Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Υπουργείο Οικονομικών

Υ.Α.7313/1818/2016 Σύσταση Ταμείου Χαρτοφυλακίου με την επωνυμία «ΤΑΜΕΙΟ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ ΙΙ»

Αριθμ. 7313/1818 

ΦΕΚ B 3905 - 05.12.2016

Σύσταση Ταμείου Χαρτοφυλακίου με την επωνυμία «ΤΑΜΕΙΟ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ ΙΙ». 

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ - ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ 

Έχοντας υπόψη: 

1. Το άρθρο 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» που κυρώθηκε για το άρθρο πρώτο του Π.δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98/Α/22.04.2005).

2. Το Ν. 4314/2014 (ΦΕΚ 265/Α’/23.12.2014) «Α) Για τη διαχείριση, τον έλεγχο και την εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2014-2020, Β) Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2012/17 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουνίου 2012 (ΕΕ L 156/16.06.2012) στο ελληνικό δίκαιο, τροποποίηση του Ν. 3419/2005 (Α΄ 297) και άλλες διατάξεις», και ειδικότερα τα Άρθρα 28, 51 και 57. 

3. Τον Ν. 4412/2016 (ΦΕΚ 147/Α’/8.8.2016) «Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών (προσαρμογή στις Οδηγίες 2014/24/ΕΕ και 2014/25/ΕΕ)» και ειδικότερα το άρθρο 12. 

4. Το Π.δ. 123/2016 (ΦΕΚ Α 208/4.11.2016) «Ανασύσταση και μετονομασία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού, σύσταση Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μετονομασία Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων», και ιδίως το άρθρο 2, παρ. (2) αυτού. 

5. Τις διατάξεις του Π.δ. 100/2014 «Οργανισμός Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής» (ΦΕΚ 167/Α/14), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. 

6. Τις διατάξεις του άρθρου 4 του Π.δ. 70/2015 περί Ανασύστασης του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΦΕΚ 114/Α/22-9-2015). 

7. Το Π.δ. 125/2016 (ΦΕΚ Α 210/5.11.2016) «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» και ειδικότερα τα σημεία (9) και (17) για το διορισμό του Γ. Σταθάκη στη θέση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Α. Χαρίτση στη θέση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης αντίστοιχα. 

8. Tην υπ’ αριθμ. Υ197 απόφαση του πρωθυπουργού (ΦΕΚ Β’3722/17.11.2016) περί ανάθεσης αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Α. Χαρίτση. 

9. Την υπουργική απόφαση με Α.Π. 67743/ΕΥΘΥ 615/22.6.2015 (Β΄1248) με την οποία αναδιαρθρώθηκε η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία». 

10. Την αριθ. C(2014) 10162/18.12.2014 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έγκριση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» του ΕΣΠΑ 2014-2020, όπως ισχύει κάθε φορά. 

11. Τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1303/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Δεκεμβρίου 2013 περί καθορισμού κοινών διατάξεων για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, το Ταμείο Συνοχής, το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας και περί καθορισμού γενικών διατάξεων για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, το Ταμείο Συνοχής και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας και για την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1083/2006. 

12. Τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1301/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Δεκεμβρίου 2013 σχετικά με το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και για τη θέσπιση ειδικών διατάξεων σχετικά με τον στόχο «Επενδύσεις στην ανάπτυξη και την απασχόληση» και για την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1080/2006. 

13. Τον «Κατ’ εξουσιοδότηση Κανονισμό (ΕΕ) 480/2014, Τμήμα ΙΙ, για τη συμπλήρωση του Κανονισμού 1303/2013 αναφορικά με τα Μέσα Χρηματοοικονομικής Τεχνικής. 

14. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2015/1017 για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων, τον Ευρωπαϊκό Κόμβο Επενδυτικών Συμβουλών και την Ευρωπαϊκή Πύλη Επενδυτικών Έργων και την τροποποίηση των κανονισμών (ΕΕ) αριθ. 1291/2013 και (ΕΕ) αριθ. 1316/2013 για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων. 

15. Τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1407/2013 της Επιτροπής σχετικά με την εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας. 

16. Τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 651/2014 της Επιτροπής για την κήρυξη ορισμένων κατηγοριών ενισχύσεων ως συμβατών με την εσωτερική αγορά κατ' εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης. 

17. Την με Α.Π 126829/EΥΘΥ 1217 (ΦΕΚ Β' 2784/ 21-12-2015) κοινή υπουργική απόφαση για το «Σύστημα δημοσιονομικών διορθώσεων και διαδικασίες ανάκτησης αχρεωστήτως ή παρανόμως καταβληθέντων ποσών από πόρους του κρατικού προϋπολογισμού για την υλοποίηση προγραμμάτων συγχρηματοδοτούμενων στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020, σύμφωνα με το αρ. 22 του Ν. 4314/2014». 

18. Τον Ν. 3912/2011 (ΦΕΚ 17/Α/17.02.2011) περί σύστασης του Εθνικού Ταμείου Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης (Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε.), όπως αυτός ισχύει σήμερα, όπου προσδιορίζεται ο σκοπός της και καθορίζεται ότι η εποπτεία της εταιρείας ασκείται από τον Υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού. 

19. Την υπ’ αριθμ. 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/Β/ 28.12.2015) κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Οικονομικών «Ρυθμίσεις για τις πληρωμές των δαπανών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων - ΠΔΕ» (Τροποποίηση και αντικατάσταση της κοινής υπουργικής απόφασης 46274/26.09.2014 (ΦΕΚ 2573/τ.Β'). 

20. Την υπ’ αριθμ. 81986/ΕΥΘΥ 712/31.07.2015 (ΦΕΚ 1822/Β/24.08.2015) υπουργική απόφαση «Εθνικοί κανόνες επιλεξιμότητας δαπανών για τα προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014 -2020, - Έλεγχοι νομιμότητας δημοσίων συμβάσεων συγχρηματοδοτούμενων πράξεων ΕΣΠΑ 2014 -2020 από Αρχές Διαχείρισης και Ενδιάμεσους Φορείς - Διαδικασία ενστάσεων επί των αποτελεσμάτων αξιολόγησης πράξεων», όπως αυτή ισχύει. 

21. Τo έγγραφο καθοδήγησης της Επιτροπής σχετικά με την επιλογή φορέων εφαρμογής μέσων χρηματοοικονομικής τεχνικής (2016/C 276/1). 

22. Την εκ των προτέρων αξιολόγηση (ex-ante assessment) «Αναθεώρηση και επικαιροποίηση της εκ των προτέρων αξιολόγησης του προτεινόμενου Χρηματοδοτικού Μέσου με στόχο παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας στον οικιακό τομέα κατά την προγραμματική περίοδο 2014 – 2020» της ΠΠ 2014-2020, όπως αυτή επικαιροποιήθηκε και παρουσιάστηκε στην 2η Επιτροπή Παρακολούθησης του ΕΠΑνΕΚ. 

23. Την από 24.11.2015 απόφαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του Ε.Π. «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» για την έγκριση του Δελτίου Εξειδίκευσης για τη Δράση «Ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών» στο πλαίσιο του ΕΠ «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία», με την οποία εγκρίνονται και τα κριτήρια επιλογής πράξης και μεθοδολογίας αξιολόγησης. 

24. Την πρόσκληση προς την Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε. για την υποβολή πρότασης προκειμένου να ενταχθεί η πράξη «Σύσταση Ταμείου ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ ΙΙ» στο ΕΠΑΝΕΚ (Κωδικός Πρόσκλησης 047). 

25. Την με Α.Π. 215589/28.11.2016 αίτηση χρηματοδότησης της ΕΤΕΑΝ ΑΕ για την σύσταση του Ταμείου ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ ΙΙ, και τα συνημμένα σε αυτήν έγγραφα, συμπεριλαμβανομένου του Τεχνικού Δελτίου Πράξης και του Επιχειρησιακού Σχεδίου της ΕΤΕΑΝ ΑΕ, τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο μέρος αυτής. 

26. Την θετική εισήγηση της ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ για την ένταξη της πράξης και ειδικότερα σχετικά με την κάλυψη των εγκεκριμένων κριτηρίων επιλογής φορέα εφαρμογής Χρηματοδοτικών Μέσωνδικαιούχου, βάσει της οποίας η ΕΤΕΑΝ Α διαθέτει την απαραίτητη ειδική εμπειρία και τεχνογνωσία στον τομέα διαχείρισης χρηματοδοτικών μέσων που διατίθενται σε επιχειρήσεις, δύναται να αναλάβει καθήκοντα διαχειριστή Ταμείου Χαρτοφυλακίου σύμφωνα με το Άρθρο 38, παρ. 4, σημείο β (ii) του Καν. 1303/2013 και βάσει της διαδικασίας όπως αυτή περιγράφεται στο καθοδηγητικό έγγραφο της Επιτροπής 2016/C 276/01, παρ. 3.5 και πληροί τις απαιτήσεις του Άρθρου 7, παρ. 1 και 2 του Κανονισμού (ΕΕ) 480/2014. 27. Το γεγονός ότι από την παρούσα προκαλείται δαπάνη ύψους 68.000.000 € ευρώ, η οποία βαρύνει το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, αποφασίζουν: 

Άρθρο 1 

Σύσταση Ταμείου Χαρτοφυλακίου με την επωνυμία «ΤΑΜΕΙΟ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ ΙΙ» 

1. Συστήνεται, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στα άρθρα 37 και 38 του Κανονισμού (ΕΕ) 1303/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Δεκεμβρίου 2013 και στο άρθρο 51 του Ν. 4314/2014, Ταμείο Χαρτοφυλακίου με την επωνυμία «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ ΙΙ (ΕΞΟΙΚ ΙΙ)», εφ’ εξής Ταμείο, ως ανεξάρτητη χρηματοδοτική μονάδα στο πλαίσιο του Εθνικού Ταμείου Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης, εφ’ εξής Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε.. 

2. Σκοπός της σύστασης του Ταμείου Χαρτοφυλακίου είναι η στήριξη παρεμβάσεων που στοχεύουν στην ενεργειακή απόδοση και αναβάθμιση κατοικιών, στη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, στην έξυπνη διαχείριση της ενέργειας κ.λπ. ώστε να μειωθεί η κατανάλωση της πρωτογενούς ενέργειας. Οι στόχοι αυτοί συμβαδίζουν με τους στόχους του ΕΠΑνΕΚ και ειδικότερα τον Ειδικό στόχο 3.4 της Επενδυτικής Προτεραιότητας 4c στους Άξονες Προτεραιότητας 03 και 03Σ που αφορά στην βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης του οικιακού και δημόσιου κτιριακού αποθέματος. 

3. Το Ταμείο δύναται να επενδύσει σε περισσότερα από ένα Χρηματοδοτικά Μέσα (ΧΜ), μέσω των οποίων θα παρέχονται στους τελικούς αποδέκτες δάνεια, εγγυήσεις, επιδοτήσεις επιτοκίου ή και άλλα συστήματα κινήτρων για την επίτευξη των στόχων του Ταμείου. Για την επιλογή των κατάλληλων Χρηματοδοτικών Μέσων, λαμβάνεται υπόψη η εκ των προτέρων αξιολόγηση που υλοποιήθηκε για το σκοπό αυτό και διασφαλίζεται η τήρηση των κανόνων περί κρατικών ενισχύσεων και κατά περίπτωση ειδικότερα, η συμβατότητα με τα οριζόμενα στον Καν. 651/2014 και τον Καν. 1407/2013 περί ενισχύσεων ήσσονος σημασίας. 

Άρθρο 2 

Πόροι του Ταμείου 

1. Για τη σύσταση του Ταμείου Χαρτοφυλακίου θα διατεθούν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων προς την Ε.Τ.Ε.ΑΝ Α.Ε, ως χρηματοδοτική συνεισφορά κατά τα προβλεπόμενα στο Άρθρο 38, παρ. 2 και παρ. 6 του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1303/2013, πόροι ύψους εξήντα οκτώ εκατομμυρίων (68.000.000,00) ευρώ. 

2. Οι πόροι του Ταμείου συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και το Ελληνικό Δημόσιο, και προέρχονται από την συνεισφορά πόρων από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ), δυνάμει σχετικής απόφασης ένταξης της πράξης «Σύσταση Ταμείου ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ ΙΙ» στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα και επί τη βάσει Συμφωνίας Χρηματοδότησης του άρθρου 38, παρ.7 του Καν. 1303/2013. 

3. Οι πόροι του Ταμείου κατανέμονται, αρχικά, στις κατηγορίες Περιφερειών της χώρας με βάση τα συμπεράσματα της εκ των προτέρων αξιολόγησης και των στόχων που έχουν τεθεί στο πλαίσιο του ΕΠΑνΕΚ. Η αρχική αυτή κατανομή σε κάθε κατηγορία Περιφερειών δύναται να μεταβληθεί ανάλογα με τυχόν τροποποιήσεις στο ισχύον κανονιστικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία του Ταμείου, την πορεία υλοποίησης των χρηματοδοτικών μέσων και διαφοροποιήσεις στα συμπεράσματα της εκ των προτέρων αξιολόγησης στην περίπτωση που αυτή επικαιροποιηθεί. Ενδεικτικά, η αρχική κατανομή των πόρων (Δημόσια Δαπάνη) έχει ως εξής: Κατηγορία Περιφέρειας Άξονας 

Κατηγορία Περιφέρειας Άξονας Προτεραιότητας 3 Άξονας Προτεραιότητας 3Σ
Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, Κεντρική Μακεδονία, Ήπειρος, Θεσσαλία, Δυτική Ελλάδα 42.996.243,78  
Περισσότερο αναπτυγμένες περιφέρειες Αττική, Νότιο Αιγαίο 12.576.525,58 2.235.826,59
Σε Μετάβαση Στερεά Ελλάδα, Δυτική Μακεδονία, Πελοπόννησος, Ιόνια νησιά,Βόρειο Αιγαίο και Κρήτη 8.366.527,88 1.824.876,17
Σύνολα 63.939.297,24 4.060.702,76

4. Κατά την πορεία υλοποίησης των Χρηματοδοτικών Μέσων, και λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες χρηματοδότησης των ενεργειακών παρεμβάσεων στον οικιακό τομέα και το στόχο επίτευξης της μέγιστης δυνατής μόχλευσης των αρχικά διαθέσιμων πόρων, στο Ταμείο δύναται να επενδυθούν πόροι από άλλες εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης (ιδιωτικές, ευρωπαϊκές, εθνικές κ.α.). Σε κάθε περίπτωση, η αξιοποίηση των πόρων του ΕΠΑΝΕΚ προϋποθέτει την υιοθέτηση στήριξης δράσεων και τελικών αποδεκτών που είναι συνεπείς με τους στόχους του Επιχειρησιακού Προγράμματος. 

5. Το ανωτέρω ποσόν, πιστώνεται τμηματικά σε έντοκο τραπεζικό καταπιστευματικό λογαριασμό επ’ ονόματι της Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε. και για λογαριασμό της αρμόδιας Διαχειριστικής Αρχής του ΕΠΑνΕΚ (ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ), με την περιγραφή "Ταμείο Εξοικονομώ ΙΙ", που ανοίγεται είτε στην Τράπεζα της Ελλάδος είτε σε άλλο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα. 

6. Τα έσοδα που προκύπτουν κατά εφαρμογή των Χρηματοδοτικών Μέσων, καθορίζονται από τα άρθρα 43-45 του Καν. 1303/2013 και εξειδικεύονται κατά τις ειδικότερες ρυθμίσεις τους στη Συμφωνία Χρηματοδότησης του Άρθρου 8 της παρούσας απόφασης. Στην ίδια συμφωνία καθορίζεται η Πολιτική Εξόδου και οι Κανόνες Εκκαθάρισης του Ταμείου. 

Άρθρο 3 

Ανάθεση καθηκόντων εφαρμογής του Ταμείου 

1. Η Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε. αναλαμβάνει καθήκοντα φορέα εφαρμογής Ταμείου Χαρτοφυλακίου σύμφωνα με το Άρθρο 38, παράγραφος 4, και ειδικότερα εκτελεστικά καθήκοντα Ταμείου Χαρτοφυλακίου, λαμβάνοντας υπόψη ότι καλύπτει τις προϋποθέσεις που ορίζονται στο Άρθρο 7 του Καν. 480/2014. Σύμφωνα με το Άρθρο 2 του Καν. 1303/2013, η Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε. αποτελεί δικαιούχο της σχετικής πράξης του Άρθρου 2, παρ.2 της παρούσης. 

2. Στο πλαίσιο αυτό, η Ε.Τ.Ε.ΑΝ Α.Ε, κατά την εφαρμογή των Χρηματοδοτικών Μέσων του Ταμείου, υποχρεούται στην συμμόρφωση με το εφαρμοστέο δίκαιο, συμπεριλαμβανομένων των κανόνων που καλύπτουν τα ΕΔΕΤ, τις κρατικές ενισχύσεις, την ανάθεση δημοσίων συμβάσεων καθώς και την ισχύουσα νομοθεσία σχετικά με την πρόληψη της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, την καταπολέμηση της τρομοκρατίας και της φοροδιαφυγής (άρθρο 38 του Καν. 1303/2013). Επίσης, διασφαλίζει την τήρηση της αρχής της διαφάνειας, της ίσης μεταχείρισης, της αμεροληψίας και της αποφυγής σύγκρουσης καθηκόντων. 

3. Η Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε, στο πλαίσιο εκτέλεσης των καθηκόντων της, δύναται να αναθέσει μέρος της υλοποίησης των Χρηματοδοτικών Μέσων του Ταμείου σε Ενδιάμεσους Χρηματοδοτικούς Οργανισμούς (ΕΧΟ). Οι ΕΧΟ επιλέγονται βάσει ανοικτών, διαφανών, αναλογικών και χωρίς διακρίσεις διαδικασιών, με την αποφυγή σύγκρουσης συμφερόντων. Ο έλεγχος της πληρότητας των κριτηρίων που ορίζονται στο άρθρο 140, παρ. 1,2 και 4 του δημοσιονομικού κανονισμού (966/2012 ΕΕ), στο άρθρο 7 παρ. 1 και 2 του Κανονισμού (ΕΕ) 480/2014, όπως και η διαδικασία επιλογής τους έχει την έγκριση της επενδυτικής Επιτροπής μετά από σύμφωνη γνώμη της ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ και γνώμη από την ΕΥΚΕ περί συμβατότητας με το κανονιστικό πλαίσιο των κρατικών ενισχύσεων. 

4. Η Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε. δεν μπορεί να εκχωρήσει ή μεταβιβάσει τα εκτελεστικά καθήκοντα που της ανατίθενται με την παρούσα σε οιονδήποτε τρίτο, ούτε να υποκατασταθεί κατά την άσκηση αυτών από οιονδήποτε τρίτο. 

5. Η Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε. στο πλαίσιο υλοποίησης των καθηκόντων αυτών, αναλαμβάνει επιπλέον των υποχρεώσεων όπως ορίζονται στο Άρθρο 6 και Άρθρο 7 (3) του Καν. 480/2014, τα κάτωθι: 

i) Ανοίγει και διατηρεί στο πλαίσιο λειτουργίας της διαχειριστικό λογαριασμό στο όνομά της και για λογαριασμό της Διαχειριστικής Αρχής του ΕΠΑνΕΚ (ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ) σύμφωνα με τα οριζόμενα στο 38 παρ. 6 του Κανονισμού 1303/2013. 

ii) Παρακολουθεί την πορεία εφαρμογής του Ταμείου και των χρηματοδοτικών μέσων που υλοποιούνται, και ειδικότερα τη χρηματοοικονομική πρόοδό τους, τους ποσοτικοποιημένους δείκτες, τα ορόσημα και τους στόχους του πλαισίου επίδοσης, τις προοπτικές εξέλιξής τους λαμβάνει τα κατάλληλα μέτρα για την απορρόφηση των ετήσιων δεσμεύσεων και εισηγείται στην Επενδυτική Επιτροπή μετά από συνεργασία με την αρμόδια Διαχειριστική Αρχή του ΕΠΑνΕΚ (ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ) προτάσεις, τροποποιήσεις και βελτιώσεις για την αποτελεσματικότερη επίτευξη των σκοπών του Ταμείου. 

iii) Εισηγείται προς την Επενδυτική Επιτροπή τον ετήσιο προϋπολογισμό των διαχειριστικών αμοιβών και εξόδων του Ταμείου. 

iv) Έχει την ευθύνη για την έγκαιρη συλλογή στοιχείων που συνδέονται με τους δείκτες και το πλαίσιο επίδοσης του ΕΠΑΝΕΚ για την Πράξη που αναφέρεται στο άρθρο 2, παρ. 2 της παρούσας και για την οποία της ανατίθενται καθήκοντα διαχείρισης, καθώς και για τη διασφάλιση της πληρότητας και ποιότητάς τους. Συνεργάζεται με τη ΔΑ και την Εθνική Αρχή Συντονισμού (ΕΑΣ) για την εφαρμογή των ρυθμίσεων του ενιαίου συστήματος παρακολούθησης των δεικτών, όπως κάθε φορά ισχύει. 

v) Πραγματοποιεί όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ή/και συνεργάζεται με την ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ όπου αυτό απαιτείται, για την ενημέρωση του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος ΟΠΣ – ΕΣΠΑ με τα δεδομένα και έγγραφα της πράξης που υλοποιεί και ειδικότερα τα δεδομένα και έγγραφα που απαιτούνται για τη χρηματοοικονομική διαχείριση, την παρακολούθηση, τους ελέγχους και γενικότερα τη διαδρομή ελέγχου της πράξης. 

vi) Είναι υπεύθυνη για την ακρίβεια, την ποιότητα και πληρότητα των στοιχείων που υποβάλλει στο ΟΠΣ βάσει αρμοδιοτήτων δικαιούχου της πράξης και σύμφωνα με το χρονικό πλαίσιο που προβλέπεται στις σχετικές διατάξεις. 

vii) Παρέχει στις αρμόδιες Εθνικές και Ενωσιακές Αρχές όλα τα απαραίτητα στοιχεία και πληροφορίες που επιτρέπουν την επαλήθευση της συμμόρφωσης με το ενωσιακό και εθνικό δίκαιο όπως και τους όρους χρηματοδότησης, συμπεριλαμβάνων και εκείνων που σχετίζονται με την συμπλήρωση σχετικών αναφορών Κρατικών Ενισχύσεων (State Aid Reporting Interactive). 

viii) Συντάσσει τις αναγκαίες αναφορές που ζητούνται από την ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ για την υποβολή των ετήσιων και τελικών εκθέσεων υλοποίησης, την προετοιμασία της ετήσιας εξέτασης του ΕΠ, την υποστήριξη του έργου της Επιτροπής Παρακολούθησής του ΕΠΑΝΕΚ. 

ix) Μεριμνά για την μηνιαία παρακολούθηση και λαμβάνει αναφορά των Ενδιάμεσων Χρηματοπιστωτικών Οργανισμών για τα μέσα τα οποία διαχειρίζονται. x) Παρακολουθεί τις αλλαγές στην εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, συνεργάζεται με την ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ για την εφαρμογή αυτών όπου αυτό απαιτείται για τη λειτουργία του Ταμείου και ενημερώνει σχετικά την Επενδυτική Επιτροπή. 

xi) Μεριμνά για τον διαχωρισμό των καθηκόντων των στελεχών της όπου αυτό απαιτείται, ώστε να διασφαλίζεται η διαφάνεια, η μη σύγκρουση συμφερόντων και η χρηστή δημοσιονομική διαχείριση. 

xii) Πραγματοποιεί επιτόπιους ελέγχους στους ΕΧΟ και στους Τελικούς Αποδέκτες, σύμφωνα με τις οδηγίες της ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ, για την επιβεβαίωση της ορθής υλοποίησης, συντάσσει τις σχετικές εκθέσεις και αναφορές και μεριμνά για την εφαρμογή των απαιτούμενων διορθωτικών μέτρων. Ενημερώνει την Επενδυτική Επιτροπή για τα αποτελέσματα των ελέγχων. 

6. Η Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε υποχρεούται να αποδέχεται όλους τους ελέγχους που προβλέπονται στη συμφωνία χρηματοδότησης ή/και στο εφαρμοζόμενο σύστημα διαχείρισης και ελέγχου, καθώς και από όλα τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα της Ελλάδας ή της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να παρέχει σε αυτά όλα τα αναγκαία στοιχεία για την απρόσκοπτη διενέργεια αυτών. Στο πλαίσιο των ελέγχων αυτών εξετάζεται μεταξύ άλλων η ορθή τήρηση της διαδικασίας επιλογής των ΕΧΟ, η διαδικασία επιλογής των τελικών αποδεκτών, η τήρηση της διαδρομής ελέγχου όπως επίσης και η τήρηση των ανώτατων ορίων για τα δαπάνες και τα έξοδα διαχείρισης και η τεκμηρίωση των αντίστοιχων δαπανών. 

7. Σε περίπτωση που κατόπιν ελέγχων/επαληθεύσεων διαπιστωθεί παρατυπία είτε σε επίπεδο ΕΧΟ, είτε και σε επίπεδο Τελικού αποδέκτη, βάσει του κανονιστικού πλαισίου υλοποίησης της πράξης, αποστέλλει άμεσα τα ευρήματα των ελέγχων στην ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ. 

8. Η Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε κατά την εφαρμογή των εργαλείων ακολουθεί τα σχετικώς οριζόμενα του Ν. 4314/2014

Άρθρο 4 

Αρμοδιότητες της Διαχειριστικής Αρχής του Επιχειρησιακού Προγράμματος 

1. Η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ), στο πλαίσιο της παρακολούθησης εφαρμογής των καθηκόντων διαχείρισης που αναθέτει στην Ε.Τ.Ε.ΑΝ Α.Ε, συντονίζει και εποπτεύει συστηματικά την πορεία υλοποίησης του Ταμείου και την άσκηση των αρμοδιοτήτων/καθηκόντων της Ε.Τ.Ε.ΑΝ Α.Ε ως φορέα εφαρμογής του εν λόγω Ταμείου, σύμφωνα με το εφαρμοστέο δίκαιο, έχοντας την τελική ευθύνη έναντι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το ΕΠ. Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ επιπρόσθετα: 

i) Παρακολουθεί την εφαρμογή της επενδυτικής στρατηγικής του Ταμείου και την υλοποίηση των κατευθύνσεων της ex-ante αξιολόγησης. 

ii) Συμμετέχει στις συνεδριάσεις της Επενδυτικής Επιτροπής, όπως ειδικότερα αναφέρεται στο Άρθρο 5, σημείο 2 της παρούσας, για εξασφάλιση της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης και κανονικότητας 

iii) Εξετάζει τις σχετικές αναφορές που αποστέλλει η Ε.Τ.Ε.ΑΝ Α.Ε, προκειμένου να επιβεβαιώσει την εφαρμογή του προγραμματισμού του Ταμείου, να αξιολογήσει ενδεχόμενες αποκλίσεις και να διαμορφώσει προτάσεις διορθωτικών ή/και προληπτικών ενεργειών, με στόχο την αποτελεσματικότερη διαχείριση και υλοποίηση του ΕΠ. iv) Παρακολουθεί την εκτέλεση των υποχρεώσεων της Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε, όπως αυτές θα προσδιορισθούν αναλυτικά στη σχετική Συμφωνία Χρηματοδότησης που θα υπογραφεί σύμφωνα με το άρθρο 8 της παρούσας μεταξύ δεόντως εξουσιοδοτημένου εκπροσώπου της Διαχειριστικής Αρχής και της Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε. 

v) Πιστοποιεί απολογιστικά την επιλεξιμότητα των διαχειριστικών αμοιβών και εξόδων του Ταμείου και ενημερώνει σχετικά την Επενδυτική Επιτροπή. 

vi) Παρακολουθεί τα αποτελέσματα των ελέγχων που διενεργούνται στην Ε.Τ.Ε.ΑΝ Α.Ε από την Αρχή Ελέγχου και άλλα εθνικά και ευρωπαϊκά ελεγκτικά όργανα/αρχές. vii) Παρακολουθεί την εφαρμογή διορθωτικών ή/και προληπτικών μέτρων από την Ε.Τ.Ε.ΑΝ Α.Ε. 

viii) Εκδίδει οδηγίες και εγκυκλίους προς την Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε. για την υποβοήθηση του έργου της. 

ix) Δύναται να διενεργεί διοικητικές και επιτόπιες επαληθεύσεις στην Ε.Τ.Ε.ΑΝ Α.Ε, σε Ενδιάμεσους Χρηματοπιστωτικούς Οργανισμούς στους οποίους ανατίθεται μέρος της υλοποίησης των Χρηματοδοτικών Μέσων και σε Τελικούς Αποδέκτες, προκειμένου να επιβεβαιωθεί η διατήρηση της ικανότητας άσκησης των αρμοδιοτήτων/ καθηκόντων που της έχουν ανατεθεί, η διοικητική και δημοσιονομική ικανότητά της για τη Διαχείριση του Ταμείου και ότι οι αρμοδιότητές της ασκούνται σύμφωνα με το εφαρμοστέο δίκαιο. 

x) Εισηγείται την τροποποίηση ή και την ανάκληση της παρούσας απόφασης, σε περιπτώσεις όπου προκύπτουν αλλαγές στα καθήκοντα που ανατίθενται στην Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε. ή σε περιπτώσεις που διαπιστώσει τη μη συμμόρφωσή της με τους όρους της παρούσας, της Συμφωνίας Χρηματοδότησης και του εφαρμοστέου δικαίου. 

xi) Συνεργάζεται με την ΕΥΚΕ σε κάθε στάδιο εφαρμογής των Χρηματοδοτικών Μέσων κατά τον έλεγχο συμβατότητας με το κανονιστικό πλαίσιο των κρατικών ενισχύσεων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην με αριθμ. 74391/ ΕΥΚΕ2634/13.7.2016 (ΑΔΑ:60ΝΩ4653Ο7-ΥΔ9), εγκύκλιο. 

Άρθρο 5 

Σύσταση, συγκρότηση και αρμοδιότητες Επενδυτικής Επιτροπής 

1. Για την εφαρμογή της επενδυτικής στρατηγικής και τον συντονισμό της υλοποίησης των Χρηματοδοτικών Μέσων του ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ ΙΙ και για την επίτευξη των στόχων του Ταμείου, συνιστάται Επενδυτική Επιτροπή. 2. Η Επενδυτική Επιτροπή συγκροτείται με απόφαση των Υπουργών «Οικονομίας και Ανάπτυξης» και «Περιβάλλοντος και Ενέργειας» και αποτελείται από 5 τακτικά μέλη, ως ακολούθως: 

α) τον Γενικό Γραμματέα Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, ως Πρόεδρο, 

β) τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, ως μέλος, 

γ) την Ειδική Γραμματέα Διαχείρισης Τομεακών ΕΠ του ΕΤΠΑ και ΤΣ, ως μέλος, 

δ) εκπρόσωπο της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του ΕΠΑΝΕΚ, που θα οριστεί από την ΕΥΔΕΠΑΝΕΚ, ως μέλος., ε) εκπρόσωπο της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Τομέα Ενέργειας που ορίζεται από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ως μέλος. Στην ίδια απόφαση ορίζονται και τα αναπληρωματικά μέλη αυτών. 

3. Στις συνεδριάσεις της Επενδυτικής Επιτροπής συμμετέχουν έως τρεις εκπρόσωποι της Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε. ως εισηγητές και παρατηρητές, χωρίς δικαίωμα ψήφου. Ως παρατηρητές χωρίς δικαίωμα ψήφου μπορεί να συμμετέχουν επίσης: 

  • ένας εκπρόσωπος της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών.
     
  • ένας εκπρόσωπος του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας. 
     
  • ένα στέλεχος της Ειδικής Υπηρεσίας Κρατικών Ενισχύσεων. 
     
  • ένα στέλεχος της Ειδικής Υπηρεσίας Θεσμικής Υποστήριξης. 

Ενώ μετά από πρόσκληση του Προέδρου, δύνανται να παρίστανται και στελέχη των εμπλεκόμενων φορέων/ υπηρεσιών. Την Γραμματεία στις συνεδριάσεις της Επενδυτικής Επιτροπής αναλαμβάνει η Ε.Τ.Ε.ΑΝ.Α.Ε. 

4. Η Επενδυτική Επιτροπή έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες: 

i) Εξειδικεύει την επενδυτική στρατηγική του Ταμείου όπως αυτή περιγράφεται στη Συμφωνία Χρηματοδότησης, κατόπιν εισήγησης της ΕΤΕΑΝ ΑΕ, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τη σχετική ex-ante αξιολόγηση και τις απαιτήσεις των Κανονισμών. 

ii) Επανεξετάζει την αποτελεσματική εφαρμογή των Χρηματοδοτικών Μέσων του Ταμείου και αποφασίζει επί τροποποιήσεων της επενδυτικής στρατηγικής στο πλαίσιο της ex-ante αξιολόγησης. 

iii) Εγκρίνει, κατόπιν εισήγησης της Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε, τη σύμφωνη γνώμη της ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ και την έκφραση γνώμης από την ΕΥΚΕ, την πρόσκληση, τα κριτήρια και τους όρους επιλογής των Ενδιάμεσων Χρηματοδοτικών Οργανισμών (ΕΧΟ) ανά Χρηματοδοτικό Μέσο.

iv) Εγκρίνει, κατόπιν εισήγησης της Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε. και τη σύμφωνη γνώμη της ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ τα αποτελέσματα επιλογής των Ενδιάμεσων Χρηματοδοτικών Οργανισμών (ΕΧΟ), καθώς και το σχέδιο Συμφωνίας Χρηματοδότησης μεταξύ της Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε. και των φορέων αυτών. 

v) Εγκρίνει, κατόπιν σχετικής πρότασης της Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε, τα Σχέδια Υλοποίησης Δράσης που υποβάλλονται από τους ΕΧΟ, ή τυχόν τροποποιήσεις αυτών, η εκτέλεση των οποίων παρακολουθείται από την Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε. 

vi) Εγκρίνει τους πίνακες κατάταξης με τα φυσικά πρόσωπα στα οποία θα διατεθούν τα δάνεια, που εισηγείται η Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε.. 

vii) Εγκρίνει τον Ετήσιο Προγραμματισμό και την Ετήσια Έκθεση Προόδου των Χρηματοδοτικών Μέσων που υλοποιούνται στο πλαίσιο του Ταμείου, συμπεριλαμβανομένων των διαχειριστικών αμοιβών και εξόδων, και ενημερώνεται σε περιοδική βάση για τα διαχειριστικά και απολογιστικά έξοδα διαχείρισης του Ταμείου. 

viii) Αποφασίζει, κατόπιν εισήγησης της Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε, τον τρόπο διαχείρισης των διαθεσίμων του Ταμείου και εγκρίνει τον τρόπο οργάνωσης των πληρωμών, οι οποίες θα διενεργούνται από τους νόμιμους εκπροσώπους της ΕΤΕΑΝ ΑΕ μέσω του τραπεζικού λογαριασμού του Ταμείου. 

ix) Εκδίδει, κατά την κρίση της, συστάσεις ή προτάσεις προς την Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε. σχετικά με την εκτέλεση των δραστηριοτήτων του Ταμείου. 

x) Καταρτίζει τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας της, κατά την πρώτη της συνεδρίαση. 

5. Η Επενδυτική Επιτροπή συνεδριάζει τουλάχιστον μία φορά ανά τρίμηνο, μετά από έγγραφη πρόσκληση του Προέδρου ή πρόταση δύο μελών του, ή πρόταση της Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε. 

Η Επενδυτική Επιτροπή συνεδριάζει έγκυρα όταν στη συνεδρίαση παρίστανται τακτικά ή αναπληρωματικά μέλη, περισσότερα από τα μισά των διορισμένων τακτικών μελών (απαρτία), συμπεριλαμβανομένου του Προέδρου. Οι αποφάσεις λαμβάνονται με απλή πλειοψηφία των παρόντων μελών. Οι λεπτομέρειες σχετικά με τις συνεδριάσεις και την εν γένει λειτουργία της Επενδυτικής Επιτροπής θα καθορισθούν στον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας της. 

6. Η θητεία των μελών της Επενδυτικής Επιτροπής είναι τριετής, με δυνατότητα ανανέωσης για ίδιο χρόνο. 

7. Σε περίπτωση κατά την οποία η λήξη της θητείας του Προέδρου ή/και των μελών οδηγεί σε αδυναμία λειτουργίας της Επενδυτικής Επιτροπής, η θητεία του Προέδρου και των μελών παρατείνεται βάσει της παρούσας απόφασης, μέχρι τον διορισμό νέων. Η διαδικασία διορισμού νέου Προέδρου/Μέλους δεν πρέπει να ξεπερνά τον ένα μήνα. Η Επενδυτική Επιτροπή ενημερώνει τον Υπουργό για την συνέχιση της λειτουργία της. 

8. Η Επενδυτική Επιτροπή του παρόντος άρθρου ασκεί αρμοδιότητες σε συνέπεια των στόχων του ΕΠΑνΕΚ, οι οποίοι εξυπηρετούν ευρύτερα το δημόσιο συμφέρον. Η διάρκεια της λειτουργία της λήγει με την ολοκλήρωσή του ΕΠΑνΕΚ και την εκκαθάριση του Ταμείου, ότι από τα δύο συμβεί αργότερα. 

9. Τα μέλη της Επενδυτικής Επιτροπής δεν λαμβάνουν αμοιβή για την εκτέλεση των καθηκόντων τους. Ενδεχόμενα έξοδα συνεδριάσεων και έξοδα μετακινήσεων των μελών και των παρατηρητών καλύπτονται από το Ταμείο. 

Άρθρο 6 

Κόστη διαχείρισης 

1. Για την υλοποίηση των χρηματοδοτικών μέσων στο πλαίσιο του Ταμείου, θα καταβληθούν στην Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε. κόστη διαχείρισης συμπεριλαμβανομένων αυτών των φορέων υλοποίησης εφόσον υπάρχουν, που εξαρτώνται από τις επιδόσεις και τα κριτήρια, όπως αυτά ορίζονται στα άρθρα 12 και 13 του Καν.480/2014 ενώ η μέθοδος υπολογισμού αυτών περιλαμβάνεται στη Συμφωνία Χρηματοδότησης του Άρθρου 8 της παρούσας απόφασης. 

2. Ως «κόστη διαχείρισης» νοείται το σύνολο των πραγματικών δαπανών που δημιουργούνται στην Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε. αποκλειστικά και μόνον για την υλοποίηση των ΧΜ του Ταμείου και αποδεδειγμένα δεν συνδέονται με τη συνήθη τρέχουσα δραστηριότητα αυτής. Τα κόστη αυτά περιλαμβάνουν κυρίως αμοιβές προσωπικού, αμοιβές προς τρίτους, δαπάνες αναλωσίμων, ταξιδιών, διαμονής και γενικά κάθε δαπάνη που είναι αναγκαία και άμεσα συνδεδεμένη με την υλοποίηση των ΧΜ του Ταμείου και οι οποίες καθορίζονται συγκεκριμένα στη συμφωνία χρηματοδότησης του άρθρου 8 της παρούσας. 

3. Η πληρωμή του κόστους διαχείρισης της Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε. γίνεται από το κεφάλαιο του Ταμείου σύμφωνα με τις διαδικασίες που ορίζονται στην συμφωνία χρηματοδότησης του άρθρου 8 της παρούσας. Σε κάθε περίπτωση οι αμοιβές διαχείρισης δεν ξεπερνούν τα όρια που ορίζονται στο Άρθρο 13 του Καν. 480/2014. 

4. Η Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε. τηρεί όλα τα απαραίτητα παραστατικά και δικαιολογητικά τα οποία και θέτει στην διάθεση της ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ και των αρμόδιων εθνικών και ευρωπαϊκών οργάνων, όποτε ζητηθούν. 

5. Η πληρωμή του κόστους διαχείρισης στην Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε. γίνεται απολογιστικά μετά από αίτημά της που υποβάλλεται στην Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΠ. Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία» (ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ). 

6. Η ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ υπολογίζει τα κόστη διαχείρισης που μπορούν να δηλώνονται ως επιλέξιμες δαπάνες σε συνέχεια σχετικού αιτήματος της Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε. βάσει κριτηρίων εξαρτώμενων από τις επιδόσεις, όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 12 του Καν. 480/2014, λαμβάνοντας υπόψη ότι αυτά πρέπει να αντικατοπτρίζουν τα όσα ισχύουν στην αγορά υπό παρόμοιες συνθήκες. Στη συνέχεια ενημερώνει την Επιτροπή Παρακολούθησης του Προγράμματος σχετικά με τις διατάξεις που αφορούν τον βάσει των επιδόσεων υπολογισμό του κόστους διαχείρισης των Χρηματοδοτικών Μέσων του Ταμείου. Η Επιτροπή Παρακολούθησης λαμβάνει εκθέσεις σε ετήσια βάση για τα κόστη διαχείρισης που καταβλήθηκαν πράγματι το προηγούμενο ημερολογιακό έτος. 

Άρθρο 7 

Χρηματοδοτικά Μέσα και Ενδιάμεσοι Χρηματοδοτικοί Οργανισμοί 

1. Η Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε. ενημερώνει την Επενδυτική Επιτροπή αναφορικά με τα Χρηματοδοτικά Μέσα που θα περιληφθούν στο Ταμείο, κατόπιν σύμφωνης γνώμης της ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ. Η επιλογή των Χρηματοδοτικών Μέσων και η εξειδίκευση αυτών σε συγκεκριμένα χρηματοδοτικά προϊόντα προς τους τελικούς αποδέκτες, υλοποιείται λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα της εκ των προτέρων αξιολόγησης, τους στόχους του ΕΠΑνΕΚ (όσον αφορά τους πόρους αυτού) καθώς και την επίτευξη της μέγιστης δυνατής μόχλευσης των διατιθέμενων πόρων. 

2. Οι Φορείς που θα συμμετέχουν στα Χρηματοδοτικά Μέσα (Ενδιάμεσοι Χρηματοδοτικοί Οργανισμοί) ως φορείς υλοποίησης, θα επιλεγούν βάσει ανοικτών, διαφανών, αναλογικών και χωρίς διακρίσεις διαδικασιών, με την αποφυγή σύγκρουσης συμφερόντων σύμφωνα με τους όρους του Άρθρου 7, παρ. 1 και 2 του Καν, 480/2014 και με την επιφύλαξη εφαρμογής του ενωσιακού δικαίου περί κρατικών ενισχύσεων και θα παρέχουν, βάσει σύμβασης, συγκεκριμένα χρηματοδοτικά προϊόντα στους τελικούς αποδέκτες. 

3. Η Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε. προτείνει στην Επενδυτική Επιτροπή τις προσκλήσεις προς τους ΕΧΟ και τα κριτήρια επιλογής αυτών και εισηγείται προς την Επενδυτική Επιτροπή την έγκριση του πίνακα επιλογής με τους ΕΧΟ οι οποίοι, με βάση τη διενεργηθείσα αξιολόγηση, θα κληθούν να συνάψουν σύμβαση με την Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε. για την υλοποίηση των προϊόντων αυτών. 

4. Οι ΕΧΟ ως φορείς υλοποίησης θα πρέπει να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αναφορών προόδου όπως αυτές προσδιορίζονται στις αντίστοιχες συμφωνίες. 5. Οι ΕΧΟ υποχρεούνται να αποδέχονται όλους τους ελέγχους που προβλέπονται στη συμφωνία χρηματοδότησης ή/και στο εφαρμοζόμενο σύστημα διαχείρισης και ελέγχου, καθώς και από όλα τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα της Ελλάδας ή της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να παρέχει σε αυτά όλα τα αναγκαία στοιχεία για την απρόσκοπτη διενέργεια αυτών. 

Άρθρο 8 

Συμφωνία Χρηματοδότησης 

1. Σε συνέχεια της παρούσας απόφασης πρόκειται να συναφθεί Συμφωνία Χρηματοδότησης όπως αυτή ορίζεται στο Άρθρο 38, παρ.7 του ΕΚ 1303/2013, μεταξύ των δεόντως εξουσιοδοτημένων εκπροσώπων της ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ, ήτοι του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, και του Οργανισμού που διαχειρίζεται το Ταμείο, ήτοι της Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε. 

2. Η Συμφωνία Χρηματοδότησης περιγράφει τους όρους και τις προϋποθέσεις των συνεισφορών στο Ταμείο Χαρτοφυλακίου και περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον τα στοιχεία, όπως αυτά περιγράφονται στο Παράρτημα IV του ΕΚ 1303/2013. 

Άρθρο 9 

Διάθεση πιστώσεων από ΠΔΕ στο Ταμείο ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ ΙΙ 

1. Η χρηματοδότηση της πράξης του Άρθρου 2, παρ.2, μετά την σχετική απόφαση ένταξης της πράξης στο ΕΠΑΝΕΚ και την εγγραφή αυτής στο ΠΔΕ και μετά την υπογραφή της προβλεπόμενης από το άρθρο 8 Συμφωνίας Χρηματοδότησης, θα γίνεται με μεταφορά των πιστώσεων στο λογαριασμό που θα ανοιχθεί για το συγκεκριμένο Ταμείο είτε απευθείας στην Τράπεζα της Ελλάδος είτε σε άλλο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα που θα επιλεγεί με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο. 

2. Η μεταφορά των πιστώσεων θα γίνεται άνευ υπολόγου/διαχειριστή από την Τράπεζα της Ελλάδος, μετά από εντολή της αρμόδιας για την εκτέλεση της ΣΑ Υπηρεσίας του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης κατόπιν της σύμφωνης γνώμης της ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ και σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ΚΥΑ 134453/23.12.2015 περί ρυθμίσεων πληρωμών των δαπανών ΠΔΕ, όπως αυτή ισχύει κάθε φορά. 

3. Η διαδικασία της σταδιακής μεταφοράς των πιστώσεων στο Ταμείο θα οριστεί στη Συμφωνία Χρηματοδότησης. 

4. Η ενταλματοποίηση των ανωτέρω χρηματοδοτήσεων από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δημοσιονομικού Ελέγχου του Υπουργείου Οικονομικών και του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης και η εμφάνιση των αντίστοιχων δαπανών στον προϋπολογισμό δημοσίων επενδύσεων, ενεργείται έναντι των ακόλουθων δικαιολογητικών: 

α) Αντιγράφου της εντολής των αρμόδιων Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών και του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης προς την Τράπεζα της Ελλάδος για τη χρηματοδότηση των οικείων πράξεων δημοσίων επενδύσεων, στην οποία θα αναφέρεται η παρούσα απόφαση. 

β) Αντιγράφου δελτίου αναγγελίας της Τράπεζας της Ελλάδος εκτέλεσης της ανωτέρω υπό (α) εντολής. γ) Αντιγράφου δελτίου αναγγελίας της Τράπεζας της Ελλάδος μεταφοράς της εν λόγω χρηματοδότησης στο λογαριασμό του χρηματοπιστωτικού ιδρύματος που προβλέπεται στην πρώτη παράγραφο του παρόντος άρθρου. 

Άρθρο 10 

Διαδρομή ελέγχου 

1. Η Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε. θα τηρεί ξεχωριστό λογαριασμό λογιστικής παρακολούθησης για τους πόρους του Ταμείου του άρθρου 1 της παρούσας, όπως αυτό ορίζεται στο άρθρο 38, παρ. 6 του ΕΚ1303/2013, όπως και για τα έξοδα διαχείρισης. 

2. Οι ΕΧΟ, οι οποίοι θα παρέχουν χρηματοδοτικά προϊόντα βάσει σύμβασης, οφείλουν να τηρούν επίσης ξεχωριστό λογαριασμό λογιστικής παρακολούθησης, ο οποίος θα λειτουργεί αποκλειστικά και μόνο για την παρακολούθηση και διαχείριση των πόρων που συνεισφέρουν, στο πλαίσιο των διατάξεων της παρούσας απόφασης. 

3. Οι φορείς των Χρηματοδοτικών Μέσων (Διαχειριστής και ΕΧΟ) οφείλουν να τηρούν όλα τα δικαιολογητικά έγγραφα σχετικά με τις δαπάνες που αφορούν στα Χρηματοδοτικά Μέσα του Ταμείου και ότι άλλο ορίζεται στο Άρθρο 9, παρ.1 (δ) και (ε) του Καν. 480/2014, και να θέτουν στη διάθεση των ελεγκτικών οργάνων, τουλάχιστον έως και 10 έτη μετά την περίοδο επιλεξιμότητας.

Η ισχύς της παρούσας ισχύει από τη δημοσίευσή της.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 29 Νοεμβρίου 2016 

Οι Υπουργοί 

Αναπληρωτής Οικονομίας και Ανάπτυξης και Ενέργειας ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΧΑΡΙΤΣΗΣ

Υπουργός Περιβάλλοντος  ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΑΘΑΚΗΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!