Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Νόμοι

Εισηγητική έκθεση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΗ  ΕΚΘΕΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Αξιότιμε Κύριε Πρόεδρε,

Με την προτεινόμενη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου αντιμετωπίζονται κατεπείγοντα θέματα νομοτεχνικών βελτιώσεων, διόρθωσης αστοχιών και συμπλήρωσης παραλείψεων του ν. 4093/2012 «Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016 – Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής του ν. 4046/2012 και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016» (Α’ 222).

Ειδικότερα:

Επί του Κεφαλαίου Α’

Άρθρο 1

Με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου προβλέπονται τα ακόλουθα :

Ορίζεται ότι για τον υπολογισμό της σύνταξης, τα όρια ηλικίας και τις προϋποθέσεις  συνταξιοδότησης των υπαλλήλων της Βουλής, εφαρμόζονται οι διατάξεις της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου, κατά περίπτωση, όπως αυτές ισχύουν κάθε φορά για τους τακτικούς υπαλλήλους των Υπουργείων. Ως μισθός για τον υπολογισμό της σύνταξης των ανωτέρω προσώπων λογίζεται ο συντάξιμος μισθός τακτικού υπαλλήλου Υπουργείου αντίστοιχης κατηγορίας, με τα ίδια έτη υπηρεσίας, όπως αυτός ισχύει κάθε φορά σύμφωνα με τις οικείες συνταξιοδοτικές διατάξεις. Οι διατάξεις της παραγράφου αυτής έχουν εφαρμογή από 1.1.2013 για όσα από τα αναφερόμενα σε αυτές πρόσωπα υπηρετούν κατά την ημερομηνία αυτή, ανεξαρτήτως του χρόνου θεμελίωσης του συνταξιοδοτικού δικαιώματός τους. Από την ίδια ημερομηνία ορίζεται ότι καταργούνται οι διατάξεις του άρθρου 15 του ν. 3865/2010 (Α΄ 120). Επισημαίνεται περαιτέρω ότι με την ανωτέρω τροποποίηση ενσωματώνονται πλήρως οι παρατηρήσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου σύμφωνα με τα Πρακτικά της 3ης Ειδικής Συνεδρίασης της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου της 30ης Οκτωβρίου 2010 (βλ. σελ.16) στα οποία αναφέρονται συγκεκριμένα τα εξής: «παρατηρείται να εξαιρούνται κατηγορίες πολιτών, όπως οι υπάλληλοι της Βουλής για τους οποίους εξακολουθεί να εφαρμόζεται ειδικό συνταξιοδοτικό καθεστώς σε όσους έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι 31.12.2010 (ν.3865/2010) χωρίς να δικαιολογείται τούτο από λόγους δημοσίου συμφέροντος ενόψει των εκτεθεισών ειδικών εθνικών συνθηκών της επίτευξης δημοσιονομικής πειθαρχίας και της οικονομικής ισορροπίας του Κράτους, ρύθμιση που παραμένουσα σε ισχύ είναι αντίθετη με τα άρθρα 4,25 και 88 του Συντάγματος.»

Προκειμένου να εναρμονιστεί το Δημόσιο με τους ασφαλιστικούς φορείς κύριας ασφάλισης τροποποιούνται οι διατάξεις της υποπαραγράφου β3 της παραγράφου Β’ του ν. 4093/2012 ώστε εάν το συνολικό ποσό των συντάξεων, συμπεριλαμβανομένων και των επικουρικών καθώς και των μερισμάτων, υπερβαίνει τα 2.000,00€ και μέχρι 3.000,00€ να μειώνεται το ανωτέρω συνολικό ποσό κατά 15%, ενώ εάν το ποσό αυτό υπερβαίνει τα 3.000,00€  να μειώνεται το  συνολικό ποσό των συντάξεων κατά 20% (παράγραφος 1).

Εξαιρούνται οι τετραπληγικοί και παραπληγικοί συνταξιούχοι του Δημοσίου από τις μειώσεις της περ. α’  της υποπαραγράφου β3 της παραγράφου Β του ν. 4093/2012, όπως ισχύουν μετά την τροποποίησή τους με τις διατάξεις της παρ. 2 του παρόντος (παράγραφος 2).

Κατ’ εξαίρεση το συνολικό ετήσιο ποσό των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα καθώς και του επιδόματος αδείας, τα οποία καταργήθηκαν για όλους τους συνταξιούχους του Δημοσίου, θα εξακολουθήσει να καταβάλλεται στους  τετραπληγικούς και παραπληγικούς συνταξιούχους του Δημοσίου. Το ποσό αυτό επιμεριζόμενο πλέον σε 12μηνη βάση θα καταβάλλεται κατά μήνα μαζί με τη σύνταξή τους  (παράγραφος 3).

Επί του Κεφαλαίου Β’

Άρθρο 2 : Επείγουσες μισθολογικές διατάξεις

Με τη διάταξη της περίπτωσης 28 της υποπαραγράφου Γ.1. του ν. 4093/2012 τροποποιήθηκε το άρθρο 46 του ν.3205/2003 μη λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι μεταγενέστερα έχουν τροποποιηθεί διατάξεις του Οργανισμού του Υπουργείου Εξωτερικών (άρθρα 101 και 110 του ν.3566/2007) που αφορούν την Ειδική Νομική Υπηρεσία, την κατάργηση της ειδικής Νομικής Υπηρεσίας Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων και τους υπαλλήλους του κλάδου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων. Ως αποτέλεσμα, αφενός, δεν περιλαμβάνεται ρητή αναφορά στον κλάδο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων και, αφετέρου, οι υπάλληλοι της Ειδικής Νομικής Υπηρεσίας αναφέρονται με τους βαθμούς του προϊσχύσαντος και ήδη καταργηθέντος βαθμολογίου τους. Προτείνεται συνεπώς η νομοτεχνική αναδιατύπωση του άρθρου ώστε να απεικονίζει τη σημερινή διοικητική πραγματικότητα του Υπουργείου Εξωτερικών.

Άρθρο 3: Τροποποίηση διατάξεων αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών

Με την παράγραφο 1 προβλέπεται ότι το σύνολο των κανονιστικών πράξεων που πρέπει να εκδοθούν δυνάμει του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012 και αφορούν την εφαρμογή του ν.3919/2011 εκδίδεται το αργότερο μέχρι 31.12.2012.

Με την παράγραφο 2 γίνεται νομοτεχνική βελτίωση σχετικά με την ορθή αναφορά του π.δ. 113/2010.

Με την παράγραφο 3 τροποποιούνται διατάξεις που αφορούν την ΕΛΣΤΑΤ. Κατά την εκτέλεση του προϋπολογισμού της ΕΛ.ΣΤΑΤ. τρέχοντος οικονομικού έτους έχουν προκύψει προβλήματα στην εκκαθάριση δαπανών της ΕΛ.ΣΤΑΤ. λόγω μη τήρησης των διατάξεων που διέπουν την όλη διαδικασία πραγματοποίησης των δαπανών αυτών. Οι εν λόγω παρεκκλίσεις οφείλονταν στον ετεροχρονισμό της απασχόλησης των συνεργατών σε σχέση με την έκδοση των σχετικών εγκριτικών αποφάσεων, στην επιτακτικά επείγουσα ανάγκη δικαστικής εκπροσώπησης της Αρχής κατά το πρώτο εξάμηνο του 2012, καθώς και στην αλλαγή του νομικού πλαισίου που διέπει την έκδοση αποφάσεων για την έγκριση υπερωριακής απασχόλησης υπαλλήλων της ΕΛ.ΣΤΑΤ. και στην ως εκ τούτου μη δυνατότητα αναδρομικής ισχύος της απόφασης που ενέκρινε τις υπερωρίες. Κατόπιν αυτού και προκειμένου να καταστεί δυνατή η πληρωμή των προαναφερόμενων δαπανών, προτείνεται η ακόλουθη νομοθετική ρύθμιση, όλως εξαιρετικά για την τακτοποίηση των υφιστάμενων δημοσιονομικών εκκρεμοτήτων.

Με την παράγραφο 4 διευκρινίζεται το νομικό καθεστώς που θα διέπει τις υπό αποκρατικοποίηση εταιρείες του άρθρου δεύτερου του ν.4092/2012 μετά την αποκρατικοποίησή τους. Επίσης αποσαφηνίζεται, για λόγους ασφάλειας δικαίου, ότι, μέχρι την αποκρατικοποίησή τους, οι εν λόγω εταιρείες εξακολουθούν να διέπονται από το οικείο σε αυτές καθεστώς, ανεξάρτητα από τη μεταφορά των μετοχών που κατέχει σε αυτές το Δημόσιο στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου.

Με την παράγραφο 5 επέρχονται ορισμένες νομοτεχνικές αλλαγές στο π.δ. 718/1977 περί εκτελωνιστών.

Άρθρο 4: Τροποποιήσεις του Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών

Με το παρόν άρθρο επέρχονται αλλαγές στις διατάξεις του Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών που θεσπίστηκε με την υποπαράγραφο Ε.1. του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α’ 222). Οι αλλαγές αυτές είναι απολύτως αναγκαίες και εξαιρετικά επείγουσες, υπό την έννοια του άρθρου 44 παρ. 1 του Συντάγματος, προκειμένου να ληφθούν υπόψη παρατηρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που υποβλήθηκαν μετά την κατάθεση του ανωτέρω σχεδίου νόμου στη Βουλή και να διασφαλισθεί άρση των οποιωνδήποτε αμφιβολιών ως προς τη συμβατότητα των ρυθμίσεων του νέου Κώδικα με τις διατάξεις του ενωσιακού δικαίου και ειδικότερα της Οδηγίας  2006/112/ΕΚ του Συμβουλίου της 28ης Νοεμβρίου 2006 σχετικά με το κοινό σύστημα φόρου προστιθέμενης αξίας, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει. Σημειώνεται ότι με αφορμή τη θέσπιση του νέου Κώδικα εξετάσθηκε για πρώτη φορά η συμβατότητα και ήδη ισχυουσών ρυθμίσεων με το ενωσιακό δίκαιο.

Ειδικότερα:

-       Η υποχρέωση έκδοσης τιμολογίου για τα αγαθά που ο υπόχρεος απεικόνισης συναλλαγών και τα πρόσωπα της παραγράφου 1 του άρθρου 3 αγοράζουν από πρόσωπα που δεν έχουν υποχρέωση έκδοσης τιμολογίων αντικαθίσταται από την απόδειξη των συναλλαγών με τη σύνταξη, εντός των προθεσμιών που προβλέπονται στις παραγράφους 14 και 15 αυτού του άρθρου, τίτλου κτήσης στον οποίο περιλαμβάνονται, τα στοιχεία των συμβαλλομένων καθώς και τα στοιχεία της συναλλαγής (παράγραφος 1). Η διάταξη αυτή εφαρμόζεται ανάλογα και στην περίπτωση της αγοράς αγαθών ή λήψης υπηρεσιών για λογαριασμό τρίτου (δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 8 του άρθρου 6 – παράγραφος 2).

-       Η ημερομηνία της συναλλαγής αναφέρεται στο τιμολόγιο, μόνο εφόσον δεν συμπίπτει με την ημερομηνία έκδοσης του τιμολογίου ενώ καταργείται η υποχρέωση αναφοράς του αύξοντος αριθμού ή των αριθμών των δελτίων αποστολής που εκδόθηκαν για τη διακίνηση ή την παραλαβή των αγαθών που αφορά το τιμολόγιο (πρώτο εδάφιο της παραγράφου 9 του άρθρου 6 – παράγραφοι 3 και 4).

-       Καταργείται η υποχρέωση συνοπτικής περιγραφής σε περίπτωση παροχής πολλαπλών συναφών υπηρεσιών ως είδος (δεύτερη υποπαράγραφος της παραγράφου 11 του άρθρου 6 – παράγραφος 5).

-       Η παράγραφος 12  του άρθρου 6 διαγράφεται (παράγραφος 6).

-       Στην περίπτωση των λοιπών στοιχείων που εκδίδονται για πωλήσεις φυσικού αερίου μέσω δικτύου, ύδατος μη ιαματικού, αεριόφωτος, ηλεκτρικού ρεύματος, θερμικής ενέργειας ή παροχής τηλεπικοινωνιακών, τραπεζικών χρηματιστηριακών, χρηματοδοτικών εργασιών, καθώς και στις περιπτώσεις είσπραξης ανταποδοτικών τελών και λοιπών συναφών δικαιωμάτων, καταργείται η υποχρέωση παράδοσης αντιτύπου των στοιχείων στον πελάτη (στοιχείο β) της αναριθμημένης παραγράφου 15 του άρθρου 6 – παράγραφος 7)

-       Στην περίπτωση των αποδείξεων λιανικής, στην οποία αναγράφεται γενική περιγραφή του είδους των αγαθών ή υπηρεσιών ή η γενική περιγραφή του είδους που προκύπτει από το αντικείμενο εργασιών καταργείται η προϋπόθεση της αποδοχής του στοιχείου αυτού από τον αντισυμβαλλόμενο (στοιχείο γ) της αναριθμημένης παραγράφου 15 του άρθρου 6 – παράγραφος 8).

Επί του Κεφαλαίου Γ’

Άρθρο 5: Επείγουσες ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

Με τις παρούσες ρυθμίσεις βελτιώνεται νομοτεχνικά η παράγραφος Ζ του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012, και παρέχονται διευκρινήσεις ώστε να υπάρχει ειδική νομοθετική αναφορά ότι συγκεκριμένες κατηγορίες, όπως εργαζόμενοι που έχουν προσληφθεί με διαδικασίες που αφορούν ΑΜΕΑ ή είναι πολύτεκνοι, προστάτες μονογονεϊκής οικογένειας με τέκνο που συνοικεί και τους βαρύνει φορολογικά ή εργαζόμενοι των οποίων ο σύζυγος ή η σύζυγος έχει ενταχθεί και εξακολουθεί να τελεί σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα ή εργασιακή εφεδρεία, δεν τίθενται σε διαθεσιμότητα.

Άρθρο 6: Επείγουσες ρυθμίσεις θεμάτων Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων

Οι τροποποιήσεις του π.δ. 340/1989 που προτείνονται με τις παραγράφους 1 έως 4 αποτελούν νομοτεχνικές, κυρίως, βελτιώσεις αυτού και διασαφηνίσεις. Συγκεκριμένα στην παράγραφο 3 του άρθρου 4 του π.δ. 340/1998 προστίθεται η λέξη «απλά» ώστε να μην χρειάζεται η επικύρωση των πτυχίων. Με τις παραγράφους 2 και 3 επέρχονται τροποποιήσεις στο άρθρο 4 του π.δ. 340/1998. Με την παράγραφο 4 διευκρινίζονται θέματα σχετικά με τα νομικά πρόσωπα παροχής λογιστικών και φοροτεχνικών υπηρεσιών.

Με το εδάφιο β΄ της περίπτωσης 1 της υποπαραγράφου Η.3 «Διάθεση παρασκευασμάτων πρώτης βρεφικής ηλικίας» του ν. 4093/2012 (Α΄ 222) δίνεται νομοθετική εξουσιοδότηση στους Υπουργούς Υγείας και Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να εκδώσουν απόφαση, με την οποία θα ορίζονται, εφόσον κριθεί σκόπιμο, ειδικοί όροι για τον τρόπο διάθεσης του βρεφικού γάλακτος στα σημεία πώλησης. Προκειμένου να υπάρχει ασφάλεια δικαίου σχετικά με τη δυνατότητα άμεσης εφαρμογής της διάταξης για τη διάθεση των παρασκευασμάτων πρώτης βρεφικής ηλικίας σε σημεία εκτός φαρμακείων, με την παράγραφο 5 προτείνεται η κατάργηση της νομοθετικής εξουσιοδότησης.

Τέλος, προκειμένου να μην υφίστανται αμφιβολίες σχετικά με τη δυνατότητα άμεσης εφαρμογής των διατάξεων για τη μίσθωση οχημάτων χωρίς οδηγό στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, με την παράγραφο 6 προτείνεται η κατάργηση της υποπαραγράφου 13 της παραγράφου ΙΕ του ν. 4093/2012 (Α΄ 222), με την οποία (υποπαράγραφο) παρέχεται νομοθετική εξουσιοδότηση στον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να ρυθμίζονται διοικητικά θέματα και τεχνικές λεπτομέρειες για τη χορήγηση άδειας κυκλοφορίας μισθωμένων οχημάτων, τα συνοδευτικά έγγραφα μεταφοράς κοκ.

Άρθρο 7: Επείγουσες ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας

Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού

Στην υποπερίπτωση γ) της περίπτωσης 2 της υποπαραγράφου Θ.3. του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012 με την προσθήκη «Τα Κέντρα Δια βίου μάθησης είναι πάροχοι υπηρεσιών μη τυπικής μεταλυκειακής εκπαίδευσης, κατάρτισης και συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης και» βελτιώνεται νομοτεχνικά τον ορισμό των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης ώστε να μην προκαλείται σύγχυση για τις υπηρεσίες που παρέχουν.

Στο πρώτο εδάφιο της περίπτωσης 13 της υποπαραγράφου Θ.3. του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012 βελτιώνεται νομοτεχνικά το άρθρο αντικαθιστώντας τις λέξεις «Οικοδομικού Κανονισμού» με «κτιριολογικών προϋποθέσεων» γιατί προκαλείτο σύγχυση περί του ορισμού του Οικοδομικού Κανονισμού του παρόντος ή άλλου.

Στο δεύτερο εδάφιο της περίπτωσης 13 της υποπαραγράφου Θ.3. του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012 οι λέξεις «εντός τριάντα (30) ημερών» αντικαθίστανται με τις λέξεις «εντός δεκαπέντε (15) ημερών» διότι το χρονικό διάστημα των τριάντα ημερών για υποβολή δικαιολογητικών εκ νέου και θεραπευτικά εντός του συνολικού χρονικού διαστήματος των τεσσάρων (4) μηνών για την αδειοδότηση ήταν μακρά και θα δυσχέραινε την πράξη εκδόσεως της αδείας.

Η περίπτωση 16 της υποπαραγράφου Θ.3. του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012 τροποποιείται με την παρούσα και βελτιώνεται νομοτεχνικά σύμφωνα με νεώτερη οδηγία της ECFIN.

Στην περίπτωση 3 της υποπαραγράφου Θ.4. του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, οι λέξεις «της υποπαραγράφου Θ.1.» αντικαθίστανται με τις λέξεις «της υποπαραγράφου Θ.3.» λόγω λανθασμένης αρίθμησης

Η παρ. 1 του άρθρου 1 του ν.3696/2008 (Α’ 177), όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 45 του ν.3848/2010 (Α’ 71) και αντικαταστάθηκε με την περίπτωση 1  της  υποπαραγράφου Θ.7. του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 αντικαθίσταται εκ νέου ώστε να βελτιωθεί  νομοτεχνικά σύμφωνα με νεώτερη οδηγία της ECFIN

Η παράγραφος 4 του άρθρου 10 του ν.3696/2008, όπως προστέθηκε με την περίπτωση 4 της υποπαραγράφου Θ.7. του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 διαγράφεται και βελτιώνεται νομοτεχνικά σύμφωνα με νεώτερη οδηγία της ECFIN

Στην περίπτωση Θ.11. του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 οι λέξεις «έως την 30ή Αυγούστου 2013» αντικαθίστανται με τις λέξεις «έως την 30η Απριλίου 2013». και βελτιώνεται νομοτεχνικά σύμφωνα με νεώτερη οδηγία της ECFIN

H περίπτωση 4 της υποπαραγράφου Θ.12. του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 διαγράφεται και βελτιώνεται νομοτεχνικά σύμφωνα με νεώτερη οδηγία της ECFIN

Η παράγραφος 2 του άρθρου 1 του π.δ.38/2010 (Α’ 79), όπως τροποποιήθηκε με την περίπτωση 1 της υποπαραγράφου Θ.16. του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 αντικαθίσταται και βελτιώνεται νομοτεχνικά σύμφωνα με νεώτερη οδηγία της ECFIN

Η παράγραφος 5 του άρθρου 3 του π.δ.38/2010 (Α’ 79), όπως προστέθηκε με την περίπτωση 4 της υποπαραγράφου Θ.16. του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, αντικαθίσταται και βελτιώνεται νομοτεχνικά σύμφωνα με νεώτερη οδηγία της ECFIN

H περίπτωση 22 της υποπαραγράφου Θ.16. του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 αντικαθίσταται και βελτιώνεται νομοτεχνικά σύμφωνα με νεώτερη οδηγία της ECFIN

Στην περίπτωση 1 της υποπαραγράφου Θ.17. του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012 οι λέξεις «καθίσταται η 31η Δεκεμβρίου 2012» αντικαθίστανται με τις λέξεις «μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2013»  βελτιώνεται νομοτεχνικά σύμφωνα με νεώτερη οδηγία της ECFIN

Η περίπτωση 4 της υποπαραγράφου Θ.17. του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012 αντικαθίσταται ως κάτωθι γιατί δεν θεράπευε την μεταβατική περίοδο μεταξύ των παλαιών και νέων δομών και είχε διατυπωθεί λανθασμένα

Στην περίπτωση 5 της υποπαραγράφου Θ.17. του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012 η φράση «ότι δεν έχουν επέλθει μεταβολές στα κτίρια που ελέγχθηκαν ή αδειοδοτήθηκαν  με την ισχύουσα άδεια» αντικαθίσταται γιατί είχε διατυπωθεί λανθασμένα.

Άρθρο 8: Ανεξάρτητοι εμπειρογνώμονες – Ενεργειακοί Επιθεωρητές -

Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ)

Με το παρόν άρθρο ρυθμίζονται οι προϋποθέσεις για να αποκτήσει κανείς την ιδιότητα του Ενεργειακού Επιθεωρητή και να εγγραφεί στο οικείο Μητρώο, προκειμένου να ασκήσει την εν λόγω δραστηριότητα, οι όροι και η διαδικασία για την άσκηση της δραστηριότητας του Ενεργειακού Επιθεωρητή καθώς και η ισχύς του Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ). Ουσιαστικά στο άρθρο  έχουν ενσωματωθεί οι διατάξεις του π.δ. 100/2010 (Α΄177), με το οποίο προσδιορίζονται τα ειδικότερα προσόντα και επιστημονικά πεδία προέλευσης των ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων μηχανικών (διπλωματούχων και πτυχιούχων) και οι ειδικότερες διαδικασίες πιστοποίησης και κατάρτισης των σχετικών Μητρώων.

Με την παράγραφο 1 προβλέπεται ότι η πιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης των κτιρίων και η επιθεώρηση των συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού διεξάγονται με ανεξάρτητο τρόπο από ειδικευμένους ή/και διαπιστευμένους εμπειρογνώμονες μηχανικούς, οι οποίοι αποκτούν την ιδιότητα του Ενεργειακού Επιθεωρητή με την εγγραφή τους στο Μητρώο Ενεργειακών Επιθεωρητών. Κατά δε την επιταγή της Οδηγίας σχετικώς με τα αντίστοιχα προσόντα, ως πραγματοποιήθηκε και για τα δημόσια έργα και τις δημόσιες συμβάσεις , η ενεργειακή επιθεώρηση και η ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων εμπίπτει στην έννοια του τεχνικού έργου , και ως πρόσωπα που διαθέτουν τα απαιτούμενα προσόντα προκειμένου να πιστοποιηθούν ορίζονται  οι Μηχανικοί, Διπλωματούχοι και Πτυχιούχοι.

Με την παράγραφο 2 ορίζεται ότι για την εγγραφή στα μητρώα Ενεργειακών Επιθεωρητών και τη διαχείριση αυτών καταβάλλεται εφάπαξ παράβολο εκατόν πενήντα (150) ευρώ και ετησίως εκατό (100) ευρώ, αντίστοιχα. Από τα νομικά πρόσωπα καταβάλλεται εφάπαξ παράβολο εκατόν πενήντα (150) ευρώ για την εγγραφή τους. Τα ποσά αυτών εισπράττονται από τις Δ.Ο.Υ. και αποδίδονται υπέρ του Πράσινου Ταμείου (ΚΑΕ 3745). Η καταβολή και η είσπραξη των ανωτέρω ποσών δύναται να λαμβάνει χώρα μέσω τραπεζικού λογαριασμού του Πράσινου Ταμείου, κατόπιν κοινής απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος.

Στην παράγραφο 3 καθορίζονται τα ειδικότερα προσόντα. Συγκεκριμένα  ο υποψήφιος Ενεργειακός Επιθεωρητής πρέπει να διαθέτει τα παρακάτω προσόντα :

α) Να είναι Διπλωματούχος Μηχανικός, μέλος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας  (ΤΕΕ) ή Πτυχιούχος Μηχανικός Τεχνολογικής Εκπαίδευσης ή μηχανικός που έχει αποκτήσει αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων στη χώρα μας κατ΄ εφαρμογή της σχετικής ευρωπαϊκής και εθνικής νομοθεσίας.

β) Να παρακολουθήσει εξειδικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και να συμμετέχει επιτυχώς σε εξετάσεις σύμφωνα με τα οριζόμενα στην 192/2011 απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος. Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.

Με την παράγραφο 4 κατ’ αντίστοιχη εφαρμογή των διατάξεων του π.δ. 100/2010 και σύμφωνα με το γνωστικό αντικείμενο και τον κύκλο και το επίπεδο σπουδών, καθορίζεται  ότι οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί έχουν δικαίωμα διενέργειας ενεργειακών επιθεωρήσεων κτιρίων όλων των κατηγοριών και χρήσεων και συστημάτων θέρμανσης ή κλιματισμού ανεξαρτήτως θερμικής και ψυκτικής ισχύος. Αντίστοιχα, οι Πτυχιούχοι Μηχανικοί έχουν δικαίωμα διενέργειας ενεργειακών επιθεωρήσεων κτιρίων κατοικίας και συστημάτων θέρμανσης ή κλιματισμού κτιρίων κατοικίας, συνολικής θερμικής ή/και ψυκτικής ισχύος έως εκατό κιλοβάτ (100 kW). Μετά την πάροδο τεσσάρων (4) ετών οι Πτυχιούχοι Μηχανικοί δύνανται να διενεργούν ενεργειακές επιθεωρήσεις κτιρίων όλων των κατηγοριών και χρήσεων και συστημάτων θέρμανσης ή κλιματισμού ανεξαρτήτως θερμικής και ψυκτικής ισχύος (παράγραφος 4).

Με την παράγραφο 5 προβλέπεται ότι οι  Ενεργειακοί Επιθεωρητές που έχουν πιστοποιηθεί σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης μπορούν να εγγραφούν στο Μητρώο Ενεργειακών Επιθεωρητών και να ασκήσουν τη δραστηριότητα του Ενεργειακού Επιθεωρητή, με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 13 του π.δ. 38/2010 (Α΄78).

Με την παράγραφο 6 προβλέπεται ότι οι πιστοποιημένοι και νόμιμα εγκατεστημένοι σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ενεργειακοί Επιθεωρητές, που δεν μετακινούνται προς την ελληνική επικράτεια για μόνιμη επαγγελματική εγκατάσταση, αλλά προκειμένου να ασκήσουν προσωρινά ή περιστασιακά το εν λόγω επάγγελμα στη χώρα μας, υπάγονται στις ρυθμίσεις των άρθρων 5 έως 9 του π.δ. 38/2010.

Με την παράγραφο 7 καθορίζεται ότι το απαιτούμενο εκπαιδευτικό πρόγραμμα διεξάγεται από Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας ή Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης πιστοποιημένα από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ). Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, σε κάθε εκπαιδευόμενο που το παρακολούθησε επαρκώς, χορηγείται σχετική Βεβαίωση Επαρκούς Παρακολούθησης από τον εκπαιδευτικό φορέα.

Με τις παραγράφους 8, 9, 10 και 11 καθορίζονται οι λεπτομέρειες της εξεταστικής διαδικασίας, ως προβλέπονταν και στο προϊσχύον δίκαιο, ο τρόπος καθορισμού της εξεταστικής επιτροπής και κάθε λεπτομέρεια για την συμμετοχή στη διαδικασία.

Με την παράγραφο 12 προβλέπεται ότι με διάταγμα που εκδίδεται μετά από πρόταση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού δύναται να καθορίζονται ειδικότερα προσόντα και επιστημονικά πεδία προέλευσης των ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων μηχανικών καθώς και ειδικότερες διαδικασίες πιστοποίησης και κατάρτισης των σχετικών Μητρώων. κατά γενική επιταγή της Οδηγίας.

Με την παράγραφο 13 καθορίζονται αναλυτικά οι όροι και η διαδικασία για την άσκηση της δραστηριότητας του Ενεργειακού Επιθεωρητή, με βάση τα προβλεπόμενα εκ του άρθρου 3 του ν. 3919/2011 «Αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας, κατάργηση αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων» (Α΄32).

Στην παράγραφο 14 προβλέπονται ασυμβίβαστα των Ενεργειακών Επιθεωρητών προκειμένου να διασφαλιστεί η ανεξαρτησία της ενεργειακής επιθεώρησης.

Η πρόβλεψη της παραγράφου 15 καθιστά ασυμβίβαστη την ιδιότητα του Ενεργειακού Επιθεωρητή με αυτή του δημοσίου υπαλλήλου όπως αντίστοιχα ρυθμίζεται για άλλου είδους διαδικασίες εκπόνησης και υπηρεσιών  τεχνικών έργων  στο εθνικό μας δίκαιο και κυρίως για λόγους αμεροληψίας και διαφάνειας που υπαγορεύονται από την Εθνική και Κοινοτική Νομοθεσία. Επισημαίνεται δε ότι διαφορετική πρόβλεψη δεν μπορεί να τεθεί εφόσον  δεν υφίσταται ένα Μητρώο Εμπειρογνωμόνων Μηχανικών δημοσίων υπαλλήλων και μάλιστα για το σύνολο της Επικράτειας

Στην παράγραφο 16 προβλέπεται ότι στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΚΑ θα τηρείται ενημερωμένος κατάλογος Ενεργειακών Επιθεωρητών.

Τέλος στην παράγραφο 17 προβλέπεται ότι το Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) του ν. 3661/2008 (Α΄89) είναι δεκαετούς ισχύος κατ’ ανώτατο όριο. Επίσης ορίζεται ότι εφόσον υπάρχει ΠΕΑ σε ισχύ, δεν απαιτείται έκδοση νέου ΠΕΑ για τις περιπτώσεις της πώλησης ή μίσθωσης κτιρίου ή κτιριακής μονάδας.

Άρθρο 9: Τροποποίηση διατάξεων του ν.4001/2011 και ν.3889/2010

Στο άρθρο 143 του ν.4001/2011 (Α΄179) καθορίζονται τα έσοδα του ειδικού διαχειριστικού Λογαριασμού του άρθρου 40 του ν.2773/1999, μέσω του οποίου η ΛΑΓΗΕ ΑΕ και η ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ ανακτά πλήρως τα ποσά που καταβάλλει στους αντισυμβαλλόμενους που παράγουν ηλεκτρική ενέργεια με χρήση ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ. Μεταξύ των εσόδων του ειδικού λογαριασμού είναι και το ειδικό τέλος του άρθρου 40 του ν. 2773/1999 (Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων (ΕΤΜΕΑΡ)) που επιμερίζεται σε κάθε Πελάτη περιλαμβανομένων και των αυτοπαραγωγών. Με απόφαση του Υπουργού ΠΕΚΑ, μετά από γνώμη της ΡΑΕ ορίζεται μεθοδολογία που περιλαμβάνει συντελεστές που διαφοροποιούν το ειδικό τέλος κατά κατηγορία Πελατών. Οι αριθμητικές τιμές των συντελεστών της ανωτέρω μεθοδολογίας, καθώς και οι μοναδιαίες χρεώσεις που επιβάλλονται στους Πελάτες προσδιορίζονται με απόφαση της ΡΑΕ. Με την προτεινόμενη ρύθμιση προσδιορίζεται εκ νέου ο χρόνος έκδοσης της ανωτέρω απόφασης (12ος μήνας εκάστου έτους) καθώς επίσης και ο χρόνος κατά τον οποίο η απόφαση αυτή θα πρέπει να αναθεωρείται (6ος μήνας του επόμενου έτους). Κρίνεται αναγκαία η θέσπιση της προτεινόμενης ρύθμισης  προκειμένου να εκτιμώνται σε τακτά χρονικά διαστήματα τα έσοδα και τα έξοδα του ειδικού διαχειριστικού Λογαριασμού και να λαμβάνονται εγκαίρως τα αναγκαία μέτρα για την ισοσκέλιση αυτού. Κατά την παρούσα χρονική και οικονομική συγκυρία και προς αντιμετώπιση του μεγάλου ελλείμματος του ειδικού διαχειριστικού Λογαριασμού, γεγονός που οδηγεί σε καθυστερήσεις στην πληρωμή των παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ η θέσπιση της προτεινόμενης ρύθμισης της παραγράφου 1 κρίνεται ως αναγκαία και επείγουσα με στόχο τη σταδιακή απόσβεση του σημερινού ελλείμματος στο τέλος του 2014.

Οι προτεινόμενες τροποποιήσεις των παραγράφων 2 έως 13 αποσκοπούν κυρίως στη παροχή μεγαλύτερης ευελιξίας εν όψει της ιδιωτικοποίησης των ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ. Επίσης, στο πλαίσιο των προτεινόμενων τροποποιήσεων επιχειρείται και η διόρθωση ορισμένων παροραμάτων και λανθασμένων παραπομπών που παρεισέφρυσαν στο κείμενο του ν. 4093/2012, καθώς η βελτίωση της διατύπωσης ορισμένων διατάξεων.

Με την περίπτωση β) της παραγράφου 6 του άρθρου 39 του ν.4024/2011 ορίστηκε ανώτατο όριο στους πόρους που μπορεί να διαθέτει το Πράσινο Ταμείο για τις λειτουργικές δαπάνες και την επίτευξη των σκοπών κατά τη διάρκεια εφαρμογής του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής σε ποσοστό 5% επί του συνόλου των διαθεσίμων του κατά το τέλος του προηγούμενου έτους. Κρίνεται επιβεβλημένο, για λόγους δημοσιονομικής πολιτικής, το ποσοστό αυτό να μειωθεί σε 2,5% (παράγραφος 14)

.

Άρθρο 10: Επείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας

Με την περίπτωση 6 της υποπαραγράφου ΙΑ.4. του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α΄ 222) προβλέφθηκε ότι από 1/1/2014 το Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης στους συνταξιούχους καταβάλλεται με τη συμπλήρωση του 64ου έτους της ηλικίας τους. Για λόγους δημοσιονομικούς κρίνεται αναγκαία η αύξηση του ορίου ηλικίας του δικαιούχου και η καταβολή του επιδόματος αυτού με τη συμπλήρωση του 65ου έτους. Η χορήγηση του ΕΚΑΣ για τα τέκνα που λαμβάνουν σύνταξη λόγω θανάτου του γονέα τους πραγματοποιείται μέχρι τη συμπλήρωση του απαιτούμενου ορίου ηλικίας  σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (παράγραφος 3).

Με τις διατάξεις του ν. 4093/2012 «Έγκριση Μεσοπροθέσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Προσαρμογής 2013- 2016- Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής του ν.4046/2012 και του Μεσοπροθέσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016» και συγκεκριμένα στην υποπαράγραφο ΙΑ.5 θεσπίστηκαν μειώσεις από 1.1.2013 στο σύνολο των καταβαλλόμενων συντάξεων. Από τις μειώσεις αυτές που κυμαίνονται από 5% έως 20% ανάλογα με το ύψος της σύνταξης ή του συνόλου των συντάξεων εξαιρέθηκαν μόνο οι συνταξιούχοι λόγω αναπηρίας. Για δημοσιονομικούς λόγους κρίνεται αναγκαία η εξειδίκευση του πεδίου εξαιρέσεων, που τέθηκαν με την παραπάνω διάταξη και συγκεκριμένα επί των  συνταξιούχων εκείνων στους οποίους χορηγείται το μηνιαίο εξωϊδρυματικό επίδομα, σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 42 του ν.1140/1981, όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν (παράγραφος 4).

Με τις διατάξεις του ν.4093/2012 ( υποπαράγραφος ΙΑ.6 περίπτωση 3) λόγω των έκτακτων δημοσιονομικών αναγκών προβλέφθηκε η κατάργηση από 1.1.2013 των επιδομάτων εορτών Χριστουγέννων, Πάσχα και επιδόματος αδείας που χορηγούνται από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς στους συνταξιούχους . Εξαίρεση προβλέφθηκε μόνο ως προς την καταβολή των ποσών των δώρων και του επιδόματος αδείας που αντιστοιχούν στο επίδομα απόλυτης αναπηρίας και το επίδομα παρα-τετραπληγίας. Είναι όμως απαραίτητο να συνεχιστεί η καταβολή των εν λόγω ποσών μόνο στους συνταξιούχους εκείνους στους οποίους χορηγείται το μηνιαίο εξωϊδρυματικό επίδομα, σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 42 του ν.1140/1981, όπως ισχύουν. Ταυτόχρονα για τη διευκόλυνση των Ασφαλιστικών Οργανισμών αλλά και των ασφαλισμένων τα ποσά του επιδόματος που αντιστοιχούν στο δώρο Χριστουγέννων, το δώρο Πάσχα και το επίδομα αδείας θα αθροίζονται και θα επιμερίζονται πλέον σε 12μηνη βάση και το ποσό που αντιστοιχεί κατά μήνα θα καταβάλλεται μαζί με τη σύνταξη (παράγραφος 6).

Με τις διατάξεις του ν.4093/2012 (υποπαράγραφος ΙΑ.6 περίπτωση 8)  προβλέφθηκε ότι, από 1.7.2013 η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης Α.Ε. «Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.» ν.3607/2007 (Α΄ 245) καθίσταται ενιαίος φορέας ελέγχου και πληρωμών συντάξεων των δικαιούχων των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης και του Δημοσίου. Από 1.12.2012 η ΗΔΙΚΑ Α.Ε. θα συγκεντρώνει, ελέγχει και διασταυρώνει τα στοιχεία  των συντάξεων των δικαιούχων των φορέων κοινωνικής ασφάλισης και του Δημοσίου και θα υπολογίζει το ποσό της μείωσης για τους συνταξιούχους καθώς και για όσους λαμβάνουν συντάξεις από περισσότερους του ενός φορέα. Για την επίτευξη του στόχου αυτού κρίνεται αναγκαία η θέσπιση από 1.1.2013 ενιαίας ημερομηνίας καταβολής (η τελευταία εργάσιμη ημέρα του προηγούμενου μήνα) όλων των μηνιαίων συντάξεων κύριων, επικουρικών και μερισμάτων των Ασφαλιστικών Οργανισμών αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και του Δημοσίου. Επιπλέον παρέχεται η δυνατότητα με κοινή απόφαση των Υπουργών Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και Οικονομικών να ρυθμίζεται ο τρόπος εφαρμογής για Ασφαλιστικούς Οργανισμούς που καταβάλλουν παροχές που δεν ανάγονται σε μηνιαία βάση καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια (παράγραφος 7).

Με την παράγραφο 8 αντικαθίσταται το χρονικό όριο για την έκδοση των Υπουργικών αποφάσεων που προβλεπόταν στην περίπτωση 7 της υποπαραγράφου ΙΑ.7 του άρθρου πρώτου του  ν. 4093/2012 (Α’ 222), από 31.3.2013 σε 31.12.2012, ώστε η εφαρμογή των προβλεπομένων στην υποπαράγραφο ΙΑ.7 να γίνει σε χρόνο συντομότερο  προς αντιμετώπιση αρρυθμιών και κενών που μπορούν να δημιουργηθούν από την καθυστέρηση έκδοσής τους .

Με τις παραγράφους 9 και 10 αντικαθίστανται και προσαρμόζονται, αναλόγως με τη διάρθρωση της νομοθετικής διάταξης των περιπτώσεων 2 και 3 της υποπαραγράφου ΙΑ.12 του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012, οι διατάξεις του τελευταίου εδαφίου της περίπτωσης 1 και του πρώτου εδαφίου της περίπτωσης 3 της  υποπαραγράφου ΙΑ.12 του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012.

Άρθρο 11: Επείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Υγείας

Με την προτεινόμενη προσθήκη της παραγράφου 1 θεσπίζεται ειδικό μέτρο που αποσκοπεί στη διασφάλιση της είσπραξης της επιστροφής που προβλέπει το άρθρο 11 του ν.4052/2012 από τους Κ.Α.Κ. Φαρμακευτικών προϊόντων.

Με τη διάταξη της παραγράφου 2 επιδιώκεται η αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου σύναψης των συμβάσεων μεταξύ του ΕΟΠΥΥ και των παρόχων υγείας με σκοπό την ποιοτικότερη και αποτελεσματικότερη παροχή υπηρεσιών υγείας προς τους ασφαλισμένους, τον εξορθολογισμού της δαπάνης και τον καθορισμό ενός σαφούς νομικού πλαισίου μεταξύ των συμβαλλομένων μερών.

Με το άρθρο 10 παρ. 1 του ν.4052/2012 (Α΄41) καθορίσθηκε ότι η εποπτεία του ΕΟΠΥΥ ασκείται αποκλειστικά από το Υπουργείο Υγείας. Για το λόγο αυτό τροποποιείται με την παράγραφο 3 η οικεία διάταξη προκειμένου να εναρμονιστεί αφενός με τη ως άνω νομοθετική τροποποίηση και αφετέρου με το γενικότερο πλαίσιο λειτουργίας του Οργανισμού.

Το δεύτερο εδάφιο της περίπτωσης 12 της υποπαραγράφου ΙΒ.2 της παραγράφου ΙΒ του Άρθρου πρώτου του ν.4093/2012 (Α΄ 222) με το οποίο προβλέπεται η έκδοση κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και Υγείας προκειμένου να καθορισθούν τα κριτήρια, οι λεπτομέρειες, οι διαδικασίες καθώς και το πεδίο εφαρμογής του πρώτου εδαφίου της εν λόγω διάταξης  που προβλέπει την καταβολή από τους ασθενείς υπέρ του ΕΟΠΥΥ του ποσού του ενός (1) ευρώ ανά συνταγή που εκτελείται από τον εκάστοτε φαρμακοποιό, καθώς και την καταβολή του ποσού των είκοσι πέντε (25) ευρώ λόγω εισαγωγής για νοσηλεία σε Νοσοκομείο του Ε.Σ.Υ., κρίνεται σκόπιμο να διαγραφεί διότι η διάταξη θεωρείται πλήρης, επιτελεί τον δημοσιονομικό σκοπό της και δεν χρειάζεται περαιτέρω εξειδίκευση (παράγραφος 4).

Άρθρο 12: Επείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

Με την παράγραφο 1, προκειμένου να υπάρξει ευθυγράμμιση με τη ρύθμιση της υποπαραγράφου ΙΑ.12 του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012, για τις περιπτώσεις όπου το νόμιμο κόστος αποζημίωσης υπερβαίνει τον κανόνα που περιγράφηκε με την ανωτέρω ρύθμιση, η αποζημίωση απόλυσης θα ευθυγραμμίζεται με την τελευταία.

Άρθρο 13: Επείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Τουρισμού

Η διάταξη της παραγράφου 4 του άρθρου 3 του ν. 710/1977, όπως τροποποιήθηκε με την περίπτωση 3 της υποπαραγράφου ΙΔ.1. του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, τροποποιείται με την παράγραφο 1 έτσι ώστε μετά την παρέλευση της προθεσμίας των δέκα (10) ημερών χωρίς η αρμόδια υπηρεσία να έχει γνωστοποιήσει στον υποβάλλοντα τους λόγους για τους οποίους δεν δύναται να ασκήσει το επάγγελμα του ξεναγού, τόσο η βεβαίωση συνδρομής των νομίμων προϋποθέσεων για την άσκηση του επαγγέλματος του ξεναγού, όσο και το δελτίο ταυτότητας του ξεναγού να χορηγούνται αυτόματα και να μπορούν να παραληφθούν από την αρμόδια υπηρεσία.

Η διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 14 του ν. 710/1977, όπως τροποποιήθηκε με την περίπτωση 8 της υποπαραγράφου ΙΔ.1. του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, τροποποιείται με την παράγραφο 2 έτσι ώστε η κοινή απόφαση των Υπουργών Τουρισμού και Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού για τον καθορισμό του αναλυτικού προγράμματος ταχύρυθμων προγραμμάτων να εκδοθεί νωρίτερα από την αρχικά ορισθείσα προθεσμία των δυο μηνών από την δημοσίευση του νόμου, ήτοι μέχρι την 31.12.2012.

Άρθρο 14

Με το ακροτελεύτιο άρθρο ορίζεται η έναρξη ισχύος της παρούσας Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 44, παράγραφος 1, του Συντάγματος.

 

Αθήνα,    Νοεμβρίου 2012

Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΑΝΤΩΝΗΣ Κ. ΣΑΜΑΡΑΣ

ΤΑ ΜΕΛΗ

ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

Δημήτριος Αβραμόπουλος

Ιωάννης Στουρνάρας

Πάνος Παναγιωτόπουλος

Ευριπίδης Στυλιανίδης

Αντώνιος Μανιτάκης

Κωνσταντίνος Χατζηδάκης

Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος

Ευάγγελος Λιβιεράτος

Ιωάννης Βρούτσης

Ανδρέας Λυκουρέντζος

Αθανάσιος Τσαυτάρης

Αντώνιος Ρουπακιώτης

Νικόλαος – Γεώργιος Δένδιας

Όλγα Κεφαλογιάννη

Κωνσταντίνος Μουσουρούλης

Θεόδωρος Καράογλου

Δημήτριος Σταμάτης

Χρήστος Σταϊκούρας

Χαράλαμπος Αθανασίου

Σταύρος Καλογιάννης

Κωνσταντίνος Τζαβάρας

Σταύρος Καλαφάτης

Μάριος Σαλμάς

Μάξιμος Χαρακόπουλος

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!