Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

ΔΙΔΑΔ/Φ.69/192/οικ.23660/2021 Μέτρα και ρυθμίσεις στο πλαίσιο της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού (69η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ
ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ
ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ
ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ
ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ
Ταχ. Δ/νση: Βασ. Σοφίας 15
Τ.Κ. 106 74 Αθήνα
Τηλέφωνα: Για υπαλλήλους και υπηρεσίες του Δημοσίου:
213131-3337,-3340, -3378, (για θέματα COVID)
2131313215, -212, -315 (για εκλογές αιρετών εκπροσώπων)
Email: ped.hrm@ypes.gov.gr
Τηλέφωνα: Για τους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού:
213 1364382 (για μόνιμο προσωπικό),
2131364323, 2131364372, 2131364327, 2131364367 (για
προσωπικό ιδιωτικού δικαίου), 2131364-029,-030
Email: info@ypes.gr
Τηλέφωνα: Για την εφαρμογή Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού
Δημοσίου Τομέα: 2131313383

Α.Δ.Α.: 6ΚΧ646ΜΤΛ6-Ο2Α

ΑΝΑΡΤΗΤΕΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ

Αθήνα, 22/12/2021

Αριθμ. Πρωτ.: ΔΙΔΑΔ/Φ.69/192/οικ.23660

ΠΡΟΣ : Όπως πίνακας αποδεκτών
Με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

ΘΕΜΑ: Μέτρα και ρυθμίσεις στο πλαίσιο της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού (69η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ)

Σχετ.: Όλες οι σχετικές με το θέμα εγκύκλιες οδηγίες της Υπηρεσίας μας (βλ. Παράρτημα).

Σε συνέχεια των σχετικών με το θέμα εγκυκλίων, στο πλαίσιο της περιοδικής ενημέρωσής σας σχετικά με τα μέτρα που αφορούν στην πρόληψη, την προστασία και την αναγκαιότητα περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού, σας γνωρίζουμε κατά λόγο αρμοδιότητας τα εξής:

Α. ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΤΟΥ COVID-19

Εκδόθηκε η αρ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 78616/17-12-2021 (ΦΕΚ Β' 5973) ΚΥΑ με θέμα «Έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 στο σύνολο της Επικράτειας, για το διάστημα από τη Δευτέρα, 20 Δεκεμβρίου 2021 και ώρα 06:00 έως και τη Δευτέρα, 10 Ιανουαρίου 2022 και ώρα 06:00.». Για την εβδομάδα από 13 Δεκεμβρίου 2021 έως 20 Δεκεμβρίου 2021 ίσχυε η αριθ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 77146/10-12-2021 (ΦΕΚ Β' 5816) ΚΥΑ.

1. Με τις διατάξεις του άρθρου 1 της ως άνω ΚΥΑ προβλέπεται εκ νέου η θέσπιση έκτακτων μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις διατάξεις της περ. 1 του Πίνακα Β της παρ. 1 του άρθρου 1 της ως άνω Κ.Υ.Α. που αφορούν στις δημόσιες υπηρεσίες προβλέπονται τα εξής:

A/A ΠΕΔΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
1. Δημόσιες υπηρεσίες
  • Τήρηση των μέτρων του πίνακα Α.
  • Ο αριθμός των εργαζομένων με τηλεργασία καθορίζεται με βάση τη φύση των καθηκόντων των εργαζομένων και τις ανάγκες κάθε υπηρεσίας, στο ποσοστό που έχει προσδιοριστεί με το πλάνο εργασιών κάθε υπηρεσίας μέχρι την έναρξη ισχύος της παρούσας.
  • Οι υπάλληλοι του Δημοσίου που ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου (υποπερ. 2.1 – 2.9 της περ. 2 της υπό στοιχεία ΔΙΔΑΔ/Φ.64/420/16446/17.9.2020 κοινής απόφασης των Υπουργών Υγείας και Εσωτερικών, Β’ 4011), επανέρχονται στην εργασία τους με αυτοπρόσωπη παρουσία.
  • Οι υπάλληλοι του Δημοσίου που ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου (υποπερ. 1.1 – 1.11 της περ. 1 της υπό στοιχεία ΔΙΔΑΔ/Φ.64/420/16446/17.9.2020 κοινής απόφασης των Υπουργών Υγείας και Εσωτερικών), επανέρχονται στην εργασία τους με αυτοπρόσωπη παρουσία, σε θέσεις που δεν έχουν επαφή με κοινό.
  • Ειδικά για το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό κρίνεται από τη Διοίκηση κάθε φορέα η αξιοποίησή του στις κατάλληλες θέσεις, αναλόγως της κατηγορίας κινδύνου όπου ανήκει.
  • Η προσέλευση των εργαζομένων πραγματοποιείται σταδιακά, σύμφωνα με τις υπηρεσιακές ανάγκες και τις οδηγίες του αρμόδιου Προϊσταμένου.
  • Η εξυπηρέτηση του κοινού γίνεται κατά προτίμηση, αλλά όχι αποκλειστικά, κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.
  • Το κοινό εισέρχεται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο:

[α] πιστοποιητικού εμβολιασμού, σύμφωνα με την
παρ. 2 του άρθρου 9 ή

[β] πιστοποιητικού νόσησης, σύμφωνα με την παρ.
3 του άρθρου 9 ή

[γ] βεβαίωσης αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου για
κορωνοϊό COVID-19 (PCR ή rapid test), σύμφωνα με
την παρ. 3 του άρθρου 9.

Οι ανήλικοι από τεσσάρων (4) έως και δεκαεπτά ετών, δύνανται να προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αρνητικού
αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test),σύμφωνα με
τις παρ. 3 και 4 του άρθρου 9.

Εξαιρούνται από την εφαρμογή του παρόντος
σημείου απολύτως κατεπείγουσες περιπτώσεις,
ιδίως πρόσβασης σε αστυνομικά τμήματα, που δεν
επιδέχονται αναβολής.

  • Οι συνεδριάσεις των συλλογικών οργάνων και οι συναντήσεις εργασίας πραγματοποιούνται ως εξής:

α) Μέσω τηλεδιάσκεψης άνευ οιουδήποτε
περιορισμού αναφορικά με τον αριθμό των
συμμετεχόντων, ή

β) μέσω φυσικής παρουσίας με τη συμμετοχή έως
επτά (7) ατόμων (ανεξαρτήτως του εάν αυτά είναι
εμβολιασμένα ή όχι ή εάν έχουν νοσήσει κατά το
τελευταίο εξάμηνο ή όχι) και σε περίπτωση ύπαρξης
και άλλων συμμετεχόντων, αυτοί δύνανται να
συμμετέχουν με τηλεδιάσκεψη. Στην περίπτωση αυτή
τα άτομα που συμμετέχουν με φυσική παρουσία
καθορίζονται κατόπιν αίτησής τους με απόφαση του
προεδρεύοντος ή

γ) μέσω φυσικής παρουσίας όσων συμμετεχόντων
είναι πλήρως εμβολιασμένοι, σύμφωνα με την παρ. 2
του άρθρου 9 ή νοσήσαντες κατά το τελευταίο
εξάμηνο, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 9. Στην
περίπτωση αυτή οι συμμετέχοντες που δεν είναι
πλήρως εμβολιασμένοι ή δεν έχουν νοσήσει κατά το
τελευταίο εξάμηνο, σύμφωνα με το προηγούμενο
εδάφιο συμμετέχουν με τηλεδιάσκεψη.

  • Κατά τη λειτουργία συλλογικών οργάνων που διενεργούν διαδικασίες στις οποίες προβλέπεται συνέντευξη, αυτή διενεργείται είτε με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων χωρίς τη φυσική παρουσία του καλούμενου σε συνέντευξη είτε δια ζώσης εφόσον πληρούται το ως άνω όριο. Σε περίπτωση διενέργειας συνέντευξης εξ αποστάσεως το συλλογικό όργανο ορίζει τους αναγκαίους όρους και τις προϋποθέσεις για τη διασφάλιση της αξιοπιστίας της διαδικασίας αναφορικά με την ταυτοπροσωπία του καλούμενου και τη μη υποβοήθησή του από εξωγενείς παράγοντες.
  • Τα επιμορφωτικά προγράμματα του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ) δύνανται να υλοποιούνται με φυσική παρουσία, υπό την προϋπόθεση τήρησης των μέτρων του σημείου 8.

Ο πίνακας Α της παρ. 1 του άρθρου 1 της ως άνω ΚΥΑ έχει ως εξής:

Α. ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΙΣΧΥΟΥΝ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1. Χρήση προστατευτικής μάσκας (οδηγίες χρήσης στην υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.17917/22.3.2021 εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας, αναρτημένη στην ιστοσελίδα:

www.moh.gov.gr/articles/health/dieythynsh-dhmosias-ygieinhs/metra-prolhpshs-enantikoronoioysars-cov-2/8607-systaseis-anaforika-me-thn-xrhsh-ths-maskas-sto-plaisio-thspandhmias-covid-19):

α) σε όλους τους εσωτερικούς χώρους, συμπεριλαμβανομένων και των χώρων εργασίας, εξαιρουμένων όσων εργάζονται σε ατομικό χώρο χωρίς την παρουσία οποιουδήποτε άλλου προσώπου,

β) σε όλους τους εξωτερικούς χώρους όπου παρατηρείται συνωστισμός, εκτός αν αναφέρεται διαφορετικά σε συγκεκριμένα πρωτόκολλα που προβλέπονται σε ειδικές διατάξεις της παρούσας.

Από την υποχρέωση χρήσης μάσκας εξαιρούνται:

α) τα άτομα για τα οποία η χρήση μάσκας δεν ενδείκνυται για ιατρικούς λόγους που αποδεικνύονται με τα κατάλληλα έγγραφα, όπως λόγω αναπνευστικών προβλημάτων και

β) τα παιδιά ηλικίας κάτω των τεσσάρων (4) ετών.

2. Τήρηση αποστάσεων ενάμισι (1,5) μέτρου μεταξύ των ατόμων [ένα (1) άτομο ανά 2 τ.μ.] σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, είτε αμιγείς για πλήρως εμβολιασμένους και νοσήσαντες κατά το τελευταίο εξάμηνο είτε μικτούς, όπου δεν προβλέπεται μεγαλύτερο εμβαδόν ανά άτομο στις επιμέρους προβλέψεις της παρούσας.

3. Τοποθέτηση/χρήση αλκοολούχου διαλύματος περιεκτικότητας άνω του εβδομήντα τοις εκατό (70%) για την αντισηψία χεριών.

4. Υποχρέωση ανάρτησης με έγγραφο ή ψηφιακό τρόπο σε εμφανές σημείο των κανόνων λειτουργίας καταστημάτων και επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένου και του μέγιστου αριθμού ατόμων, που επιτρέπεται να βρίσκονται εντός του χώρου.

5. Εξαερισμός των χώρων με φυσικό ή τεχνητό τρόπο κατ’ εφαρμογή των υπό στοιχεία Δ1(δ)/ΓΠ.οικ.26335/23.4.2020 και Δ1/ΓΠ.οικ.81816/18.12.2020 εγκυκλίων του Υπουργείου Υγείας που έχουν αναρτηθεί, αντίστοιχα, στις ιστοσελίδες:

www.moh.gov.gr/articles/health/dieythynsh-dhmosias-ygieinhs/metra-prolhpshs-enantikoronoioysars-cov-2/7108-lhpsh-metrwn-diasfalishs-ths-dhmosias-ygeias-apo-iogeneis-kaialles-loimwkseiskata-th-xrhsh-klimatistikwn-monadwn

και

www.moh.gov.gr/articles/health/dieythynsh-dhmosias-ygieinhs/metra-prolhpshs-enantikoronoioysars-cov-2/8149-systaseis-gia-ton-eksaerismo-eswterikwn-xwrwn-kata-thxeimerinh-periodo-ypo-toprisma-ths-pandhmias-toy-ioy-sars-cov-2 .

1. Σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 1 της Δ1α/ΓΠ.οικ. 78616/17-12-2021 (ΦΕΚ Β' 5973) ΚΥΑ, «4. Όλοι οι εργαζόμενοι του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα που δεν είναι πλήρως εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες υπό την έννοια των παρ. 2 και 3 του άρθρου 9 αντιστοίχως και παρέχουν εργασία με φυσική παρουσία εντός ή εκτός των εγκαταστάσεων της υπηρεσίας τους υποχρεούνται σε διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου δύο (2) φορές την εβδομάδα με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR) ή με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) σε ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια, όπως ορίζονται στο π.δ. 84/2001 (Α’ 70), ή σε ιδιωτικές κλινικές ή σε φαρμακεία ή σε ιδιώτη γιατρό, με δική τους δαπάνη, σύμφωνα με την υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.55570/12.9.2021 (Β’ 4207) κοινή υπουργική απόφαση, όπως τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.69461/5.11.2021 (Β’ 5163) όμοια απόφαση, και την υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.64232/15.10.2021 (Β’ 4766) κοινή υπουργική απόφαση, όπως τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.69459/5.11.2021 (Β’ 5165) όμοια απόφαση, αντιστοίχως, όπως εκάστοτε ισχύουν.».

Για την εφαρμογή του εν λόγω μέτρου ισχύουν οι οδηγίες που έχουν παρασχεθεί με την 66η και 67η εγκύκλιο της Υπηρεσίας μας.

2. Όσον αφορά τη στελέχωση των υπηρεσιών του Δημοσίου επισημαίνεται ότι για το διάστημα από 20.12.2021 έως 10.1.2022 ο αριθμός των εργαζομένων με τηλεργασία καθορίζεται με βάση τη φύση των καθηκόντων των εργαζομένων και τις ανάγκες κάθε υπηρεσίας, στο ποσοστό που έχει προσδιοριστεί με το πλάνο εργασιών κάθε υπηρεσίας μέχρι την έναρξη ισχύος της νέας ΚΥΑ. Ως εκ τούτου εξακολουθεί να ισχύει το ίδιο ποσοστό τηλεργασίας που είχε προσδιοριστεί βάσει του πλάνου εργασιών κάθε Υπηρεσίας έως τις 20.12.2021.

3. Για την είσοδο του κοινού στις δημόσιες υπηρεσίες ισχύουν τα αναφερόμενα στον ανωτέρω πίνακα και οι σχετικές οδηγίες που δόθηκαν με την 66η εγκύκλιο της Υπηρεσίας μας.

4. Εξακολουθεί να ισχύει το μέτρο της σταδιακής προσέλευσης των εργαζομένων στις δημόσιες υπηρεσίες σύμφωνα με τις οδηγίες που δόθηκαν με την 67η εγκύκλιο της Υπηρεσίας μας.

5. Σε ό,τι αφορά τις εκλογές αιρετών εκπροσώπων για τα υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια, διευκρινίζεται εκ νέου ότι για τη διενέργεια αυτών προβλέπονται τα εξής στην παρ. 6 του αρ. 1 της ισχύουσας ΚΥΑ: «6. Εκλογές αιρετών εκπροσώπων και οργάνων διοίκησης, συμπεριλαμβανομένων και των εκλογών ανάδειξης αιρετών εκπροσώπων των υπαλλήλων του Δημοσίου στα υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια, καθώς και των εκλογών για την ανάδειξη των οργάνων διοίκησης των Δήμων, των Περιφερειών και των νομικών τους προσώπων δύνανται να διενεργούνται είτε με ηλεκτρονικά μέσα είτε δια ζώσης είτε και με τους δύο (2) τρόπους (υβριδικά), με την επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης σύμφωνα με τις παρ. 2 και 3 του άρθρου 9, αντιστοίχως, ή αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου νόσησης για κορωνοϊό COVID-19 (PCR ή rapid test), σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 9. Σε κάθε περίπτωση, τηρούνται τα μέτρα του πίνακα Α της παρ. 1, καθώς και το πρωτόκολλο των συνεδρίων (Παράρτημα 10), εφόσον δεν υφίσταται ειδικότερη διάταξη στην παρούσα.».

Κατόπιν των ανωτέρω και προκειμένου η Υπηρεσία μας να γνωρίζει το στάδιο εξέλιξης της διαδικασίας ανάδειξης αιρετών εκπροσώπων των υπαλλήλων του Δημοσίου στα υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια, παρακαλούνται οι Υπηρεσίες να συμπληρώσουν το συνημμένο υπόδειγμα πίνακα με τα σχετικά στοιχεία, τόσο για τις ίδιες και για τους εποπτευόμενους φορείς τους, το αργότερο έως 28 Δεκεμβρίου 2021 στην ηλεκτρονική διεύθυνση hrm@ypes.gov.gr.

Β. ΧΡΟΝΟΣ ΙΣΧΥΟΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΝΟΣΗΣΗΣ

Β.1. ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΝΟΣΗΣΗΣ

Σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 64 του ν.4872/2021 με τίτλο «Χρονική ισχύς του πιστοποιητικού νόσησης - Τροποποίηση της παρ. 2 του άρθρου 24 του ν. 4865/2021 και της παρ. 4 του άρθρου 206 του ν. 4820/2021:

«1. Η περ. α) της παρ. 2 του άρθρου 24 του ν. 4865/2021 (Α’ 238) τροποποιείται ως προς την ισχύ του πιστοποιητικού νόσησης από εκατόν ογδόντα (180) ημέρες σε ενενήντα (90) ημέρες και διαμορφώνεται ως εξής:

«(α) όσοι έχουν νοσήσει και για διάστημα ενενήντα (90) ημερών από τη νόσηση και»

2. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 206 του ν. 4820/2021 (Α’ 130) τροποποιείται ως προς την ισχύ του πιστοποιητικού νόσησης από έξι (6) μήνες σε ενενήντα (90) ημέρες και διαμορφώνεται ως εξής:

«Δεν υπέχουν την υποχρέωση των παρ. 1 και 2 όσοι έχουν νοσήσει και για διάστημα ενενήντα (90) ημερών από τη νόσηση και όσοι έχουν αποδεδειγμένους λόγους υγείας που εμποδίζουν τη διενέργεια του εμβολίου.»

3. Στο πρώτο εδάφιο του άρθρου 205 του ν. 4820/2021, ως προς την υποχρέωση επίδειξης του πιστοποιητικού νόσησης, αντικαθίστανται οι λέξεις «ή έχουν νοσήσει εντός του τελευταίου εξαμήνου» από τις λέξεις «ή έχουν νοσήσει εντός των τελευταίων ενενήντα (90) ημερών», και το πρώτο εδάφιο διαμορφώνεται ως εξής:

«Οι εργαζόμενοι στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, οι οποίοι έχουν ολοκληρώσει τον εμβολιασμό απέναντι στον κορωνοϊό COVID-19 ή έχουν νοσήσει εντός των τελευταίων ενενήντα (90) ημερών, υποχρεούνται, όπως επιδεικνύουν στον προϊστάμενο της οργανικής μονάδας όπου υπηρετούν ή στον εργοδότη τους, αντίστοιχα, Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID-19 της Ε.Ε. (EU Digital COVID Certificate EUDCC) του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/953 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Ιουνίου 2021 και του άρθρου πρώτου της από 30.5.2021 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 87), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4806/2021 (Α’ 95) με πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του φυσικού προσώπου-κατόχου του όσον αφορά στον εμβολιασμό ή στη νόσηση από τον κορωνοϊό COVID-19, ή βεβαίωση εμβολιασμού της παρ. 5 του άρθρου 55 του ν. 4764/2020 (Α’ 256), ή βεβαίωση θετικού διαγνωστικού ελέγχου της παρ. 1 του άρθρου 5 της υπ’ αρ. 2650/10.4.2020 (Β’ 1298) κοινής απόφασης των Υπουργών Υγείας και Επικρατείας, ή ισοδύναμο πιστοποιητικό ή βεβαίωση τρίτης χώρας, εφόσον υφίστανται.»

Περαιτέρω, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 9 της αριθ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 78616/17-12-2021 (ΦΕΚ Β' 5973) ΚΥΑ, με χρόνο ισχύος έως τις 10.1.2022, «3…Το πιστοποιητικό νόσησης εκδίδεται μόνο κατόπιν εργαστηριακού ελέγχου με τη μέθοδο PCR για κορωνοϊό COVID-19, εντός τριάντα (30) ημερών μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως ενενήντα (90) ημέρες μετά από αυτόν με την επιφύλαξη των δύο επόμενων εδαφίων. Ειδικώς, τα πιστοποιητικά νόσησης που εκδόθηκαν από τις 20.6.2021 έως και τις 31.10.2021 είτε κατόπιν εργαστηριακού ελέγχου με τη μέθοδο PCR είτε κατόπιν ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) παραμένουν σε ισχύ έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και πάντως όχι πέραν της 31ης.1.2022. Η ισχύς των πιστοποιητικών νόσησης που εκδόθηκαν από την 1η.11.2021 έως και τις 4.12.2021 είτε κατόπιν εργαστηριακού ελέγχου με τη μέθοδο PCR είτε κατόπιν ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) διαρκεί ενενήντα (90) ημέρες…».

Κατόπιν των ανωτέρω:

  • Τα πιστοποιητικά νόσησης που εκδόθηκαν από τις 20.6.2021 έως και τις 31.10.2021 είτε κατόπιν εργαστηριακού ελέγχου με τη μέθοδο PCR είτε κατόπιν ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) παραμένουν σε ισχύ για εκατόν ογδόντα (180) ημέρες από τον πρώτο θετικό έλεγχο και πάντως όχι πέραν της 31ης.1.2022.
  • Η ισχύς των πιστοποιητικών νόσησης που εκδόθηκαν από την 1η.11.2021 έως και τις 4.12.2021 είτε κατόπιν εργαστηριακού ελέγχου με τη μέθοδο PCR είτε κατόπιν ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) διαρκεί ενενήντα (90) ημέρες. Επισημαίνεται ότι ο χρόνος των τριάντα (30) ημερών από τον πρώτο θετικό έλεγχο που απαιτείται για την έκδοση των πιστοποιητικών νόσησης συνυπολογίζεται στις ενενήντα (90) ή εκατόν ογδόντα (180) ημέρες ισχύος του πιστοποιητικού νόσησης.
  • Τα πιστοποιητικά νόσησης που εκδόθηκαν από 5.12.2021 και εφεξής αποκλειστικά κατόπιν ελέγχου με τη μέθοδο PCR διαρκούν για ενενήντα (90) ημέρες από τον πρώτο θετικό έλεγχο.

Επισημαίνεται δε ότι σύμφωνα με την προϊσχύουσα διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 9 της αριθ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 77146/10-12-2021 (ΦΕΚ Β' 5816) ΚΥΑ, με χρόνο ισχύος έως τις 20.12.2021, «3. ….Το πιστοποιητικό νόσησης εκδίδεται μόνο κατόπιν εργαστηριακού ελέγχου με τη μέθοδο PCR για κορωνοϊό COVID-19, εντός τριάντα (30) ημερών μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως ενενήντα (90) ημέρες μετά από αυτόν με την επιφύλαξη των δύο επόμενων εδαφίων. Ειδικώς, τα πιστοποιητικά νόσησης που εκδόθηκαν από τις 13.6.2021 έως και τις 31.10.2021 είτε κατόπιν εργαστηριακού ελέγχου με τη μέθοδο PCR είτε κατόπιν ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) παραμένουν σε ισχύ σύμφωνα με τα ισχύοντα μέχρι τη δημοσίευση της παρούσας. Η ισχύς των πιστοποιητικών νόσησης που εκδόθηκαν από την 1η.11.2021 έως και τις 4.12.2021 είτε κατόπιν εργαστηριακού ελέγχου με τη μέθοδο PCR είτε κατόπιν ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) διαρκεί ενενήντα (90) ημέρες».

  • Σε κάθε περίπτωση, οι υπάλληλοι που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής της αριθ. Δ1α/Γ.Π.οικ.55570/12.9.2021 (Β’ 4207) ΚΥΑ, όπως ισχύει, και νοσούν με COVID-19 χωρίς να εξαιρούνται για άλλο λόγο από την υποχρέωση διενέργειας διαγνωστικών ελέγχων, έχουν υποχρέωση διενέργειας διαγνωστικών ελέγχων κατά τα οριζόμενα στην εν λόγω ΚΥΑ για όλο το διάστημα από τη νόσηση μέχρι την έκδοση του πιστοποιητικού νόσησης, εφόσον παρέχουν εργασία με φυσική παρουσία.
  • Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τις ειδικές ρυθμίσεις των περ. 4 και 5 του Πίνακα Α της παρ. 1 του άρθρου 1 της εν λόγω ΚΥΑ, «Για το προσωπικό που έχει τεθεί σε αναστολή άσκησης των καθηκόντων του ή η εργασία του οποίου δεν γίνεται δεκτή κατ’ εφαρμογή του άρθρου 206 του ν. 4820/2021 (Α’ 130) και κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος αυτού νόσησε από κορωνοϊό Covid-19 ισχύουν τα εξής:
    • Ο εργαστηριακός μοριακός έλεγχος (PCR) του συμπτωματικού εργαζόμενου γίνεται σε δημόσια δομή.
    • Σε περίπτωση που ο πρώτος εργαστηριακός έλεγχος έχει γίνει σε ιδιωτική δομή επιβεβαιώνεται εντός εικοσιτετραώρου σε δημόσια δομή υγείας.
    • Δεν επιτρέπεται η προσκόμιση εκ των προτέρων ληφθέντος δείγματος και η δειγματοληψία διενεργείται εντός της δημόσιας δομής με παρουσία περισσότερων του ενός (1) ατόμων με αρμοδιότητα δειγματοληψίας».

Β.2. ΙΣΧΥΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΥ ΓΙΑ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 60 ΕΤΩΝ

Σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 9 της αριθ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 78616/17-12-2021 (ΦΕΚ Β' 5973) ΚΥΑ, με χρόνο ισχύος έως τις 10.1.2021, η οποία περιλαμβάνονταν και στην προϊσχύουσα ΚΥΑ που ίσχυε από 13/12/2021 έως 20/12/2021, «2. Όπου στην παρούσα απαιτείται πιστοποιητικό εμβολιασμού, αυτό εκδίδεται μέσω της ιστοσελίδας https://www.gov.gr/ipiresies/ugeia-kai-pronoia/kor onoios-covid-19 ή, εφόσον πρόκειται για αλλοδαπό, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην υπό στοιχεία Δ1α/ Γ.Π.οικ.78350/16.12.2021 (Β’ 5951) κοινή υπουργική απόφαση, όπως εκάστοτε ισχύει. Πλήρως εμβολιασμένοι θεωρούνται:

α) όσοι έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον δεκατεσσάρων (14) ημερών τον εμβολιασμό για κορωνοϊό COVID-19 και επιδεικνύουν πιστοποιητικό εμβολιασμού με ταυτόχρονο έλεγχο ταυτοπροσωπίας του κατόχου και

β) όσοι έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον δεκατεσσάρων (14) ημερών τον εμβολιασμό για κορωνοϊό COVID-19 με μία (1) δόση εμβολίου λόγω νόσησής τους από κορωνοϊό COVID-19 και επιδεικνύουν βεβαίωση πλήρους κάλυψης - ανάρρωσης και εμβολιασμού με ταυτόχρονο έλεγχο ταυτοπροσωπίας του κατόχου.

Ειδικώς ως προς όσους έχουν συμπληρώσει το εξηκοστό έτος της ηλικίας τους και έχει παρέλθει χρονικό διάστημα τουλάχιστον επτά (7) μηνών από τη χορήγηση της δεύτερης δόσης ή, στην περίπτωση μονοδοσικών εμβολίων, από τη χορήγηση της μοναδικής δόσης, πλήρως εμβολιασμένοι θεωρούνται όσοι έχουν λάβει και την αναμνηστική δόση…»..

Κατόπιν των ανωτέρω διευκρινίζονται τα εξής:

  • Οι υπάλληλοι, οι οποίοι:

α) υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής της αριθ. Δ1α/ΓΠ. Οικ.55570/12-9-2021 (Β’ 4207) ΚΥΑ «Εφαρμογή του υποχρεωτικού μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 σε υπαλλήλους του Δημοσίου που παρέχουν εργασία με φυσική παρουσία στον τόπο εργασίας» και δεν εξαιρούνται από αυτό λόγω νόσησης ή απαλλαγής από την υποχρέωση με απόφαση υγειονομικής επιτροπής,

β) έχουν συμπληρώσει το 60ό έτος της ηλικίας τους, ήτοι έχουν γεννηθεί έως και την 31η.12.1961 και

γ) έχει παρέλθει χρονικό διάστημα τουλάχιστον επτά (7) μηνών από τη χορήγηση της δεύτερης δόσης ή, στην περίπτωση μονοδοσικών εμβολίων, από τη χορήγηση της μοναδικής δόσης, υποχρεούνται από 13.12.2021 σε διενέργεια διαγνωστικών ελέγχων κατά τα οριζόμενα στην αριθ. Δ1α/ΓΠ. Οικ.55570/12-9-2021 (Β’ 4207) ΚΥΑ, όπως ισχύει, ήτοι δύο φορές την εβδομάδα και έναντι αντιτίμου με επιβάρυνση δική τους. Η υποχρέωση αυτή αίρεται άμεσα από την ημέρα διενέργειας της αναμνηστικής δόσης.

  • Οι υπάλληλοι, οι οποίοι:

α) υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 206 του ν.4820/2021 και είναι υπόχρεοι σε εμβολιασμό,

β) έχουν συμπληρώσει το 60ό έτος της ηλικίας τους, ήτοι έχουν γεννηθεί έως και την 31η.12.1961 και

γ) έχει παρέλθει χρονικό διάστημα τουλάχιστον επτά (7) μηνών από τη χορήγηση της δεύτερης δόσης ή, στην περίπτωση μονοδοσικών εμβολίων, από τη χορήγηση της μοναδικής δόσης, δεν τίθενται σε αναστολή άσκησης καθηκόντων, δεδομένου ότι για την επιβολή του εν λόγω δυσμενούς διοικητικού μέτρου δεν προβλέπεται ρητά υποχρέωση πλήρους εμβολιασμού με συγκεκριμένο αριθμό δόσεων εμβολίου, ενώ για την άρση του μέτρου αυτού αρκεί η διενέργεια έστω μιας δόσης του εμβολίου.

Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη και τα αναφερόμενα ανωτέρω, στην περίπτωση αυτή υποχρεούνται σε διενέργεια διαγνωστικών ελέγχων κατά τα οριζόμενα στην αριθ. Δ1α/ΓΠ. Οικ.55570/12-9-2021 (Β’ 4207) ΚΥΑ, όπως ισχύει, ήτοι δύο φορές την εβδομάδα και έναντι αντιτίμου με επιβάρυνση δική τους. Και σε αυτή την περίπτωση η υποχρέωση αυτή αίρεται άμεσα από την ημέρα διενέργειας της αναμνηστικής δόσης.

Προς υποβοήθηση των Διευθύνσεων Προσωπικού παρατίθενται οι κατωτέρω πίνακες:

ΙΣΧΥΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΝΟΣΗΣΗΣ
Ημερομηνία νόσησης Τύπος test Διάρκεια εξαίρεσης
Από 20.6.2021 έως 31.10.2021 PCR ή Rapid 180 ημέρες από τη νόσηση και όχι πέραν της 31ης.1.2022
Από 1.11.2021 έως 4.12.2021 PCR ή Rapid 90 ημέρες από τη νόσηση
Από 5.12.2021 και εφεξής Μόνο PCR 90 ημέρες από τη νόσηση

 

ΥΠΟΧΡΕΟΙ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ
Μη εμβολιασμένοι ή μερικώς εμβολιασμένοι Α) Ανεξαρτήτως ηλικίας εφόσον
  • δεν έχουν λάβει καμία δόση του εμβολίου ή
  • έχουν λάβει μία δόση διδοσικού εμβολίου
Β) Εάν έχουν συμπληρώσει το 60ό έτος της ηλικίας τους εφόσον
  • δεν έχουν λάβει καμία δόση του εμβολίου ή
  • έχουν λάβει μία δόση διδοσικού εμβολίου ή
  • έχουν παρέλθει 7 μήνες από τον εμβολιασμό τους με τη δεύτερη δόση ή τη μοναδική δόση μονοδοσικού εμβολίου και δεν έχουν λάβει την αναμνηστική δόση
Νοσήσαντες με COVID-19
  • Σε κάθε περίπτωση είναι υπόχρεοι για 30 ημέρες από τη νόσηση δεδομένου ότι το πιστοποιητικό εκδίδεται 30 ημέρες μετά
  • Για όσους νόσησαν από 20.6.2021 έως και 31.10.2021 η υποχρέωση εκκινεί 181 ημέρες από τη νόσηση και σε κάθε περίπτωση από 1/2/2022
  • Για όσους νόσησαν από 1.11.2021 έως και 4.12.2021 η υποχρέωση εκκινεί 91 ημέρες από τη νόσηση
  • Για όσους νόσησαν από 5.12.2021 και εφεξής και η νόσηση αποδεικνύεται μόνο με PCR, η υποχρέωση εκκινεί 91 ημέρες από τη νόσηση 

Οι ανωτέρω νέες ρυθμίσεις αναμένεται προς διευκόλυνση των Διευθύνσεων Προσωπικού να αποτυπωθούν και στο Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου στο πλαίσιο της διαλειτουργικότητας με το πληροφοριακό σύστημα της ΗΔΙΚΑ.

Γ. ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΥ

Με την αριθ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 74010/26-11-2021 ΚΥΑ (Β’ 5825) «Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.52796/27.8.2021 «Παρακολούθηση και τρόπος ελέγχου της συμμόρφωσης με την υποχρέωση εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού COVID-19» (Β’ 3959), τροποποιήθηκε το άρθρο 1 της εν λόγω ΚΥΑ, με την προσθήκη παρ. 3 και την επέκταση της υποχρέωσης εμβολιασμού ως εξής:

«3. Το προσωπικό κατά την έννοια της παρ. 3 του άρθρου 206 του ν. 4821/2021 που υπηρετεί ή απασχολείται στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ του άρθρου 8 του ΕΚΠΥ του ΕΟΠΥΥ, καθώς και στα σημεία εξυπηρέτησης ασφαλισμένων για διανομή φαρμάκων υψηλού κόστους του ΕΟΠΥΥ εμβολιάζεται υποχρεωτικά κατά του κορωνοϊού COVID-19 για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας. Το υπόχρεο προσωπικό του προηγούμενου εδαφίου πρέπει να έχει λάβει την πρώτη ή τη μοναδική δόση έως και την 31η Δεκεμβρίου 2021, η δε ολοκλήρωση του εμβολιαστικού κύκλου πρέπει να γίνει σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες και στον προβλεπόμενο χρόνο. Για την υποβολή αιτήσεων απαλλαγής από τον υποχρεωτικό εμβολιασμό για ιατρικούς λόγους από το προσωπικό των ανωτέρω φορέων σύμφωνα με την υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.50933 υπουργική απόφαση (Β` 3794) η προθεσμία των τριών εργάσιμων ημερών της παρ. 7 του άρθρου 2 της εν λόγω απόφασης αρχίζει από την ημερομηνία δημοσίευσης της παρούσας. Σε περίπτωση μη τήρησης της υποχρέωσης επέρχονται οι συνέπειες της παρ. 6 του άρθρου 206 του ν. 4820/2021».

Δ. ΠΑΡΟΥΣΙΟΛΟΓΙΟ COVID 19

Για τη συμπλήρωση της εφαρμογής «Στελέχωση Υπηρεσιών στο πλαίσιο των μέτρων για COVID 19» (https://hr.apografi.gov.gr/app/do?5Link) ισχύουν τα αναφερόμενα στις προηγούμενες σχετικές εγκυκλίους της Υπηρεσίας μας.

Ε. ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ – ΤΡΟΠΟΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΜΑΣ

1. Οι αποδέκτες της παρούσας εγκυκλίου παρακαλούνται να την κοινοποιήσουν, με κάθε πρόσφορο τρόπο, στους υπαλλήλους και σε όλους τους φορείς που υπάγονται ή εποπτεύονται από αυτούς.

2. Ερωτήματα που αφορούν στην υπαγωγή ή μη συγκεκριμένων Υπηρεσιών του Δημοσίου ή συγκεκριμένων κατηγοριών προσωπικού στις διατάξεις του αρ. 206 του ν. 4820/2021 περί της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού ή την εξαίρεση υπαλλήλων από την εν λόγω υποχρέωση για λόγους υγείας θα πρέπει να απευθύνονται στο Υπουργείο Υγείας.

3. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την υποχρεωτική τηλεργασία, η Υπηρεσία μας σε καμία περίπτωση δεν είναι αρμόδια για τον υπολογισμό του προβλεπόμενου ποσοστού, καθώς η πραγματική κατάσταση και οι ανάγκες κάθε Υπηρεσίας, όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί κατά το χρόνο έναρξης ισχύος του εν λόγω μέτρου, τελούν σε αποκλειστική γνώση και κρίση της οικείας Υπηρεσίας.

4. Εφόσον ανακύπτουν ερωτήματα, τα οποία δεν καλύπτονται από τις οδηγίες που έχουν δοθεί με τις σχετικές εγκυκλίους, οι Διευθύνσεις Προσωπικού αποκλειστικά θα απευθύνονται για περαιτέρω πληροφορίες ή διευκρινίσεις στην Υπηρεσία μας, στους αριθμούς που αναγράφονται στην παρούσα εγκύκλιο ή με την αποστολή εγγράφων ερωτημάτων από τα αρμόδια όργανα, συνοδευόμενα από την άποψη της Υπηρεσίας και τα πραγματικά περιστατικά κάθε περίπτωσης. Ερωτήματα που αποστέλλονται ως μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου χωρίς να περιλαμβάνουν με πληρότητα τα πραγματικά περιστατικά ή δεν αποστέλλονται αρμοδίως υπογεγραμμένα από το αρμόδιο προς τούτο όργανο κάθε Υπηρεσίας, δεν θα απαντώνται.

Τα ανωτέρω επισημαίνονται καθώς η Υπηρεσία μας έχει γίνει αποδέκτης πολλών ερωτημάτων είτε απευθείας από τους ίδιους τους ενδιαφερόμενους, οι οποίοι δεν απευθύνονται, ως οφείλουν, στις Υπηρεσίες τους, ή από υπαλλήλους των διευθύνσεων προσωπικού, παρακάμπτοντας την διοικητική ιεραρχία, της οποίας αρμοδιότητα αποτελεί μεταξύ άλλων η επίλυση θεμάτων που ανακύπτουν κατά την εφαρμογή των διατάξεων. Ως εκ των ανωτέρω και προκειμένου να δύναται να διατυπωθεί εκ μέρους της Υπηρεσίας σύννομη απάντηση και προκειμένου να υπάρχει αποτελεσματική διαχείριση των αναφυόμενων θεμάτων, οι υπάλληλοι θα απευθύνονται αποκλειστικά στις Διευθύνσεις Προσωπικού, στις οποίες υπάγονται, δεδομένου ότι είναι αδύνατη η υπαγωγή των πραγματικών περιστατικών στις εφαρμοστέες κατά περίπτωση έκτακτου χαρακτήρα ρυθμίσεις από την Υπηρεσία μας.

Ειδικότερα, για την περιοδικότητα εν προκειμένω της διενέργειας διαγνωστικού ελέγχου δύο φορές την εβδομάδα, αρμόδιοι για να παράσχουν οδηγίες στους υπαλλήλους, είναι αποκλειστικά οι ίδιες οι Υπηρεσίες, στις οποίες ανήκουν οργανικά ή στις οποίες υπηρετούν, καθώς αυτές είναι αποκλειστικά αρμόδιες να γνωρίζουν τα πραγματικά περιστατικά. Η Υπηρεσία μας θα επιλαμβάνεται επί μεμονωμένων ερωτημάτων υπαλλήλων, τα οποία αποστέλλονται απευθείας στο Υπουργείο, μόνο εφόσον αποδεικνύεται ότι έχει λάβει σχετικώς γνώση η Υπηρεσία του υπαλλήλου ή εφόσον συνοδεύονται από την έγγραφη άποψη της Υπηρεσίας, όπου και θα εκτίθενται τα πραγματικά περιστατικά.

5. Ειδικότερα, όσον αφορά στην αποστολή ερωτημάτων που αφορούν σε υπαλλήλους και υπηρεσίες ΟΤΑ, οι υπάλληλοι θα απευθύνονται αποκλειστικά στη Διεύθυνση Προσωπικού του φορέα τους. Σε περιπτώσεις που οι αρμόδιες υπηρεσίες προσωπικού κρίνουν ότι δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν ζητήματα που ανακύπτουν κατά την εφαρμογή των εγκύκλιων οδηγιών, θα απευθύνονται αποκλειστικά στις οικείες Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και, εφόσον κριθεί απαραίτητο, οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις θα επικοινωνούν με τη Διεύθυνση Προσωπικού Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου για περαιτέρω διευκρινίσεις μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης info@ypes.gr ή στους σχετικούς τηλεφωνικούς αριθμούς για τους ΟΤΑ που αναγράφονται στις πληροφορίες της παρούσας. Κατόπιν των ανωτέρω, επισημαίνεται ότι μεμονωμένα ερωτήματα υπαλλήλων, τα οποία αποστέλλονται απευθείας στο Υπουργείο, δεν θα απαντώνται.

6. Η Υπηρεσία μας δεν επιλαμβάνεται ερωτημάτων για θέματα της παρούσας εγκυκλίου που αφορούν τους δικαστικούς υπαλλήλους, το πάσης φύσεως ένστολο προσωπικό, τους εκπαιδευτικούς και το διοικητικό και λοιπό προσωπικό των σχολικών μονάδων, τους εργαζομένους που υπηρετούν στο Υπουργείο Υγείας, σε φορείς παροχής υπηρεσιών υγείας, στο Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, στις ανώνυμες εταιρείες ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΥ, ΟΣΕ, ΟΑΣΘ, Αττικό Μετρό, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και Εγνατία, καθώς και στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, καθώς εν προκειμένω αρμόδιοι αποκλειστικά είναι οι φορείς, στους οποίους ανήκουν οργανικά οι εν λόγω υπάλληλοι.

7. Υπενθυμίζεται ότι κατά λόγο αρμοδιότητας κάθε προϊστάμενης αρχής για τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού που υπηρετεί σε αυτήν, θα πρέπει οι αρμόδιοι προϊστάμενοι, σταθμίζοντας την υποχρέωση αφενός προστασίας της υγείας των υπαλλήλων, αλλά και της δημόσιας υγείας γενικότερα και αφετέρου εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος, να προβαίνουν στο πλαίσιο της συνετής χρήσης της διακριτικής τους ευχέρειας σε κάθε απαραίτητη ενέργεια για τη διασφάλισή τους τηρώντας τις ισχύουσες διατάξεις καθώς και τις παρασχεθείσες οδηγίες από την Υπηρεσία μας.

8. Η παρούσα εγκύκλιος, καθώς και το Παράρτημα προς συμπλήρωση των στοιχείων για τις εκλογές αιρετών εκπροσώπων σε επεξεργάσιμη μορφή, έχει αναρτηθεί κεντρικά στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών, www.ypes.gr, καθώς και στη διαδρομή «Ανθρώπινο Δυναμικό Δημοσίου Τομέα – Οδηγίες COVID 19».

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΓΙΑΝΝΗ

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ:

ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ:

  1. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/108/οικ.7874/12.3.2020 (ΑΔΑ: ΩΦΠΩ46ΜΤΛ6-87Χ),
  2. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/109/οικ.8000/16.3.2020 (ΑΔΑ: ΩΤΣΟ46ΜΤΛ6-6Ι1),
  3. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/110/οικ.8189/20.3.2020 (ΑΔΑ: 6Δ8Ι46ΜΤΛ6-8ΞΩ),
  4. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/111/οικ. 8196/23.3.2020 (ΑΔΑ: 6Ω4Υ46ΜΤΛ6-ΖΕΒ),
  5. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/112/οικ. 8632/2.4.2020 (ΑΔΑ: ΩΗ5446ΜΤΛ6-ΟΩΧ),
  6. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/113/9246/29.4.2020 (ΑΔΑ:6ΣΜ046ΜΤΛ6-Ο14),
  7. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/114/9708/8.5.2020 (ΑΔΑ: ΨΘΓΘ46ΜΤΛ6-ΘΘΦ),
  8. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/115/9670/18.5.2020 (ΑΔΑ: ΨΩ4446ΜΤΛ6-ΠΡΧ),
  9. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/116/10486/26.5.2020 (ΑΔΑ: 62Η746ΜΤΛ6-ΓΜΛ),
  10. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/118/11134/29.5.2020 (ΑΔΑ: ΩΒ3Π46ΜΤΛ6-Ε9Ψ),
  11. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/119/οικ.11682/9.6.2020 (ΑΔΑ: 9Β3Π46ΜΤΛ6-Χ5Α),
  12. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/120/12705/30-6-2020 (ΑΔΑ: 6ΙΤΠ46ΜΤΛ6-ΙΡΘ),
  13. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/123/14268/29.7.2020 (ΑΔΑ: ΩΛΟΟ46ΜΤΛ6-ΘΜΨ),
  14. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/124/οικ.15984/17.8.2020 (ΑΔΑ: 9ΠΙ946ΜΤΛ6-ΝΟΒ),
  15. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/125/16452/31.8.2020 (ΑΔΑ: Ψ6Μ246ΜΤΛ6-ΜΕΦ),
  16. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/126/16316/20.9.2020 (ΑΔΑ: ΩΩΔΩ46ΜΤΛ6-2ΞΧ),
  17. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/127/17682/22.9.20 (ΑΔΑ: ΨΧ6Θ46ΜΤΛ6-8Ε0),
  18. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/128/17765/2.10.2020 (ΑΔΑ: 9ΣΧΒ46ΜΤΛ6-Ρ3Π),
  19. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/129/18771/13.10.2020 (ΑΔΑ: 9ΠΨΤ46ΜΤΛ6-ΧΞΤ),
  20. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/131/οικ.19907/23.10.20 (ΑΔΑ: 66Κ046ΜΤΛ6-ΤΙ9),
  21. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/132/οικ.20413/3.11.20 (ΑΔΑ: Ω2Δ946ΜΤΛ6-72Η),
  22. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/133/οικ. 20764/7.11.2020 (ΑΔΑ: Ψ48Γ46ΜΤΛ6-ΛΣΡ),
  23. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/134/οικ. 21190/13.11.2020 (ΑΔΑ: ΨΞ8046ΜΤΛ6-5ΩΙ).
  24. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/136/οικ. 22080/30.11.2020 (ΑΔΑ:ΩΓ3Π46ΜΤΛ6-ΑΘ1).
  25. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/137/οικ. 22414/7-12-2020 (ΑΔΑ:ΨΝΣΚ46ΜΤΛ6-5Ξ2).
  26. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/138/οικ. 22959/14-12-2020 (ΑΔΑ: 60ΝΣ46ΜΤΛ6-Α1Χ).
  27. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/139/οικ.431/11-1-2021 (Α.Δ.Α.: 9ΣΥΡ46ΜΤΛ6-4ΧΣ)
  28. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/140/οικ. 1031/ 20-1-2021 (ΑΔΑ: ΨΒ3Τ46ΜΤΛ6-ΩΝ10)
  29. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/141/οικ. 1387/ 25-1-2021 (ΑΔΑ: 6ΤΝΧ46ΜΤΛ6-ΝΔ4)
  30. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/142/οικ. 1813/ 1-2-2021 (ΑΔΑ: ΩΙΤΘ46ΜΤΛ6-9Φ1)
  31. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/143/οικ. 2343/ 8-2-2021 (ΑΔΑ: 620346ΜΤΛ6-ΝΙ1)
  32. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/144/οικ. 2605/ 11-2-2021 (ΑΔΑ: 9ΣΦΕ46ΜΤΛ6-ΞΑ4)
  33. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/146/οικ. 3713/ 1-3-2021 (ΑΔΑ: ΨΛΩΞ46ΜΤΛ6-ΨΚΔ)
  34. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/147/οικ. 4166/ 8-3-2021 (ΑΔΑ: 93ΓΗ46ΜΤΛ6-4Α0)
  35. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/148/οικ. 4600/ 16-3-2021 (ΑΔΑ: 67Β046ΜΤΛ6-156)
  36. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/149/οικ. 5132/23-3-2021 (ΑΔΑ: ΨΛΤΧ46ΜΤΛ6-ΣΔΗ)
  37. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/151/οικ. 5525/29-3-2021 (ΑΔΑ: 6ΑΠ646ΜΤΛ6-89Χ)
  38. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/154/οικ. 6020/5-4-2021 (ΑΔΑ: ΨΒΒΔ46ΜΤΛ6-6Ψ3)
  39. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/155/οικ. 6602/13-4-2021 (ΑΔΑ: 9ΖΝΗ46ΜΤΛ6-ΕΟΟ)
  40. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/156/οικ. 6988/20-4-2021 (ΑΔΑ: Ψ2ΛΟ46ΜΤΛ6-ΔΘΦ)
  41. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/157/οικ. 7330/23-4-2021 (ΑΔΑ: 647Δ46ΜΤΛ6-0ΝΞ)
  42. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/158/οικ. 7423/26-4-2021 (ΑΔΑ: Ω29046ΜΤΛ6ΔΘΝ)
  43. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/160/οικ. 8032/10-5-2021 (ΑΔΑ: Ω1Γ846ΜΤΛ6-50Ξ)
  44. αρ. ΔΙΔΑΔ/φ.69/161/οικ. 8599/17-5-2021 (ΑΔΑ: 6ΠΒ946ΜΤΛ6-ΟΦΚ)
  45. αρ. ΔΙΔΑΔ/φ.69/162/οικ. 9207/24-5-2021 (ΑΔΑ: 6Ω2Ξ46ΜΤΛ6-ΓΡΠ)
  46. αρ. ΔΙΔΑΔ/φ.69/163/οικ. 10556/1-6-2021 (ΑΔΑ:ΨΑΨΒ46ΜΤΛ6-ΠΩΟ)
  47. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/164/οικ. 11266/8-6-2021 (ΑΔΑ: ΨΖΕ946ΜΤΛ6-7ΚΣ)
  48. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/166/οικ. 12332/14-6-2021 (ΑΔΑ: 6ΠΓΧ46ΜΤΛ6-8ΩΤ)
  49. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/167/οικ.13250/28-6-2021 (ΑΔΑ: 6ΓΣ646ΜΤΛ6-2Γ8)
  50. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/ 168 /οικ.13727/5-7-2021 (ΑΔΑ: 6ΚΦ346ΜΤΛ6-23Φ)
  51. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/170 /οικ.14187/13-7-2021 (ΑΔΑ: ΩΔ0Ε46ΜΤΛ6-Γ18)
  52. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/171 /οικ.14578/19-7-2021 (ΑΔΑ: ΩΣΖ946ΜΤΛ6-Φ4Γ)
  53. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/172/οικ.15287/28-7-2021 (ΑΔΑ: Ψ3ΞΣ46ΜΤΛ6-ΟΧ9)
  54. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/174/οικ.15591/2-8-2021 (ΑΔΑ: 60ΨΥ46ΜΤΛ6-ΛΞΡ)
  55. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/175/οικ.15910/9-8-2021 (ΑΔΑ:ΨΥΣ946ΜΤΛ6-6Α0)
  56. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/176/οικ.16259/16-8-2021 (ΑΔΑ: 94Η846ΜΤΛ6-Γ4Τ)
  57. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/177/οικ.16474/23-8-2021 (ΑΔΑ: 6Γ7Ν46ΜΤΛ6-6ΣΘ)
  58. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/178/οικ.16663/26-8-2021 (ΑΔΑ 9ΚΗΩ46ΜΤΛ6-ΕΜ2)
  59. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/179/οικ.16812/30-8-2021 (ΑΔΑ: 6ΤΤΡ46ΜΤΛ6-ΑΨ7)
  60. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/180/οικ.17530/13-9-2021 (ΑΔΑ ΩΚΦΥ46ΜΤΛ6-Ι2Ε)
  61. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/180/οικ.17896/20-9-2021 (ΑΔΑ: 9ΝΙΖ46ΜΤΛ6-ΑΚ6)
  62. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/183/οικ.18664/30-9-2021 (ΑΔΑ: ΩΞΡΜ46ΜΤΛ6-Φ3Π)
  63. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/184/οικ.19515/12-10-2021 (ΑΔΑ: 9ΙΑΩ46ΜΤΛ6-5Ι1)
  64. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/186/οικ.19888/19-10-2021 (ΑΔΑ: 64ΥΦ46ΜΤΛ6-ΥΝ7)
  65. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/187/οικ.20236/25-10-2021 (ΑΔΑ: 907746ΜΤΛ6-ΥΟ8)
  66. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/188/οικ.21100/8-11-2021 (ΑΔΑ: Ψ0ΛΖ46ΜΤΛ6-7ΣΠ)
  67. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/189/οικ.21929/23-11-2021 (ΑΔΑ: ΩΧΓ846ΜΤΛ6-5Θ9)
  68. αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/190/οικ.22678/6-12-2021 (ΑΔΑ: Ψ2ΨΛ46ΜΤΛ6-Λ27)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!