065 ΕΞ 2017/24.11.2017 Απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε., συμπληρώνεται το Έντυπο Ελέγχου Καταλληλότητας και Επάρκειας Κατόχου Θέσης Ευθύνης – Θέση εργασίας (Παράρτημα (Ια) της υπ’ αριθ. ΔΔΑΔ Ε 1176065 ΕΞ 2017/24.11.2017 Απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε.. Ο Α΄ Αξιολογητής (άμεσος προϊστάμενος) συμπληρώνει το Έντυπο Ελέγχου Καταλληλότητας και Επάρκειας του Κατόχου Θέσης Ευθύνης, θέτει ημερομηνία και υπογραφή και το προωθεί στον Β΄ Αξιολογητή (έμμεσο προϊστάμενο) προκειμένου να το συμπληρώσει. Στην περίπτωση που ο Β΄ Αξιολογητής δεν ανήκει στην ίδια Οργανική Μονάδα, ο Α΄ Αξιολογητής το διαβιβάζει άμεσα με εμπιστευτικό πρωτόκολλο στον Β΄ Αξιολογητή. Ο Β΄ Αξιολογητής συμπληρώνει το Έντυπο Ελέγχου, θέτει ημερομηνία και υπογραφή και μεριμνά για την λήψη εμπιστευτικού πρωτοκόλλου.

2.1.1. Για τους Προϊσταμένους, που στο πλαίσιο της παρούσας διαδικασίας, κριθούν κατάλληλοι και επαρκείς για τη θέση ευθύνης τους, εκδίδεται από τον Β΄ Αξιολογητή διαπιστωτική πράξη κατάταξής τους στο συγκεκριμένο Περίγραμμα Θέσης Εργασίας (Παράρτημα Ια) της παρούσης. Το πρωτότυπο της διαπιστωτικής πράξης κατάταξης, όπως και του Εντύπου Ελέγχου Καταλληλότητας και Επάρκειας αποστέλλεται με εμπιστευτικό πρωτόκολλο στη Δ.Δ.Α.Δ. και αντίγραφό τους ηλεκτρονικά στην Οργανική Μονάδα του αξιολογούμενου. Η Οργανική Μονάδα μεριμνά για την κοινοποίησή του Εντύπου Ελέγχου Καταλληλότητας και Επάρκειας στον αξιολογούμενο με αποδεικτικό επίδοσης, το οποίο αποστέλλεται στη Δ.Δ.Α.Δ. και αντίγραφό του τηρείται στην Οργανική Μονάδα που το εξέδωσε. Με την κοινοποίηση του Εντύπου Ελέγχου, ο αξιολογούμενος νομιμοποιείται για τον έλεγχο καταλληλότητας των τυχόν υφισταμένων του προϊσταμένων ή/και των υπαλλήλων της Οργανικής μονάδας στην οποία ανήκει.
Σημειώνεται ότι όταν εκδοθεί και παραληφθεί η διαπιστωτική πράξη κατάταξης για τους Προϊσταμένους Διεύθυνσης, την επόμενη μέρα πρέπει να αποσταλούν, από τους ίδιους, στον δεύτερο αξιολογητή (Προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης/Διοικητής Α.Α.Δ.Ε), συμπληρωμένα, όλα τα έντυπα ελέγχου καταλληλότητας Προϊσταμένων Υποδιεύθυνσης και Προϊσταμένων Τμημάτων.

2.1.2. Για τους Προϊστάμενους που δεν έχουν ολοκληρώσει το πρώτο έτος της θητείας τους από την ανάληψη των καθηκόντων τους, τοποθετούνται αυτοδίκαια στα αντίστοιχα Π.Θ.Ε. χωρίς έλεγχο καταλληλότητας και επάρκειας και εκδίδεται σχετική διαπιστωτική πράξη από την Δνση Διαχ. Ανθρ. Δυναμικού η όποια διαβιβάζεται στην Οργανική Μονάδα του ενδιαφερόμενου.

2.1.3. Σε περίπτωση που ο αξιολογούμενος Προϊστάμενος κρίνεται με βάση το Έντυπο Ελέγχου Καταλληλότητας και Επάρκειας ότι δεν είναι κατάλληλος κι επαρκής για τη θέση ευθύνης που κατέχει, ο Β΄ Αξιολογητής, διαβιβάζει με εμπιστευτικό πρωτόκολλο άμεσα το Έντυπο Ελέγχου Καταλληλότητας και Επάρκειας στη Διεύθυνση Διαχείρισης Ανθρωπίνου Δυναμικού. Με μέριμνα της Δ.Δ.Α.Δ. εκδίδεται από τον Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. α) διαπιστωτική πράξη μη κατάταξής του αξιολογούμενου Προϊσταμένου στο συγκεκριμένο Περίγραμμα Θέσης Εργασίας με εμπιστευτικό πρωτόκολλο και β) αποκλειστικά για τις περιπτώσεις που δεν έχει λήξει η θητεία του εκδίδεται επιπλέον απόφαση απαλλαγής του συγκεκριμένου Προϊσταμένου από τα καθήκοντα της συγκεκριμένης θέσης ευθύνης και πάλι με εμπιστευτικό πρωτόκολλο. Αντίγραφο της τυχόν απόφασης απαλλαγής, της διαπιστωτικής πράξης μη κατάταξης και του Εντύπου Ελέγχου Καταλληλότητας και Επάρκειας διαβιβάζεται από τη Δ.Δ.Α.Δ. με εμπιστευτικό πρωτόκολλο στην Οργανική Μονάδα του ενδιαφερομένου. Η Οργανική του Μονάδα μεριμνά για την κοινοποίησή τους στον ενδιαφερόμενο με αποδεικτικό επίδοσης, το οποίο αποστέλλεται στη Δ.Δ.Α.Δ. και αντίγραφό του τηρείται στην Οργανική Μονάδα που το εξέδωσε.

2.1.4. Για τον Προϊστάμενο που δεν κρίθηκε κατάλληλος και επαρκής για τη θέση ευθύνης που κατείχε, ακολουθείται η διαδικασία ελέγχου και καταλληλότητας για κάποιο Περίγραμμα Θέσης Εργασίας υπαλλήλου εντός της Οργανικής Μονάδας όπου ασκούσε τα καθήκοντά του.

2.2. Σε περίπτωση που κάποιος από τους αρμοδίους για τη διενέργεια του ελέγχου καταλληλότητας και επάρκειας των Προϊσταμένων έχει κώλυμα ως προς τη διενέργεια ελέγχου καταλληλότητας και επάρκειας των υφισταμένων του και δεν αναπληρώνεται για χρονικό διάστημα τουλάχιστον τριών μηνών, στη θέση του, προκειμένου να διενεργήσει τον έλεγχο καταλληλότητας και επάρκειας των υφισταμένων του, υπεισέρχεται ο αμέσως επόμενος στην ιεραρχική τάξη προϊστάμενος και ελλείψει αυτού ο Διοικητής.

2.3.1. Στην περίπτωση που κάποιος από τους κατέχοντες θέση ευθύνης, ασκεί παράλληλα καθήκοντα αναπληρωτή Προϊσταμένου ανώτερης βαθμίδας, με αποτέλεσμα να συμπίπτουν στο πρόσωπό του δύο ιδιότητες, διενεργείται έλεγχος καταλληλότητας και επάρκειάς του ως προς το Περίγραμμα Θέσης Εργασίας που αντιστοιχεί στην ανώτερη βαθμίδα, εφόσον κριθεί κατάλληλος, κατατάσσεται στο Περίγραμμα της ανώτερης ιεραρχικά βαθμίδας. Για να καταστεί, όμως, ο ίδιος αρμόδιος να ασκήσει έλεγχο καταλληλότητας και επάρκειας των υφισταμένων του υπαλλήλων οι οποίοι κατέχουν θέσεις ευθύνης, ως προς το συγκεκριμένο Π.Θ.Ε. που αντιστοιχεί στην ανώτερη βαθμίδα, θα πρέπει να ασκεί καθήκοντα αναπληρωτή για χρονικό διάστημα τουλάχιστον τριών (3) μηνών.

2.3.2. Στην περίπτωση που κάποιος από αυτούς δεν κριθεί κατάλληλος και επαρκής ως προς το Περίγραμμα Θέσης Εργασίας που αντιστοιχεί στην ανώτερη βαθμίδα, στην συνέχεια ελέγχεται από τους ίδιους Αξιολογητές αν είναι κατάλληλος και επαρκής για το Περίγραμμα Θέσης Εργασίας που αντιστοιχεί στη θέση ευθύνης που κατέχει και εφόσον κριθεί κατάλληλος και επαρκής κατατάσσεται στο αντίστοιχο Περίγραμμα και νομιμοποιείται να συμμετάσχει στη διαδικασία Ελέγχου Καταλληλότητας και Επάρκειας των υπαλλήλων της συγκεκριμένης Οργανικής Μονάδας.

2.4. Στην περίπτωση που συμπίπτουν στο ίδιο πρόσωπο και οι δύο ιδιότητες των διαδοχικών ιεραρχικά προϊσταμένων, στον έλεγχο καταλληλότητας και επάρκειας των υφισταμένων του συμμετέχει και ο επόμενος στην ιεραρχική τάξη προϊστάμενος και ελλείψει αυτού ο Διοικητής.

3. Διαδικασία Ελέγχου Καταλληλότητας και Επάρκειας των λοιπών υπαλλήλων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων

3.1. Αρμόδιοι για τον έλεγχο καταλληλότητας και επάρκειας των υπαλλήλων μιας Οργανικής Μονάδας είναι το σύνολο των προϊσταμένων αυτής (παράγραφος 1α του άρθρου 3 της υπ’ αριθ. ΔΔΑΔ Ε 1176065 ΕΞ 2017/24.11.2017 Απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε.), εφόσον προηγουμένως έχουν κριθεί κατάλληλοι για τα Περιγράμματα των θέσεων ευθύνης που κατέχουν, σύμφωνα με την παραπάνω διαδικασία. Κατ΄ εξαίρεση, στις οργανικές μονάδες που προβλέπεται μόνο ένας ιεραρχικός προϊστάμενος, στον έλεγχο καταλληλότητας των υπαλλήλων συμπράττει και ο προϊστάμενος της αμέσως ανώτερης δομής και μάλιστα με βαρύνουσα γνώμη σε περίπτωση διχογνωμίας. Σε περίπτωση που στις οργανικές μονάδες που προβλέπεται μόνο ένας ιεραρχικά προϊστάμενος αλλά δεν έχει οριστεί κάποιος ή ο ίδιος έχει οποιοδήποτε κώλυμα για τη διενέργεια του ελέγχου και ο τυχόν αναπληρωτής του δεν πληροί το απαιτούμενο χρονικό διάστημα των τριών (3) μηνών ή έχει οποιοδήποτε άλλο κώλυμα, τον έλεγχο καταλληλότητας και επάρκειας διενεργούν οι δύο ιεραρχικά προϊστάμενοι αυτού, δηλαδή ο προϊστάμενος της αμέσως ανώτερης δομής μαζί με τον προϊστάμενο του τελευταίου, άλλως μόνο ο Διοικητής.

3.2. Αν οι αρμόδιοι για τη διενέργεια του Ελέγχου Καταλληλότητας και Επάρκειας των υπαλλήλων βρίσκονται σε απόσταση, καλούνται σε κοινή συνάντηση κατόπιν πρόσκλησης του προϊσταμένου της Οργανικής Μονάδας.

3.3. Στις Οργανικές Μονάδες με μονοπρόσωπη ιεραρχία, όπου συμπράττει υποχρεωτικά και ο προϊστάμενος της αμέσως ανώτερης δομής, εάν η κοινή συνάντηση είναι ανέφικτη τότε λαμβάνει χώρα συναπόφαση με κάθε πρόσφορο μέσο. Στην τελευταία περίπτωση, μετά τη διαβούλευση, ο πρώτος αξιολογητής συμπληρώνει το έντυπο ελέγχου και καταλληλότητας του υπαλλήλου, θέτει ημερομηνία και υπογραφή και το διαβιβάζει με εμπιστευτικό πρωτόκολλο στον δεύτερο αξιολογητή ο οποίος το συμπληρώνει με τη σειρά του, θέτοντας επίσης ημερομηνία, υπογραφή και εμπιστευτικό πρωτόκολλο. Σε περίπτωση διαφωνίας με τον πρώτο αξιολογητή, ο δεύτερος αξιολογητής διαγράφει την αξιολογική κρίση του πρώτου (ΝΑΙ/ΟΧΙ), αξιολογεί και αιτιολογεί την διαφορετική κρίση του. Ακολούθως, ο δεύτερος αξιολογητής εκδίδει διαπιστωτική πράξη κατάταξης των υπαλλήλων (Παράρτημα Ιβ της παρούσης), το πρωτότυπο της οποίας καθώς και των εντύπων καταλληλότητας και επάρκειας, διαβιβάζει με εμπιστευτικό πρωτόκολλο στη Δ.Δ.Α.Δ.
και αντίγραφό τους στην Οργανική Μονάδα του αξιολογούμενου, εφαρμοζομένου του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 2.1.1.

3.4. Οι αρμόδιοι για τη διενέργεια του Ελέγχου Καταλληλότητας και Επάρκειας των υπαλλήλων προβαίνουν στον έλεγχο καταλληλότητας και επάρκειας του αξιολογούμενου υπαλλήλου κατά κανόνα για το Περίγραμμα Θέσης Εργασίας που αντιστοιχεί στα καθήκοντα που ασκεί κατά τον χρόνο ελέγχου (με την επιφύλαξη της παραγράφου 3.7.).

3.5. Στην περίπτωση κατά την οποία ο υπάλληλος κριθεί κατάλληλος και επαρκής για το συγκεκριμένο Περίγραμμα Θέσης Εργασίας, οι αρμόδιοι για τη διενέργεια του ελέγχου συμπληρώνουν και υπογράφουν το Έντυπο Ελέγχου Καταλληλότητας και Επάρκειας Κατόχου – Θέσης Εργασίας (Παράρτημα Ιβ της υπ.αριθμ.Πρωτ: ΔΔΑΔ Ε 1176065 ΕΞ 2017/24.11.2017 απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ).

3.6. Ο Προϊστάμενος της Οργανικής Μονάδας εκδίδει διαπιστωτική πράξη κατάταξης των υπαλλήλων που υπηρετούν στην Οργανική Μονάδα (Παράρτημα Ιβ της παρούσης). Το πρωτότυπο της διαπιστωτικής πράξης κατάταξης, όπως και του Εντύπου Ελέγχου Καταλληλότητας και Επάρκειας του κάθε υπαλλήλου το οποίο λαμβάνει εμπιστευτικό πρωτόκολλο, αποστέλλεται με εμπιστευτικό πρωτόκολλο στη Δ.Δ.Α.Δ.. Η Οργανική Μονάδα μεριμνά για την κοινοποίησή αντιγράφου του Εντύπου Ελέγχου Καταλληλότητας και Επάρκειας στον αξιολογούμενο με αποδεικτικό επίδοσης, το οποίο αποστέλλεται στη Δ.Δ.Α.Δ. και αντίγραφό του τηρείται στην Οργανική Μονάδα που το εξέδωσε.

3.7. Κατ’ εξαίρεση, δεν είναι υποχρεωτική η κατάταξη στο Π.Θ.Ε. που αντιστοιχεί στα καθήκοντα που ασκεί ο υπάλληλος κατά το χρόνο της κατάταξης, εφόσον κριθεί ότι, με βάση τις ικανότητες του υπαλλήλου ή/και τις ανάγκες της υπηρεσίας στην οποία ανήκει, απαιτείται κατάταξη σε διαφορετικό Π.Θ.Ε.. Σε αυτή την περίπτωση και πριν την τελική κατάταξη ο υπάλληλος καλείται σε ακρόαση (Παράρτημα Ιγ της παρούσης).

3.7.1. Σε περίπτωση κατά την οποία διαφαίνεται ότι υπάλληλος δεν διαθέτει το ελάχιστο απαιτούμενο επίπεδο επάρκειας, δηλαδή πρόκειται να αξιολογηθεί αρνητικά (ΟΧΙ) σε περισσότερο από το 25% του συνόλου των απαιτούμενων ικανοτήτων με ενδεχόμενο αλλαγής του Περιγράμματος Θέσης Εργασίας εντός της δομής, πριν την οριστική κρίση καλείται σε ακρόαση (Παράρτημα Ιγ της παρούσης).

3.7.2. Εάν το αρμόδιο όργανο, μετά την κλήση σε ακρόαση, οδηγηθεί σε τελική κρίση περί της ακαταλληλότητας για το συγκεκριμένο περίγραμμα, αναζητείται άλλο ΠΘΕ εντός της δομής και εφόσον κριθεί κατάλληλος και επαρκής, συμπληρώνεται νέο Έντυπο Ελέγχου Καταλληλότητας και Επάρκειας Κατόχου – Θέσης Εργασίας (Παράρτημα Ιβ της υπ.αριθμ. Πρωτ: ΔΔΑΔ Ε 1176065 ΕΞ 2017/24.11.2017 απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ) σε συνέχεια του αρχικού.

3.7.3. Αν δεν βρεθεί κάποιο άλλο Περίγραμμα Θέσης Εργασίας εντός της ίδιας Οργανικής Μονάδας για το οποίο μπορεί ο εν λόγω υπάλληλος να κριθεί κατάλληλος και επαρκής, συμπληρώνεται το Έντυπο προσδιορισμού του ακριβούς επιπέδου που διαθέτει ο αξιολογούμενος σε όλες τις ικανότητες (Παράρτημα ΙΙ της υπ.αριθμ.Πρωτ:ΔΔΑΔ Ε 1176065 ΕΞ 2017/24.11.2017 απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ).

3.8. Η κλήση προς ακρόαση, είναι έγγραφη, αναφέρει τον τόπο, την ημέρα και την ώρα της ακρόασης, προσδιορίζει δε το αντικείμενο αυτής και κοινοποιείται στον ενδιαφερόμενο τουλάχιστον πέντε (5) πλήρεις ημέρες πριν από την ημέρα της ακρόασης. Το δικαίωμα ακρόασης των υπαλλήλων ασκείται προφορικά ή με κατάθεση υπομνήματος.

3.9. Στο Έντυπο Ελέγχου Καταλληλότητας και Επάρκειας είναι υποχρεωτική η αναγραφή εμπεριστατωμένης αιτιολογίας, ειδικά στις περιπτώσεις αλλαγής αντικειμένου ή αρνητικής αξιολόγησης, η καταγραφή της τυχόν άποψης της μειοψηφίας, καθώς και η μνεία της κλήσης σε ακρόαση, της παράθεσης των επιχειρημάτων του υπαλλήλου και της αντίκρουσης αυτών.

3.9.1. Για όσους υπαλλήλους δεν κριθούν κατάλληλοι και επαρκείς για οποιοδήποτε περίγραμμα θέσης εργασίας εντός της Οργανικής Μονάδας που υπηρετούν, τα Έντυπα Ελέγχου Καταλληλότητας και Επάρκειας Κατόχου Θέσης Εργασίας με τα τυχόν συνημμένα τους έγγραφα πρωτοκολλούνται με εμπιστευτικό πρωτόκολλο από την Οργανική Μονάδα και ακολουθεί η έκδοση διαπιστωτικής πράξης περί μη κατάταξής τους, από τον Προϊστάμενο της Οργανικής Μονάδας που υπηρετούν, η οποία λαμβάνει εμπιστευτικό πρωτόκολλο. Αντίγραφο της διαπιστωτικής πράξης κοινοποιείται, εντός προθεσμίας τριών (3) εργασίμων ημερών, κατά τις διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας, με μέριμνα του Προϊσταμένου της Οργανικής Μονάδας, στον αξιολογούμενο υπάλληλο, συνοδευόμενη από αντίγραφο του Εντύπου Ελέγχου Καταλληλότητας και Επάρκειάς του. Κατά την κοινοποίηση των ως άνω αντιγράφων, ο υπάλληλος θέτει επί του εντύπου την υπογραφή του και την ημερομηνία κατά την οποία έλαβε γνώση. Εφόσον ο υπάλληλος αρνείται να υπογράψει, γίνεται σχετική ειδική βεβαίωση επί της πράξης από το όργανο που διενεργεί την κοινοποίηση, στην οποία αναφέρεται το όνομα του οργάνου, ο τόπος και ο χρόνος κατά τον οποίο έλαβε χώρα η άρνηση και η κοινοποίηση θεωρείται ότι έλαβε χώρα κατά τον χρόνο της ειδικής βεβαίωσης. Κατά της πράξης ο υπάλληλος δύναται να ασκήσει ένσταση εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) εργασίμων ημερών από την κοινοποίησή της σε αυτόν ενώπιον της Επιτροπής του άρθρου 7 της με αριθμ. Πρωτ.: ΔΔΑΔ Ε 1176065 ΕΞ 2017/24.11.2017 Απόφασης περί καθορισμού των οργάνων, των κριτηρίων και της διαδικασίας ελέγχου καταλληλότητας και επάρκειας των υπαλλήλων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων. Αντίγραφο των ως άνω εγγράφων τηρείται στην Οργανική Μονάδα που διενήργησε τον έλεγχο.

3.10. Αντίγραφο των διαπιστωτικών πράξεων μετά των πρωτοτύπων Εντύπων Ελέγχου Καταλληλότητας και Επάρκειας, του αποδεικτικού κοινοποίησής τους και οποιουδήποτε άλλου σχετικού εγγράφου της διαδικασίας, διαβιβάζεται με διαβιβαστικό έγγραφο, το οποίο λαμβάνει εμπιστευτικό πρωτόκολλο, στη Διεύθυνση Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού.

4. Προσμέτρηση εμπειρίας στον Ιδιωτικό τομέα

4.1. Διευκρινίζεται πως στον υπολογισμό του απαιτούμενου χρόνου εμπειρίας για την κατάταξη των υπαλλήλων στο κατά περίπτωση προβλεπόμενο Περίγραμμα Θέσης Εργασίας, λαμβάνεται υπ’ όψιν και η τυχόν αναγνωρισμένη από το αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο προϋπηρεσία τους στον ιδιωτικό τομέα, εφόσον κρίνεται από τους αξιολογητές ότι είναι συναφής με τα αντικείμενα του Περιγράμματος Θέσης Εργασίας. Αν έχει υποβληθεί αίτηση από αξιολογούμενους υπαλλήλους για αναγνώριση της προϋπηρεσίας και δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία αναγνώρισης, αναστέλλεται η κατάταξή τους σε Περίγραμμα Θέσης Εργασίας μέχρι την αναγνώριση του χρόνου προϋπηρεσίας τους, εφόσον η τελευταία δύναται να επηρεάσει την κατάταξή τους.

5. Αξιολογική περίοδος

5.1. Το απαιτούμενο χρονικό διάστημα των τριών (3) μηνών που αναφέρεται στην Κανονιστική Απόφαση αφορά στους τρεις τελευταίους συνεχόμενους μήνες πριν από τον χρόνο διενέργειας ελέγχου καταλληλότητας και επάρκειας του κάθε υπαλλήλου.

5.2. Συνεπεία αυτού, το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 4 δεν τυγχάνει εφαρμογής καθόσον το απαιτούμενο χρονικό διάστημα των τριών (3) τελευταίων συνεχόμενων μηνών εκ των πραγμάτων δεν συμπληρώνεται για όσους ήδη απουσιάζουν.

6. Λοιπές διευκρινίσεις επί του άρθρου 4

6.1. Επί της παραγράφου 2:

Οι υπάλληλοι που βρίσκονται σε άδεια άνευ αποδοχών για χρονικό διάστημα ανώτερο του ενός έτους, αντιμετωπίζονται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 2 του άρθρου 4.
Για το ως άνω κριτήριο του χρονικού διαστήματος της άδειας άνευ αποδοχών ενός έτους, λαμβάνεται υπόψη η διάρκεια της χορηγηθείσας δυνάμει της σχετικής απόφασης άδειας άνευ αποδοχών και όχι ο διανυθείς χρόνος άδειας μέχρι τον χρόνο διενέργειας ελέγχου καταλληλότητας και επάρκειας. Δηλαδή, κριτήριο αποτελεί το εάν ο υπάλληλος έλαβε, με σχετική απόφαση, άδεια άνευ αποδοχών για χρονικό διάστημα ανώτερο του ενός έτους.

6.2. Επί της παραγράφου 6:

Οι υπάλληλοι που βρίσκονται σε άδεια άνευ αποδοχών για χρονικό διάστημα μικρότερο ή ίσο του ενός έτους, αντιμετωπίζονται σύμφωνα με τα οριζόμενα στις γενικές διατάξεις της Κανονιστικής Απόφασης, καθώς εξαιρούνται από τα οριζόμενα στο άρθρο 4, όπως προκύπτει από την παράγραφο 6 αυτού. Δηλαδή, κατατάσσονται (οριστικά) στην οργανική τους θέση με βάση τα στοιχεία που τηρούνται στον ατομικό υπηρεσιακό φάκελο και κάθε άλλο διαθέσιμο στοιχείο.
Για το ως άνω κριτήριο του χρονικού διαστήματος της άδειας άνευ αποδοχών ενός έτους, λαμβάνεται υπόψη η διάρκεια της χορηγηθείσας δυνάμει της σχετικής απόφασης άδειας άνευ αποδοχών και όχι ο διανυθείς χρόνος άδειας μέχρι τον χρόνο διενέργειας ελέγχου καταλληλότητας και επάρκειας. Δηλαδή, κριτήριο αποτελεί το εάν ο υπάλληλος έλαβε, με σχετική απόφαση, άδεια άνευ αποδοχών για χρονικό διάστημα μικρότερο ή ίσο του ενός έτους.

7. Καταχώριση δεδομένων στην πληροφοριακή εφαρμογή ERMIS:

7.1. Μετά την έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων για όσους κριθούν κατάλληλοι, τα αποτελέσματα της αντιστοίχισης των υπαλλήλων σε Περιγράμματα Θέσεων Εργασίας καταχωρούνται, με ευθύνη του Προϊσταμένου της κάθε Οργανικής Δομής, στην εφαρμογή του πληροφοριακού συστήματος ERMIS, όπως αποτυπώνεται στο Παράρτημα ΙΙ της παρούσης.

7.1.1. Για την καταχώριση εισάγεται ο αριθμός μητρώου του υπαλλήλου στο προβλεπόμενο για αυτό πεδίο (Α.Μ.Υ.) και τα στοιχεία του υπαλλήλου εμφανίζονται αυτόματα. Σε διαφορετική περίπτωση πρέπει να καταχωρηθούν διά χειρός.

7.1.2. Το πεδίο ‘‘αναστολή κατάταξης’’ συμπληρώνεται μόνο για τις περιπτώσεις που η κατάταξη του υπαλλήλου αναστέλλεται σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην υπ’ αριθ. πρωτ. ΔΔΑΔ Ε 1176065 ΕΞ 2017/24.11.2017 απόφαση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε..

7.1.3. Το πεδίο ‘‘προσωρινή κατάταξη’’ συμπληρώνεται μόνο για τις περιπτώσεις που πραγματοποιείται προσωρινή κατάταξη σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην υπ’ αριθ. πρωτ. ΔΔΑΔ Ε 1176065 ΕΞ 2017/24.11.2017 απόφαση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε..

7.1.4. Το πεδίο ‘‘Από’’ συμπληρώνεται αυτόματα. Εάν κρίνεται, ωστόσο, ορθή κάποια άλλη ημερομηνία, αυτή καταχωρείται διά χειρός. Το πεδίο ‘‘Έως’’ παραμένει κενό και συμπληρώνεται μόνο όταν ο υπάλληλος στο μέλλον αλλάξει Π.Θ.Ε..

7.1.5. Στο πεδίο ‘‘Περίγραμμα Θέσης’’ συμπληρώνεται ο τίτλος του Π.Θ.Ε. στο οποίο κατατάσσεται ο υπάλληλος και στο πεδίο ‘‘Ποσοστό’’ συμπληρώνεται το ποσοστό απασχόλησής του σε αυτό το Π.Θ.Ε.. Σε περίπτωση που ο υπάλληλος δεν απασχολείται αποκλειστικά δηλαδή κατά ποσοστό 100%, σε αυτό το Π.Θ.Ε., τότε συμπληρώνεται επιπλέον και το πεδίο ‘‘1ο συμπληρωματικό ΠΘΕ‘‘ μαζί με το ποσοστό απασχόλησης του υπαλλήλου σε αυτό το Π.Θ.Ε.. Εάν ο υπάλληλος απασχολείται και σε άλλο Π.Θ.Ε., πέραν των δύο, τότε συμπληρώνεται επιπλέον και το πεδίο ‘‘2ο συμπληρωματικό ΠΘΕ‘‘ μαζί με το ποσοστό απασχόλησης του υπαλλήλου σε αυτό το Π.Θ.Ε..

7.1.6. Τα ποσοστά (%) χρόνου αποτυπώνονται όταν υπάρχει αντιστοίχιση πέραν του ενός ΠΘΕ ως εξής:
α. για το ΠΘΕ στο οποίο διενεργείται έλεγχος καταλληλότητας πρέπει να έχει ποσοστό τουλάχιστον 40%
β. οι τιμές πρέπει να είναι πολλαπλάσιες του 10, γ. οι τιμές πρέπει να κυμαίνονται μεταξύ 10 και 90, δ. το άθροισμα όλων των τιμών δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το 100 ε. το άθροισμα όλων των τιμών δύναται να υπολείπεται του 100.

7.1.7. Η αντιστοίχιση (χωρίς έλεγχο καταλληλότητας) σε δεύτερο και τρίτο συμπληρωματικό ΠΘΕ επιτρέπεται μόνο στις εξής δομές της ΑΑΔΕ:
α. Δ.Ο.Υ. Α΄, Α΄-Β΄ και Β΄ Τάξης, β. Τελωνεία Α΄ και Β΄ Τάξης, γ. ΕΛΥΤ
δ. Τελωνειακές Περιφέρειες
ε. Δνση Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού

7.1.8. Σημειώνεται ότι δεν επιδέχονται δεύτερο και τρίτο συμπληρωματικό ΠΘΕ τα ακόλουθα ΠΘΕ:
α. Ελεγκτής ΔΟΥ
β. Βοηθός Ελεγκτή ΔΟΥ
γ. Υπάλληλος καθαριότητας, Οδηγός Υπηρεσιακού Αυτοκινήτου και Επιμελητής σε κάθε Υπηρεσία της ΑΑΔΕ.

Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ
ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!